Ukoliko ste među prvima ulagali u bitcoine (osim što ste kupili Lamborghini), shvatili ste da se u domenu kriptovaluta ne možete oslanjati samo na banke. Tu na scenu stupa Celsius, koji je pomoću 'crowdsale' akcije u organizaciji beogradskog MVP Workshop prikupio 50 miliona dolara za dalji razvoj ovog finansijskog koncepta.
Prostor na tržištu u kom banke ne žele da imaju udeo iskoristio je Celsius – kompanija koja vlasnicima digitalnih valuta omogućava da na osnovu njih dobiju pozajmicu u američkim dolarima kada im je hitno potreban keš i time izbegnu prodaju kriptovaluta.
Reč je o prvom decentralizovanom blockchain sistemu koji nastoji da digitalizuje kreditni ekosistem. Uz to, on takođe olakšava prenos novca preko Ethereum-a. Ivan Bjelajac, CEO kompanije MVP Workshop koja je za Celsius vodila crowdsale proces, dodaje:
Celsius je prva kreditna platforma dizajnirana da zadovolji potrebe i navike kasnih milenijalsa (I generacija) i post-milenijalsa (generacija Z). Interesantan je zato što pored toga pomaže da izbacite posrednike iz pozajmljivanja novca, takođe omogućava i lakši ulaz običnih ljudi u svet kripta i blockchaina. Dovoljno je skinuti aplikaciju, povezati je sa svojim Facebook, Google, LinkedIn nalogom, uraditi KYC i možete koristiti prizvod.
Cilj platforme je da banke i berze zameni crypto coin holders-ima odn. držačima kripto novca, koji se mogu čuvati u Celsius Walletu-u i na osnovu kojih članovi platforme mogu profitirati od kamate kada pozajme svoje coin-e.
Dakle, oni vrlo lako mogu uzeti pozajmicu iz Celsius “bazena” , a zajmodavci će moći da iskoriste žirante iz celog sveta. Ovi garanti se mogu pridružiti svojim digitalnim novčanicima kako bi proširili limite zaduživanja i smanjili kamate;
Sama platforma će obezbediti zaštitu svih kovanica, prikupljanjem dela glavnice kamate od zajmoprimaca, a plan je da se rezervni “bazen” (za koji se novac prikupljao) koristi ne bi li zaštitio zajmodavce od neisplaćenih kredita.
Koji su crowdsale izazovi?
Crowdsale akciju za ovu platformu (u kojoj je prikupljeno pedeset miliona dolara), kao što je gore navedeno, vodio je beogradski MVP Workshop, koji je Celsiusu pružao konsultantske usluge, usluge razvoja samog proizvoda i vođenja crowdsale procesa sa tehničke strane. U ovome su, kako Bjelajac kaže, učestvovale dve ekipe iz Srbije, pošto je firma VARHAK pružila usluge ekonometrijske analize (koja je veliki deo Celsiusa jer su po prirodi kriptovalute još uvek nestabilne).
Tokom sedam dana samog crowdsale-a postojala su dva izazova. Jedan je bio prikupljanje samog novca u vreme kada je u toku pad vrednosti najvećih kriptovaluta, što je značajno usporilo samo ICO (Initial Coin Offering) tržište. Drugi izazov je veliki broj prevara koje se dešavaju u ICO svetu. Preko 20% korisnika koji su se registrovali na Celsius-ove kanale komunikacije su bili korisnici sa lošom namerom prema drugim korisnicima tokom ICO-a i bilo je zanimljivo iskustvo voditi računa o bezbednosti i stabilnosti samog sistema.
Kako iz MVP Workshop-a dodaju, ova akcija učinila je Celsius jednim od najvećih aktivnih ICO igrača na svetu, i to zadaje direktni udarac postojećem kreditnom ekosistemu – tako što prenosi snagu i zaradu na vlasnike kripto novca.
Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!