Šta dobijete kada korisnika povedete na 'put' kroz istoriju vašeg brenda?

Šta dobijete kada korisnika povedete na ‘put’ kroz istoriju vašeg brenda?

Kreiranje globalno prepoznatljivog brenda podrazumeva da kada neko izgovari vaše ime odmah pomisli i na vaše vrednosti, ne samo na proizvod. Ako svoj brending dovedete do savršenstva može se desiti da postanete i jedan od simbola pop kulture! Međutim, uvek može bolje. Put ka 'boljem' u ovom slučaju započinje digitalnim magazinom Coca-Cola Journey.

Korporativni način komuniciranja o misiji i viziji odavno više nije efikasan jer niko ne želi da čita rečenice poput onih „mi verujemo i zalažemo se za…“ –  one više ne bude emocije kod ciljne grupe jer nisu komunicirane na odgovarajući način. Jednostavno, nisu prilagođene potrebama moderne publike čija je pažnja poslednjih godina u značajnom padu, posebno na digitalnim kanalima.

Upravo ovaj izazov jedan je od razloga zašto su u kompaniji Coca-Cola rešili da promene svoj pristup publici kada je u pitanju predstavljanje ciljeva, vrednosti i akcija za koje se brend zalaže. Sve to od sada se promoviše putem digitalnog magazina Coca-Cola Journey.

Ovo online mesto predstavlja skup priča od kojih je ovaj brend satkan – malo poznatih priča o nastanku Coca-Cole, njenim osnivačima, ljudima koji su od kompanije napravili ono što jeste danas i svih onih koji ovaj napitak vole i bez kojih brend ne bi postojao. Na taj način Coca-Cola se povezuje sa lokalnim kontekstom, predočava konkretne akcije koje podržava, univerzalne vrednosti za koje se zalaže, a sve to kroz priču koja čitaocu nije daleka i strana, poput onih o tome kako je 1968. prva boca Coca-Cole krenula na svoje putovanje iz fabrike u Zemunu.

Kroz takav sadržaj čitaoci mogu da se informišu, zabave, nauče nešto novo i pronađu inspiraciju, a vrednosti kompanije komuniciraju se na direktan i neposredan način koji je uz to i zanimljiv, baš kao da su lično upoznali najvećeg fana ovog brenda u Srbiji.

Šta sve to ‘Journey’ priča?

Od kako je 2012. godine na svetskom nivou Coca-Cola počela da razvija svoj digitalni magazin, ideja kojom su se vodili bila je da informacije na klasičnom sajtu transformišu u sadržaj zanimljiv, relevantan i blizak korisnicima i da ih istovremeno informišu o svim relevantnim informacijama o samom brendu. Tako i Journey u Srbiji od marta nastoji da postane sveobuhvatna hronika o ovom brendu i stvarima za koje se zalaže, istovremeno pričajući i o kulturi, sportu i svakodnevnom životu.

Jedna od priča na sajtu vodi nas u daleku 1886. godinu kada je dr Džon Pemberton pomešao sirup obojen karamelom sa gaziranom vodom i time potpuno nesvesno započeo svojevrsnu revoluciju. Nakon toga njegov knjigovođa smislio je naziv Coca-Cola, dizajnirao sada već čuveni crveno-beli logotip i time postavio temelj za razvoj kompanije koja će decenijama kasnije simbolizovati pop kulturu.

Coca-Cola Journey vodi vas na istorijski put, stavljajući svaku priču u lokalni kontekst.

Na sajtu se, pored toga, mogu pronaći i priče o tome kako je Coca-Cola stupila na „veliko platno“ i postala gotovo neizostavni deo industrije zabave, kako se kompanija proširila na evropsko tržište sponzorišući Olimpijske igre 1928. godine i slične priče iz istorije nastanka kompanije. Te priče, za razliku od većine sličnih, nisu suvoparne i posebno su zanimljive za domaću publiku zato što pored istorijskih zanimljivosti može saznati i kako može da trenira sa našim olimpijcima.

Prava stvar je kada se korisnik i kupac trajno povežu

Kao što se da primetiti, na delu je odlično urađana content marketing strategija koja korisnike o brendu i tržištu informiše na način koji odudara od konvencionalnog načina reklamiranja. Sadržaj čitaoce uvlači u priču, kroz primere im pokazuje za šta se kompanija zalaže i, što je najbitnije, kvalitetetom ih zadržava da čitaju još.

Čitaoci zatim posežu za drugim tekstovima, inspirišu se, zabavljaju i informišu i odjednom im je potpuno jasno šta je srž brenda Coca-Cola. Tada shvataju da sa kompanijom dele osnovne vrednosti, ciljeve, ponekad i stil života i te dve strane stvaraju vezu koja se ne završava prostom kupovinom proizvoda.

To, naravno, nije posao koji se može završiti za dan, mesec ili dva. To nije destinacija, to je, kao što i samo ime kaže – putovanje. A kvalitetnog sadržaja nikada ne manjka, barem za onog ko ga traži, i to je ono što shvataju kompanije koje su odlučile da promene ustaljeni način komunikacije sa svojim korisnicima. Tek tada kada se korisnik na dubljem nivou poveže sa brendom, oni putuju zajedno.

Posetite Coca-Cola Journey magazin gde možete pronaći više o brendu i njegovoj istoriji u Srbiji.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Upoznajte poslodavce

Microsoft je najpoželjniji IT poslodavac u Srbiji – slede Nordeus i Ubisoft

Ko su najatraktivniji IT poslodavci u Srbiji? Sajt Poslovi Infostud predstavio je rezultate svog prvog velikog istraživanja poslodavaca te vrste, a kompanija koja je osvojila najviše glasova ispitanika je Microsoft.

Startapi i poslovanje

Dobra ‘Employer Branding’ strategija je HR sadržaj na marketinški način

Već neko vreme polemiše se o tome kako i na koji način bi odgovornosti i zadaci HR sektora i marketinga trebalo da se preklapaju kada je Employer Branding u pitanju. Čarobne formule nema, ali ima određenih 'caka' kako da obe strane budu zadovoljne.

Startapi i poslovanje

Emitto obećava 10x veći CTR jer sadržaj plasira tamo gde su korisnici – u njihove direktne poruke

Oglašavanje putem društvenih mreža je sve skuplje, e-mail marketing ne donosi iste rezultate kao pre, pa čitava industrija traži alternativne kanale oglašavanja - među kojima su i direktne poruke. O tome zašto je 'dark social' sve popularniji, razgovaramo sa osnivačem startapa Emitto.

Propustili ste

Kultura 2.0

Retrospektiva 2019: Trendovi i događaji koji su obeležili prethodnu godinu

Još jedna zanimljiva godina polako nam se bliži kraju. Kako bismo sumirali proteklu 2019. godinu, predstavljamo vam retrospektivu ključnih događaja u prethodnih 11 meseci.

Gaming

Oni su Two Desperados, ima ih preko 30 i napravili su igru koju igra 30 miliona igrača širom sveta

Kada razvijete igru za 30 miliona ljudi predstavljate veoma respektabilno ime u rastućoj 'gaming' industriji. U ovom slučaju govorimo o beogradskoj kompaniji Two Desperados, sa čijim smo osnivačem imali priliku da razgovaramo.

Internet marketing

Kako kreirati kampanje sada kada Google Ads za Srbiju omogućava biranje mikro lokacija

Google je od nedavno omogućio oglašivačima da preko Google Ads platforme ciljaju pojedinačne gradove i regione u Srbiji. U nastavku teksta pročitajte kako to i da uradite.

Kultura 2.0

Istražujemo: Da li bi IT kompanije trebalo da odgovaraju na negativne komentare o sebi?

Radite u kompaniji i deo vašeg posla je komuniciranje sa (potencijalnim) zaposlenima? Znamo da vaš zadatak nije nimalo lak, pogotovo kada treba da odreagujete na krizu koju je izazvao nečiji negativan komentar. U tekstu koji sledi, razgovaramo kako da se postavite prema takvim komentarima i šta sa njima da radite.

Gaming

Domaća gejming scena vredna 50 do 100 miliona evra – sledi rast broja zaposlenih i dalji razvoj sektora

Organizacija 'Serbian Game Association' upoznala je domaću javnost i IT zajednicu sa stanjem u srpskoj gejming industriji za proteklu godinu.

Tehnologija

10 zanimljivih gedžeta koji mogu biti vaši na Crni petak!

Crni petak, dan poznat po velikim popustima na razne proizvode polako nam se bliži. Ako želite da izbegnete stampedo ljudi u šoping centrima, mi smo za vas pripremili zanimljive gedžete koje možete kupiti preko domaćih web prodavnica.