Može li nam Charly olakšati nabavku - iz Facebook Messengera?

Može li nam ‘Charly’ olakšati kućnu nabavku iz Facebook Messengera?

Ovogodišnji SAP Forum koji je održan u Jugoslovenskom dramskom pozorištu bio je posvećen predstavljanju različitih softverskih rešenja kompanije SAP u oblasti digitalnog poslovanja, Internet trgovine, ali i sporta. Tom prilikom upoznali smo se sa budućnošću ličnog e-commerce iskustva u okviru SAP Hybris Commerce rešenja - u pitanju je chatbot Charly koji olakšava proces poručivanja namirnica za kuću - putem Facebook Messengera.

Istraživanja su još ranije pokazala da je sve više korisnika chat aplikacija među kojima se svakako ističe Facebook Messenger. Čak 37.000 kompanija, brendova i organizacija iskoristilo je nove chatbot mogućnosti koje je ova platforma predstavila, a među njima se našao i SAP koji je kreirao potpuno novo m-commerce iskustvo u vidu chatbota Charly.

Sa ovim chatbotom imali smo prilike da se upoznamo na ovogodišnjem SAP Forumu u Beogradu, dok je svrha robota da omogući korisnicima lakše naručivanje hrane i namirnica – direktno putem Messengera (bilo da su kod kuće, na poslu, u prevozu ili slično). Prednost pomenutog rešenja najbolje se ogleda u činjenici da je najveći broj aplikacija koje se koriste upravo one za dopisivanje, kao i da sve manje ljudi instalira posebne aplikacije za kupovinu određenih brendova.

Kako bi se ostvarila komunikacija sa kupcima na onim kanalima koje već koriste, Charly je, kao rešenje SAP Hybris Commerce, odličan primer konkretne primene veštačke inteligencije i mašinskog učenja, budući da chatbot pamti navike korisnika, prepoznajući pored teksta čak i emodžije! 🤖 Naravno, korisnici u svakom trenutku mogu da pogledaju sadržaj svoje korpe i uklone nepotrebne artikle jednostavnim pisanim komandama.

Kako bismo saznali više o Charly-ju, tehnologiji na kojoj je baziran i njegovoj upotrebljivosti na tržištu kao što je srpsko, odgovore na pitanja potražili smo u SAP-u iz kog kažu da je chatbot kreiran kao kombinacija sledećih funkcija: RASA NLU (Natural Language Understanding), AI komponenta za cloud computing, kao i SAP Hybris Commerce platforme:

Naš chatbot u svakoj interakciji koristi podatke SAP Hybris Commerce platforme, od prikaza podataka o proizvodima i njihovih cena, do dostupnosti. Sam proces plaćanja isto tako je rešen kroz e-commerce platformu. Naime, u pozadini, kad prvi put „upoznate“ Charly-ja, u mogućnosti ste da zabeležite svoj profil uključujući i podatke za plaćanje.

Mašinsko učenje za naprednije i lakše korišćenje

Konkrento, Charly će u trenutku postavljanja prve porudžbine korisniku pružiti link ka sekciji gde se mogu uneti podaci za plaćanje – bilo to putem platne kartice, pouzećem ili recimo putem servisa PayPal.

Na pitanje Netokracije da li i korisnici iz Srbije mogu da očekuju slično rešenje za potrebe nabavke, iz SAP-a dodaju da će to svakako biti moguće, no da je i dalje potrebno obraditi veliku količinu podataka u pozadini kako bi se došlo do željene jednostavnosti. Upravo o tome govorio je i Ivan Grujović (Sales Expert, SAP Hybris SEE) tokom SAP Foruma, predstavivši Charly-ja publici kao još jedno od novih rešenja u okviru SAP Hybris Commerce platforme – uz osvrt da chatbot uči i pamti kroz konverzaciju sa korisnikom.

SAP West Balkans
Domaća publika imala je priliku da vidi live demo Charly-ja i da se upozna sa procesom naručivanja i kupovine iz Facebook Messengera.

Kada već govorimo o tehnologiji, neizbežno je pomenuti da je Charly usko povezan sa AI komponentom (veštačkom inteligencijom). Ova tehnologija uči o preferencijama kupca kroz ponavljanje sličnih aktivnosti kao što je na primer naručivanje određenog proizvoda, te praćenje reakcije na ponuđeni odgovor – jer veštačka inteligencija vremenom uči kakav odgovor treba da prosledi.

Ipak, Charly nije zamišljen samo kao pametni chatbot koji će služiti za naručivanje namirnica. Štaviše, eksperti iz SAP-a koji su učestvovali u razvoju ovog rešenja za Netokraciju kažu da bi ova tehnologija mogla da pronađe svoju primenu u različitim industrijama – tamo gde je bitan direktan kontakt sa kupcem: turizam, zdravstvo, mediji, uslužni sektor i slično, te da SAP Hybris Commerce tim aktivno prikuplja povratne informacije, ideje, predloge i kritike sa tržišta.

Iako i dalje u test fazi, Charly za sada prepoznaje svaki sledeći korak u procesu kupovine putem Messengera.

Implementacija GDPR regulative neophodna

Chatbot Charly za sada je dostupan samo na Messengeru, ali iz SAP-a poručuju da je glavni pokretač integracije na neku drugu chat platformu prepoznavanje vrednosti te platforme u smislu dostupnosti, otvorenosti i prihvaćenosti od strane ciljne grupe, potrošača ili B2B korisnika. Ipak, radi se na tome da SAP Hybris bude i ostane izvor ideja i inovacija:

SAP Hybris uključuje najnovije tehnologije – od in-memory computing do mašinskog učenja – čime se kompanijama u različitim industrijama pomaže u transformaciji načina na koji se povezuju sa svojim klijentima i pružaju posebno iskustvo u dodiru sa brendom. Koristeći velike količine podataka o kupcima koji se stalno analiziraju kao osnovi za razumevanje konteksta, SAP Hybris pruža personalizovana, relevantna i optimizovana iskustva kupaca u svakom od kanala, kako digitalnih tako i fizičkih.

S obzirom na to da je trenutno aktuelno pitanje u EU o zaštiti podataka korisnika što se direktno povezuje i sa upotrebom chatbota u svrhu kupovine, svakako treba napomenuti da je kompanija SAP posvećena implementaciji GDPR regulative kako bi se blagovremeno postigle sve usaglašenosti ne bi li kompanija ispunila svoju obavezu i ulogu kontrolora i procesora podataka, što bi omogućilo potrošačima i partnerima da budu usklađeni sa navedenom odredbom prilikom korišćenja SAP proizvoda ili servisa u budućnosti.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Internet marketing

Zašto je Jala Brat bolji u marketingu od 97% balkanskih kompanija?

Šta znači kad neko na Balkanu u samo 24 sata nakon objavljivanja albuma uspije skupiti preko 1.000.000 pregleda na svih 6 pjesama? Znači da je razvalio - ili da se Justin Bieber preselio nama?

Karijere

Pripadnici Generacije Z u Srbiji otkrivaju šta je za njih posao iz snova i koliko rizikuju da dođu do njega

Šta je za mlade karijera? Da li maštaju o poslu u korporaciji i velikoj plati ili pre biraju projekte na kojima mogu da uče i da budu nezavisni? Koliko su zaista spremni da izađu iz zone komfora kada je posao u pitanju i šta je to što poslodavci moraju da znaju o Generaciji Z?

SEO i pretraga

Stiže Netokracijina edukacija o SEO trikovima – promo cene karata do 22. septembra!

Netokracija Srbija nastavlja sa organizacijom edukacija, a na red je došla ona o SEO trikovima. Želite da naučite tehnike koje garantuju uspeh na rezultatima pretraga? Čekamo vas 30. septembra u Beogradu!

Propustili ste

Internet marketing

Za srpske agencije jedan SoMo Borac – McCann osvojio nagradu u kategoriji Digitalni Mix

Dobitnici nagrade SoMo Borac za najbolje marketinške kampanje proglašeni su tokom drugog dana Weekend Media Festivala. Predstavnici iz Srbije pobedili su samo u kategoriji Digital Mix, gde su pobedu odneli Drive i McCann Beograd, dok su finalisti u drugim kategorijama bili i Communis i Fullhouse Ogilvy.

Kultura 2.0

Kuda ide muzički biznis u regionu i Srbiji – otkrivaju nam Rasta, Severina i Relja (Bassivity)

Muzika je odavno postala unosan biznis, a rastu ove industrije doprinose novi trendovi poput tehnologije produkcije pesama i spotova, streaming servisi ali i YouTube. Da li i naš region polako ulazi u moderni svet muzičkog biznisa?

Internet marketing

Zašto Dejv Birs kaže da kreativnost nije bogom dan talenat već stvar koju svako može da nauči?

Ovogodišnji Webiz Networking Night ugostiće nagrađivanog britanskog autora i govornika Dejva Birsa. Sa Dejvom razgovaram o tome kako nekonvencionalne stvari prodati šefu.

Netokracija

Kako do uspešnog Employer Branding ekosistema?

Marketari i HR menadžeri, spremite se – početkom oktobra vraća se Netokracijina Employer Branding konferencija! Kada 3. oktobra završite sa poslom pridružite nam se u ICT Hub-u gde ćemo govoriti o razvoju Employer Branding ekosistema u kompanijama. Čekamo vas!

Internet marketing

Kako su brendovi odigrali marketinšku utakmicu tokom Svetskog prvenstva u Kini?

Sa sportske strane svetsko prvenstvo u košarci želimo da zaboravimo što pre, ali sa marketinške strane priča je drugačija jer su brendovi ovaj put bili veoma aktivni. Ipak, da li su u potpunosti iskoristili 'hype' takmičenja u Kini?

Karijere

Pripadnici Generacije Z u Srbiji otkrivaju šta je za njih posao iz snova i koliko rizikuju da dođu do njega

Šta je za mlade karijera? Da li maštaju o poslu u korporaciji i velikoj plati ili pre biraju projekte na kojima mogu da uče i da budu nezavisni? Koliko su zaista spremni da izađu iz zone komfora kada je posao u pitanju i šta je to što poslodavci moraju da znaju o Generaciji Z?