5Gtalks je platforma koja edukuje publiku o uticaju novih tehnologija na industrije

ICT Hub pokreće platformu 5Gtalks sa ciljem da edukuje publiku o uticaju novih tehnologija na različite industrije

ICT Hub u saradnji sa Natali Delić i Natašom Kažić, konsultantima koje imaju veliko iskustvo iz 'telco' industrije, pokrenuo je nezavisnu multidisciplinarnu platformu 5Gtalks sa idejom da 5G tehnologiju približi široj zajednici i predstavnicima različitih industrija.

Platforma 5Gtalks će kroz mesečna tematska okupljanja, stručne tekstove i specijalizovane podkaste pokušati da ovu tehnologiju približi široj zajednici, ali i predstavnicima iz različitih industrija koje će sa novom generacijom mobilne telefonije imati veliki potencijal za transformaciju.

Jedna u nizu najavljenih aktivnosti biće i 5Gtalks događaj putem Zoom-a, u okviru kog će stručni predavači koji stoje iza ove platforme detaljnije pristupiti ovoj tehnologiji sa sociološkog, antropološkog, ali i psihološkog efekta koje njeno uvođenje ostavlja na ljude – što u privatnom, što u poslovnom okruženju.

O toj temi, ali i o tome kako će dolazak novih tehnologija transformisati tržište radaNataša Kažić, Kosta Andrić i Natali Delić (stručnjaci koji su učestvovali u kreiranju platforme) razgovaraće sa Tomislavom Longinovićem (profesor slavistike i književnosti na Univerzitetu Wisconsin – Madyson), Srđanom Janićijevićem (CEO i osnivač Mokrogorske škole menadžmenta), Jasminom Nikolić (CEO Agile Humans) i Krstinjom Šćepanović, (Executive HR Direktor OTP Banke).

Cilj je kreirati lokalni 5G ekosistem – bez širenja lažnih vesti

Kako bismo više saznali o ovom projektu, razgovarali smo sa Kostom Andrićem, izvršnim direktorom i partnerom u ICT Hub-u, koji je za Netokraciju govorio o ideji iza pokretanja ove edukativne platforme:

Kroz razgovor sa Natali Delić i Natašom Kažić smo prepoznali da se o 5G tehnologiji dosta priča ali da nema posebne platforme na kojoj bi se ova diskusija vodila na argumentovan način. 5G tehnologija ima potencijal da omogući razvoj novih poslovnih modela i da trajno promeni neke industrije. Za sada možemo samo da se bavimo predviđanjima šta će se sve dešavati i da li ćemo biti svedoci ili akteri disruptivnih inovacija.

Preduslov za tako nešto je da se oko ovo teme kreira ekosistem koji čine tradicionalne industrije, TelCo kompanije, startapi, Akademija i sistem integratori. 5Gtalks je odlična platforma da se diskusija na temu primene ove tehnologije oživi i u Srbiji i da zajedno odgovorimo na važna pitanja koja nam 5G donosi.

Kosta ističe da je relevantno iskustvo koje donose Natali i Nataša i zainteresovanost ljudi iz Hub-a na implikacije koje 5G može da donese na poslovne modele i inovacioni ekosistem, bio dobar spoj da se udruže snage i pokrenu pomenuti edukativni projekat.

Sa druge strane, komentarišući veliki broj kontraverzi koje u poslednje vreme pomenuta tehnologija mobilnog prenosa podataka izaziva u javnosti širom sveta, Natali Delić je posebno istakla da je misija 5talks događaja da se kreira lokalni 5G ekosistem. Kako kaže, cilj je otvoriti dijalog na ovu i druge srodne teme komplementarnih tehnologija poput veštačke inteligencije, virtuelne realnosti, IoT-a i slično:

Želimo da pokrijemo poslovne, tehnološke, sociološke, antropološke i regulatorne okvire neophodne za implementaciju novih tehnologija i da ukažemo na potrebu da čovek kao ljudsko biće mora da ostane u centru tih dešavanja.

Nataša i ja planiramo da u narednim „online“ okupljanjima nastavimo dublje da analiziramo potencijalni uticaj 5G-a na poljoprivredu, fabrike, zdravstvo, transport i logistiku, automobilsku industriju itd.

Jesu li brige o uticaju na zdravlje osnovane?

Na pitanje Netokracije koliko će zapravo biti izazovno telco industriji da započne sa implementacijom pomenute tehnologije posebno ako imamo u vidu masovne pozive na bojkot 5G mreže, Natali kaže da kompanije pre svega treba da budu svesne da ova tehnologija zahteva ogromne investicije. Ona kaže da je sve ovo prirodni put razvoja mobilne tehnologije i neophodno je da se pokrene taj novi ciklus investicija:

Da pojasnim – spektar koji se koristi je limitiran, i sa većim brojem korisnika i većom potrošnjom, a naročito povećanjem prenosa podataka, postojeći spektar se ubrzano troši. Da bi se obezbedio kvalitet servisa koji se nude korisnicima na čemu i sami korisnici insistiraju, biće neophodno da se koristi novi frekvencijski spektar. Novi spektar ide uz novu tehnologiju i prvi tehnički uslov je da država organizuje aukciju za nove frekvencijske opsege.

Upravo zato, ako gledamo sa tehničke strane, 5G tehnologija će u velikoj meri raditi na frekvencijama ispod 6GHz, koje su i frekvencije na kojima rade prethodne generacije mobilne telefonije. Recimo, bežični ruter u kući radi na 5GHz što je viša frekvencija od 3.5 GHz na kojoj će se 5G bazirati u najvećem broju slučajeva.

Otuda Natali dodaje da se studije o uticaju elektromagnetnog zračenja na ljude rade više od trideset godina i nema dokaza o korelaciji između zračenja mobilne tehnologije i zdravlja ljudi. „Ipak, takve studije se nastavljaju, i trebalo bi da se rade jer mi moramo stalno da preispitujemo naša saznanja i da u skladu sa novim informacijam preduzimamo korake“, zaključila je ona na kraju.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Uz ‘Fleksibilni petak’ Nordeus omogućio zaposlenima da sami organizuju poslednji radni dan u nedelji

Dok se zaposleni u Nordeusu nakon 'full remote' režima ne vrate u kancelariju, kompanija im omogućava da njihova radna nedelja traje 4 dana - ukoliko to žele. Fleksibilni petak startovao je 8. maja, a u nastavku otkrivamo kako to izgleda u praksi.

Tehnologija

Šta novi IPS QR kodovi donose malim trgovcima i njihovim kupcima – i kako ih implementirati?

Usluga instant plaćanja na prodajnim mestima uz pomoć IPS QR kodova zvanično je puštena u protokol u Srbiji krajem februara. U nastavku analiziramo na šta trgovci treba da obrate pažnju ako isti uvode u svoje procese naplate.

Kultura 2.0

Milica Čalija: Pokrenuli smo ‘Kupujmo iz Srbije’ jer želimo da mali proizvođači prežive pandemijsku krizu

Akcija 'Kupujmo iz Srbije' pokrenuta je sa ciljem da se kroz predstavljanje malih proizvođača putem društvenih mreža doprinese borbi da njihovi biznisi prežive aktuelnu pandemiju. U tekstu koji sledi, sa inicijatorkom projekta razgovaramo o samoj akciji i daljim koracima za pomoć malim preduzetnicima u Srbiji.

Propustili ste

Gaming

Preko 10 miliona ljudi preuzelo je igru srpsko-švedskog studija Sozap – a za domaći tim to je samo početak

Armed Heist je 'mobile' igra studija Sozap i verovatno je najviše preuzimana igra bilo kog domaćeg studija južno od Beograda. Sa predstavnicima niškog ogranka ove gejming kompanije razgovaramo o pomenutoj igri i planovima za budućnost.

Netokracija

Popunite anketu o stanju plata u srpskoj IT i digitalnoj industriji nakon COVID-19

Učestvovanje u anketi je anonimno, zahteva svega nekoliko minuta i biće moguće dok ne prikupimo relevantnu količinu materijala.

Karijere

Kada je pravo vreme da uvećate vaš tim – iz ugla kreativne agencije i IT kompanije

Skaliranje - naizgled strana reč koju ako prebacite u kontekst preduzetništva i poslovanja znači mnogo. Ovog puta govorimo o rastu timova u kreativnoj i IT industriji, o tome kako efikasno voditi ovaj proces i kako izbeći izazove na tom putu.

Kultura 2.0

Mojih 5: Nemanja Čedomirović

Nemanja Čedomirović vodi GrowIT i sa svojim timom pomaže kompanijama da usvoje agilni način rada, a ove nedelje u specijalu 'Mojih 5' deli svoje preporuke sadržaja koji mu je ovih dana okupirao pažnju.

E-commerce

Nikola i Sonja pokrenuli su Prodajadelova.rs jer žele da promene način na koji održavamo naše četvorotočkaše

Napustio je dobro plaćen posao i visoku poziciju u kompaniji Würth sa ciljem da započne svoj posao iz snova. Ovo je priča o Nikoli Đuroviću koji je sa suprugom Sonjom pokrenuo sajt Prodajadelova.rs sa namerom da promeni percepciju kupovine auto delova i servisiranja vašeg četvorotočkaša.

Ekskluzivno

U 2019. godini potrošili smo €47,05 miliona na digitalno oglašavanje

Rezultati o ukupnom utrošku na digitalno oglašavanje u prethodnoj godini konačno su tu. Gle čuda - i ovoga puta tržište digitalnog oglašavanja u Srbiji zadržalo je dvocifren rast, ostvarivši jedan od najboljih rezultata otkako se istraživanje vrši.