Zandra želi da bude Uber Black za premium uslugu limo prevoza u Beogradu

Zandra želi da bude Uber Black za premium uslugu limo prevoza u Beogradu

Ukoliko je vozač u odelu i Audi A6 ono što zahtevate od vašeg prevoza, možda je vreme da se upoznate sa novom aplikacijom po imenu Zandra koja u Beogradu digitalizuje uslugu iznajmljivanja limo vozila.

Kao neko ko je nedavno polomio nogu (blizak susret sa Mini Cooper-om u gradu), u proteklih mesec dana iskusio sam sve što Beograd ima da ponudi od taksi i ride-sharing servisa. Car:Go, taksi aplikacije, Cammeo… Zaključak koji sam tom prilikom izveo jeste da je potražnja za vozilima toliko velika da je prava sreća ukoliko uspete da nađete prevoz u radno vreme. Da je putem aplikacije moguće poručiti helikopter i to bih probao, jer posle desetog poručivanja vožnje i No rides available i oni najstrpljiviji gube živce.

U situacijama kada sam morao da idem na sastanke mogao sam da izaberem i Zandru, novu aplikaciju lokalnog karaktera koja korisnike spaja sa limo vozačima i koja im omogućava vožnju u vozilima premium segmenta. Drugim rečima, Uber Black iz domaće kuhinje.

Kao i kod drugih aplikacija iz ovog segmenta i kod Zandre preovlađuje jednostavan i već poznat interfejs. Jedina značajna razlika jeste dodatan korak kojim se bira vreme zakazivanja vožnje.

Profesionalni vozači u odelima koji se neće žaliti na gužve i pričati o politici

Sama aplikacija ideja je Novaka Mandića, serijskog preduzetnika koji je dugo godina radio u Seulu i koji dolaze iz sektora ugostiteljstva, a koji je Zandru pokrenuo vođen idejom da se premium iskustvo vožnje dovede i u Beograd gde danas postoji klijentela koja bi platila višu cenu za bolje iskustvo.

Na početku razgovora, Novak za Netokraciju kaže:

Zandra je servis koji omogućava svojim korisnicima da putem aplikacije zakupe vozilo sa vozačem i prevezu se do svoje destinacije gde, osim prevoza, dobijaju i uslugu najvišeg nivoa – dočekuju ih profesionalni vozači u odelima koji govore strane jezike, otvaraju vrata putnicima, prošli su obuku u Zandra trening centru za vozače zahvaljujući čemu poštuju jedan standardizovan kodeks ponašanja u toku vožnje.

Korisnici u vozilima mogu da očekuju wi-fi konekciju, osveženje u vidu vode i bombonica, a dostupna su i vozila opremljena dečijim sedištem, tako da Zandra obezbeđuje i siguran prevoz dece, sa ili bez pratnje roditelja, u zavisnosti od uzrasta deteta.

Nastavljajući razgovor, Mandić ističe da je ideja za jedan ovakav servis postojala još 2017. godine, dok je aplikacija inicijalno lansirana u septembru 2018. godine. Iskoristivši vreme do danas kako bi usavršili proizvod i prikupili povratne informacije korisnika, ovaj osmočlani tim nedavno je krenuo u oglašavanje servisa sa željom da što većem broju Beograđana i stranih posetilaca pokaže kako izgleda jedno premium iskustvo vožnje – pa makar naišli na neizbežne prestoničke gužve.

Ciljajući na korisnike koji žele luksuzniju uslugu, ali i na one iz poslovnog segmenta, Zandra je digitalizovala limo segment tržišta po sličnom principu kao što je to uradio Uber Black u Sjedinjenim Američkim Državama i u zemljama u kojima je ova usluga dostupna.

Razgovarajući o samom biznis modelu, veoma brzo dolazi se do zaključka da Zandra nije ono što je Car:Go. Naš sagovornik naglašava da servis funkcioniše po principu potpunog posedovanja voznog parka i spajanja klijenta sa limo vozačem preko aplikacije:

Svako vozilo koje dođe po klijenta je u vlasništvu Zandre, a svaki vozač je prošao obuku u Zandra trening centru za vozače, čime garantujemo poštovanje kodeksa ponašanja vozača u toku vožnje. Ovim načinom poslovanja omogućujemo standardizovanu uslugu vožnje, što je trenutno prioritet kompanije.

Takođe, za razliku od servisa kao što je Car:Go ili recimo taksi prevoza gde se radi isključivo o prevozu od tačke A do tačke B za trenutne potrebe, korisnici Zandre zakupljuju vozilo sa vozačem i zakazuju vožnju napred. Ovo znači da je Zandra pre svega namenjana B2B segmentu tj. komercijalnim korisnicima koji imaju potrebnu za premium iskustvom vožnje u specifičnoj prilici – recimo vožnja do aerodroma, vožnja klijenata ili slična primena:

Govorimo o potpuno dugoj ciljnoj grupi. Ključna razlika je naravno i kvalitet koji dolazi po nešto višoj ceni. Naš pristup je drugačiji, usluga je potpuno standardizovana, svako iskustvo vožnje mora biti isto, što i diktira više cene Zandra servisa.

Superb, Passat i Audi A6 deo su voznog parka

Kada prvi put pokrenete aplikaciju i kada prođete obaveznu registraciju tj. kreiranje naloga, dolazite do interfejsa koji podseća na slične servise uz jednu bitnu razliku: Zandra vozila nalaze se na jednoj lokaciji, za razliku od gorepomenutih servisa čija su vozila, ali i vozači, stacionirani po čitavom gradu radi što bolje pokrivenosti. Ovakva odluka jasno se vezuje i uz poslovni model Zandre, pri čemu Mandić opisuje korisničko iskustvo:

Poručivanje, odnosno zakazivanje vožnje vrši se minimum 20 minuta unapred. Upravo zato što Zandra nije taksi prevoznik već limo servis koji funkcioniše na bazi zakazivanja unapred, naši vozači nisu u mogućnosti da prihvataju vožnju momentalno kao što bi taksi radio, već za svaku vožnju postoji proces pripreme.

Nakon dugogodišnjeg iskustva u ugostiteljstvu i preduzetništvu, Novak Mandić odlučio je da se oproba i u ride-sharing industriji. Za Netokraciju otkriva da tim još uvek nije podizao investiciju i da je kompanija od nule podignuta ličnim kapitalom.

Taj pripremni proces podrazumeva i određivanje tačke polazišta i tačke odredišta od strane korisnika, kada se i prikazuje procenjena cena vožnje. Nakon zakazivanja, korisnik se putem aplikacije obaveštava da je vozilo stiglo, a u mogućnosti je da svoje vozilo prati uživo, kao i da u svakom trenutku stupi u kontakt sa vozačem:

Po dolasku vozila na destinaciju vozač će otvoriti vrata klijentu, smestiti njegov prtljag ukoliko postoji i započeti vožnju. Ukoliko klijent kasni, vozač ga uvek dočekuje ispred vozila, spreman da mu otvori vrata. Naši vozači su u sveže ispeglanim odelima, uredni, predusretljivi i ljubazni, ali ne započinju razgovor sa klijentom ukoliko im nije postavljeno pitanje.

Vozila su čista, u njima se pušta isključivo tiha lounge muzika, a klijentu je na raspolaganju ohlađena bočica vode kao i bombonice. Sama vožnja je lagana i mirna, uz strogo poštovanje saobraćajnih propisa jer je sigurnost uvek na prvom mestu.

I dok prethodnih dana možemo da čujemo kako ride-sharing servisi u Srbiji kupuju nova vozila kako bi proširila i modernizovala svoju flotu, Zandra u svakom trenutku raspolaže sa 5 do 15 premium vozila među kojima se mogu pronađi modeli kao što su Škoda Superb, Volkswagen Passat i Audi A6, dok bi u skorijoj budućnosti vozni park mogao da podrazumeva i vozila iz premium klase kao što su Audi A8, BMW 7 i Mercedes-Benz S klasa.

Novak: Najveći broj korisnika koji proba apliakciju odlučuje se da se vrati

Novak ne skriva da broj vozila i vozača u sistemu varira u zavisnosti od ponude i potražnje, tako da, recimo, u kasne noćne i rane jutarnje sate i broj vozila može biti manji – srazmerno potrebama korisnika. S druge strane, razgovarajući bliže o navikama korisnika koji su do sada koristili usluge Zandra aplikacije, Mandić za Netokraciju kaže da je tim validacijom ideje došao i do zanimljivih podataka:

Primetili smo dva trenda kod novih korisnika. Iako se novi korisnici relativno teško odlučuju da isprobaju našu uslugu, preko 95% korisnika koji su jednom koristili Zandru odlučuje da se vrati i ponovo rezerviše vožnju.

Dok je prvi trend bio donekle i očekivan s obzirom da višu cenu, drugi je svakako bio iznenađenje. Iako jesmo očekivali da će ljudi biti zadovoljni pruženom uslugom, nismo očekivali da će se gotovo svi korisnici nakon što su se jednom vozili sa nama vratiti i nastaviti da redovno koriste naše usluge.

Da li Zandra funkcionišete isključivo na teritoriji Beograda? Netokracijin sagovornik otkriva da početak vožnje mora biti na teritoriji Beograda, ali finalna destinacija može biti i van prestonice. Drugim rečima, ukoliko korisnik želi da ode iz Beograda u Novi Sad ili neki drugi grad i vraća se istog dana (recimo zbog poslovnog sastanka), takva vožnja može biti zakazana preko ove aplikacije.

Komfor i standardizovanost usluge glavne su karakteristike Zandre koja svojim korisnicima nudi besplatan Wi-Fi u vozilima, posluženje i osveženje u vidu vode i sitnih slatkiša, a kako bi vožnju učinili prijatnijom.

Uvođenje online plaćanja do kraja godine, Niš i Novi Sad kao sledeći gradovi

Govoreći o timu koji stoji iza ovog servisa, Novak ističe da na Zandra servisu trenutno radi osmoro ljudi, ne računajući vozače i dispečere. Kompanija je pokrenuta bez eksterne investicije i u potpunosti je boostrapp-ovana. Kako saznajemo, potreba za investicijom u ovom trenutku ne postoji, ali nije isključena kako se servis bude dalje razvijao:

U početnoj fazi želimo da se 100% fokusiramo na korisnike bez dodatnog pritiska na profitabilnost koji bi investitori mogli da vrše.

Privodeći razgovor kraju, naš sagovornik dotakao se i planova za budućnost među kojima je svakako i uvođenje mogućnosti online plaćanja. Saznajemo da se naplata trenutno vrši gotovinom ili karticom (u samom vozilu), a komercijalni klijenti mogu da plate i putem fakture koja se šalje krajem meseca. Mandić isto tako kaže da je tim u procesu integracije sistema za online plaćanje, a ono će podrazumevati to da će korisnici moći da povežu svoj bankovni račun direktno sa aplikacijom – očekuje se da bi ova opcija mogla da zaživi do kraja godine.

Za kraj, osnivač Zandre dodaje i to da su kratkorični ciljevi fokusirani na kroisnike u Beogradu i poboljšanje tj. proširenje usluga kroz digitalizaciju plaćanja. „Pre širenja na druga tržista želimo da servis u Beogradu bude izveden do kraja. Dugoročno gledano, širenja na druga tržista su svakako u planu. Novi Sad i Niš se već sad proučavaju kao sledeće destinacije, dok razmišljamo i o drugim zemljama, naročito u neposrednom okruženju“, zaključuje Mandić.

Posetite sajt Zandre i saznajte više o ovom servisu koji je dostupan za iOS i Android uređaje.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Vlada najavila kraj angažovanju paušalaca na puno radno vreme – kompanijama koje ih zaposle slede olakšice od 70%

Angažovanje preduzetnika za poslove koji bi suštinski trebalo da spadaju u domen klasičnog radnog odnosa predmet je upravo predstavljenih izmena Zakona o porezu na dohodak građana i Zakona o doprinosima za obavezno socijalno osiguranje. Izmene stupaju na snagu 1. januara 2020. godine.

Karijere

Pripadnici Generacije Z u Srbiji otkrivaju šta je za njih posao iz snova i koliko rizikuju da dođu do njega

Šta je za mlade karijera? Da li maštaju o poslu u korporaciji i velikoj plati ili pre biraju projekte na kojima mogu da uče i da budu nezavisni? Koliko su zaista spremni da izađu iz zone komfora kada je posao u pitanju i šta je to što poslodavci moraju da znaju o Generaciji Z?

Internet marketing

Za srpske agencije jedan SoMo Borac – McCann osvojio nagradu u kategoriji Digitalni Mix

Dobitnici nagrade SoMo Borac za najbolje marketinške kampanje proglašeni su tokom drugog dana Weekend Media Festivala. Predstavnici iz Srbije pobedili su samo u kategoriji Digital Mix, gde su pobedu odneli Drive i McCann Beograd, dok su finalisti u drugim kategorijama bili i Communis i Fullhouse Ogilvy.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Osnovano udruženje ‘Novi Taksi’ čiju će aplikaciju napraviti kompanija CarGo – nazire li se rešenje spora?

Kompanija CarGo Technologies i predsednik novoformiranog udruženja 'Novi taksi' potpisali su danas memorandum kojim se ova tehnološka kompanija obavezala da će napraviti aplikaciju za novu taksi firmu u Srbiji.

Tehnologija

Kosta Andrić: Vreme novih poslovnih modela za domaće kompanije nije nešto što se čeka – već je tu

Koji su to alternativni biznis modeli koji će kompanije koje posluju na domaćem tržištu učiniti relevantnim u budućnosti? Da li su one uopšte spremne na taj korak? Odgovore nam daje Kosta Andrić, Managing Partner organizacije ICT Hub, koja i ove godine 22. oktobra organizuje Corporate Innovation Conference.

E-commerce

Aplikacija 60seconds omogućava vam da kupujete u omiljenim prodavnicama – po cenama koje sami odredite

Ako bismo vam rekli da određeni proizvod možete kupiti 'online' po ceni koju sami dogovorite sa brendom mislili biste da vas lažemo, zar ne? Ipak, aplikacija 60seconds nudi upravo tu mogućnost, a o čemu se zapravo radi i kako ona funkcioniše, razgovarali smo sa suosnivačem ovog servisa.

Kolumna

Digitalna transformacija banaka nije samo kreiranje aplikacije – to je promena načina razmišljanja

Kada se u jednoj rečenici nađu reči digitalizacija i banka, prva asocijacija je, naravno, Internet bankarstvo. I Internet zaista jeste možda i najznačajniji deo infrastrukture digitalizacije. Da li u tim uslovima tradicionalno bankarstvo uopšte može da opstane?

Netokracija

OMGcommerce ponovo u Beogradu: 20. novembra odgovaramo na pitanja koja najviše muče domaće e-trgovce

Treću godinu zaredom Netokracija Srbija organizuje OMGcommerce Beograd. Ove godine bavimo se novom regulativom koja bi trebalo da unapredi poslovanje web trgovaca u Srbiji, ali i novim digitalnim proizvodima koji aktivno oblikuju našu digitalnu ekonomiju.

Startapi i poslovanje

Fond za inovacionu delatnost dodeljuje bespovratno €380.000 – prijavite svoje inovativne projekte

Fond za inovacionu delatnost raspisao je danas javni poziv za dodelu bespovratnih sredstava u ukupnom iznosu od 380.000 evra za razvoj inovativnih proizvoda, usluga i tehnologija kroz Program ranog razvoja i Program saradnje nauke i privrede.