4,2 miliona građana Srbije na Internetu - 73% iz urbanih sredina

4,2 miliona građana Srbije na Internetu – 73% iz urbanih sredina

Iz godine u godinu broj korisnika Interneta u Srbiji se povećava, a poslednja istraživanja agencije Plum Mark pokazuju da je na webu u Srbiji prisutno 4,2 miliona ljudi.

Iako Internet koristi više od polovine stanovništva, treba se prisetiti da je pre samo šest godina na webu bilo aktivno 2,1 milion ljudi u našoj zemlji, piše portal Dnevnik. Podaci su pokazali da najveći broj korisnika Internet upotrebljava u privatne svrhe (68,5%), dok malo više od četvrtine, tačnije 27,2 odsto isti koristi ravnomerno na poslu i van njega.

Zanimljivo je da svega 4,3% Internet korisnika aktivno najčešće na poslu, a statistika pokazuje da 3,7 miliona ljudi svakodnevno koristi Internet. Ako se osvrnemo na demografske karakteristike korisnika u Srbiji, evidentno je da su žene nešto aktivnije sa 52%, a muškarci popunjavaju ostalih 48%.

Kada je starost korisnika u Srbiji u pitanju, mladi od 15 do 30 godina čine 28 odsto svih korisnika Interneta, dok još tri velike starosne grupe imaju udeo od po oko 20 odsto, dok je preostalih osam odsto korisnika starije od 65 godina.

Brojke između ostalog pokazuju da 73 odsto Internet korisnika živi u gradu, dok ostatak od 27 odsto živi na selu. Najviše korisnika weba u Srbiji, njih 28 odsto živi u Vojvodini, slede  zapadna Srbija sa 26 odsto, Beograd sa 24 i južna Srbija sa 22 odsto.

Ukoliko govorimo o obrazovanju stanovništva, statistika jasno otkriva da najviše četvorogodišnje srednje obrazovanje ima 63 odsto korisnika u Srbiji. Blizu polovine su zaposleni, njih 49 odsto, 13 odsto ljudi koji koriste web su nezaposleni dok 14 odsto od ukupnog broja pripada populaciji penzionera.

Slaba digitalna pismenost kao prepreka?

Ono što ipak nije otkriveno istraživanjem jeste za koje mogućnosti ljudi koriste Internet, da li su to samo društvene mreže, konzumacija sadržaja ili isključivo u poslovne prilike ili neke druge svrhe.

Porast broja korisnika weba u Srbiji nije se desio preko noći. Proces digitalizacije države, ali i učestali razvoj mrežne infrastrukture, uticali su na to da građani dobiju stabilne i kvalitetne Internet konekcije u svojim domovima.

Svakako jedan od pozitivnih primera jesu sve veća ulaganja u razvoj mobilne mreže i konekcija koje bi trebalo da budu dostupne čak i u ruralnim delovima zemlje. Ono što ipak zabrinjava jeste slaba digitalna pismenost građana koja na neki način predstavlja prepreku da na nivou države sprovedemo digitalne servise koje će u potpunosti služiti čitavom stanovništvu, a ne samo onom delu ljudi koji imaju potrebno digitalno obrazovanje.

Nije novost da ljudi u Srbiji i dalje nade više polažu u tradicionalne procese, a samo jedan od primera vezuje se za elektronsku registraciju firme online. Iako nedavno omogućena, veliki broj ljudi i dalje ovaj proces izvršava offline – tačnije popunjavanjem različitih formulara na šalterima. Ovo nam samo pokazuje da na nivou zemlje ljudi još uvek nemaju poverenje u elektronske sisteme, te da će biti potrebno vreme kako bi se edukacija sprovela na pravi način – a koliko će ista biti uspešna, pokazaće nam rezultati.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Digitalni mediji

Kako da napravite podcast zbog kojeg nećete morati da prodate bubreg?

Šta morate da znate ukoliko želite da se upustite u avanturu zvanu podcast?

Startapi i poslovanje

Dejan Nikolić (Content Insights): Publika jednom mediju ne sme da bude inventar koji prodaje oglašivačima

U eri kada Facebook, Amazon i Google drže 70% budžeta za digital, kako se mediji mogu izboriti za svoj kolač? Jednostavno - moraju da promene način na koji su do sada poslovali.

Mobilno

Šta za domaće korisnike znači Google-Huawei situacija?

Veliku cenu trgovinskog rata između Sjedinjenih Američkih Država i Kine moraće da plati kompanija Huawei sa kojom Google ovih dana prekida saradnju. Otkrivamo šta to znači za korisnike uređaja ove kineske kompanije.

Propustili ste

Karijere

Čime se bavi IT admin i da li je on zadužen za baš sve tehničke probleme u kompaniji?

IT administratori imaju multifunkcionalne zadatke radeći na održavanju sistema, mrežnih infrastruktura i sajber bezbednosti. Kako u realnim uslovima izgleda baviti se ovom profesijom?

Internet marketing

Nagrade možda nisu merilo uspeha, ali nisu loše ukoliko ste agencija koja želi da bira klijente

Kako Ovation BBDO gleda na nagrade iz prethodnog perioda i da li su one rezultovale povećanjem obima posla? Na pitanja Netokracije odgovara Nikola Parun, Head of PR & Digital u ovoj beogradskoj agenciji.

Startapi i poslovanje

BioSense lansirao PARSEC program poslovne akceleracije – ukupna vrednost fonda €2,5 miliona

Kako bi startapima i drugim malim i srednjim preduzećima omogućili pristup neophodnom kapitalu, znanju, tržištima i tehnologiji, evropski projekat PARSEC nudi biznis akceleraciju za tehnološke proizvode i inovacije iz tri sektora: prehrana, energija i životna sredina.

Startapi i poslovanje

EY na #CXZG: Zašto konsultantske kuće ulaze u oblast korisničkog iskustva?

Korisničko iskustvo postaje veći 'buzzword' od digitalne transformacije - toliki da i konsultantske kuće ulaze u ovu oblast. Više o tome razgovaramo sa predstavnicima EY-a u Hrvatskoj.

Internet marketing

Effie 2019: Ove godine bez zlatnog priznanja, agencija Ovation BBDO osvojila najviše nagrada

Na ceremoniji koja je održana u Ateljeu 212, sinoć su dodeljene četiri srebrne i četiri bronzane Effie nagrade za najefektivnije marketinške kampanje koje su realizovane u Srbiji tokom prošle godine.

Startapi i poslovanje

Damjan Geber: Edukacijom o značaju CX-a u fizičkom prostoru, stvaramo konkurentnije tržište

Dizajn je jedan od ključnih elemenata u procesu kreiranja kvalitetnog korisničkog iskustva u 'offline' prodavnicama ali i kancelarijama kompanija. O značaju arhitekture prostora sa poslovne strane, razgovaramo sa Damjanom Geberom, direktorom agencije Brigada.