Tek 15% IT kandidata o poslodavcu sazna sve što ih zanima – kako to popraviti?

Kako kandidati iz oblasti IT-ja traže posao? Odgovore donosi istraživanje sajta poslovi.infostud.com, a njihovi predstavnici na meetup-ima širom Srbije otkrivaju šta čini dobar Employer Branding.

Kako je srpska IT scena malo tržište sa još manje stručnjaka ne čudi činjenica da postoji konstantno polemisanje između toga šta kompanije misle da jednom IT-jevcu treba i onog šta mu je zaista neophodno.

Sajt poslovi.infostud.com i ove godine nastojao je da kroz istraživanje odgovori na pitanje šta IT kandidati očekuju od svog idealnog poslodavca. Upravo u cilju predstavljanja rezultata do kojih su došli Infostud tim organizuje seriju meetup-ova, koji imaju za cilj da pomognu poslodavcima da samostalno definišu Employer Branding strategiju i lakše dođu do kvalitetnih kandidata.

Isidora Maksimović, dugogodišnji prodajni savetnik za najvažnije IT klijente na sajtu poslovi.infostud.com, naglašava da IT kompanije, naročito one manje, otežano dolaze do kvalitetnih kandidata i da nemaju dovoljno znanja o važnosti EB-a. Vrlo često, dodaje, imaju i neopravdan strah od prevelikih finansijskih izdataka za te prakse:

Zbog svega toga, kao i naše generalne želje da doprinesemo popravljanju situacije na IT tržištu zapošljavanja, zamislili smo ovu seriju meetup-ova kao događaje po svim domaćim regionalnim centrima koji će obuhvatati prezentacije istraživanja i iskustava koje smo sakupili u radu.

Kako IT kandidati dolaze do informacija o poslodavcu ?

Kako Isidora dalje navodi, istraživanje je pokazalo da kandidati posao najčešće traže preko specijalizovanih sajtova za zapošljavanje – poslovi.infostud.com, Helloworld.rs, a zatim i preko preporuka prijatelja i poznanika i Linkedina (kog je označilo 50% kandidata).

Pritom, glavni izvor informisanja za gotovo 70% kandidata je sam sajt kompanije. Međutim, koliko god se trudili da prikupe potrebne informacije tri četvrtine kandidata kaže da to uspeva samo donekle i da nikada ne saznaju sve ono što im je potrebno.

Iako se pretpostavlja da je visina plate presudni faktor pri zapošljavanju, istraživanje je pokazalo da je mogućnost usavršavanja za nijansu bitnija.

Tek 15% kandidata uspeva da sazna sve ono što ih zanima i ako pogledamo širu sliku lako ćemo pronaći krivca – kompanije koje, kako se čini, i dalje ne pridaju dovoljan značaj transparentnosti u pogledu plate, obaveza zaposlenog i sl.

Zato se, kako Isidora dodaje, u okviru meetup-a organizuju i besplatne radionice koje će pokriti sve konkretne korake u kreiranju i implementaciji uspešnih EB strategija, „uzimajuću u obzir probleme koje smo uočili ili na koje nam je skrenuta pažnja od strane poslodavaca“.

Sav taj Employer Branding

Budući da je tržište takvo kakvo jeste više nije reč samo o privlačenju kandidata, već i o njihovom zadržavanju, te ogromnu ulogu sad igraju i interni i eksterni Employer Branding.

Isidora navodi da ukoliko kompanija stvori dobre uslove za rast i razvoj svojih zaposlenih oni postaju pravi ambasadori brenda kojima se veruje više nego bilo kom drugom izvoru. „To podrazumeva stvaranje zdrave radne klime, koje čine kriterijumi koji su ispitanici naveli kroz istraživanje“, objašnjava.

Zaposleni, kako ističe, se ne libe da svoja iskustva dele na forumima, profilima poslodavaca, okupljanjima IT zajednice, među prijateljima, poznananicima i sl. i to je jedna strana medalje. Sa druge strane dobra saradnja HR, marketing i PR sektora dovodi do stvaranja dobre strategije za privlačenje kvalitetnih ljudi. Univerzalni recept svakako ne postoji, ali se mogu izvući zaključci iz primera dobre prakse:

Ključna stvar je da shvatite u čemu ste dobri i to komunicirate. Iza toga dajte lični pečat, prikažite da iza logoa stoje osobe sa određenim vrednostima. S druge strane, kandidatima uvek dajte informacije koje ih zanimaju: precizno opišite proces selekcije, navedite beneficije, odgovarajte na prijave kandidata i radite izlazne intervjue. I nikada nemojte zaboraviti svoje zaposlene i njihovo zadovoljstvo.

Program se, zaključuje Isidora, nastavlja na jesen, a ekipa iz Poslova Infostud trenutno radi na planiranju tačnih lokacija i datuma.

Ostavi komentar

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Analiza

Koje opcije za razvoj karijere imaju senior programeri?

Nekadašnje nepisano pravilo glasilo je: ako želiš više novca i privilegija, ideš u IT menadžment. Istražujemo kakve opcije seniori danas imaju na raspolaganju.

Kultura 2.0

Kako postati digitalni nomad – iz ugla dvojca iza ‘Us two and the view’?

Jovana i Milan početkom godine rešili su da promene svoju poslovnu rutinu i da kancelariju zamene plažom ili džunglom. Kako im je to pošlo za rukom i koji su im trenutno najveći izazovi kao digitalnim nomadima?

Startapi i poslovanje

Beogradski B2Bee automatizuje veleprodajni sektor – uz napredno SaaS rešenje

Sa osnivačima startapa B2Bee razgovaramo o rešenju za automatizaciju i organizaciju veleprodaje, širenju na druga tržišta i kako su za kratko vreme došli do 16 značajnih klijenata.

Propustili ste

Gaming

Nikola Čavić: Osnovali smo SGA jer gejming zaslužuje poseban status u privredi Srbije

Gejming industrija u Srbiji iz godine u godinu raste i jedan je od značajnijih IT sektora u zemlji. Kako bi se dodatno osnažio razvoj video igara ali i esporta, pre godinu dana nastala je organizacija Serbia Games Association.

Gaming

Nacionalne lige su važan korak ka daljem razvoju esporta u regionu

Početkom godine najavljena je saradnja između turnirske platforme Challengermode i regionalnog organizatora takmičenja Fortune Esports koja za cilj ima rast amaterske esport scene u regionu - pre svega kroz sistem Nacionalnih Esport Liga.

Startapi i poslovanje

Startapi, prijavite se za inovacione vaučere u vrednosti do 800.000 dinara

Fond za inovacionu delatnost objavio je javni poziv za dodelu inovacionih vaučera mikro, malim i srednjim preduzećima ne bi li uz pomoć akademskog sektora poboljšali svoje proizvode i usluge.

Tehnologija

Nemamo Epl, ali imamo ‘Epl istoka’: Šta korisnicima donosi otvaranje Xiaomi prodavnice u Srbiji?

U vremenu kada premijum telefoni koštaju kao laptop računari i kada tech brendovi svoje proizvode cene često van domašaja budžeta prosečnog kupca, pojavio se Xiaomi sa dostupnijim proizvodima. Ovaj brend danas otvara zvaničnu prodavnicu u Srbiji.

Karijere

Boris Krstović: Kako voditi karijeru kao preduzetnik?

Preduzetnički 'mindset' sreće se kod onih koji vode sopstveni biznis, ali i kod ljudi koji su odlučili da karijeru razvijaju u okviru kompanija. Martovsko izdanje Ladies of New Business konferencije posvećeno je upravo svima koji neguju preduzetnički duh!

Tehnologija

Da li je ‘narrowband’ zaista budućnost digitalizacije srpskog društva? Posetili smo Vip IoT Challenge kako bismo saznali

Timovi Kuc-Kuc, YAST i Malci zauzeli su prva tri mesta na takmičenju Vip IoT Challenge. Cilj je bio napraviti IoT rešenje za određeni problem u društvu korišćenjem narrowband tehnologije.