Večeras od 20h - 8 digitalnih veština od 8 stručnjaka iz privrede

Večeras od 20h – 8 digitalnih veština od 8 stručnjaka iz privrede

Ukoliko ste među onima koji imaju između 18 i 30 godina i barem ste se jednom zapitali kako se prave podkasti, sajtovi, kako se uređuju tekstovi, prave dobre prezentacije ili kako se kupuje onlajn, kao i ona malo apstraktnija pitanja kao što je kako da se istakneš u traženju posla i čuvaš bezbednost na internetu, onda je besplatni onlajn događaj „Znaš kako” mesto gde treba da budete večeras u 20h.

Reč je o događaju koji organizuju Inicijativa „Digitalna Srbija” i UNICEF u Srbiji, a u sklopu kojeg će osam profesionalaca iz domaćeg digitalnog ekosistema preneti mladima deo svog praktičnog iskustva kroz prezentaciju po jedne digitalne veštine. Predavači ovom prilikom ne donose “teške” i komplikovane teme, već vrlo konkretne i jednostavne primere objašnjene na atraktivan i razumljiv način za sve one koji poseduju bar jedan pametan uređaj i pristup internetu.

Događaj počinje u 20 časova, a prijave su dostupne na sajtu dsi.rs/znaskako.

Naime, na osnovu analize Republičkog zavoda za statistiku, više od 80 odsto domaćinstava u Srbiji ima pristup internetu, a 78 odsto stanovnika uzrasta od 16 do 74 može se smatrati redovnim korisnikom interneta. Sa druge strane, Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija je svojim istraživanjem utvrdilo da više od 51 odsto populacije starije od 15 godina nema ni jednu od osnovnih veština u oblasti informaciono-komunikacionih tehnologija: slanje i prijem mejla, internet pretraga, obrada teksta.

Nakon ukrštanja ovih statistika, Inicijativa „Digitalna Srbija” i UNICEF u Srbiji osmislili su projekat Znaš kako – onlajn događaj u kome su mesta prezentera zauzeli stručnjaci iz nekih od zvučnijih kompanija u Srbiji (Direct Media, Karanović & Partners, Nordeus, OTP banka, PwC, Symphony, TeleGroup). Događaj je pre svega namenjen učenicima, studentima i mladima koji su tek ušli na tržište rada. Iako o ovoj grupi često razmišljamo kao o “digitalno pismenoj”, iskustvo pokazuje da mladi tehnologiju koriste intuitivno i to najčešće za zabavu i socijalizaciju.

Nebojša Bjelotomić, direktor Inicijative „Digitalna Srbija”, tom prilikom je izjavio:

Ono što mi želimo jeste da razvijemo svest o tome da je poznavanje osnovnih digitalnih veština korisno za razvoj karijere i preko potrebno kako bi se prilagodili promenama koje donosi digitalna transformacija. Tu ne mislim samo na one koji su se već pri odabiru škole/fakulteta usmerili na tehničke oblasti, nego i na one oblasti koje često opisujemo kao tradicionalne.

Na primer, pravnik koji uređuje dokumenta u nekom od alata u kojima je moguća kolaboracija sa kolegama će biti efikasniji od onog koji to radi na svom računaru i šalje taj dokument svakom kolegi posebno. Student koji ume da napravi svoj podkast može da bude vidljiviji kao stručnjak u odnosu na svoje kolege koje ne vladaju tom veštinom. Primeri su brojni.

Molimo vas da prihvatite sve kolačiće kako biste mogli da vidite ovaj sadržaj

U saopštenju povodom najave samog događaja, ističe se i da su deca i mladi snažni pokretači napretka i predvodnici promena širom sveta — ali samo ukoliko ih podržimo odgovarajućim resursima i alatima, kao i pronalaženjem novih načina da im se pruži najvažniji alat od svih, a to je obrazovanje.

Deyana Kostadinova, direktorka UNICEF-a u Srbiji, dodala je:

Udruživanjem javnog i privatnog finansiranja, ideja i posvećenosti, možemo premostiti digitalni jaz, omogućiti pristup učenju, veštinama i ekonomskim mogućnostima svakom detetu i mladoj osobi. To znači da možemo da premostimo digitalni jaz, tako da sva deca i mladi mogu pristupiti obrazovanju i veštinama bez obzira na to gde žive. To je naročito važno za digitalne veštine koje su ključne za ekonomiju 21. veka. Moramo se postarati da deca i mladi, posebno najugroženiji, mogu da osete koristi digitalne revolucije koja je u toku. Ovaj novi format je samo jedan od načina na koji UNICEF i partneri to rade.

Zainteresovani za prisustvo na događaju Znaš kako treba da popune formu na sajtu dsi.rs/znaskako, a neposredno pred događaj dobiće link preko kog će biti u prilici da ga prate večeras od 20 časova.


Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Startapi i poslovanje

Srpsko-američki MotionOps podigao investiciju od $1,2 miliona – sledi širenje tima u Srbiji i dalji razvoj proizvoda

MotionOps zatvorio je 'pre-seed' rundu od gotovo 1,2 miliona dolara predvođenu VC fondom iz Jute Alpine 100. Nikola Cvetković, jedan od osnivača ovog startapa, otkriva nam više o tome kako tim planira da iskoristi investiciju.

Analiza

Rast po svaku cenu više nije ono što startape vodi do investicije – i tu je prilika za srpske timove

Po pitanju investiranja u startape na globalnom nivou, prošla decenija lako bi mogla dobiti titulu zlatne decenije. Problem je bio samo jedan: ti startapi u velikoj većini nisu stavljali naglasak na profitablinost i zdrav rast i, uprkos gubicima koji su se brojali u stotinama miliona, ipak su dostizali valuacije od nekoliko milijardi. Sada su se pravila igre promenila - što može ići u prilog domaćim startapima.

Sponzorisano

Degordian pokreće novi podbrend: Builtt! Fokusiraće se na ecommerce, web i product projekte

Degordian dobija novi specijalizovani spin-off brand koji deluje u 3 vertikale. Upoznajte 'Builtt' koji se bavi izradom web stranica, digitalnih proizvoda i ecommerce rešenja.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Outpost Chess, srpski LinkedIn za šahiste, podigao prvu ‘angel’ investiciju vrednu €85.000

Outpost Chess je potpisao ugovor za prvu 'anđeosku investiciju' u visini od 85.000 evra i očekuje da će kompletirati celu pre-seed rundu do kraja ove godine.

Startapi i poslovanje

Rad od kuće kao iz kanca: Remote Santa platforma jača timski duh na daljinu – i vredno nagrađuje trud

Startap iz Srbije rešava najveći problem rada od kuće - usamljenost! Kako Remote Santa platforma podstiče timski duh na daljinu, čitajte u intervjuu sa suosnivačicom, Jovanom Đeković.

Kultura 2.0

Web pristupačnost čini internet boljim mestom za sve – a posebno za osobe sa invaliditetom

Internet je alat putem kog možemo pronaći gotovo sve što želimo da saznamo, zar ne? Nažalost, to nije slučaj za osobe koje imaju određene invaliditete. Upravo zato je pristupačnost interneta (web accessibillity) sve aktuelnija tema.

Društvene mreže

Hoće li Elon Mask zaista uvesti pretplatu za sve korisnike Twittera?

Ono što se dešava sa Twitterom od momenta akvizicije od strane kontraverznog biznismena Elona Maska može se kategorizovati kao potpuna farsa sa čudnim spletom događaja i okolnostima koji su zadesili ovu društvenu mrežu.

Takmičenje

Bosch Startup Harbour poziva startape da zajedno validiraju ideje i skaliraju biznis – prijave traju do 30. septembra

Startup Harbour je globalna inicijativa kompanije Bosch čiji je cilj kreiranje ekosistema kroz saradnju između 'early stage' startapa i različitih Bosch divizija u oblasti informacionih tehnologija i digitalizacije.

Intervju

Amir Moini pomogao je Netflixu da izgradi Employer Brand iz temelja – a sada dolazi na Empple Festival

Treći po redu Empple Festival 5. oktobra ugostiće Amira Moinija, direktora Employer Branding-a kompanije Moloco u Silicijumskoj dolini.