Facebook konačno monetizuje WhatsApp uz nove mogućnosti za biznise i oglašivače

Facebook konačno monetizuje WhatsApp uz nove mogućnosti za biznise i oglašivače

Iz Facebooka su rešili da naprave prve ozbiljnije korake ka monetizaciji WhatsApp-a, popularne aplikacije za dopisivanje koja je u vlasništvu ove kompanije od 2014. godine. Najveća promena dolazi u vidu Facebook oglasa koji će biti direktno povezani sa aplikacijom, ali i poboljšanja za komunikaciju između kupaca i biznisa.

Iz Menlo Parka su na ovaj način omogućili običnim korisnicima da se brže i jednostavnije povežu sa biznisima – samo uz jedan klik. Sa druge strane poslovni profili mogu na jednostavan način da pošalju sve potrebne informacije kupcu o određenom proizvodu ili usluzi, uz podršku u realnom vremenu.

U isto vreme Facebook će u narednom periodu omogućiti prikaz reklama različitih biznisa koje će linkom biti povezane i usmeravaće korisnika ka WhatsApp-u.

Stižu novi modeli naplate

Kako piše The Verge, ovo znači da će sve poslovne stranice biti u mogućnosti da zakupe reklame na Facebook-u koje bi vodile potencijalne kupce ka četu na WhatsApp-u, kako bi se tamo mogla nastaviti dalja konverzacija između dve strane. Iz kompanije između ostalog planiraju novi model naplate za biznise, tačnije da svaki odgovor ka zainteresovanim korisnicima na WhatsApp-u nakon 24 sata bude dodatno naplaćivan – što će ih primorati da budu ažuriji u komunikaciji. Ipak, ostaje da se vidi na koji način bi ovo moglo da zaživi i na koji način bi se formirale cene za ovu naknadu, te da li će se to uopšte isplatiti poslovnim korisnicima.

Važno je prisetiti se da je WhatsApp svoju platformu ka biznis korisnicima najavio još u septembru prošle godine, a još od tada nije zvanično objavljen broj kompanija koje su koristile pomenute benefite. Sve što se zna jeste da su novi alati bili testirani uz pomoć 90 kompanija uključujući Uber, Wish i Singapur Airlines.

Naime, radi se o zasebnoj WhatsApp Business aplikaciji o kojoj smo pisali početkom godine, kada je zvanično i predstavljena, a koja ima za cilj da dodatno unapredi komunikaciju između manjih biznisa i krajnjih korisnika, te je najavljeno da će za početak biti dostupna samo na određenim tržištima dok ne bude lansirana i za ostale zemlje sveta. Facebook novim najavama ipak nastoji da i u izvornoj WhatsApp aplikaciji omogući navedene promene i alate, te će biti zanimljivo videti na koji način bi i kako brendovi u Srbiji vremenom mogli da iskoriste ukazane prednosti novih funkcija.

WhatsApp Business aplikacija najavljena je još u septembru, a za sada je dostupna samo za Android uređaje.

Da li će biznisi prepoznati značaj novih alata?

WhatsApp koji broji preko 1,3 milijarde korisnika širom sveta, pod vlasništvom Facebooka za četiri godine doživeo je brojne promene koje su u velikoj meri uticale da se ovaj chat servis transformiše i profiliše kao jedan od najpopularnijih u svetu ali i u Srbiji. Navedene odluke Facebooka ka većoj monetizaciji WhatsApp-a doneće u narednom periodu obostrani benefit kako za ovu kompaniju, tako i za biznise koji bi uz određene naknade dobili bolju komunikaciju sa kupcima ali i više prostora da oglašavaju svojih ponuda.

Na ovaj način Facebook nastavlja da ide ka svojim odavno ustaljenim planovima a to je što veća monetizacija svih servisa koji su u njegovm vlasništvu, a za to svakako ima potencijala. Uzmimo samo na primer Instagram koliko prostora pruža sa opcijom oglašavanja na Stories-u, dok je IGTV novina koja će tek zaživeti.

Vreme će zapravo pokazati da li će nova strategija Facebooka biti uspešna, ali ako je suditi prema nekim ranijim iskustvima, sigurno je da će biznisi vrlo brzo prepoznati prednosti novih alata na WhatsApp-u – važnoj aplikaciji za njih upravo zbog velikog broja mesečno aktivnih korisnika kojih ima više nego na Messengeru.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Karijere

5 razloga zašto paušalci ne veruju izmenama zakona i zašto se javno bune protiv njihovog usvajanja

Svako ko je prisustvovao otvorenim razgovorima povodom donošenja novih zakona o poslovanju i oporezivanju paušalaca ima samo jedan pridev - zapaljivo. Suprostavljene strane diskutovale su o zakonskim predlozima, a šta je to što paušalci ističu kao najveće probleme, pročitajte u nastavku ovog teksta.

Kultura 2.0

Horor priče iz industrije: Plata koja nikada nije stigla

Želite da promenite firmu jer više nema šta da vam ponudi? Ja bih, na vašem mestu, ponovo razmislio - ko zna šta vas čeka u sledećoj.

Startapi i poslovanje

Da li je zbog ‘paušala’ na pomolu novi egzodus programera i digitalnih stručnjaka?

Od svih dilema koje poslednjih mesec dana potresaju domaću IT zajednicu, jedna od najizraženijih i najstrastvenijih glasi - otići ili ostati?

Propustili ste

Karijere

Devojke, želite praksu u agenciji Namics? Prijavite se za programerski hakaton!

Takmičenje namenjeno svim ženama zainteresovanim za programiranje u organizaciji agencije Namics zakazano je za 14. decembar, a na njega se mogu prijaviti i učesnice koje nemaju profesionalno programersko iskustvo.

Kultura 2.0

Tekst koji treba da pročitate pre odlaska u Kinu

Sve je više ljudi koji me u poslednje vreme pitaju kako da se pripreme za (kratki) put u Kinu. Kapiram da me niko to ne bi pitao da pre dva meseca nisam pomislio da je baš sjajna ideja da odem kao novinar na Svetsko prvenstvo u košarci i provedem tri nedelje u nekoliko kineskih gradova.

Startapi i poslovanje

Najbrže rastuća evropska development agencija dolazi u Srbiju – i u startu zapošljava 20 developera

Q, zagrebačka development i dizajn agencija, na čuvenoj Deloitte Technology Fast 500 EMEA listi zauzela je 20. mesto, što je čini najbrže rastućom development agencijom u Evropi. Uskoro otvaraju i kancelariju u Srbiji, povodom toga razgovaramo sa njihovim osnivačem.

Kultura 2.0

Naš digitalni imunitet je narušen. Ko je kriv za to i kako ga izlečiti?

U okviru ovogodišnjeg Foruma Kreativna Evropa 2019, Desk Kreativna Evropa Srbija u saradnji sa Ministarstvom kulture i informisanja organizovao je panel diskusiju na temu 'Kritičko mišljenje i digitalni imunitet' koja je juče održana u Nordeus Habu.

Startapi i poslovanje

Srpski Hunch postao deo ekskluzivnog ‘ad-tech’ programa koji organizuje Google

Beogradski startap Hunch koji razvija SaaS rešenje za automatizaciju digitalnog oglašavanja, postao je deo programa kompanije Google namenjenog startapima iz oblasti marketinga. O tome šta to znači za njihovo dalje poslovanje, za Netokraciju objašnjava CEO ovog startapa.

Intervju

Šta je DevOps i zašto je poslednjih godina toliki ‘buzzword’?

Za reč DevOps čuli su čak i oni koji nemaju skoro nikakvih dodira sa IT industrijom - toliko je popularna. O tome šta ona zapravo podrazumeva u nastavku teksta objašnjava nam Oven Vuds, jedan od govornika na ovogodišnjoj konferenciji posvećenoj ovom konceptu.