Može li nam Charly olakšati nabavku - iz Facebook Messengera?

Može li nam ‘Charly’ olakšati kućnu nabavku iz Facebook Messengera?

Ovogodišnji SAP Forum koji je održan u Jugoslovenskom dramskom pozorištu bio je posvećen predstavljanju različitih softverskih rešenja kompanije SAP u oblasti digitalnog poslovanja, Internet trgovine, ali i sporta. Tom prilikom upoznali smo se sa budućnošću ličnog e-commerce iskustva u okviru SAP Hybris Commerce rešenja - u pitanju je chatbot Charly koji olakšava proces poručivanja namirnica za kuću - putem Facebook Messengera.

Istraživanja su još ranije pokazala da je sve više korisnika chat aplikacija među kojima se svakako ističe Facebook Messenger. Čak 37.000 kompanija, brendova i organizacija iskoristilo je nove chatbot mogućnosti koje je ova platforma predstavila, a među njima se našao i SAP koji je kreirao potpuno novo m-commerce iskustvo u vidu chatbota Charly.

Sa ovim chatbotom imali smo prilike da se upoznamo na ovogodišnjem SAP Forumu u Beogradu, dok je svrha robota da omogući korisnicima lakše naručivanje hrane i namirnica – direktno putem Messengera (bilo da su kod kuće, na poslu, u prevozu ili slično). Prednost pomenutog rešenja najbolje se ogleda u činjenici da je najveći broj aplikacija koje se koriste upravo one za dopisivanje, kao i da sve manje ljudi instalira posebne aplikacije za kupovinu određenih brendova.

Kako bi se ostvarila komunikacija sa kupcima na onim kanalima koje već koriste, Charly je, kao rešenje SAP Hybris Commerce, odličan primer konkretne primene veštačke inteligencije i mašinskog učenja, budući da chatbot pamti navike korisnika, prepoznajući pored teksta čak i emodžije! 🤖 Naravno, korisnici u svakom trenutku mogu da pogledaju sadržaj svoje korpe i uklone nepotrebne artikle jednostavnim pisanim komandama.

Kako bismo saznali više o Charly-ju, tehnologiji na kojoj je baziran i njegovoj upotrebljivosti na tržištu kao što je srpsko, odgovore na pitanja potražili smo u SAP-u iz kog kažu da je chatbot kreiran kao kombinacija sledećih funkcija: RASA NLU (Natural Language Understanding), AI komponenta za cloud computing, kao i SAP Hybris Commerce platforme:

Naš chatbot u svakoj interakciji koristi podatke SAP Hybris Commerce platforme, od prikaza podataka o proizvodima i njihovih cena, do dostupnosti. Sam proces plaćanja isto tako je rešen kroz e-commerce platformu. Naime, u pozadini, kad prvi put „upoznate“ Charly-ja, u mogućnosti ste da zabeležite svoj profil uključujući i podatke za plaćanje.

Mašinsko učenje za naprednije i lakše korišćenje

Konkrento, Charly će u trenutku postavljanja prve porudžbine korisniku pružiti link ka sekciji gde se mogu uneti podaci za plaćanje – bilo to putem platne kartice, pouzećem ili recimo putem servisa PayPal.

Na pitanje Netokracije da li i korisnici iz Srbije mogu da očekuju slično rešenje za potrebe nabavke, iz SAP-a dodaju da će to svakako biti moguće, no da je i dalje potrebno obraditi veliku količinu podataka u pozadini kako bi se došlo do željene jednostavnosti. Upravo o tome govorio je i Ivan Grujović (Sales Expert, SAP Hybris SEE) tokom SAP Foruma, predstavivši Charly-ja publici kao još jedno od novih rešenja u okviru SAP Hybris Commerce platforme – uz osvrt da chatbot uči i pamti kroz konverzaciju sa korisnikom.

SAP West Balkans
Domaća publika imala je priliku da vidi live demo Charly-ja i da se upozna sa procesom naručivanja i kupovine iz Facebook Messengera.

Kada već govorimo o tehnologiji, neizbežno je pomenuti da je Charly usko povezan sa AI komponentom (veštačkom inteligencijom). Ova tehnologija uči o preferencijama kupca kroz ponavljanje sličnih aktivnosti kao što je na primer naručivanje određenog proizvoda, te praćenje reakcije na ponuđeni odgovor – jer veštačka inteligencija vremenom uči kakav odgovor treba da prosledi.

Ipak, Charly nije zamišljen samo kao pametni chatbot koji će služiti za naručivanje namirnica. Štaviše, eksperti iz SAP-a koji su učestvovali u razvoju ovog rešenja za Netokraciju kažu da bi ova tehnologija mogla da pronađe svoju primenu u različitim industrijama – tamo gde je bitan direktan kontakt sa kupcem: turizam, zdravstvo, mediji, uslužni sektor i slično, te da SAP Hybris Commerce tim aktivno prikuplja povratne informacije, ideje, predloge i kritike sa tržišta.

Iako i dalje u test fazi, Charly za sada prepoznaje svaki sledeći korak u procesu kupovine putem Messengera.

Implementacija GDPR regulative neophodna

Chatbot Charly za sada je dostupan samo na Messengeru, ali iz SAP-a poručuju da je glavni pokretač integracije na neku drugu chat platformu prepoznavanje vrednosti te platforme u smislu dostupnosti, otvorenosti i prihvaćenosti od strane ciljne grupe, potrošača ili B2B korisnika. Ipak, radi se na tome da SAP Hybris bude i ostane izvor ideja i inovacija:

SAP Hybris uključuje najnovije tehnologije – od in-memory computing do mašinskog učenja – čime se kompanijama u različitim industrijama pomaže u transformaciji načina na koji se povezuju sa svojim klijentima i pružaju posebno iskustvo u dodiru sa brendom. Koristeći velike količine podataka o kupcima koji se stalno analiziraju kao osnovi za razumevanje konteksta, SAP Hybris pruža personalizovana, relevantna i optimizovana iskustva kupaca u svakom od kanala, kako digitalnih tako i fizičkih.

S obzirom na to da je trenutno aktuelno pitanje u EU o zaštiti podataka korisnika što se direktno povezuje i sa upotrebom chatbota u svrhu kupovine, svakako treba napomenuti da je kompanija SAP posvećena implementaciji GDPR regulative kako bi se blagovremeno postigle sve usaglašenosti ne bi li kompanija ispunila svoju obavezu i ulogu kontrolora i procesora podataka, što bi omogućilo potrošačima i partnerima da budu usklađeni sa navedenom odredbom prilikom korišćenja SAP proizvoda ili servisa u budućnosti.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Godina u kojoj smo uništili srpski IT

Da, pričam o izmenama zakonskih regulativa vezanih za porez na dohodak građana. Po ko zna koji put imamo šansu da uradimo nešto veliko i sami uprskamo, kao reprezentacija u fudbalu.

Mobilno

Google i u Beogradu omogućio pregled javnog gradskog prevoza!

Google Maps od danas su konačno omogućile korisnicima u Beogradu da na svojim pametnim telefonima dobiju uvid u kretanje gradskog prevoza, cene karte i druge bitne informacije o GSP-u.

Kultura 2.0

Mogu li dva prijatelja iz IT-ja pozicionirati Srbiju na mapi evropskih biciklista – kroz projekat Serbia Upside Down?

Dvojica kolega i prijatelja koji rade u IT industriji svoju ljubav prema biciklizmu i putovanjima spojili su u projekat pod nazivom 'Serbia Upside Down'. Njihova ideja je da se kroz velike biciklističke ture u Srbiji naša zemlja približi njihovim kolegama IT-jevcima iz Zapadne Evrope kao vredno turističko mesto. O čemu se tu zapravo radi?

Propustili ste

Gaming

Igre niškog gaming studija Peaksel preuzete su više od 300 miliona puta, a njihov kvalitet prepoznao je i Google

Niški gejming studio Peaksel može se pohvaliti sa čak 330 miliona preuzimanja svojih igara sa poznatih prodavnica kao što su App Store i Google Play. Ovo je njihova priča.

Ekskluzivno

Ako želimo dalji rast srpskog startap ekosistema, potrebna nam je podrška institucija – pokazuje Startap skener

Srpski startap ekosistem, iako je i dalje po veličini, resursima i iskustvu mali i nalazi se tek u prvoj fazi razvoja, jedan je od najbrže rastućih u odnosu na ekosisteme koji se nalaze u istoj fazi - zaključak je istraživanja Startap skener. Šta moramo promeniti kako bismo održali taj rast?

Startapi i poslovanje

Startap Shyft zahvaljujući development timu u Srbiji podigao investiciju od $15 miliona

Kalifornijski startap Shyft podigao je Serija A investiciju u iznosu od 15 miliona dolara što je, gledano sa lokalnog stanovišta, posebno važno jer se njegov kompletan development tim nalazi upravo u Srbiji.

Kultura 2.0

Razumete podatke koji objašnjavaju zašto ljudi odlaze iz Srbije? Prijavite se na konkurs čiji je nagradni fond 40.000 dolara

UNDP i UNFPA su pripremili nagradni fond od 40.000 dolara za timove koji predlože inovativna rešenja koja doprinose razumevanju izazova koje donosi depopulacija.

Startapi i poslovanje

Kako je srpski Agremo od troje ljudi postao kompanija koja digitalizuje poljoprivredu za 2.000 korisnika širom sveta

Imati efikasnu poljoprivredu danas znači imati 'tech' rešenja koja pomažu agronomima da uz pomoć detaljnih analiza preciznije obrađuju i održavaju svoje parcele. Jedno od tih savremenih rešenja dolazi iz kompanije Agremo, o čijem smo poslovanju razgovarali sa osnivačem.

Kultura 2.0

Da li je moguće sprečiti izgaranje na poslu – pitali smo HR-a, psihologa i direktora

Uhvatite li sebe da se osećate umorno, iscrpljeno, nemotivisano, ne spavate dovoljno, opada vam imunitet i sve to samo kada pomislite na posao koji vas čeka? U tekstu koji sledi pokušavamo da odgovorimo na pitanje kako da u 2020. godini ne dozvolite da do toga dođe.