Ximedes u Novom Sadu širi tim i najavljuje nove projekte

Holandski Ximedes širi tim i najavljuje nove projekte na kojima će raditi kancelarija u Novom Sadu

Holandska IT kompanija Ximedes pored izrade softvera za klijente bavi se i razvojem sopstvenih proizvoda. O njima, ali i novosadskoj kancelariji ove kompanije razgovaramo u nastavku teksta.

Kompaniju Ximedes 1998. godine osnovali su Jan Laagland i Rene Hodde, a prvi softveri koje su razvijali bili su u oblasti vazduhoplovstva i odbrane, a zatim i komandovanja, kontrole i transporta. Ubrzo nakon osnivanja za njihovo poslovanje zainteresovale su se i banke koje su svojim klijentima želele da ponude online sisteme plaćanja sa sličnim karakteristikama, koji u to vreme nisu bili dostupni u standardnim IT kompanijama. Na taj način se njihovo poslovanje proširilo a nekoliko godina kasnije ušli su u još jednu oblast – javni saobraćaj.

Sedam godina kasnije spojili su se sa kompanijom Chess za izradu hardvera i senzora i to je, kaže Miloš Milanović, direktor kompanije Ximedes doo, dovelo do veoma dobrih rezultata, ali su nekoliko godina kasnije delom zbog ekonomske krize ipak doneli odluku da je bolje da nastave da investiraju samostalno. “To je bio trenutak za razdvajanje i od tada smo postali kompanija sa novim imenom, sadašnji Ximedes”, ističe Milanović i dodaje:

Nas karakteriše stabilnost projekata i “zadržavanje klijenata”, a sa nekima od njih radimo još od 2011. godine. To su klijenti poput Rabobanke (druga najveća banka u Holandiji koja spada u jednu od najsigurnijih banki na svetu), ING-a i drugih gradskih operatera. Pridobijanjem novih klijenata i povećanjem obima posla, Ximedes polako ali sigurno do 2020. godine dostiže brojku od oko 100 zaposlenih.

Ova kompanija takođe se bavi i razvojem i prodajom sopstvenih proizvoda, a 2014. godine preuzeli su kompaniju iz Amsterdama koja je razvijala zatvorene sisteme plaćanja na nemačkom i holandskom tržištu. Taj sistem su pojednostavili i unapredili i danas ga koriste velike kompanije i univerziteti, a dalje ga razvija i održava jedan od timova u sklopu novosadske kancelarije ove kompanije koja je otvorena pre sedam godina.

Kancelarija u Srbiji otvorena je kako bi se Ximedes posvetio razvoju sopstvenih proizvoda

Na pitanje zašto su se odlučili da otvore kancelariju u Novom Sadu Miloš nam otkriva da je u Holandiji pronalaženje dobrih programera postajalo sve teže i teže, a s obzirom na to da je kompanija već imala iskustva u saradnji sa kompanijom iz Novog Sada, shvatili su da srpski programeri obezbeđuju kvalitetan softver i da je naš način razmišljanja blizak njihovom:

Oni cene gostoljubivost naših ljudi kao i kulturu, a jedan od razloga zašto su otvorili predstavništvo, umesto da rade outsourcing sa nekom postojećom domaćom firmom, je to što su želeli da obučavaju ljude u skladu sa standardima matične kompanije. Oni imaju drugačiju kulturu nego mi, otvoreniji su, diskusija se podstiče i ne izbegava pa je Ximedes kompanija sa “flat” strukturom gde je zadovoljstvo zaposlenih na prvom mestu, što kao rezultat daje kvalitetno kodiranje.

U Holandiji su, sa druge strane, uglavnom radili “custom-made” projekte ali je fokus na razvoju sopstvenih rešenja postajao sve veći. Upravo zbog toga su odlučili da otvore kancelariju u Novom Sadu – kako bi se više fokusirali na razvoj sopstvenih proizvoda. Dobar primer toga je softver za nadzor zatvorenih sistema Pecunda koji se koristi u velikim kompanijama u Holandiji i Nemačkoj, kao i nekim drugim zemljama.

Novosadska kancelarija sastoji se iz tri tima koji rade na različitim projektima.

Kako dodaje naš sagovornik, u Srbiji, a naročito u Novom Sadu, postoji veliki broj visokoobrazovanog kadra u tehnološkom smislu pa su uz pomoć sopstvenih kontakata pokrenuli kancelariju skromno sa četiri veoma iskusna programera a trenutno ih broje 20. “Cilj nam je da proširimo tim na 30 ljudi koji će raditi na kritičnim softverskim sistemima u kompaniji koja je članica Global Compact misije pri Ujedinjenim nacijama”, navodi Milanović i objašnjava:

Klimatske promene, ekonomska nejednakost i drugi problemi utiču na zajednice širom sveta i smatramo da je zbog toga poslovanje danas mnogo više od pukog zarađivanja. Kompanije nisu samo poslodavci, već i upravitelji društva i naše članstvo u UN Global Compact-u deo je te ideje.

U skladu sa tim trudimo se da proaktivno doprinosimo održivom društvu, limitiramo upotrebu ograničenih prirodnih resursa, a sa poslovne strane nastojimo da budemo profesionalni, društveno odgovorni i zreli član društva i poštujemo nacionalne i međunarodne zakone i propise u svakom pogledu. To podrazumeva i da se prema našim zaposlenima, klijentima i svim ostalim saradnicima odnosimo se s poštovanjem i ljubaznošću, a isto očekujemo i od njih i ne tolerišemo diskriminaciju prema starosti, polu, rasi ili bilo kom drugom atributu.

Takođe, cenimo zdravu ravnotežu između poslovnog i privatnog života. Aktivno pokušavamo da sprečimo prekovremeni rad, a naši zaposleni su zastupljeni u sindikatu izabranom od strane zaposlenih, koji se sastaje sa upravom Ximedesa mesečno, kako bi razgovarali o bilo kojem pitanju koje utiče na zaposlene.

Daimler, Miele i European Patent Office koriste proizvod ove kompanije

U nastavku razgovora Miloš nam je objasnio i koji su to in-house proizvodi na kojima Ximedes radi i za Netokraciju je otkrio da je njihova osnovna namena praćenje, tačnije nadzor transakcija u realnom vremenu. “Trudimo se da klijentima omogućimo praćenje i pregled finansija u datom trenutku. Drugim rečima, vodimo finansije za njih”, otkriva on i dodaje:

Na primer, naše usluge se koriste unutar fabrika ili univerziteta, a krajnjem korisniku omogućavamo plaćanje svih usluga kao što je konzumiranje hrane, korišćenje fotokopir aparata ili vendor mašina, jedinstvenom karticom gde se sredstva isplaćuju direktno svakom merchantu ili pružaocu usluga direktno na račun.

Naš osnovni proizvod je, dakle, Facility Pro 5 koji je namenjen upravo za pomenuta bezgotovinska plaćanja. Za klijente dizajniramo uređaje za plaćanja (terminale) kao i backend softver za upravljanje istim. FP5 klijenti su, kao što smo spomenuli, univerziteti ili industrijski klijenti, kao što su Daimler, Rabobank, ING bank, Miele, European Patent Office, javni transporti itd.

Jedan od tri tima novosadske kancelarije radi upravo na ovom proizvodu, a preostala dva na projektima za Rabobanku i Ministarstvo turizma u Holandiji. Pored toga, dodaje Netokracijin sagovornik, u planu je proširenje broja zaposlenih gde bi novi, četvrti tim trebalo da preuzme celokupan novi projekat koji je u najavi.

Taj tim, kao i svi ostali, radiće u sistemu flat menadžmenta u okviru kog se odgovornost deli timski deli, a developeri imaju veću autonomiju u radu. Taj sistem, ističu zaposleni u Ximedesu čije komentare prenosi Milanović, zahteva veliko obostrano poverenje, prijateljsku i fer saradnju, gde se svako rešenje revidira kroz code review proces, a  kroz zajedničke konsultacije i analize kada se rešavaju ozbiljniji i veći problemi.

Developeri u Ximedes-u imaju veći nivo samostalnosti u radu zbog toga što u kompaniji ne postoji multi-level menadžment.

Ipak, samostalnost u takvom načinu rada nije nešto do čega se došlo dekretom preko noći, niti je to nešto što novozaposleni dobije prvi put kada prođe kroz vrata Ximedesa:

Autonomija podrazumeva odgovornog inženjera sa visokim standardima u kojeg firma ima poverenje, što je i glavni razlog zašto proces izbora inženjera prolazi kroz nekoliko etapa i zašto se uglavnom zapošljavaju iskusniji programeri.

Zbog toga im je, kako ističe Miloš, posebno važno da novog kolegu\koleginicu upoznaju lično i uvere se da će se uklopiti u tim. “U suštini, to je opušten razgovor u neformalnom okruženju i atmosferi, uglavnom u nekom obližnjem kafiću ili restoranu. Tada ne govorimo mnogo o poslu već nastojimo da predstavimo firmu i projekte, uslove koje nudimo i, naravno, čujemo kandidata i njegova razmišljanja”, objašnjava on i dodaje da im je veoma važno da novi zaposleni ne poremeti tim i da se dobro uklopi upravo zbog pomenute autonomije u radu.

Tek nakon toga, ukoliko pristane, potencijalni kolega se poziva u prostorije firme (ili online zbog novonastale situacije izazvane pandemijom koronavirusa) na tehnički deo sa kolegama koje proveravaju i ocenjuju nivo senioriteta.

Ximedes ne stremi rapidnom rastu već stabilnim i dugoročnim projektima

Pored pomenutog pravila koje negira postojanje multi-level menadžmenta, osnovni princip poslovanja Ximedesa je da su privatni život i porodica zaposlenih na prvom mestu. “Samim tim radno vreme traje sedam sati, a ugovorom je moguće definisati i manji broj radnih dana i sati u nedelji”, kaže Milanović i dodaje da, kada su benefiti u pitanju, sada počinju da se njima suštinski bave i da ih prilagođavaju pojedincima:

Za edukaciju izdvajamo veoma velika novčana sredstva po zaposlenom godišnje, bez obaveze korišćenja edukativnih treninga i nametanja određenih tipova seminara. Poželjno je da zaposleni sami izraze želju za učenjem i odaberu vid edukacije koja ih zanima. Postoji i opcija preseljenja u Holandiju, uz podršku kompanije.

Kao i većina IT kompanija, dajemo i privatno zdravstveno osiguranje, plaćen fitnes ili aktivnost koju zaposleni upražnjava kao i mnoge benefite koji su danas postali “standard” u IT svetu. Kod nas, recimo, na bolovanje može da se ide bez papirologije. Ali u suštini, benefite gledamo da personalizujemo na osnovu potreba zaposlenih.

Na kraju razgovora, naš sagovornik još jednom je istakao da nisu kompanija koja stremi rapidnom rastu već su usmereni ka stabilnosti i sigurnosti i trude se da su svi zaposleni u svakom trenutku pokriveni poslom i da ne dolaze u situaciju da neko od kolega mora da čeka na projekat.

“U skladu sa tim plan je da im se u budućnosti priključi još desetak novih kolega/koleginica Java developera, srednjeg ili višeg nivoa koji ne moraju biti iz Novog Sada već i iz drugih mesta i gradova iz Srbije ili okruženja”, kaže Miloš i zaključuje da su veoma zadovoljni što su uspeli da prošire kancelariju u okviru istog poslovnog prostora odakle su krenuli, pa će biti prostora i za nove kolege.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Wonder Dynamics Nikole Todorovića otvara studio u Novom Sadu – podrška stigla i od Stivena Spilberga!

U savetodavnom odboru ovog startapa nalaze se poznati američki investitori, vodeći stručnjaci za razvoj veštačke inteligencije i neka od najvećih imena svetske kinematografije među kojima su Stiven Spilberg i Džo Ruso. Sa Nikolom Todorovićem, koji je jedan od osnivača, razgovaramo o njegovom odlasku u SAD, građenju karijere u Holivudu i pokretanju startapa sa glumcem Tajem Šeridanom, zvezdom filma Ready Player One.

Novost

Nebojša Radović je novi direktor za akviziciju korisnika u kompaniji Zynga koja stoji iza igre FarmVille

Američka kompanija Zynga, pored čuvene mobile igre FarmVille, stoji iza velikog broja svetski popularnih igara koje igraju milioni igrača širom sveta. Njen novi direktor za akviziciju korisnika je Nebojša Radović.

Novost

Kompanija Quantox Technology organizuje novi humanitarni CS:GO turnir – početni fond 1.000.000 dinara

Od 3. do 4. aprila kompanija Quantox Technology organizovaće drugi po redu humanitarni turnir u popularnoj video igri CS:GO. Cilj je da se prikupe novčana sredstva za sve one koji se bore sa zdravstvenim poteškoćama.

Propustili ste

Karijere

Razgovori sa seniorima: Kako domaću IT industriju vidi softverski inženjer?

Jelena Lazić iz kompanije Centili deli svoja razmišljanja.

Office Talks Podcast

Planovi Playrixa za studio u Srbiji

Gost redakcije Netokracije u novog epizodi Office Talks podcasta bio je Mirko Topalski, CEO game dev kompanije PlayrixRS. Sa njim nakon prošlogodišnjeg intervjua po drugi put detaljno razgovaramo o poslovanju u industriji razvoja igara u Srbiji nakon akvizicije Eipixa od strane ruskog giganta Playrixa.

Startapi i poslovanje

Listty kao ‘Instagram za muziku’ otkriva nam šta naši prijatelji slušaju i zašto je muzika bolja kada se deli sa drugima

Ako čujete dobru pesmu verovatno želite da je podelite sa svojim prijateljima. Startap iz Srbije sa servisom Listty omogućava upravo to i nastoji da objedini najbolje od poznatih muzičkih servisa u okviru jedne aplikacije.

Startapi i poslovanje

Otvoren poziv za startape iz Srbije za ViennaUP konferenciju, prijavite se već sada

Grad Beč nekoliko godina unazad organizuje niz događaja za startape koji su se kroz različita izdanja pretvorili u jedan od najvećih inovacijskih festivala u regionu - Vienna UP. Ove godine počinje 27. aprila i trajaće do 12. maja.

Startapi i poslovanje

Novosadski Anari AI dobio investiciju od $2.000.000 za proizvodnju AI čipova u cloudu

Ova srpsko-američka kompanija je za dva meseca zatvorila investicionu 'seed' rundu vođenu od strane nemačkog fonda Earlybird VC, koji je po prvi put investirao u jedan srpski startap. U investiciji su učestvovali i fondovi Acequia Capital i Serbian Entrepreneurs kao i Erica Ries, osnivač Lean Startup-a.

Startapi i poslovanje

€1.000.000 privredi Srbije iz SAD kroz projekat Tesla Nation

Ovaj projekat nastoji da razvije privredne veze Srbije i sveta uz pomoć dijaspore i kompanija koje su se udružile da ga podrže, a cilj mu je da promoviše Srbiju u inostranstvu kao zemlju inovatora i izuzetnih IT profesionalaca.