Prva 'crowdfunding' kampanja u Crnoj Gori

Prva ‘crowdfunding’ kampanja u Crnoj Gori osvanula na Indiegogou

Crowdfunding sve češće pronalazi put i do umetnosti, a ovih je dana pokrenuta i prva takva kampanja u Crnoj Gori. Čast da ponese ovu titulu pripala je mladoj umetnici Mariji Božović iz Podgorice, koja putem platforme za grupno finansiranje pokušava da prikupi novčana sredstva potrebna za kompletiranje svog drugog muzičkog albuma. U razgovoru za Netokraciju, Marija otkriva svoje planove.

mariab

Prema rečima ove umetnice, album predstavlja svojevrstan stilski zaokret u muzičkom izražavanju, te se možda i najbolje može definisati kao spoj različitih stilova poput RnB-ja, Hip-Hopa i elektronike. Ističući da je prošlo čak sedam godina od kada je izašao njen prvi album, Marija kaže da je ovoga puta odlučila da uzme stvar u svoje ruke i da sredstva potreba za izradu albuma potraži putem crowdfunding-a.

Kako stoji u opisu projekta na platformi Indiegogo, prve dve pesme na novom albumu „Determination“ već su gotove. Međutim, kako bi se lista kompletirala potrebno je završiti još sedam numera za čije uspešno realizovanje Marija potražuje 24.000 dolara, dok je za tri dana koliko traje ova kampanja sakupljeno 557 dolara.

S obziorm na to da je ovo prva crowdfunding kampanja u Crnoj Gori, upitali smo Mariju da li je do sada još neko pokušao da se bavi ovakvom vrstom finansiranja i šta to predstavlja za ovu primorsku državu:

I ja sam tek nedavno saznala za crowdfunding, tako da me ne čudi činjenica što ostali takođe nisu upoznati sa ovim procesom prikupljanja sredstva. Nažalost, crowdfunding u Crnoj Gori još niko nije probao, ali na osnovu informacija koje stižu poslednjih par dana, mogu reći da je podrška izuzetna i da su utisci fenomenalni.

Saveti bitni za lansiranje uspešne kampanje

Božovićeva kaže da se pak nije sama upuštala u realizaciju ovog procesa, već da je pomoć potražila od svoje saradnice i PR-a, Jovane Čelebić, te dodaje da su se njih dve jako dugo bavile samo istraživanjem, a tek kasnije stupile u kontakt sa ljudima koji su im pomogli da uspešno pokrenu kampanju – pruživši im korisne savete o Indiegogo platformi.

Sa druge strane, Marija ističe da su same pripreme trajale skoro 4 meseca, a nas je zanimalo kako ona vidi crowdfunding kao model za finansiranje umetnosti:

Smatram da je ovo fenomenalan način finansiranja, kako zbog poklona koje svako ko donira novac dobije, tako i zbog činjenice da se posle mnogo godina osećam kao da konačno ja vučem konce, tačnije da muzika u ovom slučaju ima glavnu reč.

marija2
Iako prva takva kampanja u Crnoj Gori, Marija veruje da će ovo novi model finansiranja umetnosti koji samim autorima daje više kontrole nad sadržajem.

Govoreći o troškovima za realizovanje preostalih numera na novom albumu, ova talentovana umetnica izjavila je kako je potrebno finansirati kompletnu produkciju, snimanje, aranžman, miksovanje, PR, marketing, kao i obezbediti brendirane majice za sve koji budu donirali novac za pomenutu kampanju.

Bitno je istaći i da se mlada umetnica odlučila da sve pesme na albumu budu na engelskom jeziku, kako bi dosegle što veću slušanost i van balkanskog govornog područija, a svaka od njih nosi lični pečat autorke – nošene strašću i željom za otkrivanje istine.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Internet marketing

Zašto je Jala Brat bolji u marketingu od 97% balkanskih kompanija?

Šta znači kad neko na Balkanu u samo 24 sata nakon objavljivanja albuma uspije skupiti preko 1.000.000 pregleda na svih 6 pjesama? Znači da je razvalio - ili da se Justin Bieber preselio nama?

Karijere

Pripadnici Generacije Z u Srbiji otkrivaju šta je za njih posao iz snova i koliko rizikuju da dođu do njega

Šta je za mlade karijera? Da li maštaju o poslu u korporaciji i velikoj plati ili pre biraju projekte na kojima mogu da uče i da budu nezavisni? Koliko su zaista spremni da izađu iz zone komfora kada je posao u pitanju i šta je to što poslodavci moraju da znaju o Generaciji Z?

SEO i pretraga

Stiže Netokracijina edukacija o SEO trikovima – promo cene karata do 22. septembra!

Netokracija Srbija nastavlja sa organizacijom edukacija, a na red je došla ona o SEO trikovima. Želite da naučite tehnike koje garantuju uspeh na rezultatima pretraga? Čekamo vas 30. septembra u Beogradu!

Propustili ste

Internet marketing

Za srpske agencije jedan SoMo Borac – McCann osvojio nagradu u kategoriji Digitalni Mix

Dobitnici nagrade SoMo Borac za najbolje marketinške kampanje proglašeni su tokom drugog dana Weekend Media Festivala. Predstavnici iz Srbije pobedili su samo u kategoriji Digital Mix, gde su pobedu odneli Drive i McCann Beograd, dok su finalisti u drugim kategorijama bili i Communis i Fullhouse Ogilvy.

Kultura 2.0

Kuda ide muzički biznis u regionu i Srbiji – otkrivaju nam Rasta, Severina i Relja (Bassivity)

Muzika je odavno postala unosan biznis, a rastu ove industrije doprinose novi trendovi poput tehnologije produkcije pesama i spotova, streaming servisi ali i YouTube. Da li i naš region polako ulazi u moderni svet muzičkog biznisa?

Internet marketing

Zašto Dejv Birs kaže da kreativnost nije bogom dan talenat već stvar koju svako može da nauči?

Ovogodišnji Webiz Networking Night ugostiće nagrađivanog britanskog autora i govornika Dejva Birsa. Sa Dejvom razgovaram o tome kako nekonvencionalne stvari prodati šefu.

Netokracija

Kako do uspešnog Employer Branding ekosistema?

Marketari i HR menadžeri, spremite se – početkom oktobra vraća se Netokracijina Employer Branding konferencija! Kada 3. oktobra završite sa poslom pridružite nam se u ICT Hub-u gde ćemo govoriti o razvoju Employer Branding ekosistema u kompanijama. Čekamo vas!

Internet marketing

Kako su brendovi odigrali marketinšku utakmicu tokom Svetskog prvenstva u Kini?

Sa sportske strane svetsko prvenstvo u košarci želimo da zaboravimo što pre, ali sa marketinške strane priča je drugačija jer su brendovi ovaj put bili veoma aktivni. Ipak, da li su u potpunosti iskoristili 'hype' takmičenja u Kini?

Karijere

Pripadnici Generacije Z u Srbiji otkrivaju šta je za njih posao iz snova i koliko rizikuju da dođu do njega

Šta je za mlade karijera? Da li maštaju o poslu u korporaciji i velikoj plati ili pre biraju projekte na kojima mogu da uče i da budu nezavisni? Koliko su zaista spremni da izađu iz zone komfora kada je posao u pitanju i šta je to što poslodavci moraju da znaju o Generaciji Z?