Šta nam digitalna transformacija televizije govori o budućnosti same industrije?

Šta nam digitalna transformacija televizije govori o budućnosti same industrije?

Ponašanje i navike gledalaca su se promenile, ali TV nije mrtav - samo su se pravila igre promenila.

Baš kao što radio nije ubio novine, niti televizija radio, tako ni Internet nije presudio televizijskom sadržaju, već ga je digitalizovao i podario mu život u novom formatu, promenivši navike korisnika kada je gledanje video sadržaja u pitanju.

Prošli su dani čekanja ispred televizora kako bismo uhvatili film ili novu epizodu naše omiljene TV serije – industrija je napravila veliki korak ka on-demand sadržaju, a video je postao interesantna tema čak i za tehnološke kompanije kao što su Google, Facebook i Amazon.

Korisnici su jasni: žele sadržaj po meri, na svakom dostupnom ekranu

“Navike gledanja televizije drastično su se promenile, u velikoj meri zbog dinamičnijeg načina života korisnika”, kaže za Netokraciju Srđan Đurđević, R&D direktor United Grupe, koji objašnjava kako je njihov razvojni centar razvio TV nove generacije i omogućio gledanje televizije putem first i second screen uređaja tj. na svim ekranima koje korisnici upotrebljavaju – od televizora, preko računara i tableta, pa sve do telefona (u realnom vremenu ili unazad, vraćanjem programa).

Već na početku razgovora, Srđan opisuje kako je industrija izgledala sve do pre manje od jedne decenije:

Ranije se televizija gledala na zajedničkom televizoru, u dnevnoj sobi, dok je danas neophodno ponuditi mogućnost gledanja televizije na bilo kom uređaju, u bilo kom trenutku i na bilo kom mestu.

Gledanje TV sadržaja unazad je u velikoj meri doprinelo promeni u navikama gledaoca, poboljšalo njihovo korisničko iskustvo i na taj način povećalo gledanje sadržaja. Današnji gledalac traži da mu se sadržaj “skroji po meri”, on očekuje uslugu zbog koje će vreme provoditi gledajući ono što želi, a ne tragajući za onim što želi.

Odakle je potekla ideja za servis nove generacije?

Zainteresovani da saznamo odakle je potekla ideja za jedan ekosistem kao što je EON, koji je premijerno predstavljen sredinom oktobra prošle godine, Đurđević je izjavio:

Sama ideja je potekla upravo iz promene načina života i navika gledalaca. Konzumacija televizije se potpuno promenila i tržište je zahtevalo jednu savremenu TV platformu koja će ispratiti trendove i potrebe današnjih korisnika kako u regionu, tako i šire.

Mi smo pre 3 godine krenuli sa konceptualizacijom i intenzivnim razvojem platforme i vrlo brzo, za nešto više od godinu dana, izbacili prvu verziju koja je bila za tzv. second screen uređaje, a zatim i za first screen (smart box) u oktobru 2018. godine. Smatram da je to samo početak. Naši razvojni timovi konstantno rade na unapređenju platforme i uskoro možemo očekivati nove inovacije na polju televizije i na samoj EON platformi.

EON, pored potpuno novog interfejsa i drugačije arhitekture, čitavo digitalno iskustvo smešta u dnevne sobe korisnika zahvaljujući smart box-u, uređaju koji u osnovi funkcioniše na Android TV platformi i koji korisnicima omogućava pametne mogućnosti čak i na TV-u koji nije smart, pritom digitalizujući čitavo iskustvo gledanja televizijskog i on-demand video sadržaja iz različitih produkcija. Servis je trenutno dostupan u Sloveniji, Bosni i Hercegovini, Crnog Gori i Srbiji.

United Cloud predvodi tehnološki razvoj United Grupe

Upitavši Đurđevića kako United Grupa gleda na potrebe R&D-ja u Srbiji i na njegovu važnost, naš sagovornik je rekao:

Godinama unazad prepoznajemo R&D kao jedan od strateških pravaca budućeg razvoja. Inovacija je oduvek podsticala rast grupe, a zbog današnjeg dinamičnog tehnološkog ekosistema nastavlja da bude oslonac našeg daljeg razvoja. Baš iz tog razloga smo osnovali sopstveni centar za inovacije, United Cloud, koji je odgovoran za servisno-tehnološke inovacije United Grupe.

Nastavivši razgovor Srđan otkriva više o razvojnom odeljenju grupe, te kaže da je United Cloud za nepune tri godine došao do brojke od preko 100 zaposlenih:

U narednom periodu planiramo razvoj novih funkcionalnosti EON platforme, ali i pokretanje novih proizvoda i zbog toga aktivno radimo na proširenju naših timova, kako u Beogradu tako i u Ljubljani.

Osim što radimo na jačanju software i product development timova, radimo i na osnaživanju UX/UI tima koji se brine o interfejsu platforme i o samom korisničkom iskustvu. Takođe, Scrum Masteri su bitan deo našeg tima jer u našoj kompaniji “agile” nije samo buzz word, mi je živimo i verujemo da stvara vrednost.

Algoritam umesto urednika filmskog i TV programa

Kako odabrati pravi film, pravu seriju? Ukoliko pogledamo primer Netflixa, videćemo da kompanija prikuplja veliki broj podataka kako bi saznala što više o navikama svojih korisnika. Jedan Stranger Things desio se upravo zato što smo mi sami to želeli, iako nismo eksplicitno tražili seriju koja je omaž sadržaja nastalog 80-ih godina. Ali Netflix to zna, i ne boji se da upotrebi podatke kako bi nam pružio bolje korisničko iskustvo.

“Mašinsko učenje i veštačka inteligencija više nisu nepoznate tehnologije, njihova primena može se naći u finansijama, medicini, transportu – izazov predstavlja pronaći njihovu primenu u industriji u kojoj poslujete“, kaže Srđan dodajući da je količina sadržaja koja je danas dostupna zaista ogromna, a gledaoci sve zahtevniji jer nemaju vremena za gubljenje.

Javlja se potreba da se svakome ponaosob preporuči baš ono što najviše odgovara njegovom ličnom ukusu i zbog toga je ovo jedna od prvih primena ove dve tehnologije koju je naš centar za inovacije identifikovao i na kojoj uveliko radi.

Bitno je da sadržaj bude propraćen obogaćenim meta podacima, da bi, uz primenu algoritma za učenje, te ogromne količine sadržaja mogle da se procesiraju automatski. Na ovaj način se uz pomoć sistema preporuke korisniku štedi vreme i isporučuje personalizovani sadržaj na pravi uređaj i u pravom trenutku.

Za kraj, Đurđević se osvrnuo i na budućnost televizije za koju kaže da ide u pravcu onoga što već postoji na social media platformama, a to je da će sadržaj biti sve više personalizovan i dostupan širom uređaja – bilo gde i bilo kada. “To je nešto čemu mi težimo, jer je naš krajnji cilj da stvaramo inovacije i da naši korisnici budu zadovoljni”, zaključuje on.

Ostavi komentar

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Karijere

Programeri dugih jezika – ima li mesta ličnim stavovima na LinkedInu?

Jedna od tema na nedavno završenoj Netokracijinoj Employer Branding konferenciji bila je o upitnim nastupima zaposlenih na LinkedIn-u, koje rizike po kompaniju i pojedinca bi to moglo da donese i kako bi ovi problemi mogli da se izbegnu.

Startapi i poslovanje

Novosadski Continental najavio novo razvojno odeljenje koje će do 2024. godine zaposliti još 200 inženjera

'Human Machine Interface' ime je nove visokotehnološke poslovne jedinice koja postaje deo R&D centra u Novom Sadu. Novo odeljenje baviće se razvojem 'head-up display' tehnologije za potrebe automobilske industrije.

E-commerce

Šta natera čoveka da stane u red – muka ili strah od promena?

U društvu koje je sasvim solidno prihvatilo digitalizovanje svega i svačega za vreme pandemije i dalje vidimo redove tamo gde ih ne mora biti. Možemo li se izboriti protiv njih?

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Nakon $100 miliona Series C investicije, američki Embroker nastavlja da razvija nove proizvode i širi svoj tim u Beogradu

Generalni menadžer kancelarije u Beogradu i globalni VP Engineering-a za Netokraciju govori o proizvodima koje Embroker razvija, o sektoru digitalnog osiguranja malih biznisa, ali i o daljim planovima za proširenje tima u srpskoj prestonici.

Startapi i poslovanje

Celsius, jedna od vodećih kripto platformi, kupio deo srpskog MVP Workshopa

Dva blockchain jednoroga od sada razvijaju svoje proizvode upravo iz Beograda.

Office Talks Podcast

Porezi, paušalci, test samostalnosti

Gost 52. epizode Office Talks podcasta bio je Svetislav Kostić, profesor na Pravnom fakultetu u Beogradu i stručnjak za fiskalizaciju i poreze. Sa njim smo razgovarali o novom predlogu poreskih mera za brži rast IKT sektora.

Startapi i poslovanje

Peti rođendan u Beogradu Symphony slavi uz tim koji broji 90 zaposlenih – najavljeno dalje širenje poslovanja

Povodom pete godišnjice kompanije Symphony u Beogradu sa njenim predstavnicima pravimo retrospektivu poslovanja: koliko je firma porasla, koliko trenutno ima zaposlenih i na kojim tipovima projekata danas rade njihovi timovi?

Gaming

Hendrik Lesser razvijao je igre GTA i Angry Birds, a nama otkriva kako game dev industrija u Srbiji može brže da napreduje

Na edukativnom programu Playing Narratives koji organizuju Francuski i Goethe instituti u Srbiji u saradnji sa SGA, publika je imala priliku da čuje Hendrika Lessera, čoveka koji ima značajno ime u evropskoj i svetskoj industriji razvoja video igara. Upravo sa njim smo imali priliku da detaljno razgovaramo o video igrama kao novoj i važnoj kulturi.

Startapi i poslovanje

DSI i Digitalna Zajednica objavile predlog poreskih mera za brži rast srpskog IT-ja

Predlog od 11 mera tiče se podrške ekonomiji inovacija i razvoja, a posebno se ističe produžetak roka poreskih subvencija za sve paušalce koji su zaposleni od uvođenja Testa samostalnosti.