Tek 15% IT kandidata o poslodavcu sazna sve što ih zanima – kako to popraviti? - Netokracija.rs

Tek 15% IT kandidata o poslodavcu sazna sve što ih zanima – kako to popraviti?

Kako kandidati iz oblasti IT-ja traže posao? Odgovore donosi istraživanje sajta poslovi.infostud.com, a njihovi predstavnici na meetup-ima širom Srbije otkrivaju šta čini dobar Employer Branding.

Kako je srpska IT scena malo tržište sa još manje stručnjaka ne čudi činjenica da postoji konstantno polemisanje između toga šta kompanije misle da jednom IT-jevcu treba i onog šta mu je zaista neophodno.

Sajt poslovi.infostud.com i ove godine nastojao je da kroz istraživanje odgovori na pitanje šta IT kandidati očekuju od svog idealnog poslodavca. Upravo u cilju predstavljanja rezultata do kojih su došli Infostud tim organizuje seriju meetup-ova, koji imaju za cilj da pomognu poslodavcima da samostalno definišu Employer Branding strategiju i lakše dođu do kvalitetnih kandidata.

Isidora Maksimović, dugogodišnji prodajni savetnik za najvažnije IT klijente na sajtu poslovi.infostud.com, naglašava da IT kompanije, naročito one manje, otežano dolaze do kvalitetnih kandidata i da nemaju dovoljno znanja o važnosti EB-a. Vrlo često, dodaje, imaju i neopravdan strah od prevelikih finansijskih izdataka za te prakse:

Zbog svega toga, kao i naše generalne želje da doprinesemo popravljanju situacije na IT tržištu zapošljavanja, zamislili smo ovu seriju meetup-ova kao događaje po svim domaćim regionalnim centrima koji će obuhvatati prezentacije istraživanja i iskustava koje smo sakupili u radu.

Kako IT kandidati dolaze do informacija o poslodavcu ?

Kako Isidora dalje navodi, istraživanje je pokazalo da kandidati posao najčešće traže preko specijalizovanih sajtova za zapošljavanje – poslovi.infostud.com, Helloworld.rs, a zatim i preko preporuka prijatelja i poznanika i Linkedina (kog je označilo 50% kandidata).

Pritom, glavni izvor informisanja za gotovo 70% kandidata je sam sajt kompanije. Međutim, koliko god se trudili da prikupe potrebne informacije tri četvrtine kandidata kaže da to uspeva samo donekle i da nikada ne saznaju sve ono što im je potrebno.

Iako se pretpostavlja da je visina plate presudni faktor pri zapošljavanju, istraživanje je pokazalo da je mogućnost usavršavanja za nijansu bitnija.

Tek 15% kandidata uspeva da sazna sve ono što ih zanima i ako pogledamo širu sliku lako ćemo pronaći krivca – kompanije koje, kako se čini, i dalje ne pridaju dovoljan značaj transparentnosti u pogledu plate, obaveza zaposlenog i sl.

Zato se, kako Isidora dodaje, u okviru meetup-a organizuju i besplatne radionice koje će pokriti sve konkretne korake u kreiranju i implementaciji uspešnih EB strategija, „uzimajuću u obzir probleme koje smo uočili ili na koje nam je skrenuta pažnja od strane poslodavaca“.

Sav taj Employer Branding

Budući da je tržište takvo kakvo jeste više nije reč samo o privlačenju kandidata, već i o njihovom zadržavanju, te ogromnu ulogu sad igraju i interni i eksterni Employer Branding.

Isidora navodi da ukoliko kompanija stvori dobre uslove za rast i razvoj svojih zaposlenih oni postaju pravi ambasadori brenda kojima se veruje više nego bilo kom drugom izvoru. „To podrazumeva stvaranje zdrave radne klime, koje čine kriterijumi koji su ispitanici naveli kroz istraživanje“, objašnjava.

Zaposleni, kako ističe, se ne libe da svoja iskustva dele na forumima, profilima poslodavaca, okupljanjima IT zajednice, među prijateljima, poznananicima i sl. i to je jedna strana medalje. Sa druge strane dobra saradnja HR, marketing i PR sektora dovodi do stvaranja dobre strategije za privlačenje kvalitetnih ljudi. Univerzalni recept svakako ne postoji, ali se mogu izvući zaključci iz primera dobre prakse:

Ključna stvar je da shvatite u čemu ste dobri i to komunicirate. Iza toga dajte lični pečat, prikažite da iza logoa stoje osobe sa određenim vrednostima. S druge strane, kandidatima uvek dajte informacije koje ih zanimaju: precizno opišite proces selekcije, navedite beneficije, odgovarajte na prijave kandidata i radite izlazne intervjue. I nikada nemojte zaboraviti svoje zaposlene i njihovo zadovoljstvo.

Program se, zaključuje Isidora, nastavlja na jesen, a ekipa iz Poslova Infostud trenutno radi na planiranju tačnih lokacija i datuma.

Ostavi komentar

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Internet marketing

Zašto je Jala Brat bolji u marketingu od 97% balkanskih kompanija?

Šta znači kad neko na Balkanu u samo 24 sata nakon objavljivanja albuma uspije skupiti preko 1.000.000 pregleda na svih 6 pjesama? Znači da je razvalio - ili da se Justin Bieber preselio nama?

Karijere

Pripadnici Generacije Z u Srbiji otkrivaju šta je za njih posao iz snova i koliko rizikuju da dođu do njega

Šta je za mlade karijera? Da li maštaju o poslu u korporaciji i velikoj plati ili pre biraju projekte na kojima mogu da uče i da budu nezavisni? Koliko su zaista spremni da izađu iz zone komfora kada je posao u pitanju i šta je to što poslodavci moraju da znaju o Generaciji Z?

SEO i pretraga

Stiže Netokracijina edukacija o SEO trikovima – promo cene karata do 22. septembra!

Netokracija Srbija nastavlja sa organizacijom edukacija, a na red je došla ona o SEO trikovima. Želite da naučite tehnike koje garantuju uspeh na rezultatima pretraga? Čekamo vas 30. septembra u Beogradu!

Propustili ste

Kultura 2.0

Kuda ide muzički biznis u regionu i Srbiji – otkrivaju nam Rasta, Severina i Relja (Bassivity)

Muzika je odavno postala unosan biznis, a rastu ove industrije doprinose novi trendovi poput tehnologije produkcije pesama i spotova, streaming servisi ali i YouTube. Da li i naš region polako ulazi u moderni svet muzičkog biznisa?

Internet marketing

Zašto Dejv Birs kaže da kreativnost nije bogom dan talenat već stvar koju svako može da nauči?

Ovogodišnji Webiz Networking Night ugostiće nagrađivanog britanskog autora i govornika Dejva Birsa. Sa Dejvom razgovaram o tome kako nekonvencionalne stvari prodati šefu.

Netokracija

Kako do uspešnog Employer Branding ekosistema?

Marketari i HR menadžeri, spremite se – početkom oktobra vraća se Netokracijina Employer Branding konferencija! Kada 3. oktobra završite sa poslom pridružite nam se u ICT Hub-u gde ćemo govoriti o razvoju Employer Branding ekosistema u kompanijama. Čekamo vas!

Internet marketing

Kako su brendovi odigrali marketinšku utakmicu tokom Svetskog prvenstva u Kini?

Sa sportske strane svetsko prvenstvo u košarci želimo da zaboravimo što pre, ali sa marketinške strane priča je drugačija jer su brendovi ovaj put bili veoma aktivni. Ipak, da li su u potpunosti iskoristili 'hype' takmičenja u Kini?

Karijere

Pripadnici Generacije Z u Srbiji otkrivaju šta je za njih posao iz snova i koliko rizikuju da dođu do njega

Šta je za mlade karijera? Da li maštaju o poslu u korporaciji i velikoj plati ili pre biraju projekte na kojima mogu da uče i da budu nezavisni? Koliko su zaista spremni da izađu iz zone komfora kada je posao u pitanju i šta je to što poslodavci moraju da znaju o Generaciji Z?

Karijere

Kako se zaposliti u kompaniji Facebook? Nenad Božidarević deli svoja iskustva

Nakon četiri godine na poziciji front-end inženjera, najpre sa Facebook, a potom i sa Instagram strane, Nenad Božidarević prelazi u Oculus, gde nakon godinu dana postaje menadžer, a za Netokraciju otkriva da li je Menlo Park zaista raj za domaće programere.