Zandra želi da bude Uber Black za premium uslugu limo prevoza u Beogradu

Zandra želi da bude Uber Black za premium uslugu limo prevoza u Beogradu

Ukoliko je vozač u odelu i Audi A6 ono što zahtevate od vašeg prevoza, možda je vreme da se upoznate sa novom aplikacijom po imenu Zandra koja u Beogradu digitalizuje uslugu iznajmljivanja limo vozila.

Kao neko ko je nedavno polomio nogu (blizak susret sa Mini Cooper-om u gradu), u proteklih mesec dana iskusio sam sve što Beograd ima da ponudi od taksi i ride-sharing servisa. Car:Go, taksi aplikacije, Cammeo… Zaključak koji sam tom prilikom izveo jeste da je potražnja za vozilima toliko velika da je prava sreća ukoliko uspete da nađete prevoz u radno vreme. Da je putem aplikacije moguće poručiti helikopter i to bih probao, jer posle desetog poručivanja vožnje i No rides available i oni najstrpljiviji gube živce.

U situacijama kada sam morao da idem na sastanke mogao sam da izaberem i Zandru, novu aplikaciju lokalnog karaktera koja korisnike spaja sa limo vozačima i koja im omogućava vožnju u vozilima premium segmenta. Drugim rečima, Uber Black iz domaće kuhinje.

Kao i kod drugih aplikacija iz ovog segmenta i kod Zandre preovlađuje jednostavan i već poznat interfejs. Jedina značajna razlika jeste dodatan korak kojim se bira vreme zakazivanja vožnje.

Profesionalni vozači u odelima koji se neće žaliti na gužve i pričati o politici

Sama aplikacija ideja je Novaka Mandića, serijskog preduzetnika koji je dugo godina radio u Seulu i koji dolaze iz sektora ugostiteljstva, a koji je Zandru pokrenuo vođen idejom da se premium iskustvo vožnje dovede i u Beograd gde danas postoji klijentela koja bi platila višu cenu za bolje iskustvo.

Na početku razgovora, Novak za Netokraciju kaže:

Zandra je servis koji omogućava svojim korisnicima da putem aplikacije zakupe vozilo sa vozačem i prevezu se do svoje destinacije gde, osim prevoza, dobijaju i uslugu najvišeg nivoa – dočekuju ih profesionalni vozači u odelima koji govore strane jezike, otvaraju vrata putnicima, prošli su obuku u Zandra trening centru za vozače zahvaljujući čemu poštuju jedan standardizovan kodeks ponašanja u toku vožnje.

Korisnici u vozilima mogu da očekuju wi-fi konekciju, osveženje u vidu vode i bombonica, a dostupna su i vozila opremljena dečijim sedištem, tako da Zandra obezbeđuje i siguran prevoz dece, sa ili bez pratnje roditelja, u zavisnosti od uzrasta deteta.

Nastavljajući razgovor, Mandić ističe da je ideja za jedan ovakav servis postojala još 2017. godine, dok je aplikacija inicijalno lansirana u septembru 2018. godine. Iskoristivši vreme do danas kako bi usavršili proizvod i prikupili povratne informacije korisnika, ovaj osmočlani tim nedavno je krenuo u oglašavanje servisa sa željom da što većem broju Beograđana i stranih posetilaca pokaže kako izgleda jedno premium iskustvo vožnje – pa makar naišli na neizbežne prestoničke gužve.

Ciljajući na korisnike koji žele luksuzniju uslugu, ali i na one iz poslovnog segmenta, Zandra je digitalizovala limo segment tržišta po sličnom principu kao što je to uradio Uber Black u Sjedinjenim Američkim Državama i u zemljama u kojima je ova usluga dostupna.

Razgovarajući o samom biznis modelu, veoma brzo dolazi se do zaključka da Zandra nije ono što je Car:Go. Naš sagovornik naglašava da servis funkcioniše po principu potpunog posedovanja voznog parka i spajanja klijenta sa limo vozačem preko aplikacije:

Svako vozilo koje dođe po klijenta je u vlasništvu Zandre, a svaki vozač je prošao obuku u Zandra trening centru za vozače, čime garantujemo poštovanje kodeksa ponašanja vozača u toku vožnje. Ovim načinom poslovanja omogućujemo standardizovanu uslugu vožnje, što je trenutno prioritet kompanije.

Takođe, za razliku od servisa kao što je Car:Go ili recimo taksi prevoza gde se radi isključivo o prevozu od tačke A do tačke B za trenutne potrebe, korisnici Zandre zakupljuju vozilo sa vozačem i zakazuju vožnju napred. Ovo znači da je Zandra pre svega namenjana B2B segmentu tj. komercijalnim korisnicima koji imaju potrebnu za premium iskustvom vožnje u specifičnoj prilici – recimo vožnja do aerodroma, vožnja klijenata ili slična primena:

Govorimo o potpuno dugoj ciljnoj grupi. Ključna razlika je naravno i kvalitet koji dolazi po nešto višoj ceni. Naš pristup je drugačiji, usluga je potpuno standardizovana, svako iskustvo vožnje mora biti isto, što i diktira više cene Zandra servisa.

Superb, Passat i Audi A6 deo su voznog parka

Kada prvi put pokrenete aplikaciju i kada prođete obaveznu registraciju tj. kreiranje naloga, dolazite do interfejsa koji podseća na slične servise uz jednu bitnu razliku: Zandra vozila nalaze se na jednoj lokaciji, za razliku od gorepomenutih servisa čija su vozila, ali i vozači, stacionirani po čitavom gradu radi što bolje pokrivenosti. Ovakva odluka jasno se vezuje i uz poslovni model Zandre, pri čemu Mandić opisuje korisničko iskustvo:

Poručivanje, odnosno zakazivanje vožnje vrši se minimum 20 minuta unapred. Upravo zato što Zandra nije taksi prevoznik već limo servis koji funkcioniše na bazi zakazivanja unapred, naši vozači nisu u mogućnosti da prihvataju vožnju momentalno kao što bi taksi radio, već za svaku vožnju postoji proces pripreme.

Nakon dugogodišnjeg iskustva u ugostiteljstvu i preduzetništvu, Novak Mandić odlučio je da se oproba i u ride-sharing industriji. Za Netokraciju otkriva da tim još uvek nije podizao investiciju i da je kompanija od nule podignuta ličnim kapitalom.

Taj pripremni proces podrazumeva i određivanje tačke polazišta i tačke odredišta od strane korisnika, kada se i prikazuje procenjena cena vožnje. Nakon zakazivanja, korisnik se putem aplikacije obaveštava da je vozilo stiglo, a u mogućnosti je da svoje vozilo prati uživo, kao i da u svakom trenutku stupi u kontakt sa vozačem:

Po dolasku vozila na destinaciju vozač će otvoriti vrata klijentu, smestiti njegov prtljag ukoliko postoji i započeti vožnju. Ukoliko klijent kasni, vozač ga uvek dočekuje ispred vozila, spreman da mu otvori vrata. Naši vozači su u sveže ispeglanim odelima, uredni, predusretljivi i ljubazni, ali ne započinju razgovor sa klijentom ukoliko im nije postavljeno pitanje.

Vozila su čista, u njima se pušta isključivo tiha lounge muzika, a klijentu je na raspolaganju ohlađena bočica vode kao i bombonice. Sama vožnja je lagana i mirna, uz strogo poštovanje saobraćajnih propisa jer je sigurnost uvek na prvom mestu.

I dok prethodnih dana možemo da čujemo kako ride-sharing servisi u Srbiji kupuju nova vozila kako bi proširila i modernizovala svoju flotu, Zandra u svakom trenutku raspolaže sa 5 do 15 premium vozila među kojima se mogu pronađi modeli kao što su Škoda Superb, Volkswagen Passat i Audi A6, dok bi u skorijoj budućnosti vozni park mogao da podrazumeva i vozila iz premium klase kao što su Audi A8, BMW 7 i Mercedes-Benz S klasa.

Novak: Najveći broj korisnika koji proba apliakciju odlučuje se da se vrati

Novak ne skriva da broj vozila i vozača u sistemu varira u zavisnosti od ponude i potražnje, tako da, recimo, u kasne noćne i rane jutarnje sate i broj vozila može biti manji – srazmerno potrebama korisnika. S druge strane, razgovarajući bliže o navikama korisnika koji su do sada koristili usluge Zandra aplikacije, Mandić za Netokraciju kaže da je tim validacijom ideje došao i do zanimljivih podataka:

Primetili smo dva trenda kod novih korisnika. Iako se novi korisnici relativno teško odlučuju da isprobaju našu uslugu, preko 95% korisnika koji su jednom koristili Zandru odlučuje da se vrati i ponovo rezerviše vožnju.

Dok je prvi trend bio donekle i očekivan s obzirom da višu cenu, drugi je svakako bio iznenađenje. Iako jesmo očekivali da će ljudi biti zadovoljni pruženom uslugom, nismo očekivali da će se gotovo svi korisnici nakon što su se jednom vozili sa nama vratiti i nastaviti da redovno koriste naše usluge.

Da li Zandra funkcionišete isključivo na teritoriji Beograda? Netokracijin sagovornik otkriva da početak vožnje mora biti na teritoriji Beograda, ali finalna destinacija može biti i van prestonice. Drugim rečima, ukoliko korisnik želi da ode iz Beograda u Novi Sad ili neki drugi grad i vraća se istog dana (recimo zbog poslovnog sastanka), takva vožnja može biti zakazana preko ove aplikacije.

Komfor i standardizovanost usluge glavne su karakteristike Zandre koja svojim korisnicima nudi besplatan Wi-Fi u vozilima, posluženje i osveženje u vidu vode i sitnih slatkiša, a kako bi vožnju učinili prijatnijom.

Uvođenje online plaćanja do kraja godine, Niš i Novi Sad kao sledeći gradovi

Govoreći o timu koji stoji iza ovog servisa, Novak ističe da na Zandra servisu trenutno radi osmoro ljudi, ne računajući vozače i dispečere. Kompanija je pokrenuta bez eksterne investicije i u potpunosti je boostrapp-ovana. Kako saznajemo, potreba za investicijom u ovom trenutku ne postoji, ali nije isključena kako se servis bude dalje razvijao:

U početnoj fazi želimo da se 100% fokusiramo na korisnike bez dodatnog pritiska na profitabilnost koji bi investitori mogli da vrše.

Privodeći razgovor kraju, naš sagovornik dotakao se i planova za budućnost među kojima je svakako i uvođenje mogućnosti online plaćanja. Saznajemo da se naplata trenutno vrši gotovinom ili karticom (u samom vozilu), a komercijalni klijenti mogu da plate i putem fakture koja se šalje krajem meseca. Mandić isto tako kaže da je tim u procesu integracije sistema za online plaćanje, a ono će podrazumevati to da će korisnici moći da povežu svoj bankovni račun direktno sa aplikacijom – očekuje se da bi ova opcija mogla da zaživi do kraja godine.

Za kraj, osnivač Zandre dodaje i to da su kratkorični ciljevi fokusirani na kroisnike u Beogradu i poboljšanje tj. proširenje usluga kroz digitalizaciju plaćanja. „Pre širenja na druga tržista želimo da servis u Beogradu bude izveden do kraja. Dugoročno gledano, širenja na druga tržista su svakako u planu. Novi Sad i Niš se već sad proučavaju kao sledeće destinacije, dok razmišljamo i o drugim zemljama, naročito u neposrednom okruženju“, zaključuje Mandić.

Posetite sajt Zandre i saznajte više o ovom servisu koji je dostupan za iOS i Android uređaje.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Karijere

5 razloga zašto paušalci ne veruju izmenama zakona i zašto se javno bune protiv njihovog usvajanja

Svako ko je prisustvovao otvorenim razgovorima povodom donošenja novih zakona o poslovanju i oporezivanju paušalaca ima samo jedan pridev - zapaljivo. Suprostavljene strane diskutovale su o zakonskim predlozima, a šta je to što paušalci ističu kao najveće probleme, pročitajte u nastavku ovog teksta.

Kultura 2.0

Horor priče iz industrije: Plata koja nikada nije stigla

Želite da promenite firmu jer više nema šta da vam ponudi? Ja bih, na vašem mestu, ponovo razmislio - ko zna šta vas čeka u sledećoj.

Startapi i poslovanje

Da li je zbog ‘paušala’ na pomolu novi egzodus programera i digitalnih stručnjaka?

Od svih dilema koje poslednjih mesec dana potresaju domaću IT zajednicu, jedna od najizraženijih i najstrastvenijih glasi - otići ili ostati?

Propustili ste

Netokracija

Zakonske osnove za razvoj ‘online’ trgovine u Srbiji su postavljene – web trgovci traže smanjenje sive ekonomije

Treća Netokracijina konferencija posvećena digitalnoj trgovini i budućnosti ove oblasti počela je jutros u prostorijama Naučno-tehnološkog parka. Dvadeset ovogodišnjih predavača publici će predstaviti rešenja i proizvode, govoriće o promenama koje novi zakoni donose za sve digitalne trgovce i podeliti konkretne savete za unapređenje poslovanje web prodavnica.

Internet marketing

Šta je korisnička persona i zašto je presudna za uspeh vašeg digitalnog proizvoda?

Često imam priliku da vidim kako se proizvod oblikuje u odnosu na pretpostavke o tome šta korisnicima treba. U najvećem broju slučajeva pokaže se da su one pogrešne, ali tek kada proizvod izađe na tržište. Ipak, ta situacija se može izbeći.

Startapi i poslovanje

Emitto obećava 10x veći CTR jer sadržaj plasira tamo gde su korisnici – u njihove direktne poruke

Oglašavanje putem društvenih mreža je sve skuplje, e-mail marketing ne donosi iste rezultate kao pre, pa čitava industrija traži alternativne kanale oglašavanja - među kojima su i direktne poruke. O tome zašto je 'dark social' sve popularniji, razgovaramo sa osnivačem startapa Emitto.

Startapi i poslovanje

Tesla Nation: Platforma za networking, poslove i konsultacije bila je logičan korak za Startit

Sinoć su u beogradskom Domu omladine premijerno objavljeni prvi rezultati novog projekta iza kojeg stoji SEE ICT - Tesla Nation. Vukašin Stojkov podelio je sa publikom kako će ova platforma pomoći Srbiji da se rebrendira kao 'go-to' destinacija za tehnološko znanje.

Startapi i poslovanje

Dobra ‘Employer Branding’ strategija je HR sadržaj na marketinški način

Već neko vreme polemiše se o tome kako i na koji način bi odgovornosti i zadaci HR sektora i marketinga trebalo da se preklapaju kada je Employer Branding u pitanju. Čarobne formule nema, ali ima određenih 'caka' kako da obe strane budu zadovoljne.

Kultura 2.0

Stuberi: YouTube uspeh nisu pregledi već odnos prema publici

Ako niste tinejdžer ili svoje slobodno vreme ne provodite istražujući YouTube, verovatno ne znate da domaću scenu na svakih mesec, dva zahvata prava ‘drama’. Sa druge strane, pak, stoji kanal 'Stuberi' koji prati skoro milion ljudi, a koji se ne služe tim trikovima. Oni su za Netokraciju podelili svoju priču.