U Beogradu zapošljavaju 40 programera, a sada su najavili da šire svoj tim

LearnUpon: Razvili smo globalni servis jer nam je tehnički tim u Beogradu, a sada se širimo i aktivno zapošljavamo

Des Anderson, osnivač kompanije LearnUpon koja u Beogradu zapošljava tim od 40 developera, govori za Netokraciju kako je proizvod nastao, ali i zašto je odlučio da svoju kompaniju razvija upravo iz srpske prestonice.

Da li ste ikada razmišljali o tome kako se pristupa edukaciji i treningu zaposlenih? Kada ste mali tim koji je tek na početku razvoja proizvoda, kompletno znanje prenosi se kroz rad sa kolegama – kroz greške i uspešna testiranja koja potvrđuju zamisao proizvoda ili usluge. Sve to i po koja neprospavana noć. Međutim, kako pristupiti edukaciji u velikom sistemu koji je već definisao svoje procese i koji se u tom trenutku nalazi u procesu širenja?

Za Brendana Nouda i Desa Andersona koji su duže od deceniju radili u e-learning industriji i bavili se konsaltingom upravo na ovu temu, jednostavno i brzo rešenje nije postojalo. Zato su ga napravili sami – uz pomoć tima iz Srbije.

Nema razloga zbog kojih se globalna kompanija ne bi gradila iz Beograda

Priča o servisu LearnUpon počinje 2012. godine. Poreklom iz Irske, osnivači Brendan i Des radili su kao konsultanti za prodaju i implementaciju LMS rešenja (Learning Management System). U pitanju su softverska rešenja namenjena kompanijama koje žele da automatizuju i unaprede obuku svojih zaposlenih ili obuku klijenata.

U trenutku osnivanja, tržište B2B treninga izgledalo je potpuno drugačije nego što je to slučaj danas, a osnivači su zahvaljujući dugogodišnjem iskustvu iz industrije shvatili da je vreme da se upuste u preduzetničke vode i klijentima ponude nešto novo u odnosu na tadašnju konkurenciju.

„Brendan je oduvek bio zadužen za biznis, a ja za tehnički deo“, započinje razgovor Anderson koji u ovoj kompaniji obavlja ulogu CTO-a, a koji za Netokraciju otkriva kako su obojica dugo razgovarali o potencijalnim rešenjima pre nego što su odlučili da ga sami kreiraju:

U trenutku osnivanja već sam živeo u Beogradu sa porodicom i bio sam odlučan da se ne selim iz Srbije kako bih pokrenuo novu kompaniju. Brendan i ja smo krenuli da radimo na ideji – on u Irskoj, a ja u Srbiji gde sam i pokrenuo tehnički tim naše kompanije.

Danas LearnUpon zapošljava skoro 40 ljudi u Beogradu, uglavnom su to tehničke pozicije. Pa ipak, krenuli smo značajnije da se širimo tek pre nešto više od godinu dana, do tada nas je bilo samo nekolicina. Kompletan lokalni tim nam je jako bitan jer ljudi poznaju proizvod uzduž i popreko i upravo su oni presudni za uspešno skaliranje servisa.

LearnUpon Beograd
Deo LearnUpon tima koji radi u Beogradu. Kompanija u narednih 12 meseci planira da duplira broj zaposlenih, pri čemu bi beogradska kancelarija trebala da otvori radna mesta za 30 novih kolega.

Des nastavlja razgovor ističući kako kompanija danas ima kancelarije u Dablinu, Filadelfiji, Sidneju i Beogradu, kao i da postoji snažna saradnja između kancelarija koje su zadužene za proizvod koji koriste klijenti kao što su Logitech, Twilio i TripAdvisor. Na pitanje šta je tačno LearnUpon i kako tačno pomaže kompanijama u edukaciji, Anderson odgovara:

To je Learning Management System koji omogućava kompanijama da treniraju svoje zaposlene, partnere i korisnike. Takav sistem pruža praktičan pristup znanju, a zahvaljujući tehnologiji kompanije mogu da prate i upravljaju svojim edukativnim programima i ciljevima.

Takva rešenja najčešće se koriste u organizacijama koje imaju potrebe da treniraju veliki broj pojedinaca, bilo da su u pitanju interni ili eksterni resursi, a popularna su jer kompanijama pružaju mogućnost da u kratkom vremenskom periodu pripreme i prilagode neophodne edukativne materijale.

LearnUpon je, dakle, SaaS alat koji je optimizovao trening proces – od kreiranja kursa, preko učenja, do testiranja. Des ističe kako se globalne kompanije često susreću sa problemima poput manjka resursa za koordinaciju treninga, same distribucije edukativnog sadržaja, ali i ažuriranja tog istog sadržaja (pogotovo kada su u pitanju iste pozicije na fizički odvojenim lokacijama).

„Uspeli smo da prevaziđemo ove probleme i da klijentima ponudimo rešenje koje je konzistentno, lako za korišćenje, skalabilno je i koje omogućava pregled rezultata i istorije edukacija iz panela za administratore“, ističe Anderson i dodaje da tradicionalni model „učionice“ danas ima slabiji efekat od digitalnih treninga koji pružaju fleksibilnost i brzinu što u realnom svetu znači kraće vreme obuke – samim tim i kraće vreme do profita ako su u pitanju treninzi namenjeni krajnjim korisnicima.

Customer Success prati svakog korisnika – fokus na uspešnosti korišćenja i ciljevima

Ko su korisnici LearnUpon-a? Čime se oni bave i da li su u pitanju samo druge tehnološke kompanije?

Anderson na ova pitanja odgovara tako što kaže da ne postoji dominantna industrija u kojoj se njihov servis koristi. „Jednostavno govoreći, naš LMS podešen je tako da u kratkom periodu može da istrenira široku publiku. Vidimo da se LearnUpon koristi u najrazličitijim industrijama koje razvijaju svoje proizvode za koje je potreban trening kako bi se koristili, ali tu su i prodajni treninzi za nove zaposlene, interni compliance treninzi i mnogi drugi slučajevi“, ističe Des i kaže:

Ono što nas ističe u odnosu na konkurenciju jeste skalabilnost. Naše rešenje namenjeno je timovima od po par stotina korisnika, pa sve do timova koji broje desetine hiljada korisnika.

LearnUpon
LearnUpon svojim klijentima nudi mogućnost da u kratkom roku obuče i istreniraju veliki broj korisnika ili partnera – pružajući kompanijama mogućnost da same kreiraju edukativne treninge i kurseve uz opciju testiranja polaznika i praćenja njihovog napretka.

Govoreći i o drugim benefitima ovog softvera, Netokracijin sagovornik ističe da ključnu ulogu u kompaniji igra i Customer Success odeljenje koje je zaduženo za svaki aspekt korisničkog iskustva – od prvog demo-a pa sve do kasnijeg onboarding-a i troubleshooting-a:

Korisničko iskustvo počinje od prve interakcije sa našim timom. Proces je definisan tako da prvo blisko sarađujemo sa zainteresovanim kompanijama i organizacijama kako bismo uopšte i zaključili da li naše rešenje može odgovoriti na njihove potrebe – smatramo da se u ovom koraku ne treba stideti ukoliko niste spremni da odgovorite na zahteve i verujem da klijenti duboko cene našu iskrenost.

Takođe, ogroman deo posla našeg Customer Success tima zasniva se ne samo na podršci oko implementacije rešenja, već i na nivou uspešnosti kada je korišćenje u pitanju – bitno nam je da klijenti LearnUpon-a vide benefit i rezultate prilikom korišćenja. Svaki klijent ima svog CS menadžera koji radi sa njima na procesu onboarding-a, ali i koji vremenom radi sa njima na postavljanju i realizaciji planova i ciljeva koji su utvrđeni još prvog dana tog odnosa.

Potraga za Ruby programerima

Globalno, kroz četiri kancelarije, LearnUpon zapošljava preko 100 ljudi sa tendencijom rasta u narednih godinu dana. Upitavši Desa kako je regrutovanje izgledalo pre i da li je danas teže ili lakše doći do talenta u Srbiji, naš sagovornik kaže da je u početku bilo daleko teže budući da je tržište bilo manje razvijeno nego što je to slučaj danas.

Naša platforma koristi određenu tehnologiju – tačnije Ruby on Rails, ali zapravo naš prvi zaposleni bio je PHP programer što nam je negde stavilo do znanja da ćemo verovatno sami morati da obučavamo zaposlene. Fokusirali smo se da nađemo ljude koji imaju kvalitetno iskustvo sa donekle srodnim jezicima kao što su Python i PHP i pre svega na kvalitet ljudi – odlučili smo da nudimo uslove koji su u skladu sa njihovim senioritetom bez obzira na manjak iskustva u Railsu.

Kreirali smo trening plan koji se pokazao kao odlično rešenje za Rails „specijalizaciju“ – kombinacija samostalnog učenja kroz našu platformu, mentorisanja od strane kolega i postepenog prebacivanja na taskove unutar aplikacije.

Des Anderson za Netokraciju otkriva da je beogradski tim od izuzetnog značaja za LearnUpon, te je najavio proširenje tima u narednih godinu dana.

Des dodaje kako su u početku imali i problem to što ne stoji veliko ime iza njih. Naši developeri tada mahom nisu želeli da rade za startap, ali je tim uspeo da se izbori sa ovim problemom i da poraste na gotovo 40 ljudi u Beogradu. U tom procesu pomogao i je i rad sa Talent Acquisiton Specialist-om, ali i nastupi na domaćim IT sajmovima i konferencijama koji su kompaniji pomogli da postane prepoznatljiva u zajednici:

Globalno rastemo i to najviše na poljima developementa i Customer Success-a. U beogradskoj kancelariji trenutno zapošljavamo Application Security Analyst-a, iskusne Ruby i Angular developere, kao i Test Automation inženjere.

Sledi proširenje tehničkog tima u Beogradu

Za kraj, zanimalo nas je i koji su dalji planovi kompanije kada je Beograd u pitanju. Anderson ne skriva da LearnUpon nastoji da poveća broj ljudi na lokalu. Timu bi u narednih 12 meseci trebalo da se pridruži 30 novih kolega – uglavnom tehnički kadar:

Tražićemo inženjerske uloge, od Backend do Frontend dev-ova, Product Owner-a, UX/UI dizajnera, kolega zaduženih za application security i mašinsko učenje. Pronašli smo strukturu tima koja nam odgovara i koja nam pruža mogućnost da širimo svoje operacije. U principu sve tehničke izazove koje imamo, a u ovoj industriji ih ima dosta, nastojaćemo da rešimo zahvaljujući našem tehničkom timu u Beogradu.

Des zaključuje razgovor za Netokraciju dodajući da je fokus kompanije u ovom trenutku na proširenju tima, ali i na postepenom dodavanju novih opcija među kojima su mašinsko učenje i pristup edukaciji i testovima na terenu tj. u pokretu. „Očekuje nas period ubrzanog rasta jer planiramo da dupliramo broj zaposlenih globalno, a to će nam omogućiti da ostvarimo još veći uticaj na eLearning tržište koje definitivno prolazi kroz svoju verziju zlatne groznice“, naglašava naš sagovornik.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Vlada najavila kraj angažovanju paušalaca na puno radno vreme – kompanijama koje ih zaposle slede olakšice od 70%

Angažovanje preduzetnika za poslove koji bi suštinski trebalo da spadaju u domen klasičnog radnog odnosa predmet je upravo predstavljenih izmena Zakona o porezu na dohodak građana i Zakona o doprinosima za obavezno socijalno osiguranje. Izmene stupaju na snagu 1. januara 2020. godine.

Karijere

Pripadnici Generacije Z u Srbiji otkrivaju šta je za njih posao iz snova i koliko rizikuju da dođu do njega

Šta je za mlade karijera? Da li maštaju o poslu u korporaciji i velikoj plati ili pre biraju projekte na kojima mogu da uče i da budu nezavisni? Koliko su zaista spremni da izađu iz zone komfora kada je posao u pitanju i šta je to što poslodavci moraju da znaju o Generaciji Z?

Internet marketing

Za srpske agencije jedan SoMo Borac – McCann osvojio nagradu u kategoriji Digitalni Mix

Dobitnici nagrade SoMo Borac za najbolje marketinške kampanje proglašeni su tokom drugog dana Weekend Media Festivala. Predstavnici iz Srbije pobedili su samo u kategoriji Digital Mix, gde su pobedu odneli Drive i McCann Beograd, dok su finalisti u drugim kategorijama bili i Communis i Fullhouse Ogilvy.

Propustili ste

Gaming

Kako je tim beogradskog Ubisofta razvijao ‘Ghost Recon Breakpoint’ – za milione ljudi širom sveta

'Ghost Recon Breakpoint' je nova igra kompanije Ubisoft koja je u globalnoj 'gaming' zajednici već prikupila veliki broj pozitivnih reakcija igrača širom planete. U razgovoru sa jednim od članova tima koji je radio na razvoju ove igre otkrivamo kako je proces tekao 'iza kulisa'.

Startapi i poslovanje

Osnovano udruženje ‘Novi Taksi’ čiju će aplikaciju napraviti kompanija CarGo – nazire li se rešenje spora?

Kompanija CarGo Technologies i predsednik novoformiranog udruženja 'Novi taksi' potpisali su danas memorandum kojim se ova tehnološka kompanija obavezala da će napraviti aplikaciju za novu taksi firmu u Srbiji.

Tehnologija

Kosta Andrić: Vreme novih poslovnih modela za domaće kompanije nije nešto što se čeka – već je tu

Koji su to alternativni biznis modeli koji će kompanije koje posluju na domaćem tržištu učiniti relevantnim u budućnosti? Da li su one uopšte spremne na taj korak? Odgovore nam daje Kosta Andrić, Managing Partner organizacije ICT Hub, koja i ove godine 22. oktobra organizuje Corporate Innovation Conference.

E-commerce

Aplikacija 60seconds omogućava vam da kupujete u omiljenim prodavnicama – po cenama koje sami odredite

Ako bismo vam rekli da određeni proizvod možete kupiti 'online' po ceni koju sami dogovorite sa brendom mislili biste da vas lažemo, zar ne? Ipak, aplikacija 60seconds nudi upravo tu mogućnost, a o čemu se zapravo radi i kako ona funkcioniše, razgovarali smo sa suosnivačem ovog servisa.

Kolumna

Digitalna transformacija banaka nije samo kreiranje aplikacije – to je promena načina razmišljanja

Kada se u jednoj rečenici nađu reči digitalizacija i banka, prva asocijacija je, naravno, Internet bankarstvo. I Internet zaista jeste možda i najznačajniji deo infrastrukture digitalizacije. Da li u tim uslovima tradicionalno bankarstvo uopšte može da opstane?

Netokracija

OMGcommerce ponovo u Beogradu: 20. novembra odgovaramo na pitanja koja najviše muče domaće e-trgovce

Treću godinu zaredom Netokracija Srbija organizuje OMGcommerce Beograd. Ove godine bavimo se novom regulativom koja bi trebalo da unapredi poslovanje web trgovaca u Srbiji, ali i novim digitalnim proizvodima koji aktivno oblikuju našu digitalnu ekonomiju.