SHARE Fondacija: Političari u Srbiji sve češće na digitalnim kanalima

Infobip ❤️ Netokracijašta akvizicija znači za vas i za nas?

SHARE Fondacija: Političari u Srbiji sve češće na digitalnim kanalima – Facebook ponovo dominantan

Kandidati u predizbornoj kampanji sve češće koriste raspoložive digitalne platforme, a najviše sredstava izdvajaju za oglašavanje na društvenoj mreži Facebook.

SHARE Fondacija je u četvrtak, 30. juna predstavila rezultate analize aktivnosti izbornih kandidata tokom proteklih predsedničkih i parlamentarnih izbora na većim društvenim mrežama i u online medijima.

Istraživanje je pokazalo da učesnici na političkoj sceni u Srbiji sve češće koriste raspoložive digitalne platforme i alate za širenje svojih poruka, ali su građani u toj komunikaciji i dalje pretežno pasivni: pristalice političkih opcija umnožavaju zadate poruke, dok protivnici tom umnožavanju doprinose kroz negativne komentare. Tim povodom, Andrej Petrovski iz SHARE fondacije izjavio je:

Jasno je da se politički akteri u zemlji značajno oslanjaju na internet kako bi nametnuli ili kontrolisali društveni diskurs, naročito u periodu izborne kampanje. Nekima je on glavni kanal komunikacije, usled nedostatka pristupa drugim medijima, tradicionalnim ili elektronskim. S druge strane, određeni akteri svoju jaku stranačku infrastrukturu prenose i na internet, te njihova kampanja oslikava disciplinu i posvećenost koja se može videti i u ne-digitalnom svetu.

Twitter statistika: koliko puta su nalozi retvitovani i citirani (quote tweet).

Vladajuća stranka i njeni kandidati na različitim nivoima najveći su korisnici plaćenih reklama na platformama koje dozvoljavaju političko oglašavanje i otvaraju podatke o finansiranju takvih oglasa. Ogromna prostranstva vlasničkih platformi na internetu, međutim, i dalje su izvan društvenog dogovora o transparentnosti. Najposećeniji online mediji pokazuju jasne znake svrstavanja, kampanja se prati stihijski, uz primetno odsustvo mehanizama za sprečavanje funkcionerske kampanje.

Facebook reklame kao glavno sredstvo oglašavanja tokom predizborne kampanje

Redovni predsednički i vanredni parlamentarni izbori, zajedno sa izborima za skupštinu Beograda i odbornike u pojedinim opštinama širom Srbije, održani su 3. aprila 2022. godine. Prema ovogodišnjem izveštaju SHARE fondacije, na korak smo ka većoj transparentnosti finansiranja izborne kampanje na društvenim mrežama, a budžet štabova kandidata za reklame na društvenoj mreži Facebook je sve veći.

Mila Bajić iz SHARE fondacije posebno ističe da kada su u pitanju metode istraživanja online kampanja, trenutno postoje primetna ograničenja usled netransparentnog delovanja velikih tehnoloških kompanija koje s jedne strane onemogućavaju istraživačicama i istraživačima lak pristup sređenim podacima, ali takođe ne insistiraju na odgovornosti političkih aktera.

Kompletan izveštaj o predizbornoj online kampanji 2022. godine možete preuzeti na zvaničnom sajtu SHARE fondacije.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Društvene mreže

Quiet Quitting: Kako je TikTok trend pokrenuo revoluciju na radnom mestu?

Ukoliko ste aktivni na TikTok-u, sigurno vam nije promakao trend o 'tihom otkazu' koji u proteklom periodu preplavljuje svačiji #fyp na ovoj društvenoj mreži.

Gaming

FDU pokrenuo Game Art katedru ― šta to znači za srpsku gejming industriju?

Fakultet dramskih umetnosti, koji je član superklastera Creative Tech Serbia, ove godine prvi put je upisao studente na novi studijski program: Vizuelni efekti, animacija i gejm art. Sve o novom studijskom programu i mogućnostima koje pruža, pročitajte u našem tekstu.

Sponzorisano

Veljko je više od deset godina Java programer u Mozzartu – otkriva nam izazove IT odeljenja u ‘gambling’ industriji

Ukoliko se baviš programiranjem i tragaš za novim profesionalnim izazovima, kako ti se čini mogućnost da razvijaš vlastiti proizvod i da možeš da vidiš svoj kod u produkciji u rekordno kratkom roku?

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Patrik Kolins: Ako govorimo o izgradnji startap ekosistema, Srbija je na sjajnom putu

Iskusni mentor u radu sa startapima analizirao je srpski ekosistem i dao korisne savete domaćim osnivačima čiji su tehnološki startapi spremni za osvajanje svetskog tržišta.

Kultura 2.0

Može li veštačka inteligencija ubiti kreativnost?

Kada je Jason Allen, inače dizajner video igara, pobedio na Takmičenju likovne umetnosti Državnog sajma Kolorado u kategoriji Digital Arts/Digitally-Manipulated Photography sa delom 'Théâtre D’opéra Spatial', koje je nastalo uz pomoć najpopularnijeg programa veštačke inteligencije Midjourney, povela se polemika o tome šta je umetnost danas, kakva je njena budućnost i da li to ona zapravo 'umire pred našim očima'?

Novost

Brnabić: Izvoz srpske IT industrije preko €2,5 milijardi u 2022. godini

Predsednica Vlade Srbije Ana Brnabić rekla je da će izvoz IT industrije ove godine premašiti 2,5 milijarde evra, od čega će suficit biti preko 1,5 milijarde evra, a da je u proteklih godinu dana svako drugo novo radno mesto bilo u IT sektoru.

Startapi i poslovanje

500 Emerging Europe: Novih €70 miliona za lokalne startape sa globalnim ambicijama

Istanbulski ogranak poznatog VC fonda 500 startups saopštio je da se sa novim fondom još više fokusira na države Centralne i Istočne Evrope, među kojima je i Srbija.

Intervju

Stvaranje i edukacija novih talenata moraju biti u fokusu domaćih ‘game dev’ kompanija

Ulazak u 'game dev' svet često može da krene od različitih interesovanja. Svoju priču o tome kako više od jedne decenije radi u IT industriji i sada u gaming sektoru iako se za to nije stručno edukovao, otkriva nam Dušan Jovanović, Studio Production Manager kompanije Ubisoft u Beogradu.

Tehnologija

Search On 22: SEO relevantniji nego ikada pre

U nameri da privuče generaciju Z, Google je na 'Search On 22' događaju predstavio novitete u pretrazi, koji su rezultat dugogodišnjeg razvijanja AI tehnologija.