Facebook konačno monetizuje WhatsApp uz nove mogućnosti za biznise i oglašivače

Facebook konačno monetizuje WhatsApp uz nove mogućnosti za biznise i oglašivače

Iz Facebooka su rešili da naprave prve ozbiljnije korake ka monetizaciji WhatsApp-a, popularne aplikacije za dopisivanje koja je u vlasništvu ove kompanije od 2014. godine. Najveća promena dolazi u vidu Facebook oglasa koji će biti direktno povezani sa aplikacijom, ali i poboljšanja za komunikaciju između kupaca i biznisa.

Iz Menlo Parka su na ovaj način omogućili običnim korisnicima da se brže i jednostavnije povežu sa biznisima – samo uz jedan klik. Sa druge strane poslovni profili mogu na jednostavan način da pošalju sve potrebne informacije kupcu o određenom proizvodu ili usluzi, uz podršku u realnom vremenu.

U isto vreme Facebook će u narednom periodu omogućiti prikaz reklama različitih biznisa koje će linkom biti povezane i usmeravaće korisnika ka WhatsApp-u.

Stižu novi modeli naplate

Kako piše The Verge, ovo znači da će sve poslovne stranice biti u mogućnosti da zakupe reklame na Facebook-u koje bi vodile potencijalne kupce ka četu na WhatsApp-u, kako bi se tamo mogla nastaviti dalja konverzacija između dve strane. Iz kompanije između ostalog planiraju novi model naplate za biznise, tačnije da svaki odgovor ka zainteresovanim korisnicima na WhatsApp-u nakon 24 sata bude dodatno naplaćivan – što će ih primorati da budu ažuriji u komunikaciji. Ipak, ostaje da se vidi na koji način bi ovo moglo da zaživi i na koji način bi se formirale cene za ovu naknadu, te da li će se to uopšte isplatiti poslovnim korisnicima.

Važno je prisetiti se da je WhatsApp svoju platformu ka biznis korisnicima najavio još u septembru prošle godine, a još od tada nije zvanično objavljen broj kompanija koje su koristile pomenute benefite. Sve što se zna jeste da su novi alati bili testirani uz pomoć 90 kompanija uključujući Uber, Wish i Singapur Airlines.

Naime, radi se o zasebnoj WhatsApp Business aplikaciji o kojoj smo pisali početkom godine, kada je zvanično i predstavljena, a koja ima za cilj da dodatno unapredi komunikaciju između manjih biznisa i krajnjih korisnika, te je najavljeno da će za početak biti dostupna samo na određenim tržištima dok ne bude lansirana i za ostale zemlje sveta. Facebook novim najavama ipak nastoji da i u izvornoj WhatsApp aplikaciji omogući navedene promene i alate, te će biti zanimljivo videti na koji način bi i kako brendovi u Srbiji vremenom mogli da iskoriste ukazane prednosti novih funkcija.

WhatsApp Business aplikacija najavljena je još u septembru, a za sada je dostupna samo za Android uređaje.

Da li će biznisi prepoznati značaj novih alata?

WhatsApp koji broji preko 1,3 milijarde korisnika širom sveta, pod vlasništvom Facebooka za četiri godine doživeo je brojne promene koje su u velikoj meri uticale da se ovaj chat servis transformiše i profiliše kao jedan od najpopularnijih u svetu ali i u Srbiji. Navedene odluke Facebooka ka većoj monetizaciji WhatsApp-a doneće u narednom periodu obostrani benefit kako za ovu kompaniju, tako i za biznise koji bi uz određene naknade dobili bolju komunikaciju sa kupcima ali i više prostora da oglašavaju svojih ponuda.

Na ovaj način Facebook nastavlja da ide ka svojim odavno ustaljenim planovima a to je što veća monetizacija svih servisa koji su u njegovm vlasništvu, a za to svakako ima potencijala. Uzmimo samo na primer Instagram koliko prostora pruža sa opcijom oglašavanja na Stories-u, dok je IGTV novina koja će tek zaživeti.

Vreme će zapravo pokazati da li će nova strategija Facebooka biti uspešna, ali ako je suditi prema nekim ranijim iskustvima, sigurno je da će biznisi vrlo brzo prepoznati prednosti novih alata na WhatsApp-u – važnoj aplikaciji za njih upravo zbog velikog broja mesečno aktivnih korisnika kojih ima više nego na Messengeru.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Internet marketing

Zašto je Jala Brat bolji u marketingu od 97% balkanskih kompanija?

Šta znači kad neko na Balkanu u samo 24 sata nakon objavljivanja albuma uspije skupiti preko 1.000.000 pregleda na svih 6 pjesama? Znači da je razvalio - ili da se Justin Bieber preselio nama?

Gaming

Kako objaviti video igru ili aplikaciju na Google Play i AppStore – korak po korak

Imate ideju za video igru na pametnim telefonima, razradili ste biznis plan, krenuli u razvoj, došli do finalne verzije i sledeći korak je plasiranje proizvoda na AppStore i Google Play. U nastavku vam objašnjavamo kako da prevaziđete poslednji izazov i uspešno lansirate svoju igru ili aplikaciju u 'svet'.

SEO i pretraga

Stiže Netokracijina edukacija o SEO trikovima – promo cene karata do 22. septembra!

Netokracija Srbija nastavlja sa organizacijom edukacija, a na red je došla ona o SEO trikovima. Želite da naučite tehnike koje garantuju uspeh na rezultatima pretraga? Čekamo vas 30. septembra u Beogradu!

Propustili ste

Karijere

Kako se zaposliti u kompaniji Facebook? Nenad Božidarević deli svoja iskustva

Nakon četiri godine na poziciji front-end inženjera, najpre sa Facebook, a potom i sa Instagram strane, Nenad Božidarević prelazi u Oculus, gde nakon godinu dana postaje menadžer, a za Netokraciju otkriva da li je Menlo Park zaista raj za domaće programere.

Internet marketing

Kako je PornHub najprljavijim pornićem napravio najčistiju marketinšku kampanju ove godine

Marketari, sledeći put kada se budete žalili na svog klijenta setite se da ima i onih čiji se naziv ili (ne daj bože) delatnost ne mogu promovisati putem društvenih mreža, klasičnih medija i drugih platformi. Pa ipak, oni pronađu način da uzbude javnost. Naravno, pričamo o sajtu PornHub.

Internet marketing

Zašto je Jala Brat bolji u marketingu od 97% balkanskih kompanija?

Šta znači kad neko na Balkanu u samo 24 sata nakon objavljivanja albuma uspije skupiti preko 1.000.000 pregleda na svih 6 pjesama? Znači da je razvalio - ili da se Justin Bieber preselio nama?

Startapi i poslovanje

Google bi mogao da akvizira Nutanix – šta to znači za Srbiju?

Poslednjih dana u svetskim medijima kruže glasine kako bi kompanija Alphabet koja stoji iza Google-a mogla akvizirati Nutanix kao deo strategije za dalje unapređenje svoje 'cloud' platforme. Da li će se to odraziti na srpski ogranak ove kompanije?

Mobilno

Da li je Apple i dalje inovativan ili mi to samo ne vidimo?

Teatar nazvan po jednom od najvećih tehnoloških genija pre dva dana bio je svedok još jednog Apple događaja - verovatno i najdosadnijeg do sada.

Tehnologija

Gežeti sa platforme Aliexpress koji vam mogu olakšati život, a pristupačni su svima

Škola je počela, od povratka u amfiteatre fakulteta ima još tri nedelje, te je ovo prava prilika da vam predstavimo vodič sa nekoliko pristupačnih Aliexpress gedžeta sa koji vam mogu olakšati svakodnevicu.