‘Zeleno svetlo’ za Hyperloop na relaciji Njujork – Vašington?

Od Vašingtona do Njujorka za manje od pola sata? Zvuči kao naučna fantastika ali, kako tvrdi idejni tvorac Hyperloop futurističkog transporta Elon Musk, ovaj projekat dobio je usmeno odobrenje za izgradnju od strane čelnih ljudi vlade SAD-a.

Ideja o Hyperloopu, načinu transporta toliko revolucionarnom da je uopšte teško poverovati u njegovu izvodljivost, zaživela je u glavi vlasnika kompanije Tesla Motors Elona Muska mnogo pre njenog zvaničnog predstavljanja 2013. godine. Ovo prevozno sredstvo na elektro-magnetni pogon u vidu kapsule transportovalo bi ljude i robu na daleke razdaljine brzinom i do 900 km/h kroz tunele u kojima vlada vakuum i koji bi na svojoj trasi imao brojne stanice u koje bi se putnici spuštali liftom.

Njegova efikasnost nedavno je proverena prvim realnim testiranjem u vakuumskim tunelima, a ovo futurističko sredstvo tada je dostiglo brzinu od 112 km/h. Prethodna testiranja takođe su bila uspešna, a Hyperloop je tada prvi put testiran na otvorenom prostoru, na traci dugoj 1 km.

Međutim, uprkos uspešnosti prethodnih ogleda, ostala su otvorena pitanja bezbednosti same kapsule i smanjenja troškova njene izrade. Stoga je Muskov tvit kojim najavljuje usmenu potvrdu za početak izgradnje podzemnog tunela za saobraćanje Hyperloopa iznenadio ne samo tehnološku, već i širu javnost.

Na retvitove novinara o tome od koga je dobio usmenu potvrdu Musk nije odgovorio, ali je kasnije dodao da je za izgradnju ovog transportnog sistema potrebno još mnogo rada ne bi li se dobilo formalno odobrenje za njegovu izgradnju.

S druge strane, zvaničnici Pensilvanije i Baltimora kroz koje bi ovaj sistem prolazio izjavili su da ih povodom ovog projekta niko nije kontaktirao, što je još jedna činjenica koja izaziva sumnju u Muskovu tvrdnju.

Za dostizanje velikih brzina Hyperloop koristi elektro-magnetni pogon koji tek treba da prođe detaljna testiranja i bezbednosne provere.

Em najbrži, em najduži

Ovaj projekat zasigurno je jedan od najambicioznijih u oblasti saobraćaja, a svojom izgradnjom ova transportna kapsula skinula bi avio prevoz sa trona najbržeg prevoznog sredstva na Zemlji koje je u masovnoj upotrebi. Primera radi, razdaljina između Vašingtona i Njujorka kolima se može preći za tri i po sata, avionom za 43 minuta, dok bi Hyperloopu bilo potrebno rekordnih 29.

Takođe, ovaj tunel ujedno bi preuzeo titulu najdužeg na svetu od Gotardskog baznog tunela koji prolazi kroz švajcarske Alpe, a čija je ruta duga oko 57 km.

Naravno, za njegovu izgradnju potrebna je ogromna suma novca i podrška ne samo zainteresovanih investitora, već i kompanija koje bi izvodile radove. Stoga su se razumnim smatrala očekivanja da će se testiranja prebaciti u bogati Bliski istok, a da će prvi naručilac Hyperloopa za komercijalnu upotrebu biti Ujedinjeni Arapski Emirati.

Ali, kako to obično biva, jedan tvit je pobio sve. Na nama je sada samo da nagađemo ko će se prvi hvaliti najbržim prevoznim sredstvom na svetu: SAD ili UAE.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Karijere

Quantox otvorio kancelariju u Novom Sadu – petu posle Beograda, Niša, Kragujevca i Čačka

Sa ciljem privlačenja lokalnog kadra, sve veći broj domaćih IT kompanija otvara svoje kancelarije širom Srbije nudeći budućim kolegama mogućnost rada iz rodnog grada.

Kolumna

TripAdvisor marketing: Kako da vaš hotel ‘dominira’ na osnovu iskustva posetilaca

U ugostiteljstvu se oduvek znalo da je zadovoljni gost najbolja reklama, kao i da su najbolji gosti oni koji dođu putem preporuke.

Internet marketing

Da li su platforme za influensere samo ‘hype’ koji prolazi – poput WoM servisa?

Sećate se 2014. godine i tada aktuelnih 'word of mouth' platformi (iPyro, Beeshaper i drugi) - alata za spajanje brendova i njihovih vernih korisnika kao najboljih kanala za promociju? Danas, pak, imamo platforme za spajanje influensera i brendova, a mi se pitamo da li će ovi servisi završiti kao i njihovi prethodnici?

Propustili ste

Kultura 2.0

Šta budućnost nosi za marketinške agencije – evoluciju ili revoluciju?

Da, više do korisnika ili kupaca ne možete doći na starinski način. Ne u vreme Netflixa i adblockera. Šta agencije mogu da urade povodom toga? Evo šta kažu predstavnici vodećih agencija u regionu na Weekend Media Festivalu.

Karijere

6 stvari koje NE doprinose razvoju vaše (digitalne) karijere

Kojim god poslom da krećete da se bavite, a pogotvo digitalnim, zapamtite lekcije koje vas mogu zadržati na pravom putu.

E-commerce

Dijaspora.shop startovao sa 40.000 artikala – cilja na vašu rodbinu u inostranstvu da kupuje za vas u Srbiji

Ostavivši sigurne poslove iza sebe, Marko, Srđan i Emil pokrenuli su dijaspora.shop - prvu Internet prodavnicu za naše ljude u inostranstvu koji kupuju robu za porodicu i prijatelje u Srbiji.

Novost

€1.500.000 za NTP Beograd – EU preuzima finansiranje parka

Evropska komesarka za digitalno društvo i ekonomiju Marija Gabrijel, najavila je da će od sledeće godine Evropska unija preuzeti finansiranje Naučno-tehnološkog parka u Beogradu u iznosu od 1,5 miliona evra.

Tehnologija

CERN openlab i Comtrade produžili saradnju za dalji razvoj ‘data security’ rešenja

CERN openlab i Comtrade produžili su saradnju potpisavši trogodišnji sporazum po kom će Comtrade biti zadužen za omogućavanje pristupa rezultatima CERN-ovih istraživanja bilo gde u svetu.

Tehnologija

Beskontaktno plaćanje u Srbiji poraslo za 154% u odnosu na prošlu godinu

Srbija iznad evropskog proseka u broju i vrednosti beskontaktnih transakcija, što dokazuje zrelost tržišta za modernija platna rešenja primerena digitalnom dobu.