Ovogodišnje istraživanje demantuje predrasudu da je TikTok 'samo za klince' i pokazuje da LinkedIn najviše koriste Beograđani.
Svake godine agencija Pioniri, u saradnji sa istraživačkom agencijom Smart Plus Research, sprovodi istraživanje stanja društvenih medija, a upravo su objavljeni najnoviji rezultati.
Cilj istraživanja je upoznati online ponašanje stanovnika Srbije, navike u korišćenju društvenih mreža, način konzumiranja digitalnih kanala i stavove korisnika prema oglašavanju brendova.
Iako globalna istraživanja na ovu temu postoje, upotreba digitalnih tehnologija i društvenih mreža prilično se razlikuje između tržišta, pa globalni podaci često nisu od pomoći. Domaće tržište zaslužuje sopstvene, lokalno-relevantne podatke, te Pioniri već 6 godina sprovode istraživanje na reprezentativnom uzorku online populacije Srbije.
Izdvojili smo neke od najvažnijih rezultata
U nameri da što dublje razume ponašanje korisnika na društvenoj mreži TikTok, ovogodišnje izdanje sadrži dodatna pitanja o ovoj platformi. Rezultati su demantovali najčešće predrasude o njoj, a primarno onu da je ova mreža namenjena isključivo mladoj populaciji, koja pripada generaciji Z.

Istraživanje je pokazalo da čak 30% ljudi uzrasta 25-34 ima nalog na TikToku, a da se i u grupi 35-44 broj korisnika značajno povećava. Jedan od zanimljivih podataka tiče se kategorije life hacks i preporuka sa TikTok-a. Naime, svaki drugi korisnik je u realnom životu zapravo isprobao bar jedan life hack sa ove mreže.
Novina u istraživanju su i dodatna pitanja o uticajnim ličnostima, odnosno influenserima, a otvoreni odgovori ispitanika pokazali su ko su najpopularniji među različitim uzrasnim grupama.
Jedna od prvih influenserki na domaćem prostoru, Zorannah, i dalje se najviše izdvaja, a odmah nakon nje i YouTuber Baka Prase. Ipak, zasebna analiza odgovora 6 uzrasnih grupa pokazuje velike međugeneracijske razlike. Oni najpopularniji kod mlađih korisnika često su irelevantni kod samo par godina starijih i obrnuto.
Osim međugeneracijskih, istraživanje obuhvata i razlike među regionima u Srbiji. Očekivano ili ne, LinkedIn je daleko više popularan među stanovnicima Beograda nego u ostalim delovima zemlje.
Što se tiče mreža za razmenu, Viber i SMS omiljena su sredstva komunikacije u Srbiji. Ipak, detaljnija analiza rezultata po uzrasnim grupama otkriva da se ovih „tradicionalnih” vidova dopisivanja drže stariji korisnici, dok njihova upotreba kod mlađih opada i to u korist komunikacije na Instagramu, WhatsApp-u, Telegram-u, a sve više i na Discord-u.
Celokupno istraživanje možete preuzeti sa zvaničnog sajta agencije Pioniri.
Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!