Godinu dana Hiperneta: Šta za Yettel znači ulazak u novi segment poslovanja?

Infobip ❤️ Netokracijašta akvizicija znači za vas i za nas?

Godinu dana Hiperneta: Šta za Yettel znači ulazak u novi segment poslovanja?

Pre nešto više od godinu dana predstavljen je Hipernet kao nova ponuda koja obuhvata televiziju, fiksnu telefoniju i kućni internet. Sa direktorom segmenta za fiksne i digitalne usluge u kompaniji Yettel razgovaramo o odluci da ova kompanija uđe u novu oblast, ali i kako je protekla prva godina.

Analizirajući rad domaćih telco operatera, mogli bismo reći da je kompanija Yettel imala zanimljivu godinu. Pored promene imena i rebrendiranja koje se desilo u maju ove godine, krajem 2021. godine kompanija je predstavila Hipernet kao potpuno novi segment svog poslovanja, čime je zašla u domen distribucije medijskog sadržaja i pružanja kućnog interneta.

Stabilno i rastuće tržište poput srpskog, omogućilo je telekomima da eksperimentišu sa različitim formatima i modelima, odustajući u širokom luku od fokusiranja na samo jednu stvar pri čemu je primat u poslovanju preuzelo širenje portfolia i uvođenje novih pogodnosti za korisnike.

Jedna od takvih pogodnosti je upravo i Hipernet koji je kompaniji Yettel omogućio da pored mobilne telefonije, svojim korisnicima ponudi i usluge optičkog interneta, televizije i fiksne telefonije – a sve to oslanjajući se na optičku infrastrukturu koja pored neverovatnih brzina za rezidencijalnu upotrebu (pa čak i za komercijalnu), omogućava i druge benefite koji se odnose upravo na korisničko tj. gledalačko iskustvo.

Otkud ideja za jedan ovakav “eksperiment” i kako je Yettel u potpunosti razvio uslugu od nule, ali i u pojedinim aspektima poslovanja unapredio iskustvo koje pruža korisnicima, za Netokraciju otkriva Nenad Hasura, direktor segmenta za fiksne i digitalne usluge u ovoj kompaniji, sa kojim smo razgovarali o budućnosti prvoj godini poslovanja i ulasku na novi tržišni segment.

Za početak, šta je Hipernet, kome je ova usluga namenjena i u kojim gradovima je trenutno aktivna?

Nenad: Hipernet je još uvek relativno nova opcija na tržištu kablovskih operatora. Spoj je tehnološki najnaprednije povezanosti i agregacije najrelevantnijih sadržaja bez obzira na njihov izvor. Dugi niz godina gradili smo poverenje korisnika pružajući mobilne usluge najvišeg kvaliteta. Pratili smo kretanja na tržištu, a istraživanja su nam potvrdila da je ono spremno za još jednog igrača u oblasti distribucije medijskih sadržaja i fiksnog interneta.

Hipernet smo lansirali krajem prošle godine, te sada imamo zaokruženu ponudu koja uključuje optički internet, TV platformu, fiksnu i mobilnu telefoniju. Kada smo krenuli, znali smo da korisnici biraju provajdera prema tome kakav je kvalitet konekcije i celokupno iskustvo. Nismo imali dileme kada smo odlučili da uslugu pružamo isključivo putem optičkog interneta, za koji su karakteristične najveće brzine protoka interneta, najniže latencije i kontinuirana stabilnost konekcije.

Trenutno je optičkim internetom pokriveno više od trećine domaćinstava i prisutan je u svim većim gradovima. Pored daljeg širenja optičke mreže, planiramo i dalje unapređenje i proširenje mobilne mreže, čime će Hipernet usluge biti dostupne svim korisnicima.

Kako je Yettel došao na ideju da proširi poslovanje i uđe na tržište pružanja internet usluga i televizije?

Nenad: Projektni tim je u početku brojao svega nekoliko ljudi, dok je danas u razvojnom timu Hiperneta 330 ljudi, čime smo broj zaposlenih povećali za 22,5%.

Otvorili smo neke potpuno nove pozicije koje do tada nisu postojale u našoj kompaniji, poput pozicija u maloprodaji, korisničkom centru, razvoju Hipernet proizvoda, pozicija u tehnici (od IT-ja, preko kolega koji vode računa o mreži, distribuciji i razvoju sadržaja, itd). Svi oni zaduženi su i da stalno unapređuju korisničko iskustvo – od procesa instalacije, preko jednostavne i intuitivne TV platforme do kvalitetnog i raznovrsnog sadržaja.

Sa Hipernet uslugom, Yettel je pored mobilne telefonije proširio svoj portfolio i na televiziju, kućni internet kao i na fiksu telefoniju.

Po čemu se vaše rešenje izdvaja u odnosu na konkurenciju, koliko je bilo izazovno kreirati jedinstvenu ponudu?

Nenad: Kao relativno nova ponuda na tržištu, važno nam je da se razlikujemo u odnosu na već prisutne igrače. Izdvojio bih četiri oblasti za koje smatram da nas razlikuju od konkurencije.

Mi smo jedini operator na tržištu koji uslugu nudi isključivo na optičkom internetu. Potom, naša digitalna televizija, koncipirana je drugačije od ostalih, tako da se sadržaj približi korisnicima. To znači da rušimo veštačke barijere koje dele sadržaj po izvoru iz koga on dolazi, iz kataloga filmova, linearne televizije ili nekog kanala. Ideja nam je bila da TV korisnički interfejs prilagodimo velikoj količini sadržaja koja je dostupna, po uzoru na YouTube i druge globalne pionire u inovaciji gledanja video sadržaja.

Naravno, za sve one korisnike koji su navikli da gledaju TV na tradicionalan način, Hipernet TV nudi i tu mogućnost.

Na trećem mestu je proces instalacije. Trudili smo se da pružimo najkvalitetnije iskustvo za korisnike pri svakom kontaktu sa nama. Kada se korisnik odluči da uvede Hipernet u svoj dom ili poslovni prostor, može biti siguran da će naša podrška doći u tačno dogovoreno vreme, poneti sva potrebna dokumenta i na najefikasniji način instalirati optiku. Zanimljivo je da nam je inspiracija bila način na koji usluge pruža Uber, gde korisnik u svakom trenutku na aplikaciji može da prati gde se nalazi naručeno vozilo i kada stiže na adresu. Ovakav pristup osveženje je na tržištu i korisnici za sada imaju sjajne reakcije.

Konačno, trudimo se da naša korisnička podrška bude na najvišem nivou i taj segment ćemo nastaviti da razvijamo.

Hipernet se oslanja na optičku infrastrukturu drugih telco operatera u Srbiji. Zašto ste se odlučili na ovakav pristup?

Nenad: Na globalnom nivou, ovo je uobičajen način saradnje kako bi se maksimalno iskoristila postojeća infrastruktura. Interesantan je podatak da se svuda u svetu sve više deli i mobilna infrastruktura, s ciljem da se korisnicima pruže bolje pogodnosti i povoljniji uslovi usluga, nego da svaki operator razvija sopstvenu mrežu.

Naglasio bih da je u našem slučaju samo krajnji pristup korisniku deljen. Ostatak infrastrukture, uključujući core mrežu, platformu i sadržaj, u potpunosti je naš.

Koje brzine interneta nudite korisnicima? Na sajtu se spominju brzine čak i do 1Gbps?

Nenad: Upravo te brzine. To je ujedno i glavna prednost optičke infrastrukture jer omogućava da ove brzine budu stvarne, a ne samo “na papiru”. Usluga koju obezbeđujemo putem optičkog interneta pruža znatno bolje iskustvo u odnosu na druge tehnologije.

Šta je to Hipernet WiFi satelit i kako ova tehnologija funkcioniše?

Nenad: Instalateri Hipernet usluge tokom instalacije proveravaju i mere kvalitet WiFi signala u stanu. Zašto ovo radimo? Korisnici se sve više susreću sa slabim signalom u svom domu. Malo ljudi zna da to često zavisi od karakteristika i kvaliteta gradnje, ali i uređaja koje korisnik ima u stanu koji mogu da ometaju signal, poput mikrotalasne i sl.

Zato naši instalateri na licu mesta utvrđuju da li postoji potreba za pojačavanjem signala. Tu stupa na snagu WiFi satelit. Reč je o mesh tehnologiji koja omogućava da se signal sa jednog WiFi mrežnog uređaja prebacuje na drugi, tako da korisnik ne oseti bilo kakvu promenu u kvalitetu pružene usluge.

Koje su glavne karakteristike vašeg TV okruženja i da li su korisnicima na raspolaganju i druge popularne aplikacije?

Nenad: Pored optike koja je najbolja opcija kada je reč o brzini i stabilnosti internet saobraćaja, Hipernet TV dostupan je u visokom kvalitetu i tamo gde nema optičke mreže. Mogućnost izbora podrazumeva i opciju da korisnici u svojim domovima koriste usluge drugih kablovskih operatora i mnogobrojne aplikacije. Putem Set-Top-Box uređaja, možete imati programe bilo kog drugog operatora, kao i instalirati bilo koju aplikaciju sa Android TV prodavnice. STB uređaj svaki televizor pretvara u Smart TV i pored navedene, omogućava i druge napredne funkcije.

Hipernet TV box dolazi sa preinstaliranim aplikacijama među kojima su YouTube, Deezer i HBO Max, tako da korisnici Yettel mobilnog paketa koji imaju ovu aplikaciju kao digitalni servis, mogu bez dodatnih troškova da uživaju u sadržaju i ove platforme. Hipernet televizija je televizija mogućnosti – želeli smo da stvorimo jedan sveobuhvatan pristup gledanja televizije gde nije važan izvor sadržaja, da li je u pitanju kanal koji dolazi iz linearne televizije, ili je third-party servis. Naš cilj je da najrelevantniji sadržaj približimo korisnicima.

Da li ste zadovoljni sa rezultatima u prvoj godini rada i kakve su reakcije korisnika?

Nenad: Broj naših korisnika stalno raste, što nam je potvrda da žele da probaju našu uslugu. Njihove reakcije nam govore da su zadovoljni i da imaju poverenje u naš proizvod. Svesni smo da su naši konkurenti decenijama razvijali svoju infrastrukturu i uslugu. Sa druge strane, mi smo tek na početku, na tržištu smo prisutni svega godinu dana i prirodno je da je potrebno vreme da razvijemo uslugu na nivou kvaliteta koji imamo u domenu mobilne mreže.

Hipernet smo lansirali u testnoj verziji, jer smo želeli da testiramo proizvod na tržištu, da direktno od korisnika dobijemo vredne povratne informacije koje će nam pomoći da dalje razvijamo proizvod. Takav agilni model rada nije novina, ni u svetu, ni kod nas. Već smo do sada značajno unapredili TV servis i performanse. Zamenili smo tehnički okvir koji će omogućiti brži razvoj i implementaciju novih rešenja, čime ćemo poboljšati korisničko iskustvo. Imamo dosta ambiciozne planove, ali o tome ćemo govoriti više u narednom periodu.

Govoreći o dugoročnim planovima, gde vidite Hipernet uslugu u narednim godinama?

Nenad: Verujem da je Hipernet najveći telco projekat koji se dogodio u našoj zemlji decenijama unazad. To je hrabra izjava, ali trudićemo se da se inovativnošću i kvalitetom izborimo na ovom zahtevnom tržištu. Imamo dobru osnovu za razvoj – Yettel je sinonim za kvalitetnu i pouzdanu mobilnu mrežu. Nameravamo da i Hipernet postane sinonim za kvalitetan i pouzdan portfolio usluga za domaćinstvo. Razvili smo celokupni IT stack u pozadini koji podržava uslugu.

Krenuli smo kao potpuno greenfield projekat i u vrlo kratkom roku razvili celokupan proizvod, zahvaljujući pre svega kvalitetnim ljudima u timu. S obzirom na to da je Hipernet i dalje u fazi razvoja i ekspanzije, konstantno širimo tim i verujemo da predstavljamo odličnu priliku za sve koji žele da budu deo jedne nove, sveže i inovativne priče.


Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Gaming

Prve AA video igre i najava Epic Games kampusa: Šta je sve obeležilo srpsku gaming industriju u 2022.

Kao jedna od stabilnijih grana IT ekosistema u Srbiji, gaming je nastavio da beleži svoj rast i razvoj. Predikcije vezane za lokalni 'game dev' su dobre i za 2023. godinu, a mi vam donosimo pregled najznačajnijih momenata iz ove oblasti koji su obeležili prošlu godinu.

Digitalni mediji

Trendovi.co: Šta nam donosi 2023. godina iz oblasti Employer brandinga i društvenih mreža?

Sada već tradicionalno, agencija Pioniri Communications su kroz projekat Trendovi.co objavili predviđanja za ovu godinu kada su u pitanju digitalni marketing, 'event' industrija, tehnologija, PR, 'entertainment' industrija i druge srodne oblasti. Pročitajte šta smo izdvojili za vas.

Startapi i poslovanje

Institut BioSens otvorio novi poziv za akcelerator namenjen IT i poljoprivrednim startapima

Institut BioSens pozvao je inovativne startape iz IT i poljoprivrednog sektora da učestvuju u trećem izdanju akceleratora i na taj način nastavlja dobru praksu pružanja podrške inovativnim preduzetnicima u razvoju ideja koje će doprineti digitalnoj transformaciji poljoprivrede.

Propustili ste

Kultura 2.0

Vlada Srbije ulaže €52 miliona u izgradnju novog centra za kreativne industrije

Obeležen početak radova na rekonstrukciji nekadašnje zgrade Ložionice u kreativno-inovativni multifunkcionalni centar.

Startapi i poslovanje

OTP banka otvorila prijave za novi Generator ZERO 2023 konkurs

OTP banka je pokrenula novi ciklus Generator ZERO 2023 konkursa sa ciljem da podrži rešenja koja doprinose smanjenju karbonskog otiska i rastu zelene ekonomije.

Office Talks Podcast

Kako graditi uspešne web3 kompanije i projekte?

U tech zajednici sve više se priča o web3 svetu. Upravo zato, tema 127. epizode Office Talks podkasta bila je o izgradnji i vođenju web3 kompanija. O tome smo pričali sa osnivačima kompanije ShardLabs, koja ima tim i u Beogradu.

Novost

Serbian Product Community: Objavljena anketa za ljude koji se bave kreiranjem digitalnih proizvoda

Cilj ankete je podizanje transparentnosti plata tako da se zajednički stekne realnija slika o stanju u upravljanju razvojem digitalnih proizvoda u Srbiji.

Tehnologija

Slobodan Marković: Kako javno dostupni NLP modeli za srpski jezik doprinose rastu domaće IT industrije?

Zašto ChatGPT ne zna padeže, a mi još uvek nemamo Siri na srpskom? Kako razvoj ovih alata može pozitivno da utiče na domaću 'tech' zajednicu, objasnio nam je Slobodan Marković, digitalni savetnik u organizaciji UNDP.

Sponzorisano

Kako je Dalibor pored pozicije Lead Data konsultanta pronašao vreme za porodični hobi i biznis

Još kada smo bili deca, mnogi su nas pitali - "Da li imaš hobi"? Čak i kada odrastemo, postanemo profesionalci, ljubav prema hobiju, ako ga zaista volimo, ostaje zauvek tu sa nama. Ovo je priča o Daliboru Lazareviću koji iako radi kao Lead Data Consultant, pronalazi vreme da proizvodi manje predmete od drveta i plastike.