Šta nam digitalna transformacija televizije govori o budućnosti same industrije?

Šta nam digitalna transformacija televizije govori o budućnosti same industrije?

Ponašanje i navike gledalaca su se promenile, ali TV nije mrtav - samo su se pravila igre promenila.

Baš kao što radio nije ubio novine, niti televizija radio, tako ni Internet nije presudio televizijskom sadržaju, već ga je digitalizovao i podario mu život u novom formatu, promenivši navike korisnika kada je gledanje video sadržaja u pitanju.

Prošli su dani čekanja ispred televizora kako bismo uhvatili film ili novu epizodu naše omiljene TV serije – industrija je napravila veliki korak ka on-demand sadržaju, a video je postao interesantna tema čak i za tehnološke kompanije kao što su Google, Facebook i Amazon.

Korisnici su jasni: žele sadržaj po meri, na svakom dostupnom ekranu

“Navike gledanja televizije drastično su se promenile, u velikoj meri zbog dinamičnijeg načina života korisnika”, kaže za Netokraciju Srđan Đurđević, R&D direktor United Grupe, koji objašnjava kako je njihov razvojni centar razvio TV nove generacije i omogućio gledanje televizije putem first i second screen uređaja tj. na svim ekranima koje korisnici upotrebljavaju – od televizora, preko računara i tableta, pa sve do telefona (u realnom vremenu ili unazad, vraćanjem programa).

Već na početku razgovora, Srđan opisuje kako je industrija izgledala sve do pre manje od jedne decenije:

Ranije se televizija gledala na zajedničkom televizoru, u dnevnoj sobi, dok je danas neophodno ponuditi mogućnost gledanja televizije na bilo kom uređaju, u bilo kom trenutku i na bilo kom mestu.

Gledanje TV sadržaja unazad je u velikoj meri doprinelo promeni u navikama gledaoca, poboljšalo njihovo korisničko iskustvo i na taj način povećalo gledanje sadržaja. Današnji gledalac traži da mu se sadržaj “skroji po meri”, on očekuje uslugu zbog koje će vreme provoditi gledajući ono što želi, a ne tragajući za onim što želi.

Odakle je potekla ideja za servis nove generacije?

Zainteresovani da saznamo odakle je potekla ideja za jedan ekosistem kao što je EON, koji je premijerno predstavljen sredinom oktobra prošle godine, Đurđević je izjavio:

Sama ideja je potekla upravo iz promene načina života i navika gledalaca. Konzumacija televizije se potpuno promenila i tržište je zahtevalo jednu savremenu TV platformu koja će ispratiti trendove i potrebe današnjih korisnika kako u regionu, tako i šire.

Mi smo pre 3 godine krenuli sa konceptualizacijom i intenzivnim razvojem platforme i vrlo brzo, za nešto više od godinu dana, izbacili prvu verziju koja je bila za tzv. second screen uređaje, a zatim i za first screen (smart box) u oktobru 2018. godine. Smatram da je to samo početak. Naši razvojni timovi konstantno rade na unapređenju platforme i uskoro možemo očekivati nove inovacije na polju televizije i na samoj EON platformi.

EON, pored potpuno novog interfejsa i drugačije arhitekture, čitavo digitalno iskustvo smešta u dnevne sobe korisnika zahvaljujući smart box-u, uređaju koji u osnovi funkcioniše na Android TV platformi i koji korisnicima omogućava pametne mogućnosti čak i na TV-u koji nije smart, pritom digitalizujući čitavo iskustvo gledanja televizijskog i on-demand video sadržaja iz različitih produkcija. Servis je trenutno dostupan u Sloveniji, Bosni i Hercegovini, Crnog Gori i Srbiji.

United Cloud predvodi tehnološki razvoj United Grupe

Upitavši Đurđevića kako United Grupa gleda na potrebe R&D-ja u Srbiji i na njegovu važnost, naš sagovornik je rekao:

Godinama unazad prepoznajemo R&D kao jedan od strateških pravaca budućeg razvoja. Inovacija je oduvek podsticala rast grupe, a zbog današnjeg dinamičnog tehnološkog ekosistema nastavlja da bude oslonac našeg daljeg razvoja. Baš iz tog razloga smo osnovali sopstveni centar za inovacije, United Cloud, koji je odgovoran za servisno-tehnološke inovacije United Grupe.

Nastavivši razgovor Srđan otkriva više o razvojnom odeljenju grupe, te kaže da je United Cloud za nepune tri godine došao do brojke od preko 100 zaposlenih:

U narednom periodu planiramo razvoj novih funkcionalnosti EON platforme, ali i pokretanje novih proizvoda i zbog toga aktivno radimo na proširenju naših timova, kako u Beogradu tako i u Ljubljani.

Osim što radimo na jačanju software i product development timova, radimo i na osnaživanju UX/UI tima koji se brine o interfejsu platforme i o samom korisničkom iskustvu. Takođe, Scrum Masteri su bitan deo našeg tima jer u našoj kompaniji “agile” nije samo buzz word, mi je živimo i verujemo da stvara vrednost.

Algoritam umesto urednika filmskog i TV programa

Kako odabrati pravi film, pravu seriju? Ukoliko pogledamo primer Netflixa, videćemo da kompanija prikuplja veliki broj podataka kako bi saznala što više o navikama svojih korisnika. Jedan Stranger Things desio se upravo zato što smo mi sami to želeli, iako nismo eksplicitno tražili seriju koja je omaž sadržaja nastalog 80-ih godina. Ali Netflix to zna, i ne boji se da upotrebi podatke kako bi nam pružio bolje korisničko iskustvo.

“Mašinsko učenje i veštačka inteligencija više nisu nepoznate tehnologije, njihova primena može se naći u finansijama, medicini, transportu – izazov predstavlja pronaći njihovu primenu u industriji u kojoj poslujete“, kaže Srđan dodajući da je količina sadržaja koja je danas dostupna zaista ogromna, a gledaoci sve zahtevniji jer nemaju vremena za gubljenje.

Javlja se potreba da se svakome ponaosob preporuči baš ono što najviše odgovara njegovom ličnom ukusu i zbog toga je ovo jedna od prvih primena ove dve tehnologije koju je naš centar za inovacije identifikovao i na kojoj uveliko radi.

Bitno je da sadržaj bude propraćen obogaćenim meta podacima, da bi, uz primenu algoritma za učenje, te ogromne količine sadržaja mogle da se procesiraju automatski. Na ovaj način se uz pomoć sistema preporuke korisniku štedi vreme i isporučuje personalizovani sadržaj na pravi uređaj i u pravom trenutku.

Za kraj, Đurđević se osvrnuo i na budućnost televizije za koju kaže da ide u pravcu onoga što već postoji na social media platformama, a to je da će sadržaj biti sve više personalizovan i dostupan širom uređaja – bilo gde i bilo kada. “To je nešto čemu mi težimo, jer je naš krajnji cilj da stvaramo inovacije i da naši korisnici budu zadovoljni”, zaključuje on.

Ostavi komentar

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Kultura 2.0

Šta rade zaposleni dok HR menadžeri spavaju? Kritikuju LGBT zajednicu i leče decu SMS porukama

Koliko ste upoznati sa kulturom ćutanja, skretanja pogleda i sleganja ramena koja je nikad prisutnija u domaćoj IT zajednici?

E-commerce

Deltin ‘Ananas’ unaprediće domaći e-commerce ne investicijom od €100 miliona, već brigom o korisnicima. Može li on to?

Kompanija Delta Holding najavila je da nakon 30 godina poslovanja u različitim oblastima u 2021. godini ulazi u e-commerce. Analiziram kako bi novi biznis mogao da izgleda i na čemu se mora zasnivati kako bi se takmičio sa konkurencijom.

Kultura 2.0

Oporezivanje digitalne imovine u Srbiji: Koje obaveze imaju fizička i pravna lica?

Do decembra 2020. godine poreski propisi nisu izričito prepoznavali digitalnu imovinu i to je vodilo nepovoljnom poreskom tretmanu transakcija koje uključuju digitalnu imovinu, ali i pravnoj nesigurnosti o tome kako se digitalna imovina oporezuje. U tekstu objašnjavamo kako sada stoje stvari po tom pitanju.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Vanja organizuje prvo ‘online’ individualno takmičenje za mlade programere u Srbiji

Vanja Paunović, mladi softverski inženjer koji stoji iza YouTube kanala Džimiks, organizuje prvo 'online' takmičenje u programiranju u Srbiji za srednjoškolce i studente. Tema je proizvoljna, a rok za dostavljanje projekta je 1. maj.

Tehnologija

Cardano je nova blockchain mreža, a njena kriptovaluta je udesetostručila svoju vrednost

U svetu kriptovaluta gotovo svaki dan imamo novine koje oblikuju ovo intenzivno tržište. Jedna od njih jeste i blockchain platforma Cardano čiji je deo i kriptovaluta Ada.

Startapi i poslovanje

Srpski B-Fresh inovativnim sistemom pakovanja nastoji da promeni prehrambenu industriju

Tehnologija bi u budućnosti mogla u potpunosti da promeni poljoprivredu i prehrambenu industriju. Startap B-Fresh iz Srbije koji razvija rešenje za duži rok trajanja hrane upravo to dokazuje, ali pokazuje i da Srbija ima još jedan talentovan tim iz 'agrotech' sektora.

Internet marketing

IAB MIXX Awards 2021: Otvorene prijave – žiri bira nagrade u 15 kategorija!

Glavni cilj dodeljivanja IAB MIXX nagrada je da se prepoznaju i istaknu kvalitet realizacije digitalnih strategija i medijskih kampanja. Radovi se mogu prijaviti najkasnije do 12. aprila 2021. godine u jednoj ili više kategorija, a u skladu sa ciljevima kampanje ili projekta.

Digitalni mediji

Šta je to Patreon i koja je njegova uloga u podršci kreatorima sadržaja na Internetu?

U poslednjih dve, tri godine na domaćoj YouTube sceni sve više se govori o Patreonu - platformi koja nezavisnim video kreatorima pomaže da naprave nove modele zarade i okupe publiku koja će ih novčano nagraditi za kvalitetan sadržaj.

Startapi i poslovanje

Endava akvizirala hrvatsku agenciju Five za 33+ miliona evra

Ova kompanija nakon prošlogodišnje akvizicije Comtrade-a nastavlja sa jačanjem svog prisustva u regionu. Hrvatski Five postaje deo ove internacionalne kompanije, a 'exit' je vredan više od 33 miliona evra - kroz deonice i keš.