Beogradski YouSpace pomaže da bolje organizujete životni prostor - čuvanjem sporednih stvari

Beogradski YouSpace pomaže da bolje organizujete životni prostor – čuvanjem sporednih stvari

Višak stvari u domu ili kancelariji često predstavlja problem i dodatnu obavezu sređivanja koja može oduzeti vreme. Rešenje nudi startap iz Beograda YouSpace koji na jednostavan i siguran način oslobađa zauzeti prostor.

Drugarstvo iz srednje škole Vladimira Mijatovića i Biljane Džigal stvorilo je čvrstu bazu za pokretanje zajedničkog biznisa – startapa YouSpace. Ovaj projekat danas omogućava svima u Beogradu da imaju više prostora u svom domu ili radnom okruženju, a iskustvo osnivača iz života u Finskoj, kao i jednostavnost, minimalizam i funkcionalnost skandinavskog dizajna jesu osnova koja stoji iza YouSpace projekta.

Oboje veruju da bi uz pomoć ovog servisa mogli da povećaju kvalitet života ljudima i da je prostor mesto gde ljudi treba da se osećaju lepo i kreativno i imaju više mesta za sebe i svoje najbliže. O tome kako su došli na ideju da realizuju ovaj projekat, kako on funkcioniše i na koji način izgledaju planovi za budućnost, detaljno otkrivamo u razgovoru sa osnivačima.

Vladimir je deset godina živeo u Finskoj gde je mnogo naučio o skandinavskoj kulturi i načinu života na severu Evrope. Ono što ga je posebno zainteresovalo jeste skandinavski dizajn koji može da se opiše i kao minimalistički – gde forma prati funkciju i koji je vrlo jednostavan, a vrlo praktičan. Otuda i ideja da se ova filozofija življenja prenese u i Srbiju u vidu digitalnog servisa:

Ono što je najviše ostavilo utisak na mene jeste to koliko mi zapravo prija prostor sa vrlo malo stvari, i sa dosta svetla. Shvatio sam koliko se osećam prijatno u prostoru za život koji je prostran, jednostavan i funkcionalan. Tada sam shvatio da postoji potreba da se stvari koje se trenutno ne koriste sklone, te smo prirodno došli na ideju da otvorimo servis koji će raditi baš to – odlagati stvari koje se trenutno ne koriste u sigurno skladište.

Mesečna pretplata kao osnovni biznis model

Trenutno na ovom projektu radi desetoro ljudi, neki su full-time a neki  part-time zaposleni. Vladimir nam kaže da je razvoj softvera jedan aspekt na kome se intenzivno radi, te da usluga nije samo softver. Pema njegovim rečima ideja je da se vremenom tim dodatno proširi ali organski, s obzirom na to da se i baza korisnika konstantno širi  i da trenutno broji oko 100 ljudi koji šalju pozitivne utiske i komenatre o ovom servisu.

Govoreći o načinu rada ovog startapa Biljana nam objašnjava da je funkcionisanje istog zamišljeno da bude vrlo jednostavno i da korisnik sve može da završi vrlo brzo, iz svoje fotelje. Kako kaže, potrebno je samo da se klijent registruje na sajtu, a zatim poruči dolazak kurira koji će doneti prazne kutije:

Kada klijentu odgovara, kurir će preuzeti spakovane kutije i ostale stvari i odneti ih u naše skladište, gde ćemo ih čuvati sve dok klijent ne poželi da mu ih vratimo. Tada će klijent opet, online, poručiti stvari koje želi i naš kurir će ih doneti najkasnije za 24 časa.

Na pitanje Netokracije o tome kako ovaj tim gleda na sve veći broj habova koji pružaju office as a service, gde ljudi i timovi ne moraju da poseduju fizičke stvari, Mijatović dodaje da su habovi sjajna stvar sa modelom koji pružaju, a u kojem je poslovni prostor iznajmljen, privremen, te dodaje:

To je odlično rešenje za startapove, ili za firme koje dosta rade virtuelno. Međutim, to je samo jedan aspekt života i rada. Mi pomažemo ljudima na komplementaran način – omogućavamo im da višak stvari skladište kod nas, bezbedno i lako.

U nastavku razgovora, osvrnuli smo se više ka biznis modelu ovog beogradskog startapa gde nam naši sagovornici objašnjavaju da je isti jednostavan i da korisnici plaćaju mesečnu pretplatu po kutiji, kao i da cena čuvanja jedne kutije, ili na primer skija, bicikala iznosi 499 dinara na mesečnom nivou. Vladimir međutim napominje da prava prilika za monetizaciju leži upravo u modelu franšize ovog softvera, što predstvlja pravi potencijal:

Kada validiramo biznis model i optimizujemo softver i uslugu, kao i go-to-market i postavimo pravu metriku (Customer Acquisition Cost, Customer Lifetime Value) – onda možemo da se širimo dalje kao franšiza ili whitelabel. Softver je fleksibilan, multi-jezičan i optimizovan za cloud, a u isto vreme omogućava razne integracije sa lokalnim sredstvima plaćanja. Stoga, možemo da kreiramo instancu za npr. YouSpace u Atini ili bilo gde, lokalizujemo je i to može odmah da počne s radom.

Unapređenje UX-a pa širenje na druge gradove

Jedan od bitnijih segmenata poslovanja ovog startapa jeste i bezbednost, pre svega zbog različitih stvari koje korisnici ostavljaju sa poverenjem na čuvanje. Biljana kaže da je čitav tim iz YouSpace-a svestan koliko su stvari koje klijenti poveravaju na čuvanje važne za njih, kao i da se stvari pakuju u kvalitetne kutije koje se zatvaraju sigurnosnom vezicom. Te kutije se čuvaju u skladištu koje je obezbeđeno alarmnim sistemom, video nadzorom i čuvarom.

Temperatura i vlažnost vazduha u skladištu se redovno kontrolišu, a kutije su veoma čvrste, da bi zaštitile stvari od mehaničkih i drugih uticaja, a svaka kutija ima dve vrste zaštite:

  • Jedinstveni kod, pomoću kojeg se u svakom trenutku zna gde se kutija nalazi, koji kurir ju je preuzeo i kad, i kad je smeštena u skladište.
  • Zaštitnu plombu, koja ima poseban jedinstveni kod – da bi se kutija zapečatila i eliminisala mogućnost da je neko otvara. Dodatno, svaka kutija, kao i skije i bicikli koji se čuvaju su osigurani na vrednost do 100 evra.

Na samom kraju razgovora, Biljana i Vladimir nam otkrivaju da za naredni period ne planiraju potragu za investicijom, već da su fokusirani na organski rast, gde imaju mesečni cash-flow od postojećih mušterija. Pored toga, fokus YouSpace tima biće na kreiranju kvalitetnijeg korisničkog iskustva na samom servisu. Ovo bi trebalo da bude uvod u strategiju rasta preko viralnih promocija gde klijenti preporučuju servis prijateljima, i obe strane dobiju na primer dodatnu kutiju besplatno na godinu dana.

„Nakon što budemo rešili prioritetne stvari, širićemo startap na druge gradove, koji su dovoljno veliki da postoji potreba za ovakvom uslugom. Posle dve-tri godine, kada budemo imali dovoljno podataka i mušterija – moguće su razne optimizacije: intelligent fleet management, machine learning na podacima koje imamo, optimizacija skladištenja, optimizacija plaćanja, i tako dalje“, zaključili su na kraju Vladimir i Biljana.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Kultura 2.0

Ko je vaš Mesija na razmućivanje?

Kada ste prvi put shvatili da ste matori? Ja pre nekih 5-6 godina, tada u kasnim dvadesetim.

Internet marketing

UniCredit Bank Srbija gasi Facebook, Messenger i Instagram – sledi ulaganje u sopstvene digitalne kanale?

Način na koji Facebook tretira svoje korisnike bili su dovoljan razlog da UniCredit grupa najavi potpuno povlačenje sa društvenih mreža kompanije iz Menlo Parka.

Digitalni mediji

Valjda niste zaboravili na TikTok jer ova aplikacija upravo menja način na koji konzumiramo digitalni sadržaj

Aplikacija TikTok otklanja iluziju o tome kako je bilo koji korisnik društvenih mreža tu da odlučuje i aktivno bira – to umesto njega u potpunosti radi aplikacija. Znači li to da dolazi novo doba za društvene mreže?

Propustili ste

Startapi i poslovanje

U kojoj meri sarađuju domaće kompanije i startapi?

Uoči predstojeće Webiz edukacije u Novom Sadu, razgovaramo sa učesnicima panela o saradnji kompanija i startapa. Kako taj odnos izgleda danas i može li se unaprediti?

Mobilno

Societe Generale Srbija i Mastercard lansirali mCard – uslugu plaćanja mobilnim telefonom na POS terminalima

Societe Generale Srbija lansirala je u petak mCard - uslugu koja omogućava beskontaktno plaćanje pametnim telefonom na svim POS terminalima u zemlji i inostranstvu gde se prihvataju Mastercard beskontaktne platne kartice.

Startapi i poslovanje

Vukan Simić (FishingBooker): Svaki dan na posao dolazi 80 ljudi koji veruju u ono što stvaramo – to je naš najveći uspeh

Sa Vukanom Simićem razgovarali smo o putu koji je prošao FishingBooker, jedan od najpoznatijih domaćih startapa i servis koji se bavi rezervacijom pecaroških tura svuda u svetu.

Internet marketing

Proglašeni dobitnici IAB MIXX 2019. nagrada – Grand Prix otišao u ruke Ovation BBDO

Na devetom po redu Digital Day konferenciji pod sloganom How do you trust, dodeljena su Mixx Awards priznanja za najbolje digitalne kampanje realizovane prethodne godine u Srbiji.

Internet marketing

€36,8 miliona za digitalno oglašavanje u 2018. — srpsko tržište poraslo za 24,8%

I u 2018. godini zadržan je jak dvocifren rast tržišta digitalnog oglašavanja u Srbiji, pokazali su rezultati AdEx istraživanja. U nastavku teksta donosimo vam pregled najbitnijih rezultata.

Internet marketing

Najčešće greške pri izradi ‘content marketing’ strategije

Sasvim je razumno da želite da investirate u kvalitetan sadržaj kako biste unapredili svoj biznis, ali stvari nisu baš tako jednostavne. Evo koje greške marketari najčešće prave pri izradi content marketing strategije.