50 trgovaca dobiće besplatan webshop na konkursu Vise i Raiffeisen banke

50 trgovaca dobiće besplatan webshop na konkursu koji organizuju Visa i Raiffeisen banka

Pobednici konkursa dobijaju 'ključ u ruke' rešenje koje podrazumeva pokretanje i hostovanje Internet prodavnice, e-commerce edukaciju, fotografije i marketing proizvoda i SEO optimizaciju. Poziv je otvoren za sva pravna lica registrovana na teritoriji Srbije.

Ko bi rekao da će e-commerce u proleće 2020. postati jedna od najaktuelnijih tema? Iako je prvi talas korona virusa polako iza nas, efekti globalne pandemije nisu zaobišli ni domaću privredu. Gotovo da nema preduzeća koje se nije suočilo sa teškim odlukama, a među najviše ugroženim privrednim licima svakako su predstavnici mikro, malih i srednjih biznisa od kojih su mnogi morali ili da privremeno prekinu poslovanje ili da se poslovno transformišu preko noći.

I zaista, preduzeća koja su do juče tražila fakture sa pečatom, odjednom su se okrenula Internet trgovini kao jedinom pouzdanom i dostupnom kanalu prodaje.

Sa ciljem da podrže upravo mikro, male i srednje firme koje još uvek nisu digitalno transformisale svoje poslovanje tj. koje nemaju svoje e-commerce prisustvo, kompanije Visa i Raiffeisen banka pokrenule su veliki konkurs kojim žele da ulože u pametne i izvodive ideje za online biznis. Pobednici konkursa dobijaju besplatno pokretanje i održavanje web prodavnice u periodu od 12 meseci, kao i specijalne uslove za prihvat platnih kartica na Internet prodajnom mestu. Konkurs je otvoren do 21. juna 2020. godine.

Internet trgovina nije samo dobra prilika za opstanak – već i za razvoj poslovanja nakon pandemije

U razgovoru za Netokraciju, Vladimir Đorđević, generalni direktor kompanije Visa za Jugoistočnu Evropu kaže da u Srbiji posluje više od 100.000 porodičnih kompanija koje zapošljavaju preko 1.100.000 ljudi. Poslovanje se u sve većoj meri seli na Internet, o čemu svedoče i sledeći podaci:

U 2019. godini Internet trgovina u Srbiji zabeležila je skok od 32,8% u odnosu na 2018. godinu, pri čemu je oko 1,8 miliona građana kupovalo različite proizvode na ovaj način. Impresivno je videti da se i domaće tržište suočava sa ubrzanim rastom e-commerce segmenta, ali i sa promenom načina na koji živimo, radimo i kupujemo.

Međutim, pojedini biznisi još uvek nisu spremni za promene, što predstavlja veliki prostor za napredak – posebno kod malih i mikro preduzeća koja se zbog aktuelne globalne pandemije nalaze u izazovnom položaju. Podrška MSP sektoru, dodaje Vladimir, sada je od izuzetnog značaja.

Pred takvim kompanijama sada je važno pitanje – kako pokrenuti digitalni kanal prodaje, brzo i efikasno? Petar Jovanović, zamenik predsednika izvršnog odbora Raiffeisen banke kaže da je mali procenat pravnih lica u ovom sektoru prepoznao potencijal i prednost online trgovine, ali veruje da će se nakon vanredne situacije i izrazito kriznog perioda koji je od mnogih zahtevao poslovno prilagođavanje, svest o značaju ovog vida prodaje promeniti i da će se još veći broj trgovaca odlučiti na pokretanje svoje web prodavnice:

Pandemija je stavila različite izazove pred sve nas, a ponajviše pred male privrednike. Mnogi od njih suočili su se direktno sa opstankom svog poslovanja, ali je isto tako i veliki broj onih koji mogu da obezbede opstanak ukoliko se blagovremeno transformišu – prilagode svoju prodaju online trgovini i na taj način nastave na posluju.

To je i primarni razlog zbog kojeg smo pokrenuli ovaj konkurs sa kompanijom Visa. Smatramo da je trgovcima u ovom trenutku potrebna pomoć i podrška i tu smo da je pružimo. Iskrena nam je želja da trgovci ne obezbede samo puki opstanak, već i da svoje poslovanje nakon pandemije podignu na viši nivo.

Iako milioni novih kupaca sada putem Interneta poručuje osnovne životne namirnice, jela i stvari za domaćinstvo, očekuje se da će ove novoformirane navike tek prerasti u stalni trend – kako u svetu, tako i u Srbiji, naglašava Đorđević dodajući da je Visa aktivno posvećena pružanju podrške i obezbeđenju sredstava za unapređenje poslovanja trgovaca, bilo da je reč o njihovom prisustvu na Internetu ili pomoći kroz identifikovanje potrošačkih navika.

Pozivaju se sve kompanije, bez obizra na prethodno iskustvo (ili manjak istog) u Internet poslovanju

Razgovarajući o samom konkursu, Jovanović za Netokraciju kaže da je e-commerce konkurs namenjen svim pravnim licima registrovanim na teritoriji Republike Srbije, koja se bave maloprodajom robe i/ili usluga za svakodnevnu potrošnju. Ovom unikatnom akcijom biće nagrađeno čak 50 pravnih lica koja će dobiti besplatnu integraciju Internet prodavnice, besplatno održavanje web shop-a u trajanju od 12 meseci i specijalne uslove za prihvat platnih kartica na Internet prodajnom mestu.

Pored toga, dobitnicima će biti obezbeđene i usluge profesionalnog fotografa i obrade fotografija proizvoda, uputstva i obuke za korišćenje e-commerce platforme za prodaju, podešavanje SSL sertifikata za sigurnu razmenu podataka na web prodavnici, kao i usluge SEO optimizacije sadržaja – neophodne za bolje pozicioniranje sajta na pretraživaču Google.

Petar ističe da je konkurs koji su pokrenuli sa kompanijom Visa jedan od konkretnih načina kako ove dve kompanije žele finansijski da pomognu trgovce u procesu pokretanja online prodaje. Konkursom su obuhvaćeni svi troškovi vezani za pokretanje Internet prodavnice. Govoreći o kriterijumima koje kompanije moraju da zadovolje kako bi aplicirale za gorenavedene pogodnosti, naš sagovornik dodaje da će se pobednici birati na bazi izvodljivosti njihovih ideja za prodaju, potencijala i kreativnosti – bez obzira da li firme imaju iskustva u digitalizaciji poslovanja ili ne.

Đorđević pak objašnjava šta je potrebno da bi se kompanije prijavile na e-commerce konkurs:

Učesnici su u obavezi da se registruju i popune online formular na sajtu e-commerce.rs. Sve prijave će razmatrati stručna komisija koju čine predstavnici kompanije Visa i Raiffeisen banke, a mi pozivamo sve kompanije da se prijave – bez obzira na prethodno iskustvo u online poslovanju. Svake nedelje stručna komisija biraće po pet preduzeća koja na najbolji način zadovoljavaju kriterijum kvaliteta na osnovu dostavljenog poslovnog plana i prijave.

Za kraj, Vladimir podseća da je Internet trgovina upravo ta koja je spasila mnoge kompanije u vreme globalne pandemije, omogućivši im pristup do njihovih postojećih korisnika, ali i do novih kupaca. On poziva sve zainteresovane kompanije, a posebno mikro i male preduzetnike, da se prijave na konkurs i potpuno besplatno otkriju prednosti koje im Internet trgovina može ponuditi.

“Neminovno je da se trgovina seli na online platforme i da budućnost leži u Internet prodaji. Verujem da nas je ova situacija u kojoj smo se našli usled pandemije, sigurno ubedila u to”, zaključuje Jovanović i naglašava da je konkurs otvoren do 21. juna 2020. godine.


Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Office Talks Podcast

Kako doći do investicije za vaš startap?

Gost 195. epizode Office Talks podkasta bio je Miloš Rakčević koji je sa nama podelio svoj preduzetnički put i iskrene savete za sve koji planiraju da osnuju startap u Web3 ili nekom drugom sektoru IT industrije.

Startapi i poslovanje

Kako je Slobodan pobegao iz Beograda na Rtanj gde spaja IT i poljoprivredu?

U podnožju planine Rtanj, zajedno sa svojom porodicom pobegao je od gradske vreve i stresnog života. Tamo uzgajaju lekovito bilje od kojeg proizvode preparate dostupne na portalu Royal Balm.

Startapi i poslovanje

Srpsko-američki Lupa Technology osigurao investiciju od $1,8 miliona – sledi širenje poslovanja

Lupa Technology je na misiji da značajno unapredi upravljanje podacima u građevinskoj industriji. Ova srpsko-američka platforma, sa sedištem u Njujorku i Beogradu, upravo je zatvorila rundu ulaganja od $1,8 miliona kako bi podstakla svoju ekspanziju.

Propustili ste

Novost

Google Street View automobili ponovo na putevima Srbije

Njihova misija je ažuriranje Google Street View fotografija srpskih gradova, arhitektonskih i prirodnih dobara na Google mapama.

Takmičenje

Predstavljen žiri SoMo Borca: Evo ko će odabrati najbolje digitalne projekte u regionu

Prijave se zatvaraju 25. septembra, a 'early bird' prijave otvorene su do 1. septembra 2024. godine!

Intervju

Endava: Program dualnog obrazovanja stvara IT budućnost Srbije

 Ukoliko nastojimo da razvijamo IT industriju i digitalnu ekonomiju u Srbiji, jedan od temelja za to jeste obrazovanje i dolazak novih mladih talentovanih ljudi. Velike IT kompanije, poput Endave, igraju važnu ulogu u procesu izgradnje i edukacije budućih stručnjaka.

Karijere

Učenike u Srbiji više ne zanima IT: Istina ili medijski spin?

'Đaci neće u programere' odjeknulo je u svim medijima nakon završenog prijemnog za srednje škole i gimnazije. Da li je zaista tako i zbog čega ove godine ima manje upisanih đaka na IT smerove u gimnazijama, pročitajte u analizi koja sledi.

Office Talks Podcast

Mily Tech: Startap koji pomaže da vam paketi stižu na vreme

Gost 197. epizode Office Talks podkasta bio je Miloš Zlatković, osnivač i CEO kompanije Mily Technologies. On nam je predstavio razvojni put kompanije — od osnivanja do milionske investicije i planova za budućnost!

Intervju

Mastercard lansirao alat ‘Shopping Muse’ za jednostavnu i personalizovanu kupovinu

Kompanija Mastercard je razvila novi alat 'Shopping Muse' koji je zasnovan na AI tehnologiji a sve u cilju da se napravi veliki korak ka interaktivnijoj i angažovanijoj trgovini u budućnosti.