Hoće li agencije postati novi ‘digitalni transformatori’ za poslovanje svojih klijenata?

Kako se marketinške agencije nose sa digitalnom transformacijom i dokle se stiglo u tom procesu bila je tema jednog od panela na ovogodišnjoj konferenciji Digital Day. Diskusija 'Business Transformation: Mad Man v2.0' 'pretresla' je aktuelno stanje digitalizacije advertajzinga u regionu, a učesnici su nastojali i da odgovore na pitanje kako ne potonuti u 'digitalnoj oluji'.

Stefan Đaković
Panel o digitalizaciji agencija i usluga okupio je predstavnike najjačih marketinških i medijskih agencija u Srbiji.

Predstavnici vodećih agencija u regionu juče su zajedno sa moderatorom Markom Mudrinićem, suosnivačem i urednikom Netokracije, diskutovali na temu digitalne transformacije – „seksi“ termina koji se danas može čuti na svakom koraku. Kako se ona sprovodi u pomenutim agencijama i koji su najveći uzazovi u tom procesu?

Katarina Kostić, Regional Deputy CEO for Development u IPG Mediabrands SEE, kaže da je IPG-u trenutni fokus na optimizaciji rada i da je to prva stvar koja je podlegla transformaciji. „To je nešto što u marketinškoj agenciji ubrzava ceo proces – dashboard za automatizaciju media planiranja, reporting, izveštavanje, mogućnost praćenja podataka i sl.“

Kao i sve druge industrijske grane, tako i čitava oblast advertajzinga i agencije pokušavaju da što uspešnije plivaju u digitalnim vodama, saglasan je i Igor Žeželj, CEO kompanije Wireless Media. „Ključna stvar je, dakle, da u tom procesu agencije nisu same – klijenti kroz to prolaze zajedno sa njima i zato je vrlo bitno pratiti customer journey.

Novac je prepreka, ne znanje

Ako uporedimo ogranke globalnih marketinških agencija i regionalne agencijske „gigante“ ključno pitanje koje se nameće je da li postoje razlike u digitalnoj transformaciji između njih? Da li se prve brže transformišu od drugih?

Jovan Stojanović, Managing Director u agenciji Direct Media, kaže da je njihov ključ uspeha u tome što su prikupili iskustva iz svetske prakse i pretvarali je u sopstvenu prednost. „Na delu je digitalizacija procesa i prožimanje digitalnog sektora u sve druge sektore, da i oni koji se bave analognim poslovima pređu na digital.“ Pored toga, u toku je i digitalizacija pomoćnih alata, kaže Jovan i dalje dodaje:

Jedna od zanimljivosti u ovom procesu je i sukob generacija – zaposlenih milenijalaca i menadžmenta u četrdesetim. To se rešava tako što bi mlade trebalo uključiti u proces jer im on dođe prirodan. Rame uz rame sa tim je i saradnja sa startapovima – znanja koja nemamo trebalo bi da usvajamo od tih hi-tec kompanija.

Anđelko Trpković, CEO Publicis One u Adriatic grupi, podseća da, iako digitalizacija možda nekome zvuči strašno, svaka generacija ima svoju transformaciju – to je sastavni deo našeg života. On je  publici predstavio i neka napredna rešenja koja se u ovoj agenciji u inostranstvu koriste, među kojima je i prvi artificial intelligence pomoćnik koji će biti predstavljen u Parizu 24. maja. Međutim, da li je naše tržište spremno za tu vrstu inovacija?

„Tržište koje ima ekonomsku moć može da primeni šta god. Najvažnija stvar je da znamo da nešto postoji i čemu služi, a da li će i u kojoj meri to biti primenjeno zavisi od samih kompanija i tržišta“, kaže Trpković.

To što smo malo tržište nas ograničava u smislu novca, ali ne u smislu znanja, slažu se panelisti, te se u poslednje dve, tri godine dosta svetskih rešenja primenjuje kod nas. „Najbitnije je imati kvalitetan proizvod, a kad želite da pokrenete svoj biznis nemojte gledati samo Srbiju, gledajte region – on obuhvata 50 miliona ljudi. Ako ste relevanti za njih, postajete relevantni i za ostatak sveta“, kaže Anđelko.

Koji model transformacije je za mene?

Kada se govori o digitalizaciji, nije reč samo o transformaciji tehnologije, već i promeni veština i mentaliteta onih koji će se tim tehnologijama služiti. Kako, dakle, digitalizovati kadrove?

To se, kako tvrdi Igor, najbolje rešava kroz akviziciju odn. uvoz talenata. „Mi u Wireless Mediji takođe verujemo i u interdisciplinarnost – npr. community manager radi sa nekim developerom i to nam se pokazalo kao najbolji uslov za učenje“. Naravno, stručnjake je uvek teško naći.

Ključ je, kako dodaje Katarina, prilagoditi se željama takvih talenata i adaptirati ih na vašu korporativnu kulturu. Tada se, možda, stvaraju uslovi i da agencija proces digitalizacije kao uslugu i ponudi je svojim klijentima. Koliko je to, zapravo, realan scenario? Igor kaže:

Firma koja nije izvršila transformaciju prosto ne može da očekuje da je neko drugi sam digitalizuje. Za to je najpre potrebno da osvestite gde ste i na osnovu toga donesete odluku, a za to morate imati podršku najbitnijeg čoveka u kompaniji. Wireless Media je za transformaciju potražila pomoć i to savetujem svima – uvek je potreban pogled sa strane nekog ko je potpuno objektivan.

Iako za različite industrije digitalna transformacija znači različite stvari savet svih panelista je isti: uradite SWOT analizu i prema tome se vodite; na nivou kompanije gledajte koji proces transformacije najbolji za vas i šta je to što će nam unaprediti posao, šta će dovesti do efikasnosti, a šta će je kočiti. Ako to uradimo i na nivou društva možemo da preskočimo par koraka i da odemo na neko novo mesto, ne samo u ovoj industriji, zaključak je učesnika panela.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

5 automobila renomiranih auto kuća koji su gorivo zamenili strujom

Najpoznatiji i najveći auto brendovi sve više se okreću elektro pogonu. Mercedes i Audi predstavili su na salonu u Parizu svoje prve potpuno električne automobile, dok svoj odgovor tržištu i spremaju i BMW, Jaguar i Porsche.

E-commerce

Dijaspora.shop startovao sa 40.000 artikala – cilja na vašu rodbinu u inostranstvu da kupuje za vas u Srbiji

Ostavivši sigurne poslove iza sebe, Marko, Srđan i Emil pokrenuli su dijaspora.shop - prvu Internet prodavnicu za naše ljude u inostranstvu koji kupuju robu za porodicu i prijatelje u Srbiji.

Startapi i poslovanje

Izmene Zakona o prevozu putnika ušle u Skupštinu – ako se usvoje CAR:GO bi mogao postati taxi

Predlog zakona o izmenama i dopunama Zakona o prevozu putnika u drumskom saobraćaju ušao je u Narodnu skupštinu. Šta to znači za CAR:GO i slične servise koji bi potencijalno došli na srpsko tržište?

Propustili ste

Tehnologija

SBB predstavio EON Smart Box – pametne funkcije i 4K rezolucija sastavni deo ponude

SBB i United Grupa predstavili su danas u hotelu Metropol u Beogradu prvi 'smart box' u regionu koji spaja televizijske sadržaje sa Android TV digitalnim servisima. Novi uređaj nosi naziv EON i biće dostupan već od sutra.

Novost

Google uvodi naplatu za YouTube, Google Play i druge servise – cenu snose proizvođači u EU?

Pvi put u svojoj istoriji Gugl će naplaćivati licence proizvođačima telefona u Evropi za instalaciju njegovih servisa kao što su Google Play, YouTube ili Gmail.

Analiza

Opel uhvaćen u softverskoj prevari prilikom testiranja štetnih gasova – novi dizelgejt na pomolu?

Očigledno da pojedini proizvođači automobila teškom mukom razvijaju sisteme koji će umanjiti emitovanje štetnih gasova. Nakon ogromnog skandala koji i dalje potresa VW grupaciju, varanju se priključio još jedan veliki igrač - Opel.

Kultura 2.0

Uključite se u raspravu o Centralnom registru stanovništva – bazi podataka građana Srbije

Okrugli sto o Nacrtu zakona o Centralnom registru građana održava se danas, a predstavnici Ministarstva državne uprave i lokalne samouprave i druge zainteresovane strane raspravljaće o tome da li je sveobuhvatna evidencija o građanima na jednom mestu dobro rešenje.

Nesortirano

5 lekcija koje svaki softverski tim lider mora da savlada

Sama uloga tim lidera u različitim kompanijama ima različito značenje. Neke kompanije posmatraju ovu poziciju kao unapređenje u vidu titule, dok druge vide ovu poziciju kao novu, neizostavnu ulogu u timu. U mnogim kompanijama se ovo razlikuje čak i od projekta do projekta.

Tehnologija

Planirate da posetite Dubai? Tamo vas može voziti novi taksi bez vozača

Pitanje je vremena kada bismo samovozeće automobile mogli da vidimo na ulicama širom sveta. Prvi veliki korak ka tome, pored kompanija iz SAD-a, napravila je uprava za saobraćaj i transport u Dubaiju.