
Amir Moini pomogao je Netflixu da izgradi Employer Brand iz temelja – a sada dolazi na Empple Festival
Treći po redu Empple Festival 5. oktobra ugostiće Amira Moinija, direktora Employer Branding-a kompanije Moloco u Silicijumskoj dolini.
U sklopu svog predavanja na ovogodišnjem Empple Festivalu koji će se održati 5. i 6. oktobra u Beogradu (ali i online), Amir Moini će se publici predastvaiti predavanjem 5 Steps to Building a Global Employer Brand Function in 12 Months.
Amir je, inače, osoba koja je Netflix-u pomogla da iz temelja izgradi globalni brend, i tokom sedam godina provedenih u ovoj kompaniji imao je priliku da provede vreme u njihovom centru u Amsterdamu, kao i u Singapuru. Njegove odgovornosti uključivale su kreiranje strategije, međufunkcionalne odnose, tokove posla, kreiranje sadržaja (vizuelnog, pisanog i audio), upravljanje projektima, društvenim medijima i odnose sa štampom, a svo to iskustvo preneo je i u Moloco, machine learning kompaniju:
Glavne razlike u odnosu na prethodnu kompaniju su bile prelazak sa B2C do B2B kompanije, pomeranje industrije sa zabave na tehnologiju mašinskog učenja i rad za kompaniju koja je više u fazi pokretanja u poređenju sa prethodnim kompanijama u kojima sam radio.
Naš sagovornik nam u nastavku otkriva neke od tajni zanata kada je u pitanju kreiranje i sprovođenje globalne Employer Branding strategije.
Počevši od nule, kako neko može pristupiti definisanju i oblikovanju identiteta brenda poslodavca?
Amir: Prvi korak je uvek prikupljanje podataka (internih i eksternih), analiza i procena koji su jedinstveni kvaliteti kompanije, kao i potrebe. Odlazak u obilazak slušanja unutar vaše kompanije da biste razumeli istoriju i iskustva kolega takođe je od velike pomoći. Odatle, imate osnovu da počnete da kreirate svoje prve materijale za brend poslodavca kao što je EVP (Propozicija vrednosti zaposlenih).
Izgradnja globalnog brenda zahteva saradnju i angažovanje u različitim odeljenjima i regionima.
Izgradnja Employer Branding-a na svetskom nivou zahteva saradnju različitih departmana i regiona. Kako angažovati različite timove i osigurati jedinstven pristup brendiranju poslodavca?
Amir: Odvajanje vremena da se sastanete sa svojim kolegama koji rade na različitim funkcijama, upoznate i njih i njihove timske ciljeve, a zatim ih i edukujete o važnosti i uticaju brendiranja poslodavca je uvek dobar prvi korak. Nakon toga, treba pronaći način na koji vaša funkcija može imati koristi od njihove, uz izgradnju poverenja.
Koji su bili najveći izazovi u procesu brendiranjana na koje si naišao tokom karijere?
Amir: Postoje neki univerzalni izazovi na koje uve možete da naiđete u Employer Branding-u: kreiranjee multifunkcionalnih timova, skroman budžet i usklađivanje svih u kompaniji sa onim šta je i šta znači brendiranje poslodavca. Moj pristupa ovome je stalno ponavljanje istih poruka iznova i iznova. Ako radite sa ograničenim budžetom, kreativno razmišljajte van okvira kako možete postići više za manje. Možda je to pronalaženje umetnika nasuprot angažovanju agencije za kreativni projekat.
Koji su bile ključne metrike koje koristiš za merenje uspeha i uticaja globalnog brenda poslodavca?
Amir: U mojim prethodnim ulogama uvek smo gledali različite načine merenja brenda poslodavca. To može biti interno raspoloženje, praćenje metrika društvenih medija kao što su rast kanala, engagement, broj članaka i naslova u štampi, kao i uticaj i uticaj na zapošljavanje.
Jednom kada je uspostavljen brend poslodavca, kako osigurati njegov kontinuirani rast i efikasnost?
Amir: Kompanija se uvek razvija i menja, tako da ćete vi i vaš tim morati da pratite to. Održavanje pulsa kompanije i praćenje trendova u industriji i na tržištu je od suštinskog značaja za kontinuirani rast i efikasnost.
Postoje li neke zablude o izgradnji globalnog brenda na koje često nailaziš?
Amir: Mislim da ljudi često pretpostavljaju da je Emploier Branding veoma taktički posao fokusiran na marketing regrutovanja, kao što je postavljanje fotografije sa događaja na umrežavanju ili dizajniranje poklona. Ali holistički gledano, Employer Branding je zaista uticajno pripovedanje koje inspiriše ljude da žele da rade u određenoj kompaniji.
Koji su novi trendovi u oblasti brendiranja poslodavaca?
Amir: Globalni uticaji poput pandemije ili čak tehnologije promenili su naš odnos prema poslu i način na koji radimo. Mnoge kompanije rade remote, hibridne su ili se za posleni vraćaju u kancelarije. Mnogi ljudi sada drugačije vide posao i daju mu prioritet. I mislim da je važno da se zapitate kako možete dozvoliti vašem brendu poslodavca da se razvija na osnovu ovih promena.
Za kraj, kojih su to pet osnovnih koraka koji su potrebni ne bi li se izgradio Employer Brand za samo 12 meseci?
Amir: Postoji nekoliko različitih nivoa za izgradnju brenda poslodavca. Prvi nivo čine su podaci i slušanje. Drugi su osnovni, fundamentalni elementi. Treći je kreiranje globalnih kampanja širom kompanije kao EVP. Četvrto je kreiranje više nišnih kampanja specifičnih za timove i regione (ili pojedinačne zemlje), a peti, finalni, je da se ponavlja, inovira i poboljšava.
Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!