Može li nam ‘Charly’ olakšati kućnu nabavku iz Facebook Messengera?

Ovogodišnji SAP Forum koji je održan u Jugoslovenskom dramskom pozorištu bio je posvećen predstavljanju različitih softverskih rešenja kompanije SAP u oblasti digitalnog poslovanja, Internet trgovine, ali i sporta. Tom prilikom upoznali smo se sa budućnošću ličnog e-commerce iskustva u okviru SAP Hybris Commerce rešenja - u pitanju je chatbot Charly koji olakšava proces poručivanja namirnica za kuću - putem Facebook Messengera.

Istraživanja su još ranije pokazala da je sve više korisnika chat aplikacija među kojima se svakako ističe Facebook Messenger. Čak 37.000 kompanija, brendova i organizacija iskoristilo je nove chatbot mogućnosti koje je ova platforma predstavila, a među njima se našao i SAP koji je kreirao potpuno novo m-commerce iskustvo u vidu chatbota Charly.

Sa ovim chatbotom imali smo prilike da se upoznamo na ovogodišnjem SAP Forumu u Beogradu, dok je svrha robota da omogući korisnicima lakše naručivanje hrane i namirnica – direktno putem Messengera (bilo da su kod kuće, na poslu, u prevozu ili slično). Prednost pomenutog rešenja najbolje se ogleda u činjenici da je najveći broj aplikacija koje se koriste upravo one za dopisivanje, kao i da sve manje ljudi instalira posebne aplikacije za kupovinu određenih brendova.

Kako bi se ostvarila komunikacija sa kupcima na onim kanalima koje već koriste, Charly je, kao rešenje SAP Hybris Commerce, odličan primer konkretne primene veštačke inteligencije i mašinskog učenja, budući da chatbot pamti navike korisnika, prepoznajući pored teksta čak i emodžije! 🤖 Naravno, korisnici u svakom trenutku mogu da pogledaju sadržaj svoje korpe i uklone nepotrebne artikle jednostavnim pisanim komandama.

Kako bismo saznali više o Charly-ju, tehnologiji na kojoj je baziran i njegovoj upotrebljivosti na tržištu kao što je srpsko, odgovore na pitanja potražili smo u SAP-u iz kog kažu da je chatbot kreiran kao kombinacija sledećih funkcija: RASA NLU (Natural Language Understanding), AI komponenta za cloud computing, kao i SAP Hybris Commerce platforme:

Naš chatbot u svakoj interakciji koristi podatke SAP Hybris Commerce platforme, od prikaza podataka o proizvodima i njihovih cena, do dostupnosti. Sam proces plaćanja isto tako je rešen kroz e-commerce platformu. Naime, u pozadini, kad prvi put „upoznate“ Charly-ja, u mogućnosti ste da zabeležite svoj profil uključujući i podatke za plaćanje.

Mašinsko učenje za naprednije i lakše korišćenje

Konkrento, Charly će u trenutku postavljanja prve porudžbine korisniku pružiti link ka sekciji gde se mogu uneti podaci za plaćanje – bilo to putem platne kartice, pouzećem ili recimo putem servisa PayPal.

Na pitanje Netokracije da li i korisnici iz Srbije mogu da očekuju slično rešenje za potrebe nabavke, iz SAP-a dodaju da će to svakako biti moguće, no da je i dalje potrebno obraditi veliku količinu podataka u pozadini kako bi se došlo do željene jednostavnosti. Upravo o tome govorio je i Ivan Grujović (Sales Expert, SAP Hybris SEE) tokom SAP Foruma, predstavivši Charly-ja publici kao još jedno od novih rešenja u okviru SAP Hybris Commerce platforme – uz osvrt da chatbot uči i pamti kroz konverzaciju sa korisnikom.

SAP West Balkans
Domaća publika imala je priliku da vidi live demo Charly-ja i da se upozna sa procesom naručivanja i kupovine iz Facebook Messengera.

Kada već govorimo o tehnologiji, neizbežno je pomenuti da je Charly usko povezan sa AI komponentom (veštačkom inteligencijom). Ova tehnologija uči o preferencijama kupca kroz ponavljanje sličnih aktivnosti kao što je na primer naručivanje određenog proizvoda, te praćenje reakcije na ponuđeni odgovor – jer veštačka inteligencija vremenom uči kakav odgovor treba da prosledi.

Ipak, Charly nije zamišljen samo kao pametni chatbot koji će služiti za naručivanje namirnica. Štaviše, eksperti iz SAP-a koji su učestvovali u razvoju ovog rešenja za Netokraciju kažu da bi ova tehnologija mogla da pronađe svoju primenu u različitim industrijama – tamo gde je bitan direktan kontakt sa kupcem: turizam, zdravstvo, mediji, uslužni sektor i slično, te da SAP Hybris Commerce tim aktivno prikuplja povratne informacije, ideje, predloge i kritike sa tržišta.

Iako i dalje u test fazi, Charly za sada prepoznaje svaki sledeći korak u procesu kupovine putem Messengera.

Implementacija GDPR regulative neophodna

Chatbot Charly za sada je dostupan samo na Messengeru, ali iz SAP-a poručuju da je glavni pokretač integracije na neku drugu chat platformu prepoznavanje vrednosti te platforme u smislu dostupnosti, otvorenosti i prihvaćenosti od strane ciljne grupe, potrošača ili B2B korisnika. Ipak, radi se na tome da SAP Hybris bude i ostane izvor ideja i inovacija:

SAP Hybris uključuje najnovije tehnologije – od in-memory computing do mašinskog učenja – čime se kompanijama u različitim industrijama pomaže u transformaciji načina na koji se povezuju sa svojim klijentima i pružaju posebno iskustvo u dodiru sa brendom. Koristeći velike količine podataka o kupcima koji se stalno analiziraju kao osnovi za razumevanje konteksta, SAP Hybris pruža personalizovana, relevantna i optimizovana iskustva kupaca u svakom od kanala, kako digitalnih tako i fizičkih.

S obzirom na to da je trenutno aktuelno pitanje u EU o zaštiti podataka korisnika što se direktno povezuje i sa upotrebom chatbota u svrhu kupovine, svakako treba napomenuti da je kompanija SAP posvećena implementaciji GDPR regulative kako bi se blagovremeno postigle sve usaglašenosti ne bi li kompanija ispunila svoju obavezu i ulogu kontrolora i procesora podataka, što bi omogućilo potrošačima i partnerima da budu usklađeni sa navedenom odredbom prilikom korišćenja SAP proizvoda ili servisa u budućnosti.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Karijere

Quantox otvorio kancelariju u Novom Sadu – petu posle Beograda, Niša, Kragujevca i Čačka

Sa ciljem privlačenja lokalnog kadra, sve veći broj domaćih IT kompanija otvara svoje kancelarije širom Srbije nudeći budućim kolegama mogućnost rada iz rodnog grada.

Kolumna

TripAdvisor marketing: Kako da vaš hotel ‘dominira’ na osnovu iskustva posetilaca

U ugostiteljstvu se oduvek znalo da je zadovoljni gost najbolja reklama, kao i da su najbolji gosti oni koji dođu putem preporuke.

Internet marketing

Da li su platforme za influensere samo ‘hype’ koji prolazi – poput WoM servisa?

Sećate se 2014. godine i tada aktuelnih 'word of mouth' platformi (iPyro, Beeshaper i drugi) - alata za spajanje brendova i njihovih vernih korisnika kao najboljih kanala za promociju? Danas, pak, imamo platforme za spajanje influensera i brendova, a mi se pitamo da li će ovi servisi završiti kao i njihovi prethodnici?

Propustili ste

Kultura 2.0

Šta budućnost nosi za marketinške agencije – evoluciju ili revoluciju?

Da, više do korisnika ili kupaca ne možete doći na starinski način. Ne u vreme Netflixa i adblockera. Šta agencije mogu da urade povodom toga? Evo šta kažu predstavnici vodećih agencija u regionu na Weekend Media Festivalu.

Karijere

6 stvari koje NE doprinose razvoju vaše (digitalne) karijere

Kojim god poslom da krećete da se bavite, a pogotvo digitalnim, zapamtite lekcije koje vas mogu zadržati na pravom putu.

E-commerce

Dijaspora.shop startovao sa 40.000 artikala – cilja na vašu rodbinu u inostranstvu da kupuje za vas u Srbiji

Ostavivši sigurne poslove iza sebe, Marko, Srđan i Emil pokrenuli su dijaspora.shop - prvu Internet prodavnicu za naše ljude u inostranstvu koji kupuju robu za porodicu i prijatelje u Srbiji.

Novost

€1.500.000 za NTP Beograd – EU preuzima finansiranje parka

Evropska komesarka za digitalno društvo i ekonomiju Marija Gabrijel, najavila je da će od sledeće godine Evropska unija preuzeti finansiranje Naučno-tehnološkog parka u Beogradu u iznosu od 1,5 miliona evra.

Tehnologija

CERN openlab i Comtrade produžili saradnju za dalji razvoj ‘data security’ rešenja

CERN openlab i Comtrade produžili su saradnju potpisavši trogodišnji sporazum po kom će Comtrade biti zadužen za omogućavanje pristupa rezultatima CERN-ovih istraživanja bilo gde u svetu.

Tehnologija

Beskontaktno plaćanje u Srbiji poraslo za 154% u odnosu na prošlu godinu

Srbija iznad evropskog proseka u broju i vrednosti beskontaktnih transakcija, što dokazuje zrelost tržišta za modernija platna rešenja primerena digitalnom dobu.