Amir Moini dolazi u Srbiju na Empple festival 2023

Amir Moini pomogao je Netflixu da izgradi Employer Brand iz temelja – a sada dolazi na Empple Festival

Treći po redu Empple Festival 5. oktobra ugostiće Amira Moinija, direktora Employer Branding-a kompanije Moloco u Silicijumskoj dolini.

U sklopu svog predavanja na ovogodišnjem Empple Festivalu koji će se održati 5. i 6. oktobra u Beogradu (ali i online), Amir Moini će se publici predastvaiti predavanjem 5 Steps to Building a Global Employer Brand Function in 12 Months.

Amir je, inače, osoba koja je Netflix-u pomogla da iz temelja izgradi globalni brend, i tokom sedam godina provedenih u ovoj kompaniji imao je priliku da provede vreme u njihovom centru u Amsterdamu, kao i u Singapuru. Njegove odgovornosti uključivale su kreiranje strategije, međufunkcionalne odnose, tokove posla, kreiranje sadržaja (vizuelnog, pisanog i audio), upravljanje projektima, društvenim medijima i odnose sa štampom, a svo to iskustvo preneo je i u Moloco, machine learning kompaniju:

Glavne razlike u odnosu na prethodnu kompaniju su bile prelazak sa B2C do B2B kompanije, pomeranje industrije sa zabave na tehnologiju mašinskog učenja i rad za kompaniju koja je više u fazi pokretanja u poređenju sa prethodnim kompanijama u kojima sam radio.

Naš sagovornik nam u nastavku otkriva neke od tajni zanata kada je u pitanju kreiranje i sprovođenje globalne Employer Branding strategije.

Počevši od nule, kako neko može pristupiti definisanju i oblikovanju identiteta brenda poslodavca?

Amir: Prvi korak je uvek prikupljanje podataka (internih i eksternih), analiza i procena koji su jedinstveni kvaliteti kompanije, kao i potrebe. Odlazak u obilazak slušanja unutar vaše kompanije da biste razumeli istoriju i iskustva kolega takođe je od velike pomoći. Odatle, imate osnovu da počnete da kreirate svoje prve materijale za brend poslodavca kao što je EVP (Propozicija vrednosti zaposlenih).

Izgradnja globalnog brenda zahteva saradnju i angažovanje u različitim odeljenjima i regionima.

Izgradnja Employer Branding-a na svetskom nivou zahteva saradnju različitih departmana i regiona. Kako angažovati različite timove i osigurati jedinstven pristup brendiranju poslodavca?

Amir: Odvajanje vremena da se sastanete sa svojim kolegama koji rade na različitim funkcijama, upoznate i njih i njihove timske ciljeve, a zatim ih i edukujete o važnosti i uticaju brendiranja poslodavca je uvek dobar prvi korak. Nakon toga, treba pronaći način na koji vaša funkcija može imati koristi od njihove, uz izgradnju poverenja.

Koji su bili najveći izazovi u procesu brendiranjana na koje si naišao tokom karijere?

Amir: Postoje neki univerzalni izazovi na koje uve možete da naiđete u Employer Branding-u: kreiranjee multifunkcionalnih timova, skroman budžet i usklađivanje svih u kompaniji sa onim šta je i šta znači brendiranje poslodavca. Moj pristupa ovome je stalno ponavljanje istih poruka iznova i iznova. Ako radite sa ograničenim budžetom, kreativno razmišljajte van okvira kako možete postići više za manje. Možda je to pronalaženje umetnika nasuprot angažovanju agencije za kreativni projekat.

Koji su bile ključne metrike koje koristiš za merenje uspeha i uticaja globalnog brenda poslodavca?

Amir: U mojim prethodnim ulogama uvek smo gledali različite načine merenja brenda poslodavca. To može biti interno raspoloženje, praćenje metrika društvenih medija kao što su rast kanala, engagement, broj članaka i naslova u štampi, kao i uticaj i uticaj na zapošljavanje.

Jednom kada je uspostavljen brend poslodavca, kako osigurati njegov kontinuirani rast i efikasnost?

Amir: Kompanija se uvek razvija i menja, tako da ćete vi i vaš tim morati da pratite to. Održavanje pulsa kompanije i praćenje trendova u industriji i na tržištu je od suštinskog značaja za kontinuirani rast i efikasnost.

Postoje li neke zablude o izgradnji globalnog brenda na koje često nailaziš?

Amir: Mislim da ljudi često pretpostavljaju da je Emploier Branding veoma taktički posao fokusiran na marketing regrutovanja, kao što je postavljanje fotografije sa događaja na umrežavanju ili dizajniranje poklona. Ali holistički gledano, Employer Branding je zaista uticajno pripovedanje koje inspiriše ljude da žele da rade u određenoj kompaniji.

Koji su novi trendovi u oblasti brendiranja poslodavaca?

Amir: Globalni uticaji poput pandemije ili čak tehnologije promenili su naš odnos prema poslu i način na koji radimo. Mnoge kompanije rade remote, hibridne su ili se za posleni vraćaju u kancelarije. Mnogi ljudi sada drugačije vide posao i daju mu prioritet. I mislim da je važno da se zapitate kako možete dozvoliti vašem brendu poslodavca da se razvija na osnovu ovih promena.

Za kraj, kojih su to pet osnovnih koraka koji su potrebni ne bi li se izgradio Employer Brand za samo 12 meseci?

Amir: Postoji nekoliko različitih nivoa za izgradnju brenda poslodavca. Prvi nivo čine su podaci i slušanje. Drugi su osnovni, fundamentalni elementi. Treći je kreiranje globalnih kampanja širom kompanije kao EVP. Četvrto je kreiranje više nišnih kampanja specifičnih za timove i regione (ili pojedinačne zemlje), a peti, finalni, je da se ponavlja, inovira i poboljšava.


Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Startapi i poslovanje

Srpsko-američki MotionOps podigao investiciju od $1,2 miliona – sledi širenje tima u Srbiji i dalji razvoj proizvoda

MotionOps zatvorio je 'pre-seed' rundu od gotovo 1,2 miliona dolara predvođenu VC fondom iz Jute Alpine 100. Nikola Cvetković, jedan od osnivača ovog startapa, otkriva nam više o tome kako tim planira da iskoristi investiciju.

Analiza

Rast po svaku cenu više nije ono što startape vodi do investicije – i tu je prilika za srpske timove

Po pitanju investiranja u startape na globalnom nivou, prošla decenija lako bi mogla dobiti titulu zlatne decenije. Problem je bio samo jedan: ti startapi u velikoj većini nisu stavljali naglasak na profitablinost i zdrav rast i, uprkos gubicima koji su se brojali u stotinama miliona, ipak su dostizali valuacije od nekoliko milijardi. Sada su se pravila igre promenila - što može ići u prilog domaćim startapima.

Sponzorisano

Degordian pokreće novi podbrend: Builtt! Fokusiraće se na ecommerce, web i product projekte

Degordian dobija novi specijalizovani spin-off brand koji deluje u 3 vertikale. Upoznajte 'Builtt' koji se bavi izradom web stranica, digitalnih proizvoda i ecommerce rešenja.

Propustili ste

Kultura 2.0

Web pristupačnost čini internet boljim mestom za sve – a posebno za osobe sa invaliditetom

Internet je alat putem kog možemo pronaći gotovo sve što želimo da saznamo, zar ne? Nažalost, to nije slučaj za osobe koje imaju određene invaliditete. Upravo zato je pristupačnost interneta (web accessibillity) sve aktuelnija tema.

Društvene mreže

Hoće li Elon Mask zaista uvesti pretplatu za sve korisnike Twittera?

Ono što se dešava sa Twitterom od momenta akvizicije od strane kontraverznog biznismena Elona Maska može se kategorizovati kao potpuna farsa sa čudnim spletom događaja i okolnostima koji su zadesili ovu društvenu mrežu.

Takmičenje

Bosch Startup Harbour poziva startape da zajedno validiraju ideje i skaliraju biznis – prijave traju do 30. septembra

Startup Harbour je globalna inicijativa kompanije Bosch čiji je cilj kreiranje ekosistema kroz saradnju između 'early stage' startapa i različitih Bosch divizija u oblasti informacionih tehnologija i digitalizacije.

Internet marketing

Weekend Media Festival po 16. put u Rovinju, ovog puta sa fokusom na HR i veštačku inteligenciju

Weekend Media Festival, jedna od najvećih regionalnih konferencija posvećenih digitalnom marketingu, po 16. put će se održati u Rovinju od 21. do 24. septembra, sa potpuno novim i aktuelnim temama iz digitalnog sveta.

Karijere

Olja Vučićević Gaković: Srpski IT bio je prenaduvani balon koji je morao da pukne – i to je izdvojilo kvalitetne kompanije

Olja Vučićević Gaković ima impresivno poslovno iskustvo: od života i rada u Silicijumskoj dolini i saradnje sa kompanijama kao što su Google, Yahoo i IBM, do povratka u Srbiju i vođenja uspešnih IT kompanija. U intervjuu koji sledi, ona je sa nama podelila svoje mišljenje o srpskoj IT industriji - i zašto smatra da je kriza imala pozitivan uticaj na nju.

Kultura 2.0

Trudna Barbi i Ken Sugar Daddy – kako je Mattel forama na svoj račun prešao marketing igru?

Drugi deo svoje kolumne o filmu "Barbie" posvetila sam marketinškim strategijama kompanije Mattel koja je aktivno učestvovala u produkciji i realizaciji filma.