Analiziramo prvi deo istraživanja o domaćoj startap sceni koji je sprovela Inicijativa "Digitalna Srbija" kao uvod u predstojeće Startup Genome istraživanje.
Novo Masterindex godišnje istraživanje finansijskih navika aktivnih korisnika kartica pokazuje da sve veći broj ispitanika kupuje na Internetu, a 70% njih plaća karticom.
Nakon sprovođenja ankete među studentima informacionih tehnologija o njihovom viđenju ove industrije u Srbiji, zanimalo nas je šta na istu temu misle oni koji ovaj kadar obrazuju. Profesori i docenti FON-a, Ekonomskog i Matematičkog fakulteta otkrili su za Netokraciju svoje viđenje ove branše.
Ostati ovde ili otići put Evrope ili Amerike, jedno je od ključnih pitanja koje muči brucoše i diplomce u Srbiji. U anketi koju smo sproveli među studentima tehničkih fakulteta, otkrivamo kako na karijeru u Srbiji gledaju budući programeri i digitalci, ali i šta kažu o odlasku u inostranstvo.
Drugo po redu istraživanje 'Najpoželjniji poslodavac u Srbiji' za 2018. godinu sa posebnim fokusom na IT kandidate pokrenuto je od strane kompanije Poslovi.infostud.com i ima za cilj da na osnovu rezultata dobije sliku idealne kompanije u kojoj bi IT stručnjaci u Srbiji želeli da rade.
Poslednje istraživanje kompanije Mastercard koje je sprovedeno među građanima Srbije pokazuje da nivo poverenja korisnika u sigurnost plaćanja putem Interneta beleži sve veći rast. Od 77% građana koji transakcije vrše na ovaj način, čak tri četvrtine njih ističe da je takva kupovina sigurna. Koji su ostali trendovi u našoj zemlji kada je reč o e-commercu?
Staromodan način gledanja video sadržaja (onaj koji podrazumeva standardan televizijski program) odavno je već 'passe'. Internet i televizijski sadržaji na zahtev, kao i virtuelna realnost već nekoliko godina preuzimaju primat, a to pokazuje i ovogodišnje istraživanje 'ConsumerLab TV & Media' kompanije Ericsson. Ovaj godišnji izveštaj nastoji da odgovori na goruće pitanje medijske industrije – kako ćemo u narednih nekoliko godina konzumirati ponuđeni sadržaj?
Sajt polovniautomobili.com je nedavno sproveo istraživanje o potrebama kupaca koji žele da kupuju nova vozila. Obuhvaćeno je preko 8.000 ispitanika, dok je analiza u isto vreme pokazala da čak 78% kupaca u Srbiji nove automobile traži putem Interneta.
Pojedini državni organi i institucije poput BIA-e, MUP-a i drugih imaju pristup podacima o komunikaciji više stotina hiljada građana do kojih dolaze uz pomoć domaćih kompanija koje pružaju usluge mobilne telefonije i Interneta - pokazalo je najnovije istraživanje SHARE fondacije. Podaci o komunikaciji tj. metapodaci dobijeni su posredstvom netransparentne procedure, dok se upravljanje prikupljenim ličnim podacima ne tretira na odgovarajući način.
Svaki četvrti Evropljanin sa pristupom Internetu kupovao je proizvode ili usluge putem Interneta barem jednom nedeljno u 2016. godini. Poslednje izdanje Masterindex istraživanja koje je sproveo Mastercard u čak 20 evropskih zemalja, pokazuje porast e-commerce segmenta za 45% u periodu od 2015. do 2018. godine, ali i neke zanimljive trendove od države do države.
OTP banka je pokrenula novi ciklus Generator ZERO 2023 konkursa sa ciljem da podrži rešenja koja doprinose smanjenju karbonskog otiska i rastu zelene ekonomije.
U tech zajednici sve više se priča o web3 svetu. Upravo zato, tema 127. epizode Office Talks podkasta bila je o izgradnji i vođenju web3 kompanija. O tome smo pričali sa osnivačima kompanije ShardLabs, koja ima tim i u Beogradu.