Srpski MVP Workshop i Celsius uspešno prikupili 50 miliona dolara - Netokracija.rs

Srpski MVP Workshop i Celsius uspešno prikupili 50 miliona dolara

Ukoliko ste među prvima ulagali u bitcoine (osim što ste kupili Lamborghini), shvatili ste da se u domenu kriptovaluta ne možete oslanjati samo na banke. Tu na scenu stupa Celsius, koji je pomoću 'crowdsale' akcije u organizaciji beogradskog MVP Workshop prikupio 50 miliona dolara za dalji razvoj ovog finansijskog koncepta.

Prostor na tržištu u kom banke ne žele da imaju udeo iskoristio je Celsius – kompanija koja vlasnicima digitalnih valuta omogućava da na osnovu njih dobiju pozajmicu u američkim dolarima kada im je hitno potreban keš i time izbegnu prodaju kriptovaluta.

Reč je o prvom decentralizovanom blockchain sistemu koji nastoji da digitalizuje kreditni ekosistem. Uz to, on takođe olakšava prenos novca preko Ethereum-a. Ivan Bjelajac, CEO kompanije MVP Workshop koja je za Celsius vodila crowdsale proces, dodaje:

Celsius je prva kreditna platforma dizajnirana da zadovolji potrebe i navike kasnih milenijalsa (I generacija) i post-milenijalsa (generacija Z). Interesantan je zato što pored toga pomaže da izbacite posrednike iz pozajmljivanja novca, takođe omogućava i lakši ulaz običnih ljudi u svet kripta i blockchaina. Dovoljno je skinuti aplikaciju, povezati je sa svojim Facebook, Google, LinkedIn nalogom, uraditi KYC i možete koristiti prizvod.

Cilj platforme je da banke i berze zameni crypto coin holders-ima odn. držačima kripto novca, koji se mogu čuvati u Celsius Walletu-u i na osnovu kojih članovi platforme mogu profitirati od kamate kada pozajme svoje coin-e.

Dakle, oni vrlo lako mogu uzeti pozajmicu iz Celsius „bazena“ , a zajmodavci će moći da iskoriste žirante iz celog sveta. Ovi garanti se mogu pridružiti svojim digitalnim novčanicima kako bi proširili limite zaduživanja i smanjili kamate;

Sama platforma će obezbediti zaštitu svih kovanica, prikupljanjem dela glavnice kamate od zajmoprimaca, a plan je da se rezervni „bazen“ (za koji se novac prikupljao) koristi ne bi li zaštitio zajmodavce od neisplaćenih kredita.

Koji su crowdsale izazovi?

Crowdsale akciju za ovu platformu (u kojoj je prikupljeno pedeset miliona dolara), kao što je gore navedeno, vodio je beogradski MVP Workshop, koji je Celsiusu pružao konsultantske usluge, usluge razvoja samog proizvoda i vođenja crowdsale procesa sa tehničke strane. U ovome su, kako Bjelajac kaže, učestvovale dve ekipe iz Srbije, pošto je firma VARHAK pružila usluge ekonometrijske analize (koja je veliki deo Celsiusa jer su po prirodi kriptovalute još uvek nestabilne).

Tokom sedam dana samog crowdsale-a postojala su dva izazova. Jedan je bio prikupljanje samog novca u vreme kada je u toku pad vrednosti najvećih kriptovaluta, što je značajno usporilo samo ICO (Initial Coin Offering) tržište. Drugi izazov je veliki broj prevara koje se dešavaju u ICO svetu. Preko 20% korisnika koji su se registrovali na Celsius-ove kanale komunikacije su bili korisnici sa lošom namerom prema drugim korisnicima tokom ICO-a i bilo je zanimljivo iskustvo voditi računa o bezbednosti i stabilnosti samog sistema.

Kako iz MVP Workshop-a dodaju, ova akcija učinila je Celsius jednim od najvećih aktivnih ICO igrača na svetu, i to zadaje direktni udarac postojećem kreditnom ekosistemu – tako što prenosi snagu i zaradu na vlasnike kripto novca.

Ostavi komentar

  1. Svetlana Žikić

    Svetlana Žikić

    3. 4. 2018. u 22:37 Odgovori

    Da li ste sigurni da ova vrsta kreditiranja prolazi našu regulativu, bez obzira što se radi o kriptovalutama, za koje nema regulative? Radi se o kreditima, a tu NBS ne pušta nikog do banke.

  2. Ivan Bjelajac

    Ivan Bjelajac

    4. 4. 2018. u 17:33 Odgovori

    Poštovanje Svetlana, Celsius Network čiji je ovo projekat nije srpska firma već američka sa sedištem i inkorporacijom u Nju Jorku. Oni za sada na compliance pitanjima rade u komunikaciji sa SEC-om i trude se da se povinuju njihovim predlozima za regulativu, a videćemo kako će ceo ekosistem izgledati za nekoliko godina.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Digitalni mediji

Kako da napravite podcast zbog kojeg nećete morati da prodate bubreg?

Šta morate da znate ukoliko želite da se upustite u avanturu zvanu podcast?

Startapi i poslovanje

Dejan Nikolić (Content Insights): Publika jednom mediju ne sme da bude inventar koji prodaje oglašivačima

U eri kada Facebook, Amazon i Google drže 70% budžeta za digital, kako se mediji mogu izboriti za svoj kolač? Jednostavno - moraju da promene način na koji su do sada poslovali.

Mobilno

Šta za domaće korisnike znači Google-Huawei situacija?

Veliku cenu trgovinskog rata između Sjedinjenih Američkih Država i Kine moraće da plati kompanija Huawei sa kojom Google ovih dana prekida saradnju. Otkrivamo šta to znači za korisnike uređaja ove kineske kompanije.

Propustili ste

Karijere

Čime se bavi IT admin i da li je on zadužen za baš sve tehničke probleme u kompaniji?

IT administratori imaju multifunkcionalne zadatke radeći na održavanju sistema, mrežnih infrastruktura i sajber bezbednosti. Kako u realnim uslovima izgleda baviti se ovom profesijom?

Internet marketing

Nagrade možda nisu merilo uspeha, ali nisu loše ukoliko ste agencija koja želi da bira klijente

Kako Ovation BBDO gleda na nagrade iz prethodnog perioda i da li su one rezultovale povećanjem obima posla? Na pitanja Netokracije odgovara Nikola Parun, Head of PR & Digital u ovoj beogradskoj agenciji.

Startapi i poslovanje

BioSense lansirao PARSEC program poslovne akceleracije – ukupna vrednost fonda €2,5 miliona

Kako bi startapima i drugim malim i srednjim preduzećima omogućili pristup neophodnom kapitalu, znanju, tržištima i tehnologiji, evropski projekat PARSEC nudi biznis akceleraciju za tehnološke proizvode i inovacije iz tri sektora: prehrana, energija i životna sredina.

Startapi i poslovanje

EY na #CXZG: Zašto konsultantske kuće ulaze u oblast korisničkog iskustva?

Korisničko iskustvo postaje veći 'buzzword' od digitalne transformacije - toliki da i konsultantske kuće ulaze u ovu oblast. Više o tome razgovaramo sa predstavnicima EY-a u Hrvatskoj.

Internet marketing

Effie 2019: Ove godine bez zlatnog priznanja, agencija Ovation BBDO osvojila najviše nagrada

Na ceremoniji koja je održana u Ateljeu 212, sinoć su dodeljene četiri srebrne i četiri bronzane Effie nagrade za najefektivnije marketinške kampanje koje su realizovane u Srbiji tokom prošle godine.

Startapi i poslovanje

Damjan Geber: Edukacijom o značaju CX-a u fizičkom prostoru, stvaramo konkurentnije tržište

Dizajn je jedan od ključnih elemenata u procesu kreiranja kvalitetnog korisničkog iskustva u 'offline' prodavnicama ali i kancelarijama kompanija. O značaju arhitekture prostora sa poslovne strane, razgovaramo sa Damjanom Geberom, direktorom agencije Brigada.