Prva 'crowdfunding' kampanja u Crnoj Gori

Prva ‘crowdfunding’ kampanja u Crnoj Gori osvanula na Indiegogou

Crowdfunding sve češće pronalazi put i do umetnosti, a ovih je dana pokrenuta i prva takva kampanja u Crnoj Gori. Čast da ponese ovu titulu pripala je mladoj umetnici Mariji Božović iz Podgorice, koja putem platforme za grupno finansiranje pokušava da prikupi novčana sredstva potrebna za kompletiranje svog drugog muzičkog albuma. U razgovoru za Netokraciju, Marija otkriva svoje planove.

mariab

Prema rečima ove umetnice, album predstavlja svojevrstan stilski zaokret u muzičkom izražavanju, te se možda i najbolje može definisati kao spoj različitih stilova poput RnB-ja, Hip-Hopa i elektronike. Ističući da je prošlo čak sedam godina od kada je izašao njen prvi album, Marija kaže da je ovoga puta odlučila da uzme stvar u svoje ruke i da sredstva potreba za izradu albuma potraži putem crowdfunding-a.

Kako stoji u opisu projekta na platformi Indiegogo, prve dve pesme na novom albumu „Determination“ već su gotove. Međutim, kako bi se lista kompletirala potrebno je završiti još sedam numera za čije uspešno realizovanje Marija potražuje 24.000 dolara, dok je za tri dana koliko traje ova kampanja sakupljeno 557 dolara.

S obziorm na to da je ovo prva crowdfunding kampanja u Crnoj Gori, upitali smo Mariju da li je do sada još neko pokušao da se bavi ovakvom vrstom finansiranja i šta to predstavlja za ovu primorsku državu:

I ja sam tek nedavno saznala za crowdfunding, tako da me ne čudi činjenica što ostali takođe nisu upoznati sa ovim procesom prikupljanja sredstva. Nažalost, crowdfunding u Crnoj Gori još niko nije probao, ali na osnovu informacija koje stižu poslednjih par dana, mogu reći da je podrška izuzetna i da su utisci fenomenalni.

Saveti bitni za lansiranje uspešne kampanje

Božovićeva kaže da se pak nije sama upuštala u realizaciju ovog procesa, već da je pomoć potražila od svoje saradnice i PR-a, Jovane Čelebić, te dodaje da su se njih dve jako dugo bavile samo istraživanjem, a tek kasnije stupile u kontakt sa ljudima koji su im pomogli da uspešno pokrenu kampanju – pruživši im korisne savete o Indiegogo platformi.

Sa druge strane, Marija ističe da su same pripreme trajale skoro 4 meseca, a nas je zanimalo kako ona vidi crowdfunding kao model za finansiranje umetnosti:

Smatram da je ovo fenomenalan način finansiranja, kako zbog poklona koje svako ko donira novac dobije, tako i zbog činjenice da se posle mnogo godina osećam kao da konačno ja vučem konce, tačnije da muzika u ovom slučaju ima glavnu reč.

marija2
Iako prva takva kampanja u Crnoj Gori, Marija veruje da će ovo novi model finansiranja umetnosti koji samim autorima daje više kontrole nad sadržajem.

Govoreći o troškovima za realizovanje preostalih numera na novom albumu, ova talentovana umetnica izjavila je kako je potrebno finansirati kompletnu produkciju, snimanje, aranžman, miksovanje, PR, marketing, kao i obezbediti brendirane majice za sve koji budu donirali novac za pomenutu kampanju.

Bitno je istaći i da se mlada umetnica odlučila da sve pesme na albumu budu na engelskom jeziku, kako bi dosegle što veću slušanost i van balkanskog govornog područija, a svaka od njih nosi lični pečat autorke – nošene strašću i željom za otkrivanje istine.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Car:go testira električne trotinete: 999 dinara za poslovne korisnike, uskoro i za ostale članove Udruženja

Električni trotineti najpre će biti na raspolaganju samo kompanijskim Car:Go klijentima i test faza ovog projekta trajaće mesec dana. Nakon toga sledi ekspanzija ove usluge.

Tehnologija

5G mreža nas neće štetno ‘ozračiti’, ali širenje dezinformacija i lažnih vesti sigurno hoće

Fizička pojava kao što je štetno zračenje ne mora nužno uvek da dođe iz nuklearnog reaktora, sunca ili radona, već se javlja u različitim oblicima - u čemu bi, prema pisanju pojedinih medija, svoju ulogu mogla da odigra i 5G mreža.

Ekskluzivno

Francuski Groupe Up kupio manjinski udeo u kompaniji FitPass – u startu ekspanzija na 5 novih tržišta

Domaća kompanija FitPass upravo je ekskluzivno za Netokraciju objavila prodaju udela u kapitalu ovoj francuskoj multinacionalnoj kompaniji i partnerstvo koje je tom prilikom sklopljeno.

Propustili ste

Karijere

Kako se brendirati na LinkedIn-u i obezbediti veći doseg za vaše objave?

Kako funkcioniše LinkedIn algoritam? Kakve objave voli, a koje kažnjava niskim 'reach'-om? Otkrivamo u nastavku.

Startapi i poslovanje

Car:go testira električne trotinete: 999 dinara za poslovne korisnike, uskoro i za ostale članove Udruženja

Električni trotineti najpre će biti na raspolaganju samo kompanijskim Car:Go klijentima i test faza ovog projekta trajaće mesec dana. Nakon toga sledi ekspanzija ove usluge.

Startapi i poslovanje

CESA 2019: Otvorene prijave za startape u Centralnoj i Istočnoj Evropi

Udruženje The Startup Awards po šesti put okuplja startape različitih faza razvoja i delatnosti iz ovog dela Evrope. Nominacije traju do početka avgusta, dok se zainteresovani mogu prijaviti u 16 različitih kategorija.

Gaming

Humanitarni esport turnir Good Game dolazi u Beograd – prijavite vaš tim i igraje protiv drugih IT kompanija

Dom omladine u Beogradu biće domaćin prvog Good Game B2B esport turnira koji će se održati u prestonici sa ciljem povezivanja većih kompanija i prikupljanja sredstava za mlade preduzetnike. Sa idejnim tvorcem takmičenja razgovaramo o nastanku istog i planovima za naredni period.

Ekskluzivno

Francuski Groupe Up kupio manjinski udeo u kompaniji FitPass – u startu ekspanzija na 5 novih tržišta

Domaća kompanija FitPass upravo je ekskluzivno za Netokraciju objavila prodaju udela u kapitalu ovoj francuskoj multinacionalnoj kompaniji i partnerstvo koje je tom prilikom sklopljeno.

Društvene mreže

SHARE Fondacija saopštila: Twitter imenuje predstavnika za Srbiju

Novi Zakon o zaštiti podataka o ličnosti predviđa obavezu gotovo svih velikih IT kompanija da imenuju predstavnike u Srbiji. Prva u nizu koja to čini je Twitter.