
Srpsko-holandski KleverCargo digitalizuje teretni prevoz za 4.000 korisnika širom Evrope
Ova platforma namenjena je svima koji imaju potrebu za teretnim prevozom, a koja u potpunosti digitalizuje ovaj proces - bez telefoniranja, papira i olovke.
Iako je startap KleverCargo star samo godinu dana, već sada se može pohvaliti svojim postignućima: širom 10 evropskih zamalja koristi ga oko 4.000 aktivnih korisnika i uvršten je na ovogodišnju ALPHA listu startapa u okviru Web Summit-a.
Idejni tvorac i osnivač je Marko Mušicki koji je na ideju o ovom proizvodu došao pre nekoliko godina. On je mesecima posmatrao koleginice u tadašnjoj firmi kako prolaze kroz mukotrpne procese prilikom uvoza i izvoza opreme, pronalaženje adekvatnog transporta i prihvatljivih uslova:
Poslednjih šest godina paralelno sam razvijao različita rešenja za klijente – od web dizajna, preko brendinga do aplikacija – u okviru Logic Sollutions-a i softversko rešenje koje je danas osnova postojanja KleverCarga. Tako da je KleverCargo praktično spin-off.
Pre skoro dve godine ovom projektu se priključuju i partneri iz Holandije, gde je i registrovan HQ, iako je u suštini ceo backoffice i development je u Srbiji. Više o njihovom poslovanju i planovima otkrivamo u tekstu koji sledi.
Ovaj tim trenutno je u potrazi za investicijom
Govoreći detaljnije o proizvodu koji razvijaju, Marko nam otkriva da je KleverCargo višeslojni proizvod koji ima za cilj da u potpunosti podrži digitalizaciju teretnog prevoza, te da je ova platforma 1. marta puštena u javnost (i to na evropsko tržište), a za osam meseci pridružilo im se preko 4.000 aktivnih korisnika u 10 zemalja:
Trenutno dostupna verzija podrazumeva B2B matchmaking platformu namenjenu malim i srednjim preduzećima koje se bave proizvodnjom, uvozom, izvozom, kao i transportnim kompanijama i skladištima. A vizija nam je da u narednim godina razvijemo rešenje koje bi u potpunosti povezalo sve oblike teretnog transporta.
Specifičnost KleverCargo platforme, dodaje naš sagovornik, je u tome što su korisnici njihove platforme u mogućnosti da zatvore posao bez napuštanja platforme i da generišu potrebna dokumenta dok, recimo, platforme njihovoh kompetitora podrazumevaju samo oglasni prostor zatvorenog tipa nakon koga korisnici moraju da se opet vrate analognim alatima – telefoniranju, papiru i olovci.
“U okviru platforme korisnici mogu da registruju svoju flotu i da imaju pristup svakom kamionu na klik. Ova opcija dostupna je i za teret, ukoliko imate isti tip i obim tereta možete uštedeti vremena u popunjavanju istih”, objašnjava Marko i dodaje da korisnici imaju dostupne pametne filtere pomoću kojih mogu da automatizuju pretrage na osnovu tipa tereta, ruta koje voze, kamiona koje imaju… i da u potpunosti ostave iza sebe beskrajne sate poziva i stresa.
Na razvoju ovog rešenja trenutno radi tridesetoro ljudi u tri zemlje, a Marko dodaje da i u narednoj godini planiraju rast po pitanju broja zaposlenih. Takođe, ovaj tim je trenutno u potrazi za investicijom:
KleverCargo je do sada bio miks bootsrpaing-a i privatne investicije. Iako bismo najviše voleli da tako i ostane, zbog specifičnosti industrije i načina rasta trenutno smo u potrazi i za investitorima i partnerima.
KleverCargo nastupa na ovogodišnjem WebSummit-u
Ovaj startap našao se i na ovogodišnjoj Web Summit-ovoj ALPHA listi startapa, kao i na Impact StartUps listu, a Marka smo pitali i koliko im znače ta priznanja:
Iskreno, za godinu dana koliko traje rast i razvoj samog brenda ovo je sjajno priznanje, pogotovo što su nas par nedelja pred sam događaj samoinicijativno pomerili u Beta grupaciju.
Što se tiče Impact-a, mnogo nam je drago što se prepoznaju zelene digitalne inicijative u svim industrijama. Posebno je specifično to što se većina investitora i fondova okreće skoro u potpunosti tzv. climate tech-u u svim oblastima a mi se trudimo da ispratimo u potpunosti taj trend za dobrobit svih nas.
A šta ovaj startap očekuje od novembarske posete Lisabonu gde će se održati Web Summit? “Iskreno, očekujemo da ostvarimo dobre i korisne konekcije, koje će nam pomoći u optimizaciji transporta”, ističe Marko i za kraj ističe sledeće:
Kod nas je dodatan izazov za rast i razvoj to što smo se fokusirali na industriju koja je jedna od najvećih zagađivača, sa najmanjom stopom digitalizacije, a velikom količinom otpora prema novinama. S toga su nam lokalna partnerstva vrlo značajna za adaptaciju, rast i razvoj.
Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!