3D animatori su okosnica filmske i gaming industrije – kako je baviti se ovim poslom?

Koliko je posao animatora zahtevan, koje izazove donosi i kako se za njega edukovati - otkrivamo u prvom intervjuu iz serijala koji je posvećen digitalnim profesijama.

Animacija ima značajnu ulogu u nastajanju video igara, crtanih filmova, ali i većine reklama. Međutim, nas je zanimalo kako izgleda proces nastanka animiranih karaktera?

Kako bismo saznali više o ovom zanimanju, u razgovoru sa Anom Jelić koja radi u Primer studiju kao 3D animator, saznali smo koji su izazovi u ovoj karijeri, kako se edukovati za ovu profesiju i koji su najveći profesionalni izazovi sa kojima se suočavaju zaposleni u ovoj oblasti.

Šta sve radi jedan 3D animator?

Ana: 3D animator kreira pokret objekta, dok taj objekat može biti jednostavan ili kompleksan, rigidan ili elastičan. Animator dobija 3D model sa sistemom kontrola pomoću kojih se model pokreće tačnije animira. U najvećem broju slučajeva animator koristi storyboard kojim je utvrđen broj i opis kadrova, njihov sadržaj tj. radnja. Nakon toga sledi izrada animatika, koji predstavlja prvi korak procesa animacije i daje na uvid skicu radnje koja treba da se kreira animacijom. Animatikom se takođe utvrđuje trajanje kadrova i radnji kao i uglovi i pokreti kamere.

Animator je zadužen i za prikupljanje referenci koje najčešće predstavljanju video materijale, ili pak fotografije i ilustracije. Faza koja sledi je postavljanje ekstrema ili “bloking“ animacije. To podrazumeva postavljanje glavnih poza i položaja 3D modela u odnosu na kameru kao i definisanje tajminga.

Tajming je jedan od osnovnih principa animacije i predstavlja vreme koje objekat odnosno karakter provede u određenoj pozi kao i vreme koje mu je potrebno da pređe iz jedne poze u drugu. Nakon usvojenog blokinga sledi finalizacija animacije, tokom koje se dodaju međuekstremi i faze, a to su položaji objekta između osnovnih poza što sam pokret čini fluidnim.

Kako si se zainteresovala i edukovala za ovu profesiju?

Ana: S obzirom na to da mi je otac animator, još od malih nogu sam bila upoznata sa tim zanatom. Tokom školovanja bavila sam se fotografijom, a nakon srednje škole upisala sam Fakultet dramskih umetnosti, odsek Filmska i TV kamera. Po završetku studija sam pohađala školu za 3D tehnologije – Chiron, završila osnovni kurs tokom kojeg se učio rad u Autodesk Mayi, a zatim i kurs 3D animacije.

Tadašnji mentor me je nakon završenih predavanja pozvao da radim u njegovom studiju i tako je počelo moje profesionalno bavljenje animacijom. Prvi koraci i savladavanje osnova je bilo teško i sporo, ali prethodno bavljenje fotografijom i snimanje kamerom puno mi je pomoglo i donekle ubrzalo i olakšalo taj proces.

Ana kaže da animacija zahteva veliko strpljenje i svakodnevno usavršavanje, kako bi se na kraju došlo do kvalitetnog proizvoda.

Koji su najveći profesionalni izazovi sa kojima si se do sada susrela?

Ana: Mislim da su izazovi sami po sebi individualna stvar i da nije moguće pričati o njima objektivno. Meni izazov predstavlja animiranje kompleksnih pokreta kao i glumački zahtevnih radnji. Pritom mi je važno da kroz svaku animaciju naučim nešto novo i da sa svakim završenim poslom i obavljenim zadatkom osetim sopstveni napredak.

Koliko ima potrebe na tržištu za 3D animatorima i da li oni danas najviše rade u gaming ili filmskoj industriji?

Ana: Moj utisak je da postoji velika potreba za 3D animatorima kako kod nas tako i u regionu. Mislim da su podjednako zastupljeni kako u gaming i reklamnoj, tako i u filmskoj industriji.

Da li trenutno radiš na projektima za naše ili za strano tržište?

Ana: Kada već govorimo o tome, trenutno radim na projektima i za naše i za strano tržište. Moj utisak je da nema bitne razlike.

Ana je radila na kreiranju različitih karaktera koje svakodnevo možemo videti u reklamnim materijalima i na televiziji.

Koje sve programe i alate koristiš i koje bi savete dala nekome ko počinje da se bavi ovim poslom?

Ana: Od alata koristim Autodesk Mayu i Autodesk Max za animaciju, Adobe After effects za kompoziting i proveru animacije, fotoaparat Nikon V1 za snimanje referenci i Adobe Premiere Pro za montažu istih. Nekome ko počinje da se bavi 3D animacijom ili animacijom uopšte, preporučila bih da se svakodnevno okupira time i zadaje sebi jednostavne ili kompleksne zadatke u cilju vežbanja.

Smatram da je jako važno da se, pored praktičnog rada, osoba edukuje i bavi proučavanjem pokreta. Ja to postižem kroz gledanje filmova, kako animiranih tako i igranih, fotografisanjem, osmatranjem ljudi, životinja, predmeta koji se kreću pod uticajem vetra ili vode. Sve u svemu, svakodnevno se treba usavršavati.

Kako izgleda tvoj tipičan dan na poslu?

Ana: Moj radni dan provodim ispunjavajući dnevne zadatke koji su unapred zadati rasporedom za izradu određenog projekta. U suštini, tako funkcionišemo svi u studiju. Onog trenutka kada od klijenta dobijemo zeleno svetlo za izradu spota, počinjemo sa planom izrade i podelom zadataka, kao i vremenskim planom realizacije. Svaki radni dan podrazumeva ispunjavanje zadataka utvrđenih tim planom.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Sponzorisano

HTEC: Kako smo iz korena promenili posao klijenta koji posluje globalno već 30 godina?

Da biste kao kompanija zadržali svoje stručnjake neophodno je da znate šta oni misle o vama. Veliki broj zaposlenih znači i isto toliko papira za evaluaciju. Tu na scenu stupa rešenje koje je razvio i implementirao domaći HTEC za kompaniju Great Place to Work.

Internet marketing

Ultimativni spisak konferencija i događaja za digitalne marketare

Konferencije predstavljaju pravu priliku za sticanje novih saznanja i važnih kontakata. Godina samo što je počela i sada je pravo vreme da se upoznate sa događajima u Evropi koji su pristupačni za obići.

Karijere

Kako smo spustili fluktuaciju tehničkog kadra ispod 10 procenata

Dok čitava domaća IT industrija raste, manjak kvalifikovanog kadra i česta fluktuacija zaposlenih ostaju među glavnim problemima sa kojima se menadžment suočava. Kako edukovati novi kadar, a u isto vreme zadržati top talenat u svojim redovima?

Propustili ste

Karijere

Šta vaši (budući) senior programeri zaista žele?

Šta je za programere zanimljiv projekat i kada se odlučuju na promenu radnog mesta?

Društvene mreže

Greška u softveru Instagrama glavni je uzrok naglog pada broja pratilaca

Korisnici Instagrama ovih dana žale se na naglu promenu broja pratilaca. Prema poslednjim informacijama, glavni uzrok problema je 'bug' u softveru ove društvene mreže.

Kultura 2.0

Razum i uticajnost

Nema sumnje da su influenseri tu da ostanu, pa čak i pored svih skandala i glavobolja koje prate saradnju sa njima. Bili veliki ili mali, brendovi su se po oprobanom „kud svi tu i mali Mujo“ sistemu uhvatili u kolo iz kojeg nema lakog izlaska. Retko ko tu zapravo stane da razmisli o tome šta […]

Mobilno

Kako izmeriti zagađenost vazduha u vašem gradu?

Prethodnih dana sve češće se govori zagađenju vazduha u Srbiji. Merne stanice svakodnevno prikupljaju podatke o kvalitetu vazduha, a nivo štetnosti možemo pratiti upravo putem naših pametnih telefona.

Internet marketing

Šta treba da znate ako izdajete stan putem sajta Airbnb?

U Beogradu trenutno ima preko 4.000 aktivnih izdavača na Airbnb-u uz godišnji rast oko 45%. Platforma ima ogroman broj mogućnosti, a ovo su neke od osnovnih koje biste trebali da zapamtite ukoliko izdajete stan putem ovog sajta.

Karijere

Poslovi.infostud.com lansirali Employer Branding Studio kako bi HR potrebe klijenta zadovoljili pod ‘jednim krovom’

Usluge Employer Branding Studija već koriste najveći srpski poslodavci - među njima nisu samo tehnološke kompanije.