3D animatori su okosnica filmske i gaming industrije - kako je baviti se ovim poslom? - Netokracija.rs

3D animatori su okosnica filmske i gaming industrije – kako je baviti se ovim poslom?

Koliko je posao animatora zahtevan, koje izazove donosi i kako se za njega edukovati - otkrivamo u prvom intervjuu iz serijala koji je posvećen digitalnim profesijama.

Animacija ima značajnu ulogu u nastajanju video igara, crtanih filmova, ali i većine reklama. Međutim, nas je zanimalo kako izgleda proces nastanka animiranih karaktera?

Kako bismo saznali više o ovom zanimanju, u razgovoru sa Anom Jelić koja radi u Primer studiju kao 3D animator, saznali smo koji su izazovi u ovoj karijeri, kako se edukovati za ovu profesiju i koji su najveći profesionalni izazovi sa kojima se suočavaju zaposleni u ovoj oblasti.

Šta sve radi jedan 3D animator?

Ana: 3D animator kreira pokret objekta, dok taj objekat može biti jednostavan ili kompleksan, rigidan ili elastičan. Animator dobija 3D model sa sistemom kontrola pomoću kojih se model pokreće tačnije animira. U najvećem broju slučajeva animator koristi storyboard kojim je utvrđen broj i opis kadrova, njihov sadržaj tj. radnja. Nakon toga sledi izrada animatika, koji predstavlja prvi korak procesa animacije i daje na uvid skicu radnje koja treba da se kreira animacijom. Animatikom se takođe utvrđuje trajanje kadrova i radnji kao i uglovi i pokreti kamere.

Animator je zadužen i za prikupljanje referenci koje najčešće predstavljanju video materijale, ili pak fotografije i ilustracije. Faza koja sledi je postavljanje ekstrema ili “bloking“ animacije. To podrazumeva postavljanje glavnih poza i položaja 3D modela u odnosu na kameru kao i definisanje tajminga.

Tajming je jedan od osnovnih principa animacije i predstavlja vreme koje objekat odnosno karakter provede u određenoj pozi kao i vreme koje mu je potrebno da pređe iz jedne poze u drugu. Nakon usvojenog blokinga sledi finalizacija animacije, tokom koje se dodaju međuekstremi i faze, a to su položaji objekta između osnovnih poza što sam pokret čini fluidnim.

Kako si se zainteresovala i edukovala za ovu profesiju?

Ana: S obzirom na to da mi je otac animator, još od malih nogu sam bila upoznata sa tim zanatom. Tokom školovanja bavila sam se fotografijom, a nakon srednje škole upisala sam Fakultet dramskih umetnosti, odsek Filmska i TV kamera. Po završetku studija sam pohađala školu za 3D tehnologije – Chiron, završila osnovni kurs tokom kojeg se učio rad u Autodesk Mayi, a zatim i kurs 3D animacije.

Tadašnji mentor me je nakon završenih predavanja pozvao da radim u njegovom studiju i tako je počelo moje profesionalno bavljenje animacijom. Prvi koraci i savladavanje osnova je bilo teško i sporo, ali prethodno bavljenje fotografijom i snimanje kamerom puno mi je pomoglo i donekle ubrzalo i olakšalo taj proces.

Ana kaže da animacija zahteva veliko strpljenje i svakodnevno usavršavanje, kako bi se na kraju došlo do kvalitetnog proizvoda.

Koji su najveći profesionalni izazovi sa kojima si se do sada susrela?

Ana: Mislim da su izazovi sami po sebi individualna stvar i da nije moguće pričati o njima objektivno. Meni izazov predstavlja animiranje kompleksnih pokreta kao i glumački zahtevnih radnji. Pritom mi je važno da kroz svaku animaciju naučim nešto novo i da sa svakim završenim poslom i obavljenim zadatkom osetim sopstveni napredak.

Koliko ima potrebe na tržištu za 3D animatorima i da li oni danas najviše rade u gaming ili filmskoj industriji?

Ana: Moj utisak je da postoji velika potreba za 3D animatorima kako kod nas tako i u regionu. Mislim da su podjednako zastupljeni kako u gaming i reklamnoj, tako i u filmskoj industriji.

Da li trenutno radiš na projektima za naše ili za strano tržište?

Ana: Kada već govorimo o tome, trenutno radim na projektima i za naše i za strano tržište. Moj utisak je da nema bitne razlike.

Ana je radila na kreiranju različitih karaktera koje svakodnevo možemo videti u reklamnim materijalima i na televiziji.

Koje sve programe i alate koristiš i koje bi savete dala nekome ko počinje da se bavi ovim poslom?

Ana: Od alata koristim Autodesk Mayu i Autodesk Max za animaciju, Adobe After effects za kompoziting i proveru animacije, fotoaparat Nikon V1 za snimanje referenci i Adobe Premiere Pro za montažu istih. Nekome ko počinje da se bavi 3D animacijom ili animacijom uopšte, preporučila bih da se svakodnevno okupira time i zadaje sebi jednostavne ili kompleksne zadatke u cilju vežbanja.

Smatram da je jako važno da se, pored praktičnog rada, osoba edukuje i bavi proučavanjem pokreta. Ja to postižem kroz gledanje filmova, kako animiranih tako i igranih, fotografisanjem, osmatranjem ljudi, životinja, predmeta koji se kreću pod uticajem vetra ili vode. Sve u svemu, svakodnevno se treba usavršavati.

Kako izgleda tvoj tipičan dan na poslu?

Ana: Moj radni dan provodim ispunjavajući dnevne zadatke koji su unapred zadati rasporedom za izradu određenog projekta. U suštini, tako funkcionišemo svi u studiju. Onog trenutka kada od klijenta dobijemo zeleno svetlo za izradu spota, počinjemo sa planom izrade i podelom zadataka, kao i vremenskim planom realizacije. Svaki radni dan podrazumeva ispunjavanje zadataka utvrđenih tim planom.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Digitalni mediji

Kako da napravite podcast zbog kojeg nećete morati da prodate bubreg?

Šta morate da znate ukoliko želite da se upustite u avanturu zvanu podcast?

Startapi i poslovanje

Dejan Nikolić (Content Insights): Publika jednom mediju ne sme da bude inventar koji prodaje oglašivačima

U eri kada Facebook, Amazon i Google drže 70% budžeta za digital, kako se mediji mogu izboriti za svoj kolač? Jednostavno - moraju da promene način na koji su do sada poslovali.

Mobilno

Šta za domaće korisnike znači Google-Huawei situacija?

Veliku cenu trgovinskog rata između Sjedinjenih Američkih Država i Kine moraće da plati kompanija Huawei sa kojom Google ovih dana prekida saradnju. Otkrivamo šta to znači za korisnike uređaja ove kineske kompanije.

Propustili ste

Karijere

Čime se bavi IT admin i da li je on zadužen za baš sve tehničke probleme u kompaniji?

IT administratori imaju multifunkcionalne zadatke radeći na održavanju sistema, mrežnih infrastruktura i sajber bezbednosti. Kako u realnim uslovima izgleda baviti se ovom profesijom?

Internet marketing

Nagrade možda nisu merilo uspeha, ali nisu loše ukoliko ste agencija koja želi da bira klijente

Kako Ovation BBDO gleda na nagrade iz prethodnog perioda i da li su one rezultovale povećanjem obima posla? Na pitanja Netokracije odgovara Nikola Parun, Head of PR & Digital u ovoj beogradskoj agenciji.

Startapi i poslovanje

BioSense lansirao PARSEC program poslovne akceleracije – ukupna vrednost fonda €2,5 miliona

Kako bi startapima i drugim malim i srednjim preduzećima omogućili pristup neophodnom kapitalu, znanju, tržištima i tehnologiji, evropski projekat PARSEC nudi biznis akceleraciju za tehnološke proizvode i inovacije iz tri sektora: prehrana, energija i životna sredina.

Startapi i poslovanje

EY na #CXZG: Zašto konsultantske kuće ulaze u oblast korisničkog iskustva?

Korisničko iskustvo postaje veći 'buzzword' od digitalne transformacije - toliki da i konsultantske kuće ulaze u ovu oblast. Više o tome razgovaramo sa predstavnicima EY-a u Hrvatskoj.

Internet marketing

Effie 2019: Ove godine bez zlatnog priznanja, agencija Ovation BBDO osvojila najviše nagrada

Na ceremoniji koja je održana u Ateljeu 212, sinoć su dodeljene četiri srebrne i četiri bronzane Effie nagrade za najefektivnije marketinške kampanje koje su realizovane u Srbiji tokom prošle godine.

Startapi i poslovanje

Damjan Geber: Edukacijom o značaju CX-a u fizičkom prostoru, stvaramo konkurentnije tržište

Dizajn je jedan od ključnih elemenata u procesu kreiranja kvalitetnog korisničkog iskustva u 'offline' prodavnicama ali i kancelarijama kompanija. O značaju arhitekture prostora sa poslovne strane, razgovaramo sa Damjanom Geberom, direktorom agencije Brigada.