Pobednici OTP Generator konkursa Zanateria i Your Pet World

Pobednici OTP Generator konkursa Zanateria i Your Pet World otkrivaju dalje svoje poslovne planove

Pre nešto više od nedelju dana završen je još jedan Generator Gamechanger konkurs, ovaj put u 'online' izdanju. Žiri je i ove godine izabrao najbolje digitalne projekte, a njihove priče vam otkrivamo u nastavku.

Konkurs OTP banke Generator Gamechanger i ove godine podržao je digitalne projekte – ovoga puta sajtove, aplikacije i digitalne platforme koje nude nove mogućnosti malim i srednjim preduzećima kako bi prevazišli izazove sa kojima su se suočili usled pandemije.

Žiri je od više od 170 pristiglih prijava odabrao 10 polufinalista, a potom i šestoro finalista u dve kategorije: postojeća i nova rešenja. U velikom online događaju među njima je izabran po jedan pobednik u svakoj kategoriji: Zanateria (startap koji već posluje) i Your Pet World (projekat koji tek treba da se razvije), sa kojima ćemo razgovarati u nastavku teksta, a obratili smo se i organizatorima koji su tim povodom istakli sledeće:

Drago nam je što smo i u ovoj situaciji uspeli da sprovedemo još jedan Generator i što smo i u ovoj specifičnoj godini imali odličan odziv na konkurs. To nam govori da smo uradili pravu stvar jer su preduzetnici i inovatori itekako spremni da se brzo prilagode okolnostima i da menjaju pravila igre.

Ono što smo dobili kao uvid i povratnu informaciju od bivših učesnika, jeste da im je pored finansijske podrške jednako važna i promocija njihovih projekata, saveti stručnjaka, kontakti i sklapanje novih partnerstava. Zato smo i ove godine okupili partnere sa istim ciljem, ali i obezbedili medijsku promociju svih polufinalista koja im je dala dodatni zalet i priliku da za njih čuje šira javnost.

Inače, Zanaterija je zamišljena kao online robna kuća čija je ideja da na jednom mestu okupi male proizvođače (hrana i piće, odeća, obuća i pokućstva, majstori starih zanata, umetnici, dizajneri, kao i mali izdavači knjiga, stripova i muzičkih izdanja), koji ne mogu ili ne žele da uđu u velike distributivne lance i hipermarkete, što bi svakako uticalo na njihovu vidljivost.

Sa druge strane, You Pet World je portal posredničkog tipa koji bi prvi put u regionu spojio dve povezane grupe. Sa jedne strane, u bazi podataka, nalazili bi se svi pružaoci usluga u pet industriji – grumeri, siteri, pansioni za pse, veterinari, treneri, a sa druge vlasnici pasa i mačaka koji bi mogli da biraju najekonomičnije, transparentne usluge na lokaciji koja im odgovara.

Your Pet World nastoji da pomogne industriji održavanja kućnih ljubimaca u Srbiji

„Mi smo već neko vreme razmišljali o projektu Your Pet World, kada smo videli poziv za učešće u Generator konkursu“, započinje razgovor za Netokraciju Nikola Nedeljković, koji je zajedno sa Biljanom Stjeljom pokrenuo pobednički startap u kategoriji Nova rešenja.

Ideja nije bila do kraja razrađena, ali je za prvu fazu bilo dovoljno da pošalju svoju prijavu. „Kada nam je javljeno da smo prošli u drugi krug takmičenja, to nam je bio signal da smo na dobrom putu. Počeli smo da razrađujemo sve aspekte projekta – tehnički, programerski, ekonomski“, kaže Nikola i dodaje:

Za nas je verovatno najznačajniji benefit to što nas je Generator „pogurao“ da dublje razrađujemo ideju, pa smo tako uočili potencijalne rizike, ali i prednosti jednog ovakvog rešenja.

Inače, ovaj startap je nastao osluškivanjem tržišta na kojem su Nikola i Biljana prisutni dugi niz godina jer se njihova firma bavi izdavanjem štampanog izdanja specijalizovanih magazina Pas i Mačka, kao i sajtom petmagazine.rs. Pored toga, sarađuju sa praktično svim kompanijama i institucijama u oblasti pet industrije i vremenom su uočili da postoji prostor da se značajno unapredi poslovanje u sferi pružanja usluga – veterinara, grumera, pansiona za pse, trenera pasa i pet sitera.

Mnogi od njih, dodaje on, jedva uspevaju da opstanu na tržištu koje i dalje funkcioniše staromodno, jer se izbor usluge uglavnom obavlja na osnovu lične preporuke ili fizičke udaljenosti lokala. To, između ostalog, otežava pružaocima usluga da izađu izvan okvira lokalnog poslovanja i budu vidljiviji širem auditorijumu, a korisnicima da se upoznaju sa kompletnom ponudom.

You Pet World je portal posredničkog tipa koji bi prvi put u regionu spojio dve povezane grupe. Sa jedne strane, u bazi podataka, nalazili bi se svi pružaoci usluga u pet industriji – grumeri, siteri, pansioni za pse, veterinari, treneri, a sa druge vlasnici pasa i mačaka koji bi mogli da biraju najekonomičnije usluge na lokaciji koja im odgovara.

Sve to ukazivalo je na potrebu da se ovaj segment pet industrije centralizuje i digitalizuje, što je prepoznao i žiri pomenutog takmičenja, pa je ovaj tim imao priliku da dalje razvija svoje rešenje:

To zahteva ogromnu posvećenost, a na nama je da iskoristimo iskustvo u ovoj industriji i formiramo dobru bazu pružalaca usluga. I na kraju, kada budemo kretali na tržište, da u što kraćem periodu dobijemo što veću bazu korisnika.

Novčane resurse ćemo u najvećoj meri iskoristiti za razvoj platforme, koja je zbog kompleksnosti poprilično skupa. Ostale nagrade bi trebalo da nam pomognu u realizaciji druga dva koraka, ali smo sigurni da će nam sve to zajedno pomoći da se i mi lično usavršimo i steknemo nova znanja.

Zanateria je značajno povećala broj proizvođača, posete i prodaju na platformi

Sa timom koji stoji iza startapa Zanateria imali smo priliku da se upoznamo početkom godine kada smo detaljnije razgovarali o njihovoj ideji, projektu i biznis modelu. Danas, sa Aleksandrom Šćepanovićem, jednim od osnivača ovog projekta, razgovaramo o nastupu na Generator konkursu i koliko je isti sa poslovne strane bio značajan za ovu ekipu.

„Čim sam video sponzorisanu objavu OTP banke na Facebooku koja je najavila Generator Gamechanger takmičenje i kliknuo na link čitajući kakve digitalne projekte žele da podrže, na momente mi se činilo kao da opisuju Zanateriju“, iskreno nam otkriva Aleksandar i nastavlja razgovor.

Nakon toga usledila su četiri kruga selekcije i, na kraju, pobeda, a naš sagovornik ističe i da su zahvaljujući OTP banci imali medijsku pažnju koja je rezultovala povećanjem posete i prodaje na sajtu. Aleksandar dodaje:

Medijska vidljivost uticala je i na to da konačno krenu kupovine u većem broju da se dešavaju izvan Beograda i Novog Sada, a od poslednjeg puta kada smo razgovarali USAID nas je pozvao za saradnju. To nas je dodatno obodrilo i motivisalo, a onda se desila korona. U jednom trenutku je delovalo je da je sva muka oko lansiranja i pozicioniranja platforme bila uzaludna. Nakon nekoliko meseci finog organskog rasta, posle proglašenja vanrednog stanja, prodaje su se potpuno zaustavile, a broj poseta sajtu se sunovratio.

Upravo tada su, dodaje Aleksandar, poslali mail proizvođačima da budu strpljivi i predložili su im da iskoriste zastoj da naprave bolje fotografije i opise proizvoda, da iskoriste trenutak da konačno srede svoje radionice, magacine i rade na razvoju novih proizvoda. „Veliki broj njih se, na našu radost, odazvao tom pozivu“, istakao nam je naš sagovornik otkrivajući dalje:

Kako je vreme prolazilo, prodaja se oporavljala. Imali smo nekoliko naglih skokova i padova, a onda se sve umirilo i nastavio se naš prirodan rast. Taj rast možda najbolje može da se opiše time što je naslov teksta o nama na Netokraciji bio „Zanateria je nova ‘online’ robna kuća iz Srbije koja okuplja preko 180 zanatlija…“, a danas na Zanateriji svoje proizvode nudi skoro 400 proizvođača.

Zanaterija je zamišljena kao online robna kuća čija je ideja da na jednom mestu okupi male proizvođače (hrana i piće, odeća, obuća i pokućstva, majstori starih zanata, umetnici, dizajneri, kao i mali izdavači knjiga, stripova i muzičkih izdanja), koji ne mogu ili ne žele da uđu u velike distributivne lance i hipermarkete.

Na samom kraju, Šćepanović kaže da će nagrada definitivno pomoći u izgradnji reputacije startapa, a uz to je dobijena određena validacija biznis modela. „Nadamo se da će ovom našem pionirskom projektu to pomoći da zadobijemo poverenje budućih proizvođača, kupaca, medija i partnerskih organizacija, a što se finansijskog dela nagrade tiče, iskoristićemo ga za veće ulaganje u marketing i razvoj novih funkcionalnosti platforme, posebno u segmentu komunikacije prodavaca i kupaca pre nego što se desi prodaja“, zaključio je Aleksandar na kraju.


S obzirom da se veliko finale Generator događaja prvi put organizovalo onlajn zbog celokupne epidemiološke situacije, OTP banka je novac namenjen koktelu donirala Kafe baru 16, koji zapošljava omladinu iz Svratišta i pruža im socijalnu inkluziju.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Sasomange od letos zabeležio 100.000 registrovanih korisnika u pohodu na udeo u domaćem ‘classifieds’ tržištu

Sredinom godine na tržište Srbije stigao je novi oglasnik koji tehnologijom i dizajnom želi da se bori za svoj deo 'classifieds' kolača. Zanimalo nas je kako je čitava priča zamišljena i šta to novo Sasomange.rs pruža domaćim kupcima i trgovcima.

Analiza

Vodeća udruženja frilensera predstavljaju dalje korake ukoliko nadležni organi ne odgovore na njihove zahteve

Sa predstavnicima Udruženja radnika na internetu i Udruženja frilensera i preduzetnika razgovarali smo o narednim koracima kada je reč o pregovorima sa nadležnim organima zbog najavljenog oporezivanja frilensera.

Kolumna

Filtriranje interneta u Srbiji donosi ozbiljne posledice i nepoznatu korist

Filtriranje interneta je u Srbiji uvedeno radi navodnog sprečavanja dalje štete po republički budžet i ekonomiju i uz zanemarivanje brojnih aspekata koji ovaj opasan presedan nosi sa sobom. U tekstu analiziramo zašto je ta odluka besmislena i do kakvih posledica može dovesti.

Propustili ste

Tehnologija

Top 10 ‘Black Friday’ gedžeta koje već sada možete da kupite – prema izboru Netokracije

Sada već tradicionalno donosimo vam spisak nama najinteresantnijih gedžeta iz tehnološkog sveta koje možete nabaviti po sniženim cenama za Black Friday.

Gaming

Facebookov ‘cloud gaming’ ponudiće oglašivačima nove mogućnosti za reklamu

'Cloud' gejming je termin koji je u ovoj dinamičnoj godini isplivao na površinu i zainteresovao mnoge. Iako mu je potrebno još vremena da pokaže svoj pun potencijal, velike kompanije polažu ogromnu nadu u ovu oblast. Nakon kompanija Google i Apple, svoj 'cloud' gejming servis predstavio je i Facebook.

Društvene mreže

1.000.000 pregleda kasnije i domaći Extreme Intimo srušio je Instagram svojim humanim gestom

Ovih dana niste mogli da ne primetite video koji je šerovan širom Instagrama: kampanju #stvarnoželim brenda Extreme Intimo koji je za svako deljenje videa poklanjao novčana sredstva za porodilišta širom Srbije. Više o tome razgovaramo sa predstavnicima ove kompanije.

Internet marketing

TikTok kampanja ‘Teži Ravnoteži’ za 10 dana ima više od 700.000 pregleda – i interesuje tinejdžere širom Balkana

U okviru nacionalne kampanje 'Teži ravnoteži' pokrenut je i TikTok kanal sa ciljem edukacije đaka i studenata na temu zdravih životnih stilova. U nastavku teksta organizatori nam detaljnije otkrivaju o čemu je reč.

Office Talks Podcast

Država ćuti na zahteve frilensera (gost Miran Pogačar)

23. epizodu Office Talks podkasta obeležila je aktuelna tema oporezivanja frilensera. Naš gost bio je Miran Pogačar, predsednik novoosnovanog Udruženja radnika na Internetu.

Startapi i poslovanje

Nakon pritiska javnosti Apple konačno smanjuje App Store naknadu na 15% – ali samo za pojedine developere

Kao deo novog programa za mala preduzeća kompanija Apple najavila je smanjenje stope provizije u App Store prodavnici za 15% - što predstavlja jednu od najznačajnijih promena u procesu u kojem iOS developeri zarađuju na svojim igrama i aplikacijama za Apple uređaje.