Šta dobijete kada korisnika povedete na 'put' kroz istoriju vašeg brenda?

Šta dobijete kada korisnika povedete na ‘put’ kroz istoriju vašeg brenda?

Kreiranje globalno prepoznatljivog brenda podrazumeva da kada neko izgovari vaše ime odmah pomisli i na vaše vrednosti, ne samo na proizvod. Ako svoj brending dovedete do savršenstva može se desiti da postanete i jedan od simbola pop kulture! Međutim, uvek može bolje. Put ka 'boljem' u ovom slučaju započinje digitalnim magazinom Coca-Cola Journey.

Korporativni način komuniciranja o misiji i viziji odavno više nije efikasan jer niko ne želi da čita rečenice poput onih „mi verujemo i zalažemo se za…“ –  one više ne bude emocije kod ciljne grupe jer nisu komunicirane na odgovarajući način. Jednostavno, nisu prilagođene potrebama moderne publike čija je pažnja poslednjih godina u značajnom padu, posebno na digitalnim kanalima.

Upravo ovaj izazov jedan je od razloga zašto su u kompaniji Coca-Cola rešili da promene svoj pristup publici kada je u pitanju predstavljanje ciljeva, vrednosti i akcija za koje se brend zalaže. Sve to od sada se promoviše putem digitalnog magazina Coca-Cola Journey.

Ovo online mesto predstavlja skup priča od kojih je ovaj brend satkan – malo poznatih priča o nastanku Coca-Cole, njenim osnivačima, ljudima koji su od kompanije napravili ono što jeste danas i svih onih koji ovaj napitak vole i bez kojih brend ne bi postojao. Na taj način Coca-Cola se povezuje sa lokalnim kontekstom, predočava konkretne akcije koje podržava, univerzalne vrednosti za koje se zalaže, a sve to kroz priču koja čitaocu nije daleka i strana, poput onih o tome kako je 1968. prva boca Coca-Cole krenula na svoje putovanje iz fabrike u Zemunu.

Kroz takav sadržaj čitaoci mogu da se informišu, zabave, nauče nešto novo i pronađu inspiraciju, a vrednosti kompanije komuniciraju se na direktan i neposredan način koji je uz to i zanimljiv, baš kao da su lično upoznali najvećeg fana ovog brenda u Srbiji.

Šta sve to ‘Journey’ priča?

Od kako je 2012. godine na svetskom nivou Coca-Cola počela da razvija svoj digitalni magazin, ideja kojom su se vodili bila je da informacije na klasičnom sajtu transformišu u sadržaj zanimljiv, relevantan i blizak korisnicima i da ih istovremeno informišu o svim relevantnim informacijama o samom brendu. Tako i Journey u Srbiji od marta nastoji da postane sveobuhvatna hronika o ovom brendu i stvarima za koje se zalaže, istovremeno pričajući i o kulturi, sportu i svakodnevnom životu.

Jedna od priča na sajtu vodi nas u daleku 1886. godinu kada je dr Džon Pemberton pomešao sirup obojen karamelom sa gaziranom vodom i time potpuno nesvesno započeo svojevrsnu revoluciju. Nakon toga njegov knjigovođa smislio je naziv Coca-Cola, dizajnirao sada već čuveni crveno-beli logotip i time postavio temelj za razvoj kompanije koja će decenijama kasnije simbolizovati pop kulturu.

Coca-Cola Journey vodi vas na istorijski put, stavljajući svaku priču u lokalni kontekst.

Na sajtu se, pored toga, mogu pronaći i priče o tome kako je Coca-Cola stupila na „veliko platno“ i postala gotovo neizostavni deo industrije zabave, kako se kompanija proširila na evropsko tržište sponzorišući Olimpijske igre 1928. godine i slične priče iz istorije nastanka kompanije. Te priče, za razliku od većine sličnih, nisu suvoparne i posebno su zanimljive za domaću publiku zato što pored istorijskih zanimljivosti može saznati i kako može da trenira sa našim olimpijcima.

Prava stvar je kada se korisnik i kupac trajno povežu

Kao što se da primetiti, na delu je odlično urađana content marketing strategija koja korisnike o brendu i tržištu informiše na način koji odudara od konvencionalnog načina reklamiranja. Sadržaj čitaoce uvlači u priču, kroz primere im pokazuje za šta se kompanija zalaže i, što je najbitnije, kvalitetetom ih zadržava da čitaju još.

Čitaoci zatim posežu za drugim tekstovima, inspirišu se, zabavljaju i informišu i odjednom im je potpuno jasno šta je srž brenda Coca-Cola. Tada shvataju da sa kompanijom dele osnovne vrednosti, ciljeve, ponekad i stil života i te dve strane stvaraju vezu koja se ne završava prostom kupovinom proizvoda.

To, naravno, nije posao koji se može završiti za dan, mesec ili dva. To nije destinacija, to je, kao što i samo ime kaže – putovanje. A kvalitetnog sadržaja nikada ne manjka, barem za onog ko ga traži, i to je ono što shvataju kompanije koje su odlučile da promene ustaljeni način komunikacije sa svojim korisnicima. Tek tada kada se korisnik na dubljem nivou poveže sa brendom, oni putuju zajedno.

Posetite Coca-Cola Journey magazin gde možete pronaći više o brendu i njegovoj istoriji u Srbiji.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Car:go testira električne trotinete: 999 dinara za poslovne korisnike, uskoro i za ostale članove Udruženja

Električni trotineti najpre će biti na raspolaganju samo kompanijskim Car:Go klijentima i test faza ovog projekta trajaće mesec dana. Nakon toga sledi ekspanzija ove usluge.

Tehnologija

5G mreža nas neće štetno ‘ozračiti’, ali širenje dezinformacija i lažnih vesti sigurno hoće

Fizička pojava kao što je štetno zračenje ne mora nužno uvek da dođe iz nuklearnog reaktora, sunca ili radona, već se javlja u različitim oblicima - u čemu bi, prema pisanju pojedinih medija, svoju ulogu mogla da odigra i 5G mreža.

Ekskluzivno

Francuski Groupe Up kupio manjinski udeo u kompaniji FitPass – u startu ekspanzija na 5 novih tržišta

Domaća kompanija FitPass upravo je ekskluzivno za Netokraciju objavila prodaju udela u kapitalu ovoj francuskoj multinacionalnoj kompaniji i partnerstvo koje je tom prilikom sklopljeno.

Propustili ste

Karijere

Kako se brendirati na LinkedIn-u i obezbediti veći doseg za vaše objave?

Kako funkcioniše LinkedIn algoritam? Kakve objave voli, a koje kažnjava niskim 'reach'-om? Otkrivamo u nastavku.

Startapi i poslovanje

Car:go testira električne trotinete: 999 dinara za poslovne korisnike, uskoro i za ostale članove Udruženja

Električni trotineti najpre će biti na raspolaganju samo kompanijskim Car:Go klijentima i test faza ovog projekta trajaće mesec dana. Nakon toga sledi ekspanzija ove usluge.

Startapi i poslovanje

CESA 2019: Otvorene prijave za startape u Centralnoj i Istočnoj Evropi

Udruženje The Startup Awards po šesti put okuplja startape različitih faza razvoja i delatnosti iz ovog dela Evrope. Nominacije traju do početka avgusta, dok se zainteresovani mogu prijaviti u 16 različitih kategorija.

Gaming

Humanitarni esport turnir Good Game dolazi u Beograd – prijavite vaš tim i igraje protiv drugih IT kompanija

Dom omladine u Beogradu biće domaćin prvog Good Game B2B esport turnira koji će se održati u prestonici sa ciljem povezivanja većih kompanija i prikupljanja sredstava za mlade preduzetnike. Sa idejnim tvorcem takmičenja razgovaramo o nastanku istog i planovima za naredni period.

Ekskluzivno

Francuski Groupe Up kupio manjinski udeo u kompaniji FitPass – u startu ekspanzija na 5 novih tržišta

Domaća kompanija FitPass upravo je ekskluzivno za Netokraciju objavila prodaju udela u kapitalu ovoj francuskoj multinacionalnoj kompaniji i partnerstvo koje je tom prilikom sklopljeno.

Društvene mreže

SHARE Fondacija saopštila: Twitter imenuje predstavnika za Srbiju

Novi Zakon o zaštiti podataka o ličnosti predviđa obavezu gotovo svih velikih IT kompanija da imenuju predstavnike u Srbiji. Prva u nizu koja to čini je Twitter.