Ivan Bildi: Domaći brendovi ne koriste Periscope

Ivan Bildi: Domaći brendovi ne koriste Periscope – a baš bi mogli

Ukoliko redovno čitate Netokraciju, sigurno ste se susreli sa aplikacijom Periscope. U pitanju je mobilni servis za live stream, koji u ruke korisnika stavlja mogućnost prenosa uživo. Čitava stvar za kratko je vreme osvojila svet, a kada je Srbija u pitanju, stvari se tek polako razvijaju. Koliko je danas atraktivan ovaj kanal i šta od njega možemo očekivati za godinu, dve dana, popričali smo sa konsultantnom za digitalni marketing i osobom koja na ovim prostorima možda i najviše koristi Periscope - Ivanom Bildijem.

periscope

Malo po malo pa na domaćoj ‘lajni naletim na link ka Periscope prenosu koji je neko od tviteraša podelio. Bilo da je u pitanju @torbica koji prenosi žurke iz Splita, @petarV koji se javlja uživo sa „RedBull Air Race“ trke u Budimpešti ili @bildi13 koji je pokrenuo i emisiju putem ovog kanala, stvari nam jasno govore da tu ima nečega – da se polako okuplja masa koja koristi ovu aplikaciju za gledanje prenosa, ali i da je sve više ljudi koji dele/prenose sadržaj putem nje.

„Periscope sam krenuo da koristim pre nešto više od mesec dana“, izjavio je Ivan na početku razgovora, ukazavši na činjenicu da je čitava stvar poprilično nova i cutting edge – pa čak i u užoj IT zajednici. Uradivši uključenje uživo prilikom snimanja svog podcasta, prenos je gledalo oko šezdesetak ljudi i već tada moglo se zaključiti da mase ima, te da je samo potrebno ponuditi im zanimljiv sadržaj.

Mislio sam da će prenos gledati možda desetak ljudi, ali su reakcije bile fenomenalne. Video sam da su momci sa bloga Carz.rs probali da rade emisiju uživo, ali im portet format jednostavno nije odgovarao. Sa druge strane, takav format savršen je za one-man show i intervjue gostiju koji se pojavljuju u mojoj emisiji.

Prvo sledeće Periscope uključenje dobilo je i svoju emisiju, a prenosi se odvijaju svake srede u 11 časova izjutra. Baš pre neki dan, Bildi je završio sa svojom trećom emisijom koju je u datom trenutku gledalo 176 korisnika Periscope-a, a koja se putem aplikacije, ali i na webu, mogla pogledati i u naredna 24 časa.

Ivan ističe da je prenos uživo možda i najinteraktivniji medium. Već posle drugog uključenja u inbox mu se javilo više od 30 ljudi koji su imali različita pitanja u vezi sa oglašavanjem na Internetu. Upitavši ga ko su zapravo gledaoci koji ga prate, Bildi je izjavio da su u pitanju early adopter-i, ekipa kojoj je bitno da među prvima isprobaju različite servise i tako budu u korak sa trendovima na zapadu.

Live stream nije nova stvar, on postoji već jako dugo. Danas imamo softvere koji to rade izuzetno dobro, ali ovo je prvi put da se nešto tako stavlja u ruke korisnika. YouTube je super, ali YouTube se ne nalazi u dlanovima korisnika.

Brendovi, gde ste?

Kada je reč o brendovima na exYu prostoru, tek je nekoliko njih koji su odmah „pripalili“ Periscope i svojim pratiocima ponudili zanimljiv sadržaj. Agrokorov „Volim meso“ jedan je od prvih brendova koji su krenuli sa korišćenjem ove aplikacije, nešto kasnije im se pridružio i Telekom Srbije koji je uživo prenosio lansiranje nove mobilne aplikacije poznatog pevača Željka Joksimovića. Možda je i najznačajniji momenat taj u kome je hrvatska predsednica Kolinda Grabar-Kitarović imala uključenje uživo putem ove aplikacije.

Ipak, Ivan za Netokraciju otkriva da je u poređenju sa prisustvom na Twitter-u, broj onih brendova i kompanija koji koriste Periscope srazmeran statističkoj grešci, te da tu svakako ima prostora za animaciju publike – budući da je u pitanju izuzetno ličan medij:

Periscope brendovima omogućava da se personalizuju, da dobiju neki osoban oblik, da publici pokažu stvari u pozadini, kako se razvija njihov omiljeni proizvod, ko su ljudi koji ga prave. Upravo zbog te bliskosti koja se uspostavlja uz prenos uživo, Periscope je i postao jedna od omiljenih novih aplikacija.

volimmeso
Hrvatski brend „Volim meso“, jedan je od prvih koji je koristio Periscope (Foto: Volim meso)

Ističući primer poslastičara iz Njujorka koji Periscope koristi kako bi svojoj publici približio razvojni proces, Ivan je izjavio da se pojedinci, ali i brendovi, na ovaj način dodatno približavaju svojoj publici, sa kojom ostvaruju još ličniji i bliži odnos, zasnovan na momentu uživo koji je emiter podelio sa gledaocima.

Video je sve bitniji – a šta vi radite po tom pitanju?

Video je novo crno (black). To nam Facebook veoma jasno stavlja do znanja, a ono što je nekada bila pisana reč, danas je zamenjeno kratkim ali učinkovitim videom – bilo u režiranom formatu, bilo kao prenos uživo:

Jedan video od tri minuta može da objasni blog od 3.000 reči i brendovi su postali svesni toga. Otuda i okretanje ka video sadržaju.

Imajući upravo ovo na umu, Bildi kaže da je čitava stvar i dalje na pomolu kada je Balkan u pitanju, ali da već sada postoje neki svetli primeri. Što se Periscope-a tiče, možda je isuviše rano za bilo kakve brojeve i analize budući da je sama aplikacija još uvek poprilično nova. Ipak, oni pojedinci ali i brendovi koji na vreme uhvate „voz za prenos uživo“ te svojoj publici ponude zanimljiv ali i edukativan sadržaj, ubrzo će imati višestruke koristi – samo je pitanje vremena.

Periscope za iOS i Android uređaje možete preuzeti sa App Store i Google Play prodavnice.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Društvene mreže

Da se bijem sa policijom ne umem, al’ da gutam suzavac – to mogu

Utorak veče. Poput 9/11 i kula bliznakinja, prilepljen sam za TV i pratim dešavanja o kojima izveštavaju reporteri N1. Uživo, pod suzavcem. Za svojih 30 godina nagledao sam se protesta, stoga ne bih da romantizujem kako su ovi drugačiji i kako je diktaturi konačno došao kraj. Jedini kraj koji se nazire jeste apsolutna propast demokratije u Republici Srbiji... ako je ikada i bilo.

E-commerce

Mesec dana kasnije i dalje ne znamo gde su naši Aliexpress paketi – ali barem imamo neke odgovore

Enigma zvana AliExpress poštarina za Srbiju, podelila je mišljenja mnogih kupaca, organizacija i svih ostalih koji se za ovu temu zanimaju. Iako je razloga za astronomsko poskupljenje poštarine mnogo, neki odgovornost prebacuju na Poštu, drugi na avio prevoz i kineske trgovce, ali se ipak čini da je istina 'negde tamo'. Mi smo na osnovu svih dosadašnjih podataka pokušali da rešimo misteriju.

Startapi i poslovanje

Najavljene nove mere za pomoć privredi – država plaća 60% minimalca i odlaže plaćanje poreza i doprinosa

Preduzetnici i zaposleni u mikro, malim i srednjim preduzećima u julu i avgustu dobiće dodatnu ekonomsku pomoć države usled krize izazvane epidemijom korona virusa - plaćanje 60% od minimalca u julu i avgustu, odlaganje plaćanja poreza i doprinosa za mesec dana, a najavljen je i novi projekat 'Moja prva plata'.

Propustili ste

Kultura 2.0

Serbia Business Run nastavlja sa aktivnim tim bildingom u kojem zbližava kolege – ovaj put kroz ‘online’ trku

Peto izdanje Serbia Business Run, serije poslovnih trka i najveći sportsko-kompanijski događaj u Srbiji, održaće se u septembru 2020. godine - ovoga puta 'online'. Kako izgleda trka u ovom potpuno drugačijem formatu, otkriva nam direktor ove organizacije.

Društvene mreže

Ima li oglašavanja van Facebook platformi?

Možda ste primetili kako pojedini brendovi nisu bili prisutni na vašem Instagram i Facebook feedu tokom jula. To me je navelo na razmišljanje, a šta da se sutra probudimo i da Facebook i Instagram ne postoje, šta onda?

Office Talks Podcast

Kako je KK Crvena Zvezda osvojila Evropu najboljom marketing strategijom

Košarkaška Evroliga nije se zasnivala samo na utakmicama u sportskim halama, već i na jednom sasvim drugačijem terenu - u pitanju je digitalni marketing u sportu.

Gaming

Šest godina od Astroids igre i srpski studio Superverse osvaja Steam sa novim naslovom!

Pre šest godina studio Superverse Industries, tada još pod nazivom Industry Entertainment, predstavio je svoju novu igru - Astroids, koja je kasnije postala Superverse, a sa kojom je ovaj game development studio iz Srbije zabeležio uspeh. Mi smo sa osnivačima razgovarali kako je izgledao put od prvog naslova 2002. godine pa sve do jedne uspešne igre na platformi Steam.

E-commerce

Novi vodiči za sigurnu Internet trgovinu pomažu početnicima da kupuju ‘online’

Za potrošače koji još uvek nisu upoznati sa Internet trgovinom, Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija i USAID obezbedili su digitalne vodiče koji nastoje da korisnicima objasne sve prednosti 'online' kupovine i edukuju ih o toj aktivnosti.

Startapi i poslovanje

City Expert uvodi beskontaktno gledanje nekretnina – direktno sa vlasnikom putem video poziva

Kako bi dodatno osigurali bezbednost svojih korisnika i klijenata usled COVID-19 pandemije, agencija City Expert uvela je mogućnost beskontaktnog pregleda nekretnina putem video poziva između zainteresovanih korisnika i vlasnika.