5 najgledanijih YouTube kanala posvećenih automobilima - u Srbiji i na Balkanu

5 najgledanijih YouTube kanala posvećenih automobilima – u Srbiji i na Balkanu

Ima li 'leba' od YouTube-a i snimanja klipova o automobilima? Ko su momci koje sve češće vidimo na 'trending' stranici i ko to gleda njihov sadržaj? U nastavku ovog vodiča predstavljamo vam 5 najgledanijih YouTube kanala posvećenih četvorotočkašima na ovim prostorima.

Ukoliko i vi sve češće konzumirate YouTube sadržaj (a za sebe kažete da ste petrolhead), sigurno ste primetili nemali broj domaćih kanala koji se bave automobilizmom i recenzijom četvorotočkaša – kako novih, tako i onih polovnih. Zanimljiva i lična naracija, ali i produkcija iza koje ne stoje imena Alvirović ili Kulundžić, stvorili su legitimnu auto zajednicu na video servisu koji okuplja sadašnje, ali i buduće vozače – pripadnike generacije Z koja odrasta uz YouTube.

Iako je Google kupio YouTube 2006. godine za 1,6 milijardi dolara, ovaj servis danas predstavlja jednu od najposećenijih stranica na Internetu, sa godišnjim prihodom od čak 4 milijarde dolara. Štaviše, YouTube je za mnoge definicija Interneta. Za YouTube se živi. Od YouTube-a se živi.

U moru sadržaja, priliku za svoje mesto pod Suncem potražili su i domaći auto vlogeri čija zajednica na YouTube-u raste iz dana u dan. Kvalitet produkcije raste, a mnogi razmišljaju o YouTube-u kao nastavku njihove karijere – sa ciljem da snimanje video sadržaja postane full-time posao. Ko su najgledaniji YouTuber-i koji snimaju video klipove o automobilima na ovim prostorima? Pročitajte u vodiču koji smo pripremili:

1. Testosteeron (25k subs)

Kanal koji broji preko 25 hiljade pretplatnika, nastao je prema rečima osnivača Ivana Živadinovića, iz ljubavi prema automobilima i to još od malih nogu. Od srednje škole, preko Arhitektonskog fakulteta, pa sve do mastera urbanizma, Ivan je prošao dug put da bi na kraju shvatio da ga najviše ispunjava snimanje videa o automobilima.

Ideja da otvori svoj YouTube kanal po imenu Testosteeron proizašla je iz želje da bude deo promene koju je želeo da vidi na našem govornom području. Ta promena ogleda se u predstavljanju automobila u prvom licu, u formatu koji će domaćoj publici moći da približi i egzotične automobile sa kojima se ne susrećemo svakodnevno. Ivan kaže da je prvi kanal ovog tipa otvoren još u martu 2013. godine. Ipak, bilo je potrebno neko vreme da čitava stvar sazri i da se krene sa produkcijom na novom kanalu.

Testosteeron trenutno vode Ivan i njegov kolega Nikola. Oni ističu kako im je drago što se auto zajednica na YouTube-u širi, otkrivajući da je u planu i širenje njihovog tima u cilju poboljšanja kvaliteta video materijala. Što se vremena uloženog u Testosteeron tiče, već sada se može reći da je ovo full-time posao, a Ivan ne skriva nove poslovne planove koji bi se mogli sprovesti već u bliskoj budućnosti, kada će publika moći da očekuje i neke nove video formate od ove dvojice momaka.

2. Auto analiza (23k subs)

Među popularnim domaćim kanalima posvećenim automobila nalazi se i Auto analiza. U razgovoru sa Nemanjom Lazarevićem, saznali smo da su mu automobili, kao i kod većine muškaraca, u krvi od rođenja. Gledajući strane YouTube kanale o četvorotočkašima, Nemanja ubrzo dolazi do ideje da bi i sam mogao da započne sa snimanjem sličnog sadržaja, dodajući da u isto vreme obavlja kompletnu produkciju – od pripreme koncepta, preko snimanja i montaže, kao i vođenja Instagram profila.

Iako kaže kako mu snimanje u ovom trenutku ne sme postati jedini posao, Lazarević dodaje da vođenje YouTube kanala zahteva dosta vremena. S obzirom na to da je potraga za polovnim automobilima veoma popularna na ovim prostorima, ne čudi da je video pod nazivom „Najbolji auto do 2.000 evra“ jedan od najgledanijih na samom kanalu.

Sa statističke strane, 82% publike ovog kanala čine gledaoci uzrasta od od 18 do 44 godina, dok Nemanja očekuje da će u budućnosti biti sve više mlađe publike tj. gledalaca koji rastu uz YouTube. Na pitanje o daljim planovima, naš sagovornik otkriva da je cilj povećati produkciju i sam kvalitet videa, kako bi se sadržaj gledao i u godinama koje dolaze. S druge strane, nezaobilazna je i edukativna kompomenta ovakvog sadržaja koji podižu svest o bezbednoj vožnji i ukazujući na pravilno ponašanje u saobraćaju.

3. Mogu ja to sam (6k subs)

Sa momcima koji vode MJTS upoznali još sredinom prošle godine. Iako nisu nužno YouTube kanal posvećen sadržaju o automobilima (u principu, sadržaj je šarenolik i prati život i karijere njegovih aktera), uspeh jednog videa pokazao je da muškarci ne kriju svoju ljubav prema četvorotočkašima, kao i da ih takav sadržaj izuzetno zanima – pogotovo u video formatu.

U pitanju je video „5 stvari koje ne bi trebalo da radite sa manuelnim menjačem“, koji je prema rečima Miloša Maksimovića nastao „iz zezanja“ – a koji trenutno beleži više od 88.000 pregleda. Komentarišući porast automobilske zajednice na YouTube-u, Maksimović dodaje da se jedan od glavnih razloga za to može pronači u činjenici da je pretežno mlađa generacija stasala – generacija kojoj je video na Internetu prirodni izvor informisanja.

MJTS tandem u narednom periodu planira još zanimljivog sadržaja, ističući da content „šteluju“ u hodu – u skladu sa povratnim informacijama koje dobijaju od pratilaca.

4. Dragon Garage (34k subs)

Jedini kanal na našem spisku koji dolazi van granica Srbije, a koji sa svojih 33 hiljade pratilaca svakako zaslužuje da se nađe na našoj listi. Osnivač Dragon Garage kanala Amer Miralem, za Netokraciju je govorio o svojim počecima, dodajući da je na ideju o osnivanju kanala došao iz razloga što mlađe generacije sa ovih prostora sve manje zanimaju automobili kao hobi, a plan je bio da se takvoj publici pruži jedan zanimljiv sadržaj.

Amer između ostalog kaže kako čitav posao oko kanala obavlja isključivo on – od snimanja, montraže, vođenja stranica, društvenih mreža i slično. Kako dodaje, okružen je veoma dobrim prijateljima, tako da i oni često budu u njegovim klipovima. Sa druge strane, Miralem nam otkriva statistiku koja pokazuje da je najveći bum na kanalu napravio video sa dramatičnijim nazivom, te da je jedan od rezultata za to ljudska potreba da vidi negativne strane u kojima se nalaze neki drugi protagonisti.

Što se tiče porasta same auto zajednice na ovoj video platformi, naš sagovornik ističe da mu je veoma drago da vidi nove auto kanale u regionu, te da kod pojedinih naratora ne voli puka predstavljanja automobila. Što se tiče planova, ono što je za sada prvo na to-do liste jeste promena opreme za snimanje i montažu, kako bi sami klipovi u budućnosti bili što kvalitetniji.

5. TestAutomobila (27k subs)

Naš spisak ne bi bio kompletan da ne spomenemo kanal po imenu TestAutomobila. Kao jedan od najstarijih, ovaj kanal se pojavio na YouTube-u kada nijeda sličan nije postojao, osim onih velikh koji su bili prisutni i u medijima, poput SAT revije i Vrelih guma.

Iza samog kanala, kako kaže Zlatko Nikolić, stoji samo on, uspešno monetizujući sadržaj sa svog kanala kroz različite promocije i sponzorstva. Ističući kako ga zabrinjava novonastala politika YouTube-a kada je oglašavanje iz zarada od reklama u pitanju, Nikolić ne skriva nezadovoljsvo uzrokovano slabom tehničkom podrškom kada je Srbija u pitanju.

Ulaznica u svet automobila za ovaj kanal bio je video klip o jednoj od ikona auto sveta na ovim prostorima – VW Golfu 4 koji je zabeležio 427.000 pregleda. Kada je reč o daljim planovima, Nikolić napominje da nastoji da zadrži ozbiljnost i informativnost kanala, čineći da gledaoci saznaju interesantne informacije o što većem broju modela.

Od nas toliko. Koje kanale o automobilizmu vi pratite? Ostavite nam vaš odgovor u komentarima 🔰

Ostavi komentar

  1. Damir

    Damir

    5. 2. 2018. u 13:42 Odgovori

    Ja osobno pratim i Nikad ne bu gotovo od dečki i cura iz Varaždina koji se bave pričama ljudi koji non stop ulažu u svoje ljubimce ;-). Ekipa ima stvarno super priče i odličnu montažu.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Digitalni mediji

Kako da napravite podcast zbog kojeg nećete morati da prodate bubreg?

Šta morate da znate ukoliko želite da se upustite u avanturu zvanu podcast?

Startapi i poslovanje

Dejan Nikolić (Content Insights): Publika jednom mediju ne sme da bude inventar koji prodaje oglašivačima

U eri kada Facebook, Amazon i Google drže 70% budžeta za digital, kako se mediji mogu izboriti za svoj kolač? Jednostavno - moraju da promene način na koji su do sada poslovali.

Mobilno

Šta za domaće korisnike znači Google-Huawei situacija?

Veliku cenu trgovinskog rata između Sjedinjenih Američkih Država i Kine moraće da plati kompanija Huawei sa kojom Google ovih dana prekida saradnju. Otkrivamo šta to znači za korisnike uređaja ove kineske kompanije.

Propustili ste

Karijere

Čime se bavi IT admin i da li je on zadužen za baš sve tehničke probleme u kompaniji?

IT administratori imaju multifunkcionalne zadatke radeći na održavanju sistema, mrežnih infrastruktura i sajber bezbednosti. Kako u realnim uslovima izgleda baviti se ovom profesijom?

Internet marketing

Nagrade možda nisu merilo uspeha, ali nisu loše ukoliko ste agencija koja želi da bira klijente

Kako Ovation BBDO gleda na nagrade iz prethodnog perioda i da li su one rezultovale povećanjem obima posla? Na pitanja Netokracije odgovara Nikola Parun, Head of PR & Digital u ovoj beogradskoj agenciji.

Startapi i poslovanje

BioSense lansirao PARSEC program poslovne akceleracije – ukupna vrednost fonda €2,5 miliona

Kako bi startapima i drugim malim i srednjim preduzećima omogućili pristup neophodnom kapitalu, znanju, tržištima i tehnologiji, evropski projekat PARSEC nudi biznis akceleraciju za tehnološke proizvode i inovacije iz tri sektora: prehrana, energija i životna sredina.

Startapi i poslovanje

EY na #CXZG: Zašto konsultantske kuće ulaze u oblast korisničkog iskustva?

Korisničko iskustvo postaje veći 'buzzword' od digitalne transformacije - toliki da i konsultantske kuće ulaze u ovu oblast. Više o tome razgovaramo sa predstavnicima EY-a u Hrvatskoj.

Internet marketing

Effie 2019: Ove godine bez zlatnog priznanja, agencija Ovation BBDO osvojila najviše nagrada

Na ceremoniji koja je održana u Ateljeu 212, sinoć su dodeljene četiri srebrne i četiri bronzane Effie nagrade za najefektivnije marketinške kampanje koje su realizovane u Srbiji tokom prošle godine.

Startapi i poslovanje

Damjan Geber: Edukacijom o značaju CX-a u fizičkom prostoru, stvaramo konkurentnije tržište

Dizajn je jedan od ključnih elemenata u procesu kreiranja kvalitetnog korisničkog iskustva u 'offline' prodavnicama ali i kancelarijama kompanija. O značaju arhitekture prostora sa poslovne strane, razgovaramo sa Damjanom Geberom, direktorom agencije Brigada.