Beogradski YouSpace pomaže da bolje organizujete životni prostor - čuvanjem sporednih stvari

Beogradski YouSpace pomaže da bolje organizujete životni prostor – čuvanjem sporednih stvari

Višak stvari u domu ili kancelariji često predstavlja problem i dodatnu obavezu sređivanja koja može oduzeti vreme. Rešenje nudi startap iz Beograda YouSpace koji na jednostavan i siguran način oslobađa zauzeti prostor.

Drugarstvo iz srednje škole Vladimira Mijatovića i Biljane Džigal stvorilo je čvrstu bazu za pokretanje zajedničkog biznisa – startapa YouSpace. Ovaj projekat danas omogućava svima u Beogradu da imaju više prostora u svom domu ili radnom okruženju, a iskustvo osnivača iz života u Finskoj, kao i jednostavnost, minimalizam i funkcionalnost skandinavskog dizajna jesu osnova koja stoji iza YouSpace projekta.

Oboje veruju da bi uz pomoć ovog servisa mogli da povećaju kvalitet života ljudima i da je prostor mesto gde ljudi treba da se osećaju lepo i kreativno i imaju više mesta za sebe i svoje najbliže. O tome kako su došli na ideju da realizuju ovaj projekat, kako on funkcioniše i na koji način izgledaju planovi za budućnost, detaljno otkrivamo u razgovoru sa osnivačima.

Vladimir je deset godina živeo u Finskoj gde je mnogo naučio o skandinavskoj kulturi i načinu života na severu Evrope. Ono što ga je posebno zainteresovalo jeste skandinavski dizajn koji može da se opiše i kao minimalistički – gde forma prati funkciju i koji je vrlo jednostavan, a vrlo praktičan. Otuda i ideja da se ova filozofija življenja prenese u i Srbiju u vidu digitalnog servisa:

Ono što je najviše ostavilo utisak na mene jeste to koliko mi zapravo prija prostor sa vrlo malo stvari, i sa dosta svetla. Shvatio sam koliko se osećam prijatno u prostoru za život koji je prostran, jednostavan i funkcionalan. Tada sam shvatio da postoji potreba da se stvari koje se trenutno ne koriste sklone, te smo prirodno došli na ideju da otvorimo servis koji će raditi baš to – odlagati stvari koje se trenutno ne koriste u sigurno skladište.

Mesečna pretplata kao osnovni biznis model

Trenutno na ovom projektu radi desetoro ljudi, neki su full-time a neki  part-time zaposleni. Vladimir nam kaže da je razvoj softvera jedan aspekt na kome se intenzivno radi, te da usluga nije samo softver. Pema njegovim rečima ideja je da se vremenom tim dodatno proširi ali organski, s obzirom na to da se i baza korisnika konstantno širi  i da trenutno broji oko 100 ljudi koji šalju pozitivne utiske i komenatre o ovom servisu.

Govoreći o načinu rada ovog startapa Biljana nam objašnjava da je funkcionisanje istog zamišljeno da bude vrlo jednostavno i da korisnik sve može da završi vrlo brzo, iz svoje fotelje. Kako kaže, potrebno je samo da se klijent registruje na sajtu, a zatim poruči dolazak kurira koji će doneti prazne kutije:

Kada klijentu odgovara, kurir će preuzeti spakovane kutije i ostale stvari i odneti ih u naše skladište, gde ćemo ih čuvati sve dok klijent ne poželi da mu ih vratimo. Tada će klijent opet, online, poručiti stvari koje želi i naš kurir će ih doneti najkasnije za 24 časa.

Na pitanje Netokracije o tome kako ovaj tim gleda na sve veći broj habova koji pružaju office as a service, gde ljudi i timovi ne moraju da poseduju fizičke stvari, Mijatović dodaje da su habovi sjajna stvar sa modelom koji pružaju, a u kojem je poslovni prostor iznajmljen, privremen, te dodaje:

To je odlično rešenje za startapove, ili za firme koje dosta rade virtuelno. Međutim, to je samo jedan aspekt života i rada. Mi pomažemo ljudima na komplementaran način – omogućavamo im da višak stvari skladište kod nas, bezbedno i lako.

U nastavku razgovora, osvrnuli smo se više ka biznis modelu ovog beogradskog startapa gde nam naši sagovornici objašnjavaju da je isti jednostavan i da korisnici plaćaju mesečnu pretplatu po kutiji, kao i da cena čuvanja jedne kutije, ili na primer skija, bicikala iznosi 499 dinara na mesečnom nivou. Vladimir međutim napominje da prava prilika za monetizaciju leži upravo u modelu franšize ovog softvera, što predstvlja pravi potencijal:

Kada validiramo biznis model i optimizujemo softver i uslugu, kao i go-to-market i postavimo pravu metriku (Customer Acquisition Cost, Customer Lifetime Value) – onda možemo da se širimo dalje kao franšiza ili whitelabel. Softver je fleksibilan, multi-jezičan i optimizovan za cloud, a u isto vreme omogućava razne integracije sa lokalnim sredstvima plaćanja. Stoga, možemo da kreiramo instancu za npr. YouSpace u Atini ili bilo gde, lokalizujemo je i to može odmah da počne s radom.

Unapređenje UX-a pa širenje na druge gradove

Jedan od bitnijih segmenata poslovanja ovog startapa jeste i bezbednost, pre svega zbog različitih stvari koje korisnici ostavljaju sa poverenjem na čuvanje. Biljana kaže da je čitav tim iz YouSpace-a svestan koliko su stvari koje klijenti poveravaju na čuvanje važne za njih, kao i da se stvari pakuju u kvalitetne kutije koje se zatvaraju sigurnosnom vezicom. Te kutije se čuvaju u skladištu koje je obezbeđeno alarmnim sistemom, video nadzorom i čuvarom.

Temperatura i vlažnost vazduha u skladištu se redovno kontrolišu, a kutije su veoma čvrste, da bi zaštitile stvari od mehaničkih i drugih uticaja, a svaka kutija ima dve vrste zaštite:

  • Jedinstveni kod, pomoću kojeg se u svakom trenutku zna gde se kutija nalazi, koji kurir ju je preuzeo i kad, i kad je smeštena u skladište.
  • Zaštitnu plombu, koja ima poseban jedinstveni kod – da bi se kutija zapečatila i eliminisala mogućnost da je neko otvara. Dodatno, svaka kutija, kao i skije i bicikli koji se čuvaju su osigurani na vrednost do 100 evra.

Na samom kraju razgovora, Biljana i Vladimir nam otkrivaju da za naredni period ne planiraju potragu za investicijom, već da su fokusirani na organski rast, gde imaju mesečni cash-flow od postojećih mušterija. Pored toga, fokus YouSpace tima biće na kreiranju kvalitetnijeg korisničkog iskustva na samom servisu. Ovo bi trebalo da bude uvod u strategiju rasta preko viralnih promocija gde klijenti preporučuju servis prijateljima, i obe strane dobiju na primer dodatnu kutiju besplatno na godinu dana.

„Nakon što budemo rešili prioritetne stvari, širićemo startap na druge gradove, koji su dovoljno veliki da postoji potreba za ovakvom uslugom. Posle dve-tri godine, kada budemo imali dovoljno podataka i mušterija – moguće su razne optimizacije: intelligent fleet management, machine learning na podacima koje imamo, optimizacija skladištenja, optimizacija plaćanja, i tako dalje“, zaključili su na kraju Vladimir i Biljana.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Vlada najavila kraj angažovanju paušalaca na puno radno vreme – kompanijama koje ih zaposle slede olakšice od 70%

Angažovanje preduzetnika za poslove koji bi suštinski trebalo da spadaju u domen klasičnog radnog odnosa predmet je upravo predstavljenih izmena Zakona o porezu na dohodak građana i Zakona o doprinosima za obavezno socijalno osiguranje. Izmene stupaju na snagu 1. januara 2020. godine.

Kultura 2.0

Za 600 dinara mesečno UčiSlobodno.com pomoći će vašem osnovcu da savlada matematiku i fiziku

'E-learning' za osnovce u Srbiji ne postoji? Onda niste čuli za platformu Uči Slobodno.

Startapi i poslovanje

Osnovano udruženje ‘Novi Taksi’ čiju će aplikaciju napraviti kompanija CarGo – nazire li se rešenje spora?

Kompanija CarGo Technologies i predsednik novoformiranog udruženja 'Novi taksi' potpisali su danas memorandum kojim se ova tehnološka kompanija obavezala da će napraviti aplikaciju za novu taksi firmu u Srbiji.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Nike, IBM i McDonald’s koriste srpski Vacation Tracker kako bi pratili godišnje odmore svojih zaposlenih

Praćenje godišnjih odmora, bolovanja i slobodnih dana u kompanijama sa velikim brojem zaposlenih često ume da bude komplikovan i zamoran proces. Rešenje ovog izazova u vidu digitalnog servisa Vacation Tracker ponudio je razvojni tim kompanije Cloud Horizon u Srbiji.

Kultura 2.0

Za 600 dinara mesečno UčiSlobodno.com pomoći će vašem osnovcu da savlada matematiku i fiziku

'E-learning' za osnovce u Srbiji ne postoji? Onda niste čuli za platformu Uči Slobodno.

Gaming

Kako je tim beogradskog Ubisofta razvijao ‘Ghost Recon Breakpoint’ – za milione ljudi širom sveta

'Ghost Recon Breakpoint' je nova igra kompanije Ubisoft koja je u globalnoj 'gaming' zajednici već prikupila veliki broj pozitivnih reakcija igrača širom planete. U razgovoru sa jednim od članova tima koji je radio na razvoju ove igre otkrivamo kako je proces tekao 'iza kulisa'.

Startapi i poslovanje

Osnovano udruženje ‘Novi Taksi’ čiju će aplikaciju napraviti kompanija CarGo – nazire li se rešenje spora?

Kompanija CarGo Technologies i predsednik novoformiranog udruženja 'Novi taksi' potpisali su danas memorandum kojim se ova tehnološka kompanija obavezala da će napraviti aplikaciju za novu taksi firmu u Srbiji.

Tehnologija

Kosta Andrić: Vreme novih poslovnih modela za domaće kompanije nije nešto što se čeka – već je tu

Koji su to alternativni biznis modeli koji će kompanije koje posluju na domaćem tržištu učiniti relevantnim u budućnosti? Da li su one uopšte spremne na taj korak? Odgovore nam daje Kosta Andrić, Managing Partner organizacije ICT Hub, koja i ove godine 22. oktobra organizuje Corporate Innovation Conference.

E-commerce

Aplikacija 60seconds omogućava vam da kupujete u omiljenim prodavnicama – po cenama koje sami odredite

Ako bismo vam rekli da određeni proizvod možete kupiti 'online' po ceni koju sami dogovorite sa brendom mislili biste da vas lažemo, zar ne? Ipak, aplikacija 60seconds nudi upravo tu mogućnost, a o čemu se zapravo radi i kako ona funkcioniše, razgovarali smo sa suosnivačem ovog servisa.