Srpski MVP Workshop i Celsius uspešno prikupili 50 miliona dolara - Netokracija.rs

Infobip ❤️ Netokracijašta akvizicija znači za vas i za nas?

Srpski MVP Workshop i Celsius uspešno prikupili 50 miliona dolara

Ukoliko ste među prvima ulagali u bitcoine (osim što ste kupili Lamborghini), shvatili ste da se u domenu kriptovaluta ne možete oslanjati samo na banke. Tu na scenu stupa Celsius, koji je pomoću 'crowdsale' akcije u organizaciji beogradskog MVP Workshop prikupio 50 miliona dolara za dalji razvoj ovog finansijskog koncepta.

Prostor na tržištu u kom banke ne žele da imaju udeo iskoristio je Celsius – kompanija koja vlasnicima digitalnih valuta omogućava da na osnovu njih dobiju pozajmicu u američkim dolarima kada im je hitno potreban keš i time izbegnu prodaju kriptovaluta.

Reč je o prvom decentralizovanom blockchain sistemu koji nastoji da digitalizuje kreditni ekosistem. Uz to, on takođe olakšava prenos novca preko Ethereum-a. Ivan Bjelajac, CEO kompanije MVP Workshop koja je za Celsius vodila crowdsale proces, dodaje:

Celsius je prva kreditna platforma dizajnirana da zadovolji potrebe i navike kasnih milenijalsa (I generacija) i post-milenijalsa (generacija Z). Interesantan je zato što pored toga pomaže da izbacite posrednike iz pozajmljivanja novca, takođe omogućava i lakši ulaz običnih ljudi u svet kripta i blockchaina. Dovoljno je skinuti aplikaciju, povezati je sa svojim Facebook, Google, LinkedIn nalogom, uraditi KYC i možete koristiti prizvod.

Cilj platforme je da banke i berze zameni crypto coin holders-ima odn. držačima kripto novca, koji se mogu čuvati u Celsius Walletu-u i na osnovu kojih članovi platforme mogu profitirati od kamate kada pozajme svoje coin-e.

Dakle, oni vrlo lako mogu uzeti pozajmicu iz Celsius “bazena” , a zajmodavci će moći da iskoriste žirante iz celog sveta. Ovi garanti se mogu pridružiti svojim digitalnim novčanicima kako bi proširili limite zaduživanja i smanjili kamate;

Sama platforma će obezbediti zaštitu svih kovanica, prikupljanjem dela glavnice kamate od zajmoprimaca, a plan je da se rezervni “bazen” (za koji se novac prikupljao) koristi ne bi li zaštitio zajmodavce od neisplaćenih kredita.

Koji su crowdsale izazovi?

Crowdsale akciju za ovu platformu (u kojoj je prikupljeno pedeset miliona dolara), kao što je gore navedeno, vodio je beogradski MVP Workshop, koji je Celsiusu pružao konsultantske usluge, usluge razvoja samog proizvoda i vođenja crowdsale procesa sa tehničke strane. U ovome su, kako Bjelajac kaže, učestvovale dve ekipe iz Srbije, pošto je firma VARHAK pružila usluge ekonometrijske analize (koja je veliki deo Celsiusa jer su po prirodi kriptovalute još uvek nestabilne).

Tokom sedam dana samog crowdsale-a postojala su dva izazova. Jedan je bio prikupljanje samog novca u vreme kada je u toku pad vrednosti najvećih kriptovaluta, što je značajno usporilo samo ICO (Initial Coin Offering) tržište. Drugi izazov je veliki broj prevara koje se dešavaju u ICO svetu. Preko 20% korisnika koji su se registrovali na Celsius-ove kanale komunikacije su bili korisnici sa lošom namerom prema drugim korisnicima tokom ICO-a i bilo je zanimljivo iskustvo voditi računa o bezbednosti i stabilnosti samog sistema.

Kako iz MVP Workshop-a dodaju, ova akcija učinila je Celsius jednim od najvećih aktivnih ICO igrača na svetu, i to zadaje direktni udarac postojećem kreditnom ekosistemu – tako što prenosi snagu i zaradu na vlasnike kripto novca.

Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Gaming

Prve AA video igre i najava Epic Games kampusa: Šta je sve obeležilo srpsku gaming industriju u 2022.

Kao jedna od stabilnijih grana IT ekosistema u Srbiji, gaming je nastavio da beleži svoj rast i razvoj. Predikcije vezane za lokalni 'game dev' su dobre i za 2023. godinu, a mi vam donosimo pregled najznačajnijih momenata iz ove oblasti koji su obeležili prošlu godinu.

Digitalni mediji

Trendovi.co: Šta nam donosi 2023. godina iz oblasti Employer brandinga i društvenih mreža?

Sada već tradicionalno, agencija Pioniri Communications su kroz projekat Trendovi.co objavili predviđanja za ovu godinu kada su u pitanju digitalni marketing, 'event' industrija, tehnologija, PR, 'entertainment' industrija i druge srodne oblasti. Pročitajte šta smo izdvojili za vas.

Startapi i poslovanje

Institut BioSens otvorio novi poziv za akcelerator namenjen IT i poljoprivrednim startapima

Institut BioSens pozvao je inovativne startape iz IT i poljoprivrednog sektora da učestvuju u trećem izdanju akceleratora i na taj način nastavlja dobru praksu pružanja podrške inovativnim preduzetnicima u razvoju ideja koje će doprineti digitalnoj transformaciji poljoprivrede.

Propustili ste

Intervju

Kako je Dalibor pored pozicije Lead Data konsultanta pronašao vreme za porodični hobi i biznis

Još kada smo bili deca, mnogi su nas pitali - "Da li imaš hobi"? Čak i kada odrastemo, postanemo profesionalci, ljubav prema hobiju, ako ga zaista volimo, ostaje zauvek tu sa nama. Ovo je priča o Daliboru Lazareviću koji iako radi kao Lead Data Consultant, pronalazi vreme da proizvodi manje predmete od drveta i plastike.

Tehnologija

Google uskladio poslovanje sa pravilima Evropske unije — šta to znači za korisnike?

Prilagođavanjem pravilima Evropske unije, kompanija Google uvodi telo za zaštitu potrošača, transparentniju prodaju i plaćanje različitim valutama.

Office Talks Podcast

DevRel – Kako se grade dobri odnosi sa programerima?

Gosti 126. epizode Office Talks podkasta bili su Nenad Vitorović (Tenderly) i Lav Leon Hudak (MVP Workshop) koji su nam govorili o značaju dobrih odnosa sa programerima, ali i o kvalitetnoj zajednici i sadržaju usmerenim ka programerima, a koji sve više dolaze do izražaja.

Novost

Shift Miami: Infobipova konferencija posvećena developerima stiže u Ameriku

Ovo je prvi korak ka internacionalizaciji jedne od najvećih evropskih konferencija posvećenih developerima koja se već 10 godina održava u Hrvatskoj.

Novost

Degordian akvizirao Shopycode – srpsku agenciju za e-commerce razvoj

Internacionalna digital-first agencija Degordian akvizirala je Shopycode, srpsku programersku kompaniju specijalizovanu za e-commerce.

Istraživanje

Predstavljamo rezultate ankete o platama dizajnera digitalnih proizvoda i usluga u Srbiji

Prva anketa ovog tipa sprovedena je na uzorku od oko 700 učesnika. Podaci pokazuju da je 71% dizajnera ušlo na tržište u poslednjih 8 godina, dok je 57% ušlo u poslednjih 6 godina.