Rado Srbin u Jutjubere ide!

Infobip ❤️ Netokracijašta akvizicija znači za vas i za nas?

Rado Srbin u Jutjubere ide!

U novoj epizodi Netokracijinog Office Talks podkasta iz ugla redakcije govorili smo na temu YouTube-a kao karijere sa posebnim osvrtom na generaciju Z koja u poslednje vreme upravo YouTube vide kao najprofitabilniju profesiju.

Biti poznat i prikupiti slavu ili biti nezavistan i kreativan YouTube stvaralac, dve su potpuno različite stvari. Čini se da mlađe generacije u potpunosti ne vide granicu između ovih termina i jednostavno, vođeni željom za uspehom, rado u Jutjubere idu. Međutim, da li je “hleb” zarađen od snimanja, montaže i video kreacija baš tako “lagan” i šta se zapravo krije u pozadini, govorili smo upravo u 41. epizodi našeg podkasta.

Čini se nekako da su se vremenom profesije o kojima smo mi kao deca maštali izgubile, pa su tako piloti, lekari, pevači, profesori, pa čak i sportisti vremenom zamenjeni sa YouTuberima. Jednostavno promenjena je paradigma u potpunosti, pa se nove generacije poistovećuju sa idolima i herojima svog vremena. Sve ovo potvrđuju i istraživanja iz SAD-a koja se lako mogu preslikati i na ovdašnje prostore, a koja pokazuju da 34% mladih iskreno želi da postanu YouTuberi.

Upravo zato smo govorili zašto i iz kojih se inicijalnih razloga mlađe generacije danas rado okreću ka snimanju i objavljivanju videa i da li su neki od njihovih glavnih motiva slava, kreativnost ili biznis? Još jedno od pitanja na koje smo pokušali da damo odgovor jeste i da li su novi kreatori svesni toga šta im zaporavo donosi kreiranje sadržaja za YouTube sa strane profesije i posla, posebno kada je reč o marketinškim kampanjama, pregovorima sa klijentima i ostalo.

Ne postaje se YouTube zvezda preko noći

Između ostalog, jedan deo ove epizode smo posvetili percepciji YouTube-a kao pravog posla za šta smo iskoristili priliku da se osvrnemo i na Jutjubere iz inostranstva, govoreći o tome kako su oni vremenom od ove profesije napravili pravi biznis. Pod ovom temom podrazumevamo ozbiljne produkcijske kuće, ulaganje novca u skupu opremu, zapošljavanje ljudi i stvaranje tima.

Koliko je ovaj posao zapravo ogroman na inostranom tržištu, govore i VC fondovi za ulaganje u YouTube kanale, kao i zasebne talent kuće kao vrsta edukacije za sve koji žele da se bave pomenutom profesijom.

I dok razmišljamo o tome kada bi čitava YouTube scena mogla da poraste do ovog nivoa na domaćem terenu, komentarisali smo i na koji način roditelji gledaju na to kada im deca izlože ideju da bi postali kreatori video sadržaja za ovaj servis. Tu smo pričali koliko oni u stvari treba da budu edukovani po tom pitanju kako bi mogli da razgovaraju sa svojom decom o jednoj ozbiljnoj temi.

Na samom kraju ove epizode pričali smo o tome da karijera u YouTube produkciji nije naivna stvar i da treba dobro promisliti, imati ideju i kreativnost pre nego što se uđe u ovaj svet. Office Talks pratite na sledećim kanalima: YouTubeApple PodcastsPocket CastsSpotifyGoogle Podcasts i… ma šta će vam više, realno?


Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Startapi i poslovanje

Institut BioSens otvorio novi poziv za akcelerator namenjen IT i poljoprivrednim startapima

Institut BioSens pozvao je inovativne startape iz IT i poljoprivrednog sektora da učestvuju u trećem izdanju akceleratora i na taj način nastavlja dobru praksu pružanja podrške inovativnim preduzetnicima u razvoju ideja koje će doprineti digitalnoj transformaciji poljoprivrede.

Gaming

Wargaming Forge: Novi edukativni program o kreiranju globalnih video igra – uz potencijalno zaposlenje

Industrija razvoja video igara jeste zanimljiva, ali u isto vreme kompleksna stvar. Potencijale talenata koji tu istu industriju grade, prepoznala je kompanija Wargaming koja je pored kancelarija u Beogradu, otvorila i 'Forge' program prakse, sa čijom smo programskom menadžerkom razgovarali.

Startapi i poslovanje

Srpski NOVELIC prodao 54% udela indijskoj kompaniji Sona za 40,5 miliona evra

Indijska kompanija Sona Comstar potvrdila je kupovinu 54% udela u kapitalu za €40,5 miliona srpske kompanije Novelic, osnovane 2012. godine. Ova domaća kompanija razvija radarske senzore bazirane na milimetarskim talasima za auto, IoT i robotsku industriju.

Propustili ste

Internet marketing

Da li će digitalni marketing preživeti novu eru privatnosti?

Zbog potrebe da se istaknu u moru konkurencije, brendovi će morati ozbiljno da se posvete kreiranju kvalitetnog, relevantnog i kreativnog sadržaja.

Kultura 2.0

Vlada Srbije ulaže €52 miliona u izgradnju novog centra za kreativne industrije

Obeležen početak radova na rekonstrukciji nekadašnje zgrade Ložionice u kreativno-inovativni multifunkcionalni centar.

Startapi i poslovanje

OTP banka otvorila prijave za novi Generator ZERO 2023 konkurs

OTP banka je pokrenula novi ciklus Generator ZERO 2023 konkursa sa ciljem da podrži rešenja koja doprinose smanjenju karbonskog otiska i rastu zelene ekonomije.

Office Talks Podcast

Kako graditi uspešne web3 kompanije i projekte?

U tech zajednici sve više se priča o web3 svetu. Upravo zato, tema 127. epizode Office Talks podkasta bila je o izgradnji i vođenju web3 kompanija. O tome smo pričali sa osnivačima kompanije ShardLabs, koja ima tim i u Beogradu.

Karijere

Serbian Product Community: Objavljena anketa za ljude koji se bave kreiranjem digitalnih proizvoda

Cilj ankete je podizanje transparentnosti plata tako da se zajednički stekne realnija slika o stanju u upravljanju razvojem digitalnih proizvoda u Srbiji.

Intervju

Slobodan Marković: Kako javno dostupni NLP modeli za srpski jezik doprinose rastu domaće IT industrije?

Zašto ChatGPT ne zna padeže, a mi još uvek nemamo Siri na srpskom? Kako razvoj ovih alata može pozitivno da utiče na domaću 'tech' zajednicu, objasnio nam je Slobodan Marković, digitalni savetnik u organizaciji UNDP.