Vitali Fridman: Dizajn je lični pečat tima koji radi na projektu

Vitali Fridman (Smashing Magazine): Dizajn je lični pečat tima koji radi na projektu

Jedan od najboljih svetskih dizajnera i blogera, Vitali Fridman, glavni urednik Smashing Magazina, održao je predavanje i radionicu za novosadsku publiku na prvom ovogodišnjem DaFED-u i podelio sa nama neke male ali veoma važne trikove i savete kako da kreiramo bolje e-commerce korisničko iskustvo. Dok je više detalja o svojoj karijeri ali i savete za sve dizajnere izneo u polučasovnom intervjuu.

vitali-fridman

Pre samog predavanja na ovogodišnjem DaFED-u, Vitali je pričao o svojim počecima, još davne 1998. i 1999. goidine kada je “otkrio” Internet, zatim o svom prvom blogu gde je pisao o fudbalu, o tome kako je nastao Smashing Magazine i koji su dalji planovi. Počeo je kao bloger i tu strast prema pisanju ima i danas. Prvobitna želja da se omogući dizajnerima i developerima da dele znanje i uče jedni od drugih u mnogome i oblikuje sadržaj koji se objavljuje na Smashing Magazinu.

Vođen dugogodišnjim iskustvom, Fridman otkriva i veliki broj korisnih saveta o tome kako da zaista dizajniramo za korisnike:

Ja uvek pokušavam da napravim balans. Sa jedne strane, važno je da ispunite očekivanja korisnika; ako na primer očekuju kvalitet, treba to i da dostavite. U isto vreme, ako korisnici očekuju ili zahtevaju određene mogućnosti ili određen način na koji će informacije biti prezentovane, ne znači da je to ono što treba da uradite.

Fridman ocenjuje i savetuje da je uvek potrebno imati viziju, te da svaki feature često rešava specifičan problem – međutim, ako se pogleda u projekat u celosti, taj feature može biti irelevantan, ili čak kontraproduktivan, dodaje on.

Ono po čemu je projekat prepoznatljiv

Tokom dizajniranja, Vitali smatra da veliki akcenat treba staviti na sadržaj i copywriting, dok bi sam proces dizajniranja bi trebalo da počne sa sledećim pitanjem: Kakav je to interfejs koji pruža zadovoljstvo prilikom korišćenja? Odgovor, po njegovom mišljenju, bio bi sledeći:

Dizajn mora da bude osoban, da ima lični pečat ljudi koji rade na projektu, tima koji stoji iza, zaključio je on na kraju.

U videu ispod možete poslušati intervju u celosti, gde Vitali otkriva na koji način je izgledao put jednog od najpoznatijih dizajnera koji zapravo i nije želeo da nauči pravila Photoshopa – te koji su to izazovi svakog dizajnera, kao i kako da ih prevaziđe.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Uz ‘Fleksibilni petak’ Nordeus omogućio zaposlenima da sami organizuju poslednji radni dan u nedelji

Dok se zaposleni u Nordeusu nakon 'full remote' režima ne vrate u kancelariju, kompanija im omogućava da njihova radna nedelja traje 4 dana - ukoliko to žele. Fleksibilni petak startovao je 8. maja, a u nastavku otkrivamo kako to izgleda u praksi.

Tehnologija

Šta novi IPS QR kodovi donose malim trgovcima i njihovim kupcima – i kako ih implementirati?

Usluga instant plaćanja na prodajnim mestima uz pomoć IPS QR kodova zvanično je puštena u protokol u Srbiji krajem februara. U nastavku analiziramo na šta trgovci treba da obrate pažnju ako isti uvode u svoje procese naplate.

Kultura 2.0

Kako su domaći YouTube kanali o kuvanju ‘eksplodirali’ za vreme epidemije

Da li i vi spadate u grupu ljudi koja je u karantinu isključivo radila na razvoju i usavršavanju kulinarskih veština? Verujem da jeste, a verujem i da ste inspiraciju tražili ne u bakinim kuvarima, već na YouTube-u.

Propustili ste

E-commerce

Nikola i Sonja pokrenuli su Prodajadelova.rs jer žele da promene način na koji održavamo naše četvorotočkaše

Napustio je dobro plaćen posao i visoku poziciju u kompaniji Würth sa ciljem da započne svoj posao iz snova. Ovo je priča o Nikoli Đuroviću koji je sa suprugom Sonjom pokrenuo sajt Prodajadelova.rs i namerom da promeni percepciju kupovine auto delova i servisiranja vašeg četvorotočkaša.

Ekskluzivno

U 2019. godini potrošili smo €47,05 miliona na digitalno oglašavanje

Rezultati o ukupnom utrošku na digitalno oglašavanje u prethodnoj godini konačno su tu. Gle čuda - i ovoga puta tržište digitalnog oglašavanja u Srbiji zadržalo je dvocifren rast, ostvarivši jedan od najboljih rezultata otkako se istraživanje vrši.

E-commerce

eCommerce Asocijacija otvara vrata svoje Akademije za sve koji žele da pokrenu svoj web shop

eCommerce Asocijacija Srbije pokrenula je eCommerce Akademiju - edukativni projekat u okviru kog će profesionalci iz svih segmenata digitalnog ekosistema sa polaznicima deliti svoja iskustva iz sektora elektronske trgovine.

Intervju

McCann otkriva (skoro) sve što ste želeli da znate o tehnologiji – tokom i posle korone

'WeCann Point of View' je e-book kreiran od strane agencije McCann u okviru kog dele svoja razmišljanja o praćenju i privatnosti, kupovini, dokumentima i parama, ekonomiji deljenja i ekonomiji razdvojenosti, proširenoj realnosti, i drugim trendovima koji su se promenili u toku pandemije. U nastavku za Netokraciju izdvajaju najzanimljivije delove.

Startapi i poslovanje

Kako srpski IT-jevci treba da se brendiraju u inostranstvu – kao jeftina ili kvalitetna radna snaga?

Aktuelna pandemijska kriza (i njene ekonomske posledice), naveli su nas na sledeće pitanje: da li će domaće IT kompanije, agencije, frilenseri i regruteri morati da promene način na koji predstavljaju svoje proizvode, usluge i kadar na međunarodnom tržištu? Dakle, hoćemo li u prvi plat isticati da smo povoljni, da imamo kvalitetan kadar - ili oba?

Kultura 2.0

Kreativni direktori agencija otkrivaju da li je ekonomska kriza ubica kreativnosti – ili ne

Ako se bavite poslom koji počiva na originalnosti i kreativnosti, da li ste u tome u prethodna dva meseca bili uspešni? Ukoliko niste, kreativni direktori marketinških agencija otkrivaju svoje savete.