Amy Guttman: Gradite odnose sa novinarima

Amy Guttman: Startapi, uradite vaš domaći i gradite odnose sa medijima

Treća po redu Spark.me konferencija otvorena je danas u hotelu Mediteran, a nakon uvodnih govornika koji su zagrejali publiku, prisutnima se obratila Amy Guttman, freelance novinarka i dopisnica za Forbes koja je govorila o izgradnji odnosa na relaciji startapi - mediji, ali i o pričama koje novinari jure te zadacima koje očekuju sve osnivače.

amy3

Već na samom početku, Guttman je izjavila da je svako od nas poseban, te da svi mi imamo neku svoju priču koja nas definiše i opisuje. Te priče mogu biti različitih priroda, a ono što dopisnicu izdanja Forbes Entrepreneurs najviše privlači jesu priče o uspešnim preduzetnicima na skrivenim mestima, ljudima koji definišu nove industrije i svojim radom kroče put inovacijama, a koji ne žive uvek u Silicijumskoj dolini.

Domaća publika već je imala prilike da se upozna sa radom ove novinarke kada je početkom godine objavila veliki intervju sa srpskim Nordeusom. Kako kaže, najbolje priče su one koje demonstriraju trend, inovaciju, daju uvid u neku kulturu, problem ili rešenje. Kroz praktične primere, Guttman je sa publikom podelila tri priče koje su po njenom mišljenju obeležile trend preduzetnika u tržištima u nastajanju:

  1. Demokratizacija pice u Keniji
  2. Grupovina u Teheranu
  3. Kraj prohibicije, počekat uspešnog biznisa

Amy ističe da svaka od ovih priča, bilo da se radi o mladim preduzetnicima koji se vraćaju u Keniju i pokreću lance picerija, ženama koje osvajaju iransku IT industriju ili advokatima koji nakon ukidanja prohibicija u Sjedinjenim Američkim Državama pokreću biznis, ima jednu zajedničku stvar – strast. Bez nje ovakve priče danas ne bi postojale, ali to je samo preduslov kada je medijski nastup u pitanju.

Kako stupiti u kontakt sa novinarima?

“Danas možete stupiti u kontant sa novinarima i putem Twitter-a”, poručila je Guttman, ukazavši na činjenicu da je svet postao izuzetno opušten i da nema potrebe za nekakvim velikim mejlovima upoznavanja. Kada i pokrenete komunikaciju sa medijskim predstavnicima, ključ je raditi na izgradnji tog odnosa, a nije zgoreg ni doći pripremljen na intervju!

Baš kao što novinari istražuju startape i osvaniče koje trebaju da intervjuišu, i osnivači treba da istražuju novinare kojima pitchuju svoj projekat, svoj biznis. Pronađite one novinare koji zaista porkivaju industriju u kojoj poslujete, svet je danas postao mali, sve se vrti po nišama.

Za kraj, Amy je istakla da rad sa startapima i preduzetnicima predstavlja nešto što nju izuzetno inspiriše, ali da su novinari generalno okarakterisani kao lenje osobe – oni jednostavno nemaju puno vremena, te ukoliko ne odgovorite na njihove upite prvi ili drugi put, šanse su velike da vas više neće kontaktirati. Isto tako, priprema za javni nastup može vas odvesti daleko, imajući na umu publiku kojoj se obraćate, ali i obzir prema novinarima koji žele da podele vašu priču sa ostatkom sveta.

Ukazavši još jednom na važnost izgradnje odnosa na relaciji startapi – mediji, Guttman je privela svoje predavanje kraju izjavivši da preduzetnici sa početka teksta danas predstavljaju njene prijatelje, te da im se ona u svakom trenutku može obratiti za priču. Kada obe strane dođu u taj stadijum, tada zapravo i nastaje najbolji sadržaj – iskrenim odnosom do nove publike, zaključila je ona.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Gaming

3Lateral predao urbanistički projekat za novosadski kampus – useljenje 2024. godine

Epic Games i 3Lateral zvanično su objavili više detalja o narednim koracima vezanim za planiranje i izgradnju svog budućeg kampusa u Novom Sadu.

Startapi i poslovanje

Da li Srbija inovira i zašto je važna naša pozicija na listi Globalnog indeksa inovativnosti?

Na poziciji Globalnog indeksa inovativnosti Srbija je pala sa 53. na 54. poziciju. Analiziramo gde smo bili lošiji, a gde bolji na skali inovacija.

E-commerce

eCommerce bezbednost: 5 saveta za bezbedniju internet trgovinu

Svakog oktobra održava se Evropski mesec sajber bezbednosti. Sa porastom internet trgovine u svetu, ali i u Srbiji, zapitali smo se kako povećati bezbednost domaćih internet prodavnica i šta to mali i veliki trgovci mogu da urade kako bi zaštitili svoje kupce. Korisne savete potražite u nastavku ovog vodiča.

Propustili ste

Mobilno

Koji su to najbolji telefoni na tržištu u cenovnom rangu od €250 do preko €750

Tržište mobilnih telefona nikada pre nije bilo ovako raznoliko. Korisnici danas na raspolaganju imaju ogroman broj modela različitih klasa i cenovnih kategorija, da se slobodno može reći kako je mogućnost izbora pametnih telefona najveća - od kada oni postoje.

Startapi i poslovanje

Freshdesk je SaaS alat za CX koji koristi 50.000 kompanija širom sveta – a od skoro je dostupan i na Balkanu

Kompanija Freshworks od prošle godine posluje i na regionalnom tržištu, a sa direktorom za Balkan razgovaramo o njihovim proizvodima - pogotovu o alatu Freshdesk.

Office Talks Podcast

Šta su to superklasteri i kako nastaju? (gost Kosta Andrić)

Može li se u naredne četiri godine izgraditi prvi srpski superklaster i kako pomoću ovog modela unaprediti tehnološke kapacitete domaće privrede? Otkrivamo u prvoj epizodi Office Talks specijala.

Startapi i poslovanje

Rekordan broj investicija i akvizicija obeležili su domaći ekosistem u 2021. godini

Analiziramo koji su to događaji obeležili startap zajednicu u proteklih 365 dana.

Startapi i poslovanje

Opseg plate prva je stvar koju programeri traže u oglasu za posao

Da, oglasi za posao u IT industriji imaju mane - čak i ako ih i HR-ovi i kompanijski menadžeri pišu i proveravaju po nekoliko puta. Najčešće ne sadrže dovoljno informacija o poziciji, opseg plate uglavnom izostaje, ali su zato marketinški detalji u prvom planu.

Startapi i poslovanje

Raising Stars: Stručna podrška i do 15.000 CHF za lokalni razvoj i globalni rast inovativnih ideja

Naučno-tehnološki park Beograd raspisao je uz podršku Vlade Švajcarske i u partnerstvu sa NTP Niš i NTP Čačak, novi poziv za Raising Starts, prvi pre-seed program koji startapima u najranijim fazama razvoja donosi stručnu i finansijsku podršku za ubrzan razvoj.