Prva 'crowdfunding' kampanja u Crnoj Gori

Prva ‘crowdfunding’ kampanja u Crnoj Gori osvanula na Indiegogou

Crowdfunding sve češće pronalazi put i do umetnosti, a ovih je dana pokrenuta i prva takva kampanja u Crnoj Gori. Čast da ponese ovu titulu pripala je mladoj umetnici Mariji Božović iz Podgorice, koja putem platforme za grupno finansiranje pokušava da prikupi novčana sredstva potrebna za kompletiranje svog drugog muzičkog albuma. U razgovoru za Netokraciju, Marija otkriva svoje planove.

mariab

Prema rečima ove umetnice, album predstavlja svojevrstan stilski zaokret u muzičkom izražavanju, te se možda i najbolje može definisati kao spoj različitih stilova poput RnB-ja, Hip-Hopa i elektronike. Ističući da je prošlo čak sedam godina od kada je izašao njen prvi album, Marija kaže da je ovoga puta odlučila da uzme stvar u svoje ruke i da sredstva potreba za izradu albuma potraži putem crowdfunding-a.

Kako stoji u opisu projekta na platformi Indiegogo, prve dve pesme na novom albumu „Determination“ već su gotove. Međutim, kako bi se lista kompletirala potrebno je završiti još sedam numera za čije uspešno realizovanje Marija potražuje 24.000 dolara, dok je za tri dana koliko traje ova kampanja sakupljeno 557 dolara.

S obziorm na to da je ovo prva crowdfunding kampanja u Crnoj Gori, upitali smo Mariju da li je do sada još neko pokušao da se bavi ovakvom vrstom finansiranja i šta to predstavlja za ovu primorsku državu:

I ja sam tek nedavno saznala za crowdfunding, tako da me ne čudi činjenica što ostali takođe nisu upoznati sa ovim procesom prikupljanja sredstva. Nažalost, crowdfunding u Crnoj Gori još niko nije probao, ali na osnovu informacija koje stižu poslednjih par dana, mogu reći da je podrška izuzetna i da su utisci fenomenalni.

Saveti bitni za lansiranje uspešne kampanje

Božovićeva kaže da se pak nije sama upuštala u realizaciju ovog procesa, već da je pomoć potražila od svoje saradnice i PR-a, Jovane Čelebić, te dodaje da su se njih dve jako dugo bavile samo istraživanjem, a tek kasnije stupile u kontakt sa ljudima koji su im pomogli da uspešno pokrenu kampanju – pruživši im korisne savete o Indiegogo platformi.

Sa druge strane, Marija ističe da su same pripreme trajale skoro 4 meseca, a nas je zanimalo kako ona vidi crowdfunding kao model za finansiranje umetnosti:

Smatram da je ovo fenomenalan način finansiranja, kako zbog poklona koje svako ko donira novac dobije, tako i zbog činjenice da se posle mnogo godina osećam kao da konačno ja vučem konce, tačnije da muzika u ovom slučaju ima glavnu reč.

marija2
Iako prva takva kampanja u Crnoj Gori, Marija veruje da će ovo novi model finansiranja umetnosti koji samim autorima daje više kontrole nad sadržajem.

Govoreći o troškovima za realizovanje preostalih numera na novom albumu, ova talentovana umetnica izjavila je kako je potrebno finansirati kompletnu produkciju, snimanje, aranžman, miksovanje, PR, marketing, kao i obezbediti brendirane majice za sve koji budu donirali novac za pomenutu kampanju.

Bitno je istaći i da se mlada umetnica odlučila da sve pesme na albumu budu na engelskom jeziku, kako bi dosegle što veću slušanost i van balkanskog govornog područija, a svaka od njih nosi lični pečat autorke – nošene strašću i željom za otkrivanje istine.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Kultura 2.0

Ko je vaš Mesija na razmućivanje?

Kada ste prvi put shvatili da ste matori? Ja pre nekih 5-6 godina, tada u kasnim dvadesetim.

Internet marketing

UniCredit Bank Srbija gasi Facebook, Messenger i Instagram – sledi ulaganje u sopstvene digitalne kanale?

Način na koji Facebook tretira svoje korisnike bili su dovoljan razlog da UniCredit grupa najavi potpuno povlačenje sa društvenih mreža kompanije iz Menlo Parka.

Digitalni mediji

Valjda niste zaboravili na TikTok jer ova aplikacija upravo menja način na koji konzumiramo digitalni sadržaj

Aplikacija TikTok otklanja iluziju o tome kako je bilo koji korisnik društvenih mreža tu da odlučuje i aktivno bira – to umesto njega u potpunosti radi aplikacija. Znači li to da dolazi novo doba za društvene mreže?

Propustili ste

Startapi i poslovanje

U kojoj meri sarađuju domaće kompanije i startapi?

Uoči predstojeće Webiz edukacije u Novom Sadu, razgovaramo sa učesnicima panela o saradnji kompanija i startapa. Kako taj odnos izgleda danas i može li se unaprediti?

Mobilno

Societe Generale Srbija i Mastercard lansirali mCard – uslugu plaćanja mobilnim telefonom na POS terminalima

Societe Generale Srbija lansirala je u petak mCard - uslugu koja omogućava beskontaktno plaćanje pametnim telefonom na svim POS terminalima u zemlji i inostranstvu gde se prihvataju Mastercard beskontaktne platne kartice.

Startapi i poslovanje

Vukan Simić (FishingBooker): Svaki dan na posao dolazi 80 ljudi koji veruju u ono što stvaramo – to je naš najveći uspeh

Sa Vukanom Simićem razgovarali smo o putu koji je prošao FishingBooker, jedan od najpoznatijih domaćih startapa i servis koji se bavi rezervacijom pecaroških tura svuda u svetu.

Internet marketing

Proglašeni dobitnici IAB MIXX 2019. nagrada – Grand Prix otišao u ruke Ovation BBDO

Na devetom po redu Digital Day konferenciji pod sloganom How do you trust, dodeljena su Mixx Awards priznanja za najbolje digitalne kampanje realizovane prethodne godine u Srbiji.

Internet marketing

€36,8 miliona za digitalno oglašavanje u 2018. — srpsko tržište poraslo za 24,8%

I u 2018. godini zadržan je jak dvocifren rast tržišta digitalnog oglašavanja u Srbiji, pokazali su rezultati AdEx istraživanja. U nastavku teksta donosimo vam pregled najbitnijih rezultata.

Internet marketing

Najčešće greške pri izradi ‘content marketing’ strategije

Sasvim je razumno da želite da investirate u kvalitetan sadržaj kako biste unapredili svoj biznis, ali stvari nisu baš tako jednostavne. Evo koje greške marketari najčešće prave pri izradi content marketing strategije.