Srpski MVP Workshop i Celsius uspešno prikupili 50 miliona dolara - Netokracija.rs

Srpski MVP Workshop i Celsius uspešno prikupili 50 miliona dolara

Ukoliko ste među prvima ulagali u bitcoine (osim što ste kupili Lamborghini), shvatili ste da se u domenu kriptovaluta ne možete oslanjati samo na banke. Tu na scenu stupa Celsius, koji je pomoću 'crowdsale' akcije u organizaciji beogradskog MVP Workshop prikupio 50 miliona dolara za dalji razvoj ovog finansijskog koncepta.

Prostor na tržištu u kom banke ne žele da imaju udeo iskoristio je Celsius – kompanija koja vlasnicima digitalnih valuta omogućava da na osnovu njih dobiju pozajmicu u američkim dolarima kada im je hitno potreban keš i time izbegnu prodaju kriptovaluta.

Reč je o prvom decentralizovanom blockchain sistemu koji nastoji da digitalizuje kreditni ekosistem. Uz to, on takođe olakšava prenos novca preko Ethereum-a. Ivan Bjelajac, CEO kompanije MVP Workshop koja je za Celsius vodila crowdsale proces, dodaje:

Celsius je prva kreditna platforma dizajnirana da zadovolji potrebe i navike kasnih milenijalsa (I generacija) i post-milenijalsa (generacija Z). Interesantan je zato što pored toga pomaže da izbacite posrednike iz pozajmljivanja novca, takođe omogućava i lakši ulaz običnih ljudi u svet kripta i blockchaina. Dovoljno je skinuti aplikaciju, povezati je sa svojim Facebook, Google, LinkedIn nalogom, uraditi KYC i možete koristiti prizvod.

Cilj platforme je da banke i berze zameni crypto coin holders-ima odn. držačima kripto novca, koji se mogu čuvati u Celsius Walletu-u i na osnovu kojih članovi platforme mogu profitirati od kamate kada pozajme svoje coin-e.

Dakle, oni vrlo lako mogu uzeti pozajmicu iz Celsius „bazena“ , a zajmodavci će moći da iskoriste žirante iz celog sveta. Ovi garanti se mogu pridružiti svojim digitalnim novčanicima kako bi proširili limite zaduživanja i smanjili kamate;

Sama platforma će obezbediti zaštitu svih kovanica, prikupljanjem dela glavnice kamate od zajmoprimaca, a plan je da se rezervni „bazen“ (za koji se novac prikupljao) koristi ne bi li zaštitio zajmodavce od neisplaćenih kredita.

Koji su crowdsale izazovi?

Crowdsale akciju za ovu platformu (u kojoj je prikupljeno pedeset miliona dolara), kao što je gore navedeno, vodio je beogradski MVP Workshop, koji je Celsiusu pružao konsultantske usluge, usluge razvoja samog proizvoda i vođenja crowdsale procesa sa tehničke strane. U ovome su, kako Bjelajac kaže, učestvovale dve ekipe iz Srbije, pošto je firma VARHAK pružila usluge ekonometrijske analize (koja je veliki deo Celsiusa jer su po prirodi kriptovalute još uvek nestabilne).

Tokom sedam dana samog crowdsale-a postojala su dva izazova. Jedan je bio prikupljanje samog novca u vreme kada je u toku pad vrednosti najvećih kriptovaluta, što je značajno usporilo samo ICO (Initial Coin Offering) tržište. Drugi izazov je veliki broj prevara koje se dešavaju u ICO svetu. Preko 20% korisnika koji su se registrovali na Celsius-ove kanale komunikacije su bili korisnici sa lošom namerom prema drugim korisnicima tokom ICO-a i bilo je zanimljivo iskustvo voditi računa o bezbednosti i stabilnosti samog sistema.

Kako iz MVP Workshop-a dodaju, ova akcija učinila je Celsius jednim od najvećih aktivnih ICO igrača na svetu, i to zadaje direktni udarac postojećem kreditnom ekosistemu – tako što prenosi snagu i zaradu na vlasnike kripto novca.

Ostavi komentar

  1. Svetlana Žikić

    Svetlana Žikić

    3. 4. 2018. u 22:37 Odgovori

    Da li ste sigurni da ova vrsta kreditiranja prolazi našu regulativu, bez obzira što se radi o kriptovalutama, za koje nema regulative? Radi se o kreditima, a tu NBS ne pušta nikog do banke.

  2. Ivan Bjelajac

    Ivan Bjelajac

    4. 4. 2018. u 17:33 Odgovori

    Poštovanje Svetlana, Celsius Network čiji je ovo projekat nije srpska firma već američka sa sedištem i inkorporacijom u Nju Jorku. Oni za sada na compliance pitanjima rade u komunikaciji sa SEC-om i trude se da se povinuju njihovim predlozima za regulativu, a videćemo kako će ceo ekosistem izgledati za nekoliko godina.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Karijere

5 razloga zašto paušalci ne veruju izmenama zakona i zašto se javno bune protiv njihovog usvajanja

Svako ko je prisustvovao otvorenim razgovorima povodom donošenja novih zakona o poslovanju i oporezivanju paušalaca ima samo jedan pridev - zapaljivo. Suprostavljene strane diskutovale su o zakonskim predlozima, a šta je to što paušalci ističu kao najveće probleme, pročitajte u nastavku ovog teksta.

Kultura 2.0

Horor priče iz industrije: Plata koja nikada nije stigla

Želite da promenite firmu jer više nema šta da vam ponudi? Ja bih, na vašem mestu, ponovo razmislio - ko zna šta vas čeka u sledećoj.

Startapi i poslovanje

Da li je zbog ‘paušala’ na pomolu novi egzodus programera i digitalnih stručnjaka?

Od svih dilema koje poslednjih mesec dana potresaju domaću IT zajednicu, jedna od najizraženijih i najstrastvenijih glasi - otići ili ostati?

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Tesla Nation: Platforma za networking, poslove i konsultacije bila je logičan korak za Startit

Sinoć su u beogradskom Domu omladine premijerno objavljeni prvi rezultati novog projekta iza kojeg stoji SEE ICT - Tesla Nation. Vukašin Stojkov podelio je sa publikom kako će ova platforma pomoći Srbiji da se rebrendira kao 'go-to' destinacija za tehnološko znanje.

Startapi i poslovanje

Dobra ‘Employer Branding’ strategija je HR sadržaj na marketinški način

Već neko vreme polemiše se o tome kako i na koji način bi odgovornosti i zadaci HR sektora i marketinga trebalo da se preklapaju kada je Employer Branding u pitanju. Čarobne formule nema, ali ima određenih 'caka' kako da obe strane budu zadovoljne.

Kultura 2.0

Stuberi: YouTube uspeh nisu pregledi već odnos prema publici

Ako niste tinejdžer ili svoje slobodno vreme ne provodite istražujući YouTube, verovatno ne znate da domaću scenu na svakih mesec, dva zahvata prava ‘drama’. Sa druge strane, pak, stoji kanal 'Stuberi' koji prati skoro milion ljudi, a koji se ne služe tim trikovima. Oni su za Netokraciju podelili svoju priču.

Startapi i poslovanje

Domaći Teodesk omogućava interno praćenje poslovnih aktivnosti za 1.000 korisnika u Srbiji – od komunikacije do organizacije

I kompanije i mali timovi u digitalnoj industriji gotovo da ne mogu da funkcionišu bez kolaboracionih i menadžerskih aplikacija. U gomili tih softverskih rešenja, beogradski Teodesk u jednoj platformi nudi čitav niz alata koje zadovoljavaju različite poslovne potrebe jedne firme.

Karijere

Devojke, želite praksu u agenciji Namics? Prijavite se za programerski hakaton!

Takmičenje namenjeno svim ženama zainteresovanim za programiranje u organizaciji agencije Namics zakazano je za 14. decembar, a na njega se mogu prijaviti i učesnice koje nemaju profesionalno programersko iskustvo.

Kultura 2.0

Tekst koji treba da pročitate pre odlaska u Kinu

Sve je više ljudi koji me u poslednje vreme pitaju kako da se pripreme za (kratki) put u Kinu. Kapiram da me niko to ne bi pitao da pre dva meseca nisam pomislio da je baš sjajna ideja da odem kao novinar na Svetsko prvenstvo u košarci i provedem tri nedelje u nekoliko kineskih gradova.