Prva 'crowdfunding' kampanja u Crnoj Gori

Prva ‘crowdfunding’ kampanja u Crnoj Gori osvanula na Indiegogou

Crowdfunding sve češće pronalazi put i do umetnosti, a ovih je dana pokrenuta i prva takva kampanja u Crnoj Gori. Čast da ponese ovu titulu pripala je mladoj umetnici Mariji Božović iz Podgorice, koja putem platforme za grupno finansiranje pokušava da prikupi novčana sredstva potrebna za kompletiranje svog drugog muzičkog albuma. U razgovoru za Netokraciju, Marija otkriva svoje planove.

mariab

Prema rečima ove umetnice, album predstavlja svojevrstan stilski zaokret u muzičkom izražavanju, te se možda i najbolje može definisati kao spoj različitih stilova poput RnB-ja, Hip-Hopa i elektronike. Ističući da je prošlo čak sedam godina od kada je izašao njen prvi album, Marija kaže da je ovoga puta odlučila da uzme stvar u svoje ruke i da sredstva potreba za izradu albuma potraži putem crowdfunding-a.

Kako stoji u opisu projekta na platformi Indiegogo, prve dve pesme na novom albumu „Determination“ već su gotove. Međutim, kako bi se lista kompletirala potrebno je završiti još sedam numera za čije uspešno realizovanje Marija potražuje 24.000 dolara, dok je za tri dana koliko traje ova kampanja sakupljeno 557 dolara.

S obziorm na to da je ovo prva crowdfunding kampanja u Crnoj Gori, upitali smo Mariju da li je do sada još neko pokušao da se bavi ovakvom vrstom finansiranja i šta to predstavlja za ovu primorsku državu:

I ja sam tek nedavno saznala za crowdfunding, tako da me ne čudi činjenica što ostali takođe nisu upoznati sa ovim procesom prikupljanja sredstva. Nažalost, crowdfunding u Crnoj Gori još niko nije probao, ali na osnovu informacija koje stižu poslednjih par dana, mogu reći da je podrška izuzetna i da su utisci fenomenalni.

Saveti bitni za lansiranje uspešne kampanje

Božovićeva kaže da se pak nije sama upuštala u realizaciju ovog procesa, već da je pomoć potražila od svoje saradnice i PR-a, Jovane Čelebić, te dodaje da su se njih dve jako dugo bavile samo istraživanjem, a tek kasnije stupile u kontakt sa ljudima koji su im pomogli da uspešno pokrenu kampanju – pruživši im korisne savete o Indiegogo platformi.

Sa druge strane, Marija ističe da su same pripreme trajale skoro 4 meseca, a nas je zanimalo kako ona vidi crowdfunding kao model za finansiranje umetnosti:

Smatram da je ovo fenomenalan način finansiranja, kako zbog poklona koje svako ko donira novac dobije, tako i zbog činjenice da se posle mnogo godina osećam kao da konačno ja vučem konce, tačnije da muzika u ovom slučaju ima glavnu reč.

marija2
Iako prva takva kampanja u Crnoj Gori, Marija veruje da će ovo novi model finansiranja umetnosti koji samim autorima daje više kontrole nad sadržajem.

Govoreći o troškovima za realizovanje preostalih numera na novom albumu, ova talentovana umetnica izjavila je kako je potrebno finansirati kompletnu produkciju, snimanje, aranžman, miksovanje, PR, marketing, kao i obezbediti brendirane majice za sve koji budu donirali novac za pomenutu kampanju.

Bitno je istaći i da se mlada umetnica odlučila da sve pesme na albumu budu na engelskom jeziku, kako bi dosegle što veću slušanost i van balkanskog govornog područija, a svaka od njih nosi lični pečat autorke – nošene strašću i željom za otkrivanje istine.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Karijere

5 razloga zašto paušalci ne veruju izmenama zakona i zašto se javno bune protiv njihovog usvajanja

Svako ko je prisustvovao otvorenim razgovorima povodom donošenja novih zakona o poslovanju i oporezivanju paušalaca ima samo jedan pridev - zapaljivo. Suprostavljene strane diskutovale su o zakonskim predlozima, a šta je to što paušalci ističu kao najveće probleme, pročitajte u nastavku ovog teksta.

Kultura 2.0

Horor priče iz industrije: Plata koja nikada nije stigla

Želite da promenite firmu jer više nema šta da vam ponudi? Ja bih, na vašem mestu, ponovo razmislio - ko zna šta vas čeka u sledećoj.

Startapi i poslovanje

Da li je zbog ‘paušala’ na pomolu novi egzodus programera i digitalnih stručnjaka?

Od svih dilema koje poslednjih mesec dana potresaju domaću IT zajednicu, jedna od najizraženijih i najstrastvenijih glasi - otići ili ostati?

Propustili ste

Kultura 2.0

Stuberi: YouTube uspeh nisu pregledi već odnos prema publici

Ako niste tinejdžer ili svoje slobodno vreme ne provodite istražujući YouTube, verovatno ne znate da domaću scenu na svakih mesec, dva zahvata prava ‘drama’. Sa druge strane, pak, stoji kanal 'Stuberi' koji prati skoro milion ljudi, a koji se ne služe tim trikovima. Oni su za Netokraciju podelili svoju priču.

Startapi i poslovanje

Domaći Teodesk omogućava interno praćenje poslovnih aktivnosti za 1.000 korisnika u Srbiji – od komunikacije do organizacije

I kompanije i mali timovi u digitalnoj industriji gotovo da ne mogu da funkcionišu bez kolaboracionih i menadžerskih aplikacija. U gomili tih softverskih rešenja, beogradski Teodesk u jednoj platformi nudi čitav niz alata koje zadovoljavaju različite poslovne potrebe jedne firme.

Karijere

Devojke, želite praksu u agenciji Namics? Prijavite se za programerski hakaton!

Takmičenje namenjeno svim ženama zainteresovanim za programiranje u organizaciji agencije Namics zakazano je za 14. decembar, a na njega se mogu prijaviti i učesnice koje nemaju profesionalno programersko iskustvo.

Kultura 2.0

Tekst koji treba da pročitate pre odlaska u Kinu

Sve je više ljudi koji me u poslednje vreme pitaju kako da se pripreme za (kratki) put u Kinu. Kapiram da me niko to ne bi pitao da pre dva meseca nisam pomislio da je baš sjajna ideja da odem kao novinar na Svetsko prvenstvo u košarci i provedem tri nedelje u nekoliko kineskih gradova.

Startapi i poslovanje

Najbrže rastuća evropska development agencija dolazi u Srbiju – i u startu zapošljava 20 developera

Q, zagrebačka development i dizajn agencija, na čuvenoj Deloitte Technology Fast 500 EMEA listi zauzela je 20. mesto, što je čini najbrže rastućom development agencijom u Evropi. Uskoro otvaraju i kancelariju u Srbiji, povodom toga razgovaramo sa njihovim osnivačem.

Kultura 2.0

Naš digitalni imunitet je narušen. Ko je kriv za to i kako ga izlečiti?

U okviru ovogodišnjeg Foruma Kreativna Evropa 2019, Desk Kreativna Evropa Srbija u saradnji sa Ministarstvom kulture i informisanja organizovao je panel diskusiju na temu 'Kritičko mišljenje i digitalni imunitet' koja je juče održana u Nordeus Habu.