Osnovni sud u Sremskoj Mitrovici osudio je jedno lice iz ovog grada na zatvorsku kaznu u trajanju od šest meseci zbog prevare na servisu za e-trgovinu Limundo, ali i nepoštovanje predviđenog roka za uplatu novčane kazne od 30.000 dinara. Iz Limunda poručuju da sudski organi sve bolje shvataju visokotehnološki kriminal, pozdravljajući presudu.
Kako kažu iz Limunda, sporno lice izvršilo je prevaru na ovom servisu za e-trgovinu 2014. godine kada je prisvojilo više od 30.000 dinara posredstvom prodaje knjiga koje nikada nisu stigle do svojih krajnjih kupaca. Povređenim korisnicima Limundo je isplatio odštetu u vrednosti za koju su bili prevareni, dok je proces podnošenja krivične prijave preuzeo na sebe. Osnovni sud u Sremskoj Mitrovici osudio je lice iz tog grada na uslovnu kaznu zatvora zbog krivičnog dela prevare, naredivši izricanje novčane kazne u vrednosti od 30.000 dinara + uplatu 40.000 dinara u humanitarne svrhe.
Prva zatvorska kazna zbog prevare na Internetu
U zvaničnom saopštenju koje je Limundo izdao, navodi se da je optuženi imao period od 3 meseca za uplatu novčanog iznosa propisanog presudom, ali da isto to nije učinio usled čega na snagu stupa izvršenje šestomesečne zatvorske kazne – predstavljajući ujedno i prvi slučaj primene ove krivične mere usled prevare izvršene prilikom Internet kupovine u Srbiji.
Osnivač i direktor Limunda, Vladimir Nikolić, prokomentarisao je u razgovoru za Netokraciju velike napore koje ova kompanija ulaže kako bi stala na put prevarama prilikom online trgovine:
Od samog osnivanja smo bili svesni da je građenje poverenja između kupaca i prodavaca ključno za razvoj e-trgovine. Zbog toga smo imali razne elemente zaštite u našem, sada već preko desetogodišnjem, postojanju. Pokrenuvši interni Tim za sigurnost, njihov zadatak je sprečavanje prevara i edukacija članova na polju zaštite kada je e-trgovina ali i šire korišćenje Interneta u pitanju.
Tim se godinama usavršavao i pored razvoja novih nivoa zaštite (npr. plaćamo odštetu u slučaju da neko bude prevaren na Limundu ili Kupindu), stekli smo i dobro iskustvo kako da sprečimo da uopšte dođe do prevare.

Ističući različite mere borbe protiv prevara prilikom kupovine, Vladimir posebno ističe činjenicu da je Limundo spreman da preuzme troškove refundiranja oštećenih kupaca, ali i kasnijeg rešavanja problema posredstvom sudskih organa. Kako kaže, ovo je ujedno i najefikasniji način za borbu protiv prevare na Internetu, podižući stepen sigurnosti platforme i poverenja od strane korisnika na jedan viši nivo.
Izuzetno nas raduje rad sudstva i nadležnih organa, koji pomažu da se nivo sigurnosti u Srbiji na polju e-trgovine i dalje povećava. Pre nekoliko godina smo gledali kako se Internet prevare osuđuju i kažnjavaju u razvijenijim državama, i pitali se kada ćemo mi doći do tog nivoa. Izgleda da je taj dan došao.
Zaključivši da je jedan od ključnih zadataka Tima za sigurnost sprečavanje prevara, sa ciljem da ne dođe do ovakvih mera, Nikolić zaključuje da tim u velikom broju slučajeva uspeva da približi prevarantima šta ih čeka ukoliko ne sarađuju, rezultujući poravnjanjem umesto krivične prijave.
Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!