Istražujemo više o proizvodima na Internetu, ali i na društvenim mrežama

Wave 9: Istražujemo više o proizvodima na Internetu, ali i na društvenim mrežama

Marketinška agencija Universal Media objavila je deveto godišnje istraživanje o navikama korisnika društvenih mreža - Wave 9. Rezultati pokazuju da je pažnja krajnjeg potrošača sve kraća i da je za sve one koji rade u industriji komunikacija od vitalnog značaja da razumeju koji su to trenuci kada brend može i mora da bude relevantan potrošačima, kao i koje su emotivne potrebe takvih kupaca.

wave-9

Ukoliko se novi trendovi obuhvaćeni istraživanjem ne ispune, oglašivačima će biti teže da ostvare konkretniji odnos sa svojim korisnicima. Pokrivajući uzorak od preko 52.000 ispitanika u 78 zemalja širom sveta, ovogodišnje istraživanje predstavlja ponašanje online potrošača koji su ostvarili čak 60 milijardi korisničkih interakcija. Wave 9 je identifikovao na stotine momenata u ljudskim životima kada brendovi iz različitih kategorija imaju mogućnost da postanu relevantni, od porodičnih preko poslovnih i svakodnevnih do posebnih prilika, navodi se u saopštenju.

Prema ovogodišnjem izveštaju, 85% potrošača na svetskom nivou koristi instant poruke da bi bili u kontaktu sa porodicom i prijateljima u svakom trenutku – a zauzvrat očekuju da dobiju odgovor, gotovo odmah. Istražujući kakve interakcije potrošači žele da imaju sa brendovima, Wave 9 pokazao je da je želja za sadržajem koji je vredan deljenja porasla za 15% na globalnom nivou – dok je želja za pristupom najnovijim vestima o proizvodima pala za 13%.

Povodom ovog istraživanja oglasila se i regionalna direktorka agencija Universal Media, Biljana Kolaković, koja je tom prilikom izjavila:

Sa sazrevanjem društvenih medija i njihovim zauzimanjem centralne pozicije među medijima današnjice, važno je da brendovi istinski razumeju prave trenutke i platforme kada i na koji način potrošači žele da budu angažovani.

Sa društvenim mrežama ostaje se ‘u toku’

Wave 9 istraživanje pokazalo je izmeđ uostalog da se osećanja i potrebe potrošača prilikom kupovine proizvoda veoma razlikuju zavisno od konteksta. Primera radi, prilikom istraživanja o novim proizvodima na Internetu potrošači imaju pozitivne emocije – pri čemu je „očekivanje“ primarni osećaj u Srbiji (18%), dok je „zaintrigiranost“ najjače osećanje u tom momentu za potrošače u Bugarskoj (35%), Bosni (29%), Hrvatskoj (20%) i Makedoniji (27%).

Štaviše, statistika pokazuje da u BiH (21%), Bugarskoj (22%), Makedoniji (18%) i Srbiji (17%) u tom momentu najviše ima potrebu da „nauči nešto novo“, dok je u Hrvatskoj potreba da se „ostane u toku“ (20%) primarna ako se istražuje novi proizvod. Ove potrebe se najbolje udovoljavaju pomoću kanala društvenih medija, koje skoro 60% potrošača širom regiona vidi kao medije koji služe da „ostaneš u toku“ ili da se „zabaviš“.

Kompletni rezultati globalnog istraživanja Wave 9 za zemlje jugoistočne Evrope, tačnije Srbiju, Bugarsku, Bosnu i Hercegovinu, Makedoniju i Srbiju – biće objavljeni u narednom periodu.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Društvene mreže

Da se bijem sa policijom ne umem, al’ da gutam suzavac – to mogu

Utorak veče. Poput 9/11 i kula bliznakinja, prilepljen sam za TV i pratim dešavanja o kojima izveštavaju reporteri N1. Uživo, pod suzavcem. Za svojih 30 godina nagledao sam se protesta, stoga ne bih da romantizujem kako su ovi drugačiji i kako je diktaturi konačno došao kraj. Jedini kraj koji se nazire jeste apsolutna propast demokratije u Republici Srbiji... ako je ikada i bilo.

E-commerce

Gde je nestala besplatna poštarina i da li će AliExpress ikada vratiti ‘Free Shipping’ za Srbiju?

Pisanja medija s početka meseca o tome da AliExpress izbacuje 'free shipping' određenih proizvoda unelo je paniku među mnogima koji kupuju u ovoj online prodavnici. Mi smo analizirali šta je uzrok ovoj promeni i da li uskoro možemo očekivati da se stvari vrate u normalu.

Kultura 2.0

Kako ste danas?

Pre nekoliko godina jedan lanac privatnih zdravstvenih ustanova preplavio je Beograd bilbordima sa ovim pitanjem. I nikome ko je video nije bilo svejedno. 'Struka' se obrušila na kampanju, a suštinski ni tada ni danas nije bilo jasno koji je tačno problem sa tim što je komunicirano.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Hoće li soba za gejming i dalje biti ‘glavni adut’ poslodavaca ili nas zbog korone očekaju bolji benefiti i povlastice?

Pandemija je promenila mnogo toga, pa i način na koji poslodavci i zaposleni posmatraju kompanijske benefite. U nastavku otkrivamo koje će to povlastice zaposleni u IT-ju moći da očekuju sada kada rad od kuće više nije 'ništa posebno'.

Office Talks Podcast

Zašto ne gotivimo Baku Praseta i Marka Zuckerberga? (gost Goran Jankuloski)

Ova godina se može opisati samo jednom rečju - turbulentno. Osim pandemije i drugih nedaća, svedoci smo i različitih dešavanja na društvenim mrežama, počev od kontraverznih stavova Trampa na Tviteru pa preko novih promena na Facebooku i odnosa sa brendovima.

Kultura 2.0

Kako su dve marketinške agencije i Pozorište Puž napravili dečiju Viber predstavu koju je pratilo 20.000 ljudi

Kada se udruže volja, kreativnost i znanje, postoji rešenje za sve, a to nam pokazuje primer agencija Saatchi and Saatchi, Leo Burnett, kao i Pozorišta Puž i Vibera. Njihovi timovi su usred pandemije odlučili da obraduju mališane i organizuju predstavu - ni manje ni više nego baš na Viberu.

Tehnologija

Spotify je zvanično stigao u Srbiju – pretplata kreće od 580 dinara

Spotify, jedna od najpoznatijih platformi za 'streaming' muzike, dostupan je na tržištu Srbije od srede 15. jula. Šta dolazak ovog servisa znači za domaće korisnike i da li bi isti mogao da ostane u senci veoma prisutnog Deezera?

Startapi i poslovanje

Duško Vesin (Alchemy): Budućnost startapa najviše zavisi od partnera i investitora – ne od proizvoda

Jedan od osnivača startapa Alchemy i nekadašnjeg dryTools, Duško Vesin, otkriva za Netokraciju kako je tekla njihova poslovna priča i na osnovu tog iskustva deli savete za sve buduće preduzetnike.

Startapi i poslovanje

Korisnici žele da sa bankama rade na daljinu, a rešenje nudi domaći Blinking

Video 'onboarding' korisnika, tačnije sistem video identifikacije na daljinu, polako postaje 'mainstream' širom sveta. Domaći Blinking razvio je takvo rešenje, a u nastavku teksta razgovaramo o tome kako ono može da nam skrati čekanje u redovima.