Može li nam Charly olakšati nabavku - iz Facebook Messengera?

Može li nam ‘Charly’ olakšati kućnu nabavku iz Facebook Messengera?

Ovogodišnji SAP Forum koji je održan u Jugoslovenskom dramskom pozorištu bio je posvećen predstavljanju različitih softverskih rešenja kompanije SAP u oblasti digitalnog poslovanja, Internet trgovine, ali i sporta. Tom prilikom upoznali smo se sa budućnošću ličnog e-commerce iskustva u okviru SAP Hybris Commerce rešenja - u pitanju je chatbot Charly koji olakšava proces poručivanja namirnica za kuću - putem Facebook Messengera.

Istraživanja su još ranije pokazala da je sve više korisnika chat aplikacija među kojima se svakako ističe Facebook Messenger. Čak 37.000 kompanija, brendova i organizacija iskoristilo je nove chatbot mogućnosti koje je ova platforma predstavila, a među njima se našao i SAP koji je kreirao potpuno novo m-commerce iskustvo u vidu chatbota Charly.

Sa ovim chatbotom imali smo prilike da se upoznamo na ovogodišnjem SAP Forumu u Beogradu, dok je svrha robota da omogući korisnicima lakše naručivanje hrane i namirnica – direktno putem Messengera (bilo da su kod kuće, na poslu, u prevozu ili slično). Prednost pomenutog rešenja najbolje se ogleda u činjenici da je najveći broj aplikacija koje se koriste upravo one za dopisivanje, kao i da sve manje ljudi instalira posebne aplikacije za kupovinu određenih brendova.

Kako bi se ostvarila komunikacija sa kupcima na onim kanalima koje već koriste, Charly je, kao rešenje SAP Hybris Commerce, odličan primer konkretne primene veštačke inteligencije i mašinskog učenja, budući da chatbot pamti navike korisnika, prepoznajući pored teksta čak i emodžije! 🤖 Naravno, korisnici u svakom trenutku mogu da pogledaju sadržaj svoje korpe i uklone nepotrebne artikle jednostavnim pisanim komandama.

Kako bismo saznali više o Charly-ju, tehnologiji na kojoj je baziran i njegovoj upotrebljivosti na tržištu kao što je srpsko, odgovore na pitanja potražili smo u SAP-u iz kog kažu da je chatbot kreiran kao kombinacija sledećih funkcija: RASA NLU (Natural Language Understanding), AI komponenta za cloud computing, kao i SAP Hybris Commerce platforme:

Naš chatbot u svakoj interakciji koristi podatke SAP Hybris Commerce platforme, od prikaza podataka o proizvodima i njihovih cena, do dostupnosti. Sam proces plaćanja isto tako je rešen kroz e-commerce platformu. Naime, u pozadini, kad prvi put „upoznate“ Charly-ja, u mogućnosti ste da zabeležite svoj profil uključujući i podatke za plaćanje.

Mašinsko učenje za naprednije i lakše korišćenje

Konkrento, Charly će u trenutku postavljanja prve porudžbine korisniku pružiti link ka sekciji gde se mogu uneti podaci za plaćanje – bilo to putem platne kartice, pouzećem ili recimo putem servisa PayPal.

Na pitanje Netokracije da li i korisnici iz Srbije mogu da očekuju slično rešenje za potrebe nabavke, iz SAP-a dodaju da će to svakako biti moguće, no da je i dalje potrebno obraditi veliku količinu podataka u pozadini kako bi se došlo do željene jednostavnosti. Upravo o tome govorio je i Ivan Grujović (Sales Expert, SAP Hybris SEE) tokom SAP Foruma, predstavivši Charly-ja publici kao još jedno od novih rešenja u okviru SAP Hybris Commerce platforme – uz osvrt da chatbot uči i pamti kroz konverzaciju sa korisnikom.

SAP West Balkans
Domaća publika imala je priliku da vidi live demo Charly-ja i da se upozna sa procesom naručivanja i kupovine iz Facebook Messengera.

Kada već govorimo o tehnologiji, neizbežno je pomenuti da je Charly usko povezan sa AI komponentom (veštačkom inteligencijom). Ova tehnologija uči o preferencijama kupca kroz ponavljanje sličnih aktivnosti kao što je na primer naručivanje određenog proizvoda, te praćenje reakcije na ponuđeni odgovor – jer veštačka inteligencija vremenom uči kakav odgovor treba da prosledi.

Ipak, Charly nije zamišljen samo kao pametni chatbot koji će služiti za naručivanje namirnica. Štaviše, eksperti iz SAP-a koji su učestvovali u razvoju ovog rešenja za Netokraciju kažu da bi ova tehnologija mogla da pronađe svoju primenu u različitim industrijama – tamo gde je bitan direktan kontakt sa kupcem: turizam, zdravstvo, mediji, uslužni sektor i slično, te da SAP Hybris Commerce tim aktivno prikuplja povratne informacije, ideje, predloge i kritike sa tržišta.

Iako i dalje u test fazi, Charly za sada prepoznaje svaki sledeći korak u procesu kupovine putem Messengera.

Implementacija GDPR regulative neophodna

Chatbot Charly za sada je dostupan samo na Messengeru, ali iz SAP-a poručuju da je glavni pokretač integracije na neku drugu chat platformu prepoznavanje vrednosti te platforme u smislu dostupnosti, otvorenosti i prihvaćenosti od strane ciljne grupe, potrošača ili B2B korisnika. Ipak, radi se na tome da SAP Hybris bude i ostane izvor ideja i inovacija:

SAP Hybris uključuje najnovije tehnologije – od in-memory computing do mašinskog učenja – čime se kompanijama u različitim industrijama pomaže u transformaciji načina na koji se povezuju sa svojim klijentima i pružaju posebno iskustvo u dodiru sa brendom. Koristeći velike količine podataka o kupcima koji se stalno analiziraju kao osnovi za razumevanje konteksta, SAP Hybris pruža personalizovana, relevantna i optimizovana iskustva kupaca u svakom od kanala, kako digitalnih tako i fizičkih.

S obzirom na to da je trenutno aktuelno pitanje u EU o zaštiti podataka korisnika što se direktno povezuje i sa upotrebom chatbota u svrhu kupovine, svakako treba napomenuti da je kompanija SAP posvećena implementaciji GDPR regulative kako bi se blagovremeno postigle sve usaglašenosti ne bi li kompanija ispunila svoju obavezu i ulogu kontrolora i procesora podataka, što bi omogućilo potrošačima i partnerima da budu usklađeni sa navedenom odredbom prilikom korišćenja SAP proizvoda ili servisa u budućnosti.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Kultura 2.0

Ko je vaš Mesija na razmućivanje?

Kada ste prvi put shvatili da ste matori? Ja pre nekih 5-6 godina, tada u kasnim dvadesetim.

Internet marketing

UniCredit Bank Srbija gasi Facebook, Messenger i Instagram – sledi ulaganje u sopstvene digitalne kanale?

Način na koji Facebook tretira svoje korisnike bili su dovoljan razlog da UniCredit grupa najavi potpuno povlačenje sa društvenih mreža kompanije iz Menlo Parka.

Digitalni mediji

Valjda niste zaboravili na TikTok jer ova aplikacija upravo menja način na koji konzumiramo digitalni sadržaj

Aplikacija TikTok otklanja iluziju o tome kako je bilo koji korisnik društvenih mreža tu da odlučuje i aktivno bira – to umesto njega u potpunosti radi aplikacija. Znači li to da dolazi novo doba za društvene mreže?

Propustili ste

Startapi i poslovanje

U kojoj meri sarađuju domaće kompanije i startapi?

Uoči predstojeće Webiz edukacije u Novom Sadu, razgovaramo sa učesnicima panela o saradnji kompanija i startapa. Kako taj odnos izgleda danas i može li se unaprediti?

Mobilno

Societe Generale Srbija i Mastercard lansirali mCard – uslugu plaćanja mobilnim telefonom na POS terminalima

Societe Generale Srbija lansirala je u petak mCard - uslugu koja omogućava beskontaktno plaćanje pametnim telefonom na svim POS terminalima u zemlji i inostranstvu gde se prihvataju Mastercard beskontaktne platne kartice.

Startapi i poslovanje

Vukan Simić (FishingBooker): Svaki dan na posao dolazi 80 ljudi koji veruju u ono što stvaramo – to je naš najveći uspeh

Sa Vukanom Simićem razgovarali smo o putu koji je prošao FishingBooker, jedan od najpoznatijih domaćih startapa i servis koji se bavi rezervacijom pecaroških tura svuda u svetu.

Internet marketing

Proglašeni dobitnici IAB MIXX 2019. nagrada – Grand Prix otišao u ruke Ovation BBDO

Na devetom po redu Digital Day konferenciji pod sloganom How do you trust, dodeljena su Mixx Awards priznanja za najbolje digitalne kampanje realizovane prethodne godine u Srbiji.

Internet marketing

€36,8 miliona za digitalno oglašavanje u 2018. — srpsko tržište poraslo za 24,8%

I u 2018. godini zadržan je jak dvocifren rast tržišta digitalnog oglašavanja u Srbiji, pokazali su rezultati AdEx istraživanja. U nastavku teksta donosimo vam pregled najbitnijih rezultata.

Internet marketing

Najčešće greške pri izradi ‘content marketing’ strategije

Sasvim je razumno da želite da investirate u kvalitetan sadržaj kako biste unapredili svoj biznis, ali stvari nisu baš tako jednostavne. Evo koje greške marketari najčešće prave pri izradi content marketing strategije.