Šta nam digitalna transformacija televizije govori o budućnosti same industrije?

Šta nam digitalna transformacija televizije govori o budućnosti same industrije?

Ponašanje i navike gledalaca su se promenile, ali TV nije mrtav - samo su se pravila igre promenila.

Baš kao što radio nije ubio novine, niti televizija radio, tako ni Internet nije presudio televizijskom sadržaju, već ga je digitalizovao i podario mu život u novom formatu, promenivši navike korisnika kada je gledanje video sadržaja u pitanju.

Prošli su dani čekanja ispred televizora kako bismo uhvatili film ili novu epizodu naše omiljene TV serije – industrija je napravila veliki korak ka on-demand sadržaju, a video je postao interesantna tema čak i za tehnološke kompanije kao što su Google, Facebook i Amazon.

Korisnici su jasni: žele sadržaj po meri, na svakom dostupnom ekranu

„Navike gledanja televizije drastično su se promenile, u velikoj meri zbog dinamičnijeg načina života korisnika“, kaže za Netokraciju Srđan Đurđević, R&D direktor United Grupe, koji objašnjava kako je njihov razvojni centar razvio TV nove generacije i omogućio gledanje televizije putem first i second screen uređaja tj. na svim ekranima koje korisnici upotrebljavaju – od televizora, preko računara i tableta, pa sve do telefona (u realnom vremenu ili unazad, vraćanjem programa).

Već na početku razgovora, Srđan opisuje kako je industrija izgledala sve do pre manje od jedne decenije:

Ranije se televizija gledala na zajedničkom televizoru, u dnevnoj sobi, dok je danas neophodno ponuditi mogućnost gledanja televizije na bilo kom uređaju, u bilo kom trenutku i na bilo kom mestu.

Gledanje TV sadržaja unazad je u velikoj meri doprinelo promeni u navikama gledaoca, poboljšalo njihovo korisničko iskustvo i na taj način povećalo gledanje sadržaja. Današnji gledalac traži da mu se sadržaj „skroji po meri“, on očekuje uslugu zbog koje će vreme provoditi gledajući ono što želi, a ne tragajući za onim što želi.

Odakle je potekla ideja za servis nove generacije?

Zainteresovani da saznamo odakle je potekla ideja za jedan ekosistem kao što je EON, koji je premijerno predstavljen sredinom oktobra prošle godine, Đurđević je izjavio:

Sama ideja je potekla upravo iz promene načina života i navika gledalaca. Konzumacija televizije se potpuno promenila i tržište je zahtevalo jednu savremenu TV platformu koja će ispratiti trendove i potrebe današnjih korisnika kako u regionu, tako i šire.

Mi smo pre 3 godine krenuli sa konceptualizacijom i intenzivnim razvojem platforme i vrlo brzo, za nešto više od godinu dana, izbacili prvu verziju koja je bila za tzv. second screen uređaje, a zatim i za first screen (smart box) u oktobru 2018. godine. Smatram da je to samo početak. Naši razvojni timovi konstantno rade na unapređenju platforme i uskoro možemo očekivati nove inovacije na polju televizije i na samoj EON platformi.

EON, pored potpuno novog interfejsa i drugačije arhitekture, čitavo digitalno iskustvo smešta u dnevne sobe korisnika zahvaljujući smart box-u, uređaju koji u osnovi funkcioniše na Android TV platformi i koji korisnicima omogućava pametne mogućnosti čak i na TV-u koji nije smart, pritom digitalizujući čitavo iskustvo gledanja televizijskog i on-demand video sadržaja iz različitih produkcija. Servis je trenutno dostupan u Sloveniji, Bosni i Hercegovini, Crnog Gori i Srbiji.

United Cloud predvodi tehnološki razvoj United Grupe

Upitavši Đurđevića kako United Grupa gleda na potrebe R&D-ja u Srbiji i na njegovu važnost, naš sagovornik je rekao:

Godinama unazad prepoznajemo R&D kao jedan od strateških pravaca budućeg razvoja. Inovacija je oduvek podsticala rast grupe, a zbog današnjeg dinamičnog tehnološkog ekosistema nastavlja da bude oslonac našeg daljeg razvoja. Baš iz tog razloga smo osnovali sopstveni centar za inovacije, United Cloud, koji je odgovoran za servisno-tehnološke inovacije United Grupe.

Nastavivši razgovor Srđan otkriva više o razvojnom odeljenju grupe, te kaže da je United Cloud za nepune tri godine došao do brojke od preko 100 zaposlenih:

U narednom periodu planiramo razvoj novih funkcionalnosti EON platforme, ali i pokretanje novih proizvoda i zbog toga aktivno radimo na proširenju naših timova, kako u Beogradu tako i u Ljubljani.

Osim što radimo na jačanju software i product development timova, radimo i na osnaživanju UX/UI tima koji se brine o interfejsu platforme i o samom korisničkom iskustvu. Takođe, Scrum Masteri su bitan deo našeg tima jer u našoj kompaniji „agile“ nije samo buzz word, mi je živimo i verujemo da stvara vrednost.

Algoritam umesto urednika filmskog i TV programa

Kako odabrati pravi film, pravu seriju? Ukoliko pogledamo primer Netflixa, videćemo da kompanija prikuplja veliki broj podataka kako bi saznala što više o navikama svojih korisnika. Jedan Stranger Things desio se upravo zato što smo mi sami to želeli, iako nismo eksplicitno tražili seriju koja je omaž sadržaja nastalog 80-ih godina. Ali Netflix to zna, i ne boji se da upotrebi podatke kako bi nam pružio bolje korisničko iskustvo.

„Mašinsko učenje i veštačka inteligencija više nisu nepoznate tehnologije, njihova primena može se naći u finansijama, medicini, transportu – izazov predstavlja pronaći njihovu primenu u industriji u kojoj poslujete„, kaže Srđan dodajući da je količina sadržaja koja je danas dostupna zaista ogromna, a gledaoci sve zahtevniji jer nemaju vremena za gubljenje.

Javlja se potreba da se svakome ponaosob preporuči baš ono što najviše odgovara njegovom ličnom ukusu i zbog toga je ovo jedna od prvih primena ove dve tehnologije koju je naš centar za inovacije identifikovao i na kojoj uveliko radi.

Bitno je da sadržaj bude propraćen obogaćenim meta podacima, da bi, uz primenu algoritma za učenje, te ogromne količine sadržaja mogle da se procesiraju automatski. Na ovaj način se uz pomoć sistema preporuke korisniku štedi vreme i isporučuje personalizovani sadržaj na pravi uređaj i u pravom trenutku.

Za kraj, Đurđević se osvrnuo i na budućnost televizije za koju kaže da ide u pravcu onoga što već postoji na social media platformama, a to je da će sadržaj biti sve više personalizovan i dostupan širom uređaja – bilo gde i bilo kada. „To je nešto čemu mi težimo, jer je naš krajnji cilj da stvaramo inovacije i da naši korisnici budu zadovoljni“, zaključuje on.

Ostavi komentar

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

E-prime povećao proizvodnju električnih bicikala i proširio proizvodni pogon – sledi dalji izvoz u EU

Priču kompanije E-prime pratimo gotovo od samog početka njihovog poslovanja, od pre nešto više od dve godine kada smo prvu put uradili intervju o ovim e-biciklima. U međuvremenu, kompanija je znatno porasla, zaposlila nove ljude, proširila proizvodnju i počela da izvozi svoje proizvode, a to je bio dovoljan razlog da se sa osnivačima opet nađemo na kafi i popričamo o novitetima.

Gaming

Kako je RUR od lokalne ekipe iz igraonice postao uticajni regionalni gejming medij

Već dvadeset godina organizacija RUR bavi se popularizacijom video igara u Srbiji. Njeni osnivači u velikom intervjuu za Netokraciju otkrivaju kako je RUR postao jedna od najvažnijih esports baza u našoj zemlji i šta novo spremaju ljubiteljima gejminga.

Mobilno

Izabrali smo za vas 40 najboljih telefona u ovom trenutku – od €250 do preko €1.000

Da li se i vi često zbunite kada planirate da kupite novi mobilni telefon, posebno sada kada je tržište prezasićeno raznim modelima? Ponuda mobilnih telefona nije nikada bila bogatija za sve ciljne grupe korisnika. Mi smo se potrudili da vam te ponude detaljnije približimo kroz cenovne kategorije najinteresantnijih modela za kupovinu.

Propustili ste

Intervju

Nova zakonska regulativa omogućava lakše dobijanje boravišne vize za strance koji žele da postanu deo srpskog IT sektora

Vlada Srbije početkom godine donela je Uredbu kojom se definišu osnovi boravka stranaca koji se često nazivaju i Startup, Talent i Investor vize, a koja zapravo predstavlja kriterijume za određivanje kategorija stranaca kojima se privremeni boravak u Srbiji može odobriti nezavisno od osnova za odobrenje privremenog boravka. O tome šta to znači za domaći IT sektor, otkrivamo u tekstu koji sledi.

Startapi i poslovanje

Dev Shopper Lazara Stojkovića pomoći će vam da pronađete tim vrhunskih developera

Pandemija korona virusa bila je inicijalna kapisla Lazaru Stojkoviću da u svoj startap portfolio doda još jedan projekat pod nazivom 'Dev Shopper' - servis za brže nalaženje partnerske firme za softverske projekte.

Netokracija

Generacije razdvojene galaksijom

Tokom vikenda IT zajednicu zahvatila je vest da su pojedine kompanije povukle svoju podršku za realizaciju filma o prvom srpskom računaru Galaksija.

Gaming

Državni fakulteti u Beogradu i Kragujevcu dobijaju gejming programe na master studijama

U okviru projekta Master 4.0 studenti master studija nekih od državnih fakulteta uskoro će moći da biraju dva nova programa koji će povezati svet tehnologije i svet umetnosti. Sredstva za realizaciju dobili su beogradski Univerzitet umetnosti u saradnji sa Matematičkim fakultetom i fakulteti Univerziteta u Kragujevcu, koji su nosioci programa.

Kolumna

Digitalizacija obrazovnog sektora je vreme u kome uče i studenti i profesori

Tokom avgusta i septembra celokupan nastavni i nenastavni kadar visokoškolskih ustanova u Srbiji imao je priliku da unapredi svoja znanja i veštine na polju online nastave - uz pomoć kompanije Microsoft i trening centra Semos Education.

Startapi i poslovanje

Novogradnja osvaja Beograd, a City Expert širi marketing tim kako bi odgovorio na potrebe industrije

Sa Igorom Jovićem iz beogradskog City Experta razgovaram o tržištu nekretnina u Srbiji u vreme globalne pandemije, novim projektima poput specijalizovanog oglašavanja za novogradnju, te razlozima zašto ovaj tim intenzivno širi svoj marketing sektor.