Kako je beogradski Yboga gaming studio razvio igru Dream Hospital koju je preuzelo 3 miliona ljudi

Kako je gejming studio Yboga iz Beograda razvio igru Dream Hospital koju je preuzelo 3 miliona ljudi

Razvoj video igara u Srbiji kao jedne od najbrže rastućih grana IT industrije, rezultovao je nastanku mnogobrojnih 'indie' gaming studija u zemlji. Jedan od njih je i Yboga studio koji stoji iza popularne igre za Android i iOS - 'Dream Hospital'.

Studio Yboga je osnovan sredinom 2016. godine u Beogradu sa idejom da fokus bude na kreiranju upravljačkih simulacija za mobilne uređaje. Još na početku poslovanja studija, pored simulacija, ideja je između ostalog bila da se napravi igra sa tematikom medicine (upravljanje bolnicom), pa je tek nakon devet meseci urađen soft launch nakon čega je objavljena finalna verzija za Android.

Igra Dream Hospital koja je dostupna za Android i iOS operativne sisteme, do danas je zabeležila preko 3 miliona preuzimanja, postavši tako jedan od popularnijih gejming naslova iz Srbije. U intervjuu za Netokraciju, osnivač Yboge, Marko Gardijan, detaljnije je govorio o osnivanju studija, izazovima na tom putu ali i o, sada već možemo reći, svetski poznatoj igri iza koje stoje on i njegov četvoročlani tim.

Kroz feature sekciju na AppStore prodavnici do 350 hiljada aktivnih korisnka

“Kao klinac sam proveo dosta vremena igrajući video igre i dosta rano počeo da maštam o tome da ih pravim. Prvo na papiru a nedugo zatim i na računaru. Toliko sam bio rešen da sam vrlo brzo naučio da programiram i pravim neke jednostavnije igre. Bilo mi je jasno da time želim da se bavim u životu”, započinje razgovor Marko koji je nastavio dečački san kada je gejming u pitanju i u godinama koje su usledile, otišao nekoliko nivoa iznad – u svet razvoja video igara.

Kako kaže, afinitet prema upravljačkim simulacijama i strategijama, spojen sa višegodišnjim iskustvom u svetu mobilnih igara i strasti prema igrama, kao rezultat je imao osnivanje Yboga gaming studija. Upravo ovaj studio je već nakon osam meseci postojanja sklopio partnertsvo sa inostranim izdavačima igara uz pomoć kojih su, u januaru ove godine, dobili feature mesto na AppStore prodavnici – u periodu kada su objavljivali prvu verziju igre Dream Hospital.

Pozicioniranje na jednoj od najpoznatijih svetskih prodavnica mobilnih igara i aplikacija rezultovalo je povećanju popularnosti same igre, dok su se preuzimanja i komentari korisnika brzo smenjivali. Iz ovih razloga, tim od 5 članova koji pored Marka čine Nemanja i Darko (development) i Jovan i Đorđe (dizajn i art), imali su pune ruke posla i odluka na dnevnoj bazi koje su morali da donose kao tim kako bi prevazišli u tom trenutku mnogobrojne izazove.

Međutim, šta je bila inicijalna kapisla da ovaj mladi studio krene put igre koja korisnika stavlja u ulogu menadžera bolnice, a koju aktivno na mesečnom nivou igra 350 hiljada ljudi? Marko nam objašnjava:

Analizom tržišta shvatili smo da postoji prostor za takav tip igre. Postojalo je relativno dosta igara, ali je jako mali broj zapravo pružao neko kompletnije iskustvo. Inspiracija za igru je bio stari PC hit Theme Hospital na koji smo se dosta ugledali i čiji smo “vajb” hteli da prenesemo u nekoj meri.

Nakon inicijalnih testiranja shvatili smo da smo uradili dobar posao i završili razvoj igre do faze kada je mogla biti objavljena na Google Play prodavnici. Od tada pa do danas kontinuirano i po malo unapređujemo igru u skladu sa feedbackom korisnika i naravno, rezultatima analitika.

Izazova na putu razvoja jedne igre koja je došla do ogromnog broja korisnika bilo je mnogo. Naš sagovornik dodaje da je ovo tip posla u kome je pojavljivanje izazova uobičajeno stanje jer se tržište i tehnologija brzo menjaju. Štaviše, proizvod koji u datom trenutku postane zvanično objavljen je zapravo generator problema/izazova na dnevnoj bazi, a samo neki od njh bili su tehničke prirode, konkretno u vezi sa serverom, kao i oni koji se tiču odnosa sa izdavačem.

“Na kraju dana to su sve jako važne lekcije koje se nauče i ide se dalje sa tim znanjem koje nije jeftino plaćeno”, smatra Gardijan.

S obzirom na to da broj preuzimanja igre polako prelazi i tri miliona ljudi, generalni utisak korisnika je generalno veoma dobar, otkrio nam je Marko, dodavši da postoje periodi kada su utisci lošiji i to je uglavnom usled pomenutih tehničkih problema ili “promašenog” update-a, kao i da se tim trudi da se takve stvari poprave što pre. Jedan od razloga za to jeste i podatak da je za dobar feedback ili rejting u gaming svetu potrebno dosta truda i ulaganja, jer je dovoljan jedan nezgodan bug i odjednom igra postaje “najgora na svetu”.

Nove igre i žanrovi plan za naredni period

Između ostalog, dotakli smo se i teme vezane za finansije, tačnije kako su on i njegov tim u početku prevazilazili ovaj važan i izazovan deo poslovanja, pre nego što su uspostavili biznis model studija, zasnovan na monetizaciji igre. Gardijan za Netokraciju kaže da je razvoj igre finansiran iz ličnih sredstava i u početku je igru razvijao tim od troje ljudi.

Uspevši da dosta brzo (za nekih 7-8 meseci) urade MVP (Minimum Viable Product) i testiranjem vide da su na pravom putu, igra protekla iz ovog studija ubrzo je zaživela i omogućila da poslovanje tima bude samoodrživo, što je Marko dalje obrazložio:

Ono što je bilo bitno u finansijskom smislu jeste da ulažemo samo u one stvari koje su zaista bitne i imaju jasnu svrhu, dok bi buduće nadogradnje same igre došle ukoliko bi se pokazalo da igra funkcioniše na tržištu, što se na sreću i desilo.

Monetizacija igre je u početku bila zasnovana isključivo na in-app purchase modelu. Ono što je bitno reći jeste da je igru moguće igrati i u njoj uživati bez trošenja novca. Tako je dizajnirana od starta.

Pre nekih godinu dana smo implementirali reklame koje su dale rezultat, ali sada imamo izazov da optimalno izbalansiramo odnos in-app purchase/reklama pošto smo previše “otišli” u smeru reklama. Igru ne planiramo da naplaćujemo jer je to jedan potpuno drugi model monetizacije za koji nemamo ekspertizu.

Trenutno studio čini petoro ljudi, ali je u narednom periodu moguće očekivati i proširenje tima, zajedno sa razvojem novih naslova igara.

Zahvaljujući ovako postavljenom poslovanju i brzo stečenoj bazi velikog broja korisnika a samim tim i određenoj zaradi, ovaj tim za sada nije imao direktnih investicija, ali u određenom trenutku, kako kaže Marko, jesu razmišljali u tom smeru. Ipak, trenutni fokus studija jeste izbacivanje još jednog naslova kojim bi pokušali da isprave sve greške koje su imali sa prvim naslovom:

Na ovaj način ćemo praktično da evoluiramo kao studio i da utvrdimo materiju. Time bismo potvrdili da smo na pravom putu i da smo pravilno postavili stvari. Nakon toga, u zavisnosti od rezultata bismo možda razmišljali o investiciji koja bi potpomogla dalji rast studija.

Planova za naredni period ima dosta. Međutim, kako Gardijan kaže, on sa svojim kolegama uvek radi na nekim novim prototipovima i konceptima igara do momenta kada mogu da ocene da li projekat ima ili nema smisla. Posle nekoliko takvih pokušaja nastao je koncept, tačnije novi naslov igre koji će predstavljati prirodnu evoluciju Dream Hospitala ali bi opet bio potpuno nova igra, sa drugom temom – o kojoj će se znati više detalja u narednom periodu.

A za to vreme, tim koji stoji iza Yboge ima mnogo planova, među kojima je i cilj da se afirmišu kao respektabilni studio u sferi u kojoj rade. “Želja je da proizvodimo kvalitetne igre koje ispunjavaju i nadmašuju očekivanja publike i samim tim učinimo da se ljudi obraduju kada izbacimo nešto novo jer znaju da će to biti super. Iskreno, to je dosta težak cilj ali mi strpljivo i fokusirano radimo na tome”, zaključio je Marko na kraju.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Office Talks Podcast

Matorci vs. Milenijalci – problem generacijskog jaza

Glavna tema 44. epizode Office Talks podcasta bila je diskusija o problemu koji sve vidljiviji generacijski jaz nosi sa sobom. Može li se životno iskustvo naših roditelja primeniti u eri digitalizacije i pandemije?

Karijere

Jovan Jovanović otkriva šta čeka domaće IT-jevce koji žele posao u norveškoj tehnološkoj industriji

Jovan Jovanović, QA inženjer u kompaniji Tidal, u Oslu živi već tri godine i kao aktivan učesnik u tom sektoru veoma je dobro upoznao norvešku tehnološku industriju. O njoj razgovaramo u nastavku teksta.

Startapi i poslovanje

Novosadski Anari AI dobio investiciju od $2.000.000 za proizvodnju AI čipova u cloudu

Ova srpsko-američka kompanija je za dva meseca zatvorila investicionu 'seed' rundu vođenu od strane nemačkog fonda Earlybird VC, koji je po prvi put investirao u jedan srpski startap. U investiciji su učestvovali i fondovi Acequia Capital i Serbian Entrepreneurs kao i Erica Ries, osnivač Lean Startup-a.

Propustili ste

Kultura 2.0

Kako da ne budete Dositej Obradović u Employer Brandingu?

IT kompanije jesu u fokusu ovog članka, jer je interesovanje za ovu temu u toj industriji najveće. Ali često, Employer Branding jednostavno ne radi ono što bi zaista trebalo.

Office Talks Podcast

Kako prodati vaš proizvod? (gost Ilija Ćosić)

Tema 45. epizode Office Talks podcasta bila je prodaja putem digitalnih kanala tj. kako efikasno prodavati proizvode putem interneta. Naš gost bio je Ilija Ćosić, Head of Sales u startapu Skylead koji se bavi automatizacijom prodajnih procesa. 

Kultura 2.0

Takmičenje FIRST LEGO League dolazi u Srbiju – 23. maja u Prvoj kragujevačkoj gimnaziji

Takmičenje 'FIRST LEGO League' za decu i mlade ima za cilj da učesnicima obezbedi iskustvo u rešavanju stvarnih problema kroz vođeni globalni program robotike.

Karijere

Mihailo Ponjavić imenovan za direktora prodaje Euronews mreže u Srbiji

Nakon skoro tri godine u e-commerce sektoru, Mihailo Ponjavić vraća se u medijski biznis i staje na čelo prodajnog sektora televizijske mreže Euronews u Srbiji koja uskoro kreće sa radom.

E-commerce

Kako do Internet prodavnice za manje od 24 časa?

Vladan Dobrenov pokrenuo je Cartizz kao odgovor na komplikovan i dugotrajan proces izrade web prodavnice. U razgovoru za Netokraciju otkriva nam kako servis funkcioniše i kome je namenjen.

Gaming

Otvorene nacionalne kvalifikacije za internacionalni IeSF šampionat – najboljima put u Izrael i vredne nagrade

U nedelju 25. aprila u organizaciji Srpskog Saveza E-sporta zvanično su otvorene nacionalne kvalifikacije za 13. IeSF Svetski e-sports šampionat čiji je domaćin Eilat, grad u Izraelu.