3D animatori su okosnica filmske i gaming industrije – kako je baviti se ovim poslom?

Koliko je posao animatora zahtevan, koje izazove donosi i kako se za njega edukovati - otkrivamo u prvom intervjuu iz serijala koji je posvećen digitalnim profesijama.

Animacija ima značajnu ulogu u nastajanju video igara, crtanih filmova, ali i većine reklama. Međutim, nas je zanimalo kako izgleda proces nastanka animiranih karaktera?

Kako bismo saznali više o ovom zanimanju, u razgovoru sa Anom Jelić koja radi u Primer studiju kao 3D animator, saznali smo koji su izazovi u ovoj karijeri, kako se edukovati za ovu profesiju i koji su najveći profesionalni izazovi sa kojima se suočavaju zaposleni u ovoj oblasti.

Šta sve radi jedan 3D animator?

Ana: 3D animator kreira pokret objekta, dok taj objekat može biti jednostavan ili kompleksan, rigidan ili elastičan. Animator dobija 3D model sa sistemom kontrola pomoću kojih se model pokreće tačnije animira. U najvećem broju slučajeva animator koristi storyboard kojim je utvrđen broj i opis kadrova, njihov sadržaj tj. radnja. Nakon toga sledi izrada animatika, koji predstavlja prvi korak procesa animacije i daje na uvid skicu radnje koja treba da se kreira animacijom. Animatikom se takođe utvrđuje trajanje kadrova i radnji kao i uglovi i pokreti kamere.

Animator je zadužen i za prikupljanje referenci koje najčešće predstavljanju video materijale, ili pak fotografije i ilustracije. Faza koja sledi je postavljanje ekstrema ili “bloking“ animacije. To podrazumeva postavljanje glavnih poza i položaja 3D modela u odnosu na kameru kao i definisanje tajminga.

Tajming je jedan od osnovnih principa animacije i predstavlja vreme koje objekat odnosno karakter provede u određenoj pozi kao i vreme koje mu je potrebno da pređe iz jedne poze u drugu. Nakon usvojenog blokinga sledi finalizacija animacije, tokom koje se dodaju međuekstremi i faze, a to su položaji objekta između osnovnih poza što sam pokret čini fluidnim.

Kako si se zainteresovala i edukovala za ovu profesiju?

Ana: S obzirom na to da mi je otac animator, još od malih nogu sam bila upoznata sa tim zanatom. Tokom školovanja bavila sam se fotografijom, a nakon srednje škole upisala sam Fakultet dramskih umetnosti, odsek Filmska i TV kamera. Po završetku studija sam pohađala školu za 3D tehnologije – Chiron, završila osnovni kurs tokom kojeg se učio rad u Autodesk Mayi, a zatim i kurs 3D animacije.

Tadašnji mentor me je nakon završenih predavanja pozvao da radim u njegovom studiju i tako je počelo moje profesionalno bavljenje animacijom. Prvi koraci i savladavanje osnova je bilo teško i sporo, ali prethodno bavljenje fotografijom i snimanje kamerom puno mi je pomoglo i donekle ubrzalo i olakšalo taj proces.

Ana kaže da animacija zahteva veliko strpljenje i svakodnevno usavršavanje, kako bi se na kraju došlo do kvalitetnog proizvoda.

Koji su najveći profesionalni izazovi sa kojima si se do sada susrela?

Ana: Mislim da su izazovi sami po sebi individualna stvar i da nije moguće pričati o njima objektivno. Meni izazov predstavlja animiranje kompleksnih pokreta kao i glumački zahtevnih radnji. Pritom mi je važno da kroz svaku animaciju naučim nešto novo i da sa svakim završenim poslom i obavljenim zadatkom osetim sopstveni napredak.

Koliko ima potrebe na tržištu za 3D animatorima i da li oni danas najviše rade u gaming ili filmskoj industriji?

Ana: Moj utisak je da postoji velika potreba za 3D animatorima kako kod nas tako i u regionu. Mislim da su podjednako zastupljeni kako u gaming i reklamnoj, tako i u filmskoj industriji.

Da li trenutno radiš na projektima za naše ili za strano tržište?

Ana: Kada već govorimo o tome, trenutno radim na projektima i za naše i za strano tržište. Moj utisak je da nema bitne razlike.

Ana je radila na kreiranju različitih karaktera koje svakodnevo možemo videti u reklamnim materijalima i na televiziji.

Koje sve programe i alate koristiš i koje bi savete dala nekome ko počinje da se bavi ovim poslom?

Ana: Od alata koristim Autodesk Mayu i Autodesk Max za animaciju, Adobe After effects za kompoziting i proveru animacije, fotoaparat Nikon V1 za snimanje referenci i Adobe Premiere Pro za montažu istih. Nekome ko počinje da se bavi 3D animacijom ili animacijom uopšte, preporučila bih da se svakodnevno okupira time i zadaje sebi jednostavne ili kompleksne zadatke u cilju vežbanja.

Smatram da je jako važno da se, pored praktičnog rada, osoba edukuje i bavi proučavanjem pokreta. Ja to postižem kroz gledanje filmova, kako animiranih tako i igranih, fotografisanjem, osmatranjem ljudi, životinja, predmeta koji se kreću pod uticajem vetra ili vode. Sve u svemu, svakodnevno se treba usavršavati.

Kako izgleda tvoj tipičan dan na poslu?

Ana: Moj radni dan provodim ispunjavajući dnevne zadatke koji su unapred zadati rasporedom za izradu određenog projekta. U suštini, tako funkcionišemo svi u studiju. Onog trenutka kada od klijenta dobijemo zeleno svetlo za izradu spota, počinjemo sa planom izrade i podelom zadataka, kao i vremenskim planom realizacije. Svaki radni dan podrazumeva ispunjavanje zadataka utvrđenih tim planom.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

Istina o Full-Stack programerima – da li oni postoje ili ne?

Domaća IT zajednica ima podeljenja mišljenja - postoje li Full-Stack programeri ili ne? Ako postoje koji su to programski jezici kojim vladaju i zašto nemamo standardizaciju ove pozicije?

Startapi i poslovanje

Zabranjen ulaz za pse i Srbe

Gde smo bili kada je svetom kružio memorandum o kolektivnom hejtu prema Srbiji?

E-commerce

Upoznajte prve predavače koji 22. novembra otkrivaju ‘zanat’ digitalne trgovine!

Do drugog izdanja Netokracijine OMGcommerce konferencije deli nas nešto manje od mesec dana - upoznajte se sa delom predavača na ovogodišnjem događaju i obezbedite svoje mesto na vreme!

Propustili ste

Intervju

Novosadski Smart Watering automatizuje navodnjavanje za male i velike poljoprivrednike

I Srbija lagano kreće u primenu naprednih tehnoloških rešenja u poljoprivredi, a veliku zaslugu za njihovu širu primenu i razvoj imaju domaće kompanije. Jedna od njih je i Smart Watering koja stoji iza sistema za pametno navodnjavanje.

Netokracija

Kako pronaći svoje mesto u IT industriji (ili se bolje pozicionirati u istoj)?

Netokracijina peta po redu Ladies of New Business konferencija održaće se 4. decembra u ICT Hub-u, a ovo izdanje biće posvećeno devojkama i ženama koje rade u u svetu IT-ja, ili u taj sektor žele da uđu.

Kolumna

Kako pobediti u borbi za normalniji Internet u Srbiji?

Pre desetak dana jedna devojka odlučila je da sebi oduzme život. Kako je jedan deo njenog i privatnog i profesionalnog života podrazumevao javno eksponiranje, a uzevši u obzir da je bila veoma harizmatična i neobična, sve je to privuklo mnogo više pažnje nego neki drugi slični slučajevi. Pažnje javnosti i pažnje medija.

Startapi i poslovanje

ConveyIQ sa kancelarijama u Beogradu osigurao $5,5 miliona – rundu predvodio SC Ventures

Američka kompanija koja se bavi razvojem softvera za komunikaciju sa kandidatima i automatizaciju zapošljavanja za velike kompanije osigurala je investiciju u iznosu od 5,5 miliona dolara. ConveyIQ ima kancelarije u Beogradu, dok će investicija biti iskorišćena i za proširenje lokalnog tima.

Kultura 2.0

Pitali smo srpske digitalce kako je bilo na Web Summitu u Lisabonu

Nedavno je zatvorena jedna od najvećih 'tech' konferencija na svetu koja se poslednjih nekoliko godina održava u Lisabonu. I dok je odbrojavanje do sledećeg događaja već počelo, mi smo porazgovarali sa stručnjacima o njihovom utisku sa samita u Portugalu i koja su sve značajna iskustva i znanja prikupili.

Društvene mreže

Obriši poslato – Messenger uvodi mogućnost brisanja poruka za sve

Facebook Messenger postao je bogatiji za 'Unsend' funkciju - uz pomoć koje korisnici od sada mogu da selektuju i uklone već poslate poruke.