Rado Srbin u Jutjubere ide!

Rado Srbin u Jutjubere ide!

U novoj epizodi Netokracijinog Office Talks podkasta iz ugla redakcije govorili smo na temu YouTube-a kao karijere sa posebnim osvrtom na generaciju Z koja u poslednje vreme upravo YouTube vide kao najprofitabilniju profesiju.

Biti poznat i prikupiti slavu ili biti nezavistan i kreativan YouTube stvaralac, dve su potpuno različite stvari. Čini se da mlađe generacije u potpunosti ne vide granicu između ovih termina i jednostavno, vođeni željom za uspehom, rado u Jutjubere idu. Međutim, da li je “hleb” zarađen od snimanja, montaže i video kreacija baš tako “lagan” i šta se zapravo krije u pozadini, govorili smo upravo u 41. epizodi našeg podkasta.

Čini se nekako da su se vremenom profesije o kojima smo mi kao deca maštali izgubile, pa su tako piloti, lekari, pevači, profesori, pa čak i sportisti vremenom zamenjeni sa YouTuberima. Jednostavno promenjena je paradigma u potpunosti, pa se nove generacije poistovećuju sa idolima i herojima svog vremena. Sve ovo potvrđuju i istraživanja iz SAD-a koja se lako mogu preslikati i na ovdašnje prostore, a koja pokazuju da 34% mladih iskreno želi da postanu YouTuberi.

Upravo zato smo govorili zašto i iz kojih se inicijalnih razloga mlađe generacije danas rado okreću ka snimanju i objavljivanju videa i da li su neki od njihovih glavnih motiva slava, kreativnost ili biznis? Još jedno od pitanja na koje smo pokušali da damo odgovor jeste i da li su novi kreatori svesni toga šta im zaporavo donosi kreiranje sadržaja za YouTube sa strane profesije i posla, posebno kada je reč o marketinškim kampanjama, pregovorima sa klijentima i ostalo.

Ne postaje se YouTube zvezda preko noći

Između ostalog, jedan deo ove epizode smo posvetili percepciji YouTube-a kao pravog posla za šta smo iskoristili priliku da se osvrnemo i na Jutjubere iz inostranstva, govoreći o tome kako su oni vremenom od ove profesije napravili pravi biznis. Pod ovom temom podrazumevamo ozbiljne produkcijske kuće, ulaganje novca u skupu opremu, zapošljavanje ljudi i stvaranje tima.

Koliko je ovaj posao zapravo ogroman na inostranom tržištu, govore i VC fondovi za ulaganje u YouTube kanale, kao i zasebne talent kuće kao vrsta edukacije za sve koji žele da se bave pomenutom profesijom.

I dok razmišljamo o tome kada bi čitava YouTube scena mogla da poraste do ovog nivoa na domaćem terenu, komentarisali smo i na koji način roditelji gledaju na to kada im deca izlože ideju da bi postali kreatori video sadržaja za ovaj servis. Tu smo pričali koliko oni u stvari treba da budu edukovani po tom pitanju kako bi mogli da razgovaraju sa svojom decom o jednoj ozbiljnoj temi.

Na samom kraju ove epizode pričali smo o tome da karijera u YouTube produkciji nije naivna stvar i da treba dobro promisliti, imati ideju i kreativnost pre nego što se uđe u ovaj svet. Office Talks pratite na sledećim kanalima: YouTubeApple PodcastsPocket CastsSpotifyGoogle Podcasts i… ma šta će vam više, realno?


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Digitalni mediji

Disney+ je konačno dostupan i kod nas, ali evo šta korisnici u Srbiji ne dobijaju

Od ovog meseca, korisnici iz Srbije i regiona konačno imaju priliku da se pretplate na Disney+ striming platformu, ali uz određena ograničenja.

Startapi i poslovanje

Domaći OTA Sync podigao €250.000 – prva investicija Telekomovog VC fonda

Domaći startap OTA Sync podigao je investiciju u vrednosti od skoro 250.000 evra od strane zajedničkih investitora TS Ventures Fonda, DSI grupe poslovnih anđela i Startup Wise Guys fonda iz Estonije.

Web 3.0

Uvod u blokčejn: Novi vodič odgovara na pitanja o osnovama ove tehnologije

Ovaj vodič nam donosi osnove blockchain tehnologije, uvod u blockchain ekonomiju, kao i odgovore na pitanja kako ova tehnologija utiče na vaš online identitet i koja je njena budućnost.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Devtech obezbedio €12,25 miliona za dalje širenje poslovanja u Srbiji i regionu

Globalna kompanija za digitalne inovacije iz Srbije Devtech, objavila je partnerstvo sa Claret Capital Partners, investicionim fondom iz Londona koji finansira razvoj brzorastućih tehnoloških kompanija.

Intervju

Razgovori sa seniorima: Kako je Miloš od Frontend programera postao JavaScript Tech Lead

Ukoliko imate dobro početno znanje i volju da učite, IT industrija vas može nagraditi brzim napretkom kroz tehnološku hijerarhiju kompanije. Svoj karijerni put ka tituli senior programera, ovog puta nam detaljno otkriva Miloš Cvetković koji je JavaScript Tech Lead u kompaniji Levi9.

Office Talks Podcast

Relax Gaming: Put od formiranja studija do nagrađivanih igara

Gost 99. epizode Office Talks podcasta bio je Srđan Zdravković, Head of Studio u kompaniji Relax Gaming koja se bavi razvojem online igara na sreću, a čiji tim u Srbiji stoji iza nekih od najnagrađivanijih naslova u iGaming industriji.

Recenzija

Telegram ili WhatsApp: Koje nam prednosti i rizike donosi svakodnevno dopisivanje na ovim aplikacijama?

Telegram je uveo premium opciju koja za 4,99 dolara mesečno korisnicima obezbeđuje pristup dodatnim funkcijama. Da li je ovo samo nastavak 'borbe' za korisnike između ovog chat servisa i giganta kao što je WhatsApp?

Web 3.0

Uvod u blokčejn: Novi vodič odgovara na pitanja o osnovama ove tehnologije

Ovaj vodič nam donosi osnove blockchain tehnologije, uvod u blockchain ekonomiju, kao i odgovore na pitanja kako ova tehnologija utiče na vaš online identitet i koja je njena budućnost.

Novost

Florence Healthcare sa velikom kancelarijom u Beogradu obezbedio novih $27 miliona investicije

Cilj ove investicije je da podrži misiju kompanije da u narednoj deceniji udvostruči rezultate kliničkih istraživanja tako što će omogućiti remote pristup njihovoj dokumentaciji.