Hoće li agencije postati novi 'digitalni transformatori' za poslovanje svojih klijenata?

Hoće li agencije postati novi ‘digitalni transformatori’ za poslovanje svojih klijenata?

Kako se marketinške agencije nose sa digitalnom transformacijom i dokle se stiglo u tom procesu bila je tema jednog od panela na ovogodišnjoj konferenciji Digital Day. Diskusija 'Business Transformation: Mad Man v2.0' 'pretresla' je aktuelno stanje digitalizacije advertajzinga u regionu, a učesnici su nastojali i da odgovore na pitanje kako ne potonuti u 'digitalnoj oluji'.

Panel o digitalizaciji agencija i usluga okupio je predstavnike najjačih marketinških i medijskih agencija u Srbiji. Stefan Đaković

Predstavnici vodećih agencija u regionu juče su zajedno sa moderatorom Markom Mudrinićem, suosnivačem i urednikom Netokracije, diskutovali na temu digitalne transformacije – “seksi” termina koji se danas može čuti na svakom koraku. Kako se ona sprovodi u pomenutim agencijama i koji su najveći uzazovi u tom procesu?

Katarina Kostić, Regional Deputy CEO for Development u IPG Mediabrands SEE, kaže da je IPG-u trenutni fokus na optimizaciji rada i da je to prva stvar koja je podlegla transformaciji. “To je nešto što u marketinškoj agenciji ubrzava ceo proces – dashboard za automatizaciju media planiranja, reporting, izveštavanje, mogućnost praćenja podataka i sl.”

Kao i sve druge industrijske grane, tako i čitava oblast advertajzinga i agencije pokušavaju da što uspešnije plivaju u digitalnim vodama, saglasan je i Igor Žeželj, CEO kompanije Wireless Media. “Ključna stvar je, dakle, da u tom procesu agencije nisu same – klijenti kroz to prolaze zajedno sa njima i zato je vrlo bitno pratiti customer journey.

Novac je prepreka, ne znanje

Ako uporedimo ogranke globalnih marketinških agencija i regionalne agencijske “gigante” ključno pitanje koje se nameće je da li postoje razlike u digitalnoj transformaciji između njih? Da li se prve brže transformišu od drugih?

Jovan Stojanović, Managing Director u agenciji Direct Media, kaže da je njihov ključ uspeha u tome što su prikupili iskustva iz svetske prakse i pretvarali je u sopstvenu prednost. “Na delu je digitalizacija procesa i prožimanje digitalnog sektora u sve druge sektore, da i oni koji se bave analognim poslovima pređu na digital.” Pored toga, u toku je i digitalizacija pomoćnih alata, kaže Jovan i dalje dodaje:

Jedna od zanimljivosti u ovom procesu je i sukob generacija – zaposlenih milenijalaca i menadžmenta u četrdesetim. To se rešava tako što bi mlade trebalo uključiti u proces jer im on dođe prirodan. Rame uz rame sa tim je i saradnja sa startapovima – znanja koja nemamo trebalo bi da usvajamo od tih hi-tec kompanija.

Anđelko Trpković, CEO Publicis One u Adriatic grupi, podseća da, iako digitalizacija možda nekome zvuči strašno, svaka generacija ima svoju transformaciju – to je sastavni deo našeg života. On je  publici predstavio i neka napredna rešenja koja se u ovoj agenciji u inostranstvu koriste, među kojima je i prvi artificial intelligence pomoćnik koji će biti predstavljen u Parizu 24. maja. Međutim, da li je naše tržište spremno za tu vrstu inovacija?

“Tržište koje ima ekonomsku moć može da primeni šta god. Najvažnija stvar je da znamo da nešto postoji i čemu služi, a da li će i u kojoj meri to biti primenjeno zavisi od samih kompanija i tržišta”, kaže Trpković.

To što smo malo tržište nas ograničava u smislu novca, ali ne u smislu znanja, slažu se panelisti, te se u poslednje dve, tri godine dosta svetskih rešenja primenjuje kod nas. “Najbitnije je imati kvalitetan proizvod, a kad želite da pokrenete svoj biznis nemojte gledati samo Srbiju, gledajte region – on obuhvata 50 miliona ljudi. Ako ste relevanti za njih, postajete relevantni i za ostatak sveta”, kaže Anđelko.

Koji model transformacije je za mene?

Kada se govori o digitalizaciji, nije reč samo o transformaciji tehnologije, već i promeni veština i mentaliteta onih koji će se tim tehnologijama služiti. Kako, dakle, digitalizovati kadrove?

To se, kako tvrdi Igor, najbolje rešava kroz akviziciju odn. uvoz talenata. “Mi u Wireless Mediji takođe verujemo i u interdisciplinarnost – npr. community manager radi sa nekim developerom i to nam se pokazalo kao najbolji uslov za učenje”. Naravno, stručnjake je uvek teško naći.

Ključ je, kako dodaje Katarina, prilagoditi se željama takvih talenata i adaptirati ih na vašu korporativnu kulturu. Tada se, možda, stvaraju uslovi i da agencija proces digitalizacije kao uslugu i ponudi je svojim klijentima. Koliko je to, zapravo, realan scenario? Igor kaže:

Firma koja nije izvršila transformaciju prosto ne može da očekuje da je neko drugi sam digitalizuje. Za to je najpre potrebno da osvestite gde ste i na osnovu toga donesete odluku, a za to morate imati podršku najbitnijeg čoveka u kompaniji. Wireless Media je za transformaciju potražila pomoć i to savetujem svima – uvek je potreban pogled sa strane nekog ko je potpuno objektivan.

Iako za različite industrije digitalna transformacija znači različite stvari savet svih panelista je isti: uradite SWOT analizu i prema tome se vodite; na nivou kompanije gledajte koji proces transformacije najbolji za vas i šta je to što će nam unaprediti posao, šta će dovesti do efikasnosti, a šta će je kočiti. Ako to uradimo i na nivou društva možemo da preskočimo par koraka i da odemo na neko novo mesto, ne samo u ovoj industriji, zaključak je učesnika panela.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Kultura 2.0

Nenad Milanović (COING): Domaće IT kompanije moraju se boriti za prava LGBTQ+ populacije

Direktor kompanije COING za Netokraciju objašnjava zašto IT kompanije treba da se bore protiv diskriminacije LGBTQ+ populacije u Srbiji i diskriminišu diskriminatore.

Kultura 2.0

Usvojen Zakon o digitalnoj imovini! Šta dalje?

Nakon javno održane rasprave, Narodna skupština je usvojila Zakon o digitalnoj imovini, čime se Srbija svrstala u krug retkih država koje su zakonski regulisale oblast digitalne imovine. U nastavku otkrivamo šta nam to Zakon donosi u odnosu na Nacrt i šta možemo očekivati u budućnosti.

Gaming

Svetski poznati CS:GO timovi iz Beograda igraju na turniru vrednom milion dolara

Neki od najboljih svetskih timova u globalno popularnoj igri Counter Strike: Global Offensive upravo se nalaze u Beogradu gde igraju mečeve Blast Pro Series Finala - turnira od milion dolara.

Propustili ste

Kultura 2.0

Kako da nam internet iskustvo bude bolje (i mnogo bezbednije) u 2021. godini?

Ako razmišljate o tome da li (i kako) da promenite svoje internet navike po pitanju privatnosti i bezbednosti - ovo je tekst za vas.

Gaming

Svetski poznati CS:GO timovi iz Beograda igraju na turniru vrednom milion dolara

Neki od najboljih svetskih timova u globalno popularnoj igri Counter Strike: Global Offensive upravo se nalaze u Beogradu gde igraju mečeve Blast Pro Series Finala - turnira od milion dolara.

Startapi i poslovanje

Beogradski Konstrukt akviziran od strane HTEC-a uz najavljene nove akvizicije širom regiona

Kompanija HTEC akvizirala je Konstrukt u cilju pojačanja produktnog i brend dizajna za svoje klijente.

Internet marketing

Oglašavanje na Snapchatu nije bauk i treba ga iskoristiti pre konkurencije

Koji tip kompanija u Srbiji bi trebalo da razmisli o tome da se priključi Snapchatu i da se oglašava na toj društvenoj mreži?

Office Talks Podcast

Profesionalni razvoj programera (upoznajte Symphony)

Tridesetu epizodu Office Talks podcasta obeležio je razgovor sa predstavnicima kompanije Symphony. Sa njima smo pričali o istoriji kompanije, procesu regrutovanja, kulturi rada i izazovima sa kojima su se susretali za vreme pandemije.

Kultura 2.0

Žene imaju jednaku sposobnost ‘preživljavanja’ na online platformama, ali slabije ulaze u ovu oblast

Predstavljamo vam rezultate specijalnog izdanja Gigmetar istraživanja koje pokazuje kako su se gig radnice adaptirale na nove uslove rada koje je donela pandemija.