Beogradski YouSpace pomaže da bolje organizujete životni prostor - čuvanjem sporednih stvari

Beogradski YouSpace pomaže da bolje organizujete životni prostor – čuvanjem sporednih stvari

Višak stvari u domu ili kancelariji često predstavlja problem i dodatnu obavezu sređivanja koja može oduzeti vreme. Rešenje nudi startap iz Beograda YouSpace koji na jednostavan i siguran način oslobađa zauzeti prostor.

Drugarstvo iz srednje škole Vladimira Mijatovića i Biljane Džigal stvorilo je čvrstu bazu za pokretanje zajedničkog biznisa – startapa YouSpace. Ovaj projekat danas omogućava svima u Beogradu da imaju više prostora u svom domu ili radnom okruženju, a iskustvo osnivača iz života u Finskoj, kao i jednostavnost, minimalizam i funkcionalnost skandinavskog dizajna jesu osnova koja stoji iza YouSpace projekta.

Oboje veruju da bi uz pomoć ovog servisa mogli da povećaju kvalitet života ljudima i da je prostor mesto gde ljudi treba da se osećaju lepo i kreativno i imaju više mesta za sebe i svoje najbliže. O tome kako su došli na ideju da realizuju ovaj projekat, kako on funkcioniše i na koji način izgledaju planovi za budućnost, detaljno otkrivamo u razgovoru sa osnivačima.

Vladimir je deset godina živeo u Finskoj gde je mnogo naučio o skandinavskoj kulturi i načinu života na severu Evrope. Ono što ga je posebno zainteresovalo jeste skandinavski dizajn koji može da se opiše i kao minimalistički – gde forma prati funkciju i koji je vrlo jednostavan, a vrlo praktičan. Otuda i ideja da se ova filozofija življenja prenese u i Srbiju u vidu digitalnog servisa:

Ono što je najviše ostavilo utisak na mene jeste to koliko mi zapravo prija prostor sa vrlo malo stvari, i sa dosta svetla. Shvatio sam koliko se osećam prijatno u prostoru za život koji je prostran, jednostavan i funkcionalan. Tada sam shvatio da postoji potreba da se stvari koje se trenutno ne koriste sklone, te smo prirodno došli na ideju da otvorimo servis koji će raditi baš to – odlagati stvari koje se trenutno ne koriste u sigurno skladište.

Mesečna pretplata kao osnovni biznis model

Trenutno na ovom projektu radi desetoro ljudi, neki su full-time a neki  part-time zaposleni. Vladimir nam kaže da je razvoj softvera jedan aspekt na kome se intenzivno radi, te da usluga nije samo softver. Pema njegovim rečima ideja je da se vremenom tim dodatno proširi ali organski, s obzirom na to da se i baza korisnika konstantno širi  i da trenutno broji oko 100 ljudi koji šalju pozitivne utiske i komenatre o ovom servisu.

Govoreći o načinu rada ovog startapa Biljana nam objašnjava da je funkcionisanje istog zamišljeno da bude vrlo jednostavno i da korisnik sve može da završi vrlo brzo, iz svoje fotelje. Kako kaže, potrebno je samo da se klijent registruje na sajtu, a zatim poruči dolazak kurira koji će doneti prazne kutije:

Kada klijentu odgovara, kurir će preuzeti spakovane kutije i ostale stvari i odneti ih u naše skladište, gde ćemo ih čuvati sve dok klijent ne poželi da mu ih vratimo. Tada će klijent opet, online, poručiti stvari koje želi i naš kurir će ih doneti najkasnije za 24 časa.

Na pitanje Netokracije o tome kako ovaj tim gleda na sve veći broj habova koji pružaju office as a service, gde ljudi i timovi ne moraju da poseduju fizičke stvari, Mijatović dodaje da su habovi sjajna stvar sa modelom koji pružaju, a u kojem je poslovni prostor iznajmljen, privremen, te dodaje:

To je odlično rešenje za startapove, ili za firme koje dosta rade virtuelno. Međutim, to je samo jedan aspekt života i rada. Mi pomažemo ljudima na komplementaran način – omogućavamo im da višak stvari skladište kod nas, bezbedno i lako.

U nastavku razgovora, osvrnuli smo se više ka biznis modelu ovog beogradskog startapa gde nam naši sagovornici objašnjavaju da je isti jednostavan i da korisnici plaćaju mesečnu pretplatu po kutiji, kao i da cena čuvanja jedne kutije, ili na primer skija, bicikala iznosi 499 dinara na mesečnom nivou. Vladimir međutim napominje da prava prilika za monetizaciju leži upravo u modelu franšize ovog softvera, što predstvlja pravi potencijal:

Kada validiramo biznis model i optimizujemo softver i uslugu, kao i go-to-market i postavimo pravu metriku (Customer Acquisition Cost, Customer Lifetime Value) – onda možemo da se širimo dalje kao franšiza ili whitelabel. Softver je fleksibilan, multi-jezičan i optimizovan za cloud, a u isto vreme omogućava razne integracije sa lokalnim sredstvima plaćanja. Stoga, možemo da kreiramo instancu za npr. YouSpace u Atini ili bilo gde, lokalizujemo je i to može odmah da počne s radom.

Unapređenje UX-a pa širenje na druge gradove

Jedan od bitnijih segmenata poslovanja ovog startapa jeste i bezbednost, pre svega zbog različitih stvari koje korisnici ostavljaju sa poverenjem na čuvanje. Biljana kaže da je čitav tim iz YouSpace-a svestan koliko su stvari koje klijenti poveravaju na čuvanje važne za njih, kao i da se stvari pakuju u kvalitetne kutije koje se zatvaraju sigurnosnom vezicom. Te kutije se čuvaju u skladištu koje je obezbeđeno alarmnim sistemom, video nadzorom i čuvarom.

Temperatura i vlažnost vazduha u skladištu se redovno kontrolišu, a kutije su veoma čvrste, da bi zaštitile stvari od mehaničkih i drugih uticaja, a svaka kutija ima dve vrste zaštite:

  • Jedinstveni kod, pomoću kojeg se u svakom trenutku zna gde se kutija nalazi, koji kurir ju je preuzeo i kad, i kad je smeštena u skladište.
  • Zaštitnu plombu, koja ima poseban jedinstveni kod – da bi se kutija zapečatila i eliminisala mogućnost da je neko otvara. Dodatno, svaka kutija, kao i skije i bicikli koji se čuvaju su osigurani na vrednost do 100 evra.

Na samom kraju razgovora, Biljana i Vladimir nam otkrivaju da za naredni period ne planiraju potragu za investicijom, već da su fokusirani na organski rast, gde imaju mesečni cash-flow od postojećih mušterija. Pored toga, fokus YouSpace tima biće na kreiranju kvalitetnijeg korisničkog iskustva na samom servisu. Ovo bi trebalo da bude uvod u strategiju rasta preko viralnih promocija gde klijenti preporučuju servis prijateljima, i obe strane dobiju na primer dodatnu kutiju besplatno na godinu dana.

„Nakon što budemo rešili prioritetne stvari, širićemo startap na druge gradove, koji su dovoljno veliki da postoji potreba za ovakvom uslugom. Posle dve-tri godine, kada budemo imali dovoljno podataka i mušterija – moguće su razne optimizacije: intelligent fleet management, machine learning na podacima koje imamo, optimizacija skladištenja, optimizacija plaćanja, i tako dalje“, zaključili su na kraju Vladimir i Biljana.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Godina u kojoj smo uništili srpski IT

Da, pričam o izmenama zakonskih regulativa vezanih za porez na dohodak građana. Po ko zna koji put imamo šansu da uradimo nešto veliko i sami uprskamo, kao reprezentacija u fudbalu.

Mobilno

Google i u Beogradu omogućio pregled javnog gradskog prevoza!

Google Maps od danas su konačno omogućile korisnicima u Beogradu da na svojim pametnim telefonima dobiju uvid u kretanje gradskog prevoza, cene karte i druge bitne informacije o GSP-u.

Kultura 2.0

Mogu li dva prijatelja iz IT-ja pozicionirati Srbiju na mapi evropskih biciklista – kroz projekat Serbia Upside Down?

Dvojica kolega i prijatelja koji rade u IT industriji svoju ljubav prema biciklizmu i putovanjima spojili su u projekat pod nazivom 'Serbia Upside Down'. Njihova ideja je da se kroz velike biciklističke ture u Srbiji naša zemlja približi njihovim kolegama IT-jevcima iz Zapadne Evrope kao vredno turističko mesto. O čemu se tu zapravo radi?

Propustili ste

Gaming

Igre niškog gaming studija Peaksel preuzete su više od 300 miliona puta, a njihov kvalitet prepoznao je i Google

Niški gejming studio Peaksel može se pohvaliti sa čak 330 miliona preuzimanja svojih igara sa poznatih prodavnica kao što su App Store i Google Play. Ovo je njihova priča.

Ekskluzivno

Ako želimo dalji rast srpskog startap ekosistema, potrebna nam je podrška institucija – pokazuje Startap skener

Srpski startap ekosistem, iako je i dalje po veličini, resursima i iskustvu mali i nalazi se tek u prvoj fazi razvoja, jedan je od najbrže rastućih u odnosu na ekosisteme koji se nalaze u istoj fazi - zaključak je istraživanja Startap skener. Šta moramo promeniti kako bismo održali taj rast?

Startapi i poslovanje

Startap Shyft zahvaljujući development timu u Srbiji podigao investiciju od $15 miliona

Kalifornijski startap Shyft podigao je Serija A investiciju u iznosu od 15 miliona dolara što je, gledano sa lokalnog stanovišta, posebno važno jer se njegov kompletan development tim nalazi upravo u Srbiji.

Kultura 2.0

Razumete podatke koji objašnjavaju zašto ljudi odlaze iz Srbije? Prijavite se na konkurs čiji je nagradni fond 40.000 dolara

UNDP i UNFPA su pripremili nagradni fond od 40.000 dolara za timove koji predlože inovativna rešenja koja doprinose razumevanju izazova koje donosi depopulacija.

Startapi i poslovanje

Kako je srpski Agremo od troje ljudi postao kompanija koja digitalizuje poljoprivredu za 2.000 korisnika širom sveta

Imati efikasnu poljoprivredu danas znači imati 'tech' rešenja koja pomažu agronomima da uz pomoć detaljnih analiza preciznije obrađuju i održavaju svoje parcele. Jedno od tih savremenih rešenja dolazi iz kompanije Agremo, o čijem smo poslovanju razgovarali sa osnivačem.

Kultura 2.0

Da li je moguće sprečiti izgaranje na poslu – pitali smo HR-a, psihologa i direktora

Uhvatite li sebe da se osećate umorno, iscrpljeno, nemotivisano, ne spavate dovoljno, opada vam imunitet i sve to samo kada pomislite na posao koji vas čeka? U tekstu koji sledi pokušavamo da odgovorimo na pitanje kako da u 2020. godini ne dozvolite da do toga dođe.