Zašto Facebook cilja naše 'pametne' televizore?

Zašto Facebook cilja naše ‘pametne’ televizore?

Nakon osvajanja računara i mobilnih telefona, Facebook je u potrazi za načinom kako bi video sadržaj sa ove društvene mreže stigao i do naših televizora. Iz ove kompanije potvrđeno je da se radi na novoj aplikaciji koja bi uskoro trebala da bude dostupna za mnogobrojne 'smart TV' uređaje na tržištu, ali i 'set top box' platforme.

facebook-tv

Na novom projektu koji je tek sada došao u žižu javnosti radi se već nekoliko godina, spekuliše se u vestima mnogobrojnih stranih medija. Tim inženjera razvija projekat koji bi korisnicima ponudio nova opcije za reprodukciju raznovrsnog video sadržaja koji je prisutan na ovoj mreži. Za sada nije poznato da li će svi klipovi sa News Feed-a biti uključeni u pregled, dok iz Facebooka u narednom periodu najavljuju pregovore sa pojedinim medijskim kompanijama kako bi se gledaocima omogućio i ekskluzivni sadržaj – prisutan samo na ovom kanalu.

Zauzimanje većeg dela ‘video kolača’

Kao glavni razlog za projekat ovog tipa navodi se činjenica da Facebook nastavlja da ulaže u razvoj videa, profitirajući od sve većeg broja video reklama koje polako opsedaju naš News Feed. Suprostavljajući se direktnom konkurentu YouTube-u, Facebook ne želi tako lako da preda svoj deo kolača – te otuda i razlog više da se pojavi na televizorima korisnika (primera radi, YouTube već nekoliko godina ima svoju aplikaciju za pametne televizore). Štaviše, Zuckerberg ne želi da prepusti primat ni drugim konkurentima kao što je Netflix koji su se odavno izborili za „svoje mesto pod Suncem“.

Facebook u tiganju? Nemoguće!

Pred Facebook stoji niz pitanja na koje razvojni tim mora da odgovori pre nego TV aplikacija ugleda svetlost dana. Samo jedno od njih jeste i na koji će način Facebook sortirati različit video sadržaj, da li će biti uveden pravilnik za isti kada govorimo o prikazivanju i još puno toga.

Sudeći prema navikama korisnika i sve manjoj pažnji, te generalnom odbijanju da prate duži video sadržaj na ovoj društvenoj mreži, Facebook će svakako morati da „ubaci u petu“ i obezbedi originalan sadržaj koji će biti dovoljno zanimljiv korisnicima. Međutim, tu je i Oculus kojeg je Facebook akvizirao, pružajući priči da se krene u pohod na naše dnevne sobe na jednu potpuno novu dimenziju.

Sa druge strane, ukoliko Facebook ograniči sadržaj na kvalitetne i popularne video formate kakvi se danas nalaze na YouTube-u, nema sumnje da bi se aplikacija veoma brzo izborila za svoje mesto i na set top box uređajima kao što su Apple TV, Mi Box i drugi – pružajući korisnicima još više fleksibilnosti za gledanje najrazličitijeg video sadržaja.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Internet marketing

Zašto je Jala Brat bolji u marketingu od 97% balkanskih kompanija?

Šta znači kad neko na Balkanu u samo 24 sata nakon objavljivanja albuma uspije skupiti preko 1.000.000 pregleda na svih 6 pjesama? Znači da je razvalio - ili da se Justin Bieber preselio nama?

Gaming

Kako objaviti video igru ili aplikaciju na Google Play i AppStore – korak po korak

Imate ideju za video igru na pametnim telefonima, razradili ste biznis plan, krenuli u razvoj, došli do finalne verzije i sledeći korak je plasiranje proizvoda na AppStore i Google Play. U nastavku vam objašnjavamo kako da prevaziđete poslednji izazov i uspešno lansirate svoju igru ili aplikaciju u 'svet'.

SEO i pretraga

Stiže Netokracijina edukacija o SEO trikovima – promo cene karata do 22. septembra!

Netokracija Srbija nastavlja sa organizacijom edukacija, a na red je došla ona o SEO trikovima. Želite da naučite tehnike koje garantuju uspeh na rezultatima pretraga? Čekamo vas 30. septembra u Beogradu!

Propustili ste

Internet marketing

Zašto je Jala Brat bolji u marketingu od 97% balkanskih kompanija?

Šta znači kad neko na Balkanu u samo 24 sata nakon objavljivanja albuma uspije skupiti preko 1.000.000 pregleda na svih 6 pjesama? Znači da je razvalio - ili da se Justin Bieber preselio nama?

Startapi i poslovanje

Google bi mogao da akvizira Nutanix – šta to znači za Srbiju?

Poslednjih dana u svetskim medijima kruže glasine kako bi kompanija Alphabet koja stoji iza Google-a mogla akvizirati Nutanix kao deo strategije za dalje unapređenje svoje 'cloud' platforme. Da li će se to odraziti na srpski ogranak ove kompanije?

Mobilno

Da li je Apple i dalje inovativan ili mi to samo ne vidimo?

Teatar nazvan po jednom od najvećih tehnoloških genija pre dva dana bio je svedok još jednog Apple događaja - verovatno i najdosadnijeg do sada.

Tehnologija

Gežeti sa platforme Aliexpress koji vam mogu olakšati život, a pristupačni su svima

Škola je počela, od povratka u amfiteatre fakulteta ima još tri nedelje, te je ovo prava prilika da vam predstavimo vodič sa nekoliko pristupačnih Aliexpress gedžeta sa koji vam mogu olakšati svakodnevicu.

Gaming

Nordeus Hub: Počinje sa radom besplatan ‘co-working’ za potrebe gejming zajednice i studente

Danas počinje sa radom Nordeus Hub, besplatan 'co-working' prostor na Novom Beogradu koji je specijalno kreiran za potrebe gejming industrije, a namenjen razvoju indie gejm timova, startapova i osnaživanju talenata sa ciljem unapređenja ekosistema igara u Srbiji.

Internet marketing

Webiz edukacija konačno stiže u Niš i to na temu DIGITALNE EKONOMIJE

Vladimir Kovač za Netokraciju govori o Webiz edukaciji u Nišu i programu koji će se tokom dvodnevnog događaja baviti različitim aspektima digitalne ekonomije.