Kako je Džef Bezos (na trenutak) postao najbogatiji čovek na svetu

Kako je Džef Bezos (na trenutak) prestigao Gejtsa i postao najbogatiji čovek na svetu

Mislili ste da Bil Gejts ima skoro neotuđivo pravo na prvo mesto na Forbsovoj listi najbogatijih ljudi na svetu? Džef Bezos, osnivač i prvi čovek najvećeg svetskog sajta za online kupovinu Amazon.com, demantovao je ovakvo uverenje svetske javnosti. Na njegovu žalost, to je trajalo samo jedan dan.

Akcije Amazona juče su dostigle istorijski maksimum, te je sa trona najbogatijeg čoveka na svetu smenjen osnivač Majkrosofta. CEO Amazona Džef Bezos tako je sa procenjenih 90,9 milijardi američkih dolara preuzeo Gejtsovu poziciju koja je nešto manja i iznosi 90,7 milijardi. Međutim, akcije Bezosovog online prodajnog giganta danas su opale za tri procenta, te će ovaj pedesetrogodišnjak ponovo morati da se zadovolji „srebrnom medaljom“ u takmičenju za najbogatijeg.

Ali, uprkos ovom „porazu“, Bezos mora priznati da ideja za biznis koja se rodi u kolima na putovanju iz Njujorka u Sijetl ne postaje svaki dan biznis vredan oko 500 milijardi dolara. Posao iz garaže prerastao je u broj jedan mesto za online kupovinu, što je ovom diplomcu sa Prinstona omogućilo da se poslovno angažuje i u drugim oblastima.

Samo je nebo granica

Od 2013. godine Bezos je vlasnik lista The Wasington Post, koji je platio oko 250 miliona dolara u kešu, i koji je, prema njegovim rečima, plodno polje za eksperimentisanje. Pa ipak, interesovanja ovog američkog preduzetnika šire se daleko van sfera medija. Može se reći i van granica planete Zemlje.

On je osnivač i vlasnik kompanije Blue Origin čije je polje delatnosti razvoj tehnologije koja će omogućiti komercijalne letove u svemir sa smanjenim bezbednosnim rizicima i značajno jeftinijom cenom. Stoga se javnost nije iznenadila kada je pre par godina ova kompanija objavila da planira da započne suborbitalne letove za privatna lica u 2018. godini.

Moto kompanije je Gradatim Ferociter, što u prevodu sa latinskog znači korak po korak, munjevito, a neki to smatraju i ličnom Bezosovom devizom. Sudeći po rezultatima, ona ga veoma dobro služi.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Karijere

5 razloga zašto paušalci ne veruju izmenama zakona i zašto se javno bune protiv njihovog usvajanja

Svako ko je prisustvovao otvorenim razgovorima povodom donošenja novih zakona o poslovanju i oporezivanju paušalaca ima samo jedan pridev - zapaljivo. Suprostavljene strane diskutovale su o zakonskim predlozima, a šta je to što paušalci ističu kao najveće probleme, pročitajte u nastavku ovog teksta.

Kultura 2.0

Horor priče iz industrije: Plata koja nikada nije stigla

Želite da promenite firmu jer više nema šta da vam ponudi? Ja bih, na vašem mestu, ponovo razmislio - ko zna šta vas čeka u sledećoj.

Startapi i poslovanje

Da li je zbog ‘paušala’ na pomolu novi egzodus programera i digitalnih stručnjaka?

Od svih dilema koje poslednjih mesec dana potresaju domaću IT zajednicu, jedna od najizraženijih i najstrastvenijih glasi - otići ili ostati?

Propustili ste

Internet marketing

Šta je korisnička persona i zašto je presudna za uspeh vašeg digitalnog proizvoda?

Često imam priliku da vidim kako se proizvod oblikuje u odnosu na pretpostavke o tome šta korisnicima treba. U najvećem broju slučajeva pokaže se da su one pogrešne, ali tek kada proizvod izađe na tržište. Ipak, ta situacija se može izbeći.

Startapi i poslovanje

Emitto obećava 10x veći CTR jer sadržaj plasira tamo gde su korisnici – u njihove direktne poruke

Oglašavanje putem društvenih mreža je sve skuplje, e-mail marketing ne donosi iste rezultate kao pre, pa čitava industrija traži alternativne kanale oglašavanja - među kojima su i direktne poruke. O tome zašto je 'dark social' sve popularniji, razgovaramo sa osnivačem startapa Emitto.

Startapi i poslovanje

Tesla Nation: Platforma za networking, poslove i konsultacije bila je logičan korak za Startit

Sinoć su u beogradskom Domu omladine premijerno objavljeni prvi rezultati novog projekta iza kojeg stoji SEE ICT - Tesla Nation. Vukašin Stojkov podelio je sa publikom kako će ova platforma pomoći Srbiji da se rebrendira kao 'go-to' destinacija za tehnološko znanje.

Startapi i poslovanje

Dobra ‘Employer Branding’ strategija je HR sadržaj na marketinški način

Već neko vreme polemiše se o tome kako i na koji način bi odgovornosti i zadaci HR sektora i marketinga trebalo da se preklapaju kada je Employer Branding u pitanju. Čarobne formule nema, ali ima određenih 'caka' kako da obe strane budu zadovoljne.

Kultura 2.0

Stuberi: YouTube uspeh nisu pregledi već odnos prema publici

Ako niste tinejdžer ili svoje slobodno vreme ne provodite istražujući YouTube, verovatno ne znate da domaću scenu na svakih mesec, dva zahvata prava ‘drama’. Sa druge strane, pak, stoji kanal 'Stuberi' koji prati skoro milion ljudi, a koji se ne služe tim trikovima. Oni su za Netokraciju podelili svoju priču.

Startapi i poslovanje

Domaći Teodesk omogućava interno praćenje poslovnih aktivnosti za 1.000 korisnika u Srbiji – od komunikacije do organizacije

I kompanije i mali timovi u digitalnoj industriji gotovo da ne mogu da funkcionišu bez kolaboracionih i menadžerskih aplikacija. U gomili tih softverskih rešenja, beogradski Teodesk u jednoj platformi nudi čitav niz alata koje zadovoljavaju različite poslovne potrebe jedne firme.