Srpski Cloud’n’Car uz SaaS model olakšava poslovanje domaćih auto servisa i centara

Previše podataka, papira i nestrpljivih klijenata, odlika su gotovo svakog auto serivsa u većim gradovima. Nova tehnologija je upravo tu da olakša posao i samim tim unapredi njihovo poslovanje. Jedno od tih rešenja za auto serivse, donosi nam srpski startap Cloud’n’Car.

Kako je ovaj servis nastao, kako se vremenom razvijao i ko su njegovi osnivači, deo je pitanja čije smo odgovore pronašli u detaljnom intervjuu sa osnivačem Draganom CenićemCloud’n’Car spada u kategoriju SaaS proizvoda i kao takav ne zahteva instalaciju od strane klijenta, već se kompletan rad u istom odvija putem web pretraživača u cloudu.

Dragan na samom početku razgovora otkriva da je ovaj proizvod podeljen u više modula od kojih svaki pokriva deo poslovanja, a svi zajedno čine sveobuhvatan alat za vođenje modernog auto servisa ili centra:

Alat pokriva rad sa fakturama, bazom zaposlenih i njihovim aktivnostima kroz radne naloge, radne sate i zarađene procente, bazu svih proizvedenih vozila sa osnovnim tehničkim podacima, bazu klijenata i njihovih vozila, mogućnost iščitavanja saobraćajne dozvole čime je u potpunosti automatizovan proces otvaranja naloga i zavođenje klijenta, i drugo.

U bazi za sada 15 auto servisa, broj će se tek povećavati

Koja je bila inicijalna ideja za nastanak čitavog projekta, a na kraju i krajnjeg proizvoda?

Dragan kaže kako je priča oko Cloud’n’Car-a započela pozivom prijatelja koji je radio kao marketing direktor jednog auto centra, sa ciljem da se ostvari potencijalna saradnja.

„U pitanju je bila izrada softverskog rešenja koje bi tom auto centru omogućilo objedinjavanje svih poslovnih procesa. Kako se već kod prvog sastanka uvidelo da projekat neće biti mali, te da je za njega potrebno i dosta vremena i dosta novca, klijent se povukao iz daljih razgovora i nastavio da vodi poslovanje na isti način“, dodaje on.

To je, pak, bio samo novi početak za Cenića koji je odlučio da od prijatelja potraži pomoć za određene poslovne procese i rešio da samostalno krene u izradu istog:

Moj prvi korak bio je da se naoružam strpljenjem znajući da će ovaj projekat trajati minimum godinu dana. Projekat sam započeo samostalno, koristio slobodno vreme i trudio se da uklopim u neki vremenski okvir. Pred kraj beta verzije polako sam počeo da uključujem i ostale članove i time oformim ekipu na koju ću u budućnosti moći da se oslonim. Nakon toga je usledilo i zvanično otvaranje firme.

Sve obaveze oko rada na projektu ekipa iz Cloud’n’Car-a obavlja u Naučno-tehnološkom parku na Zvezdari.

Ovaj tim iz Beograda trenutno čine dva programera, jedan web dizajner, copywriter i tester koji je zapravo CEO.“Neko je morao da preuzme i tu ulogu“, provlači kroz smeh naš sagovornik, dodajući kako članovi ekipe nisu zaposleni full time na Cloud’n’Car projektu, te se sve zasniva na otvorenoj saradnji.

Četiri vrste paketa za optimalniji odnos cene i kvaliteta

Štaviše, Dragan dodaje kako su iz ovog startapa još u septembru mesecu prošle godine stupili u kontakt sa nekoliko po konfiguraciji zanimljivih auto servisa koji su uključeni u pilot projekat. Prema njegovim rečima, za ceo tim je bilo veoma važno da za prvu fazu prikupe što raznovrsnije klijente kako bi se u što kraćem roku došlo do korisnih informacija za samo rešenje:

Sa nekim firmama smo odmah nakon završetka pilot projekta (januar 2018.) potpisali ugovor o saradnji, dok neki nisu bili spremni na tako veliku promenu u svom poslovanju. Jedan od prvih auto centara koji nam se pridružio je KilerAuto d.o.o., preduzeće koje u Srbiji posluje skoro 30 godina i svakako predstavlja važnu referencu za nas.

S obzirom na to da da Cloud’n’Car spada u SaaS grupu alata, podrazumeva se da je za njegovo korišćenje potrebno plaćati određenu pretplatu. Kako bi se napravio što optimalniji odnos cene i kvaliteta, iz ovog tima su definisali četiri osnovna paketa i time omogućili klijentima da odaberu paket koji im najviše odgovara.

„Paketi se razlikuju po broju klijenata, broju korisnika koji imaju pristup sistemu, broju vozila, zaposlenih, proizvoda i usluga, i slično. Praktično, svaki novi servis može da krene sa najmanjim paketom i kako raste, tako može zakupljivati veći paket. Na isti način, ako u bilo kom trenutku proceni da se obim njegovog poslovanja smanjio, može preći na slabiji paket“, otkriva Cenić više detalja o planu monetizacije servisa.

Na pitanje Netokracije koliko servis do sada ima registrovanih korisnika, Cenić kaže da to i dalje nije onaj broj ljudi da bi se moglo reći da je čitava priča zaživela onako kako je to planirano na početku. U bazi se trenutno nalazi oko 15 auto servisa sa kojima su potpisani ugovori i koji zapravo plaćaju korišćenje ovog rešenja, dok je mnogo veći broj onih koji su se registrovali i poslali zahtev za korišćenje besplatnog dela servisa.

Ovaj deo podrazumeva korišćenje osnovne verzije programa koja uključuje čitanje saobraćajnih kartica, bazu klijenata koji se automatski skladište nakon pročitanih podataka i naravno kompletne baze svih automobila na evro-azijskom tržištu. Ovaj poslednji deo je prema rečima našeg sagovornika veoma koristan jer sadrži i varijacije svakog od modela, pa se samim tim mogu vezati dodatne informacije za svako vozilo u bazi.

Svi podaci koje korisnik ima u sistemu ovog startapa mogu se lako pregledati i menjati kako na webu, tako i na mobilnim uređajima.

‘Uz feedback korisnika širimo i unapređujemo servis’

Iz ovog startapa su za sada odlučni da se oslone na samofinansiranje obaveza i troškova. To najbolje pokazuje i njihov plan da od samog starta celu priču „izguraju“ sami i bez pomoći fondova ili partnerstva sa drugim firmama. Dragan tom prilikom ističe:

Jednostavno nismo želeli da budemo uslovljeni niti ograničeni u donošenju poslovnih odluka. Naše softversko rešenje obrađuje veoma specifičnu granu industrije i samim tim nemate mnogo mesta za kompromise koji bi možda odvukli celu priču na neki drugu stranu. Ovakva odluka ima i svoju lošu stranu a to je naravno, što u startu sve morate da finansirate sami.

Kada je reč o konkurenciji, Cenić kaže da trenutno postoji nekoliko sličnih alata u Srbiji, ali ne u vidu cloud rešenja. Dosta ozbiljnija konkurencija se nalazi u zemljama EU, gde je i tržište dosta razvijenije i gde su ljudi spremni da ulože novac u sva ona tehnološka rešenja koja će im ubrzati poslovne procese.

Kako Dragan kaže, kod nas ljudi jednostavno nisu zainteresovani da investiraju u korisne alate pa čak i da oni koštaju manje od pretplata za mobilni telefon. Ovu konstataciju dokazuje i analiza koju je ovaj startap sproveo, a u kojoj se jasno nameće zaključak kako veliki broj auto servisa i centara koriste neki office alata na primer Word ili Excel i onda u njemu prave fakture, te jednostavno nisu otvoreni ka novim i modernijim rešenjima.

Govoreći o planovima za budućnost, Cenić napominje da se trenutno celokupan Cloud’n’Car projekat smatra zaokruženom celinom, dok se bez obzira na to, konstantno osluškuju zahtevi klijenata i feedback drugih korisnika, kako bi se u dogovoru sa njima servis mogao vremenom proširiti i dodatno unaprediti. „Naravno, sektor prodaje treba da se baci na posao i pridobije što veći broj klijenata i time proširi naš portfolio“, zaključio je na kraju Dragan.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

Istina o Full-Stack programerima – da li oni postoje ili ne?

Domaća IT zajednica ima podeljenja mišljenja - postoje li Full-Stack programeri ili ne? Ako postoje koji su to programski jezici kojim vladaju i zašto nemamo standardizaciju ove pozicije?

E-commerce

Upoznajte prve predavače koji 22. novembra otkrivaju ‘zanat’ digitalne trgovine!

Do drugog izdanja Netokracijine OMGcommerce konferencije deli nas nešto manje od mesec dana - upoznajte se sa delom predavača na ovogodišnjem događaju i obezbedite svoje mesto na vreme!

Startapi i poslovanje

Skupština usvojila Zakon o prevozu putnika i time stopirala rad CAR:GO aplikacije

Skupština Srbije usvojila je izmene Zakona o prevozu putnika u drumskom saobraćaju čime država efektivno staje na put daljem radu digitalnih servisa za prevoz putnika.

Propustili ste

Intervju

Novosadski Smart Watering automatizuje navodnjavanje za male i velike poljoprivrednike

I Srbija lagano kreće u primenu naprednih tehnoloških rešenja u poljoprivredi, a veliku zaslugu za njihovu širu primenu i razvoj imaju domaće kompanije. Jedna od njih je i Smart Watering koja stoji iza sistema za pametno navodnjavanje.

Netokracija

Kako pronaći svoje mesto u IT industriji (ili se bolje pozicionirati u istoj)?

Netokracijina peta po redu Ladies of New Business konferencija održaće se 4. decembra u ICT Hub-u, a ovo izdanje biće posvećeno devojkama i ženama koje rade u u svetu IT-ja, ili u taj sektor žele da uđu.

Kolumna

Kako pobediti u borbi za normalniji Internet u Srbiji?

Pre desetak dana jedna devojka odlučila je da sebi oduzme život. Kako je jedan deo njenog i privatnog i profesionalnog života podrazumevao javno eksponiranje, a uzevši u obzir da je bila veoma harizmatična i neobična, sve je to privuklo mnogo više pažnje nego neki drugi slični slučajevi. Pažnje javnosti i pažnje medija.

Startapi i poslovanje

ConveyIQ sa kancelarijama u Beogradu osigurao $5,5 miliona – rundu predvodio SC Ventures

Američka kompanija koja se bavi razvojem softvera za komunikaciju sa kandidatima i automatizaciju zapošljavanja za velike kompanije osigurala je investiciju u iznosu od 5,5 miliona dolara. ConveyIQ ima kancelarije u Beogradu, dok će investicija biti iskorišćena i za proširenje lokalnog tima.

Kultura 2.0

Pitali smo srpske digitalce kako je bilo na Web Summitu u Lisabonu

Nedavno je zatvorena jedna od najvećih 'tech' konferencija na svetu koja se poslednjih nekoliko godina održava u Lisabonu. I dok je odbrojavanje do sledećeg događaja već počelo, mi smo porazgovarali sa stručnjacima o njihovom utisku sa samita u Portugalu i koja su sve značajna iskustva i znanja prikupili.

Društvene mreže

Obriši poslato – Messenger uvodi mogućnost brisanja poruka za sve

Facebook Messenger postao je bogatiji za 'Unsend' funkciju - uz pomoć koje korisnici od sada mogu da selektuju i uklone već poslate poruke.