Makedonska Laika želi da postane novi LinkedIn za zapošljavanje IT talenata

Makedonska Laika želi da postane novi LinkedIn za zapošljavanje IT talenata

Dvanaest developera, preduzetnika, dizajnera i entuzijasta sa celog Balkana okupilo se iza imena Laika. Žele da ostave pečat u IT industriji i transformišu trenutni sistem zapošljavanja.

Trenutni sistem pronalaženja posla u IT industriji ne funkcioniše uvek onako kako smo zamislili. Vreme provedeno u jednoj kompaniji sa smanjuje, dok se poslovi sve češće menjaju. Firme mogu mesecima da traže prave ljude za svoj tim, a LinkedIn i drugi sajtovi za zapošljavanje ne rešavaju ovaj problem u potpunosti.

Pronaći posao u tech industriji koji se voli nije lako. Nerealna očekivanja od kandidata, posedovanje godina iskustva i korišćenje različitih tehnologija, dug i iscrpan proces selekcije… sve ovo navodi programere da poslove pronalaze van trenutnih sajtova za zapošljavanje.

Rešenje koje nam dolazi iz Severne Makedonije pod nazivom Laika izgrađeno je oko ideje da svako u IT industriji može da pronađe posao koji voli. U ekskluzivnom razgovoru sa osnivačima govorimo o ideji iza servisa, izazovima i daljim planovima za razvoj.

Ko stoji iza Laike?

Aleksandra Janakievska, direktora ovog startapa kaže da se inicijalna ideja rodila tokom njenog rada u Brainsteru, kompaniji koja se bavi neformalnim obrazovanjem i koja spada u jedan od najuspešnijih startapa iz susedne zemlje na jugu:

Tu sam provela dve godine. Pored marketinga, blisko sam sarađivala sa HR menadžerima kako bismo identifikovali koje su specifične potrebe koje imaju za tech talente. Studentima sam pomagala da pronađu kompaniju u kojoj mogu da dostignu svoj pun potencijal – radili smo na pripremi njihovog CV-ja i vežbali za intervju.

Janakievska dodaje da je od samog starta želela da proširi uticaj i pruži veći doprinos ljudima koji su deo tech industrije Balkana. Upravo ovo razmišljanje bilo je polazna tačka za ulazak u razvoju Laike, a kako naša sagovornica kaže, odmah je rešila da promeni kurs, napusti posao i uz veliki podršku kolega odmah krene da radi na realizaciji startapa.

Svega dve nedelje bilo je potrebno da se okupi tim od 12 ljudi koji danas čine Laiku, a čak sedmoro ljudi imali su prethodno iskustvo u izgradnji uspešnih startapa. Aleksandra tom prilikom otkriva više detalja:

Prvo sam pozvala Petra, osnivača Brainstera da mi se pridruži kao suosnivač Laike i kao moj mentor i savetnik. Zajedno smo postavili pravila igre, tačnije da onog trenutka kada pronađemo prave ljude, krećemo da pravimo proizvod. Danas je naš tim šarenolik a sačinjen je od serijskih preduzetnika, do senior softver developera, UX dizajnera i marketara.

Kreirana baza od 3.500 IT profesionalaca iz regiona

Iz ovog tima duboko veruju da talenti u IT industriji treba da istraže sve informacije koje su im važne o kompaniji i poslu pre nego što se prijave. Kako kažu, bitno je da znaju ko su im kolege i koje se tehnologije koriste u jednom timu. Osvrnuvši se i na to kako Laika funkcioniše, Aleksandra dodaje da je platforma besplatna za sve iz IT sektora, kao i da talenti ostaju anonimni sve do momenta kada ne požele da prihvate ponudu od kompanije i otkriju svoj identitet:

Nakon što se korisnik registruje putem svoje e-mail adrese, na početku se definišu željeni uslovi rada i veštine koje osoba poseduje. Očekivana plata, trenutna pozicija, tip angažovanja, znanje u korišćenju tehnologija, tim i lokacija gde osoba želi da radi – bilo da je na Balkanu ili remote. Osoba bira da li želi da se prijavi za otvorenu poziciju ili će sačekati poslodavca da pošalje ponudu spram željenih uslova rada.

Janakievska nam otkiva da je dosadašnji feedback sa strane kompanija bio sjajan, te da je u korisničkoj bazi za sada registrovano više od 100 kompanija iz Severne Makedonije, Srbije, Bugarske i Hrvatske i 3.500 talenata iz različitih grana IT industrije – od kojih je 75% mid i senior nivoa.

Servis je već dostupan za korisnike, a odlikuje ga jednostavan dizajn i korisnički interfejs. Za sada je dostupan samo kao web platforma.

Sa druge strane, kompanije mogu da na jednom mestu objedine sve što je kandidatima važno i komuniciraju sa celim Balkanom istovremeno. Mogu predstaviti svoj tim, korporativnu kulturu, kancelarije, tehnologiju i projekte koji čine tu firmu sjajnim mestom za rad. Kompanije će imati priliku da nauče kako da privuku i zadrže zaposlene, kao i da motivišu zaposlene da podele svoja iskustva i optimizuju svaki korak u zapošljavanju.

Fokus je na zadržavanju korisnika i kvalitet servisa

Praveći poređenje Laike sa svetski popularnim LinkedIn-om, Aleksandra napominje da su ovaj ali i drugi sajtovi za zapošljavanje sasvim u redu, ali ne rešavaju u potpunosti problem za ljude u tech industriji. Ona posebno dodaje da su talentovani IT-jevci zauzeti i ne vole da dobijaju bezbroj irelevantnih ponuda za posao u LinkedIn inbox, kao i da je Laika upravo i nastala kako bi stala na put ovom problemu.

Nastavljajući razgovor, naša sagovornica osvrće se više ka poslovnoj strani pomenutog projekta, odnosno primeni SaaS biznis modela. Aleksandra stavlja do znanja da je Laika pre svega tržište za zaposlene, ali i talente kojima će korišćenje servisa biti uvek besplatno. Sa druge strane, ideja je da se kompanijama naplaćuju različite usluge zavisno od toga šta im je trenutno potrebno. Više informacija o poslovnom modelu u ovom trenutku nije dostupno.

Iako posla u budućnosti za razvoj servisa ima sve više, iz ovog tima svoje obaveze obavljaju prema prioritetima. Jedan od glavnih zadataka i fokusa jeste zadržavanje korisnika na platformi i kontrolisani rast kako bi se održao kvalitet i kvantitet za obe strane na platformi.

Takođe, iz Laike su za sada sve troškove zatvorili i ne planiraju da uključuju nove investitore uskoro, koji bi ograničili brzinu reagovanja i eksperimentisanje na platformi koje je sada potrebno za ovaj tim.

„Verujemo u brza testiranja i prilagođavanja ako je to potrebno. Duboko smo zašli u razumevanje podataka koje dobijamo i izvlačenje zaključaka i novih saznanja – što je i naš prioritet broj jedan. U procesu rasta, investicije su dobar način da dobijemo ubrzanje. Kada do toga dođe, bićemo spremni da ih uključimo“, zaključila je na kraju Aleksandra.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Karijere

5 razloga zašto paušalci ne veruju izmenama zakona i zašto se javno bune protiv njihovog usvajanja

Svako ko je prisustvovao otvorenim razgovorima povodom donošenja novih zakona o poslovanju i oporezivanju paušalaca ima samo jedan pridev - zapaljivo. Suprostavljene strane diskutovale su o zakonskim predlozima, a šta je to što paušalci ističu kao najveće probleme, pročitajte u nastavku ovog teksta.

Kultura 2.0

Horor priče iz industrije: Plata koja nikada nije stigla

Želite da promenite firmu jer više nema šta da vam ponudi? Ja bih, na vašem mestu, ponovo razmislio - ko zna šta vas čeka u sledećoj.

Startapi i poslovanje

Da li je zbog ‘paušala’ na pomolu novi egzodus programera i digitalnih stručnjaka?

Od svih dilema koje poslednjih mesec dana potresaju domaću IT zajednicu, jedna od najizraženijih i najstrastvenijih glasi - otići ili ostati?

Propustili ste

Internet marketing

Šta je korisnička persona i zašto je presudna za uspeh vašeg digitalnog proizvoda?

Često imam priliku da vidim kako se proizvod oblikuje u odnosu na pretpostavke o tome šta korisnicima treba. U najvećem broju slučajeva pokaže se da su one pogrešne, ali tek kada proizvod izađe na tržište. Ipak, ta situacija se može izbeći.

Startapi i poslovanje

Emitto obećava 10x veći CTR jer sadržaj plasira tamo gde su korisnici – u njihove direktne poruke

Oglašavanje putem društvenih mreža je sve skuplje, e-mail marketing ne donosi iste rezultate kao pre, pa čitava industrija traži alternativne kanale oglašavanja - među kojima su i direktne poruke. O tome zašto je 'dark social' sve popularniji, razgovaramo sa osnivačem startapa Emitto.

Startapi i poslovanje

Tesla Nation: Platforma za networking, poslove i konsultacije bila je logičan korak za Startit

Sinoć su u beogradskom Domu omladine premijerno objavljeni prvi rezultati novog projekta iza kojeg stoji SEE ICT - Tesla Nation. Vukašin Stojkov podelio je sa publikom kako će ova platforma pomoći Srbiji da se rebrendira kao 'go-to' destinacija za tehnološko znanje.

Startapi i poslovanje

Dobra ‘Employer Branding’ strategija je HR sadržaj na marketinški način

Već neko vreme polemiše se o tome kako i na koji način bi odgovornosti i zadaci HR sektora i marketinga trebalo da se preklapaju kada je Employer Branding u pitanju. Čarobne formule nema, ali ima određenih 'caka' kako da obe strane budu zadovoljne.

Kultura 2.0

Stuberi: YouTube uspeh nisu pregledi već odnos prema publici

Ako niste tinejdžer ili svoje slobodno vreme ne provodite istražujući YouTube, verovatno ne znate da domaću scenu na svakih mesec, dva zahvata prava ‘drama’. Sa druge strane, pak, stoji kanal 'Stuberi' koji prati skoro milion ljudi, a koji se ne služe tim trikovima. Oni su za Netokraciju podelili svoju priču.

Startapi i poslovanje

Domaći Teodesk omogućava interno praćenje poslovnih aktivnosti za 1.000 korisnika u Srbiji – od komunikacije do organizacije

I kompanije i mali timovi u digitalnoj industriji gotovo da ne mogu da funkcionišu bez kolaboracionih i menadžerskih aplikacija. U gomili tih softverskih rešenja, beogradski Teodesk u jednoj platformi nudi čitav niz alata koje zadovoljavaju različite poslovne potrebe jedne firme.