Čiji je zadatak edukacija mladih IT stručnjaka?

Čiji je zadatak edukacija mladih IT stručnjaka?

Nakon otvaranja konferencije i inspirativnog predavanja izraelskog ambasadora, usledila je i prva panel diskusija na temu ‘kalifornikacije’ regiona, te šta sve telekomunukacione kompanije mogu učiniti kada je reč o razvoju IT sektora. Moderator panela, Radmilo Marković, ugostio je stručne sagovornike koji su došli iz sva tri srpska operatera - Telekoma Srbije, Telenora i Vipa.

nova-energija-2
Foto: @G3N1J4L4C

Radmilo je najpre sve prisutne upoznao sa svojim sagovornicima: Natašom Kažić (Vip mobile), Milanom Simićem (izvršni direktor za ICT podršku, Telekom Srbija) i Ivanom Stojanovićem (direktor marketinga za poslovne korisnike, Telenor). Postavivši pitanje o ulozi obrazovanja, te koliko se zapravo država trudi da obezbedi neki bolji poredak u digitalnom sektoru, on je otvorio ovu diskusiju.

Reč je prvo dobila Nataša, podsetivši na veoma bitan faktor obrazovanja, kao i da Srbija ima kvalitetne kadrove u IT industriji u koje treba ulagati i na taj način otvoriti šansu ka daljem usavršavanju. Takođe, ona je pomenula da i Vip ulaže i aktivno učestvuje u promociji i organizaciji edukativnih događaja, ali da glavnu reč ima država koja treba još više da podstiče obrazovni sistem.

Komunikacija sa mladim ljudima ključna

Diskusiju o razvoju IT sektora i „ekonomiji znanja“ nastavio je Ivan koji je upoznao prisutne sa veoma korisnim radionicama koje organizuje Telenor u saradnji sa AISEC-om, te istakao da je jedan od presudnih elemenata za razvoj IT industrije i interakcija i komunikacija sa mladim ljudima. Uz adekvatne programe, oni mogu da rašire svoj talenat i iskoriste znanje na najbolji mogući način.

Koliko je ipak naša zemlja daleko od „kalifornikacije“ i Silicijumske doline, moglo se zaključiti tokom izlaganja Milana Simića koji je dao neke osnovne primere pravilnog korišćenja digitalnih telekomunikacionih servisa, putem kojih se rađa pravovremena komunikacija kao veoma moćno oružje kada je reč o brzini informacija. Simić je naveo konkretan primer zemljotresa u Kaliforniji, gde su sprečene veće razmere razaranja, zahvaljujući korišćenju savremenih kanala komunikacije.

Kako bi se našla na putu usavršavanja digitalne zajednice, u okviru koje se javlja sve popularnije mobilno plaćanje ali i drugi servisi, Srbija mora da reguliše pojedine zakone, istakla je Nataša. Sa druge strane, Ivan je rekao da postoji set zakona koji još čekaju promenu, ali da su ostali koji se tiču IT sektora zapravo dobri, te je tom prilikom dodao:

Kada je reč o zakonima, stvari se dobro razvijaju. Država bi još više trebala da uključi zajednicu, jer kroz sinergiju društva i države, mnogi servisi bi se brže razvijali i bili bi dostuni širem broju korisnika. Sa druge strane, država bi trebalo više da koristi snagu operatera.

Startapi, imate podršku mobilnih operatera

Da nije sve baš tako loše, Nataša je izjavila, dodavši da Srbija već ima pojedine digitalizovane sisteme u administraciji, te da je čak i korak ispred nekih država u regionu. Ona je navela da naša zemlja zapravo malo proizvodi, te da treba biti konkurentniji na samom tržištu bilo da je reč o IT industriji ili nekoj drugoj.

Za kraj, svi učesnici panela su se složili da rešenje za unapređenje IT sektora leži u jednostavnom pristupu rešavanja problema i adekvatnoj edukaciji, ali i da su mobilni operateri spremni da pruže podršku startapima i ostalim tehnološkim inovatorima kroz razne radionice i usavršavanja. Ipak, sve to bi bilo mnogo jednostavnije uz znatno veću podršku države.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Uz ‘Fleksibilni petak’ Nordeus omogućio zaposlenima da sami organizuju poslednji radni dan u nedelji

Dok se zaposleni u Nordeusu nakon 'full remote' režima ne vrate u kancelariju, kompanija im omogućava da njihova radna nedelja traje 4 dana - ukoliko to žele. Fleksibilni petak startovao je 8. maja, a u nastavku otkrivamo kako to izgleda u praksi.

Tehnologija

Šta novi IPS QR kodovi donose malim trgovcima i njihovim kupcima – i kako ih implementirati?

Usluga instant plaćanja na prodajnim mestima uz pomoć IPS QR kodova zvanično je puštena u protokol u Srbiji krajem februara. U nastavku analiziramo na šta trgovci treba da obrate pažnju ako isti uvode u svoje procese naplate.

Kultura 2.0

Milica Čalija: Pokrenuli smo ‘Kupujmo iz Srbije’ jer želimo da mali proizvođači prežive pandemijsku krizu

Akcija 'Kupujmo iz Srbije' pokrenuta je sa ciljem da se kroz predstavljanje malih proizvođača putem društvenih mreža doprinese borbi da njihovi biznisi prežive aktuelnu pandemiju. U tekstu koji sledi, sa inicijatorkom projekta razgovaramo o samoj akciji i daljim koracima za pomoć malim preduzetnicima u Srbiji.

Propustili ste

Gaming

Preko 10 miliona ljudi preuzelo je igru srpsko-švedskog studija Sozap – a za domaći tim to je samo početak

Armed Heist je 'mobile' igra studija Sozap i verovatno je najviše preuzimana igra bilo kog domaćeg studija južno od Beograda. Sa predstavnicima niškog ogranka ove gejming kompanije razgovaramo o pomenutoj igri i planovima za budućnost.

Netokracija

Popunite anketu o stanju plata u srpskoj IT i digitalnoj industriji nakon COVID-19

Učestvovanje u anketi je anonimno, zahteva svega nekoliko minuta i biće moguće dok ne prikupimo relevantnu količinu materijala.

Karijere

Kada je pravo vreme da uvećate vaš tim – iz ugla kreativne agencije i IT kompanije

Skaliranje - naizgled strana reč koju ako prebacite u kontekst preduzetništva i poslovanja znači mnogo. Ovog puta govorimo o rastu timova u kreativnoj i IT industriji, o tome kako efikasno voditi ovaj proces i kako izbeći izazove na tom putu.

Kultura 2.0

Mojih 5: Nemanja Čedomirović

Nemanja Čedomirović vodi GrowIT i sa svojim timom pomaže kompanijama da usvoje agilni način rada, a ove nedelje u specijalu 'Mojih 5' deli svoje preporuke sadržaja koji mu je ovih dana okupirao pažnju.

E-commerce

Nikola i Sonja pokrenuli su Prodajadelova.rs jer žele da promene način na koji održavamo naše četvorotočkaše

Napustio je dobro plaćen posao i visoku poziciju u kompaniji Würth sa ciljem da započne svoj posao iz snova. Ovo je priča o Nikoli Đuroviću koji je sa suprugom Sonjom pokrenuo sajt Prodajadelova.rs sa namerom da promeni percepciju kupovine auto delova i servisiranja vašeg četvorotočkaša.

Ekskluzivno

U 2019. godini potrošili smo €47,05 miliona na digitalno oglašavanje

Rezultati o ukupnom utrošku na digitalno oglašavanje u prethodnoj godini konačno su tu. Gle čuda - i ovoga puta tržište digitalnog oglašavanja u Srbiji zadržalo je dvocifren rast, ostvarivši jedan od najboljih rezultata otkako se istraživanje vrši.