Šta nam digitalna transformacija televizije govori o budućnosti same industrije?

Šta nam digitalna transformacija televizije govori o budućnosti same industrije?

Ponašanje i navike gledalaca su se promenile, ali TV nije mrtav - samo su se pravila igre promenila.

Baš kao što radio nije ubio novine, niti televizija radio, tako ni Internet nije presudio televizijskom sadržaju, već ga je digitalizovao i podario mu život u novom formatu, promenivši navike korisnika kada je gledanje video sadržaja u pitanju.

Prošli su dani čekanja ispred televizora kako bismo uhvatili film ili novu epizodu naše omiljene TV serije – industrija je napravila veliki korak ka on-demand sadržaju, a video je postao interesantna tema čak i za tehnološke kompanije kao što su Google, Facebook i Amazon.

Korisnici su jasni: žele sadržaj po meri, na svakom dostupnom ekranu

„Navike gledanja televizije drastično su se promenile, u velikoj meri zbog dinamičnijeg načina života korisnika“, kaže za Netokraciju Srđan Đurđević, R&D direktor United Grupe, koji objašnjava kako je njihov razvojni centar razvio TV nove generacije i omogućio gledanje televizije putem first i second screen uređaja tj. na svim ekranima koje korisnici upotrebljavaju – od televizora, preko računara i tableta, pa sve do telefona (u realnom vremenu ili unazad, vraćanjem programa).

Već na početku razgovora, Srđan opisuje kako je industrija izgledala sve do pre manje od jedne decenije:

Ranije se televizija gledala na zajedničkom televizoru, u dnevnoj sobi, dok je danas neophodno ponuditi mogućnost gledanja televizije na bilo kom uređaju, u bilo kom trenutku i na bilo kom mestu.

Gledanje TV sadržaja unazad je u velikoj meri doprinelo promeni u navikama gledaoca, poboljšalo njihovo korisničko iskustvo i na taj način povećalo gledanje sadržaja. Današnji gledalac traži da mu se sadržaj „skroji po meri“, on očekuje uslugu zbog koje će vreme provoditi gledajući ono što želi, a ne tragajući za onim što želi.

Odakle je potekla ideja za servis nove generacije?

Zainteresovani da saznamo odakle je potekla ideja za jedan ekosistem kao što je EON, koji je premijerno predstavljen sredinom oktobra prošle godine, Đurđević je izjavio:

Sama ideja je potekla upravo iz promene načina života i navika gledalaca. Konzumacija televizije se potpuno promenila i tržište je zahtevalo jednu savremenu TV platformu koja će ispratiti trendove i potrebe današnjih korisnika kako u regionu, tako i šire.

Mi smo pre 3 godine krenuli sa konceptualizacijom i intenzivnim razvojem platforme i vrlo brzo, za nešto više od godinu dana, izbacili prvu verziju koja je bila za tzv. second screen uređaje, a zatim i za first screen (smart box) u oktobru 2018. godine. Smatram da je to samo početak. Naši razvojni timovi konstantno rade na unapređenju platforme i uskoro možemo očekivati nove inovacije na polju televizije i na samoj EON platformi.

EON, pored potpuno novog interfejsa i drugačije arhitekture, čitavo digitalno iskustvo smešta u dnevne sobe korisnika zahvaljujući smart box-u, uređaju koji u osnovi funkcioniše na Android TV platformi i koji korisnicima omogućava pametne mogućnosti čak i na TV-u koji nije smart, pritom digitalizujući čitavo iskustvo gledanja televizijskog i on-demand video sadržaja iz različitih produkcija. Servis je trenutno dostupan u Sloveniji, Bosni i Hercegovini, Crnog Gori i Srbiji.

United Cloud predvodi tehnološki razvoj United Grupe

Upitavši Đurđevića kako United Grupa gleda na potrebe R&D-ja u Srbiji i na njegovu važnost, naš sagovornik je rekao:

Godinama unazad prepoznajemo R&D kao jedan od strateških pravaca budućeg razvoja. Inovacija je oduvek podsticala rast grupe, a zbog današnjeg dinamičnog tehnološkog ekosistema nastavlja da bude oslonac našeg daljeg razvoja. Baš iz tog razloga smo osnovali sopstveni centar za inovacije, United Cloud, koji je odgovoran za servisno-tehnološke inovacije United Grupe.

Nastavivši razgovor Srđan otkriva više o razvojnom odeljenju grupe, te kaže da je United Cloud za nepune tri godine došao do brojke od preko 100 zaposlenih:

U narednom periodu planiramo razvoj novih funkcionalnosti EON platforme, ali i pokretanje novih proizvoda i zbog toga aktivno radimo na proširenju naših timova, kako u Beogradu tako i u Ljubljani.

Osim što radimo na jačanju software i product development timova, radimo i na osnaživanju UX/UI tima koji se brine o interfejsu platforme i o samom korisničkom iskustvu. Takođe, Scrum Masteri su bitan deo našeg tima jer u našoj kompaniji „agile“ nije samo buzz word, mi je živimo i verujemo da stvara vrednost.

Algoritam umesto urednika filmskog i TV programa

Kako odabrati pravi film, pravu seriju? Ukoliko pogledamo primer Netflixa, videćemo da kompanija prikuplja veliki broj podataka kako bi saznala što više o navikama svojih korisnika. Jedan Stranger Things desio se upravo zato što smo mi sami to želeli, iako nismo eksplicitno tražili seriju koja je omaž sadržaja nastalog 80-ih godina. Ali Netflix to zna, i ne boji se da upotrebi podatke kako bi nam pružio bolje korisničko iskustvo.

„Mašinsko učenje i veštačka inteligencija više nisu nepoznate tehnologije, njihova primena može se naći u finansijama, medicini, transportu – izazov predstavlja pronaći njihovu primenu u industriji u kojoj poslujete„, kaže Srđan dodajući da je količina sadržaja koja je danas dostupna zaista ogromna, a gledaoci sve zahtevniji jer nemaju vremena za gubljenje.

Javlja se potreba da se svakome ponaosob preporuči baš ono što najviše odgovara njegovom ličnom ukusu i zbog toga je ovo jedna od prvih primena ove dve tehnologije koju je naš centar za inovacije identifikovao i na kojoj uveliko radi.

Bitno je da sadržaj bude propraćen obogaćenim meta podacima, da bi, uz primenu algoritma za učenje, te ogromne količine sadržaja mogle da se procesiraju automatski. Na ovaj način se uz pomoć sistema preporuke korisniku štedi vreme i isporučuje personalizovani sadržaj na pravi uređaj i u pravom trenutku.

Za kraj, Đurđević se osvrnuo i na budućnost televizije za koju kaže da ide u pravcu onoga što već postoji na social media platformama, a to je da će sadržaj biti sve više personalizovan i dostupan širom uređaja – bilo gde i bilo kada. „To je nešto čemu mi težimo, jer je naš krajnji cilj da stvaramo inovacije i da naši korisnici budu zadovoljni“, zaključuje on.

Ostavi komentar

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Kako Digitalna zajednica vidi efekte zakonskih izmena paušala – i šta predlaže kao rešenje?

Sa Aleksandrom Lugonjom, predsednikom Upravnog odbora Digitalne zajednice, razgovaramo o potencijalnim negativnim efektima koje će izmene paušalnog preduzetništva ostaviti na domaću IT industriju, njihovim saniranjem i budućim planovima ove organizacije.

Startapi i poslovanje

Tumačenje Testa samostalnosti: Ko ga primenjuje, kada i nad kim?

U srpskoj IT zajednici se intenzivno vodi diskusija u vezi načina primene Testa samostalnosti, a u okviru koje su se javile brojne nedoumice. Ovaj tekst razrešava neke od njih.

Mobilno

Potvrđeno: App Store stiže u Srbiju početkom aprila!

Momenat koji smo toliko dugo čekali konačno je tu. Obrativši se iOS developerima, Apple je potvrdio dolazak App Store prodavnice za 20 novih zemalja među kojima je (konačno) i Srbija.

Propustili ste

Internet marketing

Budžeti za digitalno oglašavanje u najvećoj meri stopirani – ali se brendovi polako vraćaju u igru

Kako brendovi treba da se postave za vreme pandemije i trebaju li više da ulažu u digitalne kanale?

Startapi i poslovanje

Pitali smo IT kompanije kako su organizovale rad na daljinu i koje savete imaju za svoje kolege

Sa kojim se to izazovima susreću IT kompanije sada kada svi njihovi zaposleni rade od kuće?

Intervju

Šta radi Chief Revenue Officer i zašto je baš ova osoba potrebna vašem biznisu?

Relativno mlada profesija naziva 'Chief Revenue Officera' nastala je u Silicijumskoj dolini i polako se širi među kompanijama širom sveta. O njenoj ulozi i važnosti u IT industriji razgovaramo sa Vedranom Rašićem.

Novost

‘Korona’ zabeležila 750.000 spominjanja širom ex-Yu Interneta

Korona virus, trenutno najpopularnija svetska tema, okupirao nas je u potpunosti - i online i offline. Zahvaljujući analizi Mediatoolkita saznali smo koliko smo, u poslednjih mesec i po dana, na Internetu pretraživali o ovom virusu i u regionu i u Srbiji.