Srpski Cloud'n'Car uz SaaS model olakšava poslovanje domaćih auto servisa i centara

Srpski Cloud’n’Car uz SaaS model olakšava poslovanje domaćih auto servisa i centara

Previše podataka, papira i nestrpljivih klijenata, odlika su gotovo svakog auto serivsa u većim gradovima. Nova tehnologija je upravo tu da olakša posao i samim tim unapredi njihovo poslovanje. Jedno od tih rešenja za auto serivse, donosi nam srpski startap Cloud’n’Car.

Kako je ovaj servis nastao, kako se vremenom razvijao i ko su njegovi osnivači, deo je pitanja čije smo odgovore pronašli u detaljnom intervjuu sa osnivačem Draganom CenićemCloud’n’Car spada u kategoriju SaaS proizvoda i kao takav ne zahteva instalaciju od strane klijenta, već se kompletan rad u istom odvija putem web pretraživača u cloudu.

Dragan na samom početku razgovora otkriva da je ovaj proizvod podeljen u više modula od kojih svaki pokriva deo poslovanja, a svi zajedno čine sveobuhvatan alat za vođenje modernog auto servisa ili centra:

Alat pokriva rad sa fakturama, bazom zaposlenih i njihovim aktivnostima kroz radne naloge, radne sate i zarađene procente, bazu svih proizvedenih vozila sa osnovnim tehničkim podacima, bazu klijenata i njihovih vozila, mogućnost iščitavanja saobraćajne dozvole čime je u potpunosti automatizovan proces otvaranja naloga i zavođenje klijenta, i drugo.

U bazi za sada 15 auto servisa, broj će se tek povećavati

Koja je bila inicijalna ideja za nastanak čitavog projekta, a na kraju i krajnjeg proizvoda?

Dragan kaže kako je priča oko Cloud’n’Car-a započela pozivom prijatelja koji je radio kao marketing direktor jednog auto centra, sa ciljem da se ostvari potencijalna saradnja.

“U pitanju je bila izrada softverskog rešenja koje bi tom auto centru omogućilo objedinjavanje svih poslovnih procesa. Kako se već kod prvog sastanka uvidelo da projekat neće biti mali, te da je za njega potrebno i dosta vremena i dosta novca, klijent se povukao iz daljih razgovora i nastavio da vodi poslovanje na isti način”, dodaje on.

To je, pak, bio samo novi početak za Cenića koji je odlučio da od prijatelja potraži pomoć za određene poslovne procese i rešio da samostalno krene u izradu istog:

Moj prvi korak bio je da se naoružam strpljenjem znajući da će ovaj projekat trajati minimum godinu dana. Projekat sam započeo samostalno, koristio slobodno vreme i trudio se da uklopim u neki vremenski okvir. Pred kraj beta verzije polako sam počeo da uključujem i ostale članove i time oformim ekipu na koju ću u budućnosti moći da se oslonim. Nakon toga je usledilo i zvanično otvaranje firme.

Sve obaveze oko rada na projektu ekipa iz Cloud’n’Car-a obavlja u Naučno-tehnološkom parku na Zvezdari.

Ovaj tim iz Beograda trenutno čine dva programera, jedan web dizajner, copywriter i tester koji je zapravo CEO.”Neko je morao da preuzme i tu ulogu”, provlači kroz smeh naš sagovornik, dodajući kako članovi ekipe nisu zaposleni full time na Cloud’n’Car projektu, te se sve zasniva na otvorenoj saradnji.

Četiri vrste paketa za optimalniji odnos cene i kvaliteta

Štaviše, Dragan dodaje kako su iz ovog startapa još u septembru mesecu prošle godine stupili u kontakt sa nekoliko po konfiguraciji zanimljivih auto servisa koji su uključeni u pilot projekat. Prema njegovim rečima, za ceo tim je bilo veoma važno da za prvu fazu prikupe što raznovrsnije klijente kako bi se u što kraćem roku došlo do korisnih informacija za samo rešenje:

Sa nekim firmama smo odmah nakon završetka pilot projekta (januar 2018.) potpisali ugovor o saradnji, dok neki nisu bili spremni na tako veliku promenu u svom poslovanju. Jedan od prvih auto centara koji nam se pridružio je KilerAuto d.o.o., preduzeće koje u Srbiji posluje skoro 30 godina i svakako predstavlja važnu referencu za nas.

S obzirom na to da da Cloud’n’Car spada u SaaS grupu alata, podrazumeva se da je za njegovo korišćenje potrebno plaćati određenu pretplatu. Kako bi se napravio što optimalniji odnos cene i kvaliteta, iz ovog tima su definisali četiri osnovna paketa i time omogućili klijentima da odaberu paket koji im najviše odgovara.

“Paketi se razlikuju po broju klijenata, broju korisnika koji imaju pristup sistemu, broju vozila, zaposlenih, proizvoda i usluga, i slično. Praktično, svaki novi servis može da krene sa najmanjim paketom i kako raste, tako može zakupljivati veći paket. Na isti način, ako u bilo kom trenutku proceni da se obim njegovog poslovanja smanjio, može preći na slabiji paket”, otkriva Cenić više detalja o planu monetizacije servisa.

Na pitanje Netokracije koliko servis do sada ima registrovanih korisnika, Cenić kaže da to i dalje nije onaj broj ljudi da bi se moglo reći da je čitava priča zaživela onako kako je to planirano na početku. U bazi se trenutno nalazi oko 15 auto servisa sa kojima su potpisani ugovori i koji zapravo plaćaju korišćenje ovog rešenja, dok je mnogo veći broj onih koji su se registrovali i poslali zahtev za korišćenje besplatnog dela servisa.

Ovaj deo podrazumeva korišćenje osnovne verzije programa koja uključuje čitanje saobraćajnih kartica, bazu klijenata koji se automatski skladište nakon pročitanih podataka i naravno kompletne baze svih automobila na evro-azijskom tržištu. Ovaj poslednji deo je prema rečima našeg sagovornika veoma koristan jer sadrži i varijacije svakog od modela, pa se samim tim mogu vezati dodatne informacije za svako vozilo u bazi.

Svi podaci koje korisnik ima u sistemu ovog startapa mogu se lako pregledati i menjati kako na webu, tako i na mobilnim uređajima.

‘Uz feedback korisnika širimo i unapređujemo servis’

Iz ovog startapa su za sada odlučni da se oslone na samofinansiranje obaveza i troškova. To najbolje pokazuje i njihov plan da od samog starta celu priču “izguraju” sami i bez pomoći fondova ili partnerstva sa drugim firmama. Dragan tom prilikom ističe:

Jednostavno nismo želeli da budemo uslovljeni niti ograničeni u donošenju poslovnih odluka. Naše softversko rešenje obrađuje veoma specifičnu granu industrije i samim tim nemate mnogo mesta za kompromise koji bi možda odvukli celu priču na neki drugu stranu. Ovakva odluka ima i svoju lošu stranu a to je naravno, što u startu sve morate da finansirate sami.

Kada je reč o konkurenciji, Cenić kaže da trenutno postoji nekoliko sličnih alata u Srbiji, ali ne u vidu cloud rešenja. Dosta ozbiljnija konkurencija se nalazi u zemljama EU, gde je i tržište dosta razvijenije i gde su ljudi spremni da ulože novac u sva ona tehnološka rešenja koja će im ubrzati poslovne procese.

Kako Dragan kaže, kod nas ljudi jednostavno nisu zainteresovani da investiraju u korisne alate pa čak i da oni koštaju manje od pretplata za mobilni telefon. Ovu konstataciju dokazuje i analiza koju je ovaj startap sproveo, a u kojoj se jasno nameće zaključak kako veliki broj auto servisa i centara koriste neki office alata na primer Word ili Excel i onda u njemu prave fakture, te jednostavno nisu otvoreni ka novim i modernijim rešenjima.

Govoreći o planovima za budućnost, Cenić napominje da se trenutno celokupan Cloud’n’Car projekat smatra zaokruženom celinom, dok se bez obzira na to, konstantno osluškuju zahtevi klijenata i feedback drugih korisnika, kako bi se u dogovoru sa njima servis mogao vremenom proširiti i dodatno unaprediti. “Naravno, sektor prodaje treba da se baci na posao i pridobije što veći broj klijenata i time proširi naš portfolio”, zaključio je na kraju Dragan.

Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Office Talks Podcast

Kako doći do investicije za vaš startap?

Gost 195. epizode Office Talks podkasta bio je Miloš Rakčević koji je sa nama podelio svoj preduzetnički put i iskrene savete za sve koji planiraju da osnuju startap u Web3 ili nekom drugom sektoru IT industrije.

Startapi i poslovanje

Kako je Slobodan pobegao iz Beograda na Rtanj gde spaja IT i poljoprivredu?

U podnožju planine Rtanj, zajedno sa svojom porodicom pobegao je od gradske vreve i stresnog života. Tamo uzgajaju lekovito bilje od kojeg proizvode preparate dostupne na portalu Royal Balm.

Startapi i poslovanje

Srpsko-američki Lupa Technology osigurao investiciju od $1,8 miliona – sledi širenje poslovanja

Lupa Technology je na misiji da značajno unapredi upravljanje podacima u građevinskoj industriji. Ova srpsko-američka platforma, sa sedištem u Njujorku i Beogradu, upravo je zatvorila rundu ulaganja od $1,8 miliona kako bi podstakla svoju ekspanziju.

Propustili ste

Novost

Google Street View automobili ponovo na putevima Srbije

Njihova misija je ažuriranje Google Street View fotografija srpskih gradova, arhitektonskih i prirodnih dobara na Google mapama.

Takmičenje

Predstavljen žiri SoMo Borca: Evo ko će odabrati najbolje digitalne projekte u regionu

Prijave se zatvaraju 25. septembra, a 'early bird' prijave otvorene su do 1. septembra 2024. godine!

Intervju

Endava: Program dualnog obrazovanja stvara IT budućnost Srbije

 Ukoliko nastojimo da razvijamo IT industriju i digitalnu ekonomiju u Srbiji, jedan od temelja za to jeste obrazovanje i dolazak novih mladih talentovanih ljudi. Velike IT kompanije, poput Endave, igraju važnu ulogu u procesu izgradnje i edukacije budućih stručnjaka.

Karijere

Učenike u Srbiji više ne zanima IT: Istina ili medijski spin?

'Đaci neće u programere' odjeknulo je u svim medijima nakon završenog prijemnog za srednje škole i gimnazije. Da li je zaista tako i zbog čega ove godine ima manje upisanih đaka na IT smerove u gimnazijama, pročitajte u analizi koja sledi.

Office Talks Podcast

Mily Tech: Startap koji pomaže da vam paketi stižu na vreme

Gost 197. epizode Office Talks podkasta bio je Miloš Zlatković, osnivač i CEO kompanije Mily Technologies. On nam je predstavio razvojni put kompanije — od osnivanja do milionske investicije i planova za budućnost!

Intervju

Mastercard lansirao alat ‘Shopping Muse’ za jednostavnu i personalizovanu kupovinu

Kompanija Mastercard je razvila novi alat 'Shopping Muse' koji je zasnovan na AI tehnologiji a sve u cilju da se napravi veliki korak ka interaktivnijoj i angažovanijoj trgovini u budućnosti.