Zašto Facebook cilja naše 'pametne' televizore?

Zašto Facebook cilja naše ‘pametne’ televizore?

Nakon osvajanja računara i mobilnih telefona, Facebook je u potrazi za načinom kako bi video sadržaj sa ove društvene mreže stigao i do naših televizora. Iz ove kompanije potvrđeno je da se radi na novoj aplikaciji koja bi uskoro trebala da bude dostupna za mnogobrojne 'smart TV' uređaje na tržištu, ali i 'set top box' platforme.

facebook-tv

Na novom projektu koji je tek sada došao u žižu javnosti radi se već nekoliko godina, spekuliše se u vestima mnogobrojnih stranih medija. Tim inženjera razvija projekat koji bi korisnicima ponudio nova opcije za reprodukciju raznovrsnog video sadržaja koji je prisutan na ovoj mreži. Za sada nije poznato da li će svi klipovi sa News Feed-a biti uključeni u pregled, dok iz Facebooka u narednom periodu najavljuju pregovore sa pojedinim medijskim kompanijama kako bi se gledaocima omogućio i ekskluzivni sadržaj – prisutan samo na ovom kanalu.

Zauzimanje većeg dela ‘video kolača’

Kao glavni razlog za projekat ovog tipa navodi se činjenica da Facebook nastavlja da ulaže u razvoj videa, profitirajući od sve većeg broja video reklama koje polako opsedaju naš News Feed. Suprostavljajući se direktnom konkurentu YouTube-u, Facebook ne želi tako lako da preda svoj deo kolača – te otuda i razlog više da se pojavi na televizorima korisnika (primera radi, YouTube već nekoliko godina ima svoju aplikaciju za pametne televizore). Štaviše, Zuckerberg ne želi da prepusti primat ni drugim konkurentima kao što je Netflix koji su se odavno izborili za „svoje mesto pod Suncem“.

Facebook u tiganju? Nemoguće!

Pred Facebook stoji niz pitanja na koje razvojni tim mora da odgovori pre nego TV aplikacija ugleda svetlost dana. Samo jedno od njih jeste i na koji će način Facebook sortirati različit video sadržaj, da li će biti uveden pravilnik za isti kada govorimo o prikazivanju i još puno toga.

Sudeći prema navikama korisnika i sve manjoj pažnji, te generalnom odbijanju da prate duži video sadržaj na ovoj društvenoj mreži, Facebook će svakako morati da „ubaci u petu“ i obezbedi originalan sadržaj koji će biti dovoljno zanimljiv korisnicima. Međutim, tu je i Oculus kojeg je Facebook akvizirao, pružajući priči da se krene u pohod na naše dnevne sobe na jednu potpuno novu dimenziju.

Sa druge strane, ukoliko Facebook ograniči sadržaj na kvalitetne i popularne video formate kakvi se danas nalaze na YouTube-u, nema sumnje da bi se aplikacija veoma brzo izborila za svoje mesto i na set top box uređajima kao što su Apple TV, Mi Box i drugi – pružajući korisnicima još više fleksibilnosti za gledanje najrazličitijeg video sadržaja.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Godina u kojoj smo uništili srpski IT

Da, pričam o izmenama zakonskih regulativa vezanih za porez na dohodak građana. Po ko zna koji put imamo šansu da uradimo nešto veliko i sami uprskamo, kao reprezentacija u fudbalu.

Mobilno

Google i u Beogradu omogućio pregled javnog gradskog prevoza!

Google Maps od danas su konačno omogućile korisnicima u Beogradu da na svojim pametnim telefonima dobiju uvid u kretanje gradskog prevoza, cene karte i druge bitne informacije o GSP-u.

Kultura 2.0

Mogu li dva prijatelja iz IT-ja pozicionirati Srbiju na mapi evropskih biciklista – kroz projekat Serbia Upside Down?

Dvojica kolega i prijatelja koji rade u IT industriji svoju ljubav prema biciklizmu i putovanjima spojili su u projekat pod nazivom 'Serbia Upside Down'. Njihova ideja je da se kroz velike biciklističke ture u Srbiji naša zemlja približi njihovim kolegama IT-jevcima iz Zapadne Evrope kao vredno turističko mesto. O čemu se tu zapravo radi?

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Kako je srpski Agremo od troje ljudi postao kompanija koja digitalizuje poljoprivredu za 2.000 korisnika širom sveta

Imati efikasnu poljoprivredu danas znači imati 'tech' rešenja koja pomažu agronomima da uz pomoć detaljnih analiza preciznije obrađuju i održavaju svoje parcele. Jedno od tih savremenih rešenja dolazi iz kompanije Agremo, o čijem smo poslovanju razgovarali sa osnivačem.

Kultura 2.0

Da li je moguće sprečiti izgaranje na poslu – pitali smo HR-a, psihologa i direktora

Uhvatite li sebe da se osećate umorno, iscrpljeno, nemotivisano, ne spavate dovoljno, opada vam imunitet i sve to samo kada pomislite na posao koji vas čeka? U tekstu koji sledi pokušavamo da odgovorimo na pitanje kako da u 2020. godini ne dozvolite da do toga dođe.

Kultura 2.0

Privatnost na Internetu je nemoguća ali pazite gde i kako ostavljate svoj digitalni ‘otisak’

Kembridž analitika naučila nas je šta može da se desi ako se lični podaci zloupotrebljavaju. Zato na nivou društva moramo naučiti kako mediji i marketing utiču na nas - a naša namera u Laboratoriji za digitalnu sociometriju je upravo to.

Kultura 2.0

Programeri, da li vam je zaista bitno da vam poslodavac obezbedi priliku za edukaciju – ili to možete i sami?

O tome da li su interni treninzi i budžeti za samousavršavanje 'nice to have' ili stvar bez koje se danas ne može, razgovaramo u nastavku teksta.

Startapi i poslovanje

Godina u kojoj smo uništili srpski IT

Da, pričam o izmenama zakonskih regulativa vezanih za porez na dohodak građana. Po ko zna koji put imamo šansu da uradimo nešto veliko i sami uprskamo, kao reprezentacija u fudbalu.

Startapi i poslovanje

CarGo predstavio biznis klasu i nova električna vozila, najavljen i sledeći krug investicija u flotu

Aleksandar Vučić, predsednik Udruženja građana CarGo, predstavio je danas najnoviju biznis klasu koju čini 100 vozila, među kojima se nalazi i električni Jaguari I-Pace. Cilj je, kaže, podići kvalitet usluge ovog servisa uz poštovanje strogih ekoloških normi.