Srpski IT treba da se bori za prava LGBTQ+ populacije

Infobip ❤️ Netokracijašta akvizicija znači za vas i za nas?

Nenad Milanović (COING): Domaće IT kompanije moraju se boriti za prava LGBTQ+ populacije

Direktor kompanije COING za Netokraciju objašnjava zašto IT kompanije treba da se bore protiv diskriminacije LGBTQ+ populacije u Srbiji i diskriminišu diskriminatore.

Pre godinu dana srpska kompanija COING koja stoji iza vodećeg svetskog softverskog alata za praćenje radnog vremena Clockify i alata za timsku komunikaciju Pumble u svoj proces selekcije uvela je prilično nestandardnu novinu za domaće tržište: kroz razgovor za posao pokušava da otkrije da li je kandidat homofobičan ili ne.

Danas su, kažu, otišli i korak dalje – prešli su u “otvorenu diskriminaciju diskriminatora” a više o tome za Netokraciju govori Nenad Milanović, CEO ove kompanije, koji na početku razgovora ističe da su se na ovaj korak odlučili zbog njihove globalne delatnosti i činjenice da su ljudi koji koriste njihove aplikacije svih religija, rasa, seksualnih orijentacija.  

U skladu sa tim, dodaje on, kompanija je odlučila da utvrdi da njihovi zaposleni nemaju problema sa gorenavedenim stvarima, uključujući odnos prema LGBTQ+ populaciji, pa je već dugo deo njihovog intervju procesa ispitivanje sklonosti diskriminaciji kod potencijalnih novih kolega. O svemu tome detaljnije razgovaramo u nastavku teksta.

Jedan od četiri kandidata iskaže homofobiju u toku razgovora za posao

“Od samog nastanka, COING nije tolerisao nijedan oblik diskriminacije i aktivno se borimo za izjednačavanje prava pripadnika LGBTQ+ populacije u Srbiji”, objašnjava Nenad na početku i ističe da inkluzivna i sigurna atmosfera ohrabruje otvorenost, garantuje lične slobode i slobodu izražavanja našim kolegama. On dodaje:

Visoku svest o ovom problemu u Srbiji imamo zbog našeg globalnog poslovnog prisustva. Oko 10% naših kolega su pripadnici LGBTQ+ populacije i želimo da im pružimo podršku u ostvarivanju njihovih prava u Srbiji.

Kako bi zaista to i učinili u COING-u su, kao što smo spomenuli, intervju za novu poziciju modifikovali su tako da sadrži i opšta pitanja poput Šta mislite o LGBTQ+ populaciji? Šta mislite o položaju LGBTQ+ populacije u Srbiji? i slično, te u zavisnosti od odgovora, postavljaju potpitanja kako bi utvrdili jasan stav i stepen sklonosti diskriminaciji, ukoliko postoji. 

Nenad objašnjava da, iako je Srbija ostvarila dobar napredak po ovim pitanjima, ostalo je još mnogo posla. “Zbog raznih političkih i ekonomskih izazova kroz koje smo prošli trenutno nemamo brojke sa kojima možemo da se ponosimo. Na našu veliku žalost, jedan od svaka četiri kandidata iskaže homofobiju u toku intervju procesa”, navodi on i dodaje da je jedna od njihovih strategija i javno diskriminisanje diskriminatora:

Mi zapošljavamo ljude na osnovu niza kriterijuma kojima smo definisali potrebne veštine i kompetencije koje su bitne za konkretnu poziciju, kao i način na koji se obavlja posao. Kada prepoznamo da neko može biti diskriminatoran ili netolerantan prema našim zaposlenima, korisnicima ili klijentima, zaključujemo da ta osoba ne bi bila uspešna u svom poslu i na osnovu toga ne stupamo u radni odnos. Kao što ste primetili, od skoro na našim oglasima jasno komuniciramo “ne aplicirajte” osobama koje smatraju da pripadnici LGBTQ+ populacije u Srbiji ne bi trebalo da dobiju pravo na brak i ostala prava koja im pripadaju.

Ono što je bitno za našu kompaniju jeste da zaposlimo ljude koji će biti tolerantni prema kolegama, klijentima i korisnicima. Jedan deo kandidata diskvalifikujemo zbog homofobije, i to će dovesti do toga da ćemo morati sporije da zapošljavamo i možda nećemo ispuniti ciljeve rasta broja zaposlenih. Cilj za 2021. godinu nam je da zaposlimo još 80 novih koleginica i kolega čime bi se naš ukupan broj globalno zaposlenih popeo na 200.

Iako to verovatno ne znate, najmanje 10% vaših zaposlenih su pripadnici LGBTQ+ populacije

Nenada smo pitali i koliko je za domaću IT industriju važno da se ova praksa primeni u većem broju kompanija, a on ističe da “dokle god postoje bilo kakve diskusije oko prava LGBTQ+ populacije u Srbiji, nismo cool zemlja” i dodaje da, ako analiziramo globalne trendove, vrlo je jasna korelacija između tolerancije i ekonomskog razvoja društva.

“Tolerantne zemlje su ekonomski uspešnije i kompanije koje dolaze iz takvih zemalja imaju manje izazova u brendiranju na progresivnijim tržištima. Sve i da zanemarimo ekonomske aspekte – it’s the right thing to do”, navodi naš sagovornik.

COING je izrazio jasan stav po pitanju homofobije i pozivaju i druge IT kompanije u Srbiji da urade isto.

Naš sagovornik ističe i da kao društvo imamo mnogo problema pa treba da ih rešavamo jedan po jedan, a kako su prava LGBTQ+ populacije problem koji se može rešiti brzo i lako, bez trošenja novca poreskih obveznika, spada u izazove koje treba da prioritetizujemo:

Kao neophodne mere za početak, treba pod hitno modifikovati sve zakone tako da ih načinimo rodno/polno neutralnima. Pripadnici LGBTQ+ populacije moraju da imaju pravo na brak i decu, kao i sva ostala prava koja imaju heteroseksualne osobe, a vlasnici kompanija treba da iskoriste svoj uticaj.

Za kraj, Nenad predstavnicima svih IT kompanija poručuje da zatvore svoja vrata homofobima i pošalju jasnu poruku da ne tolerišu diskriminaciju u bilo kom obliku. “Iako to verovatno ne znate, najmanje 10% vaših zaposlenih su pripadnici LGBTQ+ populacije – borite se za njihova prava. Omogućite svojim kolegama da budu ono što jesu”, zaključuje on.


Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Digitalni mediji

Trendovi.co: Šta nam donosi 2023. godina iz oblasti Employer brandinga i društvenih mreža?

Sada već tradicionalno, agencija Pioniri Communications su kroz projekat Trendovi.co objavili predviđanja za ovu godinu kada su u pitanju digitalni marketing, 'event' industrija, tehnologija, PR, 'entertainment' industrija i druge srodne oblasti. Pročitajte šta smo izdvojili za vas.

Startapi i poslovanje

Institut BioSens otvorio novi poziv za akcelerator namenjen IT i poljoprivrednim startapima

Institut BioSens pozvao je inovativne startape iz IT i poljoprivrednog sektora da učestvuju u trećem izdanju akceleratora i na taj način nastavlja dobru praksu pružanja podrške inovativnim preduzetnicima u razvoju ideja koje će doprineti digitalnoj transformaciji poljoprivrede.

Gaming

Wargaming Forge: Novi edukativni program o kreiranju globalnih video igra – uz potencijalno zaposlenje

Industrija razvoja video igara jeste zanimljiva, ali u isto vreme kompleksna stvar. Potencijale talenata koji tu istu industriju grade, prepoznala je kompanija Wargaming koja je pored kancelarija u Beogradu, otvorila i 'Forge' program prakse, sa čijom smo programskom menadžerkom razgovarali.

Propustili ste

Novost

Vlada Srbije ulaže €52 miliona u izgradnju novog centra za kreativne industrije

Obeležen početak radova na rekonstrukciji nekadašnje zgrade Ložionice u kreativno-inovativni multifunkcionalni centar.

Startapi i poslovanje

OTP banka otvorila prijave za novi Generator ZERO 2023 konkurs

OTP banka je pokrenula novi ciklus Generator ZERO 2023 konkursa sa ciljem da podrži rešenja koja doprinose smanjenju karbonskog otiska i rastu zelene ekonomije.

Office Talks Podcast

Kako graditi uspešne web3 kompanije i projekte?

U tech zajednici sve više se priča o web3 svetu. Upravo zato, tema 127. epizode Office Talks podkasta bila je o izgradnji i vođenju web3 kompanija. O tome smo pričali sa osnivačima kompanije ShardLabs, koja ima tim i u Beogradu.

Karijere

Serbian Product Community: Objavljena anketa za ljude koji se bave kreiranjem digitalnih proizvoda

Cilj ankete je podizanje transparentnosti plata tako da se zajednički stekne realnija slika o stanju u upravljanju razvojem digitalnih proizvoda u Srbiji.

Tehnologija

Slobodan Marković: Kako javno dostupni NLP modeli za srpski jezik doprinose rastu domaće IT industrije?

Zašto ChatGPT ne zna padeže, a mi još uvek nemamo Siri na srpskom? Kako razvoj ovih alata može pozitivno da utiče na domaću 'tech' zajednicu, objasnio nam je Slobodan Marković, digitalni savetnik u organizaciji UNDP.

Intervju

Kako je Dalibor pored pozicije Lead Data konsultanta pronašao vreme za porodični hobi i biznis

Još kada smo bili deca, mnogi su nas pitali - "Da li imaš hobi"? Čak i kada odrastemo, postanemo profesionalci, ljubav prema hobiju, ako ga zaista volimo, ostaje zauvek tu sa nama. Ovo je priča o Daliboru Lazareviću koji iako radi kao Lead Data Consultant, pronalazi vreme da proizvodi manje predmete od drveta i plastike.