Tek 15% IT kandidata o poslodavcu sazna sve što ih zanima – kako to popraviti?

Kako kandidati iz oblasti IT-ja traže posao? Odgovore donosi istraživanje sajta poslovi.infostud.com, a njihovi predstavnici na meetup-ima širom Srbije otkrivaju šta čini dobar Employer Branding.

Kako je srpska IT scena malo tržište sa još manje stručnjaka ne čudi činjenica da postoji konstantno polemisanje između toga šta kompanije misle da jednom IT-jevcu treba i onog šta mu je zaista neophodno.

Sajt poslovi.infostud.com i ove godine nastojao je da kroz istraživanje odgovori na pitanje šta IT kandidati očekuju od svog idealnog poslodavca. Upravo u cilju predstavljanja rezultata do kojih su došli Infostud tim organizuje seriju meetup-ova, koji imaju za cilj da pomognu poslodavcima da samostalno definišu Employer Branding strategiju i lakše dođu do kvalitetnih kandidata.

Isidora Maksimović, dugogodišnji prodajni savetnik za najvažnije IT klijente na sajtu poslovi.infostud.com, naglašava da IT kompanije, naročito one manje, otežano dolaze do kvalitetnih kandidata i da nemaju dovoljno znanja o važnosti EB-a. Vrlo često, dodaje, imaju i neopravdan strah od prevelikih finansijskih izdataka za te prakse:

Zbog svega toga, kao i naše generalne želje da doprinesemo popravljanju situacije na IT tržištu zapošljavanja, zamislili smo ovu seriju meetup-ova kao događaje po svim domaćim regionalnim centrima koji će obuhvatati prezentacije istraživanja i iskustava koje smo sakupili u radu.

Kako IT kandidati dolaze do informacija o poslodavcu ?

Kako Isidora dalje navodi, istraživanje je pokazalo da kandidati posao najčešće traže preko specijalizovanih sajtova za zapošljavanje – poslovi.infostud.com, Helloworld.rs, a zatim i preko preporuka prijatelja i poznanika i Linkedina (kog je označilo 50% kandidata).

Pritom, glavni izvor informisanja za gotovo 70% kandidata je sam sajt kompanije. Međutim, koliko god se trudili da prikupe potrebne informacije tri četvrtine kandidata kaže da to uspeva samo donekle i da nikada ne saznaju sve ono što im je potrebno.

Iako se pretpostavlja da je visina plate presudni faktor pri zapošljavanju, istraživanje je pokazalo da je mogućnost usavršavanja za nijansu bitnija.

Tek 15% kandidata uspeva da sazna sve ono što ih zanima i ako pogledamo širu sliku lako ćemo pronaći krivca – kompanije koje, kako se čini, i dalje ne pridaju dovoljan značaj transparentnosti u pogledu plate, obaveza zaposlenog i sl.

Zato se, kako Isidora dodaje, u okviru meetup-a organizuju i besplatne radionice koje će pokriti sve konkretne korake u kreiranju i implementaciji uspešnih EB strategija, „uzimajuću u obzir probleme koje smo uočili ili na koje nam je skrenuta pažnja od strane poslodavaca“.

Sav taj Employer Branding

Budući da je tržište takvo kakvo jeste više nije reč samo o privlačenju kandidata, već i o njihovom zadržavanju, te ogromnu ulogu sad igraju i interni i eksterni Employer Branding.

Isidora navodi da ukoliko kompanija stvori dobre uslove za rast i razvoj svojih zaposlenih oni postaju pravi ambasadori brenda kojima se veruje više nego bilo kom drugom izvoru. „To podrazumeva stvaranje zdrave radne klime, koje čine kriterijumi koji su ispitanici naveli kroz istraživanje“, objašnjava.

Zaposleni, kako ističe, se ne libe da svoja iskustva dele na forumima, profilima poslodavaca, okupljanjima IT zajednice, među prijateljima, poznananicima i sl. i to je jedna strana medalje. Sa druge strane dobra saradnja HR, marketing i PR sektora dovodi do stvaranja dobre strategije za privlačenje kvalitetnih ljudi. Univerzalni recept svakako ne postoji, ali se mogu izvući zaključci iz primera dobre prakse:

Ključna stvar je da shvatite u čemu ste dobri i to komunicirate. Iza toga dajte lični pečat, prikažite da iza logoa stoje osobe sa određenim vrednostima. S druge strane, kandidatima uvek dajte informacije koje ih zanimaju: precizno opišite proces selekcije, navedite beneficije, odgovarajte na prijave kandidata i radite izlazne intervjue. I nikada nemojte zaboraviti svoje zaposlene i njihovo zadovoljstvo.

Program se, zaključuje Isidora, nastavlja na jesen, a ekipa iz Poslova Infostud trenutno radi na planiranju tačnih lokacija i datuma.

Ostavi komentar

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

SEO i pretraga

Kako izvršiti migraciju jednog od najvećih oglasnika u Srbiji – iz SEO ugla

Sajt nekretnine.rs mesečno poseti i do 590.000 korisnika. Njegove posetioce nedavno je dočekao novi izled sajta, a evo kako je tekao proces migracije.

Internet marketing

Influenseri nekad i sad – priča o ljubavi, prohibiciji i prostituciji

Sve je krenulo tako nevino. Ljudi počnu da se bave nečim iz ljubavi, u slobodno vreme, ugledajući se na druge. Ljubavi prema tom nečemu ili ljubavi prema pažnji koju dobijaju zbog toga. Nevino i iskreno. Dobro, možda ne baš potpuno iskreno, ali...

Digitalni mediji

Zašto je YouTube Rewind 2018. najomraženiji video – ikada?

Pre nešto manje od mesec dana YouTube je objavio godišnji pregled najpopularnijih klipova, mimova i jutjubera za 2018. godinu - ali taj video postao je za kratko vreme jedan od najomraženijih sa čak 14 miliona dislajkova.

Propustili ste

Karijere

Kako smo spustili fluktuaciju tehničkog kadra ispod 10%

Dok čitava domaća IT industrija raste, manjak kvalifikovanog kadra i česta fluktuacija zaposlenih ostaju među glavnim problemima sa kojima se menadžment suočava. Kako edukovati novi kadar, a u isto vreme zadržati top talenat u svojim redovima?

Tehnologija

Srbija postaje deo ruskog tehnološkog projekta ‘Tačka ključanja’ – o čemu je zapravo reč?

Beograd bi mogao da bude prvi inostrani grad u kojem će biti sproveden ruski projekat 'Tačka ključanja' koji podrazumeva multidisciplinarno povezivanje, rad i razmenu ideja iz oblasti nauke, inžejnerstva, obrazovanja i digitalnih tehnologija.

Gaming

Mihajlo Jovanović-Džaril: Nema daljeg razvoja regionalnog esporta dok se timovi ne izgrade u prepoznatljive brendove

Četvrta sezona popularne regionalne esport lige EBL u organizaciji Fortune esports startuje 28. januara. U razgovoru sa direktorom ove organizacije otkrivamo više detalja o predstojećoj sezoni i koje su to promene na esport sceni Balkana.

Startapi i poslovanje

Zašto srpske kompanije ne izlažu na CES-u?

Consumer Electronics Show (CES), najveći sajam potrošačke elektronike u Las Vegasu, završen je prošle nedelje - opet bez nastupa srpskih kompanija. U razgovoru sa preduzetnicima analiziramo razloge ovog trenda.

Intervju

Četiri pitanja o digitalnoj transformaciji malih i srednjih preduzeća

Mogu li se male i srednje kompanije nositi sa promenama koje sa sobom nosi digitalizacija poslovanja?

SEO i pretraga

Kako izvršiti migraciju jednog od najvećih oglasnika u Srbiji – iz SEO ugla

Sajt nekretnine.rs mesečno poseti i do 590.000 korisnika. Njegove posetioce nedavno je dočekao novi izled sajta, a evo kako je tekao proces migracije.