Vitali Fridman: Dizajn je lični pečat tima koji radi na projektu

Vitali Fridman (Smashing Magazine): Dizajn je lični pečat tima koji radi na projektu

Jedan od najboljih svetskih dizajnera i blogera, Vitali Fridman, glavni urednik Smashing Magazina, održao je predavanje i radionicu za novosadsku publiku na prvom ovogodišnjem DaFED-u i podelio sa nama neke male ali veoma važne trikove i savete kako da kreiramo bolje e-commerce korisničko iskustvo. Dok je više detalja o svojoj karijeri ali i savete za sve dizajnere izneo u polučasovnom intervjuu.

vitali-fridman

Pre samog predavanja na ovogodišnjem DaFED-u, Vitali je pričao o svojim počecima, još davne 1998. i 1999. goidine kada je “otkrio” Internet, zatim o svom prvom blogu gde je pisao o fudbalu, o tome kako je nastao Smashing Magazine i koji su dalji planovi. Počeo je kao bloger i tu strast prema pisanju ima i danas. Prvobitna želja da se omogući dizajnerima i developerima da dele znanje i uče jedni od drugih u mnogome i oblikuje sadržaj koji se objavljuje na Smashing Magazinu.

Vođen dugogodišnjim iskustvom, Fridman otkriva i veliki broj korisnih saveta o tome kako da zaista dizajniramo za korisnike:

Ja uvek pokušavam da napravim balans. Sa jedne strane, važno je da ispunite očekivanja korisnika; ako na primer očekuju kvalitet, treba to i da dostavite. U isto vreme, ako korisnici očekuju ili zahtevaju određene mogućnosti ili određen način na koji će informacije biti prezentovane, ne znači da je to ono što treba da uradite.

Fridman ocenjuje i savetuje da je uvek potrebno imati viziju, te da svaki feature često rešava specifičan problem – međutim, ako se pogleda u projekat u celosti, taj feature može biti irelevantan, ili čak kontraproduktivan, dodaje on.

Ono po čemu je projekat prepoznatljiv

Tokom dizajniranja, Vitali smatra da veliki akcenat treba staviti na sadržaj i copywriting, dok bi sam proces dizajniranja bi trebalo da počne sa sledećim pitanjem: Kakav je to interfejs koji pruža zadovoljstvo prilikom korišćenja? Odgovor, po njegovom mišljenju, bio bi sledeći:

Dizajn mora da bude osoban, da ima lični pečat ljudi koji rade na projektu, tima koji stoji iza, zaključio je on na kraju.

U videu ispod možete poslušati intervju u celosti, gde Vitali otkriva na koji način je izgledao put jednog od najpoznatijih dizajnera koji zapravo i nije želeo da nauči pravila Photoshopa – te koji su to izazovi svakog dizajnera, kao i kako da ih prevaziđe.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Godina u kojoj smo uništili srpski IT

Da, pričam o izmenama zakonskih regulativa vezanih za porez na dohodak građana. Po ko zna koji put imamo šansu da uradimo nešto veliko i sami uprskamo, kao reprezentacija u fudbalu.

Mobilno

Google i u Beogradu omogućio pregled javnog gradskog prevoza!

Google Maps od danas su konačno omogućile korisnicima u Beogradu da na svojim pametnim telefonima dobiju uvid u kretanje gradskog prevoza, cene karte i druge bitne informacije o GSP-u.

Kultura 2.0

Mogu li dva prijatelja iz IT-ja pozicionirati Srbiju na mapi evropskih biciklista – kroz projekat Serbia Upside Down?

Dvojica kolega i prijatelja koji rade u IT industriji svoju ljubav prema biciklizmu i putovanjima spojili su u projekat pod nazivom 'Serbia Upside Down'. Njihova ideja je da se kroz velike biciklističke ture u Srbiji naša zemlja približi njihovim kolegama IT-jevcima iz Zapadne Evrope kao vredno turističko mesto. O čemu se tu zapravo radi?

Propustili ste

Gaming

Igre niškog gaming studija Peaksel preuzete su više od 300 miliona puta, a njihov kvalitet prepoznao je i Google

Niški gejming studio Peaksel može se pohvaliti sa čak 330 miliona preuzimanja svojih igara sa poznatih prodavnica kao što su App Store i Google Play. Ovo je njihova priča.

Ekskluzivno

Ako želimo dalji rast srpskog startap ekosistema, potrebna nam je podrška institucija – pokazuje Startap skener

Srpski startap ekosistem, iako je i dalje po veličini, resursima i iskustvu mali i nalazi se tek u prvoj fazi razvoja, jedan je od najbrže rastućih u odnosu na ekosisteme koji se nalaze u istoj fazi - zaključak je istraživanja Startap skener. Šta moramo promeniti kako bismo održali taj rast?

Startapi i poslovanje

Startap Shyft zahvaljujući development timu u Srbiji podigao investiciju od $15 miliona

Kalifornijski startap Shyft podigao je Serija A investiciju u iznosu od 15 miliona dolara što je, gledano sa lokalnog stanovišta, posebno važno jer se njegov kompletan development tim nalazi upravo u Srbiji.

Kultura 2.0

Razumete podatke koji objašnjavaju zašto ljudi odlaze iz Srbije? Prijavite se na konkurs čiji je nagradni fond 40.000 dolara

UNDP i UNFPA su pripremili nagradni fond od 40.000 dolara za timove koji predlože inovativna rešenja koja doprinose razumevanju izazova koje donosi depopulacija.

Startapi i poslovanje

Kako je srpski Agremo od troje ljudi postao kompanija koja digitalizuje poljoprivredu za 2.000 korisnika širom sveta

Imati efikasnu poljoprivredu danas znači imati 'tech' rešenja koja pomažu agronomima da uz pomoć detaljnih analiza preciznije obrađuju i održavaju svoje parcele. Jedno od tih savremenih rešenja dolazi iz kompanije Agremo, o čijem smo poslovanju razgovarali sa osnivačem.

Kultura 2.0

Da li je moguće sprečiti izgaranje na poslu – pitali smo HR-a, psihologa i direktora

Uhvatite li sebe da se osećate umorno, iscrpljeno, nemotivisano, ne spavate dovoljno, opada vam imunitet i sve to samo kada pomislite na posao koji vas čeka? U tekstu koji sledi pokušavamo da odgovorimo na pitanje kako da u 2020. godini ne dozvolite da do toga dođe.