Hoće li agencije postati novi ‘digitalni transformatori’ za poslovanje svojih klijenata?

Kako se marketinške agencije nose sa digitalnom transformacijom i dokle se stiglo u tom procesu bila je tema jednog od panela na ovogodišnjoj konferenciji Digital Day. Diskusija 'Business Transformation: Mad Man v2.0' 'pretresla' je aktuelno stanje digitalizacije advertajzinga u regionu, a učesnici su nastojali i da odgovore na pitanje kako ne potonuti u 'digitalnoj oluji'.

Stefan Đaković
Panel o digitalizaciji agencija i usluga okupio je predstavnike najjačih marketinških i medijskih agencija u Srbiji.

Predstavnici vodećih agencija u regionu juče su zajedno sa moderatorom Markom Mudrinićem, suosnivačem i urednikom Netokracije, diskutovali na temu digitalne transformacije – „seksi“ termina koji se danas može čuti na svakom koraku. Kako se ona sprovodi u pomenutim agencijama i koji su najveći uzazovi u tom procesu?

Katarina Kostić, Regional Deputy CEO for Development u IPG Mediabrands SEE, kaže da je IPG-u trenutni fokus na optimizaciji rada i da je to prva stvar koja je podlegla transformaciji. „To je nešto što u marketinškoj agenciji ubrzava ceo proces – dashboard za automatizaciju media planiranja, reporting, izveštavanje, mogućnost praćenja podataka i sl.“

Kao i sve druge industrijske grane, tako i čitava oblast advertajzinga i agencije pokušavaju da što uspešnije plivaju u digitalnim vodama, saglasan je i Igor Žeželj, CEO kompanije Wireless Media. „Ključna stvar je, dakle, da u tom procesu agencije nisu same – klijenti kroz to prolaze zajedno sa njima i zato je vrlo bitno pratiti customer journey.

Novac je prepreka, ne znanje

Ako uporedimo ogranke globalnih marketinških agencija i regionalne agencijske „gigante“ ključno pitanje koje se nameće je da li postoje razlike u digitalnoj transformaciji između njih? Da li se prve brže transformišu od drugih?

Jovan Stojanović, Managing Director u agenciji Direct Media, kaže da je njihov ključ uspeha u tome što su prikupili iskustva iz svetske prakse i pretvarali je u sopstvenu prednost. „Na delu je digitalizacija procesa i prožimanje digitalnog sektora u sve druge sektore, da i oni koji se bave analognim poslovima pređu na digital.“ Pored toga, u toku je i digitalizacija pomoćnih alata, kaže Jovan i dalje dodaje:

Jedna od zanimljivosti u ovom procesu je i sukob generacija – zaposlenih milenijalaca i menadžmenta u četrdesetim. To se rešava tako što bi mlade trebalo uključiti u proces jer im on dođe prirodan. Rame uz rame sa tim je i saradnja sa startapovima – znanja koja nemamo trebalo bi da usvajamo od tih hi-tec kompanija.

Anđelko Trpković, CEO Publicis One u Adriatic grupi, podseća da, iako digitalizacija možda nekome zvuči strašno, svaka generacija ima svoju transformaciju – to je sastavni deo našeg života. On je  publici predstavio i neka napredna rešenja koja se u ovoj agenciji u inostranstvu koriste, među kojima je i prvi artificial intelligence pomoćnik koji će biti predstavljen u Parizu 24. maja. Međutim, da li je naše tržište spremno za tu vrstu inovacija?

„Tržište koje ima ekonomsku moć može da primeni šta god. Najvažnija stvar je da znamo da nešto postoji i čemu služi, a da li će i u kojoj meri to biti primenjeno zavisi od samih kompanija i tržišta“, kaže Trpković.

To što smo malo tržište nas ograničava u smislu novca, ali ne u smislu znanja, slažu se panelisti, te se u poslednje dve, tri godine dosta svetskih rešenja primenjuje kod nas. „Najbitnije je imati kvalitetan proizvod, a kad želite da pokrenete svoj biznis nemojte gledati samo Srbiju, gledajte region – on obuhvata 50 miliona ljudi. Ako ste relevanti za njih, postajete relevantni i za ostatak sveta“, kaže Anđelko.

Koji model transformacije je za mene?

Kada se govori o digitalizaciji, nije reč samo o transformaciji tehnologije, već i promeni veština i mentaliteta onih koji će se tim tehnologijama služiti. Kako, dakle, digitalizovati kadrove?

To se, kako tvrdi Igor, najbolje rešava kroz akviziciju odn. uvoz talenata. „Mi u Wireless Mediji takođe verujemo i u interdisciplinarnost – npr. community manager radi sa nekim developerom i to nam se pokazalo kao najbolji uslov za učenje“. Naravno, stručnjake je uvek teško naći.

Ključ je, kako dodaje Katarina, prilagoditi se željama takvih talenata i adaptirati ih na vašu korporativnu kulturu. Tada se, možda, stvaraju uslovi i da agencija proces digitalizacije kao uslugu i ponudi je svojim klijentima. Koliko je to, zapravo, realan scenario? Igor kaže:

Firma koja nije izvršila transformaciju prosto ne može da očekuje da je neko drugi sam digitalizuje. Za to je najpre potrebno da osvestite gde ste i na osnovu toga donesete odluku, a za to morate imati podršku najbitnijeg čoveka u kompaniji. Wireless Media je za transformaciju potražila pomoć i to savetujem svima – uvek je potreban pogled sa strane nekog ko je potpuno objektivan.

Iako za različite industrije digitalna transformacija znači različite stvari savet svih panelista je isti: uradite SWOT analizu i prema tome se vodite; na nivou kompanije gledajte koji proces transformacije najbolji za vas i šta je to što će nam unaprediti posao, šta će dovesti do efikasnosti, a šta će je kočiti. Ako to uradimo i na nivou društva možemo da preskočimo par koraka i da odemo na neko novo mesto, ne samo u ovoj industriji, zaključak je učesnika panela.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Analiza

Koje opcije za razvoj karijere imaju senior programeri?

Nekadašnje nepisano pravilo glasilo je: ako želiš više novca i privilegija, ideš u IT menadžment. Istražujemo kakve opcije seniori danas imaju na raspolaganju.

Startapi i poslovanje

Beogradski B2Bee automatizuje veleprodajni sektor – uz napredno SaaS rešenje

Sa osnivačima startapa B2Bee razgovaramo o rešenju za automatizaciju i organizaciju veleprodaje, širenju na druga tržišta i kako su za kratko vreme došli do 16 značajnih klijenata.

Startapi i poslovanje

Mogu li protesti zadržati Car:Go – prvu IT kompaniju koja je izašla na ulice?

Saga zvana Car:Go i dalje traje. Novi protesti protiv ministarke Mihajlović i blokiranje ulica najavljeni su za petak. Pitamo se - da li je ovo pravi potez?

Propustili ste

E-commerce

Ivan Kovačević o ‘omnichannel’ prodaji: Kako uspešno kombinovati ‘offline’ i ‘online’?

Direktor Digital Shopper hub-a u hrvatskoj agenciji Bruketa&Žinić&Grey sledeće nedelje na Webiz edukaciji govoriće o redefinisanju uloge fizičkog prodajnog mesta i spajanju 'online' i 'ofline' prodajnog sveta. Koji je njegov savet 'retaileri'-ima?

Karijere

Ladies of New Business: Zašto je preduzetništvo širi pojam od samostalnog vođenja biznisa?

Šesta po redu konferencija Ladies of News Business održana je juče u prostorijama ICT Hub-a. Tokom tročasovnog programa publika je imala priliku da sazna kako napraviti balans između privatnog i poslovnog života, kao i koliko je važno kontinuirano usavršavanje.

Startapi i poslovanje

Uprkos problemima u Srbiji, CarGo proširio svoje poslovanje – na Beč

Srpska softverska kompanija CarGo Technologies širi svoje poslovanje na još jedan evropski grad - Beč, čime će se naći rame uz rame sa svetski poznatim brendom Uber.

Gaming

Nikola Čavić: Osnovali smo SGA jer gejming zaslužuje poseban status u privredi Srbije

Gejming industrija u Srbiji iz godine u godinu raste i jedan je od značajnijih IT sektora u zemlji. Kako bi se dodatno osnažio razvoj video igara ali i esporta, pre godinu dana nastala je organizacija Serbia Games Association.

Gaming

Nacionalne lige su važan korak ka daljem razvoju esporta u regionu

Početkom godine najavljena je saradnja između turnirske platforme Challengermode i regionalnog organizatora takmičenja Fortune Esports koja za cilj ima rast amaterske esport scene u regionu - pre svega kroz sistem Nacionalnih Esport Liga.

Startapi i poslovanje

Startapi, prijavite se za inovacione vaučere u vrednosti do 800.000 dinara

Fond za inovacionu delatnost objavio je javni poziv za dodelu inovacionih vaučera mikro, malim i srednjim preduzećima ne bi li uz pomoć akademskog sektora poboljšali svoje proizvode i usluge.