Tek 15% IT kandidata o poslodavcu sazna sve što ih zanima – kako to popraviti? - Netokracija.rs

Infobip ❤️ Netokracijašta akvizicija znači za vas i za nas?

Tek 15% IT kandidata o poslodavcu sazna sve što ih zanima – kako to popraviti?

Kako kandidati iz oblasti IT-ja traže posao? Odgovore donosi istraživanje sajta poslovi.infostud.com, a njihovi predstavnici na meetup-ima širom Srbije otkrivaju šta čini dobar Employer Branding.

Kako je srpska IT scena malo tržište sa još manje stručnjaka ne čudi činjenica da postoji konstantno polemisanje između toga šta kompanije misle da jednom IT-jevcu treba i onog šta mu je zaista neophodno.

Sajt poslovi.infostud.com i ove godine nastojao je da kroz istraživanje odgovori na pitanje šta IT kandidati očekuju od svog idealnog poslodavca. Upravo u cilju predstavljanja rezultata do kojih su došli Infostud tim organizuje seriju meetup-ova, koji imaju za cilj da pomognu poslodavcima da samostalno definišu Employer Branding strategiju i lakše dođu do kvalitetnih kandidata.

Isidora Maksimović, dugogodišnji prodajni savetnik za najvažnije IT klijente na sajtu poslovi.infostud.com, naglašava da IT kompanije, naročito one manje, otežano dolaze do kvalitetnih kandidata i da nemaju dovoljno znanja o važnosti EB-a. Vrlo često, dodaje, imaju i neopravdan strah od prevelikih finansijskih izdataka za te prakse:

Zbog svega toga, kao i naše generalne želje da doprinesemo popravljanju situacije na IT tržištu zapošljavanja, zamislili smo ovu seriju meetup-ova kao događaje po svim domaćim regionalnim centrima koji će obuhvatati prezentacije istraživanja i iskustava koje smo sakupili u radu.

Kako IT kandidati dolaze do informacija o poslodavcu ?

Kako Isidora dalje navodi, istraživanje je pokazalo da kandidati posao najčešće traže preko specijalizovanih sajtova za zapošljavanje – poslovi.infostud.com, Helloworld.rs, a zatim i preko preporuka prijatelja i poznanika i Linkedina (kog je označilo 50% kandidata).

Pritom, glavni izvor informisanja za gotovo 70% kandidata je sam sajt kompanije. Međutim, koliko god se trudili da prikupe potrebne informacije tri četvrtine kandidata kaže da to uspeva samo donekle i da nikada ne saznaju sve ono što im je potrebno.

Iako se pretpostavlja da je visina plate presudni faktor pri zapošljavanju, istraživanje je pokazalo da je mogućnost usavršavanja za nijansu bitnija.

Tek 15% kandidata uspeva da sazna sve ono što ih zanima i ako pogledamo širu sliku lako ćemo pronaći krivca – kompanije koje, kako se čini, i dalje ne pridaju dovoljan značaj transparentnosti u pogledu plate, obaveza zaposlenog i sl.

Zato se, kako Isidora dodaje, u okviru meetup-a organizuju i besplatne radionice koje će pokriti sve konkretne korake u kreiranju i implementaciji uspešnih EB strategija, “uzimajuću u obzir probleme koje smo uočili ili na koje nam je skrenuta pažnja od strane poslodavaca”.

Sav taj Employer Branding

Budući da je tržište takvo kakvo jeste više nije reč samo o privlačenju kandidata, već i o njihovom zadržavanju, te ogromnu ulogu sad igraju i interni i eksterni Employer Branding.

Isidora navodi da ukoliko kompanija stvori dobre uslove za rast i razvoj svojih zaposlenih oni postaju pravi ambasadori brenda kojima se veruje više nego bilo kom drugom izvoru. “To podrazumeva stvaranje zdrave radne klime, koje čine kriterijumi koji su ispitanici naveli kroz istraživanje”, objašnjava.

Zaposleni, kako ističe, se ne libe da svoja iskustva dele na forumima, profilima poslodavaca, okupljanjima IT zajednice, među prijateljima, poznananicima i sl. i to je jedna strana medalje. Sa druge strane dobra saradnja HR, marketing i PR sektora dovodi do stvaranja dobre strategije za privlačenje kvalitetnih ljudi. Univerzalni recept svakako ne postoji, ali se mogu izvući zaključci iz primera dobre prakse:

Ključna stvar je da shvatite u čemu ste dobri i to komunicirate. Iza toga dajte lični pečat, prikažite da iza logoa stoje osobe sa određenim vrednostima. S druge strane, kandidatima uvek dajte informacije koje ih zanimaju: precizno opišite proces selekcije, navedite beneficije, odgovarajte na prijave kandidata i radite izlazne intervjue. I nikada nemojte zaboraviti svoje zaposlene i njihovo zadovoljstvo.

Program se, zaključuje Isidora, nastavlja na jesen, a ekipa iz Poslova Infostud trenutno radi na planiranju tačnih lokacija i datuma.

Ostavi komentar

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Karijere

Dejan Milošević: Istraživanje i rad na sebi sastavni su deo karijere svakog uspešnog developera

Prethodnih 20 godina Dejan Milošević radi u IT industriji, gde je imao priliku da se susretne sa različitim programskim jezicima i stručnim pozicijama. Sada je član kompanije HTEC, a on nam je otkrio kako je izgledala njegova karijera na 'tech' sceni i šta tačno podrazumeva pozicija Tech Excellence Specialist na kojoj trenutno radi.

Karijere

Kako je Miljan od pozicije praktikanta došao do posla softver inženjera u Microsoft razvojnom centru

Microsoft i ove godine organizuje plaćenu studentsku praksu u svom razvojnom centru, a svi zainteresovani studenti mogu da se prijave do 7. avgusta.

Najava

Najveća regionalna konferencija za programere ovog septembra u Zadru – vidimo se na Infobip Shift 2022!

Najveća konferencija za programere u ovom delu Evrope ponovo okuplja istaknute IT stručnjake, programere, startape i preduzetnike. Ovogodišnju Infobip Shift konferenciju obeležiće nikad bogatiji program i spektakularna produkcija.

Propustili ste

Najava

Najveća regionalna konferencija za programere ovog septembra u Zadru – vidimo se na Infobip Shift 2022!

Najveća konferencija za programere u ovom delu Evrope ponovo okuplja istaknute IT stručnjake, programere, startape i preduzetnike. Ovogodišnju Infobip Shift konferenciju obeležiće nikad bogatiji program i spektakularna produkcija.

Startapi i poslovanje

Samo i Iza prodali su ‘Talking Tom’ i u Srbiji započeli poljoprivrednu revoluciju – održiva proizvodnja hrane njihov je životni cilj

U ekskluzivnom intervjuu za Netokraciju, Samo Login otkriva kako je od prodaje slovenačke kompanije Outfit7 došao do fondacije koja se u Srbiji bavi čistim vazduhom, čistom vodom, očuvanjem resursa i održivom poljoprivredom.

Office Talks Podcast

Demagog sa dva nova naslova osvaja tržište indie igara

Razvoj video igara u Srbiji ima sve veći značaj na globalnoj sceni. Tom prilikom smo u 105. epizodi Office Talks podkasta ugostili beogradski Demagog studio čija je video igra Golf Club Wasteland do sada zabeležila značajne rezultate na AppStore i Google Play prodavnicama.

Tehnologija

IT Srbija od ‘outsourcinga’ do vodeće zemlje za razvoj digitalnih proizvoda i usluga

O razvoju i rastu domaće IT industrije govorimo već nekoliko godina unazad. Prethodne dve, bile su najintenzivnije kada je reč o ovoj grani koja ima značajan udeo u domaćem BDP-u. Kako godine prolaze, informaciona i tehnološka industrija u Srbiji započela je put napretka od 'outsourcinga' do kompanija koje razvijaju zahtevne proizvode.

Gaming

Epic Games kreće sa izgradnjom kampusa u Novom Sadu

Kompanije Epic Games i 3Lateral najavljuju početak izgradnje svog kampusa nadomak Univerzitetskog centra, u Radničkoj ulici u Novom Sadu. Reč je o savremenom R&D centru koji podržava razvoj hardverskih i softverskih rešenja koja omogućavaju kreiranje fotorealističnih digitalnih ljudi.

Intervju

Kako je platforma Native Teams stvorila uslove za uspešno i jednostavno ‘freelance’ poslovanje

Zahvaljujući Native Teams platformi, 'freelance' radnici imaju mogućnost da ostvare sve benefite onih koji su zaposleni 'za stalno', online ili putem mobilne aplikacije.