4,2 miliona građana Srbije na Internetu – 73% iz urbanih sredina

Iz godine u godinu broj korisnika Interneta u Srbiji se povećava, a poslednja istraživanja agencije Plum Mark pokazuju da je na webu u Srbiji prisutno 4,2 miliona ljudi.

Iako Internet koristi više od polovine stanovništva, treba se prisetiti da je pre samo šest godina na webu bilo aktivno 2,1 milion ljudi u našoj zemlji, piše portal Dnevnik. Podaci su pokazali da najveći broj korisnika Internet upotrebljava u privatne svrhe (68,5%), dok malo više od četvrtine, tačnije 27,2 odsto isti koristi ravnomerno na poslu i van njega.

Zanimljivo je da svega 4,3% Internet korisnika aktivno najčešće na poslu, a statistika pokazuje da 3,7 miliona ljudi svakodnevno koristi Internet. Ako se osvrnemo na demografske karakteristike korisnika u Srbiji, evidentno je da su žene nešto aktivnije sa 52%, a muškarci popunjavaju ostalih 48%.

Kada je starost korisnika u Srbiji u pitanju, mladi od 15 do 30 godina čine 28 odsto svih korisnika Interneta, dok još tri velike starosne grupe imaju udeo od po oko 20 odsto, dok je preostalih osam odsto korisnika starije od 65 godina.

Brojke između ostalog pokazuju da 73 odsto Internet korisnika živi u gradu, dok ostatak od 27 odsto živi na selu. Najviše korisnika weba u Srbiji, njih 28 odsto živi u Vojvodini, slede  zapadna Srbija sa 26 odsto, Beograd sa 24 i južna Srbija sa 22 odsto.

Ukoliko govorimo o obrazovanju stanovništva, statistika jasno otkriva da najviše četvorogodišnje srednje obrazovanje ima 63 odsto korisnika u Srbiji. Blizu polovine su zaposleni, njih 49 odsto, 13 odsto ljudi koji koriste web su nezaposleni dok 14 odsto od ukupnog broja pripada populaciji penzionera.

Slaba digitalna pismenost kao prepreka?

Ono što ipak nije otkriveno istraživanjem jeste za koje mogućnosti ljudi koriste Internet, da li su to samo društvene mreže, konzumacija sadržaja ili isključivo u poslovne prilike ili neke druge svrhe.

Porast broja korisnika weba u Srbiji nije se desio preko noći. Proces digitalizacije države, ali i učestali razvoj mrežne infrastrukture, uticali su na to da građani dobiju stabilne i kvalitetne Internet konekcije u svojim domovima.

Svakako jedan od pozitivnih primera jesu sve veća ulaganja u razvoj mobilne mreže i konekcija koje bi trebalo da budu dostupne čak i u ruralnim delovima zemlje. Ono što ipak zabrinjava jeste slaba digitalna pismenost građana koja na neki način predstavlja prepreku da na nivou države sprovedemo digitalne servise koje će u potpunosti služiti čitavom stanovništvu, a ne samo onom delu ljudi koji imaju potrebno digitalno obrazovanje.

Nije novost da ljudi u Srbiji i dalje nade više polažu u tradicionalne procese, a samo jedan od primera vezuje se za elektronsku registraciju firme online. Iako nedavno omogućena, veliki broj ljudi i dalje ovaj proces izvršava offline – tačnije popunjavanjem različitih formulara na šalterima. Ovo nam samo pokazuje da na nivou zemlje ljudi još uvek nemaju poverenje u elektronske sisteme, te da će biti potrebno vreme kako bi se edukacija sprovela na pravi način – a koliko će ista biti uspešna, pokazaće nam rezultati.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Analiza

Koje opcije za razvoj karijere imaju senior programeri?

Nekadašnje nepisano pravilo glasilo je: ako želiš više novca i privilegija, ideš u IT menadžment. Istražujemo kakve opcije seniori danas imaju na raspolaganju.

Kultura 2.0

Kako postati digitalni nomad – iz ugla dvojca iza ‘Us two and the view’?

Jovana i Milan početkom godine rešili su da promene svoju poslovnu rutinu i da kancelariju zamene plažom ili džunglom. Kako im je to pošlo za rukom i koji su im trenutno najveći izazovi kao digitalnim nomadima?

Startapi i poslovanje

Mogu li protesti zadržati Car:Go – prvu IT kompaniju koja je izašla na ulice?

Saga zvana Car:Go i dalje traje. Novi protesti protiv ministarke Mihajlović i blokiranje ulica najavljeni su za petak. Pitamo se - da li je ovo pravi potez?

Propustili ste

Tehnologija

E-prime lansirao električni tricikl na sajmu automobila namenjen poslovnim korisnicima

U ekskluzivnom intervjuu za Netokraciju, direktor i suosnivač kompanije E-prime Milan Manojlović, govori o novim električnim biciklima kompanije, ali i o planiranom širenju poslovanja i izvozu na evropsko tržište.

Startapi i poslovanje

Kako voditi korisničku podršku ako radite u SaaS industriji?

Negativna iskustva sa korisničkom poprilično su česta. Međutim, kada vam uspešnost biznisa zavisi od takvih predrasuda morate uraditi sve da ih prevaziđete. Kako se to radi u SaaS kompanijama?

E-commerce

Ivan Kovačević o ‘omnichannel’ prodaji: Kako uspešno kombinovati ‘offline’ i ‘online’?

Direktor Digital Shopper hub-a u hrvatskoj agenciji Bruketa&Žinić&Grey sledeće nedelje na Webiz edukaciji govoriće o redefinisanju uloge fizičkog prodajnog mesta i spajanju 'online' i 'ofline' prodajnog sveta. Koji je njegov savet 'retaileri'-ima?

Karijere

Ladies of New Business: Zašto je preduzetništvo širi pojam od samostalnog vođenja biznisa?

Šesta po redu konferencija Ladies of News Business održana je juče u prostorijama ICT Hub-a. Tokom tročasovnog programa publika je imala priliku da sazna kako napraviti balans između privatnog i poslovnog života, kao i koliko je važno kontinuirano usavršavanje.

Startapi i poslovanje

Uprkos problemima u Srbiji, CarGo proširio svoje poslovanje – na Beč

Srpska softverska kompanija CarGo Technologies širi svoje poslovanje na još jedan evropski grad - Beč, čime će se naći rame uz rame sa svetski poznatim brendom Uber.

Gaming

Nikola Čavić: Osnovali smo SGA jer gejming zaslužuje poseban status u privredi Srbije

Gejming industrija u Srbiji iz godine u godinu raste i jedan je od značajnijih IT sektora u zemlji. Kako bi se dodatno osnažio razvoj video igara ali i esporta, pre godinu dana nastala je organizacija Serbia Games Association.