Srpski Cloud'n'Car uz SaaS model olakšava poslovanje domaćih auto servisa i centara

Srpski Cloud’n’Car uz SaaS model olakšava poslovanje domaćih auto servisa i centara

Previše podataka, papira i nestrpljivih klijenata, odlika su gotovo svakog auto serivsa u većim gradovima. Nova tehnologija je upravo tu da olakša posao i samim tim unapredi njihovo poslovanje. Jedno od tih rešenja za auto serivse, donosi nam srpski startap Cloud’n’Car.

Kako je ovaj servis nastao, kako se vremenom razvijao i ko su njegovi osnivači, deo je pitanja čije smo odgovore pronašli u detaljnom intervjuu sa osnivačem Draganom CenićemCloud’n’Car spada u kategoriju SaaS proizvoda i kao takav ne zahteva instalaciju od strane klijenta, već se kompletan rad u istom odvija putem web pretraživača u cloudu.

Dragan na samom početku razgovora otkriva da je ovaj proizvod podeljen u više modula od kojih svaki pokriva deo poslovanja, a svi zajedno čine sveobuhvatan alat za vođenje modernog auto servisa ili centra:

Alat pokriva rad sa fakturama, bazom zaposlenih i njihovim aktivnostima kroz radne naloge, radne sate i zarađene procente, bazu svih proizvedenih vozila sa osnovnim tehničkim podacima, bazu klijenata i njihovih vozila, mogućnost iščitavanja saobraćajne dozvole čime je u potpunosti automatizovan proces otvaranja naloga i zavođenje klijenta, i drugo.

U bazi za sada 15 auto servisa, broj će se tek povećavati

Koja je bila inicijalna ideja za nastanak čitavog projekta, a na kraju i krajnjeg proizvoda?

Dragan kaže kako je priča oko Cloud’n’Car-a započela pozivom prijatelja koji je radio kao marketing direktor jednog auto centra, sa ciljem da se ostvari potencijalna saradnja.

„U pitanju je bila izrada softverskog rešenja koje bi tom auto centru omogućilo objedinjavanje svih poslovnih procesa. Kako se već kod prvog sastanka uvidelo da projekat neće biti mali, te da je za njega potrebno i dosta vremena i dosta novca, klijent se povukao iz daljih razgovora i nastavio da vodi poslovanje na isti način“, dodaje on.

To je, pak, bio samo novi početak za Cenića koji je odlučio da od prijatelja potraži pomoć za određene poslovne procese i rešio da samostalno krene u izradu istog:

Moj prvi korak bio je da se naoružam strpljenjem znajući da će ovaj projekat trajati minimum godinu dana. Projekat sam započeo samostalno, koristio slobodno vreme i trudio se da uklopim u neki vremenski okvir. Pred kraj beta verzije polako sam počeo da uključujem i ostale članove i time oformim ekipu na koju ću u budućnosti moći da se oslonim. Nakon toga je usledilo i zvanično otvaranje firme.

Sve obaveze oko rada na projektu ekipa iz Cloud’n’Car-a obavlja u Naučno-tehnološkom parku na Zvezdari.

Ovaj tim iz Beograda trenutno čine dva programera, jedan web dizajner, copywriter i tester koji je zapravo CEO.“Neko je morao da preuzme i tu ulogu“, provlači kroz smeh naš sagovornik, dodajući kako članovi ekipe nisu zaposleni full time na Cloud’n’Car projektu, te se sve zasniva na otvorenoj saradnji.

Četiri vrste paketa za optimalniji odnos cene i kvaliteta

Štaviše, Dragan dodaje kako su iz ovog startapa još u septembru mesecu prošle godine stupili u kontakt sa nekoliko po konfiguraciji zanimljivih auto servisa koji su uključeni u pilot projekat. Prema njegovim rečima, za ceo tim je bilo veoma važno da za prvu fazu prikupe što raznovrsnije klijente kako bi se u što kraćem roku došlo do korisnih informacija za samo rešenje:

Sa nekim firmama smo odmah nakon završetka pilot projekta (januar 2018.) potpisali ugovor o saradnji, dok neki nisu bili spremni na tako veliku promenu u svom poslovanju. Jedan od prvih auto centara koji nam se pridružio je KilerAuto d.o.o., preduzeće koje u Srbiji posluje skoro 30 godina i svakako predstavlja važnu referencu za nas.

S obzirom na to da da Cloud’n’Car spada u SaaS grupu alata, podrazumeva se da je za njegovo korišćenje potrebno plaćati određenu pretplatu. Kako bi se napravio što optimalniji odnos cene i kvaliteta, iz ovog tima su definisali četiri osnovna paketa i time omogućili klijentima da odaberu paket koji im najviše odgovara.

„Paketi se razlikuju po broju klijenata, broju korisnika koji imaju pristup sistemu, broju vozila, zaposlenih, proizvoda i usluga, i slično. Praktično, svaki novi servis može da krene sa najmanjim paketom i kako raste, tako može zakupljivati veći paket. Na isti način, ako u bilo kom trenutku proceni da se obim njegovog poslovanja smanjio, može preći na slabiji paket“, otkriva Cenić više detalja o planu monetizacije servisa.

Na pitanje Netokracije koliko servis do sada ima registrovanih korisnika, Cenić kaže da to i dalje nije onaj broj ljudi da bi se moglo reći da je čitava priča zaživela onako kako je to planirano na početku. U bazi se trenutno nalazi oko 15 auto servisa sa kojima su potpisani ugovori i koji zapravo plaćaju korišćenje ovog rešenja, dok je mnogo veći broj onih koji su se registrovali i poslali zahtev za korišćenje besplatnog dela servisa.

Ovaj deo podrazumeva korišćenje osnovne verzije programa koja uključuje čitanje saobraćajnih kartica, bazu klijenata koji se automatski skladište nakon pročitanih podataka i naravno kompletne baze svih automobila na evro-azijskom tržištu. Ovaj poslednji deo je prema rečima našeg sagovornika veoma koristan jer sadrži i varijacije svakog od modela, pa se samim tim mogu vezati dodatne informacije za svako vozilo u bazi.

Svi podaci koje korisnik ima u sistemu ovog startapa mogu se lako pregledati i menjati kako na webu, tako i na mobilnim uređajima.

‘Uz feedback korisnika širimo i unapređujemo servis’

Iz ovog startapa su za sada odlučni da se oslone na samofinansiranje obaveza i troškova. To najbolje pokazuje i njihov plan da od samog starta celu priču „izguraju“ sami i bez pomoći fondova ili partnerstva sa drugim firmama. Dragan tom prilikom ističe:

Jednostavno nismo želeli da budemo uslovljeni niti ograničeni u donošenju poslovnih odluka. Naše softversko rešenje obrađuje veoma specifičnu granu industrije i samim tim nemate mnogo mesta za kompromise koji bi možda odvukli celu priču na neki drugu stranu. Ovakva odluka ima i svoju lošu stranu a to je naravno, što u startu sve morate da finansirate sami.

Kada je reč o konkurenciji, Cenić kaže da trenutno postoji nekoliko sličnih alata u Srbiji, ali ne u vidu cloud rešenja. Dosta ozbiljnija konkurencija se nalazi u zemljama EU, gde je i tržište dosta razvijenije i gde su ljudi spremni da ulože novac u sva ona tehnološka rešenja koja će im ubrzati poslovne procese.

Kako Dragan kaže, kod nas ljudi jednostavno nisu zainteresovani da investiraju u korisne alate pa čak i da oni koštaju manje od pretplata za mobilni telefon. Ovu konstataciju dokazuje i analiza koju je ovaj startap sproveo, a u kojoj se jasno nameće zaključak kako veliki broj auto servisa i centara koriste neki office alata na primer Word ili Excel i onda u njemu prave fakture, te jednostavno nisu otvoreni ka novim i modernijim rešenjima.

Govoreći o planovima za budućnost, Cenić napominje da se trenutno celokupan Cloud’n’Car projekat smatra zaokruženom celinom, dok se bez obzira na to, konstantno osluškuju zahtevi klijenata i feedback drugih korisnika, kako bi se u dogovoru sa njima servis mogao vremenom proširiti i dodatno unaprediti. „Naravno, sektor prodaje treba da se baci na posao i pridobije što veći broj klijenata i time proširi naš portfolio“, zaključio je na kraju Dragan.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

E-commerce

Gde je nestala besplatna poštarina i da li će AliExpress ikada vratiti ‘Free Shipping’ za Srbiju?

Pisanja medija s početka meseca o tome da AliExpress izbacuje 'free shipping' određenih proizvoda unelo je paniku među mnogima koji kupuju u ovoj online prodavnici. Mi smo analizirali šta je uzrok ovoj promeni i da li uskoro možemo očekivati da se stvari vrate u normalu.

Startapi i poslovanje

3Lateral kupio parcelu u Novom Sadu vrednu €7,7 miliona evra – da li je na pomolu izgradnja njihovog kampusa?

3Lateral kupio je plac u Novom Sadu od skoro 6.500 m2, a koji je plaćen više od 7,7 miliona evra. Znači li to da ova kompanija planira gradnju kampusa?

Gaming

Ovi momci su vicešampioni eEuro 2020 i profesionalni PES igrači u Srbiji

Većina muške populacije je u školskim danima provodila vreme igrajući čuveni PES sa svojim drugarima. Još tada se znalo ko je glavni u kraju, ko ima talenta za ovu igru i ko 'puni mreže' protivnicima. Upravo taj 'PES talenat', Marko Roksić Roksa i Stefan Slavković Kepa podigli su na profesionalni nivo igranja ove igre, napravivši sjajne individualne i reprezentativne rezultate na svetskom nivou.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Upoznajte Stefana Feješa, najmlađeg programera koji radi u GitHubu i jedinog koji dolazi iz Srbije

Stefan Feješ ima 20 godina, fakultet bi trebalo da završi 2022. godine, a već je kreirao šesti najbrže rastući 'open source' projekat u 2018. godini, govorio na nekim od najpoznatijih 'tech' konferencija širom sveta, a prošlog meseca postao je i najmlađi član GitHub tima.

Kultura 2.0

Kako ste danas?

Pre nekoliko godina jedan lanac privatnih zdravstvenih ustanova preplavio je Beograd bilbordima sa ovim pitanjem. I nikome ko je video nije bilo svejedno. 'Struka' se obrušila na kampanju, a suštinski ni tada ni danas nije bilo jasno koji je tačno problem sa tim što je komunicirano.

Startapi i poslovanje

ICT Hub Venture investirao u beogradski startap Trickest sa ciljem da se podrži razvoj rešenja u oblasti ‘cyber’ bezbednosti

ICT Hub Venture, investicioni fond sa sedištem u Beogradu koji ulaže u startape u ranoj fazi razvoja, investirao je u Trickest, beogradski startap koji se bavi 'cyber' bezbednošću. Cilj je da se podrži razvoj 'cloud-based' platforme koja će omogućiti dinamično testiranje radi pronalaska slabih tačaka i ranjivosti svakog sistema.

Gaming

Kako sam sa C# prešao na C++ i zašto to ne bih uspeo bez mentora?

Industrija video igara definitivno napreduje - kako na svetskoj tako i na domaćoj sceni. Ono što doprinosi njenoj ekspanziji je prisustvo raznih besplatnih 'subscription' ili 'premium game engine'-a, među kojima se najčešće nailazi na rešenja koja koriste C# ili C++. Ovo je moja priča kako sam sa prvog programskog jezika prešao na drugi.

Startapi i poslovanje

Payoneer potvrdio: Kartice su ponovo aktivne za sve korisnike

Kompanija Payoneer upravo je potvrdila da su njihove Prepaid Mastercard kartice ponovo aktivne nakon što je prošle nedelje 'fintech' kompanija Wirecard, njihov provajder, proglasila bankrot.

E-commerce

Gde je nestala besplatna poštarina i da li će AliExpress ikada vratiti ‘Free Shipping’ za Srbiju?

Pisanja medija s početka meseca o tome da AliExpress izbacuje 'free shipping' određenih proizvoda unelo je paniku među mnogima koji kupuju u ovoj online prodavnici. Mi smo analizirali šta je uzrok ovoj promeni i da li uskoro možemo očekivati da se stvari vrate u normalu.