Makedonska Laika želi da postane novi LinkedIn za zapošljavanje IT talenata

Makedonska Laika želi da postane novi LinkedIn za zapošljavanje IT talenata

Dvanaest developera, preduzetnika, dizajnera i entuzijasta sa celog Balkana okupilo se iza imena Laika. Žele da ostave pečat u IT industriji i transformišu trenutni sistem zapošljavanja.

Trenutni sistem pronalaženja posla u IT industriji ne funkcioniše uvek onako kako smo zamislili. Vreme provedeno u jednoj kompaniji sa smanjuje, dok se poslovi sve češće menjaju. Firme mogu mesecima da traže prave ljude za svoj tim, a LinkedIn i drugi sajtovi za zapošljavanje ne rešavaju ovaj problem u potpunosti.

Pronaći posao u tech industriji koji se voli nije lako. Nerealna očekivanja od kandidata, posedovanje godina iskustva i korišćenje različitih tehnologija, dug i iscrpan proces selekcije… sve ovo navodi programere da poslove pronalaze van trenutnih sajtova za zapošljavanje.

Rešenje koje nam dolazi iz Severne Makedonije pod nazivom Laika izgrađeno je oko ideje da svako u IT industriji može da pronađe posao koji voli. U ekskluzivnom razgovoru sa osnivačima govorimo o ideji iza servisa, izazovima i daljim planovima za razvoj.

Ko stoji iza Laike?

Aleksandra Janakievska, direktora ovog startapa kaže da se inicijalna ideja rodila tokom njenog rada u Brainsteru, kompaniji koja se bavi neformalnim obrazovanjem i koja spada u jedan od najuspešnijih startapa iz susedne zemlje na jugu:

Tu sam provela dve godine. Pored marketinga, blisko sam sarađivala sa HR menadžerima kako bismo identifikovali koje su specifične potrebe koje imaju za tech talente. Studentima sam pomagala da pronađu kompaniju u kojoj mogu da dostignu svoj pun potencijal – radili smo na pripremi njihovog CV-ja i vežbali za intervju.

Janakievska dodaje da je od samog starta želela da proširi uticaj i pruži veći doprinos ljudima koji su deo tech industrije Balkana. Upravo ovo razmišljanje bilo je polazna tačka za ulazak u razvoju Laike, a kako naša sagovornica kaže, odmah je rešila da promeni kurs, napusti posao i uz veliki podršku kolega odmah krene da radi na realizaciji startapa.

Svega dve nedelje bilo je potrebno da se okupi tim od 12 ljudi koji danas čine Laiku, a čak sedmoro ljudi imali su prethodno iskustvo u izgradnji uspešnih startapa. Aleksandra tom prilikom otkriva više detalja:

Prvo sam pozvala Petra, osnivača Brainstera da mi se pridruži kao suosnivač Laike i kao moj mentor i savetnik. Zajedno smo postavili pravila igre, tačnije da onog trenutka kada pronađemo prave ljude, krećemo da pravimo proizvod. Danas je naš tim šarenolik a sačinjen je od serijskih preduzetnika, do senior softver developera, UX dizajnera i marketara.

Kreirana baza od 3.500 IT profesionalaca iz regiona

Iz ovog tima duboko veruju da talenti u IT industriji treba da istraže sve informacije koje su im važne o kompaniji i poslu pre nego što se prijave. Kako kažu, bitno je da znaju ko su im kolege i koje se tehnologije koriste u jednom timu. Osvrnuvši se i na to kako Laika funkcioniše, Aleksandra dodaje da je platforma besplatna za sve iz IT sektora, kao i da talenti ostaju anonimni sve do momenta kada ne požele da prihvate ponudu od kompanije i otkriju svoj identitet:

Nakon što se korisnik registruje putem svoje e-mail adrese, na početku se definišu željeni uslovi rada i veštine koje osoba poseduje. Očekivana plata, trenutna pozicija, tip angažovanja, znanje u korišćenju tehnologija, tim i lokacija gde osoba želi da radi – bilo da je na Balkanu ili remote. Osoba bira da li želi da se prijavi za otvorenu poziciju ili će sačekati poslodavca da pošalje ponudu spram željenih uslova rada.

Janakievska nam otkiva da je dosadašnji feedback sa strane kompanija bio sjajan, te da je u korisničkoj bazi za sada registrovano više od 100 kompanija iz Severne Makedonije, Srbije, Bugarske i Hrvatske i 3.500 talenata iz različitih grana IT industrije – od kojih je 75% mid i senior nivoa.

Servis je već dostupan za korisnike, a odlikuje ga jednostavan dizajn i korisnički interfejs. Za sada je dostupan samo kao web platforma.

Sa druge strane, kompanije mogu da na jednom mestu objedine sve što je kandidatima važno i komuniciraju sa celim Balkanom istovremeno. Mogu predstaviti svoj tim, korporativnu kulturu, kancelarije, tehnologiju i projekte koji čine tu firmu sjajnim mestom za rad. Kompanije će imati priliku da nauče kako da privuku i zadrže zaposlene, kao i da motivišu zaposlene da podele svoja iskustva i optimizuju svaki korak u zapošljavanju.

Fokus je na zadržavanju korisnika i kvalitet servisa

Praveći poređenje Laike sa svetski popularnim LinkedIn-om, Aleksandra napominje da su ovaj ali i drugi sajtovi za zapošljavanje sasvim u redu, ali ne rešavaju u potpunosti problem za ljude u tech industriji. Ona posebno dodaje da su talentovani IT-jevci zauzeti i ne vole da dobijaju bezbroj irelevantnih ponuda za posao u LinkedIn inbox, kao i da je Laika upravo i nastala kako bi stala na put ovom problemu.

Nastavljajući razgovor, naša sagovornica osvrće se više ka poslovnoj strani pomenutog projekta, odnosno primeni SaaS biznis modela. Aleksandra stavlja do znanja da je Laika pre svega tržište za zaposlene, ali i talente kojima će korišćenje servisa biti uvek besplatno. Sa druge strane, ideja je da se kompanijama naplaćuju različite usluge zavisno od toga šta im je trenutno potrebno. Više informacija o poslovnom modelu u ovom trenutku nije dostupno.

Iako posla u budućnosti za razvoj servisa ima sve više, iz ovog tima svoje obaveze obavljaju prema prioritetima. Jedan od glavnih zadataka i fokusa jeste zadržavanje korisnika na platformi i kontrolisani rast kako bi se održao kvalitet i kvantitet za obe strane na platformi.

Takođe, iz Laike su za sada sve troškove zatvorili i ne planiraju da uključuju nove investitore uskoro, koji bi ograničili brzinu reagovanja i eksperimentisanje na platformi koje je sada potrebno za ovaj tim.

„Verujemo u brza testiranja i prilagođavanja ako je to potrebno. Duboko smo zašli u razumevanje podataka koje dobijamo i izvlačenje zaključaka i novih saznanja – što je i naš prioritet broj jedan. U procesu rasta, investicije su dobar način da dobijemo ubrzanje. Kada do toga dođe, bićemo spremni da ih uključimo“, zaključila je na kraju Aleksandra.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Internet marketing

Zašto je Jala Brat bolji u marketingu od 97% balkanskih kompanija?

Šta znači kad neko na Balkanu u samo 24 sata nakon objavljivanja albuma uspije skupiti preko 1.000.000 pregleda na svih 6 pjesama? Znači da je razvalio - ili da se Justin Bieber preselio nama?

Karijere

Pripadnici Generacije Z u Srbiji otkrivaju šta je za njih posao iz snova i koliko rizikuju da dođu do njega

Šta je za mlade karijera? Da li maštaju o poslu u korporaciji i velikoj plati ili pre biraju projekte na kojima mogu da uče i da budu nezavisni? Koliko su zaista spremni da izađu iz zone komfora kada je posao u pitanju i šta je to što poslodavci moraju da znaju o Generaciji Z?

SEO i pretraga

Stiže Netokracijina edukacija o SEO trikovima – promo cene karata do 22. septembra!

Netokracija Srbija nastavlja sa organizacijom edukacija, a na red je došla ona o SEO trikovima. Želite da naučite tehnike koje garantuju uspeh na rezultatima pretraga? Čekamo vas 30. septembra u Beogradu!

Propustili ste

Kultura 2.0

Kuda ide muzički biznis u regionu i Srbiji – otkrivaju nam Rasta, Severina i Relja (Bassivity)

Muzika je odavno postala unosan biznis, a rastu ove industrije doprinose novi trendovi poput tehnologije produkcije pesama i spotova, streaming servisi ali i YouTube. Da li i naš region polako ulazi u moderni svet muzičkog biznisa?

Internet marketing

Zašto Dejv Birs kaže da kreativnost nije bogom dan talenat već stvar koju svako može da nauči?

Ovogodišnji Webiz Networking Night ugostiće nagrađivanog britanskog autora i govornika Dejva Birsa. Sa Dejvom razgovaram o tome kako nekonvencionalne stvari prodati šefu.

Netokracija

Kako do uspešnog Employer Branding ekosistema?

Marketari i HR menadžeri, spremite se – početkom oktobra vraća se Netokracijina Employer Branding konferencija! Kada 3. oktobra završite sa poslom pridružite nam se u ICT Hub-u gde ćemo govoriti o razvoju Employer Branding ekosistema u kompanijama. Čekamo vas!

Internet marketing

Kako su brendovi odigrali marketinšku utakmicu tokom Svetskog prvenstva u Kini?

Sa sportske strane svetsko prvenstvo u košarci želimo da zaboravimo što pre, ali sa marketinške strane priča je drugačija jer su brendovi ovaj put bili veoma aktivni. Ipak, da li su u potpunosti iskoristili 'hype' takmičenja u Kini?

Karijere

Pripadnici Generacije Z u Srbiji otkrivaju šta je za njih posao iz snova i koliko rizikuju da dođu do njega

Šta je za mlade karijera? Da li maštaju o poslu u korporaciji i velikoj plati ili pre biraju projekte na kojima mogu da uče i da budu nezavisni? Koliko su zaista spremni da izađu iz zone komfora kada je posao u pitanju i šta je to što poslodavci moraju da znaju o Generaciji Z?

Karijere

Kako se zaposliti u kompaniji Facebook? Nenad Božidarević deli svoja iskustva

Nakon četiri godine na poziciji front-end inženjera, najpre sa Facebook, a potom i sa Instagram strane, Nenad Božidarević prelazi u Oculus, gde nakon godinu dana postaje menadžer, a za Netokraciju otkriva da li je Menlo Park zaista raj za domaće programere.