Facebook u Srbiji pokreće program za suzbijanje lažnih informacija

Facebook pokreće program za suzbijanje lažnih informacija u Srbiji – da li je ovo kraj lažnim vestima?

Sa ciljem da suzbije širenje netačnih i neproverenih informacija u okviru svog sistema, Facebook je pokrenuo nezavisni program u Srbiji za proveru istinitosti činjenica (uglavnom vesti) koje se objavljuju na ovoj društvenoj mreži.

Pokretanje ovog programa u Srbiji obavljeno je u saradnji Istinomerom i Frans Presom. Inače, ovaj program je osim naše zemlje od sada pokrenut i u Bosni i Hercegovini, Crnoj Gori i Severnoj Makedoniji, dok isti nastavlja širenje u Hrvatskoj. Kako se navodi u saopštenju, svi partneri su sertifikovane članice nezavisne Međunarodne mreže faktčekera (International Fact-Checking Network).

Kako funkcioniše ovaj program?

Kada faktčekeri ocene neku priču kao neistinitu, Facebook je pokazuje niže na News Feed-u, što značajno smanjuje njenu vidljivost i distribuciju. Ovo sprečava da se lažne informacije šire i smanjuje broj ljudi koji će takvu informaciju videti. Stranice i domeni koje konstantno šire lažne vesti će primetiti da je distribucija njihovog sadržaja smanjena, a mogućnost zarade i reklamiranja ukinuta. Kada je neka objava označena kao lažna, Facebook na to upozorava ljude koji je vide ili žele da je podele.

Povodom ove vesti, oglasila se i Sofi Ajers, strateški menadžer za razvoj partnera kompanije Facebook koja je tom prilikom istakla sledeće:

Srećni smo što smo pokrenuli naš nezavisni program za proveru činjenica u Srbiji zajedno sa Istinomerom i AFP. Borba protiv lažnih vesti je odgovornost koju shvatamo ozbiljno i zato konstantno radimo na tome kako da pomognemo da se zaustavi širenje dezinformacija na našoj platformi.

Ovaj program je u skladu sa trostrukim Facebook okvirom za poboljšanje kvaliteta i istinitosti sadržaja u pregledu vesti, koji predviđa uklanjanje naloga i sadržaja koji krše standarde zajednice ili politike oglašavanja ove kompanije – smanjivanje distribucije lažnih vesti i neistinitih sadržaja, poput senzacionalističkih naslova (tzv. clickbait) i obaveštavanje ljudi dajući im više konteksta o postovima koje vide.

Facebook trenutno ima 70 partnera koji proveravaju istinitost sadržaja na 50 jezika širom sveta i nastavlja sa ulaganjima u dodatna unapređenje ovog programa. Više o tome na koji način ova kompanija adresira lažne vesti možete pogledati na ovom linku.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

E-prime povećao proizvodnju električnih bicikala i proširio proizvodni pogon – sledi dalji izvoz u EU

Priču kompanije E-prime pratimo gotovo od samog početka njihovog poslovanja, od pre nešto više od dve godine kada smo prvu put uradili intervju o ovim e-biciklima. U međuvremenu, kompanija je znatno porasla, zaposlila nove ljude, proširila proizvodnju i počela da izvozi svoje proizvode, a to je bio dovoljan razlog da se sa osnivačima opet nađemo na kafi i popričamo o novitetima.

Gaming

Kako je RUR od lokalne ekipe iz igraonice postao uticajni regionalni gejming medij

Već dvadeset godina organizacija RUR bavi se popularizacijom video igara u Srbiji. Njeni osnivači u velikom intervjuu za Netokraciju otkrivaju kako je RUR postao jedna od najvažnijih esports baza u našoj zemlji i šta novo spremaju ljubiteljima gejminga.

Netokracija

Generacije razdvojene galaksijom

Tokom vikenda IT zajednicu zahvatila je vest da su pojedine kompanije povukle svoju podršku za realizaciju filma o prvom srpskom računaru Galaksija.

Propustili ste

Netokracija

Generacije razdvojene galaksijom

Tokom vikenda IT zajednicu zahvatila je vest da su pojedine kompanije povukle svoju podršku za realizaciju filma o prvom srpskom računaru Galaksija.

Startapi i poslovanje

Dev Shopper Lazara Stojkovića pomoći će vam da pronađete tim vrhunskih developera

Pandemija korona virusa bila je inicijalna kapisla Lazaru Stojkoviću da u svoj startap portfolio doda još jedan projekat pod nazivom 'Dev Shopper' - servis za brže nalaženje partnerske firme za softverske projekte.

Gaming

Državni fakulteti u Beogradu i Kragujevcu dobijaju gejming programe na master studijama

U okviru projekta Master 4.0 studenti master studija nekih od državnih fakulteta uskoro će moći da biraju dva nova programa koji će povezati svet tehnologije i svet umetnosti. Sredstva za realizaciju dobili su beogradski Univerzitet umetnosti u saradnji sa Matematičkim fakultetom i fakulteti Univerziteta u Kragujevcu, koji su nosioci programa.

Kolumna

Digitalizacija obrazovnog sektora je vreme u kome uče i studenti i profesori

Tokom avgusta i septembra celokupan nastavni i nenastavni kadar visokoškolskih ustanova u Srbiji imao je priliku da unapredi svoja znanja i veštine na polju online nastave - uz pomoć kompanije Microsoft i trening centra Semos Education.

Startapi i poslovanje

Novogradnja osvaja Beograd, a City Expert širi marketing tim kako bi odgovorio na potrebe industrije

Sa Igorom Jovićem iz beogradskog City Experta razgovaram o tržištu nekretnina u Srbiji u vreme globalne pandemije, novim projektima poput specijalizovanog oglašavanja za novogradnju, te razlozima zašto ovaj tim intenzivno širi svoj marketing sektor.

Novost

‘Freelance hours rate’ anketa: Frilenseri treba više da cene svoj rad

Ova anketa nastala je kao rezultat diskusije na drušvenim mrežama u vezi angažovanja frilensera po veoma niskim cenama, a nastoji da detaljnije približi stanje kada je reč o zaradi na tržištu slobodnog rada. Organizator ankete je srpski IT preduzetnik koji je želeo da ostane anoniman.