Ivan Bildi: Domaći brendovi ne koriste Periscope

Ivan Bildi: Domaći brendovi ne koriste Periscope – a baš bi mogli

Ukoliko redovno čitate Netokraciju, sigurno ste se susreli sa aplikacijom Periscope. U pitanju je mobilni servis za live stream, koji u ruke korisnika stavlja mogućnost prenosa uživo. Čitava stvar za kratko je vreme osvojila svet, a kada je Srbija u pitanju, stvari se tek polako razvijaju. Koliko je danas atraktivan ovaj kanal i šta od njega možemo očekivati za godinu, dve dana, popričali smo sa konsultantnom za digitalni marketing i osobom koja na ovim prostorima možda i najviše koristi Periscope - Ivanom Bildijem.

periscope

Malo po malo pa na domaćoj ‘lajni naletim na link ka Periscope prenosu koji je neko od tviteraša podelio. Bilo da je u pitanju @torbica koji prenosi žurke iz Splita, @petarV koji se javlja uživo sa „RedBull Air Race“ trke u Budimpešti ili @bildi13 koji je pokrenuo i emisiju putem ovog kanala, stvari nam jasno govore da tu ima nečega – da se polako okuplja masa koja koristi ovu aplikaciju za gledanje prenosa, ali i da je sve više ljudi koji dele/prenose sadržaj putem nje.

„Periscope sam krenuo da koristim pre nešto više od mesec dana“, izjavio je Ivan na početku razgovora, ukazavši na činjenicu da je čitava stvar poprilično nova i cutting edge – pa čak i u užoj IT zajednici. Uradivši uključenje uživo prilikom snimanja svog podcasta, prenos je gledalo oko šezdesetak ljudi i već tada moglo se zaključiti da mase ima, te da je samo potrebno ponuditi im zanimljiv sadržaj.

Mislio sam da će prenos gledati možda desetak ljudi, ali su reakcije bile fenomenalne. Video sam da su momci sa bloga Carz.rs probali da rade emisiju uživo, ali im portet format jednostavno nije odgovarao. Sa druge strane, takav format savršen je za one-man show i intervjue gostiju koji se pojavljuju u mojoj emisiji.

Prvo sledeće Periscope uključenje dobilo je i svoju emisiju, a prenosi se odvijaju svake srede u 11 časova izjutra. Baš pre neki dan, Bildi je završio sa svojom trećom emisijom koju je u datom trenutku gledalo 176 korisnika Periscope-a, a koja se putem aplikacije, ali i na webu, mogla pogledati i u naredna 24 časa.

Ivan ističe da je prenos uživo možda i najinteraktivniji medium. Već posle drugog uključenja u inbox mu se javilo više od 30 ljudi koji su imali različita pitanja u vezi sa oglašavanjem na Internetu. Upitavši ga ko su zapravo gledaoci koji ga prate, Bildi je izjavio da su u pitanju early adopter-i, ekipa kojoj je bitno da među prvima isprobaju različite servise i tako budu u korak sa trendovima na zapadu.

Live stream nije nova stvar, on postoji već jako dugo. Danas imamo softvere koji to rade izuzetno dobro, ali ovo je prvi put da se nešto tako stavlja u ruke korisnika. YouTube je super, ali YouTube se ne nalazi u dlanovima korisnika.

Brendovi, gde ste?

Kada je reč o brendovima na exYu prostoru, tek je nekoliko njih koji su odmah „pripalili“ Periscope i svojim pratiocima ponudili zanimljiv sadržaj. Agrokorov „Volim meso“ jedan je od prvih brendova koji su krenuli sa korišćenjem ove aplikacije, nešto kasnije im se pridružio i Telekom Srbije koji je uživo prenosio lansiranje nove mobilne aplikacije poznatog pevača Željka Joksimovića. Možda je i najznačajniji momenat taj u kome je hrvatska predsednica Kolinda Grabar-Kitarović imala uključenje uživo putem ove aplikacije.

Ipak, Ivan za Netokraciju otkriva da je u poređenju sa prisustvom na Twitter-u, broj onih brendova i kompanija koji koriste Periscope srazmeran statističkoj grešci, te da tu svakako ima prostora za animaciju publike – budući da je u pitanju izuzetno ličan medij:

Periscope brendovima omogućava da se personalizuju, da dobiju neki osoban oblik, da publici pokažu stvari u pozadini, kako se razvija njihov omiljeni proizvod, ko su ljudi koji ga prave. Upravo zbog te bliskosti koja se uspostavlja uz prenos uživo, Periscope je i postao jedna od omiljenih novih aplikacija.

volimmeso
Hrvatski brend „Volim meso“, jedan je od prvih koji je koristio Periscope (Foto: Volim meso)

Ističući primer poslastičara iz Njujorka koji Periscope koristi kako bi svojoj publici približio razvojni proces, Ivan je izjavio da se pojedinci, ali i brendovi, na ovaj način dodatno približavaju svojoj publici, sa kojom ostvaruju još ličniji i bliži odnos, zasnovan na momentu uživo koji je emiter podelio sa gledaocima.

Video je sve bitniji – a šta vi radite po tom pitanju?

Video je novo crno (black). To nam Facebook veoma jasno stavlja do znanja, a ono što je nekada bila pisana reč, danas je zamenjeno kratkim ali učinkovitim videom – bilo u režiranom formatu, bilo kao prenos uživo:

Jedan video od tri minuta može da objasni blog od 3.000 reči i brendovi su postali svesni toga. Otuda i okretanje ka video sadržaju.

Imajući upravo ovo na umu, Bildi kaže da je čitava stvar i dalje na pomolu kada je Balkan u pitanju, ali da već sada postoje neki svetli primeri. Što se Periscope-a tiče, možda je isuviše rano za bilo kakve brojeve i analize budući da je sama aplikacija još uvek poprilično nova. Ipak, oni pojedinci ali i brendovi koji na vreme uhvate „voz za prenos uživo“ te svojoj publici ponude zanimljiv ali i edukativan sadržaj, ubrzo će imati višestruke koristi – samo je pitanje vremena.

Periscope za iOS i Android uređaje možete preuzeti sa App Store i Google Play prodavnice.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Vlada najavila kraj angažovanju paušalaca na puno radno vreme – kompanijama koje ih zaposle slede olakšice od 70%

Angažovanje preduzetnika za poslove koji bi suštinski trebalo da spadaju u domen klasičnog radnog odnosa predmet je upravo predstavljenih izmena Zakona o porezu na dohodak građana i Zakona o doprinosima za obavezno socijalno osiguranje. Izmene stupaju na snagu 1. januara 2020. godine.

Internet marketing

Za srpske agencije jedan SoMo Borac – McCann osvojio nagradu u kategoriji Digitalni Mix

Dobitnici nagrade SoMo Borac za najbolje marketinške kampanje proglašeni su tokom drugog dana Weekend Media Festivala. Predstavnici iz Srbije pobedili su samo u kategoriji Digital Mix, gde su pobedu odneli Drive i McCann Beograd, dok su finalisti u drugim kategorijama bili i Communis i Fullhouse Ogilvy.

Kultura 2.0

Za 600 dinara mesečno UčiSlobodno.com pomoći će vašem osnovcu da savlada matematiku i fiziku

'E-learning' za osnovce u Srbiji ne postoji? Onda niste čuli za platformu Uči Slobodno.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Nike, IBM i McDonald’s koriste srpski Vacation Tracker kako bi pratili godišnje odmore svojih zaposlenih

Praćenje godišnjih odmora, bolovanja i slobodnih dana u kompanijama sa velikim brojem zaposlenih često ume da bude komplikovan i zamoran proces. Rešenje ovog izazova u vidu digitalnog servisa Vacation Tracker ponudio je razvojni tim kompanije Cloud Horizon u Srbiji.

Kultura 2.0

Za 600 dinara mesečno UčiSlobodno.com pomoći će vašem osnovcu da savlada matematiku i fiziku

'E-learning' za osnovce u Srbiji ne postoji? Onda niste čuli za platformu Uči Slobodno.

Gaming

Kako je tim beogradskog Ubisofta razvijao ‘Ghost Recon Breakpoint’ – za milione ljudi širom sveta

'Ghost Recon Breakpoint' je nova igra kompanije Ubisoft koja je u globalnoj 'gaming' zajednici već prikupila veliki broj pozitivnih reakcija igrača širom planete. U razgovoru sa jednim od članova tima koji je radio na razvoju ove igre otkrivamo kako je proces tekao 'iza kulisa'.

Startapi i poslovanje

Osnovano udruženje ‘Novi Taksi’ čiju će aplikaciju napraviti kompanija CarGo – nazire li se rešenje spora?

Kompanija CarGo Technologies i predsednik novoformiranog udruženja 'Novi taksi' potpisali su danas memorandum kojim se ova tehnološka kompanija obavezala da će napraviti aplikaciju za novu taksi firmu u Srbiji.

Tehnologija

Kosta Andrić: Vreme novih poslovnih modela za domaće kompanije nije nešto što se čeka – već je tu

Koji su to alternativni biznis modeli koji će kompanije koje posluju na domaćem tržištu učiniti relevantnim u budućnosti? Da li su one uopšte spremne na taj korak? Odgovore nam daje Kosta Andrić, Managing Partner organizacije ICT Hub, koja i ove godine 22. oktobra organizuje Corporate Innovation Conference.

E-commerce

Aplikacija 60seconds omogućava vam da kupujete u omiljenim prodavnicama – po cenama koje sami odredite

Ako bismo vam rekli da određeni proizvod možete kupiti 'online' po ceni koju sami dogovorite sa brendom mislili biste da vas lažemo, zar ne? Ipak, aplikacija 60seconds nudi upravo tu mogućnost, a o čemu se zapravo radi i kako ona funkcioniše, razgovarali smo sa suosnivačem ovog servisa.