Kako je beogradski Yboga gaming studio razvio igru Dream Hospital koju je preuzelo 3 miliona ljudi

Kako je gejming studio Yboga iz Beograda razvio igru Dream Hospital koju je preuzelo 3 miliona ljudi

Razvoj video igara u Srbiji kao jedne od najbrže rastućih grana IT industrije, rezultovao je nastanku mnogobrojnih 'indie' gaming studija u zemlji. Jedan od njih je i Yboga studio koji stoji iza popularne igre za Android i iOS - 'Dream Hospital'.

Studio Yboga je osnovan sredinom 2016. godine u Beogradu sa idejom da fokus bude na kreiranju upravljačkih simulacija za mobilne uređaje. Još na početku poslovanja studija, pored simulacija, ideja je između ostalog bila da se napravi igra sa tematikom medicine (upravljanje bolnicom), pa je tek nakon devet meseci urađen soft launch nakon čega je objavljena finalna verzija za Android.

Igra Dream Hospital koja je dostupna za Android i iOS operativne sisteme, do danas je zabeležila preko 3 miliona preuzimanja, postavši tako jedan od popularnijih gejming naslova iz Srbije. U intervjuu za Netokraciju, osnivač Yboge, Marko Gardijan, detaljnije je govorio o osnivanju studija, izazovima na tom putu ali i o, sada već možemo reći, svetski poznatoj igri iza koje stoje on i njegov četvoročlani tim.

Kroz feature sekciju na AppStore prodavnici do 350 hiljada aktivnih korisnka

„Kao klinac sam proveo dosta vremena igrajući video igre i dosta rano počeo da maštam o tome da ih pravim. Prvo na papiru a nedugo zatim i na računaru. Toliko sam bio rešen da sam vrlo brzo naučio da programiram i pravim neke jednostavnije igre. Bilo mi je jasno da time želim da se bavim u životu“, započinje razgovor Marko koji je nastavio dečački san kada je gejming u pitanju i u godinama koje su usledile, otišao nekoliko nivoa iznad – u svet razvoja video igara.

Kako kaže, afinitet prema upravljačkim simulacijama i strategijama, spojen sa višegodišnjim iskustvom u svetu mobilnih igara i strasti prema igrama, kao rezultat je imao osnivanje Yboga gaming studija. Upravo ovaj studio je već nakon osam meseci postojanja sklopio partnertsvo sa inostranim izdavačima igara uz pomoć kojih su, u januaru ove godine, dobili feature mesto na AppStore prodavnici – u periodu kada su objavljivali prvu verziju igre Dream Hospital.

Pozicioniranje na jednoj od najpoznatijih svetskih prodavnica mobilnih igara i aplikacija rezultovalo je povećanju popularnosti same igre, dok su se preuzimanja i komentari korisnika brzo smenjivali. Iz ovih razloga, tim od 5 članova koji pored Marka čine Nemanja i Darko (development) i Jovan i Đorđe (dizajn i art), imali su pune ruke posla i odluka na dnevnoj bazi koje su morali da donose kao tim kako bi prevazišli u tom trenutku mnogobrojne izazove.

Međutim, šta je bila inicijalna kapisla da ovaj mladi studio krene put igre koja korisnika stavlja u ulogu menadžera bolnice, a koju aktivno na mesečnom nivou igra 350 hiljada ljudi? Marko nam objašnjava:

Analizom tržišta shvatili smo da postoji prostor za takav tip igre. Postojalo je relativno dosta igara, ali je jako mali broj zapravo pružao neko kompletnije iskustvo. Inspiracija za igru je bio stari PC hit Theme Hospital na koji smo se dosta ugledali i čiji smo “vajb” hteli da prenesemo u nekoj meri.

Nakon inicijalnih testiranja shvatili smo da smo uradili dobar posao i završili razvoj igre do faze kada je mogla biti objavljena na Google Play prodavnici. Od tada pa do danas kontinuirano i po malo unapređujemo igru u skladu sa feedbackom korisnika i naravno, rezultatima analitika.

Izazova na putu razvoja jedne igre koja je došla do ogromnog broja korisnika bilo je mnogo. Naš sagovornik dodaje da je ovo tip posla u kome je pojavljivanje izazova uobičajeno stanje jer se tržište i tehnologija brzo menjaju. Štaviše, proizvod koji u datom trenutku postane zvanično objavljen je zapravo generator problema/izazova na dnevnoj bazi, a samo neki od njh bili su tehničke prirode, konkretno u vezi sa serverom, kao i oni koji se tiču odnosa sa izdavačem.

„Na kraju dana to su sve jako važne lekcije koje se nauče i ide se dalje sa tim znanjem koje nije jeftino plaćeno“, smatra Gardijan.

S obzirom na to da broj preuzimanja igre polako prelazi i tri miliona ljudi, generalni utisak korisnika je generalno veoma dobar, otkrio nam je Marko, dodavši da postoje periodi kada su utisci lošiji i to je uglavnom usled pomenutih tehničkih problema ili “promašenog” update-a, kao i da se tim trudi da se takve stvari poprave što pre. Jedan od razloga za to jeste i podatak da je za dobar feedback ili rejting u gaming svetu potrebno dosta truda i ulaganja, jer je dovoljan jedan nezgodan bug i odjednom igra postaje „najgora na svetu“.

Nove igre i žanrovi plan za naredni period

Između ostalog, dotakli smo se i teme vezane za finansije, tačnije kako su on i njegov tim u početku prevazilazili ovaj važan i izazovan deo poslovanja, pre nego što su uspostavili biznis model studija, zasnovan na monetizaciji igre. Gardijan za Netokraciju kaže da je razvoj igre finansiran iz ličnih sredstava i u početku je igru razvijao tim od troje ljudi.

Uspevši da dosta brzo (za nekih 7-8 meseci) urade MVP (Minimum Viable Product) i testiranjem vide da su na pravom putu, igra protekla iz ovog studija ubrzo je zaživela i omogućila da poslovanje tima bude samoodrživo, što je Marko dalje obrazložio:

Ono što je bilo bitno u finansijskom smislu jeste da ulažemo samo u one stvari koje su zaista bitne i imaju jasnu svrhu, dok bi buduće nadogradnje same igre došle ukoliko bi se pokazalo da igra funkcioniše na tržištu, što se na sreću i desilo.

Monetizacija igre je u početku bila zasnovana isključivo na in-app purchase modelu. Ono što je bitno reći jeste da je igru moguće igrati i u njoj uživati bez trošenja novca. Tako je dizajnirana od starta.

Pre nekih godinu dana smo implementirali reklame koje su dale rezultat, ali sada imamo izazov da optimalno izbalansiramo odnos in-app purchase/reklama pošto smo previše “otišli” u smeru reklama. Igru ne planiramo da naplaćujemo jer je to jedan potpuno drugi model monetizacije za koji nemamo ekspertizu.

Trenutno studio čini petoro ljudi, ali je u narednom periodu moguće očekivati i proširenje tima, zajedno sa razvojem novih naslova igara.

Zahvaljujući ovako postavljenom poslovanju i brzo stečenoj bazi velikog broja korisnika a samim tim i određenoj zaradi, ovaj tim za sada nije imao direktnih investicija, ali u određenom trenutku, kako kaže Marko, jesu razmišljali u tom smeru. Ipak, trenutni fokus studija jeste izbacivanje još jednog naslova kojim bi pokušali da isprave sve greške koje su imali sa prvim naslovom:

Na ovaj način ćemo praktično da evoluiramo kao studio i da utvrdimo materiju. Time bismo potvrdili da smo na pravom putu i da smo pravilno postavili stvari. Nakon toga, u zavisnosti od rezultata bismo možda razmišljali o investiciji koja bi potpomogla dalji rast studija.

Planova za naredni period ima dosta. Međutim, kako Gardijan kaže, on sa svojim kolegama uvek radi na nekim novim prototipovima i konceptima igara do momenta kada mogu da ocene da li projekat ima ili nema smisla. Posle nekoliko takvih pokušaja nastao je koncept, tačnije novi naslov igre koji će predstavljati prirodnu evoluciju Dream Hospitala ali bi opet bio potpuno nova igra, sa drugom temom – o kojoj će se znati više detalja u narednom periodu.

A za to vreme, tim koji stoji iza Yboge ima mnogo planova, među kojima je i cilj da se afirmišu kao respektabilni studio u sferi u kojoj rade. „Želja je da proizvodimo kvalitetne igre koje ispunjavaju i nadmašuju očekivanja publike i samim tim učinimo da se ljudi obraduju kada izbacimo nešto novo jer znaju da će to biti super. Iskreno, to je dosta težak cilj ali mi strpljivo i fokusirano radimo na tome“, zaključio je Marko na kraju.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Godina u kojoj smo uništili srpski IT

Da, pričam o izmenama zakonskih regulativa vezanih za porez na dohodak građana. Po ko zna koji put imamo šansu da uradimo nešto veliko i sami uprskamo, kao reprezentacija u fudbalu.

Mobilno

Google i u Beogradu omogućio pregled javnog gradskog prevoza!

Google Maps od danas su konačno omogućile korisnicima u Beogradu da na svojim pametnim telefonima dobiju uvid u kretanje gradskog prevoza, cene karte i druge bitne informacije o GSP-u.

Kultura 2.0

Mogu li dva prijatelja iz IT-ja pozicionirati Srbiju na mapi evropskih biciklista – kroz projekat Serbia Upside Down?

Dvojica kolega i prijatelja koji rade u IT industriji svoju ljubav prema biciklizmu i putovanjima spojili su u projekat pod nazivom 'Serbia Upside Down'. Njihova ideja je da se kroz velike biciklističke ture u Srbiji naša zemlja približi njihovim kolegama IT-jevcima iz Zapadne Evrope kao vredno turističko mesto. O čemu se tu zapravo radi?

Propustili ste

Kultura 2.0

Kako da zatvorite svoju paušalnu agenciju?

Knjigovođa Milan Trbojević u nastavku teksta otkriva nam šta morate preduzeti ne biste li zatvorili svoju preduzetničku radnju.

Internet marketing

Neil Skehel: Želimo da podignemo svest o značaju CX-a u Srbiji kroz dodelu nagrada

Kompanija 'Awards International' koja dodeljuje biznis nagrade širom sveta otvara prve 'Customer Experience' nagrade i za naš region - u Beogradu. Direktor i osnivač ove firme otkriva nam više detalja o predstojećem događaju i daljim planovima za poslovanje u Srbiji i regionu.

Kultura 2.0

Da li je vaša AliExpress porudžbina bezbedna od korona virusa?

Sve oči svetske javnosti okrenute su ka Kini koja se, u ovom trenutku, bori sa širenjem smrtonosnog korona virusa. I dok čekamo da saznamo da li postoji rešenje za ovaj ozbiljan globalni zdravstveni problem, zapitali smo se - da li virus koji je par hiljada kilometara daleko može da se prenese i robom sa AliExpress-a?

Kultura 2.0

CM-ovi su oči, uši i glas vaših brendova i kompanija na Internetu – i neće skoro nestati

Danas se obeležava dan Community Manager-a i zato smo se zapitali dokle ćemo slaviti ovu profesiju i gde su uopšte CM seniori.

Tehnologija

Kako paušalci mogu pristupiti svom eSandučetu i poreskom rešenju za 2020. godinu?

Januar 2020. za preduzetnike paušalce doneo je još jednu novost – rešenje o porezu direktno u njihovo eSanduče. Međutim, sudeći po reakcijama preduzetnika, taj proces nije jednostavan kao što izgleda. O tome šta vam je sve potrebno kako biste pristupili rešenju o prispelim obavezama analiziramo u nastavku teksta.

Gaming

Igre niškog gaming studija Peaksel preuzete su više od 300 miliona puta, a njihov kvalitet prepoznao je i Google

Niški gejming studio Peaksel može se pohvaliti sa čak 330 miliona preuzimanja svojih igara sa poznatih prodavnica kao što su App Store i Google Play. Ovo je njihova priča.