Makedonska Laika želi da postane novi LinkedIn za zapošljavanje IT talenata

Infobip ❤️ Netokracijašta akvizicija znači za vas i za nas?

Makedonska Laika želi da postane novi LinkedIn za zapošljavanje IT talenata

Dvanaest developera, preduzetnika, dizajnera i entuzijasta sa celog Balkana okupilo se iza imena Laika. Žele da ostave pečat u IT industriji i transformišu trenutni sistem zapošljavanja.

Trenutni sistem pronalaženja posla u IT industriji ne funkcioniše uvek onako kako smo zamislili. Vreme provedeno u jednoj kompaniji sa smanjuje, dok se poslovi sve češće menjaju. Firme mogu mesecima da traže prave ljude za svoj tim, a LinkedIn i drugi sajtovi za zapošljavanje ne rešavaju ovaj problem u potpunosti.

Pronaći posao u tech industriji koji se voli nije lako. Nerealna očekivanja od kandidata, posedovanje godina iskustva i korišćenje različitih tehnologija, dug i iscrpan proces selekcije… sve ovo navodi programere da poslove pronalaze van trenutnih sajtova za zapošljavanje.

Rešenje koje nam dolazi iz Severne Makedonije pod nazivom Laika izgrađeno je oko ideje da svako u IT industriji može da pronađe posao koji voli. U ekskluzivnom razgovoru sa osnivačima govorimo o ideji iza servisa, izazovima i daljim planovima za razvoj.

Ko stoji iza Laike?

Aleksandra Janakievska, direktora ovog startapa kaže da se inicijalna ideja rodila tokom njenog rada u Brainsteru, kompaniji koja se bavi neformalnim obrazovanjem i koja spada u jedan od najuspešnijih startapa iz susedne zemlje na jugu:

Tu sam provela dve godine. Pored marketinga, blisko sam sarađivala sa HR menadžerima kako bismo identifikovali koje su specifične potrebe koje imaju za tech talente. Studentima sam pomagala da pronađu kompaniju u kojoj mogu da dostignu svoj pun potencijal – radili smo na pripremi njihovog CV-ja i vežbali za intervju.

Janakievska dodaje da je od samog starta želela da proširi uticaj i pruži veći doprinos ljudima koji su deo tech industrije Balkana. Upravo ovo razmišljanje bilo je polazna tačka za ulazak u razvoju Laike, a kako naša sagovornica kaže, odmah je rešila da promeni kurs, napusti posao i uz veliki podršku kolega odmah krene da radi na realizaciji startapa.

Svega dve nedelje bilo je potrebno da se okupi tim od 12 ljudi koji danas čine Laiku, a čak sedmoro ljudi imali su prethodno iskustvo u izgradnji uspešnih startapa. Aleksandra tom prilikom otkriva više detalja:

Prvo sam pozvala Petra, osnivača Brainstera da mi se pridruži kao suosnivač Laike i kao moj mentor i savetnik. Zajedno smo postavili pravila igre, tačnije da onog trenutka kada pronađemo prave ljude, krećemo da pravimo proizvod. Danas je naš tim šarenolik a sačinjen je od serijskih preduzetnika, do senior softver developera, UX dizajnera i marketara.

Kreirana baza od 3.500 IT profesionalaca iz regiona

Iz ovog tima duboko veruju da talenti u IT industriji treba da istraže sve informacije koje su im važne o kompaniji i poslu pre nego što se prijave. Kako kažu, bitno je da znaju ko su im kolege i koje se tehnologije koriste u jednom timu. Osvrnuvši se i na to kako Laika funkcioniše, Aleksandra dodaje da je platforma besplatna za sve iz IT sektora, kao i da talenti ostaju anonimni sve do momenta kada ne požele da prihvate ponudu od kompanije i otkriju svoj identitet:

Nakon što se korisnik registruje putem svoje e-mail adrese, na početku se definišu željeni uslovi rada i veštine koje osoba poseduje. Očekivana plata, trenutna pozicija, tip angažovanja, znanje u korišćenju tehnologija, tim i lokacija gde osoba želi da radi – bilo da je na Balkanu ili remote. Osoba bira da li želi da se prijavi za otvorenu poziciju ili će sačekati poslodavca da pošalje ponudu spram željenih uslova rada.

Janakievska nam otkiva da je dosadašnji feedback sa strane kompanija bio sjajan, te da je u korisničkoj bazi za sada registrovano više od 100 kompanija iz Severne Makedonije, Srbije, Bugarske i Hrvatske i 3.500 talenata iz različitih grana IT industrije – od kojih je 75% mid i senior nivoa.

Servis je već dostupan za korisnike, a odlikuje ga jednostavan dizajn i korisnički interfejs. Za sada je dostupan samo kao web platforma.

Sa druge strane, kompanije mogu da na jednom mestu objedine sve što je kandidatima važno i komuniciraju sa celim Balkanom istovremeno. Mogu predstaviti svoj tim, korporativnu kulturu, kancelarije, tehnologiju i projekte koji čine tu firmu sjajnim mestom za rad. Kompanije će imati priliku da nauče kako da privuku i zadrže zaposlene, kao i da motivišu zaposlene da podele svoja iskustva i optimizuju svaki korak u zapošljavanju.

Fokus je na zadržavanju korisnika i kvalitet servisa

Praveći poređenje Laike sa svetski popularnim LinkedIn-om, Aleksandra napominje da su ovaj ali i drugi sajtovi za zapošljavanje sasvim u redu, ali ne rešavaju u potpunosti problem za ljude u tech industriji. Ona posebno dodaje da su talentovani IT-jevci zauzeti i ne vole da dobijaju bezbroj irelevantnih ponuda za posao u LinkedIn inbox, kao i da je Laika upravo i nastala kako bi stala na put ovom problemu.

Nastavljajući razgovor, naša sagovornica osvrće se više ka poslovnoj strani pomenutog projekta, odnosno primeni SaaS biznis modela. Aleksandra stavlja do znanja da je Laika pre svega tržište za zaposlene, ali i talente kojima će korišćenje servisa biti uvek besplatno. Sa druge strane, ideja je da se kompanijama naplaćuju različite usluge zavisno od toga šta im je trenutno potrebno. Više informacija o poslovnom modelu u ovom trenutku nije dostupno.

Iako posla u budućnosti za razvoj servisa ima sve više, iz ovog tima svoje obaveze obavljaju prema prioritetima. Jedan od glavnih zadataka i fokusa jeste zadržavanje korisnika na platformi i kontrolisani rast kako bi se održao kvalitet i kvantitet za obe strane na platformi.

Takođe, iz Laike su za sada sve troškove zatvorili i ne planiraju da uključuju nove investitore uskoro, koji bi ograničili brzinu reagovanja i eksperimentisanje na platformi koje je sada potrebno za ovaj tim.

“Verujemo u brza testiranja i prilagođavanja ako je to potrebno. Duboko smo zašli u razumevanje podataka koje dobijamo i izvlačenje zaključaka i novih saznanja – što je i naš prioritet broj jedan. U procesu rasta, investicije su dobar način da dobijemo ubrzanje. Kada do toga dođe, bićemo spremni da ih uključimo”, zaključila je na kraju Aleksandra.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Društvene mreže

Quiet Quitting: Kako je TikTok trend pokrenuo revoluciju na radnom mestu?

Ukoliko ste aktivni na TikTok-u, sigurno vam nije promakao trend o 'tihom otkazu' koji u proteklom periodu preplavljuje svačiji #fyp na ovoj društvenoj mreži.

Gaming

FDU pokrenuo Game Art katedru ― šta to znači za srpsku gejming industriju?

Fakultet dramskih umetnosti, koji je član superklastera Creative Tech Serbia, ove godine prvi put je upisao studente na novi studijski program: Vizuelni efekti, animacija i gejm art. Sve o novom studijskom programu i mogućnostima koje pruža, pročitajte u našem tekstu.

Karijere

Veljko je više od deset godina Java programer u Mozzartu – otkriva nam izazove IT odeljenja u ‘gambling’ industriji

Ukoliko se baviš programiranjem i tragaš za novim profesionalnim izazovima, kako ti se čini mogućnost da razvijaš vlastiti proizvod i da možeš da vidiš svoj kod u produkciji u rekordno kratkom roku?

Propustili ste

Tehnologija

Brnabić: Izvoz srpske IT industrije preko €2,5 milijardi u 2022. godini

Predsednica Vlade Srbije Ana Brnabić rekla je će izvoz IT industrije ove godine premašiti 2,5 milijarde evra, od čega će suficit biti preko 1,5 milijarde evra, a da je u proteklih godinu dana svako drugo novo radno mesto bilo u IT sektoru.

Startapi i poslovanje

500 Emerging Europe: Novih €70 miliona za lokalne startape sa globalnim ambicijama

Istanbulski ogranak poznatog VC fonda 500 startups saopštio je da se sa novim fondom još više fokusira na države Centralne i Istočne Evrope, među kojima je i Srbija.

Intervju

Stvaranje i edukacija novih talenata moraju biti u fokusu domaćih ‘game dev’ kompanija

Ulazak u 'game dev' svet često može da krene od različitih interesovanja. Svoju priču o tome kako više od jedne decenije radi u IT industriji i sada u gaming sektoru iako se za to nije stručno edukovao, otkriva nam Dušan Jovanović, Studio Production Manager kompanije Ubisoft u Beogradu.

Tehnologija

Search On 22: SEO relevantniji nego ikada pre

U nameri da privuče generaciju Z, Google je na 'Search On 22' događaju predstavio novitete u pretrazi, koji su rezultat dugogodišnjeg razvijanja AI tehnologija.

Društvene mreže

TikTok će pokoriti najveće igrače u industriji zabave

U okviru 15. izdanja Weekend Media Festivala, održan je panel 'TikTok – the platform that will bring the biggest players on the market to its knees'.

Karijere

Nakon 3 godine pauze, DaFED okupljanja ponovo u Novom Sadu!

Novosadska zajednica ima razloga za slavlje - DaFED ekipa ponovo je na okupu. Oslobodite kalendare jer prvi meetup je već zakazan, a mi otkrivamo planove za konferenciju i druge edukacije koje DaFED već uveliko planira.