Može li nam Charly olakšati nabavku - iz Facebook Messengera?

Može li nam ‘Charly’ olakšati kućnu nabavku iz Facebook Messengera?

Ovogodišnji SAP Forum koji je održan u Jugoslovenskom dramskom pozorištu bio je posvećen predstavljanju različitih softverskih rešenja kompanije SAP u oblasti digitalnog poslovanja, Internet trgovine, ali i sporta. Tom prilikom upoznali smo se sa budućnošću ličnog e-commerce iskustva u okviru SAP Hybris Commerce rešenja - u pitanju je chatbot Charly koji olakšava proces poručivanja namirnica za kuću - putem Facebook Messengera.

Istraživanja su još ranije pokazala da je sve više korisnika chat aplikacija među kojima se svakako ističe Facebook Messenger. Čak 37.000 kompanija, brendova i organizacija iskoristilo je nove chatbot mogućnosti koje je ova platforma predstavila, a među njima se našao i SAP koji je kreirao potpuno novo m-commerce iskustvo u vidu chatbota Charly.

Sa ovim chatbotom imali smo prilike da se upoznamo na ovogodišnjem SAP Forumu u Beogradu, dok je svrha robota da omogući korisnicima lakše naručivanje hrane i namirnica – direktno putem Messengera (bilo da su kod kuće, na poslu, u prevozu ili slično). Prednost pomenutog rešenja najbolje se ogleda u činjenici da je najveći broj aplikacija koje se koriste upravo one za dopisivanje, kao i da sve manje ljudi instalira posebne aplikacije za kupovinu određenih brendova.

Kako bi se ostvarila komunikacija sa kupcima na onim kanalima koje već koriste, Charly je, kao rešenje SAP Hybris Commerce, odličan primer konkretne primene veštačke inteligencije i mašinskog učenja, budući da chatbot pamti navike korisnika, prepoznajući pored teksta čak i emodžije! 🤖 Naravno, korisnici u svakom trenutku mogu da pogledaju sadržaj svoje korpe i uklone nepotrebne artikle jednostavnim pisanim komandama.

Kako bismo saznali više o Charly-ju, tehnologiji na kojoj je baziran i njegovoj upotrebljivosti na tržištu kao što je srpsko, odgovore na pitanja potražili smo u SAP-u iz kog kažu da je chatbot kreiran kao kombinacija sledećih funkcija: RASA NLU (Natural Language Understanding), AI komponenta za cloud computing, kao i SAP Hybris Commerce platforme:

Naš chatbot u svakoj interakciji koristi podatke SAP Hybris Commerce platforme, od prikaza podataka o proizvodima i njihovih cena, do dostupnosti. Sam proces plaćanja isto tako je rešen kroz e-commerce platformu. Naime, u pozadini, kad prvi put „upoznate“ Charly-ja, u mogućnosti ste da zabeležite svoj profil uključujući i podatke za plaćanje.

Mašinsko učenje za naprednije i lakše korišćenje

Konkrento, Charly će u trenutku postavljanja prve porudžbine korisniku pružiti link ka sekciji gde se mogu uneti podaci za plaćanje – bilo to putem platne kartice, pouzećem ili recimo putem servisa PayPal.

Na pitanje Netokracije da li i korisnici iz Srbije mogu da očekuju slično rešenje za potrebe nabavke, iz SAP-a dodaju da će to svakako biti moguće, no da je i dalje potrebno obraditi veliku količinu podataka u pozadini kako bi se došlo do željene jednostavnosti. Upravo o tome govorio je i Ivan Grujović (Sales Expert, SAP Hybris SEE) tokom SAP Foruma, predstavivši Charly-ja publici kao još jedno od novih rešenja u okviru SAP Hybris Commerce platforme – uz osvrt da chatbot uči i pamti kroz konverzaciju sa korisnikom.

SAP West Balkans
Domaća publika imala je priliku da vidi live demo Charly-ja i da se upozna sa procesom naručivanja i kupovine iz Facebook Messengera.

Kada već govorimo o tehnologiji, neizbežno je pomenuti da je Charly usko povezan sa AI komponentom (veštačkom inteligencijom). Ova tehnologija uči o preferencijama kupca kroz ponavljanje sličnih aktivnosti kao što je na primer naručivanje određenog proizvoda, te praćenje reakcije na ponuđeni odgovor – jer veštačka inteligencija vremenom uči kakav odgovor treba da prosledi.

Ipak, Charly nije zamišljen samo kao pametni chatbot koji će služiti za naručivanje namirnica. Štaviše, eksperti iz SAP-a koji su učestvovali u razvoju ovog rešenja za Netokraciju kažu da bi ova tehnologija mogla da pronađe svoju primenu u različitim industrijama – tamo gde je bitan direktan kontakt sa kupcem: turizam, zdravstvo, mediji, uslužni sektor i slično, te da SAP Hybris Commerce tim aktivno prikuplja povratne informacije, ideje, predloge i kritike sa tržišta.

Iako i dalje u test fazi, Charly za sada prepoznaje svaki sledeći korak u procesu kupovine putem Messengera.

Implementacija GDPR regulative neophodna

Chatbot Charly za sada je dostupan samo na Messengeru, ali iz SAP-a poručuju da je glavni pokretač integracije na neku drugu chat platformu prepoznavanje vrednosti te platforme u smislu dostupnosti, otvorenosti i prihvaćenosti od strane ciljne grupe, potrošača ili B2B korisnika. Ipak, radi se na tome da SAP Hybris bude i ostane izvor ideja i inovacija:

SAP Hybris uključuje najnovije tehnologije – od in-memory computing do mašinskog učenja – čime se kompanijama u različitim industrijama pomaže u transformaciji načina na koji se povezuju sa svojim klijentima i pružaju posebno iskustvo u dodiru sa brendom. Koristeći velike količine podataka o kupcima koji se stalno analiziraju kao osnovi za razumevanje konteksta, SAP Hybris pruža personalizovana, relevantna i optimizovana iskustva kupaca u svakom od kanala, kako digitalnih tako i fizičkih.

S obzirom na to da je trenutno aktuelno pitanje u EU o zaštiti podataka korisnika što se direktno povezuje i sa upotrebom chatbota u svrhu kupovine, svakako treba napomenuti da je kompanija SAP posvećena implementaciji GDPR regulative kako bi se blagovremeno postigle sve usaglašenosti ne bi li kompanija ispunila svoju obavezu i ulogu kontrolora i procesora podataka, što bi omogućilo potrošačima i partnerima da budu usklađeni sa navedenom odredbom prilikom korišćenja SAP proizvoda ili servisa u budućnosti.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Karijere

5 razloga zašto paušalci ne veruju izmenama zakona i zašto se javno bune protiv njihovog usvajanja

Svako ko je prisustvovao otvorenim razgovorima povodom donošenja novih zakona o poslovanju i oporezivanju paušalaca ima samo jedan pridev - zapaljivo. Suprostavljene strane diskutovale su o zakonskim predlozima, a šta je to što paušalci ističu kao najveće probleme, pročitajte u nastavku ovog teksta.

Kultura 2.0

Horor priče iz industrije: Plata koja nikada nije stigla

Želite da promenite firmu jer više nema šta da vam ponudi? Ja bih, na vašem mestu, ponovo razmislio - ko zna šta vas čeka u sledećoj.

Startapi i poslovanje

Da li je zbog ‘paušala’ na pomolu novi egzodus programera i digitalnih stručnjaka?

Od svih dilema koje poslednjih mesec dana potresaju domaću IT zajednicu, jedna od najizraženijih i najstrastvenijih glasi - otići ili ostati?

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Domaći Teodesk omogućava interno praćenje poslovnih aktivnosti za 1.000 korisnika u Srbiji – od komunikacije do organizacije

I kompanije i mali timovi u digitalnoj industriji gotovo da ne mogu da funkcionišu bez kolaboracionih i menadžerskih aplikacija. U gomili tih softverskih rešenja, beogradski Teodesk u jednoj platformi nudi čitav niz alata koje zadovoljavaju različite poslovne potrebe jedne firme.

Karijere

Devojke, želite praksu u agenciji Namics? Prijavite se za programerski hakaton!

Takmičenje namenjeno svim ženama zainteresovanim za programiranje u organizaciji agencije Namics zakazano je za 14. decembar, a na njega se mogu prijaviti i učesnice koje nemaju profesionalno programersko iskustvo.

Kultura 2.0

Tekst koji treba da pročitate pre odlaska u Kinu

Sve je više ljudi koji me u poslednje vreme pitaju kako da se pripreme za (kratki) put u Kinu. Kapiram da me niko to ne bi pitao da pre dva meseca nisam pomislio da je baš sjajna ideja da odem kao novinar na Svetsko prvenstvo u košarci i provedem tri nedelje u nekoliko kineskih gradova.

Startapi i poslovanje

Najbrže rastuća evropska development agencija dolazi u Srbiju – i u startu zapošljava 20 developera

Q, zagrebačka development i dizajn agencija, na čuvenoj Deloitte Technology Fast 500 EMEA listi zauzela je 20. mesto, što je čini najbrže rastućom development agencijom u Evropi. Uskoro otvaraju i kancelariju u Srbiji, povodom toga razgovaramo sa njihovim osnivačem.

Kultura 2.0

Naš digitalni imunitet je narušen. Ko je kriv za to i kako ga izlečiti?

U okviru ovogodišnjeg Foruma Kreativna Evropa 2019, Desk Kreativna Evropa Srbija u saradnji sa Ministarstvom kulture i informisanja organizovao je panel diskusiju na temu 'Kritičko mišljenje i digitalni imunitet' koja je juče održana u Nordeus Habu.

Startapi i poslovanje

Srpski Hunch postao deo ekskluzivnog ‘ad-tech’ programa koji organizuje Google

Beogradski startap Hunch koji razvija SaaS rešenje za automatizaciju digitalnog oglašavanja, postao je deo programa kompanije Google namenjenog startapima iz oblasti marketinga. O tome šta to znači za njihovo dalje poslovanje, za Netokraciju objašnjava CEO ovog startapa.