Od prevare na Limundu do zatvorske kazne

Od prevare na Limundu do zatvorske kazne

Osnovni sud u Sremskoj Mitrovici osudio je jedno lice iz ovog grada na zatvorsku kaznu u trajanju od šest meseci zbog prevare na servisu za e-trgovinu Limundo, ali i nepoštovanje predviđenog roka za uplatu novčane kazne od 30.000 dinara. Iz Limunda poručuju da sudski organi sve bolje shvataju visokotehnološki kriminal, pozdravljajući presudu.

limundo

Kako kažu iz Limunda, sporno lice izvršilo je prevaru na ovom servisu za e-trgovinu 2014. godine kada je prisvojilo više od 30.000 dinara posredstvom prodaje knjiga koje nikada nisu stigle do svojih krajnjih kupaca. Povređenim korisnicima Limundo je isplatio odštetu u vrednosti za koju su bili prevareni, dok je proces podnošenja krivične prijave preuzeo na sebe. Osnovni sud u Sremskoj Mitrovici osudio je lice iz tog grada na uslovnu kaznu zatvora zbog krivičnog dela prevare, naredivši izricanje novčane kazne u vrednosti od 30.000 dinara + uplatu 40.000 dinara u humanitarne svrhe.

Prva zatvorska kazna zbog prevare na Internetu

U zvaničnom saopštenju koje je Limundo izdao, navodi se da je optuženi imao period od 3 meseca za uplatu novčanog iznosa propisanog presudom, ali da isto to nije učinio usled čega na snagu stupa izvršenje šestomesečne zatvorske kazne – predstavljajući ujedno i prvi slučaj primene ove krivične mere usled prevare izvršene prilikom Internet kupovine u Srbiji.

Osnivač i direktor Limunda, Vladimir Nikolić, prokomentarisao je u razgovoru za Netokraciju velike napore koje ova kompanija ulaže kako bi stala na put prevarama prilikom online trgovine:

Od samog osnivanja smo bili svesni da je građenje poverenja između kupaca i prodavaca ključno za razvoj e-trgovine. Zbog toga smo imali razne elemente zaštite u našem, sada već preko desetogodišnjem, postojanju. Pokrenuvši interni Tim za sigurnost, njihov zadatak je sprečavanje prevara i edukacija članova na polju zaštite kada je e-trgovina ali i šire korišćenje Interneta u pitanju.

Tim se godinama usavršavao i pored razvoja novih nivoa zaštite (npr. plaćamo odštetu u slučaju da neko bude prevaren na Limundu ili Kupindu), stekli smo i dobro iskustvo kako da sprečimo da uopšte dođe do prevare.

vnMarina Filipović
Direktor Limunda, Vladimir Nikolić, pozdravio je bolje tumačenje slučajeva visokotehnološkog kriminala od strane domaćeg sudstva.

Ističući različite mere borbe protiv prevara prilikom kupovine, Vladimir posebno ističe činjenicu da je Limundo spreman da preuzme troškove refundiranja oštećenih kupaca, ali i kasnijeg rešavanja problema posredstvom sudskih organa. Kako kaže, ovo je ujedno i najefikasniji način za borbu protiv prevare na Internetu, podižući stepen sigurnosti platforme i poverenja od strane korisnika na jedan viši nivo.

Izuzetno nas raduje rad sudstva i nadležnih organa, koji pomažu da se nivo sigurnosti u Srbiji na polju e-trgovine i dalje povećava. Pre nekoliko godina smo gledali kako se Internet prevare osuđuju i kažnjavaju u razvijenijim državama, i pitali se kada ćemo mi doći do tog nivoa. Izgleda da je taj dan došao.

Zaključivši da je jedan od ključnih zadataka Tima za sigurnost sprečavanje prevara, sa ciljem da ne dođe do ovakvih mera, Nikolić zaključuje da tim u velikom broju slučajeva uspeva da približi prevarantima šta ih čeka ukoliko ne sarađuju, rezultujući poravnjanjem umesto krivične prijave.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Društvene mreže

Da se bijem sa policijom ne umem, al’ da gutam suzavac – to mogu

Utorak veče. Poput 9/11 i kula bliznakinja, prilepljen sam za TV i pratim dešavanja o kojima izveštavaju reporteri N1. Uživo, pod suzavcem. Za svojih 30 godina nagledao sam se protesta, stoga ne bih da romantizujem kako su ovi drugačiji i kako je diktaturi konačno došao kraj. Jedini kraj koji se nazire jeste apsolutna propast demokratije u Republici Srbiji... ako je ikada i bilo.

E-commerce

Gde je nestala besplatna poštarina i da li će AliExpress ikada vratiti ‘Free Shipping’ za Srbiju?

Pisanja medija s početka meseca o tome da AliExpress izbacuje 'free shipping' određenih proizvoda unelo je paniku među mnogima koji kupuju u ovoj online prodavnici. Mi smo analizirali šta je uzrok ovoj promeni i da li uskoro možemo očekivati da se stvari vrate u normalu.

Kultura 2.0

Kako ste danas?

Pre nekoliko godina jedan lanac privatnih zdravstvenih ustanova preplavio je Beograd bilbordima sa ovim pitanjem. I nikome ko je video nije bilo svejedno. 'Struka' se obrušila na kampanju, a suštinski ni tada ni danas nije bilo jasno koji je tačno problem sa tim što je komunicirano.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Korisnici žele da sa bankama rade na daljinu, a rešenje nudi domaći Blinking

Video 'onboarding' korisnika, tačnije sistem video identifikacije na daljinu, polako postaje 'mainstream' širom sveta. Domaći Blinking razvio je takvo rešenje, a u nastavku teksta razgovaramo o tome kako ono može da nam skrati čekanje u redovima.

Gaming

Kako predstaviti vašu igru publici kada su svi događaji otkazani – je li spas u pitchevima na daljinu?

Svetska zdravstvena kriza sa jedne strane doprinela je popularizaciji video igara, ali je druge strane uskratila šansu mnogim gejming studijima da izlažu svoje projekte pred publikom na konferencijama i događajima koji su u potpunosti otkazani.

Društvene mreže

Da se bijem sa policijom ne umem, al’ da gutam suzavac – to mogu

Utorak veče. Poput 9/11 i kula bliznakinja, prilepljen sam za TV i pratim dešavanja o kojima izveštavaju reporteri N1. Uživo, pod suzavcem. Za svojih 30 godina nagledao sam se protesta, stoga ne bih da romantizujem kako su ovi drugačiji i kako je diktaturi konačno došao kraj. Jedini kraj koji se nazire jeste apsolutna propast demokratije u Republici Srbiji... ako je ikada i bilo.

Tehnologija

Šta nam donose srpski AppStore i Apple Pay? (gost Ivan Jelić)

Moglo bi se reći da je ova godina za korisnike Apple uređaja u Srbiji konačno donela lepe stvari poput srpskog App Store-a, ali i drugih servisa ove kompanije. U novoj epizodi Netokracijinog podcasta govorili smo upravo o tome, ali i šta ova 'tech' kompanija sprema od novina za čitav svet.

Kultura 2.0

Serbian Bookers: Turizam je i dalje u lošem stanju, ali izdavači računaju na domaće turiste

Kako su se domaći digitalni iznajmljivači snašli tokom pandemije i kakva su im očekivanja za naredni period? Istraživanje platforme Serbian-Bookers ima odgovor.

Intervju

Kako je pandemija uticala na globalno tržište digitalnih usluga i koje pouke se mogu izvući

Ceo svet se preko noći promenio izbijanjem COVID-19 pandemije, a ovaj virus uticao je na sve segmente poslovanja, posebno na globalno tržište IT usluga. Ono je moralo da se prilagodi novonastaloj situaciji i zaposlenima u ovom sektoru nametne potpuno novi izazov - izgradnju internih resursa u cilju što boljeg odgovora na krizu.