Google sa $805.000 finansira razvoj softvera za automatsko generisanje vesti

Iz Google Digital News inicijative potvrdili su plan da sa ukupnim novčanim iznosom od 805.000 dolara finansiraju projekat za automatsko generisanje i izradu vesti, a koji već koristi Press Association, novinska agencija u Ujedinjenom Kraljevstvu. Softver pod nazivom 'Radar' ima za cilj da generiše čak 30.000 vesti na lokalnom nivou olakšavajući znatno posao novinarima.

Još ranije se u medijima pisalo o tome kako bi tehnologija u saradnji sa veštačkom inteligencijom i mašinskim učenjem mogla da stane na put novinarskoj profesiji. Iako je za sada teško zamisliti da se u ovom poslu ljudski faktor u potpunosti može zameniti softverom, jedan britanski medijski startap Urbs Media na putu je da na neki način uvede revoluciju u pomenutoj profesiji, radeći na razvoju programa čiji je zadatak da veliki broj novinskih podataka pretvori u kvalitetan sadržaj koji je primamljiv korisnicima.

Kako piše TechCrunch, tim koji stoji iza ovog proizvoda se nada da će njihov softver pomoći prilikom popunjavanja praznina i rešavanju problema sa kojima se današnje redakcije susreću. Štaviše, sličan softver već upotrebljava medij The Association Press ali za sada samo u redakciji koja je bazirana u Sjedinjenim Američkim Državama, te je isti zadužen samo za generisanje najnovijih informacija iz oblasti finansija i sporta.

Dinamična i zanimljiva budućnost medija je pred nama

Sa druge strane, glavni i odgovorni urednik pomenutog medija, Piter Klifton, izjavio je da je razvoj ovakve tehnologije značajan potez koji bi mogao da oblikuje novinarstvo kao profesiju. Kako on kaže, kvalifikovani i iskusni novinari će bez obzira na sve i dalje igrati veliku i značajnu ulogu u procesu generisanja vesti, dodavši da će softver doprineti da se mogućnosti i prednosti veštačke inteligencije dodatno upotrebe kako bi se značajno podigao nivo generisanja i izrade vesti na lokalnom nivou.

Da je ljudski faktor u kompletnom procesu i dalje neizbežan, pokazuje podatak da će novinari, bez obzira na sve prednosti softvera, i dalje biti uključeni u sam proces uređivanja i pregledanja samih vesti kako bi se između ostalog smanjio broj objavljivanja lažnog i netačnog sadržaja.

Nema sumnje da će pomenuti softver pomoći novinarima da uz automatizaciju brže i jednostavnije reše neke od problema koji im uzimaju najviše vremena. Iako je ovo za sada samo početak, ostaje otvoreno pitanje da li i koliko slična tehnologija u budućnosti može uticati na oblikovanje medijske industrije. Poučeni nekim prethodnim iskustvom, činjenica je da nas, bar kada je reč o elektronskim medijima, očekuje zanimljiva i dinamična budućnost.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Sponzorisano

HTEC: Kako smo iz korena promenili posao klijenta koji posluje globalno već 30 godina?

Da biste kao kompanija zadržali svoje stručnjake neophodno je da znate šta oni misle o vama. Veliki broj zaposlenih znači i isto toliko papira za evaluaciju. Tu na scenu stupa rešenje koje je razvio i implementirao domaći HTEC za kompaniju Great Place to Work.

Internet marketing

Ultimativni spisak konferencija i događaja za digitalne marketare

Konferencije predstavljaju pravu priliku za sticanje novih saznanja i važnih kontakata. Godina samo što je počela i sada je pravo vreme da se upoznate sa događajima u Evropi koji su pristupačni za obići.

Karijere

Kako smo spustili fluktuaciju tehničkog kadra ispod 10 procenata

Dok čitava domaća IT industrija raste, manjak kvalifikovanog kadra i česta fluktuacija zaposlenih ostaju među glavnim problemima sa kojima se menadžment suočava. Kako edukovati novi kadar, a u isto vreme zadržati top talenat u svojim redovima?

Propustili ste

Karijere

Šta vaši (budući) senior programeri zaista žele?

Šta je za programere zanimljiv projekat i kada se odlučuju na promenu radnog mesta?

Društvene mreže

Greška u softveru Instagrama glavni je uzrok naglog pada broja pratilaca

Korisnici Instagrama ovih dana žale se na naglu promenu broja pratilaca. Prema poslednjim informacijama, glavni uzrok problema je 'bug' u softveru ove društvene mreže.

Kultura 2.0

Razum i uticajnost

Nema sumnje da su influenseri tu da ostanu, pa čak i pored svih skandala i glavobolja koje prate saradnju sa njima. Bili veliki ili mali, brendovi su se po oprobanom „kud svi tu i mali Mujo“ sistemu uhvatili u kolo iz kojeg nema lakog izlaska. Retko ko tu zapravo stane da razmisli o tome šta […]

Mobilno

Kako izmeriti zagađenost vazduha u vašem gradu?

Prethodnih dana sve češće se govori zagađenju vazduha u Srbiji. Merne stanice svakodnevno prikupljaju podatke o kvalitetu vazduha, a nivo štetnosti možemo pratiti upravo putem naših pametnih telefona.

Internet marketing

Šta treba da znate ako izdajete stan putem sajta Airbnb?

U Beogradu trenutno ima preko 4.000 aktivnih izdavača na Airbnb-u uz godišnji rast oko 45%. Platforma ima ogroman broj mogućnosti, a ovo su neke od osnovnih koje biste trebali da zapamtite ukoliko izdajete stan putem ovog sajta.

Karijere

Poslovi.infostud.com lansirali Employer Branding Studio kako bi HR potrebe klijenta zadovoljili pod ‘jednim krovom’

Usluge Employer Branding Studija već koriste najveći srpski poslodavci - među njima nisu samo tehnološke kompanije.