Srpska oglašivačka mreža Adbuka u ‘pohodu’ na Hrvatsku

Srpska Adbuka: Oglašivačima ćemo ponuditi ‘više klikova’ na hrvatskim medijima!

‘On-demand’ oglašivačka mreža Adbuka, proširiće ovih dana svoje poslovanje na područje Hrvatske. Rešenje koje omogućava korisnicima kontrolu nad reklamnim sadržajem trenutno koristi više od 200 različitih sajtova, a nakon velikog uspeha u Srbiji, logičan potez bio je širenje na druge zemlje regiona.

ad_buka_ispravljeno

Nastala po uzoru na on-demand oglašavanje u industriji kablovske televizije, Adbuka omogućava oglašivačima precizno plasiranje oglasa kod publike. Isto tako, korisnicima se omogućava izbor različitih kategorija, čime u reklamnom prostoru dobijaju isključivo njima relevantan sadržaj, a koji dovodi i do većeg CTR (click-through rate). Srećni oglašivači, srećni posetioci sajtova!

Kako je za Netokraciju ekskluzivno otkrio osnivač i CEO Adbuke, Saša Jovanović, u Srbiji je njihovo rešenje implementiralo oko 200 sajtova koji generišu više od 400.000.000 impresija, a među kojima su i news portali kao što su Vreme, Danas, BKTVNews i drugi. Iako je poslovanje do skoro bilo u potpunosti usmereno na Srbiju, pozitivni utisci i zadovoljni klijenti omogućili su širenje prve ogašivačke mreže ovakvog tipa i na Hrvatsku.

Na hrvatsko tržište preko partnera

Jovanović otkriva da će im u tom pohodu pomoći zagrebački Imnet na čelu sa Ivorom Macanom, kao partnerskom kompanijom koja je otkupila licencu za Hrvatsku i koja će proizvod plasirati pod imenom „Adbuka Hrvatska“. Lokalizovana verzija platforme krenuće sa radom već u martu, kada će biti predstavljena i nova verzija (3.0) ovog servisa. Na pitanje Netokracije da li su u razgovorima sa potencijalnim oglašivačima, Jovanović i Macan odgovorili su potvrdno, iako nisu bili u mogućnosti da otkriju o kome je tačno reč.

Upitavši Macana zbog čega se Imnet odlučio da uđe u partnerstvo sa Adbukom, on je za Netokraciju izjavio:

U Hrvatskoj se najviše bavimo telekomunikacijama, a poslednjih godinu dana gledali smo da se proširimo i na polje Internet marketinga. Nakon istraživanja potencijalnih mogućnosti, zaključili smo da delimo istu viziju kao i Adbuka, te smo ushićeni što se ova oglašivačka mreža širi i na područje Hrvatske.

Ličnim kapitalom do Hrvatske, investicija za dalje širenje

Klasičan display advertising i kontekstualno-bihejvioralno oglašavanje više nisu učinkoviti kao što je to bio slučaj pre samo nekoliko godina. CTR je manji iz dana u dan, a klasične mreže pokušavaju na različite načine da se takmiče za klikove i korisnike. Rešenje „na zahtev“ kao što je Adbuka, omogućava korisnicima da izaberu različite kategorije kako bi se na njima relevantnim sajtovima (koji su u Adbukinoj mreži), prikazivali još relevantniji oglasi, za koje postoje veće šanse da će korisnici ispratiti klikom.

adbuka_2
Adbuka omogućava korisnicima da se opredele za različite kategorije, čineći oglase koji se prikazuju relevantnijim

Na ovaj način, postojeći modeli oglašavanja uspešno se dopunjuju zahvaljujući Adbukinom modelu ciljanja koje će uskoro biti ponuđeno i drugim mrežama i ad serverima kao jedinstven API. Pomenuto rešenje omogućilo je timu da se takmiči i sa velikim mrežama kao što su Google, Httpool i drugi, dok Jovanović naglašava da su uprkos velikoj i jakoj konkurenciji u Srbiji, ipak uspeli da se izbore za svoje mesto u svetu Internet marketinga. Dokazavši da postoji prostor u kome mogu sasvim uspešno da posluju, pa čak i na tržištu kao što je Srbija koja i ne ulaže tako veliki deo u digital, znali su da je vreme za širenje.

Do hrvatskog tržišta stigli smo ličnim ulaganjima. U planu imamo i koncentrično širenje na ostala tržišta, ali taj poduhvat će zahtevati podizanje investicije.

Potencijalna seed investicija u visini od minimum 150.000 evra, omogućila bi timu ubrzan globalni razvoj, ali i uspostavljanje jake prodajne mreže sa sedištem u Velikoj Britaniji. Planovi za 2015. godinu svakako jesu ambiciozni, a jedan od ciljeva jeste i uspostavljanje vodeće pozicije u regionu gde se Adbuka već sada pozicionira kao jedna od naprednijih oglašivačkih mreža.

Posao koji je do sada urađen svakako jeste velik, a kako Jovanović zaključuje, tim je spreman da se uhvati u koštac sa novim izazovima, primenjujući znanje o izgradnji profitabilnog biznisa na području Srbije prvo u regionu, a potom i na tržištu čitave Evrope.

Ostavi komentar

  1. Milos

    Milos

    23. 2. 2015. u 14:35 Odgovori

    Ja samo da kazem da meni ova mreza duguje preko 50 hiljada dinara, na mail ne odgovaraju, pisao sam i na fejsbuk stranici ali nista ni tamo. Mislim da te pare nikada necu videti jer je od polednjeg odgovora od njih na mail je bio u novembru. Tako da ne znam sta da kazem buducim korisnicima sta moze da ih ocekuju.
    Pozdrav

    • Saša Jovanović

      Saša Jovanović

      23. 2. 2015. u 16:55 Odgovori

      Poštovani,

      Adbuka ima preko 200 partnera i do sada je suspendovala samo par naloga i isplata zbog kršenja ugovora (najčešće iskliktavanje reklama i uslovljavanje klika na reklamu). Suspenzija naloga uvek ima za meru suspenziju isplate do utvrđivanja realne zarade (po odbitku nedozvoljene – stečene protivno ugovoru).
      Adbuka postoji zbog oglašivača i oni moraju biti zadovoljni. Forsiranje potrošnje oglašivača ne povećava njihovo zadovoljstvo i Adbuka to oduvek kažnjava i kažnjavaće i ubuduće.
      Ako je to vaš slučaj, najbolje je da se obratite mejlom Adbuki za detalje i status vašeg naloga i isplate.

      • Milos

        Milos

        23. 2. 2015. u 20:35 Odgovori

        Postovani Sasa,

        Od novembra sam vam slao ne znam ni sam koliko poruka na mail i niste mi nijedan odgovorili, danas kada sam postavio komentar ovde, i resim da vas opet pitam za moju zaradu vise odgovorili sigurno zbog ovog mog komentara loseg po vas. Takodje odmah sam vas pitao jos nesto i cekao da mi odgovorite ali nista, opet ista prica kao i pre.
        Kada sam se registrovao kod vas prvo sto sam pitao jeste koliko je dozvoljeno oglasnih jedinica na sajtu vi ste rekli tada da ne postoji limit posle kada sam vas pitao za isplatu vi ste izgleda promenili ugovor i rekli da sam prekrisio ga tako sto sam stavio previse oglasnih jedinica, em sto niste mi javili da je ugovor izmenjen em sto ja ispadam tu krivac a nisam ni znao da je promenjen? Zar ja moram onda da citam svaki dan ugovor i gledam kada vi izmenite neke redove i onda da pazim?

        • Saša Jovanović

          Saša Jovanović

          23. 2. 2015. u 21:23 Odgovori

          Laži koje iznosite ovde u poslednjem komentaru ne zaslužuju komentar.
          Sve smo vam već odgovorili u emailu, a na ponovljena pitanja na koja ste već dobili odgovor naravno da neće nijedna služba podrške odgovoriti.

  2. Nemanja

    Nemanja

    23. 2. 2015. u 15:43 Odgovori

    Meni je ovo baš dobra vest danas. Da jedna srpska firma uspe da izveze pamet u Hrvatsku. Ima nade za nas još uvek.
    Želim im puno uspeha i sreće.

  3. Viktor

    Viktor

    23. 2. 2015. u 16:36 Odgovori

    Da li se mogu saznati neki detalji o tom API i kada će biti dostupan?
    Da li će prije finalne biti objavljenja beta verzija radi testiranja?
    To bi bilo korisno s ozbirom da nisam imao ranije prilike detaljnije upoznati vaš sustav.

  4. Adbuka - ne isplacuju

    Adbuka - ne isplacuju

    25. 2. 2015. u 23:21 Odgovori

    Naravno, moj komentar u kojem dajem link na istinu o Adbuki niste odobrili… Jadno, sasvim je ocito da je ovo placen clanak da bi se o Adbuki malo pisalo negdje na webu, jer otezu sa isplatama , bolje receno ne isplacuju svoje partnere, posto nemaju para. Pa se sa ovim clankom misli postici to da se ljudi malo zainteresiraju za Adbuku i pocnu se kod njih oglasavati tj. da bi Adbuka malo zaradila.
    Istina o Adbuki: http://www.internetzarada.org/showthread.php?tid=10781

    • Marko Mudrinić

      Marko Mudrinić

      26. 2. 2015. u 08:44 Odgovori

      Poštovani,

      Politika komentarisanja na Netokraciji je otvorena, vaš prethodni komentar završio je u automatski u spamu. Budite uvereni da nije u pitanju sponzorisan članak, jer bi isti vidno bio označen poljem „Sponzorisano“.

      Srdačno,
      MM

    • Лала

      Лала

      26. 2. 2015. u 14:20 Odgovori

      Pročitah sve na ovom linku. I vidim da jedini čovek koji umesto avatara ima svoju fotografiju tamo taskativno objašnjava stvari iz domena poreske tematike ali većina (čast izuzecima) samo avatare. Čak vam navodi primer Gugla. A avatari vrte jednu te istu priču koja je „rekla kazala“ – nisam ja nego moja prijateljica. Vidim da je u pitanju mlađa osoba jer ne razume pitanja obaveznog osiguranja. Pitam se samo što radite bilo šta kad ne znate tržišne uslove. Vidim da avatari ne razumeju razliku između PDV i poreza na zarade i mirovinskog i zdravstvenog doprinosa. Pa to je jadno. Tako napadati nekog zbog svopg ličnog neznanja.
      Deco, uputio vas je čivek na FINA odite i pitajte sami (u Srbiji poreska uprava) – sve se oporezuje. Niko to ne voli ali je tako. I meni se oporezuje kao penzioneru kad radim dodatni posao sada. Nema veze što već imam zarađenu penziju.
      Ljudi rade, plaćaju porez ne žele da ga plate umesto vas, kažete tamo negde nije u redu što je s vašom prijateljicom prekinuta saradnja zbog blaćenja. U kom diznilendu žive ova deca avatari kad veruju da će neko dozvoliti da ga javno blatite a on uredno vama puni džep. Taj treba da bude ovca na kvadrat!
      Ja svakako ne bih imao živaca kao on da se s avatarima natežem ko pijan s gaćama.

  5. Drazen

    Drazen

    26. 2. 2015. u 10:59 Odgovori

    Meni su isplatili sve do poslednjeg centa. I to više puta. Iako sam u BiH. Uvek je bilo umanjeno za porez i ne vidim zašto se ovi klinci bune zbog toga. Od poreza niko ne može pobeći. Verovatno ste vi nešto muljali pa su vas suspendovali. Ja nisam, meni je sajt dodatni posao pa koliko donese dobro je.

    • Adbuka - ne isplacuju

      Adbuka - ne isplacuju

      27. 2. 2015. u 01:20 Odgovori

      Ovako, Drazene: Nitko ne postavlja pitanje poreza, naravno da ga treba platit, ali su oni zahtijevali broj mirovinskog i socijalnog i ostale nebuloze, koje nemaju veze s vezom. Sta ce njima broj moga mirovinskog osiguranja u HR, sta ce mi uplatit novac u mirovinski fond ? Mislim svasta se na toj temi pisalo, i to bi trebao svatko iz Hrvatske procitati, i mislim da bi nakon toga izgubili volju za oglasavanjem na Adbuki, i kao sav normalan svijet, uplatili AdWords i oglasavali se ko ljudi preko Googleove mreze. Medjutim, mene to uopce ne brine jer sam trenutno jako visoko na google.hr za upit adbuka, a na tom linku ljudi mogu procitat istinu. Uzivajte !

      • Drazen

        Drazen

        27. 2. 2015. u 02:00 Odgovori

        Ne znam kako je u hrvatskoj niti u srbiji.. Ja sam im samo u poreskoj overio obrazac koji su trazili, to je neka potvrda o rezidentnosti, poslao im i dobio novac. Posle nisam morao ništa slati.

  6. Sasa Jovanovic

    Sasa Jovanovic

    26. 2. 2015. u 21:20 Odgovori

    Samo ilustracije radi: prečasni Miloš koji je naovodno zaradio 50.000 din, ima nekoliko hiljada ovakvih serija rafalnih iskliktavaranja (koji su direktna šteta našim oglašivačima) i po tome je njegov sajt u vrhu zloupotrebe – i zato je njegov nalog i isplata suspendovana.

    Sun Mar 23 2014 09:09:23 GMT+0000 (GMT Standard Time) 109.122.66.27 1
    Sun Mar 23 2014 09:09:34 GMT+0000 (GMT Standard Time) 109.122.66.27 1

    Mon Mar 17 2014 08:01:34 GMT+0000 (GMT Standard Time) 109.163.159.230 1
    Mon Mar 17 2014 08:01:35 GMT+0000 (GMT Standard Time) 109.163.159.230 1
    Mon Mar 17 2014 08:01:38 GMT+0000 (GMT Standard Time) 109.163.159.230 1

    Tue Mar 18 2014 06:33:15 GMT+0000 (GMT Standard Time) 109.165.163.98 1
    Tue Mar 18 2014 06:33:26 GMT+0000 (GMT Standard Time) 109.165.163.98 1
    Tue Mar 18 2014 06:33:27 GMT+0000 (GMT Standard Time) 109.165.163.98 1
    Tue Mar 18 2014 06:33:27 GMT+0000 (GMT Standard Time) 109.165.163.98 1
    Tue Mar 18 2014 06:33:32 GMT+0000 (GMT Standard Time) 109.165.163.98 1
    Tue Mar 18 2014 06:33:35 GMT+0000 (GMT Standard Time) 109.165.163.98 1
    Tue Mar 18 2014 06:33:37 GMT+0000 (GMT Standard Time) 109.165.163.98 1

    Sat Jun 21 2014 10:24:03 GMT+0100 (GMT Summer Time) 109.175.100.85 1
    Sat Jun 21 2014 10:24:06 GMT+0100 (GMT Summer Time) 109.175.100.85 1
    Sat Jun 21 2014 10:24:10 GMT+0100 (GMT Summer Time) 109.175.100.85 1

    Thu Jun 05 2014 20:06:01 GMT+0100 (GMT Summer Time) 109.206.115.3 1
    Thu Jun 05 2014 20:06:07 GMT+0100 (GMT Summer Time) 109.206.115.3 1
    Thu Jun 05 2014 20:06:11 GMT+0100 (GMT Summer Time) 109.206.115.3 1
    Thu Jun 05 2014 20:06:13 GMT+0100 (GMT Summer Time) 109.206.115.3 1
    Thu Jun 05 2014 20:06:17 GMT+0100 (GMT Summer Time) 109.206.115.3 1

  7. Adbuka - ne isplacuju

    Adbuka - ne isplacuju

    27. 2. 2015. u 01:23 Odgovori

    Takodjer se ovdje vidi da je gopsodin Sasa Jovanovic toalno neprofesionalan i da ne zna o cemu prica, jer po cemu je iskliktavanje ako je sa iste IP adrese netko kliknuo na reklamu dvaput zaredom u roku od 10 minuta ? Ok, ako je u istoj minuti onda je sumnjivo, ali koliko vidim iz ove liste to se desilo samo jednom. Pa meni se slicna stvar sa adsense reklamama na mojoj stranici dogadja svaki dan, i adsensu nije ni na kraj pameti da me banira iz svog programa, jer znaju o cemu se tu radi i kakvu imam stranicu. Ova lista gore moze biti cudna samo nekome ko nema pojma o CPC progamima, klikovima, CTR-u i svemu ostalome.

    • Sasa Jovanovic

      Sasa Jovanovic

      27. 2. 2015. u 01:30 Odgovori

      Vi ste jednostavno toliko zli da ne vidite istinu ni kad vam je nacrtana. Lažete bezočno.
      Gde ste videli 10 minuta intervala? Ono su SEKUNDE! Naučite čitati vremena. Imate čak klikove u istom trenutku.
      Uostalom vaše laži su postale prozirne odavno.
      Vi imate neki ozbiljan problem jer sam na vašem sajtu vama ama baš niko ne valja, ni mi ni etarget ni google. Pa zašto onda mladiću ne napravite sami reklamnu mrežu i pokažete nama neukima kako se radi umesto što trošite vreme na kritiku?

  8. Adbuka - ne isplacuju

    Adbuka - ne isplacuju

    27. 2. 2015. u 01:51 Odgovori

    Mislim da ste jedini koji ima neki problem bas vi. Ako je tome tako, zbog cega onda korisnik tog naloga nije dobio nekakvo upozorenje da nesto sa stranicom tj. reklamama tj. klikovima nije u redu? Pa cak i mocni adsense daje upozorenje ako nesto ne valja i ako se dogadjaju takvi klikovi u razmaku od par sekundi. A da je sve u redu, ne bi se dogadjali. I zbog cega onda tom korisniku, mislim da mu je ime Milos koliko vidim gore iznad, niste ogranicili broj oglasnih jedinica ? Tj. ne samo njemu nego svim korisnicima. Kod adsensea ako pokusate prikazati cetiri ad bloka, nece vam uspjet jer se cetvrti nece prikazivat.
    Toliko o vasem profesionalizmu. Ja se ovdje vise ne namjeravam javljat, sve sam rekao, Laku noc !

    • Sasa Jovanovic

      Sasa Jovanovic

      27. 2. 2015. u 10:30 Odgovori

      E Bruno, Bruno… Problem sa mišljenjem je što je kao i dupe: svako ga ima.
      Problem s vašim mišljenjem jer što u njega Vi toliko verujete da ne želite da se potpišete ni svojim nickom: mrgood, ni svojim imenom Bruno Brozovic već porukom „Adbuka – ne isplaćuju“. I to već dovoljno i potpuno govori o vašoj nameri, cilju i karakteru.
      Za razliku od vaših destruktivnih i nacionalističkih poriva mi stvaramo.
      I mala lekcija iz hrvatskog pravopisa „vi“ se piše s početnim velikim slovom.

  9. Anoniman

    Anoniman

    27. 2. 2015. u 13:29 Odgovori

    Potpuno mi je neverovatno da se neko korisnicima, potencijalnim korisnicima i celom internetu obraća i predstavlja na ovakav prostački način.

    Ovaj post i komentari treba da ostanu za primer.

  10. Anamarija Glonek

    Anamarija Glonek

    27. 2. 2015. u 16:24 Odgovori

    Kao PR profesionalac a inače doktor psihologije s velikom pažnjom sam pratila cijelu diskusiju. Gospodin Jovanović očito nije PR, ali mišljenja sam da je to u cijeloj stvari najmanje bitno.
    Ovdje sam vidjela dvije strane priče i dva psihološka profila: osobu koja se predstavlja imenom, prezimenom i fotografijom – gospodina Jovanovića i jednog ili dvoje anonimnih osoba koje ne smiju stati iza svojih riječi.
    Stoga, dignitet je apsolutno na strani gospodina Jovanovića.
    Druga strana nije pokazala spremnost da stoji iza svojih riječi, i njihove tvrdnje ja kao profesionalac uzimam s rezervom.
    Konačno, ponoviću, gospodin Jovanović ako sam razumjela je CEO Adbuke i njegov posao nije da govori u rukavicama već da zastupa interese svoje tvrtke, što on kako vidimo čini „bez rukavica“ ili u „boksačkim rukavicama“ ali ne šalje li to poruku „dalje ruke od moje tvrtke“?
    Po meni, CEO ima pravo, štoviše od njega se očekuje da bude odlučan. Mislim da, ne ulazeći u suštinu diskusije, gospodin Jovanović odlično argumentira i uzvraća. Da je PR vjerojatno bi poslije prvog komentara prestao. Ali nijedan PR nije dobar CEO, niti CEO mora biti dobar PR.
    Osobnog sam mišljenja da je stoga prostačko i uvredljivo obraćanje upravo na strani nepoznatih sugovornika.

    • Sasa Jovanovic

      Sasa Jovanovic

      27. 2. 2015. u 18:35 Odgovori

      Poštovani Marko,

      API nije strikno vezan za bilo koju aplikaciju. Čak nije striktno vezan za ad servere. OD korisniak Ad servera i otvorenosti koda istih zavisiće da li će API moći da se koristi na njima.
      Budite strpljivi, pratite nas na našoj adresi (kliknite na moje ime) i kad vidite formu za registraciju beta testera upišite se.
      Prvo ćemo objaviti API a potom primere i neke specifične implementacije.
      U kasnijoj fazi nešto od naše tehnologije biće publikovano kao OpenSource.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

5G mreža nas neće štetno ‘ozračiti’, ali širenje dezinformacija i lažnih vesti sigurno hoće

Fizička pojava kao što je štetno zračenje ne mora nužno uvek da dođe iz nuklearnog reaktora, sunca ili radona, već se javlja u različitim oblicima - u čemu bi, prema pisanju pojedinih medija, svoju ulogu mogla da odigra i 5G mreža.

Analiza

Od nepoznate reči do najjačeg IT sektora: Kako se Blockchain razvijao u Srbiji?

Kada su u maju ove godine objavljeni rezultati Startap Genome istraživanja, mnogi od nas ostali su začuđeni nad činjenicom da se Srbija našla u top 5 zemalja po broju blockchain developera na svetu. U ovom tekstu vraćamo se u prošlost, kada je ta zajednica bila tek na začetku sa ciljem da odgovorimo na pitanje - kako je do toga došlo?

Internet marketing

Možda ne znamo odakle dolazi naša roba, ali dovoljno smo se zgadili da bismo kampanju proglasili uspešnom

Otkrivamo kako je izgledao kreativni proces iza kampanje koja je obeležila leto i festivalsku sezonu.

Propustili ste

Mobilno

Saša Leković (Telenor): Omogućili smo startapima da prvi testiraju 5G mrežu jer oni su naši logični partneri

Peta generacija mobilnog prenosa podataka postala je glavna tema u tehnološkom svetu. Za razliku od LTE (4G) tehnologije, novi standard mobilnog Interneta doneće znatno veće brzine i stabilniju konekciju. Saša Leković, CTO Telenora, otkriva za Netokraciju planove ovog operatera kada je 5G u pitanju.

Startapi i poslovanje

Utrenu.com sa svojih 16.000 članova povezuje profesionalce i korisnike na tržištu deljenja usluga

Sajt UTrenu.com jedan je od servisa na digitalnom prostoru Srbije koji korisnicima omogućava povezivanje sa profesionalcima iz različitih oblasti. U razgovoru sa menadžerom portala otkrivamo po čemu se ovaj sajt razlikuje od konkurencije i koji su naredni planovi za širenje i poslovanje.

Analiza

Beskontaktna plaćanja putem telefona predstavljaju ono što korisnici žele – mogućnost izbora

Šta nam mCard usluga Mastercarda i Societe Generale banke govori o razvoju bankarskog sektora u Srbiji?

Tehnologija

5G mreža nas neće štetno ‘ozračiti’, ali širenje dezinformacija i lažnih vesti sigurno hoće

Fizička pojava kao što je štetno zračenje ne mora nužno uvek da dođe iz nuklearnog reaktora, sunca ili radona, već se javlja u različitim oblicima - u čemu bi, prema pisanju pojedinih medija, svoju ulogu mogla da odigra i 5G mreža.

Kultura 2.0

Gde Hooloovoo postavlja granicu kada je ‘Employer Branding’ u pitanju? U WC-u developerske konferencije

Kako da u oblasti Employer Brandinga radite nešto na šta se niko nije usudio, dok istovremeno širite posao i održavate profesionalni standard? Odgovori stižu iz kompanije Hooloovoo.

Startapi i poslovanje

South Central Ventures investirao €400.000 u crnogorski Uhura Solutions – sledi dalji rast poslovanja i razvoj proizvoda

Crnogorski startap Uhura Solutions koji razvija napredno AI rešenje za digitalno čitanje i razumevanje ugovora, podigao je investiciju u vrednosti od 400 hiljada evra zahvaljujući fondu South Central Ventures. Dobijena sredstva biće uložena za ubrzani rast poslovanja i razvoj proizvoda.