Kako naručiti hranu putem Interneta - vodič za vaše roditelje, bake i deke

Kako naručiti hranu putem Interneta – vodič za vaše roditelje, bake i deke

Naručivanje hrane putem Interneta nikada nije bilo lakše, ali se naši roditelji i stariji ukućani verovatno do sada nisu susreli sa tim procesom. Ne brinite, imamo rešenje.

Bitno 1: Za one koji prosleđuju vodič svojim roditeljima

Dragi netokrati, činjenica je da većini vas naručivanje hrane putem Interneta i nije neka novost. Međutim, to nije slučaj sa našim roditeljima, bakama i dekama i drugim članovima porodice kojima je u ovom trenutku zabranjeno napuštanje sigurnosti svojih domova usled COVID-19 virusa.

Kako bismo vas poštedeli dugih i neuspešnih objašnjavanja putem telefona, u saradnji sa sajtom Donesi.com kreirali smo jednostavan korak po korak vodič koji možete da prosledite vašim članovima porodice za brzo i efikasno otvaranje naloga i preuzimanja aplikacije za naručivanje hrane.

Bitno 2: Za roditelje, bake i deke i druge članove porodice

Poštovana publiko, dobrodošli u detaljan vodič koji će vam pomoći da dođete do vašeg prvog naručenog obroka putem Interneta. Zahvaljujući modernoj tehnologiji, a posebno u ovakvim vanrednim okolnostima, sada ne morate da napuštate udobnost i bezbednost vašeg doma kako biste došli do ukusne klope – pogotovo što kuriri koji dostavljaju hranu rade i posle 17 časova!

Pa da krenemo od osnovnog:

1) Otvaranje Donesi.com naloga

Kao naš najstariji servis za dostavu hrane, Donesi.com trenutno posluje u svim većim gradovima Srbije, spajajući restorane i vas – naručioce toplih i ukusnih obroka. Servis je u potpunosti digitalan, a da biste naručili hranu dovoljni su vam vaš kompjuter, tablet ili pametni telefon, kao i email adresa putem koje ćete registrovati vaš novi nalog.

Otvorite web stranicu www.donesi.com. U gornjem levom uglu nalazi se polje Prijavite se/Registrujte se. Kliknite na ovo polje kako biste otvorili sekciju u okviru koje ćete moći da unesete vaše podatke poput email adrese i lozinke potrebne za kreiranje naloga. Servis će vam automatski generisati korisničko ime (poslednje polje u ovom nizu), a ukoliko već posedujete Facebook ili Google nalog, kliknite na prva dva dugmeta (plavo i belo polje) kako biste povezali vaše naloge sa Donesi.com i time ubrzali proces registracije.

Ukoliko ste vaš nalog kreirali koristeći isključivo email adresu, proverite vaše sanduče jer je moguće da ćete morati da potvrdite email adresu kako biste završili kreiranje vašeg Donesi.com naloga. U narednom koraku objasnićemo vam kako izgleda korisnički interfejs i kako da unesete vašu lokaciju na osnovu koje će servis sam zaključiti u kom ste delu grada i koji su restorani u mogućnosti da vas usluže.

2) Unos lokacije i odabir restorana

Sada kada ste otvorili vaš Donesi.com nalog spremni ste da krenete u odabir restorana i kuhinje iz koje želite da naručite. Ovaj servis nudi veliki izbor najrazličitijih kuhinja i ukusa, te je moguće poručiti i sveže kuvana jela.

Odmah po otvaranju naloga, vraćate se na početni prozor u okviru kojeg je potrebno da unesete vašu lokaciju (adresu). Kliknite na polje Unesite vašu adresu i ukucajte ime ulice vašeg prebivališta tj. adresu na kojoj želite da primite narudžbinu. Zahvaljujući mogućnosti pretrage, servis će vam ponuditi opciju da kliknete na vašu adresu iz padajućeg menija, dok je dodatne detalje poput kućnog i poštanskog broja moguće dodati već u narednom koraku kada će vam se prikazati i mapa sa čiodom koja označava vašu trenutnu lokaciju.

Ukoliko je adresa tačna i ukoliko ste kompletirali ovaj deo, možete preći na naredni korak klikom na žuto polje Nastavite.

Sada kada ste popunili osnovni deo, dolazimo do najzanimljivijeg dela – odabir restorana. Kao što smo već spomenuli, servis automatski prepoznaje vaš komšiluk tako da će vam dati predlog samo onih restorana koji su u mogućnosti da isporuče hranu na vašu adresu. U našem slučaju ulica je Ustanička (dakle, Dušanovac), stoga je servis prepoznao čak 314 ugostiteljskih objekata kod kojih možemo da naručimo hranu!

Zadržaćemo se za trenutak na ovom prikazu. Kao što vidite, servis na jasan način izlistava najbitnije stvari koje će vam pomoći da suzite izbor restorana na osnovu kuhinje koja vam se u momentu naručivanja jede. Sa leve strane prozora u mogućnosti ste ručno da odaberete kuhinju (recimo Roštilji, Pica, Kuvana Jela, Kineska hrana), dok se predlozi u centralnom delu ekrana menjaju srazmerno vašoj selekciji. Ukoliko ostavite uključenu opciju Prikaži sve kuhinje videćete da su u centralnom prikazu izlistani svi restorani u vašoj blizini.

Bitno: Obratite pažnju na podatak koji se tiče minimalne cene naručivanja (Minimalna narudžbina). U pitanju je iznos ispod kojeg restoran neće biti u mogućnosti da vam isporuči hranu, zato obratite pažnju.

Zastanite na trenutak i pogledajte koji su to restorani koji vam deluju zanimljivo. Možda ćete među njima naći i vaše omiljeno mesto čiju hranu sada možete da naručite putem Interneta i tako pomognete lokalnim ugostiteljima u vreme pandemije.

3) Naručivanje hrane

Da li ste pronašli restoran iz kojeg želite da naručite hranu? Ukoliko jeste – odlično, sada možemo da nastavimo dalje.

U našem slučaju odabrali smo restoran Grill Ranković – Dušanovac koji nudi veliki izbor specijaliteta sa roštilja, a koji je kao preduslov postavio minimalnu cenu naručivanja od 500 dinara što znači da je u pojedinim slučajevima potrebno naručiti dva ili više jela kako bi se zadovoljila minimalna cena dostave.

Bitno: Pored minimalne cene dostave treba obratiti pažnju i na maksimalno vreme dostave. U slučaju ovog restorana ono je iznosilo i do 80 minuta u vremenu naručivanja. Imajte na umu vreme dostave, a mi vam savetujemo da porudžbinu izvršite ranije kako bi vaš obrok stigao na vreme.

Daljim pregledom karte jela ovog restorana, vidimo zaista veliki izbor svežih jela sa roštilja. U našem slučaju odabrali smo Gurmansku Pljeskavicu nakon čega nam se otvorio dodatni prozor koji nam nudi mogućnost dodavanja priloga. Ukoliko ste zadovoljni narudžbinom, kliknite na žuto dugme Dodajte u korpu.

S obzirom na to da cena Gurmanske pljeskavice nije dovoljna da bismo izvršili našu narudžbinu, biramo još jedno jelo Pohovano belo meso sa susamom. Odabirom ova dva jela naš račun iznosi 600 dinara što znači da možemo da završimo narudžbinu i da pređemo na dalji korak klikom na žuto dugme Nastavite.

Bitno: Ukoliko u bilo kom trenutku želite da izmenite vašu narudžbinu, to možete učiniti u odeljku sa desne strane vašeg prozora koji je označen rečima Vaša korpa. 

4) Finalni korak

Stigli smo i do poslednjeg koraka pre nego što restoran primi vašu narudžbinu. Sledeći ekran sa kojim se susrećete podeljen je na tri sekcije. Prva se tiče informacija o narudžbini (vaša adresa, interfon, stan i sprat) koje je potrebno popuniti kako bi kurir mogao da se snađe i da vam hranu isporuči direktno do praga.

Druga sekcija tiče se načina plaćanja. U mogućnosti ste da platite pouzećem (u kešu) ili kreditnom tj. debitnom karticom pri čemu je potrebno uneti podatke vaše kartice i povezati je sa Donesi.com servisom. Ukoliko odaberete ovu opciju servis će vam automatski skinuti novac u iznosu narudžbine onog trenutka kada je restoran prihvati.

Treći korak tiče se odjave tj. finalnog žutog dugmeta koje ćete pritisnuti pre nego naručite vašu hranu. Toplo vam savetujemo da još jednom proverite da li je vaša narudžbina ispravna budući da se posle ovog koraka ona ne može menjati. Ukoliko postoji potreba za izmenom, potražite strelicu za prethodnu stranicu unutar vašeg pretraživača i vratićete se na svaki od prethodnih koraka – redosledom od poslednjeg ka prvom.

Klikom na žuto dugme Pošalji Narudžbinu vi ste završili vaše prvo naručivanje hrane putem Interneta. Čestitam! Ostanite još koji minut u prozoru koji je pred vama jer će vam upravo ovde biti prikazana informacija da li je restoran primio narudžbinu i za koje će vreme ona biti dostavljena.

I to je to – sada se zavalite i odmorite, jer hrana koju ste naručili putem Donesi.com uskoro stiže na vašu adresu!

Naručivanje putem pametnog telefona (Android i iPhone)

Bitno: Ukoliko ovaj vodič prosleđujete vašim roditeljima ili starijim članovima porodice, odvojite nekoliko minuta da im objasnite kako funkcionišu aplikacije ukoliko do sada nisu imali priliku da se upoznaju sa drugim servisima kao što je Donesi.com.

Ukoliko ste u prilici, prođite sa njima sve korake neophodne za preuzimanje Donesi.com aplikacije sa App Store ili Google Play prodavnice.

Kao što ste već mogli da zaključite, naručivanje hrane putem Interneta izvodljivo je i putem pametnog telefona tj. Donesi.com mobilne aplikacije dostupne za sve Android i iPhone uređaje.

Kao i kod naručivanje putem web stranice, i poručivanje putem mobilne aplikacije zahteva otvaranje naloga. Ukoliko ste nalog već otvorili prateći korake sa početka ovog vodiča, sa istim podacima sada se možete prijaviti i putem vašeg pametnog telefona. Donesi.com će na osnovu sačuvanih podataka adrese automatski prepoznati u kom kraju se nalazite, dok je adresu moguće upisati i ručno.

Ovaj korak je neophodan kako biste mogli da pređete na sledeći korak i izvršite pretragu restorana koji vrše dostavu u vašem kraju.

 

I baš kao i na web stranici, i u okviru mobilne aplikacije dobijamo prikaz svih restorana koji su u mogućnosti da nam isporuče hranu. Klikom na dugme Filteri pri dnu stranice, u mogućnosti smo da biramo tip kuhinje koju želimo da poručimo (Roštilji, Pica, Kuvana Jela, Kineska hrana i slično), a nakon odabira restorana dolazimo i do stranice restorana u okviru koje se nalaze sva jela koja su na raspolaganju.

Sledimo primer restorana Grill Ranković i poručujemo dva jela kako bismo zadovoljili minimalnu cenu dostave koja je u slučaju ovog objekta 500 dinara. Mobilna aplikacija nudi isti set mogućnosti kao i web servis, stoga ste u mogućnosti da odaberete pojedinačne priloge, ali i da pošaljete dodatni zahtev u polju Zahtev (recimo ukoliko želite više pečeno meso).

Prateći identičan kupovni proces kao i kod web servisa, u trenutku kada smo zadovoljni našom porudžbinom potrebno je da kliknemo na žuto polje Korpa kako bismo došli do finalnog koraka – slanja naše porudžbine u restoran. Mobilna aplikacija obavestiće nas na ekranu kada restoran prihvati našu porudžbinu, a u naše sanduče stići će nam email sa dodatnom potvrdom, kao i sa pregledom računa i pojedinačnim stavkama.

Bitno: Dostavu je moguće platiti u kešu, ili putem platne kartice.


Draga publiko, iskreno se nadamo da smo makar malo pomogli vama i članovima vaše porodice, pa čak i prijateljima sa kojima u ovom trenutku niste u mogućnosti da se vidite. U ime Netokracije i servisa Donesi.com koji je pomogao kreiranje ovog vodiča apelujemo da poštujete trenutne mere zabrane kretanja i želimo vam da budete sigurni i bezbedni za vreme vanrednog stanja. Vredni ugostitelji i kuriri stoje vam na raspolaganju, zato prijatan obrok!

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Društvene mreže

Da se bijem sa policijom ne umem, al’ da gutam suzavac – to mogu

Utorak veče. Poput 9/11 i kula bliznakinja, prilepljen sam za TV i pratim dešavanja o kojima izveštavaju reporteri N1. Uživo, pod suzavcem. Za svojih 30 godina nagledao sam se protesta, stoga ne bih da romantizujem kako su ovi drugačiji i kako je diktaturi konačno došao kraj. Jedini kraj koji se nazire jeste apsolutna propast demokratije u Republici Srbiji... ako je ikada i bilo.

E-commerce

Mesec dana kasnije i dalje ne znamo gde su naši Aliexpress paketi – ali barem imamo neke odgovore

Enigma zvana AliExpress poštarina za Srbiju, podelila je mišljenja mnogih kupaca, organizacija i svih ostalih koji se za ovu temu zanimaju. Iako je razloga za astronomsko poskupljenje poštarine mnogo, neki odgovornost prebacuju na Poštu, drugi na avio prevoz i kineske trgovce, ali se ipak čini da je istina 'negde tamo'. Mi smo na osnovu svih dosadašnjih podataka pokušali da rešimo misteriju.

Startapi i poslovanje

Najavljene nove mere za pomoć privredi – država plaća 60% minimalca i odlaže plaćanje poreza i doprinosa

Preduzetnici i zaposleni u mikro, malim i srednjim preduzećima u julu i avgustu dobiće dodatnu ekonomsku pomoć države usled krize izazvane epidemijom korona virusa - plaćanje 60% od minimalca u julu i avgustu, odlaganje plaćanja poreza i doprinosa za mesec dana, a najavljen je i novi projekat 'Moja prva plata'.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

City Expert uvodi beskontaktno gledanje nekretnina – direktno sa vlasnikom putem video poziva

Kako bi dodatno osigurali bezbednost svojih korisnika i klijenata usled COVID-19 pandemije, agencija City Expert uvela je mogućnost beskontaktnog pregleda nekretnina putem video poziva između zainteresovanih korisnika i vlasnika.

Startapi i poslovanje

OTP banka i niški NadjiTuru.rs udruženim snagama digitalizuju transportnu industriju u Srbiji

Šta dobijete kada spojite startap koji značajno pojednostavljuje logistiku transporta i banku koja je jedna od vodećih po pitanju inovacija? Sjajno partnerstvo koje omogućava svim učesnicima ekosistema transportne industrije da unaprede svoje poslovanje, te sarađuju efikasnije i lakše.

Kolumna

Iako je mobilno bankarstvo tu već duže vreme, još uvek je aktuelna tema – ali zašto?

Savremene tehnologije postale su sastavni deo naše svakodnevnice i menjanju način na koji radimo stvari u svom privatnom i profesionalnom životu velikom brzinom. Finansijski sektor je svakako među industrijama u kojima se njihove prednosti najviše osećaju i najbrže implementiraju novine - o čemu svedoče i novine u oblasti plaćanja 'pametnim' telefonom.

E-commerce

Mesec dana kasnije i dalje ne znamo gde su naši Aliexpress paketi – ali barem imamo neke odgovore

Enigma zvana AliExpress poštarina za Srbiju, podelila je mišljenja mnogih kupaca, organizacija i svih ostalih koji se za ovu temu zanimaju. Iako je razloga za astronomsko poskupljenje poštarine mnogo, neki odgovornost prebacuju na Poštu, drugi na avio prevoz i kineske trgovce, ali se ipak čini da je istina 'negde tamo'. Mi smo na osnovu svih dosadašnjih podataka pokušali da rešimo misteriju.

Društvene mreže

Facebook pokreće program za suzbijanje lažnih informacija u Srbiji – da li je ovo kraj lažnim vestima?

Sa ciljem da suzbije širenje netačnih i neproverenih informacija u okviru svog sistema, Facebook je pokrenuo nezavisni program u Srbiji za proveru istinitosti činjenica (uglavnom vesti) koje se objavljuju na ovoj društvenoj mreži.

Kultura 2.0

Dizajniranje rečima: Zašto je tekst važan za korisničko iskustvo?

Ako radite na aplikaciji koja sadrži reči, morate imate osobu koja je za te reči odgovorna.