50 trgovaca dobiće besplatan webshop na konkursu Vise i Raiffeisen banke

50 trgovaca dobiće besplatan webshop na konkursu koji organizuju Visa i Raiffeisen banka

Pobednici konkursa dobijaju 'ključ u ruke' rešenje koje podrazumeva pokretanje i hostovanje Internet prodavnice, e-commerce edukaciju, fotografije i marketing proizvoda i SEO optimizaciju. Poziv je otvoren za sva pravna lica registrovana na teritoriji Srbije.

Ko bi rekao da će e-commerce u proleće 2020. postati jedna od najaktuelnijih tema? Iako je prvi talas korona virusa polako iza nas, efekti globalne pandemije nisu zaobišli ni domaću privredu. Gotovo da nema preduzeća koje se nije suočilo sa teškim odlukama, a među najviše ugroženim privrednim licima svakako su predstavnici mikro, malih i srednjih biznisa od kojih su mnogi morali ili da privremeno prekinu poslovanje ili da se poslovno transformišu preko noći.

I zaista, preduzeća koja su do juče tražila fakture sa pečatom, odjednom su se okrenula Internet trgovini kao jedinom pouzdanom i dostupnom kanalu prodaje.

Sa ciljem da podrže upravo mikro, male i srednje firme koje još uvek nisu digitalno transformisale svoje poslovanje tj. koje nemaju svoje e-commerce prisustvo, kompanije Visa i Raiffeisen banka pokrenule su veliki konkurs kojim žele da ulože u pametne i izvodive ideje za online biznis. Pobednici konkursa dobijaju besplatno pokretanje i održavanje web prodavnice u periodu od 12 meseci, kao i specijalne uslove za prihvat platnih kartica na Internet prodajnom mestu. Konkurs je otvoren do 21. juna 2020. godine.

Internet trgovina nije samo dobra prilika za opstanak – već i za razvoj poslovanja nakon pandemije

U razgovoru za Netokraciju, Vladimir Đorđević, generalni direktor kompanije Visa za Jugoistočnu Evropu kaže da u Srbiji posluje više od 100.000 porodičnih kompanija koje zapošljavaju preko 1.100.000 ljudi. Poslovanje se u sve većoj meri seli na Internet, o čemu svedoče i sledeći podaci:

U 2019. godini Internet trgovina u Srbiji zabeležila je skok od 32,8% u odnosu na 2018. godinu, pri čemu je oko 1,8 miliona građana kupovalo različite proizvode na ovaj način. Impresivno je videti da se i domaće tržište suočava sa ubrzanim rastom e-commerce segmenta, ali i sa promenom načina na koji živimo, radimo i kupujemo.

Međutim, pojedini biznisi još uvek nisu spremni za promene, što predstavlja veliki prostor za napredak – posebno kod malih i mikro preduzeća koja se zbog aktuelne globalne pandemije nalaze u izazovnom položaju. Podrška MSP sektoru, dodaje Vladimir, sada je od izuzetnog značaja.

Pred takvim kompanijama sada je važno pitanje – kako pokrenuti digitalni kanal prodaje, brzo i efikasno? Petar Jovanović, zamenik predsednika izvršnog odbora Raiffeisen banke kaže da je mali procenat pravnih lica u ovom sektoru prepoznao potencijal i prednost online trgovine, ali veruje da će se nakon vanredne situacije i izrazito kriznog perioda koji je od mnogih zahtevao poslovno prilagođavanje, svest o značaju ovog vida prodaje promeniti i da će se još veći broj trgovaca odlučiti na pokretanje svoje web prodavnice:

Pandemija je stavila različite izazove pred sve nas, a ponajviše pred male privrednike. Mnogi od njih suočili su se direktno sa opstankom svog poslovanja, ali je isto tako i veliki broj onih koji mogu da obezbede opstanak ukoliko se blagovremeno transformišu – prilagode svoju prodaju online trgovini i na taj način nastave na posluju.

To je i primarni razlog zbog kojeg smo pokrenuli ovaj konkurs sa kompanijom Visa. Smatramo da je trgovcima u ovom trenutku potrebna pomoć i podrška i tu smo da je pružimo. Iskrena nam je želja da trgovci ne obezbede samo puki opstanak, već i da svoje poslovanje nakon pandemije podignu na viši nivo.

Iako milioni novih kupaca sada putem Interneta poručuje osnovne životne namirnice, jela i stvari za domaćinstvo, očekuje se da će ove novoformirane navike tek prerasti u stalni trend – kako u svetu, tako i u Srbiji, naglašava Đorđević dodajući da je Visa aktivno posvećena pružanju podrške i obezbeđenju sredstava za unapređenje poslovanja trgovaca, bilo da je reč o njihovom prisustvu na Internetu ili pomoći kroz identifikovanje potrošačkih navika.

Pozivaju se sve kompanije, bez obizra na prethodno iskustvo (ili manjak istog) u Internet poslovanju

Razgovarajući o samom konkursu, Jovanović za Netokraciju kaže da je e-commerce konkurs namenjen svim pravnim licima registrovanim na teritoriji Republike Srbije, koja se bave maloprodajom robe i/ili usluga za svakodnevnu potrošnju. Ovom unikatnom akcijom biće nagrađeno čak 50 pravnih lica koja će dobiti besplatnu integraciju Internet prodavnice, besplatno održavanje web shop-a u trajanju od 12 meseci i specijalne uslove za prihvat platnih kartica na Internet prodajnom mestu.

Pored toga, dobitnicima će biti obezbeđene i usluge profesionalnog fotografa i obrade fotografija proizvoda, uputstva i obuke za korišćenje e-commerce platforme za prodaju, podešavanje SSL sertifikata za sigurnu razmenu podataka na web prodavnici, kao i usluge SEO optimizacije sadržaja – neophodne za bolje pozicioniranje sajta na pretraživaču Google.

Petar ističe da je konkurs koji su pokrenuli sa kompanijom Visa jedan od konkretnih načina kako ove dve kompanije žele finansijski da pomognu trgovce u procesu pokretanja online prodaje. Konkursom su obuhvaćeni svi troškovi vezani za pokretanje Internet prodavnice. Govoreći o kriterijumima koje kompanije moraju da zadovolje kako bi aplicirale za gorenavedene pogodnosti, naš sagovornik dodaje da će se pobednici birati na bazi izvodljivosti njihovih ideja za prodaju, potencijala i kreativnosti – bez obzira da li firme imaju iskustva u digitalizaciji poslovanja ili ne.

Đorđević pak objašnjava šta je potrebno da bi se kompanije prijavile na e-commerce konkurs:

Učesnici su u obavezi da se registruju i popune online formular na sajtu e-commerce.rs. Sve prijave će razmatrati stručna komisija koju čine predstavnici kompanije Visa i Raiffeisen banke, a mi pozivamo sve kompanije da se prijave – bez obzira na prethodno iskustvo u online poslovanju. Svake nedelje stručna komisija biraće po pet preduzeća koja na najbolji način zadovoljavaju kriterijum kvaliteta na osnovu dostavljenog poslovnog plana i prijave.

Za kraj, Vladimir podseća da je Internet trgovina upravo ta koja je spasila mnoge kompanije u vreme globalne pandemije, omogućivši im pristup do njihovih postojećih korisnika, ali i do novih kupaca. On poziva sve zainteresovane kompanije, a posebno mikro i male preduzetnike, da se prijave na konkurs i potpuno besplatno otkriju prednosti koje im Internet trgovina može ponuditi.

„Neminovno je da se trgovina seli na online platforme i da budućnost leži u Internet prodaji. Verujem da nas je ova situacija u kojoj smo se našli usled pandemije, sigurno ubedila u to“, zaključuje Jovanović i naglašava da je konkurs otvoren do 21. juna 2020. godine.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Uz ‘Fleksibilni petak’ Nordeus omogućio zaposlenima da sami organizuju poslednji radni dan u nedelji

Dok se zaposleni u Nordeusu nakon 'full remote' režima ne vrate u kancelariju, kompanija im omogućava da njihova radna nedelja traje 4 dana - ukoliko to žele. Fleksibilni petak startovao je 8. maja, a u nastavku otkrivamo kako to izgleda u praksi.

Tehnologija

Šta novi IPS QR kodovi donose malim trgovcima i njihovim kupcima – i kako ih implementirati?

Usluga instant plaćanja na prodajnim mestima uz pomoć IPS QR kodova zvanično je puštena u protokol u Srbiji krajem februara. U nastavku analiziramo na šta trgovci treba da obrate pažnju ako isti uvode u svoje procese naplate.

Kultura 2.0

Milica Čalija: Pokrenuli smo ‘Kupujmo iz Srbije’ jer želimo da mali proizvođači prežive pandemijsku krizu

Akcija 'Kupujmo iz Srbije' pokrenuta je sa ciljem da se kroz predstavljanje malih proizvođača putem društvenih mreža doprinese borbi da njihovi biznisi prežive aktuelnu pandemiju. U tekstu koji sledi, sa inicijatorkom projekta razgovaramo o samoj akciji i daljim koracima za pomoć malim preduzetnicima u Srbiji.

Propustili ste

Gaming

Preko 10 miliona ljudi preuzelo je igru srpsko-švedskog studija Sozap – a za domaći tim to je samo početak

Armed Heist je 'mobile' igra studija Sozap i verovatno je najviše preuzimana igra bilo kog domaćeg studija južno od Beograda. Sa predstavnicima niškog ogranka ove gejming kompanije razgovaramo o pomenutoj igri i planovima za budućnost.

Netokracija

Popunite anketu o stanju plata u srpskoj IT i digitalnoj industriji nakon COVID-19

Učestvovanje u anketi je anonimno, zahteva svega nekoliko minuta i biće moguće dok ne prikupimo relevantnu količinu materijala.

Karijere

Kada je pravo vreme da uvećate vaš tim – iz ugla kreativne agencije i IT kompanije

Skaliranje - naizgled strana reč koju ako prebacite u kontekst preduzetništva i poslovanja znači mnogo. Ovog puta govorimo o rastu timova u kreativnoj i IT industriji, o tome kako efikasno voditi ovaj proces i kako izbeći izazove na tom putu.

Kultura 2.0

Mojih 5: Nemanja Čedomirović

Nemanja Čedomirović vodi GrowIT i sa svojim timom pomaže kompanijama da usvoje agilni način rada, a ove nedelje u specijalu 'Mojih 5' deli svoje preporuke sadržaja koji mu je ovih dana okupirao pažnju.

E-commerce

Nikola i Sonja pokrenuli su Prodajadelova.rs jer žele da promene način na koji održavamo naše četvorotočkaše

Napustio je dobro plaćen posao i visoku poziciju u kompaniji Würth sa ciljem da započne svoj posao iz snova. Ovo je priča o Nikoli Đuroviću koji je sa suprugom Sonjom pokrenuo sajt Prodajadelova.rs sa namerom da promeni percepciju kupovine auto delova i servisiranja vašeg četvorotočkaša.

Ekskluzivno

U 2019. godini potrošili smo €47,05 miliona na digitalno oglašavanje

Rezultati o ukupnom utrošku na digitalno oglašavanje u prethodnoj godini konačno su tu. Gle čuda - i ovoga puta tržište digitalnog oglašavanja u Srbiji zadržalo je dvocifren rast, ostvarivši jedan od najboljih rezultata otkako se istraživanje vrši.