Srpski IT treba da se bori za prava LGBTQ+ populacije

Nenad Milanović (COING): Domaće IT kompanije moraju se boriti za prava LGBTQ+ populacije

Direktor kompanije COING za Netokraciju objašnjava zašto IT kompanije treba da se bore protiv diskriminacije LGBTQ+ populacije u Srbiji i diskriminišu diskriminatore.

Pre godinu dana srpska kompanija COING koja stoji iza vodećeg svetskog softverskog alata za praćenje radnog vremena Clockify i alata za timsku komunikaciju Pumble u svoj proces selekcije uvela je prilično nestandardnu novinu za domaće tržište: kroz razgovor za posao pokušava da otkrije da li je kandidat homofobičan ili ne.

Danas su, kažu, otišli i korak dalje – prešli su u “otvorenu diskriminaciju diskriminatora” a više o tome za Netokraciju govori Nenad Milanović, CEO ove kompanije, koji na početku razgovora ističe da su se na ovaj korak odlučili zbog njihove globalne delatnosti i činjenice da su ljudi koji koriste njihove aplikacije svih religija, rasa, seksualnih orijentacija.  

U skladu sa tim, dodaje on, kompanija je odlučila da utvrdi da njihovi zaposleni nemaju problema sa gorenavedenim stvarima, uključujući odnos prema LGBTQ+ populaciji, pa je već dugo deo njihovog intervju procesa ispitivanje sklonosti diskriminaciji kod potencijalnih novih kolega. O svemu tome detaljnije razgovaramo u nastavku teksta.

Jedan od četiri kandidata iskaže homofobiju u toku razgovora za posao

“Od samog nastanka, COING nije tolerisao nijedan oblik diskriminacije i aktivno se borimo za izjednačavanje prava pripadnika LGBTQ+ populacije u Srbiji”, objašnjava Nenad na početku i ističe da inkluzivna i sigurna atmosfera ohrabruje otvorenost, garantuje lične slobode i slobodu izražavanja našim kolegama. On dodaje:

Visoku svest o ovom problemu u Srbiji imamo zbog našeg globalnog poslovnog prisustva. Oko 10% naših kolega su pripadnici LGBTQ+ populacije i želimo da im pružimo podršku u ostvarivanju njihovih prava u Srbiji.

Kako bi zaista to i učinili u COING-u su, kao što smo spomenuli, intervju za novu poziciju modifikovali su tako da sadrži i opšta pitanja poput Šta mislite o LGBTQ+ populaciji? Šta mislite o položaju LGBTQ+ populacije u Srbiji? i slično, te u zavisnosti od odgovora, postavljaju potpitanja kako bi utvrdili jasan stav i stepen sklonosti diskriminaciji, ukoliko postoji. 

Nenad objašnjava da, iako je Srbija ostvarila dobar napredak po ovim pitanjima, ostalo je još mnogo posla. “Zbog raznih političkih i ekonomskih izazova kroz koje smo prošli trenutno nemamo brojke sa kojima možemo da se ponosimo. Na našu veliku žalost, jedan od svaka četiri kandidata iskaže homofobiju u toku intervju procesa”, navodi on i dodaje da je jedna od njihovih strategija i javno diskriminisanje diskriminatora:

Mi zapošljavamo ljude na osnovu niza kriterijuma kojima smo definisali potrebne veštine i kompetencije koje su bitne za konkretnu poziciju, kao i način na koji se obavlja posao. Kada prepoznamo da neko može biti diskriminatoran ili netolerantan prema našim zaposlenima, korisnicima ili klijentima, zaključujemo da ta osoba ne bi bila uspešna u svom poslu i na osnovu toga ne stupamo u radni odnos. Kao što ste primetili, od skoro na našim oglasima jasno komuniciramo “ne aplicirajte” osobama koje smatraju da pripadnici LGBTQ+ populacije u Srbiji ne bi trebalo da dobiju pravo na brak i ostala prava koja im pripadaju.

Ono što je bitno za našu kompaniju jeste da zaposlimo ljude koji će biti tolerantni prema kolegama, klijentima i korisnicima. Jedan deo kandidata diskvalifikujemo zbog homofobije, i to će dovesti do toga da ćemo morati sporije da zapošljavamo i možda nećemo ispuniti ciljeve rasta broja zaposlenih. Cilj za 2021. godinu nam je da zaposlimo još 80 novih koleginica i kolega čime bi se naš ukupan broj globalno zaposlenih popeo na 200.

Iako to verovatno ne znate, najmanje 10% vaših zaposlenih su pripadnici LGBTQ+ populacije

Nenada smo pitali i koliko je za domaću IT industriju važno da se ova praksa primeni u većem broju kompanija, a on ističe da “dokle god postoje bilo kakve diskusije oko prava LGBTQ+ populacije u Srbiji, nismo cool zemlja” i dodaje da, ako analiziramo globalne trendove, vrlo je jasna korelacija između tolerancije i ekonomskog razvoja društva.

“Tolerantne zemlje su ekonomski uspešnije i kompanije koje dolaze iz takvih zemalja imaju manje izazova u brendiranju na progresivnijim tržištima. Sve i da zanemarimo ekonomske aspekte – it’s the right thing to do”, navodi naš sagovornik.

COING je izrazio jasan stav po pitanju homofobije i pozivaju i druge IT kompanije u Srbiji da urade isto.

Naš sagovornik ističe i da kao društvo imamo mnogo problema pa treba da ih rešavamo jedan po jedan, a kako su prava LGBTQ+ populacije problem koji se može rešiti brzo i lako, bez trošenja novca poreskih obveznika, spada u izazove koje treba da prioritetizujemo:

Kao neophodne mere za početak, treba pod hitno modifikovati sve zakone tako da ih načinimo rodno/polno neutralnima. Pripadnici LGBTQ+ populacije moraju da imaju pravo na brak i decu, kao i sva ostala prava koja imaju heteroseksualne osobe, a vlasnici kompanija treba da iskoriste svoj uticaj.

Za kraj, Nenad predstavnicima svih IT kompanija poručuje da zatvore svoja vrata homofobima i pošalju jasnu poruku da ne tolerišu diskriminaciju u bilo kom obliku. “Iako to verovatno ne znate, najmanje 10% vaših zaposlenih su pripadnici LGBTQ+ populacije – borite se za njihova prava. Omogućite svojim kolegama da budu ono što jesu”, zaključuje on.


Ostavi komentar

  1. Nenad

    Nenad

    12. 1. 2021. u 16:57 Odgovori

    Po čemu se onda razlikujete od ljudi koji njih diskriminisu ako ste i sami diskriminatori? To što radite propagira upravo suprotno, samo širite diskriminaciju.

    • daki

      daki

      12. 1. 2021. u 19:54 Odgovori

      Kako tacno oni diskriminisu? Ovo je pitanje vrednosti jedne firme i zaposlenih a ne diskriminacije. Nisu rekli da samo gay ljudi mogu da rade tu, vec da ljudi koji sa tim imaju problem ne mogu da rade. To nije odavno vise pitanje ukusa nego ljudskih prava. Cinjenica da ovo mora da se objasnjava je tragicna.

      Morate da se okanete te beskonacne tolerancije, neke stvari ne mogu da se tolerisu – homofobija je jedna od tih stvari.

      • Goran

        Goran

        13. 1. 2021. u 09:21 Odgovori

        Slazem se, neke stvari jednostavno ne mogu da se tolerisu. Licno nemam nista protiv LGBT populacije ali ko si ti ili ja da nekome kazemo sta mora a sta ne mora da tolerise.

      • Иван

        Иван

        13. 1. 2021. u 15:54 Odgovori

        Исто тако ја могу да кажем да ме апсолутно не занимају геј права јер сам хришћанин и да будем апсолутно дискриминаторан према таквим људима (што заправо нисам), али такви људи попут тебе ме терају да се преиспитам и запитам да ли заправо увек једно мора да се дискриминише, и ако је тако, увек ћу пре дискриминисати геј људе него своја здраворазумска уверења и убеђења. Модерни либерали су гори од Совјетских комуниста, ал неће вам то проћи овде.

          • Марко

            Марко

            13. 1. 2021. u 16:05

            У Шведској или Аустралији је рецимо јако тешко у традиционалном хришћанском духу васпитавати децу (или било које традиционалне религије). Од вртића им причају да је имати две маме или две тате сасвим нормално и не утиче на развој детета, воде их на представе Ромео и Ромео, а касније их школски систем учи да је род уствари ствар избора. Такође, у случају моје и супругине смрти услед саобраћајне несреће геј пар може сасвим легално да добије моје дете на усвајање. Погледајте геј параде у либералним срединама рецимо Лос Анђелесу. Парада оргија. Ако то није удар на моје право да васпитавам децу у православном духу, не знам шта јесте.

          • Марко

            Марко

            13. 1. 2021. u 17:10

            И не намеравам. Такође, радујем се што моја деца у Србији неће бити у опасности да их усвоји геј пар и што је мизерна шанса да ће се мењати Устав који брак дефинише као заједницу мушкарца и жене упркос оваквим дискриминаторским либерално тоталитаристичким иницијативама које крше Устав и законе наше земље. Иначе сам сениор са 10+ година искуства и скоро сам имао позиве из Coing-a на сарадњу које сам чак и помислио да размотрим, па ми је драго због овог чланка пошто ћу мирне савести трајно да дискриминишем ту фирму и то ћу препоручити и свима које знам.

          • Čedomir Vidović

            Čedomir Vidović

            2. 2. 2021. u 13:46

            Bog s tobom Marko, svašta, ju kakvo pitanje, ju ju ju… Prava se krše na sledeći način: u crkvi pahomije & ostali demoni imaju sva prava, a njihovi potčinjeni nikakva – osim da budu hrana za devijantne ideje sexualnih predatora koji se kriju iza crkvenih odora. Tako ispada da potčinjeni pripradnik crkve može biti homoseksualan, ali nema prava u odnosu na pahomija, osim da radi šta mu ovaj kaže, ili da traži drugu crkvu – katoličku, adventističku ili šta već…

    • Qwerty Qwertyć

      Qwerty Qwertyć

      13. 1. 2021. u 11:48 Odgovori

      Poprilično sam sigurna da je disktiminišuće da nekoga ne zaposlite na osnovu ličnog stava o tome da li treba da se osobama različitih seksualnih orijentacija dozvoljava “pravo” na brak. Bračni status nije obaveza nego privilegija. To jeste zajednica koja indikuje da određeni par može da bude sposoban da stvori i podigne potomstvo uz suživot. Svi imaju pravo da žive u zajednicama koje žele, ne vidim razlog da se napravi izuzetak oko bračnog statusa jer to može vrlo loše da skalira. Sledeće će biti prava obožavatelja dece da imaju brak s njima, prava obožavatelja plišanih igračaka i plastičnih lutki da imaju bračnu zajednicu sa osobama i slično. Nivo devijacije je ogroman. Pri tome niko ne razmišlja o životu dece koja bi ne svojom voljom bila usvojena u takvim zajednicama, kroz kakvu bi psihičku torturu prošli…. Seksualna orijentacija je vaše pravo, brak je privilegija. I u opšte ne znam zašto se ovo diskriminišuće pitanje postavlja na razgovoru za IT posao! Nadam se da će službe za zaštitu (pravih) prava građana odreagovati!

  2. Ivan J.

    Ivan J.

    12. 1. 2021. u 19:42 Odgovori

    Posto je na srpskom IT trzistu sve savrseno, pa ostaje jedino da resimo problem prava LGBT populacije u IT-u, brate mili o cemu ovaj covek prica.. drzava je upropastila IT trziste ugnjetavanjem preduzetnika, malih firmi i sad freelancera. Za samo godinu dana je drzava nanela nemerljivu stetu srpskom IT trzistu. A i opste stanje u zemlji je katastrofalno, zivimo u diktaturi.. prosto mi je neodgovorno i neverovatno da se neko bavi ovakvim pitanjima i da se ovome posvecuje clanak.

    • Mi6

      Mi6

      12. 1. 2021. u 23:20 Odgovori

      Ideja je sasvim ok. Diskriminise se po svakom osnovu pa i ovom. Mada bih predlozila i malo da provjere da li zene diskriminisu. U IT dosta ima problema da se prihvate zene menadzeri. Nego sam na zalost s ovom kompanijom imala najneprijatniji interviju ikada. Treba da se vrate 3 koraka nazad prije nego se ovim pozabave.

      • Sdfa

        Sdfa

        14. 1. 2021. u 14:01 Odgovori

        Nisam iz IT sveta, nemam pojma koja je ovo kompanija, ali svaka čast na hrabrosti i započetoj temi. Ja da sam poslodavac, apsolutno ne bih ni dan tolerisao osobu koja je homofob. To nije diskriminacija i nemojte da radite zamenu teza! Posao je posao i APSOLUTNO ne bih dozvolio da se moj zaposleni loše oseća samo zato što je gay, a zato što drugi kolega to ne može da razume. U redu je da ne moze da razume za sebe privatno, ali na poslu nema prava da ga ugrožava. To ne znači da mora da ide sa njim na prajd, ali isto tako gay osoba ne treba lose da se oseća ako priča o svom partneru i sl, kao što rade i strejt ljudi na dnevnom nivou. Imam sreću da radim u kompaniji koja deli iste vrednosti i srećan sam zbog toga. Svi su dobrodošli.

  3. Aleksandar

    Aleksandar

    12. 1. 2021. u 20:37 Odgovori

    Možda nije loše adresirati probleme silnih Marija Lukić koje postoje u našem sistemu i društvu i čine daleko veći broj od tih 10%? Za ovo ćemo lako, kad dodje na listu prioriteta, ali valjda se prvenstveno treba pozabaviti krupnim stvarima koje razjedinjavaju društvo i čine domaće radno okruženje nepoželjnim za 50% populacije…

    • Saša Vujović

      Saša Vujović

      13. 1. 2021. u 10:38 Odgovori

      Ne bih da komentarišem sve ostalo, da ne bih došao pod udar radikalnih predstavnika neke manjine koja sistematski teroriše većinu, a ne retko i manjinu koju predstavlja. Dakle, sa ovako javno izraženim stavom o procesu sopstvene regrutacije, CEO kompanije Coing direktno kaže da njegova kompanija krši Ustav i nekoliko zakona Republike Srbije.

  4. Nemanja

    Nemanja

    12. 1. 2021. u 20:46 Odgovori

    Bolje bi im bilo da ne postavljaju nikakva dodatne uslove zaposlenima. Plate su im u rangu sa Vegom, daleko ispod proseka cak i za siromasnu domacu IT industriju. Nisam siguran zasto medijski prostor dajemo ljudima koji karijere izgradjuju na izrabljivanju jeftine domace radne snage. Prica o LGBTQ+ ce prikriti tu cinjenicu? Ne bih rekao. Svesni smo mi ko su svi nasi IT CEO-ovi i kako su postali “uspesni”. Sta je ideja? Da redovno pisu ovakve clanke pa cemo svi zaboraviti kako su izgradjene sve firme u domacem IT-ju? Odradite intervju sa nekim ko je 10 godina u IT-ju da vidite da li moze da navede jedan pozitivan komentar o nekom nasem CEO-u. Sve samo izrabljivanje i preprodaja jeftine radne snage… Manite me samo prica da trziste odredjuje cenu. Nijedna nasa firma ne bi uspela na zapadu. Uspeli su svi samo zato sto su placali ljude ovde i po 20 puta manje nego sto bi u SAD-u… Bukvalno, 0 firmi izgradjene na znanju. Clanak potpuno nebitne osobe o problemu koji skoro nikoga ne interesuje… Voleo bih da im se useli jedan Continental u zgradu pa kad izgube 50% zaposlenih onda ce pricati o ozbiljnijim problemima.

    • Nenad Milanović

      Nenad Milanović

      12. 1. 2021. u 22:18 Odgovori

      COING ima najveće plate u proseku u Novom Sadu. U Beogradu smo počeli da zapošljavamo pre nekoliko meseci pa još uvek ne mogu da tvrdim ništa. Verovatno će se desiti da neko ko nije najbolji inženjer ne dobije najveću platu, i žao mi je ako si jedan od njih ali to je tržište.
      COING se ne bavi preprodajom ljudi nego prodajom proizvoda i softverske intelekturalne svojine. Izguglaj Clockify.
      Takođe, iz Continental je u COING prešlo nekih četvoro (4) ljudi do sada. U Continental iz COING je do sada otišlo 0 (nula) ljudi.

      • Nemanja

        Nemanja

        13. 1. 2021. u 08:25 Odgovori

        I iz Vege je otislo 0 (nula) ljudi u Continental pa izgleda desetine zaposlenih u Continentalu lazu kad kazu da su dosli iz Vege. Jedva cekam da Execom, Levi9 i druge kompanije naprave svoj Clockify pa da mogu da kazu da oni ne zive od preprodaje jeftine radne snage vec od svog proizvoda… Tvrdnju da COING daje najvece plate u proseku u Novom Sadu ne bih ni komentarisao… Kakva ogavno prljava industrija…

  5. tamara

    tamara

    12. 1. 2021. u 20:52 Odgovori

    Sjajna stvar! Svaka cast. Postovanje ljudski prava je nije necija preferencija koju boju volis. To je ovo sto treba da je zakonom garantovano…s tim da Srbiju boli dupe. Verujem da je sjajan osecaj raditi sa ljudima koji pored sto su dobri radnici nisu zadojeni neandertalci diskriminatori. hvala sto stite ljude

  6. Marko C.

    Marko C.

    13. 1. 2021. u 01:03 Odgovori

    Znaci imas misljenje koje nije popularno, ne ides okolo i maltretiras druge sa tim misljenjem, a kada te direktno pitaju imas hrabrost da ga iskazes. Ti nisi dobrodosao u kolektiv. Kako je to drugacije od stranackog zaposljavanja? I tamo ako ne mislis kao oni nisi dobro dosao. Drugo je ako vi primite čoveka, vidite da maltretira nekoga, pa ga otpustite. Mislim da nikome ne treba dozvoliti takvo ponasanje. Ovo je samo jos jedan vid diskriminacije i to diskriminacija nekoga zbog stava ?!

  7. Toni Culic

    Toni Culic

    13. 1. 2021. u 02:01 Odgovori

    Ne dovodim u pitanje postovanje manjinskih prava bilo koje vrste. Medjutim, u ovom trenutku rekao bih da su najugrozenija manjina upravo frilenseri i to mahom oni u IT sektoru. Sledeci neke civilizacijske i rezonske prioritete usmerite deo te borbe za ocuvanje njihovih prava, ljudi koji svojim radom, bez ikakvog angazovanja drzave, pokusavaju da prezive i pritom umanjuju ukupnu sliku siromastva i bede.

  8. Pravnik IT

    Pravnik IT

    13. 1. 2021. u 09:47 Odgovori

    Nema nista protiv LGBT, ima prijatelje koji su LGBT, neki znaju da znam, neki ne znaju, ali ovo je cista propaganda i pokusaj da se napravi Vega atmosfera u firmi. Svako ima pravo na svoje privatno misljenje o raznim stvarima i to misljenje ne mora da se podudara sa novim trendovima… To vase pitanje me podseca kao kad firme koje zele da znaju kad im dodje zena na intervju da li uskoro zele da zatrudne i osnoju porodicu pa kad dobiju pozitvan odogovr, oni kazu hvala dovidjenja. U ostalom po ustavu je zabranjena diskrimancija tako da vi krsite ustav time:
    Zabrana diskriminacije
    Član 21.
    Pred Ustavom i zakonom svi su jednaki.
    Svako ima pravo na jednaku zakonsku zaštitu, bez diskriminacije.
    Zabranjena je svaka diskriminacija, neposredna ili posredna, po bilo kom osnovu, a naročito po osnovu rase, pola, nacionalne pripadnosti, društvenog porekla, rođenja, veroispovesti, političkog ili drugog uverenja, imovnog stanja, kulture, jezika, starosti i psihičkog ili fizičkog invaliditeta.
    Ne smatraju se diskriminacijom posebne mere koje Republika Srbija može uvesti radi postizanja pune ravnopravnosti lica ili grupe lica koja su suštinski u nejednakom položaju sa ostalim građanima.

    Sto se tice vasih plata, ne bih da komentarisem, samo mi je cudno jedna firma koja za sebe tako nesto tvrdi, nema recimo na jobery-ju nikakve komentare ni za plate ni za radno mesto, ali zato ima za HR intervju, i to los komentar sto postoji je komentar za koji sam cuo i sa drugih strana o vama:
    Tehnički intervju
    Standardna pitanja za development, OO, baze, skinuto sa 20 najcescih pitanja. HR poslao mail da dodjem na potpisivanje ugovora i dam otkaz u prethodnoj kompaniji radi otkaznog roka, taj isti dan posle davanja otkaza nisu se javljali na telefon, kada se napokon javio covek koji je drzao intervju rekao je da ce mi direktor poslati mail sa detaljima, gde je napisao da su se ipak odlucili za drugog kandidata.

    • Goran

      Goran

      13. 1. 2021. u 09:53 Odgovori

      Potpuno ste u pravu, proces zaposljavanja je, blago receno, haotican. Takodje, nacin na koji odredju platu novim zaposlenima je “sumnjiv”. Traze od kandidata da im dostavi izvode iz banke i platne liste od poslednjih 6 meseci i onda dodaju 30% na taj iznos i to vam ponude kao platu.

    • Nenad Milanović

      Nenad Milanović

      13. 1. 2021. u 10:11 Odgovori

      Review sajtovi poput Joberty ne proveravaju istinitost tvrdnji koje njihovi anonimni korisnici submituju. Često su submisije lažne, i neretko se koriste kao alat za blaćenje konkurencije ili iz čiste zabave. To je internet, i to ljudi rade, ništa novo. Joberty je samo još jedna comment sekcija, ništa drugo i citiranje informacija sa takvog portala je u najmanju ruku komično.

      COING ima toliko radnih mesta da nikada nije bio u situaciji da za inženjersku poziciju mora da se odluči za jednog od nekoliko kandidata. Taj review je potpuno lažan.

      Sve najbolje IT pravniče.

    • "Lazni review"

      "Lazni review"

      13. 1. 2021. u 11:49 Odgovori

      Evo da se nadovezem za “lazan review” koji je tzv Shone (ponegde potpisan i kao Sean) Nenad Milanovic napisao… REVIEW JE U POTPUNOSTI ISTINIT i moj je. Svako dobro, sreca da postoje nezavisni sajtovi poput Joberty gde mozemo videti takve, a i druge informacije a ne propagandu koju nudite.

        • Stop Licemerima

          Stop Licemerima

          14. 1. 2021. u 13:34 Odgovori

          Ne vidim samo gde je covek pisao da je homofob, tako da tvoj komentar samo pokazuje licemerje koje zastupas, jer ga em vredjas sa majstore- nijt je majstor, nit je vozac autobusa, am ga prozivas za nesto sto nije ni spomenuo.

          • Pozzicija

            Pozzicija

            14. 1. 2021. u 21:05

            Saglasan. Covek koji iznosi neistine o kompaniji nije majstor, nego…

            A pokusaj diskreditacije Coinga i Nenad umesto argumentovane rasprave na temu, takodje ima ime.

          • Neko Sasvim Realan

            Neko Sasvim Realan

            15. 1. 2021. u 13:17

            @Pozzicija A ko si ti da kazes da su to neistine? Daj neki argument. ja sam bio na intervju u Coingu, i pouzdano znam kakvo je stanje tamo. A kad bih to napisao negde sa sve mailovima od njih koje sam dobio prilikom pregovaranja, ne bi bilo dobro, posto bih dolazao sta i kako se radi i kako se postize to da imaju ”visoke” neto plate, sa naglasavanjem na NETO, pa ko razume, shvatice, posto bilo sta vise od toga bi impliciralo da se mozda ne radi sve bas po slovu zakona, nego u sivkastoj zoni…
            Tako da je najbolje da se ne prozivaju ljudi koji imaju iskustveno negativno misljenje o bilo kojoj firmi.
            Neko je gore reko da ne komentarise joberty, posto se to moze zloupotrebiti… Slazem se sa time, ali relanost je da te platforme sluze da vise korisnika ostavi svoje misljenje, pa ako imate 1 lose a 5 dobrih misljenja, znaci da je to 1 lose subjektivno, ali ako imate 15 losih i 3 dobra onda tu nesto ne sitma… Odma da kazem, Coing nema taj odnos, samo sam naveo kao primer te brojke jer su pokusali da diskredituju tu plafromu koja je po meni sasvim ok, ako se izanaliziraju sve cinjenice

      • Čedomir Vidović

        Čedomir Vidović

        2. 2. 2021. u 13:59 Odgovori

        hajde svi vi koji tvrdite da imate ” crno na belo ” postavite ovde to što imate, pa da vidimo ko laže, vas par ili COING ili šta već. Ja sam neutralan ali me interesuje priča, obe strane tvrde određene stvari, pa hajde da krenemo sa dokazima, pustite prazne priče… Može i link, možete slikati jednostavno, hajde samo da se sazna što preciznije ko šta i kako…

  9. Stefika

    Stefika

    13. 1. 2021. u 10:24 Odgovori

    Vidim da je ovde dosta ostrašćenih, kao da su vam LGBT ljudi nešto uradili. Iskreno, kao gej muškarac u ovoj industriji mogu reći da je nekad dosta teško zbog količine homofobije svuda okolo, iako ste prema svima pristojni i uljudni (čak nikome nisam ni rekao da sam gej, osim dvema koleginicama, ali prepoznaju me ljudi – tako da argument da treba da se ne priča o tome nije na mestu – jer ne pričam o tome).
    Drago mi je ipak da se o ovome priča negde u industriji i da će ovo pomoći boljem položaju ne samo LGBT populacije, nego svim ljudima koji su diskriminisani na osnovu bilo čega.
    Moramo biti svesni da ljudi koji diskriminišu druge po jednom osnovu, lako će diskriminisati i po drugom. Tolerantno okruženje je svima važno. A s druge strane – otvoreno pokazivanje mržnje ili netrpeljivosti prema nekome (što se vidi u par komentara) – tolerantnom okruženju nikako ne doprinosi.

  10. Pravnik IT

    Pravnik IT

    13. 1. 2021. u 10:26 Odgovori

    Ok, u odgovoru je zanemaren onaj deo koji se ne odnosi na joberty, mada sam napomenuo da sam cuo od nekoliko ljudi da je to tako. Uz to, imate komentar i od Gorana ovde koji je ocigledno bio kod vas na intervju. S tim sto ako je to tacno, da trazite izvode iz banke i na osnovu toga dajete platu, to je u najmanju ruku nekorektno.
    Ne znam da li pratite ostale drustvene mreze, ali postali ste sprdnja na netu sa ovim tekstom… IT trziste je najliberalnije trziste u Srbiji, nema potrebe za takvim stvarima.
    Znam da je svaka reklama dobra ili losa, i dalje reklama, ali mislim da ste sad mal osebi uskocili u stomak

    • Nenad Milanović

      Nenad Milanović

      13. 1. 2021. u 11:26 Odgovori

      Iako je IT industrija u Srbiji liberalnija nego ostale industrije u Srbiji, to ne znači da ne treba da uhvati korak sa svetom po pitanju inkluzije i prava manjina. Žao mi je što ne vidite prostor za napredak.

      Anonimne insinuacije i napade ne bih komentarisao.
      Fokusirati se na diskreditaciju sagovornika u nedostatku argumenata je standardni tok internet diskusije.

      Biće nam zadovoljstvo da nastavimo da budemo predmet sprdnje na srpskom internetu i po pitanju nekih drugih društvenih tema. Dokle god se ostvari napredak, nismo traćili vreme.

      • Pravnik IT

        Pravnik IT

        13. 1. 2021. u 12:13 Odgovori

        ”Iako je IT industrija u Srbiji liberalnija nego ostale industrije u Srbiji, to ne znači da ne treba da uhvati korak sa svetom po pitanju inkluzije i prava manjina” A sta ce se desiti kad manjna postanu oni koji imaju nesto protiv LGBT? Da li ce te onda nekako njih ”zastiti”? Davanjem pozitivne diskrimnacije terate u negaitvnu diskrimnaciju sve koji ne misle kao vi. Da se opet vratim na Ustav, vi diskriminisete svakog ko se ne slaze sa vama po pitanju LGBT. Licno mislim, posto ste privatna firma, vase je pravo to, mozete na intervju zaista da ispitate izokola to, ali nikako ne bi ste trebal ida javno gorovorite da to radite jer krsite ustav i zakon.
        Za anonimnu insinuaciju, ja bih se zabirnuo posto Goran nije naveo nesto apstraktno, vec konretno nesto, sto ako je istina, je duboko zadiranje u privatnost ljudi, tako da ispadate licemeri. sa jedne strane se deklarativno zalazete za liberalizaciju trzista a sa druge trazite od ljudi njihove privatne racune.
        A inace, niste napravili napredak, sve stoji kao sto je bilo i pre i posle ovog teksta, i pre vase firme i za vreme vase firme…
        Ljudi treba da dobiju posao po svojim kvalifikacijama, i strucnim i po soft skill-ovima, a ne po licnim misljenjima i afinitetima

  11. Nemanja

    Nemanja

    13. 1. 2021. u 11:35 Odgovori

    Sve sto moze da se kaze na ovo je: HAHAHA. Da li vi stvarno mislite da ste toliko bitni, da cinite nesto revolucionarno? Pokusaj da se izdvojite na osnovu ovoga je prilicno jadan i glup pre svega, svaka cast.

    U dosta prethodnih firmi je bilo pripadnika LGBTQ populacije, nigde nisam video problem, sto jeste normalna profesionalna atmosfera, to sto vi to forsirate na intervjuu (uz pitanje sta kandidat misli o vakcinaciji ?!) je pre svega smesno, a odgovor ce biti sigurno politicki korektan. Sigurno da se javljaju problemi negde, ali ovaj vas pokusaj pravljenja reklame preko ove teme je smesan previse, bravo stvarno

  12. Marko Markovic

    Marko Markovic

    13. 1. 2021. u 12:53 Odgovori

    Radim u IT-ju i apsolutno mi ne pada na pamet da po receptu Google, Youtube-a, Amazona, Twittera i drugih magnata diskriminisem na ideoloskoj osnovi. Naravno ako se smatra da ta osoba moze biti diskriminatorna prema odrejednoj grupi i time narusi svoj rad, u redu je da ne zaposle tu osobu, ALI ne i ako ta osoba ne aminuje razne pravno drustvene promene vezane za tu populaciju, to je apsolutni bezobrazluk.

    Nece vam to ovde proci Nenade, vidim da su vam ozbiljno isprali mozak u San Francisku. Sta bi se desilo da neka firma zaposljava samo ljude koji su protiv gej brakova ?

  13. Rubin

    Rubin

    13. 1. 2021. u 13:26 Odgovori

    Zašto bi se domaće IT kompanije MORALE boriti za prava LGBTQ+ populacije!? Da li to znači da se i zaposleni u tim kompanijama MORAJU boriti za prava navedene populacije, da li im to stoji u opisu posla? Da li sleduje neko sankcionisanje u slučaju prekršaja!? Kakve su ovo gluposti? Šta lupaš ti!?

  14. Nemanja

    Nemanja

    13. 1. 2021. u 14:19 Odgovori

    Ovakvi članci su super i podržavam iznošenje zahteva sa intervjua u javnost.
    Na taj način omogućavate ljudima da izbace firme iz svog izbora za konkurs u ovom slučaju COING.
    Drago mi je što neću konkurisati jer unapred znam da diskriminišete mene i moje znanje zbog mojih stavova (koje ni na koji način ne bih pokazao u javnosti).

    Srećno na dalje nakon ovog članka, mislim da će ovo postati hit i zanima me kakva vas budućnost čeka u Srbiji.

  15. Rile

    Rile

    13. 1. 2021. u 14:49 Odgovori

    Podsetio bih gospodina Milanovica da je na jugu Srbije poplava. Ili je gospodin u fazonu da mejnstrim patriotizam nije “cool”. Ja se iskreno nadam da gresim.

  16. Марко

    Марко

    13. 1. 2021. u 16:08 Odgovori

    Знам сасвим сигурно да нећу више одговарати (ни из пристојности) на позиве COING регрутера.

  17. Mirko Petrović

    Mirko Petrović

    13. 1. 2021. u 17:52 Odgovori

    Hej,

    Kažete: “otvorenu diskriminaciju diskriminatora” – da li vi znate da ovim kršite Ustav zemlje i povelju o univerzalnim pravima? Niko ne može da bude diskriminisan, pa ni “diskriminator”. I još priznajete da o tome ispitujete ljude na intervjuima. Da li znate da time kršite zakon? Na toj poziciji morate znati. NE SMETE ni implicitno ni skriveno da pitate ništa o verskim, seksualnim političkim i sličnim opredeljenjima i stavovima. Vi kažete da pokušavate da to saznate. Dobro da vas niko nije odveo na sud još.

    Inače, autor ove inicijative je došao na Slack kanal jedne grupe, koja se bavi potpuno drugom tematikom. Tamo je napisao da pokreće ovu inicijativu, tražio podršku. I to je OK.

    Ali onda je napisao da traži od administratora tog kanala da banuje SVAKOG ko bi da raspravlja o inicijativi. Zamislite: dođe u nečiju kuću, kaže šta ima, a onda traži da iz te kuće izbace bilo koga ko pokuša da kaže bilo šta osim da mu da podršku. Pri tome mu niko prethodno nije rekao ama baš ništa. On onako preventivno i agresivno upozori i pripreti da ne trpi da mu se išta kaže i zatraži od domaćina kako se imaju ponašati. Pri tome je taj kanal za sasvim nešto deseto. Ej čoveče.

    Čemu agresija mladi čoveče? Da li si svestan šta time izazivaš i da time ne pomažeš populaciju za koju misliš da je štitiš, čak izazivaš negativan efekat?

    Da li si trojanac?

  18. Katty_betty

    Katty_betty

    14. 1. 2021. u 04:52 Odgovori

    Nenade, hvala Vama i Vasim kolegama i koleginicama sto se i na ovaj nacin borite protiv diskriminacije. Srecno! Za sve LGBTQ+, ljudi, izvinite i izdrzite. Uskoro cete i u svojoj zemlji moci da ostvarujete prava koja zelite jer na svu zalost homofoba… ljudska prava, jbga <3

  19. Смарате са том причом

    Смарате са том причом

    19. 1. 2021. u 10:21 Odgovori

    Јааааоооој колико усиљење коропоративне лудорије. Мој лични пример – јесам био хомофоб на основу васпитања родитеља и мрзео сам све што има везе са не-хетеросексуалним опредељењем и био сам у фазону да их све треба побити ко пацове. Запослио се у једној огромној фирми (нико ме није питао ништа око хомосексуализма), радио блиско са четири геја на послу у два различита тима и хтео да се рокнем због тога и проклињао дан кад сам се запослио али ми требао кеш па као хајде истрпећу некако и видећу како и шта уз строг отклон ка било каквој комуникацији са њима. Временом у раду са њима сам сконтао да неће да ми крљају прстенце, да ме “ватају за дупе” нити да ме мувају или штагод слично што би водило у моју директну примену силе, сконтао да су то најнормалнији људи који имају свој живот који се разликује мало од мог и то је то. Зготивили се временом, после се нормално дружили, ишли на кафу и зезали се на рачун гејева и стрејтера и сад чак имамо масне шале на ту тему и остали смо у контакту иако смо сви измењали до сад подоста фирми – чак сам са њима ишао у један геј клуб на пиће па чак ни тамо нисам видео ништа дискутабилно чак ни за мене из периода хомофобије. Да је мене неко тад одбио за посао само због моје мржње за посао, мрзео би гејеве из дна душе и сам никад не бих био излечен од те мржње а хришћанин сам и свестан сам да је мржња грех.

    Увек имајте у виду да насиље води у веће насиље а насиље је дискриминисати и не дати некоме ко мрзи геј популацију шансу да ради са геј популацијом и не запослити га само зато што га је неко контра васпитао. И хомофобија је нешто што се може излечити али не силовањем тих људи какво пропагирате кроз ову директну дискриминацију на разговорима за посао – већ на нормалан начин. Увек морате имати у виду да подоста хомофоба, баш као што сам био и ја, мрзи геј популацију на основу ничега, ирационално, неко му рекао да су болесни – па дајте му шансу да ради са тим људима, па ако буде био непријатан лако ћете га отпустити.

    Понављам – да се нисам дружио са гејевима на послу никад се не бих лично излечио од хомофобије.

  20. Aleksandar

    Aleksandar

    26. 1. 2021. u 15:05 Odgovori

    Pored toga što je ovo protivzakonito, dodatno je i šamar i smejanje u lice svakome ko je ikada studirao ili se bavio Psihologijom, tako da dodatno oslikava nepismenost i neobrazovanje u tom smeru, kao i stanje HR-a kao struke, za šta naravno niko drugi nije kriv, do nas psihologa. Kada o ovakvim primerima učite na fakultetu o temi diskriminacije, deluje vam suvišno jer podrazumevate da će pripadnik normalne populacije biti u stanju za jednostavan logički postupak u kome nasilje rađa nasilje, međutim, i stručnjačka greška kao fenomen u socijalizaciji se i ovde iznova pokazala. Nažalost, kao i svaka predrasuda, pa i ova Autorova, po svemu što znamo iz meta istraživanja – ne može biti promenjena činjenicima i argumentima, već je isti mogu samo dodatno učvrstiti, budući da se bazira na emocijama, a ne činjenicama, što dokazuju i komentari. Naravno to obesmišljava i moj komentar, ali avaj, radiću i ja na sebi pa ću naučiti Edit: da ne dajem pažnje i pridodajem popularizaciji nečega što, budući da zakoni jesu rodno neutralni, može da se okarakteriše samo kao jeftino privlačenje pažnje. Live and let live

  21. Gej

    Gej

    5. 2. 2021. u 18:59 Odgovori

    Ne moraju da se bore za prava LGBT populacije, izboricemo se nekako mi sami za nas.
    Mnogo bi bilo bolje kada bi poradili nesto da se u sto manje firmi na razgovorima za posao postavi pitanje “koliki je Vas ocekivani licni dohodak?”
    Na pitanja imam li zenu i decu sam vec navikao i njih lagano iskuliram.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Office Talks Podcast

Matorci vs. Milenijalci – problem generacijskog jaza

Glavna tema 44. epizode Office Talks podcasta bila je diskusija o problemu koji sve vidljiviji generacijski jaz nosi sa sobom. Može li se životno iskustvo naših roditelja primeniti u eri digitalizacije i pandemije?

Karijere

Jovan Jovanović otkriva šta čeka domaće IT-jevce koji žele posao u norveškoj tehnološkoj industriji

Jovan Jovanović, QA inženjer u kompaniji Tidal, u Oslu živi već tri godine i kao aktivan učesnik u tom sektoru veoma je dobro upoznao norvešku tehnološku industriju. O njoj razgovaramo u nastavku teksta.

Startapi i poslovanje

Novosadski Anari AI dobio investiciju od $2.000.000 za proizvodnju AI čipova u cloudu

Ova srpsko-američka kompanija je za dva meseca zatvorila investicionu 'seed' rundu vođenu od strane nemačkog fonda Earlybird VC, koji je po prvi put investirao u jedan srpski startap. U investiciji su učestvovali i fondovi Acequia Capital i Serbian Entrepreneurs kao i Erica Ries, osnivač Lean Startup-a.

Propustili ste

Netokracija

Predstavljamo vam ‘Employer Branding Belgrade’ – online konferenciju koja otkriva nova pravila u IT industriji

Pravila za regrutovanje top talenta u IT-ju su se promenila… I zato organizujemo Employer Branding Belgrade - besplatni online događaj koji će pokušati da odgovori na pitanje šta zaposleni u tehnološkoj industriji danas traže kod svog poslodavca!

E-commerce

Pošta Srbije i eCommerce Asocijacija potpisale Memorandum o razumevanju

Saradnja sa Poštom Srbije u programskim sadržajima eCommerce Asocijacije ključna je za razvoj i unapređenje internet poslovanja u Srbiji - pre svega kroz razmenu iskustva radi edukacije mikro i malih preduzeća.

Kultura 2.0

Kako da ne budete Dositej Obradović u Employer Brandingu?

IT kompanije jesu u fokusu ovog članka, jer je interesovanje za ovu temu u toj industriji najveće. Ali često, Employer Branding jednostavno ne radi ono što bi zaista trebalo.

Office Talks Podcast

Kako prodati vaš proizvod? (gost Ilija Ćosić)

Tema 45. epizode Office Talks podcasta bila je prodaja putem digitalnih kanala tj. kako efikasno prodavati proizvode putem interneta. Naš gost bio je Ilija Ćosić, Head of Sales u startapu Skylead koji se bavi automatizacijom prodajnih procesa. 

Kultura 2.0

Takmičenje FIRST LEGO League dolazi u Srbiju – 23. maja u Prvoj kragujevačkoj gimnaziji

Takmičenje 'FIRST LEGO League' za decu i mlade ima za cilj da učesnicima obezbedi iskustvo u rešavanju stvarnih problema kroz vođeni globalni program robotike.

Karijere

Mihailo Ponjavić imenovan za direktora prodaje Euronews mreže u Srbiji

Nakon skoro tri godine u e-commerce sektoru, Mihailo Ponjavić vraća se u medijski biznis i staje na čelo prodajnog sektora televizijske mreže Euronews u Srbiji koja uskoro kreće sa radom.