Šta nam digitalna transformacija televizije govori o budućnosti same industrije?

Šta nam digitalna transformacija televizije govori o budućnosti same industrije?

Ponašanje i navike gledalaca su se promenile, ali TV nije mrtav - samo su se pravila igre promenila.

Baš kao što radio nije ubio novine, niti televizija radio, tako ni Internet nije presudio televizijskom sadržaju, već ga je digitalizovao i podario mu život u novom formatu, promenivši navike korisnika kada je gledanje video sadržaja u pitanju.

Prošli su dani čekanja ispred televizora kako bismo uhvatili film ili novu epizodu naše omiljene TV serije – industrija je napravila veliki korak ka on-demand sadržaju, a video je postao interesantna tema čak i za tehnološke kompanije kao što su Google, Facebook i Amazon.

Korisnici su jasni: žele sadržaj po meri, na svakom dostupnom ekranu

„Navike gledanja televizije drastično su se promenile, u velikoj meri zbog dinamičnijeg načina života korisnika“, kaže za Netokraciju Srđan Đurđević, R&D direktor United Grupe, koji objašnjava kako je njihov razvojni centar razvio TV nove generacije i omogućio gledanje televizije putem first i second screen uređaja tj. na svim ekranima koje korisnici upotrebljavaju – od televizora, preko računara i tableta, pa sve do telefona (u realnom vremenu ili unazad, vraćanjem programa).

Već na početku razgovora, Srđan opisuje kako je industrija izgledala sve do pre manje od jedne decenije:

Ranije se televizija gledala na zajedničkom televizoru, u dnevnoj sobi, dok je danas neophodno ponuditi mogućnost gledanja televizije na bilo kom uređaju, u bilo kom trenutku i na bilo kom mestu.

Gledanje TV sadržaja unazad je u velikoj meri doprinelo promeni u navikama gledaoca, poboljšalo njihovo korisničko iskustvo i na taj način povećalo gledanje sadržaja. Današnji gledalac traži da mu se sadržaj „skroji po meri“, on očekuje uslugu zbog koje će vreme provoditi gledajući ono što želi, a ne tragajući za onim što želi.

Odakle je potekla ideja za servis nove generacije?

Zainteresovani da saznamo odakle je potekla ideja za jedan ekosistem kao što je EON, koji je premijerno predstavljen sredinom oktobra prošle godine, Đurđević je izjavio:

Sama ideja je potekla upravo iz promene načina života i navika gledalaca. Konzumacija televizije se potpuno promenila i tržište je zahtevalo jednu savremenu TV platformu koja će ispratiti trendove i potrebe današnjih korisnika kako u regionu, tako i šire.

Mi smo pre 3 godine krenuli sa konceptualizacijom i intenzivnim razvojem platforme i vrlo brzo, za nešto više od godinu dana, izbacili prvu verziju koja je bila za tzv. second screen uređaje, a zatim i za first screen (smart box) u oktobru 2018. godine. Smatram da je to samo početak. Naši razvojni timovi konstantno rade na unapređenju platforme i uskoro možemo očekivati nove inovacije na polju televizije i na samoj EON platformi.

EON, pored potpuno novog interfejsa i drugačije arhitekture, čitavo digitalno iskustvo smešta u dnevne sobe korisnika zahvaljujući smart box-u, uređaju koji u osnovi funkcioniše na Android TV platformi i koji korisnicima omogućava pametne mogućnosti čak i na TV-u koji nije smart, pritom digitalizujući čitavo iskustvo gledanja televizijskog i on-demand video sadržaja iz različitih produkcija. Servis je trenutno dostupan u Sloveniji, Bosni i Hercegovini, Crnog Gori i Srbiji.

United Cloud predvodi tehnološki razvoj United Grupe

Upitavši Đurđevića kako United Grupa gleda na potrebe R&D-ja u Srbiji i na njegovu važnost, naš sagovornik je rekao:

Godinama unazad prepoznajemo R&D kao jedan od strateških pravaca budućeg razvoja. Inovacija je oduvek podsticala rast grupe, a zbog današnjeg dinamičnog tehnološkog ekosistema nastavlja da bude oslonac našeg daljeg razvoja. Baš iz tog razloga smo osnovali sopstveni centar za inovacije, United Cloud, koji je odgovoran za servisno-tehnološke inovacije United Grupe.

Nastavivši razgovor Srđan otkriva više o razvojnom odeljenju grupe, te kaže da je United Cloud za nepune tri godine došao do brojke od preko 100 zaposlenih:

U narednom periodu planiramo razvoj novih funkcionalnosti EON platforme, ali i pokretanje novih proizvoda i zbog toga aktivno radimo na proširenju naših timova, kako u Beogradu tako i u Ljubljani.

Osim što radimo na jačanju software i product development timova, radimo i na osnaživanju UX/UI tima koji se brine o interfejsu platforme i o samom korisničkom iskustvu. Takođe, Scrum Masteri su bitan deo našeg tima jer u našoj kompaniji „agile“ nije samo buzz word, mi je živimo i verujemo da stvara vrednost.

Algoritam umesto urednika filmskog i TV programa

Kako odabrati pravi film, pravu seriju? Ukoliko pogledamo primer Netflixa, videćemo da kompanija prikuplja veliki broj podataka kako bi saznala što više o navikama svojih korisnika. Jedan Stranger Things desio se upravo zato što smo mi sami to želeli, iako nismo eksplicitno tražili seriju koja je omaž sadržaja nastalog 80-ih godina. Ali Netflix to zna, i ne boji se da upotrebi podatke kako bi nam pružio bolje korisničko iskustvo.

„Mašinsko učenje i veštačka inteligencija više nisu nepoznate tehnologije, njihova primena može se naći u finansijama, medicini, transportu – izazov predstavlja pronaći njihovu primenu u industriji u kojoj poslujete„, kaže Srđan dodajući da je količina sadržaja koja je danas dostupna zaista ogromna, a gledaoci sve zahtevniji jer nemaju vremena za gubljenje.

Javlja se potreba da se svakome ponaosob preporuči baš ono što najviše odgovara njegovom ličnom ukusu i zbog toga je ovo jedna od prvih primena ove dve tehnologije koju je naš centar za inovacije identifikovao i na kojoj uveliko radi.

Bitno je da sadržaj bude propraćen obogaćenim meta podacima, da bi, uz primenu algoritma za učenje, te ogromne količine sadržaja mogle da se procesiraju automatski. Na ovaj način se uz pomoć sistema preporuke korisniku štedi vreme i isporučuje personalizovani sadržaj na pravi uređaj i u pravom trenutku.

Za kraj, Đurđević se osvrnuo i na budućnost televizije za koju kaže da ide u pravcu onoga što već postoji na social media platformama, a to je da će sadržaj biti sve više personalizovan i dostupan širom uređaja – bilo gde i bilo kada. „To je nešto čemu mi težimo, jer je naš krajnji cilj da stvaramo inovacije i da naši korisnici budu zadovoljni“, zaključuje on.

Ostavi komentar

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

E-commerce

Mesec dana kasnije i dalje ne znamo gde su naši Aliexpress paketi – ali barem imamo neke odgovore

Enigma zvana AliExpress poštarina za Srbiju, podelila je mišljenja mnogih kupaca, organizacija i svih ostalih koji se za ovu temu zanimaju. Iako je razloga za astronomsko poskupljenje poštarine mnogo, neki odgovornost prebacuju na Poštu, drugi na avio prevoz i kineske trgovce, ali se ipak čini da je istina 'negde tamo'. Mi smo na osnovu svih dosadašnjih podataka pokušali da rešimo misteriju.

Startapi i poslovanje

Najavljene nove mere za pomoć privredi – država plaća 60% minimalca i odlaže plaćanje poreza i doprinosa

Preduzetnici i zaposleni u mikro, malim i srednjim preduzećima u julu i avgustu dobiće dodatnu ekonomsku pomoć države usled krize izazvane epidemijom korona virusa - plaćanje 60% od minimalca u julu i avgustu, odlaganje plaćanja poreza i doprinosa za mesec dana, a najavljen je i novi projekat 'Moja prva plata'.

Office Talks Podcast

Gde su naši AliExpress paketi?

Šestu epizodu Netokracijinog Office Talks podcasta obeležio je razgovor o trenutnim dešavanjima sa astronomskim poskupljenjem poštarine sa sajta AliExpress. Mi smo pokušali da analiziramo šta je tačno dovelo do ovog problema koji je u velikoj meri pogodio sve one koji kupuju sa ove poznate online prodavnice.

Propustili ste

Office Talks Podcast

YouTube kao karijera (gosti Miloš Milaković i Daniel Đukić)

Oni su doktori za viral, tvorci i glavni akteri Dnevnjaka, prodavci polovnih automobila i ostvareni kladioničari. Oni su Majkl Džordan i Denis Rodman domaće YouTube scene.

Startapi i poslovanje

Niški ServerBytes omogućava brži i jeftiniji ‘game development’ studijima širom sveta

Filip i Dejan još kao studenti radili su na razvoju mobilnih igara. Nakon mnogo potrošenih sati na korišćenje raznih alata i servisa koji su im pomagali u tom procesu, shvatili su da ne postoji rešenje koje nudi multiplejer, 'chat', 'cloud storage' i druge funkcionalnosti. Tako je nastao njihov proizvod - ServerBytes.

Kultura 2.0

I klijenti su ljudi, što lako zaboraviš kad te od njihovih zahteva zaboli glava

Tekst pred vama predstavlja ilustraciju dinamike tima agencije Flexis, koja se zasniva na jednostavnoj istini: mi odgovore nalazimo u miksu ideja, stavova i različitih perspektiva 'account' i dizajn tima, svesni da jedni bez drugih ne možemo. A i ne želimo.

Karijere

Do 30% domaćih frilensera traži sigurnost stalnog posla jer frilensing na globalu pokazuje znake recesije

Šta čeka srpske frilensere u narednom periodu i kako će izgledati budućnost frilensinga na domaćem tržištu?

Kultura 2.0

Serbia Business Run nastavlja sa aktivnim tim bildingom u kojem zbližava kolege – ovaj put kroz ‘online’ trku

Peto izdanje Serbia Business Run, serije poslovnih trka i najveći sportsko-kompanijski događaj u Srbiji, održaće se u septembru 2020. godine - ovoga puta 'online'. Kako izgleda trka u ovom potpuno drugačijem formatu, otkriva nam direktor ove organizacije.

Društvene mreže

Ima li oglašavanja van Facebook platformi?

Možda ste primetili kako pojedini brendovi nisu bili prisutni na vašem Instagram i Facebook feedu tokom jula. To me je navelo na razmišljanje, a šta da se sutra probudimo i da Facebook i Instagram ne postoje, šta onda?