Facebook konačno monetizuje WhatsApp uz nove mogućnosti za biznise i oglašivače

Facebook konačno monetizuje WhatsApp uz nove mogućnosti za biznise i oglašivače

Iz Facebooka su rešili da naprave prve ozbiljnije korake ka monetizaciji WhatsApp-a, popularne aplikacije za dopisivanje koja je u vlasništvu ove kompanije od 2014. godine. Najveća promena dolazi u vidu Facebook oglasa koji će biti direktno povezani sa aplikacijom, ali i poboljšanja za komunikaciju između kupaca i biznisa.

Iz Menlo Parka su na ovaj način omogućili običnim korisnicima da se brže i jednostavnije povežu sa biznisima – samo uz jedan klik. Sa druge strane poslovni profili mogu na jednostavan način da pošalju sve potrebne informacije kupcu o određenom proizvodu ili usluzi, uz podršku u realnom vremenu.

U isto vreme Facebook će u narednom periodu omogućiti prikaz reklama različitih biznisa koje će linkom biti povezane i usmeravaće korisnika ka WhatsApp-u.

Stižu novi modeli naplate

Kako piše The Verge, ovo znači da će sve poslovne stranice biti u mogućnosti da zakupe reklame na Facebook-u koje bi vodile potencijalne kupce ka četu na WhatsApp-u, kako bi se tamo mogla nastaviti dalja konverzacija između dve strane. Iz kompanije između ostalog planiraju novi model naplate za biznise, tačnije da svaki odgovor ka zainteresovanim korisnicima na WhatsApp-u nakon 24 sata bude dodatno naplaćivan – što će ih primorati da budu ažuriji u komunikaciji. Ipak, ostaje da se vidi na koji način bi ovo moglo da zaživi i na koji način bi se formirale cene za ovu naknadu, te da li će se to uopšte isplatiti poslovnim korisnicima.

Važno je prisetiti se da je WhatsApp svoju platformu ka biznis korisnicima najavio još u septembru prošle godine, a još od tada nije zvanično objavljen broj kompanija koje su koristile pomenute benefite. Sve što se zna jeste da su novi alati bili testirani uz pomoć 90 kompanija uključujući Uber, Wish i Singapur Airlines.

Naime, radi se o zasebnoj WhatsApp Business aplikaciji o kojoj smo pisali početkom godine, kada je zvanično i predstavljena, a koja ima za cilj da dodatno unapredi komunikaciju između manjih biznisa i krajnjih korisnika, te je najavljeno da će za početak biti dostupna samo na određenim tržištima dok ne bude lansirana i za ostale zemlje sveta. Facebook novim najavama ipak nastoji da i u izvornoj WhatsApp aplikaciji omogući navedene promene i alate, te će biti zanimljivo videti na koji način bi i kako brendovi u Srbiji vremenom mogli da iskoriste ukazane prednosti novih funkcija.

WhatsApp Business aplikacija najavljena je još u septembru, a za sada je dostupna samo za Android uređaje.

Da li će biznisi prepoznati značaj novih alata?

WhatsApp koji broji preko 1,3 milijarde korisnika širom sveta, pod vlasništvom Facebooka za četiri godine doživeo je brojne promene koje su u velikoj meri uticale da se ovaj chat servis transformiše i profiliše kao jedan od najpopularnijih u svetu ali i u Srbiji. Navedene odluke Facebooka ka većoj monetizaciji WhatsApp-a doneće u narednom periodu obostrani benefit kako za ovu kompaniju, tako i za biznise koji bi uz određene naknade dobili bolju komunikaciju sa kupcima ali i više prostora da oglašavaju svojih ponuda.

Na ovaj način Facebook nastavlja da ide ka svojim odavno ustaljenim planovima a to je što veća monetizacija svih servisa koji su u njegovm vlasništvu, a za to svakako ima potencijala. Uzmimo samo na primer Instagram koliko prostora pruža sa opcijom oglašavanja na Stories-u, dok je IGTV novina koja će tek zaživeti.

Vreme će zapravo pokazati da li će nova strategija Facebooka biti uspešna, ali ako je suditi prema nekim ranijim iskustvima, sigurno je da će biznisi vrlo brzo prepoznati prednosti novih alata na WhatsApp-u – važnoj aplikaciji za njih upravo zbog velikog broja mesečno aktivnih korisnika kojih ima više nego na Messengeru.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Digitalni mediji

Kako da napravite podcast zbog kojeg nećete morati da prodate bubreg?

Šta morate da znate ukoliko želite da se upustite u avanturu zvanu podcast?

Kultura 2.0

Ko je vaš Mesija na razmućivanje?

Kada ste prvi put shvatili da ste matori? Ja pre nekih 5-6 godina, tada u kasnim dvadesetim.

Internet marketing

UniCredit Bank Srbija gasi Facebook, Messenger i Instagram – sledi ulaganje u sopstvene digitalne kanale?

Način na koji Facebook tretira svoje korisnike bili su dovoljan razlog da UniCredit grupa najavi potpuno povlačenje sa društvenih mreža kompanije iz Menlo Parka.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Dejan Nikolić (Content Insights): Publika jednom mediju ne sme da bude inventar koji prodaje oglašivačima

U eri kada Facebook, Amazon i Google drže 70% budžeta za digital, kako se mediji mogu izboriti za svoj kolač? Jednostavno - moraju da promene način na koji su do sada poslovali.

Mobilno

Šta za domaće korisnike znači Google-Huawei situacija?

Veliku cenu trgovinskog rata između Sjedinjenih Američkih Država i Kine moraće da plati kompanija Huawei sa kojom Google ovih dana prekida saradnju. Otkrivamo šta to znači za korisnike uređaja ove kineske kompanije.

Netokracija

Kako da unapredite korisničko iskustvo svojih klijenata? Saznajte na ‘Customer Experience’ konferenciji!

Bavite se korisničkim iskustvom ili podrškom, marketingom, IT-jem ili vas jednostavno zanima digitalna transformacija? Netokracijina Customer Experience konferencija u Zagrebu je pravo mesto za vas!

Digitalni mediji

Kako da napravite podcast zbog kojeg nećete morati da prodate bubreg?

Šta morate da znate ukoliko želite da se upustite u avanturu zvanu podcast?

Startapi i poslovanje

U kojoj meri sarađuju domaće kompanije i startapi?

Uoči predstojeće Webiz edukacije u Novom Sadu, razgovaramo sa učesnicima panela o saradnji kompanija i startapa. Kako taj odnos izgleda danas i može li se unaprediti?

Mobilno

Societe Generale Srbija i Mastercard lansirali mCard – uslugu plaćanja mobilnim telefonom na POS terminalima

Societe Generale Srbija lansirala je u petak mCard - uslugu koja omogućava beskontaktno plaćanje pametnim telefonom na svim POS terminalima u zemlji i inostranstvu gde se prihvataju Mastercard beskontaktne platne kartice.