Google otkrio svoj odgovor autonomnim vozilima – na ulicama već krajem meseca

Autonomna vozila vruća su tema o kojoj se dosta govorilo tokom prethodne godine. Kompanija Waymo koja se nalazi u vlasništvu Alphabeta, upravo je predstavila svoju verziju senzora koji nam jasno stavljaju do znanja da Google sve agresivnije ulazi na ovo tržište - ponudivši kompletno rešenje za automatizaciju automobila Chrysler Pacifica. Prvi pravi testovi odigraće se na putevima Arizone i Kalifornije krajem ovog meseca.

w1

Kada smo se prvi put upoznali sa ambicijama kompanije Google da uđe na polje autonomnih vozila, dobili smo mali i sladak auto koji kao da je izašao iz naše mašte. Kompanija Waymo preskočila je adolescenciju i izrasla u pravog i ozbiljnog igrača, predstavivši svoju verziju senzora koji u potpunosti automatizuju rad automobila Chrysler Pacifica – a koji će poslužiti za testiranje tehnologije na ulicama Kalifornije i Arizone krajem ovog meseca.

U obraćanju medijima, direktor ove kompanije Džon Krafcik izjavio je da je kompletna tehnologija razvijana in-house, pružajući Waymu još više kontrole i efektivno čineći ga jednim od retkih igrača na polju autonomnih vozila koji upravlja procesom razvoja – od početka do kraja. Posmatrajte to kao zaokruženi proizvodni proces, baš kao u Apple-u.

Do kraja godine 3 miliona kilometara

Krafcik kaže da se Waymo odlučio za sopstveni razvoj kako bi među svoje redove doveo neke od najboljih inženjera koji se bave autonomatizacijom transporta, a koji su blisko radili sa softverskim inženjerima na razvoju veštačke inteligencije koja pokreće čitav sistem. Sve to prevodi se u znatno kraće razvojne cikluse, te bržu implementaciju novih otkrića i značajno brži plasman na tržište:

Kada je Google krenuo da eksperimentiše sa autonomnim vozilima, top-end LiDAR senzori koštali su oko 75.000 dolara. Zahvaljujući progresom koji smo ostvarili na ovom polju, zadovoljstvo mi je da kažem da smo eksperimentisanjem i razvojem tehnologije uspeli da uštedimo oko 90% tih resursa, kreirajući nove i efikasnije senzore.

ezgif-com-38d7622efdWaymo
Novi senzori obećavaju još dostupniju tehnologiju za autonomnu vožnju.

Napredak u razvoju ove tehnologije omogućio je kompaniji Waymo da razvije tehnologiju za automobil Chrysler Pacifica, dok će se sa ispitivanjem mogućnosti senzora i kompletnog rešenja krenuti već krajem ovog meseca, na putevima Kalifornije i Arizone. Tokom inicijalnih ispitivanja, kompanija je zabeležila više od 2.5 miliona pređenih kilometara, dok će se magična cifra od 3 miliona ostvariti u narednih 8 meseci, poručuju iz Wayma.

Govoreći o sigurnosti, Džon poručuje da kompanija nastavlja sa usavršavanjem svoje tehnologije koja već uveliko beleži daleko bolje rezultate od proseka kada su u pitanju greške izazvane od strane ljudskih vozača, obećavajući da su autonomna vozila sve bliže široj komercijalnoj upotrebi.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Karijere

Quantox otvorio kancelariju u Novom Sadu – petu posle Beograda, Niša, Kragujevca i Čačka

Sa ciljem privlačenja lokalnog kadra, sve veći broj domaćih IT kompanija otvara svoje kancelarije širom Srbije nudeći budućim kolegama mogućnost rada iz rodnog grada.

Kolumna

TripAdvisor marketing: Kako da vaš hotel ‘dominira’ na osnovu iskustva posetilaca

U ugostiteljstvu se oduvek znalo da je zadovoljni gost najbolja reklama, kao i da su najbolji gosti oni koji dođu putem preporuke.

Internet marketing

Da li su platforme za influensere samo ‘hype’ koji prolazi – poput WoM servisa?

Sećate se 2014. godine i tada aktuelnih 'word of mouth' platformi (iPyro, Beeshaper i drugi) - alata za spajanje brendova i njihovih vernih korisnika kao najboljih kanala za promociju? Danas, pak, imamo platforme za spajanje influensera i brendova, a mi se pitamo da li će ovi servisi završiti kao i njihovi prethodnici?

Propustili ste

Karijere

6 stvari koje NE doprinose razvoju vaše (digitalne) karijere

Kojim god poslom da krećete da se bavite, a pogotvo digitalnim, zapamtite lekcije koje vas mogu zadržati na pravom putu.

E-commerce

Dijaspora.shop startovao sa 40.000 artikala – cilja na vašu rodbinu u inostranstvu da kupuje za vas u Srbiji

Ostavivši sigurne poslove iza sebe, Marko, Srđan i Emil pokrenuli su dijaspora.shop - prvu Internet prodavnicu za naše ljude u inostranstvu koji kupuju robu za porodicu i prijatelje u Srbiji.

Novost

€1.500.000 za NTP Beograd – EU preuzima finansiranje parka

Evropska komesarka za digitalno društvo i ekonomiju Marija Gabrijel, najavila je da će od sledeće godine Evropska unija preuzeti finansiranje Naučno-tehnološkog parka u Beogradu u iznosu od 1,5 miliona evra.

Tehnologija

CERN openlab i Comtrade produžili saradnju za dalji razvoj ‘data security’ rešenja

CERN openlab i Comtrade produžili su saradnju potpisavši trogodišnji sporazum po kom će Comtrade biti zadužen za omogućavanje pristupa rezultatima CERN-ovih istraživanja bilo gde u svetu.

Tehnologija

Beskontaktno plaćanje u Srbiji poraslo za 154% u odnosu na prošlu godinu

Srbija iznad evropskog proseka u broju i vrednosti beskontaktnih transakcija, što dokazuje zrelost tržišta za modernija platna rešenja primerena digitalnom dobu.

Startapi i poslovanje

80.000 turista širom sveta posetilo unikatne ture zahvaljujući domaćoj aplikaciji Tour Guide

Da li na odmoru posećujete lokacije koje ne spadaju u tradicionalnu turističku ponudu? Odgovor na ovo pitanje osnova je na kojoj je Tour Guide ekipa bazirala svoj biznis.