3D animatori su okosnica filmske i gaming industrije – kako je baviti se ovim poslom?

Koliko je posao animatora zahtevan, koje izazove donosi i kako se za njega edukovati - otkrivamo u prvom intervjuu iz serijala koji je posvećen digitalnim profesijama.

Animacija ima značajnu ulogu u nastajanju video igara, crtanih filmova, ali i većine reklama. Međutim, nas je zanimalo kako izgleda proces nastanka animiranih karaktera?

Kako bismo saznali više o ovom zanimanju, u razgovoru sa Anom Jelić koja radi u Primer studiju kao 3D animator, saznali smo koji su izazovi u ovoj karijeri, kako se edukovati za ovu profesiju i koji su najveći profesionalni izazovi sa kojima se suočavaju zaposleni u ovoj oblasti.

Šta sve radi jedan 3D animator?

Ana: 3D animator kreira pokret objekta, dok taj objekat može biti jednostavan ili kompleksan, rigidan ili elastičan. Animator dobija 3D model sa sistemom kontrola pomoću kojih se model pokreće tačnije animira. U najvećem broju slučajeva animator koristi storyboard kojim je utvrđen broj i opis kadrova, njihov sadržaj tj. radnja. Nakon toga sledi izrada animatika, koji predstavlja prvi korak procesa animacije i daje na uvid skicu radnje koja treba da se kreira animacijom. Animatikom se takođe utvrđuje trajanje kadrova i radnji kao i uglovi i pokreti kamere.

Animator je zadužen i za prikupljanje referenci koje najčešće predstavljanju video materijale, ili pak fotografije i ilustracije. Faza koja sledi je postavljanje ekstrema ili “bloking“ animacije. To podrazumeva postavljanje glavnih poza i položaja 3D modela u odnosu na kameru kao i definisanje tajminga.

Tajming je jedan od osnovnih principa animacije i predstavlja vreme koje objekat odnosno karakter provede u određenoj pozi kao i vreme koje mu je potrebno da pređe iz jedne poze u drugu. Nakon usvojenog blokinga sledi finalizacija animacije, tokom koje se dodaju međuekstremi i faze, a to su položaji objekta između osnovnih poza što sam pokret čini fluidnim.

Kako si se zainteresovala i edukovala za ovu profesiju?

Ana: S obzirom na to da mi je otac animator, još od malih nogu sam bila upoznata sa tim zanatom. Tokom školovanja bavila sam se fotografijom, a nakon srednje škole upisala sam Fakultet dramskih umetnosti, odsek Filmska i TV kamera. Po završetku studija sam pohađala školu za 3D tehnologije – Chiron, završila osnovni kurs tokom kojeg se učio rad u Autodesk Mayi, a zatim i kurs 3D animacije.

Tadašnji mentor me je nakon završenih predavanja pozvao da radim u njegovom studiju i tako je počelo moje profesionalno bavljenje animacijom. Prvi koraci i savladavanje osnova je bilo teško i sporo, ali prethodno bavljenje fotografijom i snimanje kamerom puno mi je pomoglo i donekle ubrzalo i olakšalo taj proces.

Ana kaže da animacija zahteva veliko strpljenje i svakodnevno usavršavanje, kako bi se na kraju došlo do kvalitetnog proizvoda.

Koji su najveći profesionalni izazovi sa kojima si se do sada susrela?

Ana: Mislim da su izazovi sami po sebi individualna stvar i da nije moguće pričati o njima objektivno. Meni izazov predstavlja animiranje kompleksnih pokreta kao i glumački zahtevnih radnji. Pritom mi je važno da kroz svaku animaciju naučim nešto novo i da sa svakim završenim poslom i obavljenim zadatkom osetim sopstveni napredak.

Koliko ima potrebe na tržištu za 3D animatorima i da li oni danas najviše rade u gaming ili filmskoj industriji?

Ana: Moj utisak je da postoji velika potreba za 3D animatorima kako kod nas tako i u regionu. Mislim da su podjednako zastupljeni kako u gaming i reklamnoj, tako i u filmskoj industriji.

Da li trenutno radiš na projektima za naše ili za strano tržište?

Ana: Kada već govorimo o tome, trenutno radim na projektima i za naše i za strano tržište. Moj utisak je da nema bitne razlike.

Ana je radila na kreiranju različitih karaktera koje svakodnevo možemo videti u reklamnim materijalima i na televiziji.

Koje sve programe i alate koristiš i koje bi savete dala nekome ko počinje da se bavi ovim poslom?

Ana: Od alata koristim Autodesk Mayu i Autodesk Max za animaciju, Adobe After effects za kompoziting i proveru animacije, fotoaparat Nikon V1 za snimanje referenci i Adobe Premiere Pro za montažu istih. Nekome ko počinje da se bavi 3D animacijom ili animacijom uopšte, preporučila bih da se svakodnevno okupira time i zadaje sebi jednostavne ili kompleksne zadatke u cilju vežbanja.

Smatram da je jako važno da se, pored praktičnog rada, osoba edukuje i bavi proučavanjem pokreta. Ja to postižem kroz gledanje filmova, kako animiranih tako i igranih, fotografisanjem, osmatranjem ljudi, životinja, predmeta koji se kreću pod uticajem vetra ili vode. Sve u svemu, svakodnevno se treba usavršavati.

Kako izgleda tvoj tipičan dan na poslu?

Ana: Moj radni dan provodim ispunjavajući dnevne zadatke koji su unapred zadati rasporedom za izradu određenog projekta. U suštini, tako funkcionišemo svi u studiju. Onog trenutka kada od klijenta dobijemo zeleno svetlo za izradu spota, počinjemo sa planom izrade i podelom zadataka, kao i vremenskim planom realizacije. Svaki radni dan podrazumeva ispunjavanje zadataka utvrđenih tim planom.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Karijere

Quantox otvorio kancelariju u Novom Sadu – petu posle Beograda, Niša, Kragujevca i Čačka

Sa ciljem privlačenja lokalnog kadra, sve veći broj domaćih IT kompanija otvara svoje kancelarije širom Srbije nudeći budućim kolegama mogućnost rada iz rodnog grada.

Kolumna

TripAdvisor marketing: Kako da vaš hotel ‘dominira’ na osnovu iskustva posetilaca

U ugostiteljstvu se oduvek znalo da je zadovoljni gost najbolja reklama, kao i da su najbolji gosti oni koji dođu putem preporuke.

Internet marketing

Da li su platforme za influensere samo ‘hype’ koji prolazi – poput WoM servisa?

Sećate se 2014. godine i tada aktuelnih 'word of mouth' platformi (iPyro, Beeshaper i drugi) - alata za spajanje brendova i njihovih vernih korisnika kao najboljih kanala za promociju? Danas, pak, imamo platforme za spajanje influensera i brendova, a mi se pitamo da li će ovi servisi završiti kao i njihovi prethodnici?

Propustili ste

Novost

Agencije Pioniri i Ovation BBDO osvojili SoMo Borac nagrade u tri kategorije

Drugog dana Weekend media festivala u Rovinju, proglašeni su pobednici poznate SoMo Borac nagrade za najbolje marketinške kampanje u tekućoj godini. Predstavnici iz Srbije pobedili su u tri kategorije.

Kultura 2.0

Šta budućnost nosi za marketinške agencije – evoluciju ili revoluciju?

Da, više do korisnika ili kupaca ne možete doći na starinski način. Ne u vreme Netflixa i adblockera. Šta agencije mogu da urade povodom toga? Evo šta kažu predstavnici vodećih agencija u regionu na Weekend Media Festivalu.

Karijere

6 stvari koje NE doprinose razvoju vaše (digitalne) karijere

Kojim god poslom da krećete da se bavite, a pogotvo digitalnim, zapamtite lekcije koje vas mogu zadržati na pravom putu.

E-commerce

Dijaspora.shop startovao sa 40.000 artikala – cilja na vašu rodbinu u inostranstvu da kupuje za vas u Srbiji

Ostavivši sigurne poslove iza sebe, Marko, Srđan i Emil pokrenuli su dijaspora.shop - prvu Internet prodavnicu za naše ljude u inostranstvu koji kupuju robu za porodicu i prijatelje u Srbiji.

Novost

€1.500.000 za NTP Beograd – EU preuzima finansiranje parka

Evropska komesarka za digitalno društvo i ekonomiju Marija Gabrijel, najavila je da će od sledeće godine Evropska unija preuzeti finansiranje Naučno-tehnološkog parka u Beogradu u iznosu od 1,5 miliona evra.

Tehnologija

CERN openlab i Comtrade produžili saradnju za dalji razvoj ‘data security’ rešenja

CERN openlab i Comtrade produžili su saradnju potpisavši trogodišnji sporazum po kom će Comtrade biti zadužen za omogućavanje pristupa rezultatima CERN-ovih istraživanja bilo gde u svetu.