Švajcarski 3AP otvorio prve kancelarije u Kruševcu – sledi potraga za lokalnim kadrom

Švajcarska IT kompanija 3AP svoj razvojni centar nema više samo u Beogradu. Juče je otvorena i kruševačka kancelarija, a iz ove kompanije navode da im dalji razvoj poslovanja tek sledi. Da li je ovo početak trenda po kom IT kompanije nemaju fiijale isključivo u glavnom gradu, Novom Sadu i Nišu?

Kruševačka kancelarija trenutno broji dvoje zaposlenih, a kako navodi Aleksandar Milošević, CEO i jedan od osnivača u 3AP-u, sama ideja o proširenju u ovaj grad javila se kada su „naišli“ na dva kandidata iz Kruševca i okoline koji su se savršeno uklopili u kulturu kompanije, a koji su izrazili želju da bi ipak voleli da ostanu tamo. Tada su čelnici kompanije ovo prepoznali kao šansu i nova kancelarija je rođena.

Tim potezom ova kompanija postaje prva internacionalna IT kompanija koja je tamo otvorila kancelariju i time još snažnije postavila pitanje trenda decentralozacije poslovanja IT kompanija u Srbiji.

‘IT scena ne sme se svesti na tri najrazvijenija grada’

Talenti u IT sektoru, ističe Aleksandar, nalaze se širom Srbije, ne samo u Beogradu, Novom Sadu i Nišu. „Struka je takva da zahvaljujući Internetu danas može da se radi iz bilo kog dela sveta, nije neophodno da ljudi budu ograničeni i zatvoreni“, podseća on:

IT sektor nije fabrika, ovde posao obavlja isključivo ljudski um. Kroz decentralizaciju želimo i da povećamo produktivnost članova tima i u velikoj meri olakšamo organizaciju i pronalazak talentovanih ljudi. Raznovrsnost tima je ono što nam je veoma važno i u našoj kompaniji imamo ljude različitih profila i sjajno je kada ti ljudi mogu da rade u svojim rodnim gradovima.

Kruševačka kancelarija trenutno broji dvojicu članova, a optimalan broj zaposlenih je od pet do osam.

Kada je reč o ovakvoj organizaciji rada, dodaje on, od presudnog značaja je komunikacija i poverenje u tim ali, uprkos tome, prilikim otvaranja kancelarija u manjim gradovima postoje neke prepreke. „Gledano sa logističke strane, poteškoće kao što su infrastruktura manjih gradova, brzina i protok interneta, adekvatan kancelarijski prostor, svakako postoje, ali decentralizacija u IT poslovanju ne treba da predstavlja bauk“, objašnjava Aleksandar i dodaje:

Podržavamo sve one koji žele da ostanu u manjim gradovima da se tu razvijaju i da idu u kontra struji od digitalnih nomada. Stoga smo i investirali u ovaj, za nas, veliki korak, jer težimo ka stvaranju manjih ćelija koje imaju svoju dinamiku. Ostajemo agilni, inovativni i aktivni, a kruna sve ga treba da bude povećanje broja kolega.

Kako do lokalnog talenta?

Kako ogroman broj ljudi svoj rodni grad napusti na početku studija i nikada se više ne vrati postoji i potencijalni problem pronalaženja lokalnih talenata, ili je to samo zabluda. Milošević objašnjava:

Da bismo strateški ostvarili planove u zapošljavanju budućih kolega, naš Culture tim radi svakodnevno na pronalaženju talenata. Uvek gledamo širu sliku i idemo i izvan uobičajenog toka traženja kandidata, jer nam se tada otvara čitav spektar mogućnosti i zato smo pobornici organizovanja neformalnih druženja u vidu meetup-ova. Na taj način želimo da se međusobno bolje upoznamo i predstavimo viziju naše kompanije, a zajednički cilj je da postanemo kolege.

Otvaranjem kancelarije u Kruševcu, kako ističu iz 3AP-a je na kraju samo „otvaranje vrata“ za druge gradove u Srbiji. Plan i želja im je da se prošire dalje, a tehnički fakulteti i više tehničke škole igraju važnu ulogu u odabiru gradova. Kako Aleksandar zaključuje, pred njima je puno posla i praćenja razvoja ovog prvog koraka, nakon čega će se nastaviti širenje ove priče.

Ostavi komentar

  1. Vukašin

    Vukašin

    19. 7. 2018. u 14:50 Odgovori

    Sjajan trend, samo napred.

    Moj omiljen primer je Quantox koji ima kancelarije u Čačku, Kragujevcu, Nišu, Beogradu a od skoro i u Novom Sadu.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Karijere

Quantox otvorio kancelariju u Novom Sadu – petu posle Beograda, Niša, Kragujevca i Čačka

Sa ciljem privlačenja lokalnog kadra, sve veći broj domaćih IT kompanija otvara svoje kancelarije širom Srbije nudeći budućim kolegama mogućnost rada iz rodnog grada.

Kolumna

TripAdvisor marketing: Kako da vaš hotel ‘dominira’ na osnovu iskustva posetilaca

U ugostiteljstvu se oduvek znalo da je zadovoljni gost najbolja reklama, kao i da su najbolji gosti oni koji dođu putem preporuke.

Internet marketing

Da li su platforme za influensere samo ‘hype’ koji prolazi – poput WoM servisa?

Sećate se 2014. godine i tada aktuelnih 'word of mouth' platformi (iPyro, Beeshaper i drugi) - alata za spajanje brendova i njihovih vernih korisnika kao najboljih kanala za promociju? Danas, pak, imamo platforme za spajanje influensera i brendova, a mi se pitamo da li će ovi servisi završiti kao i njihovi prethodnici?

Propustili ste

Novost

Agencije Pioniri i Ovation BBDO osvojili SoMo Borac nagrade u tri kategorije

Drugog dana Weekend media festivala u Rovinju, proglašeni su pobednici poznate SoMo Borac nagrade za najbolje marketinške kampanje u tekućoj godini. Predstavnici iz Srbije pobedili su u tri kategorije.

Kultura 2.0

Šta budućnost nosi za marketinške agencije – evoluciju ili revoluciju?

Da, više do korisnika ili kupaca ne možete doći na starinski način. Ne u vreme Netflixa i adblockera. Šta agencije mogu da urade povodom toga? Evo šta kažu predstavnici vodećih agencija u regionu na Weekend Media Festivalu.

Karijere

6 stvari koje NE doprinose razvoju vaše (digitalne) karijere

Kojim god poslom da krećete da se bavite, a pogotvo digitalnim, zapamtite lekcije koje vas mogu zadržati na pravom putu.

E-commerce

Dijaspora.shop startovao sa 40.000 artikala – cilja na vašu rodbinu u inostranstvu da kupuje za vas u Srbiji

Ostavivši sigurne poslove iza sebe, Marko, Srđan i Emil pokrenuli su dijaspora.shop - prvu Internet prodavnicu za naše ljude u inostranstvu koji kupuju robu za porodicu i prijatelje u Srbiji.

Novost

€1.500.000 za NTP Beograd – EU preuzima finansiranje parka

Evropska komesarka za digitalno društvo i ekonomiju Marija Gabrijel, najavila je da će od sledeće godine Evropska unija preuzeti finansiranje Naučno-tehnološkog parka u Beogradu u iznosu od 1,5 miliona evra.

Tehnologija

CERN openlab i Comtrade produžili saradnju za dalji razvoj ‘data security’ rešenja

CERN openlab i Comtrade produžili su saradnju potpisavši trogodišnji sporazum po kom će Comtrade biti zadužen za omogućavanje pristupa rezultatima CERN-ovih istraživanja bilo gde u svetu.