Kalifornijski gigant predstavio je sinoć svetskoj javnosti novi personalizovani Feed sa ciljem da korisnicima pruži sve relevantne informacije na osnovu njihove pretrage na Guglu. Sa novim promenama kompanija iz Mountain Viewa nameće se kao veliki konkurent Facebooku koji već odavno ulaže velike napore u personalizaciju i sadržaj News Feeda.
Realizaciju svog dugogodišnjeg plana Gugl je započeo juče, lansiravši Google Feed, a kako je istakao CEO ove kompanije Sundar Pichain, cilj projekata jeste stvaranje personalizovanih stranica za sve korisnike koji upotrebljavaju Gugl servise. Naime, pomenuti Feed na neki način predstavlja generator članaka, različitog video sadržaja, ali i i linkova namenjenih svakom korisniku posebno, a koji će se pojavljivati putem Google aplikacija za iOS i Android uređaje.
Sa druge strane, novi Google Feed u velikoj meri podseća na onaj sa Facebooka koji zahvaljujući posebnim algoritmima selektuje najbitniji sadržaj korisnicima na osnovu njihovih interesovanja, piše Business Insider. Potez Gugla da razvije pomenuti Feed nije iznenađenje ako uzmemo u obzir da kompanija gaji rivalstvo sa pomenutom društvenom mrežom, posebno kada je reč o segmentu online videa i oglašavanja.
Google Feed u velikoj meri se zasniva na moćnom algoritmu čiji je zadatak da sve podatke pojedinačnih korisnika generiše na jednom mestu ne bi li se stvorila jedinstvena stranica putem koje se može dobiti uvid u sve one podatke zasnovane na određenim interesovanjima. Podsećanja radi, ovo nije prvi pokušaj tehnološkog giganta da kreira napredni Feed za korisnike – već je novi projekat samo unapređenje i produžetak Google Now aplikacije koja je u operativnoj funkciji još od 2012. godine.

Idete na odmor? Informacije prepustite Guglu
Planovi Gugla za sada se zasnivaju na lansiranju novog Feeda na aplikacijama za pametne telefone, te nije isključena mogućnost da se isti pojavi i na webu. Plan da izgradi siguran i brz web za milione korisnika širom sveta, ogleda se i u nedavnom lansiranju AMP (Accelerated mobile pages) stranica na pretrazi, tačnije onih stranica koje se gotovo u trenutku otvaraju, uz mobile responsive prikaz na telefonu.
Kako je istakao potpredsednik odeljenja za razvoj pri Guglu, Saši Hakur, jedan od glavnih ciljeva koji leži iza ovog projekta jeste obezbediti sve potrebne informacije ažurno i na vreme, čak i kada korisnici ne koriste pretraživač u datom trenutku. Takođe, Google Feed će, zahvaljujući lokaciji korisnika i naprednim algoritmima, ponuditi i određene usluge i informacije u zavisnosti od aktivnosti – pa ako ste rezervisali odmor, računajte na korisne podatke o određenom mestu na koje ćete se zaputiti da se odmorite od obaveza i gradske buke.