Šta dobijete kada korisnika povedete na ‘put’ kroz istoriju vašeg brenda?

Kreiranje globalno prepoznatljivog brenda podrazumeva da kada neko izgovari vaše ime odmah pomisli i na vaše vrednosti, ne samo na proizvod. Ako svoj brending dovedete do savršenstva može se desiti da postanete i jedan od simbola pop kulture! Međutim, uvek može bolje. Put ka 'boljem' u ovom slučaju započinje digitalnim magazinom Coca-Cola Journey.

Korporativni način komuniciranja o misiji i viziji odavno više nije efikasan jer niko ne želi da čita rečenice poput onih „mi verujemo i zalažemo se za…“ –  one više ne bude emocije kod ciljne grupe jer nisu komunicirane na odgovarajući način. Jednostavno, nisu prilagođene potrebama moderne publike čija je pažnja poslednjih godina u značajnom padu, posebno na digitalnim kanalima.

Upravo ovaj izazov jedan je od razloga zašto su u kompaniji Coca-Cola rešili da promene svoj pristup publici kada je u pitanju predstavljanje ciljeva, vrednosti i akcija za koje se brend zalaže. Sve to od sada se promoviše putem digitalnog magazina Coca-Cola Journey.

Ovo online mesto predstavlja skup priča od kojih je ovaj brend satkan – malo poznatih priča o nastanku Coca-Cole, njenim osnivačima, ljudima koji su od kompanije napravili ono što jeste danas i svih onih koji ovaj napitak vole i bez kojih brend ne bi postojao. Na taj način Coca-Cola se povezuje sa lokalnim kontekstom, predočava konkretne akcije koje podržava, univerzalne vrednosti za koje se zalaže, a sve to kroz priču koja čitaocu nije daleka i strana, poput onih o tome kako je 1968. prva boca Coca-Cole krenula na svoje putovanje iz fabrike u Zemunu.

Kroz takav sadržaj čitaoci mogu da se informišu, zabave, nauče nešto novo i pronađu inspiraciju, a vrednosti kompanije komuniciraju se na direktan i neposredan način koji je uz to i zanimljiv, baš kao da su lično upoznali najvećeg fana ovog brenda u Srbiji.

Šta sve to ‘Journey’ priča?

Od kako je 2012. godine na svetskom nivou Coca-Cola počela da razvija svoj digitalni magazin, ideja kojom su se vodili bila je da informacije na klasičnom sajtu transformišu u sadržaj zanimljiv, relevantan i blizak korisnicima i da ih istovremeno informišu o svim relevantnim informacijama o samom brendu. Tako i Journey u Srbiji od marta nastoji da postane sveobuhvatna hronika o ovom brendu i stvarima za koje se zalaže, istovremeno pričajući i o kulturi, sportu i svakodnevnom životu.

Jedna od priča na sajtu vodi nas u daleku 1886. godinu kada je dr Džon Pemberton pomešao sirup obojen karamelom sa gaziranom vodom i time potpuno nesvesno započeo svojevrsnu revoluciju. Nakon toga njegov knjigovođa smislio je naziv Coca-Cola, dizajnirao sada već čuveni crveno-beli logotip i time postavio temelj za razvoj kompanije koja će decenijama kasnije simbolizovati pop kulturu.

Coca-Cola Journey vodi vas na istorijski put, stavljajući svaku priču u lokalni kontekst.

Na sajtu se, pored toga, mogu pronaći i priče o tome kako je Coca-Cola stupila na „veliko platno“ i postala gotovo neizostavni deo industrije zabave, kako se kompanija proširila na evropsko tržište sponzorišući Olimpijske igre 1928. godine i slične priče iz istorije nastanka kompanije. Te priče, za razliku od većine sličnih, nisu suvoparne i posebno su zanimljive za domaću publiku zato što pored istorijskih zanimljivosti može saznati i kako može da trenira sa našim olimpijcima.

Prava stvar je kada se korisnik i kupac trajno povežu

Kao što se da primetiti, na delu je odlično urađana content marketing strategija koja korisnike o brendu i tržištu informiše na način koji odudara od konvencionalnog načina reklamiranja. Sadržaj čitaoce uvlači u priču, kroz primere im pokazuje za šta se kompanija zalaže i, što je najbitnije, kvalitetetom ih zadržava da čitaju još.

Čitaoci zatim posežu za drugim tekstovima, inspirišu se, zabavljaju i informišu i odjednom im je potpuno jasno šta je srž brenda Coca-Cola. Tada shvataju da sa kompanijom dele osnovne vrednosti, ciljeve, ponekad i stil života i te dve strane stvaraju vezu koja se ne završava prostom kupovinom proizvoda.

To, naravno, nije posao koji se može završiti za dan, mesec ili dva. To nije destinacija, to je, kao što i samo ime kaže – putovanje. A kvalitetnog sadržaja nikada ne manjka, barem za onog ko ga traži, i to je ono što shvataju kompanije koje su odlučile da promene ustaljeni način komunikacije sa svojim korisnicima. Tek tada kada se korisnik na dubljem nivou poveže sa brendom, oni putuju zajedno.

Posetite Coca-Cola Journey magazin gde možete pronaći više o brendu i njegovoj istoriji u Srbiji.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Analiza

Koje opcije za razvoj karijere imaju senior programeri?

Nekadašnje nepisano pravilo glasilo je: ako želiš više novca i privilegija, ideš u IT menadžment. Istražujemo kakve opcije seniori danas imaju na raspolaganju.

Kultura 2.0

Kako postati digitalni nomad – iz ugla dvojca iza ‘Us two and the view’?

Jovana i Milan početkom godine rešili su da promene svoju poslovnu rutinu i da kancelariju zamene plažom ili džunglom. Kako im je to pošlo za rukom i koji su im trenutno najveći izazovi kao digitalnim nomadima?

Startapi i poslovanje

Mogu li protesti zadržati Car:Go – prvu IT kompaniju koja je izašla na ulice?

Saga zvana Car:Go i dalje traje. Novi protesti protiv ministarke Mihajlović i blokiranje ulica najavljeni su za petak. Pitamo se - da li je ovo pravi potez?

Propustili ste

Tehnologija

E-prime lansirao električni tricikl na sajmu automobila namenjen poslovnim korisnicima

U ekskluzivnom intervjuu za Netokraciju, direktor i suosnivač kompanije E-prime Milan Manojlović, govori o novim električnim biciklima kompanije, ali i o planiranom širenju poslovanja i izvozu na evropsko tržište.

Startapi i poslovanje

Kako voditi korisničku podršku ako radite u SaaS industriji?

Negativna iskustva sa korisničkom poprilično su česta. Međutim, kada vam uspešnost biznisa zavisi od takvih predrasuda morate uraditi sve da ih prevaziđete. Kako se to radi u SaaS kompanijama?

E-commerce

Ivan Kovačević o ‘omnichannel’ prodaji: Kako uspešno kombinovati ‘offline’ i ‘online’?

Direktor Digital Shopper hub-a u hrvatskoj agenciji Bruketa&Žinić&Grey sledeće nedelje na Webiz edukaciji govoriće o redefinisanju uloge fizičkog prodajnog mesta i spajanju 'online' i 'ofline' prodajnog sveta. Koji je njegov savet 'retaileri'-ima?

Karijere

Ladies of New Business: Zašto je preduzetništvo širi pojam od samostalnog vođenja biznisa?

Šesta po redu konferencija Ladies of News Business održana je juče u prostorijama ICT Hub-a. Tokom tročasovnog programa publika je imala priliku da sazna kako napraviti balans između privatnog i poslovnog života, kao i koliko je važno kontinuirano usavršavanje.

Startapi i poslovanje

Uprkos problemima u Srbiji, CarGo proširio svoje poslovanje – na Beč

Srpska softverska kompanija CarGo Technologies širi svoje poslovanje na još jedan evropski grad - Beč, čime će se naći rame uz rame sa svetski poznatim brendom Uber.

Gaming

Nikola Čavić: Osnovali smo SGA jer gejming zaslužuje poseban status u privredi Srbije

Gejming industrija u Srbiji iz godine u godinu raste i jedan je od značajnijih IT sektora u zemlji. Kako bi se dodatno osnažio razvoj video igara ali i esporta, pre godinu dana nastala je organizacija Serbia Games Association.