Istražujemo više o proizvodima na Internetu, ali i na društvenim mrežama

Wave 9: Istražujemo više o proizvodima na Internetu, ali i na društvenim mrežama

Marketinška agencija Universal Media objavila je deveto godišnje istraživanje o navikama korisnika društvenih mreža - Wave 9. Rezultati pokazuju da je pažnja krajnjeg potrošača sve kraća i da je za sve one koji rade u industriji komunikacija od vitalnog značaja da razumeju koji su to trenuci kada brend može i mora da bude relevantan potrošačima, kao i koje su emotivne potrebe takvih kupaca.

wave-9

Ukoliko se novi trendovi obuhvaćeni istraživanjem ne ispune, oglašivačima će biti teže da ostvare konkretniji odnos sa svojim korisnicima. Pokrivajući uzorak od preko 52.000 ispitanika u 78 zemalja širom sveta, ovogodišnje istraživanje predstavlja ponašanje online potrošača koji su ostvarili čak 60 milijardi korisničkih interakcija. Wave 9 je identifikovao na stotine momenata u ljudskim životima kada brendovi iz različitih kategorija imaju mogućnost da postanu relevantni, od porodičnih preko poslovnih i svakodnevnih do posebnih prilika, navodi se u saopštenju.

Prema ovogodišnjem izveštaju, 85% potrošača na svetskom nivou koristi instant poruke da bi bili u kontaktu sa porodicom i prijateljima u svakom trenutku – a zauzvrat očekuju da dobiju odgovor, gotovo odmah. Istražujući kakve interakcije potrošači žele da imaju sa brendovima, Wave 9 pokazao je da je želja za sadržajem koji je vredan deljenja porasla za 15% na globalnom nivou – dok je želja za pristupom najnovijim vestima o proizvodima pala za 13%.

Povodom ovog istraživanja oglasila se i regionalna direktorka agencija Universal Media, Biljana Kolaković, koja je tom prilikom izjavila:

Sa sazrevanjem društvenih medija i njihovim zauzimanjem centralne pozicije među medijima današnjice, važno je da brendovi istinski razumeju prave trenutke i platforme kada i na koji način potrošači žele da budu angažovani.

Sa društvenim mrežama ostaje se ‘u toku’

Wave 9 istraživanje pokazalo je izmeđ uostalog da se osećanja i potrebe potrošača prilikom kupovine proizvoda veoma razlikuju zavisno od konteksta. Primera radi, prilikom istraživanja o novim proizvodima na Internetu potrošači imaju pozitivne emocije – pri čemu je “očekivanje” primarni osećaj u Srbiji (18%), dok je “zaintrigiranost” najjače osećanje u tom momentu za potrošače u Bugarskoj (35%), Bosni (29%), Hrvatskoj (20%) i Makedoniji (27%).

Štaviše, statistika pokazuje da u BiH (21%), Bugarskoj (22%), Makedoniji (18%) i Srbiji (17%) u tom momentu najviše ima potrebu da “nauči nešto novo”, dok je u Hrvatskoj potreba da se “ostane u toku” (20%) primarna ako se istražuje novi proizvod. Ove potrebe se najbolje udovoljavaju pomoću kanala društvenih medija, koje skoro 60% potrošača širom regiona vidi kao medije koji služe da “ostaneš u toku” ili da se “zabaviš”.

Kompletni rezultati globalnog istraživanja Wave 9 za zemlje jugoistočne Evrope, tačnije Srbiju, Bugarsku, Bosnu i Hercegovinu, Makedoniju i Srbiju – biće objavljeni u narednom periodu.

Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Karijere

Na koji ćeš faks? Poseti Metaverse sajam obrazovanja koji je okupio 128.000 studenata

Predstavljamo vam virtuelni 3D sajam obrazovanja zasnovan na Metaverse tehnologiji, koji mladima u Srbiji i regionu značajno olakšava potragu za idealnim izborom fakulteta i budućim zaposlenjem!

Karijere

Miloš Čučulović iz Srbije direktor je u švajcarskom MDPI-u sa više od 6.500 zaposlenih širom sveta

U švajcarskoj kompaniji koja je jedan od lidera u naučnom izdavaštvu, razvija najsavremenije alate zasnovane na generativnoj veštačkoj inteligenciji. A kako je izgledao njegov karijerni put? Pročitajte u intervjuu koji je pred vama!

Office Talks Podcast

Besplatna pravna dokumenta za sve startape

U 194. epizodi Office Talks podkasta razgovarali smo o 'Open Source Documentation' projektu koji je proizašao iz Tenderly Garaže a koji je namenjen da pomogne startapima kada je reč o pravnim dokumentima.

Propustili ste

Karijere

Miloš Čučulović iz Srbije direktor je u švajcarskom MDPI-u sa više od 6.500 zaposlenih širom sveta

U švajcarskoj kompaniji koja je jedan od lidera u naučnom izdavaštvu, razvija najsavremenije alate zasnovane na generativnoj veštačkoj inteligenciji. A kako je izgledao njegov karijerni put? Pročitajte u intervjuu koji je pred vama!

Office Talks Podcast

Besplatna pravna dokumenta za sve startape

U 194. epizodi Office Talks podkasta razgovarali smo o 'Open Source Documentation' projektu koji je proizašao iz Tenderly Garaže a koji je namenjen da pomogne startapima kada je reč o pravnim dokumentima.

Startapi i poslovanje

Native Teams: Kako doći do i na šta potrošiti €6,3 miliona investicije?

Kompanija Native Teams, koja je zakonski poslodavac za frilensere, podigla je višemilionsku investiciju od grupe fondova. Evo u šta će uložiti dobijen novac.

Tehnologija

Domaće softverske kompanije mogu da spasu srpsku privredu, ako im se pruži šansa

Dok IT industrija inovira, tradicionalne privredne grane tapkaju u mestu, jedan je od zaključaka Foruma naprednih tehnologija održanog 12. i 13. juna u Nišu.

Gaming

Potpuno nova Tetris video igra napravljena je u Srbiji

Beogradski studio za razvoj video igara Playstudios Europe, objavio je igru Tetris Block Puzzle namenjenu za igranje na mobilnim telefonima.

Startapi i poslovanje

ICT Hub: Osmislite najbolje rešenje za inovacije u pravosuđu i osvojite vredne nagrade

ICT Hub je lansirao novi projekat 'Inovacije u Pravosuđu' koji ima za cilj da unapredi pristup pravdi za osetljive i marginalizovane grupe u Srbiji kroz razvoj inovativnih digitalnih alata.