50 trgovaca dobiće besplatan webshop na konkursu Vise i Raiffeisen banke

50 trgovaca dobiće besplatan webshop na konkursu koji organizuju Visa i Raiffeisen banka

Pobednici konkursa dobijaju 'ključ u ruke' rešenje koje podrazumeva pokretanje i hostovanje Internet prodavnice, e-commerce edukaciju, fotografije i marketing proizvoda i SEO optimizaciju. Poziv je otvoren za sva pravna lica registrovana na teritoriji Srbije.

Ko bi rekao da će e-commerce u proleće 2020. postati jedna od najaktuelnijih tema? Iako je prvi talas korona virusa polako iza nas, efekti globalne pandemije nisu zaobišli ni domaću privredu. Gotovo da nema preduzeća koje se nije suočilo sa teškim odlukama, a među najviše ugroženim privrednim licima svakako su predstavnici mikro, malih i srednjih biznisa od kojih su mnogi morali ili da privremeno prekinu poslovanje ili da se poslovno transformišu preko noći.

I zaista, preduzeća koja su do juče tražila fakture sa pečatom, odjednom su se okrenula Internet trgovini kao jedinom pouzdanom i dostupnom kanalu prodaje.

Sa ciljem da podrže upravo mikro, male i srednje firme koje još uvek nisu digitalno transformisale svoje poslovanje tj. koje nemaju svoje e-commerce prisustvo, kompanije Visa i Raiffeisen banka pokrenule su veliki konkurs kojim žele da ulože u pametne i izvodive ideje za online biznis. Pobednici konkursa dobijaju besplatno pokretanje i održavanje web prodavnice u periodu od 12 meseci, kao i specijalne uslove za prihvat platnih kartica na Internet prodajnom mestu. Konkurs je otvoren do 21. juna 2020. godine.

Internet trgovina nije samo dobra prilika za opstanak – već i za razvoj poslovanja nakon pandemije

U razgovoru za Netokraciju, Vladimir Đorđević, generalni direktor kompanije Visa za Jugoistočnu Evropu kaže da u Srbiji posluje više od 100.000 porodičnih kompanija koje zapošljavaju preko 1.100.000 ljudi. Poslovanje se u sve većoj meri seli na Internet, o čemu svedoče i sledeći podaci:

U 2019. godini Internet trgovina u Srbiji zabeležila je skok od 32,8% u odnosu na 2018. godinu, pri čemu je oko 1,8 miliona građana kupovalo različite proizvode na ovaj način. Impresivno je videti da se i domaće tržište suočava sa ubrzanim rastom e-commerce segmenta, ali i sa promenom načina na koji živimo, radimo i kupujemo.

Međutim, pojedini biznisi još uvek nisu spremni za promene, što predstavlja veliki prostor za napredak – posebno kod malih i mikro preduzeća koja se zbog aktuelne globalne pandemije nalaze u izazovnom položaju. Podrška MSP sektoru, dodaje Vladimir, sada je od izuzetnog značaja.

Pred takvim kompanijama sada je važno pitanje – kako pokrenuti digitalni kanal prodaje, brzo i efikasno? Petar Jovanović, zamenik predsednika izvršnog odbora Raiffeisen banke kaže da je mali procenat pravnih lica u ovom sektoru prepoznao potencijal i prednost online trgovine, ali veruje da će se nakon vanredne situacije i izrazito kriznog perioda koji je od mnogih zahtevao poslovno prilagođavanje, svest o značaju ovog vida prodaje promeniti i da će se još veći broj trgovaca odlučiti na pokretanje svoje web prodavnice:

Pandemija je stavila različite izazove pred sve nas, a ponajviše pred male privrednike. Mnogi od njih suočili su se direktno sa opstankom svog poslovanja, ali je isto tako i veliki broj onih koji mogu da obezbede opstanak ukoliko se blagovremeno transformišu – prilagode svoju prodaju online trgovini i na taj način nastave na posluju.

To je i primarni razlog zbog kojeg smo pokrenuli ovaj konkurs sa kompanijom Visa. Smatramo da je trgovcima u ovom trenutku potrebna pomoć i podrška i tu smo da je pružimo. Iskrena nam je želja da trgovci ne obezbede samo puki opstanak, već i da svoje poslovanje nakon pandemije podignu na viši nivo.

Iako milioni novih kupaca sada putem Interneta poručuje osnovne životne namirnice, jela i stvari za domaćinstvo, očekuje se da će ove novoformirane navike tek prerasti u stalni trend – kako u svetu, tako i u Srbiji, naglašava Đorđević dodajući da je Visa aktivno posvećena pružanju podrške i obezbeđenju sredstava za unapređenje poslovanja trgovaca, bilo da je reč o njihovom prisustvu na Internetu ili pomoći kroz identifikovanje potrošačkih navika.

Pozivaju se sve kompanije, bez obizra na prethodno iskustvo (ili manjak istog) u Internet poslovanju

Razgovarajući o samom konkursu, Jovanović za Netokraciju kaže da je e-commerce konkurs namenjen svim pravnim licima registrovanim na teritoriji Republike Srbije, koja se bave maloprodajom robe i/ili usluga za svakodnevnu potrošnju. Ovom unikatnom akcijom biće nagrađeno čak 50 pravnih lica koja će dobiti besplatnu integraciju Internet prodavnice, besplatno održavanje web shop-a u trajanju od 12 meseci i specijalne uslove za prihvat platnih kartica na Internet prodajnom mestu.

Pored toga, dobitnicima će biti obezbeđene i usluge profesionalnog fotografa i obrade fotografija proizvoda, uputstva i obuke za korišćenje e-commerce platforme za prodaju, podešavanje SSL sertifikata za sigurnu razmenu podataka na web prodavnici, kao i usluge SEO optimizacije sadržaja – neophodne za bolje pozicioniranje sajta na pretraživaču Google.

Petar ističe da je konkurs koji su pokrenuli sa kompanijom Visa jedan od konkretnih načina kako ove dve kompanije žele finansijski da pomognu trgovce u procesu pokretanja online prodaje. Konkursom su obuhvaćeni svi troškovi vezani za pokretanje Internet prodavnice. Govoreći o kriterijumima koje kompanije moraju da zadovolje kako bi aplicirale za gorenavedene pogodnosti, naš sagovornik dodaje da će se pobednici birati na bazi izvodljivosti njihovih ideja za prodaju, potencijala i kreativnosti – bez obzira da li firme imaju iskustva u digitalizaciji poslovanja ili ne.

Đorđević pak objašnjava šta je potrebno da bi se kompanije prijavile na e-commerce konkurs:

Učesnici su u obavezi da se registruju i popune online formular na sajtu e-commerce.rs. Sve prijave će razmatrati stručna komisija koju čine predstavnici kompanije Visa i Raiffeisen banke, a mi pozivamo sve kompanije da se prijave – bez obzira na prethodno iskustvo u online poslovanju. Svake nedelje stručna komisija biraće po pet preduzeća koja na najbolji način zadovoljavaju kriterijum kvaliteta na osnovu dostavljenog poslovnog plana i prijave.

Za kraj, Vladimir podseća da je Internet trgovina upravo ta koja je spasila mnoge kompanije u vreme globalne pandemije, omogućivši im pristup do njihovih postojećih korisnika, ali i do novih kupaca. On poziva sve zainteresovane kompanije, a posebno mikro i male preduzetnike, da se prijave na konkurs i potpuno besplatno otkriju prednosti koje im Internet trgovina može ponuditi.

„Neminovno je da se trgovina seli na online platforme i da budućnost leži u Internet prodaji. Verujem da nas je ova situacija u kojoj smo se našli usled pandemije, sigurno ubedila u to“, zaključuje Jovanović i naglašava da je konkurs otvoren do 21. juna 2020. godine.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

E-commerce

Gde je nestala besplatna poštarina i da li će AliExpress ikada vratiti ‘Free Shipping’ za Srbiju?

Pisanja medija s početka meseca o tome da AliExpress izbacuje 'free shipping' određenih proizvoda unelo je paniku među mnogima koji kupuju u ovoj online prodavnici. Mi smo analizirali šta je uzrok ovoj promeni i da li uskoro možemo očekivati da se stvari vrate u normalu.

Startapi i poslovanje

3Lateral kupio parcelu u Novom Sadu vrednu €7,7 miliona evra – da li je na pomolu izgradnja njihovog kampusa?

3Lateral kupio je plac u Novom Sadu od skoro 6.500 m2, a koji je plaćen više od 7,7 miliona evra. Znači li to da ova kompanija planira gradnju kampusa?

Kultura 2.0

Kako ste danas?

Pre nekoliko godina jedan lanac privatnih zdravstvenih ustanova preplavio je Beograd bilbordima sa ovim pitanjem. I nikome ko je video nije bilo svejedno. 'Struka' se obrušila na kampanju, a suštinski ni tada ni danas nije bilo jasno koji je tačno problem sa tim što je komunicirano.

Propustili ste

Kultura 2.0

Serbian Bookers: Turizam je i dalje u lošem stanju, ali izdavači računaju na domaće turiste

Kako su se domaći digitalni iznajmljivači snašli tokom pandemije i kakva su im očekivanja za naredni period? Istraživanje platforme Serbian-Bookers ima odgovor.

Intervju

Kako je pandemija uticala na globalno tržište digitalnih usluga i koje pouke se mogu izvući

Ceo svet se preko noći promenio izbijanjem COVID-19 pandemije, a ovaj virus uticao je na sve segmente poslovanja, posebno na globalno tržište IT usluga. Ono je moralo da se prilagodi novonastaloj situaciji i zaposlenima u ovom sektoru nametne potpuno novi izazov - izgradnju internih resursa u cilju što boljeg odgovora na krizu.

Kultura 2.0

Da li i dalje čitamo stripove ili će ovaj kulturološki fenomen ostati u senci digitalizacije?

Ako želiš pobediti, ne smeš izgubiti! Da li i vi često citirate omiljene junake iz stripova, poput čuvenog Alana Forda i jesu li stripovi i dalje deo pop-kulture koji rado konzumirate? Oni su, zapravo, kult koji se ne da tako lako izgubiti u zaboravu, a mi smo analizirali da li će ove male, crtane knjižice i dalje nalaziti put do korisnika - čak i u vreme digitalizacije pisanog i crtanog sadržaja.

Startapi i poslovanje

Kako je beogradski Intelisale porastao za vreme pandemije i prilagodio svoj posao trenutnim potrebama klijenata?

Vratite se koji mesec unazad i zapitajte se - koliko ste svoje poslovanje morali da prilagodite zahtevima klijenata čiji su biznisi bili direktno ili indirektno pogođeni pandemijom COVID-19?

Startapi i poslovanje

Upoznajte Stefana Feješa, najmlađeg programera koji radi u GitHubu i jedinog koji dolazi iz Srbije

Stefan Feješ ima 20 godina, fakultet bi trebalo da završi 2022. godine, a već je kreirao šesti najbrže rastući 'open source' projekat u 2018. godini, govorio na nekim od najpoznatijih 'tech' konferencija širom sveta, a prošlog meseca postao je i najmlađi član GitHub tima.

Kultura 2.0

Kako ste danas?

Pre nekoliko godina jedan lanac privatnih zdravstvenih ustanova preplavio je Beograd bilbordima sa ovim pitanjem. I nikome ko je video nije bilo svejedno. 'Struka' se obrušila na kampanju, a suštinski ni tada ni danas nije bilo jasno koji je tačno problem sa tim što je komunicirano.