Ivan Bildi: Domaći brendovi ne koriste Periscope

Ivan Bildi: Domaći brendovi ne koriste Periscope – a baš bi mogli

Ukoliko redovno čitate Netokraciju, sigurno ste se susreli sa aplikacijom Periscope. U pitanju je mobilni servis za live stream, koji u ruke korisnika stavlja mogućnost prenosa uživo. Čitava stvar za kratko je vreme osvojila svet, a kada je Srbija u pitanju, stvari se tek polako razvijaju. Koliko je danas atraktivan ovaj kanal i šta od njega možemo očekivati za godinu, dve dana, popričali smo sa konsultantnom za digitalni marketing i osobom koja na ovim prostorima možda i najviše koristi Periscope - Ivanom Bildijem.

periscope

Malo po malo pa na domaćoj ‘lajni naletim na link ka Periscope prenosu koji je neko od tviteraša podelio. Bilo da je u pitanju @torbica koji prenosi žurke iz Splita, @petarV koji se javlja uživo sa „RedBull Air Race“ trke u Budimpešti ili @bildi13 koji je pokrenuo i emisiju putem ovog kanala, stvari nam jasno govore da tu ima nečega – da se polako okuplja masa koja koristi ovu aplikaciju za gledanje prenosa, ali i da je sve više ljudi koji dele/prenose sadržaj putem nje.

„Periscope sam krenuo da koristim pre nešto više od mesec dana“, izjavio je Ivan na početku razgovora, ukazavši na činjenicu da je čitava stvar poprilično nova i cutting edge – pa čak i u užoj IT zajednici. Uradivši uključenje uživo prilikom snimanja svog podcasta, prenos je gledalo oko šezdesetak ljudi i već tada moglo se zaključiti da mase ima, te da je samo potrebno ponuditi im zanimljiv sadržaj.

Mislio sam da će prenos gledati možda desetak ljudi, ali su reakcije bile fenomenalne. Video sam da su momci sa bloga Carz.rs probali da rade emisiju uživo, ali im portet format jednostavno nije odgovarao. Sa druge strane, takav format savršen je za one-man show i intervjue gostiju koji se pojavljuju u mojoj emisiji.

Prvo sledeće Periscope uključenje dobilo je i svoju emisiju, a prenosi se odvijaju svake srede u 11 časova izjutra. Baš pre neki dan, Bildi je završio sa svojom trećom emisijom koju je u datom trenutku gledalo 176 korisnika Periscope-a, a koja se putem aplikacije, ali i na webu, mogla pogledati i u naredna 24 časa.

Ivan ističe da je prenos uživo možda i najinteraktivniji medium. Već posle drugog uključenja u inbox mu se javilo više od 30 ljudi koji su imali različita pitanja u vezi sa oglašavanjem na Internetu. Upitavši ga ko su zapravo gledaoci koji ga prate, Bildi je izjavio da su u pitanju early adopter-i, ekipa kojoj je bitno da među prvima isprobaju različite servise i tako budu u korak sa trendovima na zapadu.

Live stream nije nova stvar, on postoji već jako dugo. Danas imamo softvere koji to rade izuzetno dobro, ali ovo je prvi put da se nešto tako stavlja u ruke korisnika. YouTube je super, ali YouTube se ne nalazi u dlanovima korisnika.

Brendovi, gde ste?

Kada je reč o brendovima na exYu prostoru, tek je nekoliko njih koji su odmah „pripalili“ Periscope i svojim pratiocima ponudili zanimljiv sadržaj. Agrokorov „Volim meso“ jedan je od prvih brendova koji su krenuli sa korišćenjem ove aplikacije, nešto kasnije im se pridružio i Telekom Srbije koji je uživo prenosio lansiranje nove mobilne aplikacije poznatog pevača Željka Joksimovića. Možda je i najznačajniji momenat taj u kome je hrvatska predsednica Kolinda Grabar-Kitarović imala uključenje uživo putem ove aplikacije.

Ipak, Ivan za Netokraciju otkriva da je u poređenju sa prisustvom na Twitter-u, broj onih brendova i kompanija koji koriste Periscope srazmeran statističkoj grešci, te da tu svakako ima prostora za animaciju publike – budući da je u pitanju izuzetno ličan medij:

Periscope brendovima omogućava da se personalizuju, da dobiju neki osoban oblik, da publici pokažu stvari u pozadini, kako se razvija njihov omiljeni proizvod, ko su ljudi koji ga prave. Upravo zbog te bliskosti koja se uspostavlja uz prenos uživo, Periscope je i postao jedna od omiljenih novih aplikacija.

volimmeso
Hrvatski brend „Volim meso“, jedan je od prvih koji je koristio Periscope (Foto: Volim meso)

Ističući primer poslastičara iz Njujorka koji Periscope koristi kako bi svojoj publici približio razvojni proces, Ivan je izjavio da se pojedinci, ali i brendovi, na ovaj način dodatno približavaju svojoj publici, sa kojom ostvaruju još ličniji i bliži odnos, zasnovan na momentu uživo koji je emiter podelio sa gledaocima.

Video je sve bitniji – a šta vi radite po tom pitanju?

Video je novo crno (black). To nam Facebook veoma jasno stavlja do znanja, a ono što je nekada bila pisana reč, danas je zamenjeno kratkim ali učinkovitim videom – bilo u režiranom formatu, bilo kao prenos uživo:

Jedan video od tri minuta može da objasni blog od 3.000 reči i brendovi su postali svesni toga. Otuda i okretanje ka video sadržaju.

Imajući upravo ovo na umu, Bildi kaže da je čitava stvar i dalje na pomolu kada je Balkan u pitanju, ali da već sada postoje neki svetli primeri. Što se Periscope-a tiče, možda je isuviše rano za bilo kakve brojeve i analize budući da je sama aplikacija još uvek poprilično nova. Ipak, oni pojedinci ali i brendovi koji na vreme uhvate „voz za prenos uživo“ te svojoj publici ponude zanimljiv ali i edukativan sadržaj, ubrzo će imati višestruke koristi – samo je pitanje vremena.

Periscope za iOS i Android uređaje možete preuzeti sa App Store i Google Play prodavnice.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Car:go testira električne trotinete: 999 dinara za poslovne korisnike, uskoro i za ostale članove Udruženja

Električni trotineti najpre će biti na raspolaganju samo kompanijskim Car:Go klijentima i test faza ovog projekta trajaće mesec dana. Nakon toga sledi ekspanzija ove usluge.

Karijere

Kako dobiti posao u Guglu na poziciji programera – otkriva nam Darinka Zečević

Profesionalni put i potraga za poslom može nas odvesti na različite krajeve sveta. Međutim, kako izgleda razvijati karijeru i život u Irskoj, zemlji koja važi za drugu državu na svetu po izvozu softverskih usluga?

Tehnologija

Muzički streaming servisi dostupni u Srbiji nude i probni period – ovo su njihove prednosti

Većina korisnika u Srbiji danas svoju omiljenu muziku pušta preko YouTube-a, pametnog telefona ili eksternih memorija. Međutim, muzički 'streaming' servisi nude znatno bolje korisničko iskustvo. Mi vam donosimo spisak onih najpopularnijih ali i njihove prednosti.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Želite nekog ko će se brinuti o vašem domu? Podržite ‘crowdfunding’ kampanju domaćeg startapa Uradi-zaradi

Tim iza startapa Uradi-zaradi pokrenuo je 'crowdfunding' kampanju na sajtu Indiegogo u okviru koje potražuju sredstva za unapređenje projekta Home Managera - kako bi do kraja godine zaposlili 20 mladih samohranih majki u Beogradu. 

Gaming

Sport Klub Esports novi je TV kanal koji će popularizovati regionalni gejming – kod ‘offline’ publike

Pitali smo osnivača Fortune Esports zašto su pokrenuli televizijski kanal i kako će on pomoći u razvoju regionalne esport scene.

Startapi i poslovanje

Život posle hakatona

Hakatoni se u domaćoj IT zajednici percipiraju kao prilika za mlade i talentovane timove da pokažu svoje tehničko i biznis znanje prilikom kreiranja novih proizvoda. Međutim, da li je život posle hakatona jednostavan ili pravi izazovi slede tek nakon što tim primi 'veliki ček'?

Digitalni mediji

Instagram dominira – sa njim i želja domaćih izdavača da se približe publici i Generaciji Z

Na koji način domaći mediji koriste Instagram i druge kanale kako bi informisali, zabavili i edukovali mlađu publiku?

Kultura 2.0

Jedan klik u Photoshopu i već smo spremni za Evropu!

Zašto je sve oko nas postalo jednolično, unificirano, predvidljivo i nimalo autentično?

E-commerce

Boban ranac osvojio je Srbiju zahvaljujući Oskaru koji je u e-commerce ušao – slučajno

Jedan Novosađanin, potraga za praktičnim rancem i slučajni susret sa Kickstarter kampanjom neke holandske firme bili su dovoljni da Srbija dobije Bobana.