Bez društvenih i političkih reformi nema daljeg razvoja digitalnog sektora

WeAreDevelopers: Bez društvenih i političkih reformi nema daljeg razvoja digitalnog sektora

Za samo tri godine WeAreDevelopers konferencija je prerasla iz lokalnog u najveći evropski događaj ovog tipa. Od prvih 200 učesnika, u 2017. godini je ugostila 3.800 ne samo developera već i inovatora, menadžera, head huntera, novinara i naravno spikera čije su ekspertize pokrile širok spektar tema.

Džon Romero, tvorac popularnih naslova Doom, Wolfenstein 3D i drugih. Dečački snovi se zaista ostvaruju! 🙂

Značaj ovakvog događaja za Austriju i Evropu u celosti prepoznao je i austrijski kancelar Kristijan Kern koji je zvanično otvorio konferenciju, istakavši između ostalog da u današnjem svetu u kome živimo developeri imaju mogućnost da donesu više promena nego sami političari. On je između ostalog naveo relativno nezadovoljstvo startap scenom u Austriji i nadu da će reforme u društvu i političkom okruženju omogućiti da Austrija dalje razvija svoj digitalni sektor i izađe iz „stagnacije“, to jest iz faze gde se ljudi plaše promena, pogotovo kada je digitalizacija društva u pitanju.

Vrlo brzo je postalo jasno da digitalizacija nije bauk i da napredak u društvu i te kako zavisi od developera kada je na binu izašao Martin Vezovski iz SAP centra za inovaciju, čiji je naslov predavanja upravo bio – Izgradimo svet u kome svi želimo da živimo. Osvrt na budućnost i tehnologije koje dolaze bio je ključan za dalji ton cele konferencije.

Austrijski kancelar Kristijan Kern otvara WeAreDevelopers konferenciju.

Da su inovacije već tu moglo se videti i u samoj Marks Hali, gde je osim različitih podijuma za predavanja postavljen i svojevrstan sajam za kompanije koje upravo razvijaju našu budućnost. Zahvaljujući Microsoft Holo Lens-u, različitim primenama VR setova i čak kućnih setova za programiranje malih robota, stvoren je utisak da je sutrašnjica već tu, a na nama je da je prihvatimo i iskoristimo.

Kodiranje – aktivnost od malih nogu

Sticajem okolnosti imao sam priliku da se upoznam sa Džon Romerom, jednim od osnivača id Software i kreatora igara kao što su Doom, Quake i Wolfenstein 3D, koji je u svom predavanju istakao važnost posvećenosti svakom projektu koji radiš, urgirajući buduće generacije game developera da slobodno krenu sa razvojem igara, počnu od jednostavnijih projekata i polako razvijaju svoje skilove, bez čekanja da ih usavrše, da svoj kod pišu čisto i da čim završe iteracije odmah objave ono što su napravili.

Ono što je na mene ostavilo jak utisak je savet da radiš brzo, predano (programirali su i po 14 sati dnevno tokom razvoja) i detaljno ali bez previše kočnica da to isto plasiraš na tržište. Ja sam mu se zahvalio na tome što je moje odrastanje bilo obogaćeno njegovim igrama, a on mi je u šali dodao da možda u tim godinama jedino nisam trebao da igram Wolfenstein 3D.

Posebna pažnja posvećena je mlađim posetiocima koji su mogli da se upoznaju sa kodiranjem – da napišu svoju prvu liniju koda i programiraju zanimljive robote na licu mesta.

Drugi dan konferencije započet je pričom o finansiranju developera i važnosti međusobne saradnje, pogotovo kada je Evropa u pitanju. Definitivno nešto što je ključno, a moguće da često bude previd kod developera i kompanija koje se tek razvijaju i razmišljaju o sakupljanju investicija.

U nastavku je Håkon Wium Lie, čovek kome možemo da zahvalimo na stvaranju CSS, ispričao kako je ceo jezik nastao, ističući važnost zajednice koja se kasnije okupila oko CSS i pomogla daljem razvoju. Kao neko ko je trenutno CTO Opera Software-a, iskoristio je i priliku da pokaže neke od funkcionalnosti mobilne verzije browsera, koja je samo u Rusiji uspela da sačuva korisnicima 26.000 TB podataka prenešenih preko mobilnih mreža. Mislim da je ovo razlog da svi testiramo Operu ako već nismo i sačuvamo račun za mobilni telefon od dodatno potrošenog saobraćaja.

PHP 7 kao sledeća ‘stanica’

Pred sam kraj predavanja i zatvaranja konferencije, istoriju PHP-a nam je predstavio Rasmus Lerdorf, kreator jezika koji danas pokreće veliki deo Interneta. Rast i prihvatanje PHP-a bilo je faktički ključno za razvoj Interneta koji danas poznajemo, a da se developeri ne trebaju samo baviti kodom pokazao je na primeru optimizacije PHP verzije 7, koja pored toga što donosi nove napredne funkcionalnosti, daje akcenat na energijskoj efikasnosti. Naime, Lerdorf je pozvao sve da instaliraju PHP 7 na svoje servere i da na taj način pomognu očuvanju okoline.

Glavnu salu WeAreDevelopers konferencije ispunilo je približno 4.000 developera koji su tokom dvodnevnog događaja mogli da čuju oko 100 stručnih predavača.

Trenutno je PHP instaliran na oko 50% servera na svetu, što je približno 10 miliona mašina i pokreće 2 milijarde sajtova. Kada bi PHP 7 bio instaliran na 100% mašina na kojima se trenutno nalaze različite verzije istog, globalno bi se uštedelo 4 milijarde dolara, 15 milijardi kilovat časova energije i emitovalo 7,5 milijardi kilograma CO2 manje.

WeAreDevelopers na lokalu?

Za kraj, da WeAreDevelopers ne planira da stane sa okupljanjem ljudi posvećenih razvoju budućih tehnologija rekao nam je u neformalnom razgovoru Sead Ahemtović, jedan od osnivača konferencije. Za sledeću godinu se planira do 10.000 učesnika, a trenutno se radi na razmatranju dovođenja događaja u region, tako da ako vam je Beč možda daleko, postoji mogućnost da ćemo imati prilike da slušamo sjajne predavače i u komšiluku.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

Šta novi IPS QR kodovi donose malim trgovcima i njihovim kupcima – i kako ih implementirati?

Usluga instant plaćanja na prodajnim mestima uz pomoć IPS QR kodova zvanično je puštena u protokol u Srbiji krajem februara. U nastavku analiziramo na šta trgovci treba da obrate pažnju ako isti uvode u svoje procese naplate.

Startapi i poslovanje

Uz ‘Fleksibilni petak’ Nordeus omogućio zaposlenima da sami organizuju poslednji radni dan u nedelji

Dok se zaposleni u Nordeusu nakon 'full remote' režima ne vrate u kancelariju, kompanija im omogućava da njihova radna nedelja traje 4 dana - ukoliko to žele. Fleksibilni petak startovao je 8. maja, a u nastavku otkrivamo kako to izgleda u praksi.

Kultura 2.0

Kako su domaći YouTube kanali o kuvanju ‘eksplodirali’ za vreme epidemije

Da li i vi spadate u grupu ljudi koja je u karantinu isključivo radila na razvoju i usavršavanju kulinarskih veština? Verujem da jeste, a verujem i da ste inspiraciju tražili ne u bakinim kuvarima, već na YouTube-u.

Propustili ste

Gaming

Preko 10 miliona ljudi preuzelo je igru srpsko-švedskog studija Sozap – a za domaći tim to je samo početak

Armed Heist je 'mobile' igra studija Sozap i verovatno je najviše preuzimana igra bilo kog domaćeg studija južno od Beograda. Sa predstavnicima niškog ogranka ove gejming kompanije razgovaramo o pomenutoj igri i planovima za budućnost.

Netokracija

Popunite anketu o stanju plata u srpskoj IT i digitalnoj industriji nakon COVID-19

Učestvovanje u anketi je anonimno, zahteva svega nekoliko minuta i biće moguće dok ne prikupimo relevantnu količinu materijala.

Karijere

Kada je pravo vreme da uvećate vaš tim – iz ugla kreativne agencije i IT kompanije

Skaliranje - naizgled strana reč koju ako prebacite u kontekst preduzetništva i poslovanja znači mnogo. Ovog puta govorimo o rastu timova u kreativnoj i IT industriji, o tome kako efikasno voditi ovaj proces i kako izbeći izazove na tom putu.

Kultura 2.0

Mojih 5: Nemanja Čedomirović

Nemanja Čedomirović vodi GrowIT i sa svojim timom pomaže kompanijama da usvoje agilni način rada, a ove nedelje u specijalu 'Mojih 5' deli svoje preporuke sadržaja koji mu je ovih dana okupirao pažnju.

E-commerce

Nikola i Sonja pokrenuli su Prodajadelova.rs jer žele da promene način na koji održavamo naše četvorotočkaše

Napustio je dobro plaćen posao i visoku poziciju u kompaniji Würth sa ciljem da započne svoj posao iz snova. Ovo je priča o Nikoli Đuroviću koji je sa suprugom Sonjom pokrenuo sajt Prodajadelova.rs sa namerom da promeni percepciju kupovine auto delova i servisiranja vašeg četvorotočkaša.

Ekskluzivno

U 2019. godini potrošili smo €47,05 miliona na digitalno oglašavanje

Rezultati o ukupnom utrošku na digitalno oglašavanje u prethodnoj godini konačno su tu. Gle čuda - i ovoga puta tržište digitalnog oglašavanja u Srbiji zadržalo je dvocifren rast, ostvarivši jedan od najboljih rezultata otkako se istraživanje vrši.