Iz Facebooka su rešili da naprave prve ozbiljnije korake ka monetizaciji WhatsApp-a, popularne aplikacije za dopisivanje koja je u vlasništvu ove kompanije od 2014. godine. Najveća promena dolazi u vidu Facebook oglasa koji će biti direktno povezani sa aplikacijom, ali i poboljšanja za komunikaciju između kupaca i biznisa.
Iz Menlo Parka su na ovaj način omogućili običnim korisnicima da se brže i jednostavnije povežu sa biznisima – samo uz jedan klik. Sa druge strane poslovni profili mogu na jednostavan način da pošalju sve potrebne informacije kupcu o određenom proizvodu ili usluzi, uz podršku u realnom vremenu.
U isto vreme Facebook će u narednom periodu omogućiti prikaz reklama različitih biznisa koje će linkom biti povezane i usmeravaće korisnika ka WhatsApp-u.
Stižu novi modeli naplate
Kako piše The Verge, ovo znači da će sve poslovne stranice biti u mogućnosti da zakupe reklame na Facebook-u koje bi vodile potencijalne kupce ka četu na WhatsApp-u, kako bi se tamo mogla nastaviti dalja konverzacija između dve strane. Iz kompanije između ostalog planiraju novi model naplate za biznise, tačnije da svaki odgovor ka zainteresovanim korisnicima na WhatsApp-u nakon 24 sata bude dodatno naplaćivan – što će ih primorati da budu ažuriji u komunikaciji. Ipak, ostaje da se vidi na koji način bi ovo moglo da zaživi i na koji način bi se formirale cene za ovu naknadu, te da li će se to uopšte isplatiti poslovnim korisnicima.
Važno je prisetiti se da je WhatsApp svoju platformu ka biznis korisnicima najavio još u septembru prošle godine, a još od tada nije zvanično objavljen broj kompanija koje su koristile pomenute benefite. Sve što se zna jeste da su novi alati bili testirani uz pomoć 90 kompanija uključujući Uber, Wish i Singapur Airlines.
Naime, radi se o zasebnoj WhatsApp Business aplikaciji o kojoj smo pisali početkom godine, kada je zvanično i predstavljena, a koja ima za cilj da dodatno unapredi komunikaciju između manjih biznisa i krajnjih korisnika, te je najavljeno da će za početak biti dostupna samo na određenim tržištima dok ne bude lansirana i za ostale zemlje sveta. Facebook novim najavama ipak nastoji da i u izvornoj WhatsApp aplikaciji omogući navedene promene i alate, te će biti zanimljivo videti na koji način bi i kako brendovi u Srbiji vremenom mogli da iskoriste ukazane prednosti novih funkcija.

Da li će biznisi prepoznati značaj novih alata?
WhatsApp koji broji preko 1,3 milijarde korisnika širom sveta, pod vlasništvom Facebooka za četiri godine doživeo je brojne promene koje su u velikoj meri uticale da se ovaj chat servis transformiše i profiliše kao jedan od najpopularnijih u svetu ali i u Srbiji. Navedene odluke Facebooka ka većoj monetizaciji WhatsApp-a doneće u narednom periodu obostrani benefit kako za ovu kompaniju, tako i za biznise koji bi uz određene naknade dobili bolju komunikaciju sa kupcima ali i više prostora da oglašavaju svojih ponuda.
Na ovaj način Facebook nastavlja da ide ka svojim odavno ustaljenim planovima a to je što veća monetizacija svih servisa koji su u njegovm vlasništvu, a za to svakako ima potencijala. Uzmimo samo na primer Instagram koliko prostora pruža sa opcijom oglašavanja na Stories-u, dok je IGTV novina koja će tek zaživeti.
Vreme će zapravo pokazati da li će nova strategija Facebooka biti uspešna, ali ako je suditi prema nekim ranijim iskustvima, sigurno je da će biznisi vrlo brzo prepoznati prednosti novih alata na WhatsApp-u – važnoj aplikaciji za njih upravo zbog velikog broja mesečno aktivnih korisnika kojih ima više nego na Messengeru.
Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!