Zašto Facebook cilja naše 'pametne' televizore?

Zašto Facebook cilja naše ‘pametne’ televizore?

Nakon osvajanja računara i mobilnih telefona, Facebook je u potrazi za načinom kako bi video sadržaj sa ove društvene mreže stigao i do naših televizora. Iz ove kompanije potvrđeno je da se radi na novoj aplikaciji koja bi uskoro trebala da bude dostupna za mnogobrojne 'smart TV' uređaje na tržištu, ali i 'set top box' platforme.

facebook-tv

Na novom projektu koji je tek sada došao u žižu javnosti radi se već nekoliko godina, spekuliše se u vestima mnogobrojnih stranih medija. Tim inženjera razvija projekat koji bi korisnicima ponudio nova opcije za reprodukciju raznovrsnog video sadržaja koji je prisutan na ovoj mreži. Za sada nije poznato da li će svi klipovi sa News Feed-a biti uključeni u pregled, dok iz Facebooka u narednom periodu najavljuju pregovore sa pojedinim medijskim kompanijama kako bi se gledaocima omogućio i ekskluzivni sadržaj – prisutan samo na ovom kanalu.

Zauzimanje većeg dela ‘video kolača’

Kao glavni razlog za projekat ovog tipa navodi se činjenica da Facebook nastavlja da ulaže u razvoj videa, profitirajući od sve većeg broja video reklama koje polako opsedaju naš News Feed. Suprostavljajući se direktnom konkurentu YouTube-u, Facebook ne želi tako lako da preda svoj deo kolača – te otuda i razlog više da se pojavi na televizorima korisnika (primera radi, YouTube već nekoliko godina ima svoju aplikaciju za pametne televizore). Štaviše, Zuckerberg ne želi da prepusti primat ni drugim konkurentima kao što je Netflix koji su se odavno izborili za „svoje mesto pod Suncem“.

Facebook u tiganju? Nemoguće!

Pred Facebook stoji niz pitanja na koje razvojni tim mora da odgovori pre nego TV aplikacija ugleda svetlost dana. Samo jedno od njih jeste i na koji će način Facebook sortirati različit video sadržaj, da li će biti uveden pravilnik za isti kada govorimo o prikazivanju i još puno toga.

Sudeći prema navikama korisnika i sve manjoj pažnji, te generalnom odbijanju da prate duži video sadržaj na ovoj društvenoj mreži, Facebook će svakako morati da „ubaci u petu“ i obezbedi originalan sadržaj koji će biti dovoljno zanimljiv korisnicima. Međutim, tu je i Oculus kojeg je Facebook akvizirao, pružajući priči da se krene u pohod na naše dnevne sobe na jednu potpuno novu dimenziju.

Sa druge strane, ukoliko Facebook ograniči sadržaj na kvalitetne i popularne video formate kakvi se danas nalaze na YouTube-u, nema sumnje da bi se aplikacija veoma brzo izborila za svoje mesto i na set top box uređajima kao što su Apple TV, Mi Box i drugi – pružajući korisnicima još više fleksibilnosti za gledanje najrazličitijeg video sadržaja.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

Šta novi IPS QR kodovi donose malim trgovcima i njihovim kupcima – i kako ih implementirati?

Usluga instant plaćanja na prodajnim mestima uz pomoć IPS QR kodova zvanično je puštena u protokol u Srbiji krajem februara. U nastavku analiziramo na šta trgovci treba da obrate pažnju ako isti uvode u svoje procese naplate.

Startapi i poslovanje

Uz ‘Fleksibilni petak’ Nordeus omogućio zaposlenima da sami organizuju poslednji radni dan u nedelji

Dok se zaposleni u Nordeusu nakon 'full remote' režima ne vrate u kancelariju, kompanija im omogućava da njihova radna nedelja traje 4 dana - ukoliko to žele. Fleksibilni petak startovao je 8. maja, a u nastavku otkrivamo kako to izgleda u praksi.

Kultura 2.0

Kako su domaći YouTube kanali o kuvanju ‘eksplodirali’ za vreme epidemije

Da li i vi spadate u grupu ljudi koja je u karantinu isključivo radila na razvoju i usavršavanju kulinarskih veština? Verujem da jeste, a verujem i da ste inspiraciju tražili ne u bakinim kuvarima, već na YouTube-u.

Propustili ste

Gaming

Preko 10 miliona ljudi preuzelo je igru srpsko-švedskog studija Sozap – a za domaći tim to je samo početak

Armed Heist je 'mobile' igra studija Sozap i verovatno je najviše preuzimana igra bilo kog domaćeg studija južno od Beograda. Sa predstavnicima niškog ogranka ove gejming kompanije razgovaramo o pomenutoj igri i planovima za budućnost.

Netokracija

Popunite anketu o stanju plata u srpskoj IT i digitalnoj industriji nakon COVID-19

Učestvovanje u anketi je anonimno, zahteva svega nekoliko minuta i biće moguće dok ne prikupimo relevantnu količinu materijala.

Karijere

Kada je pravo vreme da uvećate vaš tim – iz ugla kreativne agencije i IT kompanije

Skaliranje - naizgled strana reč koju ako prebacite u kontekst preduzetništva i poslovanja znači mnogo. Ovog puta govorimo o rastu timova u kreativnoj i IT industriji, o tome kako efikasno voditi ovaj proces i kako izbeći izazove na tom putu.

Kultura 2.0

Mojih 5: Nemanja Čedomirović

Nemanja Čedomirović vodi GrowIT i sa svojim timom pomaže kompanijama da usvoje agilni način rada, a ove nedelje u specijalu 'Mojih 5' deli svoje preporuke sadržaja koji mu je ovih dana okupirao pažnju.

E-commerce

Nikola i Sonja pokrenuli su Prodajadelova.rs jer žele da promene način na koji održavamo naše četvorotočkaše

Napustio je dobro plaćen posao i visoku poziciju u kompaniji Würth sa ciljem da započne svoj posao iz snova. Ovo je priča o Nikoli Đuroviću koji je sa suprugom Sonjom pokrenuo sajt Prodajadelova.rs sa namerom da promeni percepciju kupovine auto delova i servisiranja vašeg četvorotočkaša.

Ekskluzivno

U 2019. godini potrošili smo €47,05 miliona na digitalno oglašavanje

Rezultati o ukupnom utrošku na digitalno oglašavanje u prethodnoj godini konačno su tu. Gle čuda - i ovoga puta tržište digitalnog oglašavanja u Srbiji zadržalo je dvocifren rast, ostvarivši jedan od najboljih rezultata otkako se istraživanje vrši.