SHARE Fondacija: Političari u Srbiji sve češće na digitalnim kanalima

Infobip ❤️ Netokracijašta akvizicija znači za vas i za nas?

SHARE Fondacija: Političari u Srbiji sve češće na digitalnim kanalima – Facebook ponovo dominantan

Kandidati u predizbornoj kampanji sve češće koriste raspoložive digitalne platforme, a najviše sredstava izdvajaju za oglašavanje na društvenoj mreži Facebook.

SHARE Fondacija je u četvrtak, 30. juna predstavila rezultate analize aktivnosti izbornih kandidata tokom proteklih predsedničkih i parlamentarnih izbora na većim društvenim mrežama i u online medijima.

Istraživanje je pokazalo da učesnici na političkoj sceni u Srbiji sve češće koriste raspoložive digitalne platforme i alate za širenje svojih poruka, ali su građani u toj komunikaciji i dalje pretežno pasivni: pristalice političkih opcija umnožavaju zadate poruke, dok protivnici tom umnožavanju doprinose kroz negativne komentare. Tim povodom, Andrej Petrovski iz SHARE fondacije izjavio je:

Jasno je da se politički akteri u zemlji značajno oslanjaju na internet kako bi nametnuli ili kontrolisali društveni diskurs, naročito u periodu izborne kampanje. Nekima je on glavni kanal komunikacije, usled nedostatka pristupa drugim medijima, tradicionalnim ili elektronskim. S druge strane, određeni akteri svoju jaku stranačku infrastrukturu prenose i na internet, te njihova kampanja oslikava disciplinu i posvećenost koja se može videti i u ne-digitalnom svetu.

Twitter statistika: koliko puta su nalozi retvitovani i citirani (quote tweet).

Vladajuća stranka i njeni kandidati na različitim nivoima najveći su korisnici plaćenih reklama na platformama koje dozvoljavaju političko oglašavanje i otvaraju podatke o finansiranju takvih oglasa. Ogromna prostranstva vlasničkih platformi na internetu, međutim, i dalje su izvan društvenog dogovora o transparentnosti. Najposećeniji online mediji pokazuju jasne znake svrstavanja, kampanja se prati stihijski, uz primetno odsustvo mehanizama za sprečavanje funkcionerske kampanje.

Facebook reklame kao glavno sredstvo oglašavanja tokom predizborne kampanje

Redovni predsednički i vanredni parlamentarni izbori, zajedno sa izborima za skupštinu Beograda i odbornike u pojedinim opštinama širom Srbije, održani su 3. aprila 2022. godine. Prema ovogodišnjem izveštaju SHARE fondacije, na korak smo ka većoj transparentnosti finansiranja izborne kampanje na društvenim mrežama, a budžet štabova kandidata za reklame na društvenoj mreži Facebook je sve veći.

Mila Bajić iz SHARE fondacije posebno ističe da kada su u pitanju metode istraživanja online kampanja, trenutno postoje primetna ograničenja usled netransparentnog delovanja velikih tehnoloških kompanija koje s jedne strane onemogućavaju istraživačicama i istraživačima lak pristup sređenim podacima, ali takođe ne insistiraju na odgovornosti političkih aktera.

Kompletan izveštaj o predizbornoj online kampanji 2022. godine možete preuzeti na zvaničnom sajtu SHARE fondacije.


Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Gaming

Prve AA video igre i najava Epic Games kampusa: Šta je sve obeležilo srpsku gaming industriju u 2022.

Kao jedna od stabilnijih grana IT ekosistema u Srbiji, gaming je nastavio da beleži svoj rast i razvoj. Predikcije vezane za lokalni 'game dev' su dobre i za 2023. godinu, a mi vam donosimo pregled najznačajnijih momenata iz ove oblasti koji su obeležili prošlu godinu.

Digitalni mediji

Trendovi.co: Šta nam donosi 2023. godina iz oblasti Employer brandinga i društvenih mreža?

Sada već tradicionalno, agencija Pioniri Communications su kroz projekat Trendovi.co objavili predviđanja za ovu godinu kada su u pitanju digitalni marketing, 'event' industrija, tehnologija, PR, 'entertainment' industrija i druge srodne oblasti. Pročitajte šta smo izdvojili za vas.

Startapi i poslovanje

Institut BioSens otvorio novi poziv za akcelerator namenjen IT i poljoprivrednim startapima

Institut BioSens pozvao je inovativne startape iz IT i poljoprivrednog sektora da učestvuju u trećem izdanju akceleratora i na taj način nastavlja dobru praksu pružanja podrške inovativnim preduzetnicima u razvoju ideja koje će doprineti digitalnoj transformaciji poljoprivrede.

Propustili ste

Intervju

Kako je Dalibor pored pozicije Lead Data konsultanta pronašao vreme za porodični hobi i biznis

Još kada smo bili deca, mnogi su nas pitali - "Da li imaš hobi"? Čak i kada odrastemo, postanemo profesionalci, ljubav prema hobiju, ako ga zaista volimo, ostaje zauvek tu sa nama. Ovo je priča o Daliboru Lazareviću koji iako radi kao Lead Data Consultant, pronalazi vreme da proizvodi manje predmete od drveta i plastike.

Novost

Google uskladio poslovanje sa pravilima Evropske unije — šta to znači za korisnike?

Prilagođavanjem pravilima Evropske unije, kompanija Google uvodi telo za zaštitu potrošača, transparentniju prodaju i plaćanje različitim valutama.

Office Talks Podcast

DevRel – Kako se grade dobri odnosi sa programerima?

Gosti 126. epizode Office Talks podkasta bili su Nenad Vitorović (Tenderly) i Lav Leon Hudak (MVP Workshop) koji su nam govorili o značaju dobrih odnosa sa programerima, ali i o kvalitetnoj zajednici i sadržaju usmerenim ka programerima, a koji sve više dolaze do izražaja.

Novost

Shift Miami: Infobipova konferencija posvećena developerima stiže u Ameriku

Ovo je prvi korak ka internacionalizaciji jedne od najvećih evropskih konferencija posvećenih developerima koja se već 10 godina održava u Hrvatskoj.

Startapi i poslovanje

Degordian akvizirao Shopycode – srpsku agenciju za e-commerce razvoj

Internacionalna digital-first agencija Degordian akvizirala je Shopycode, srpsku programersku kompaniju specijalizovanu za e-commerce.

Istraživanje

Predstavljamo rezultate ankete o platama dizajnera digitalnih proizvoda i usluga u Srbiji

Prva anketa ovog tipa sprovedena je na uzorku od oko 700 učesnika. Podaci pokazuju da je 71% dizajnera ušlo na tržište u poslednjih 8 godina, dok je 57% ušlo u poslednjih 6 godina.