Kako bi postala konkurentna na IT tržištu, svaka kompanija pre ili kasnije mora da prođe kroz veće ili manje poslovne promene. Ovo nepisano pravilo nije zaobišlo ni kompaniju Symphony koja je u prethodnih nekoliko godina uložila ogroman trud u kreiranje kvalitetne radne etike, okruženja i edukacije svojih kadrova.
Otpad od hrane je treći najveći emiter gasova staklene bašte na svetu. Globalno, 30% ili 1,8 milijardi tona sve proizvedene hrane na globalnom nivou se pokvari zbog loše planiranje resursa duž linije lanca snabdevanja. Srpski startap Eat Me App sa svojom aplikacijom nastoji da stane na put ovom problemu i globalnom društvu ponudi jedno od rešenja za ovaj veliki problem.
Jana svoju karijeru započinje kao praktikant i junior QA inženjer u PSTech-u, kompaniji koju će Endava kasnije preuzeti, zatim napušta kompaniju pre akvizicije a nekoliko godina kasnije se vraća u Endavu gde nastavlja svoj razvojni put. Ona nam otkriva svoju priču o različitim periodima u njenoj karijeri.
Decenija rada jedne kompanije u vremenu brzog napretka tehnologije deluje kao dug period. Ako uzmemo u obzir da ovde govorimo o razvoju video igara, onda ovo vreme deluje kao večnost. Gaming brzo raste na globalu i postoji potreba za transformacijom kompanija na tržištu u kojoj se nalazi i domaći Mad Head Games, koji nakon deset godina rada okreće potpuno novu stranicu poslovanja.
Promene posla su česta i normalna stvar u karijeri. Novi izazovi, upoznavanje ljudi i sticanje novih iskustva i saznanja su stvari ka kojima svi težimo na profesionalnom putu. Vladimir Tošić nam detaljno otkriva kako je tekla njegova intenzivna karijera, od telco kompanija do 'game dev' industrije.
Kosta Stojaković je softver arhitekta u kompaniji Levi9 IT Services, gde mu je u fokusu oblast 'Data Science' koja je veoma interesantna za mnoge programere. On nam je otkrio svoju priču o tome kako je ušao u IT industriju i na kraju izabrao ovu kompaniju koja ga je privukla na osnovu '999 razloga'.
Za razvoj jedne intenzivne industrije na lokalnom nivou veoma je bitna podrška velikih kompanija. U ovom slučaju govorimo o gejmingu i tome na koji način novosadski 3Lateral (Epic Games) nastoji da podrži i pomogne domaću 'game dev' scenu sa strane edukacija i deljenja proverenih praksi.
Iako je potvrđeno da IT talenti vole da vide raspon plate na prvom koraku, mali broj domaćih kompanija spreman je da takvu stvar istakne u oglasu. Darko Luković, generalni menadžer kompanije Smallpdf, otkriva za Netokraciju kakve rezultate donosi potpuna transparentnost od prvog dana i kako takva poslovna filozofija utiče na kulturu kompanije.
DigiTalk konferencija od 7. do 10. aprila u Zrenjaninu okupiće domaću digitalnu zajednicu i nakon dužeg vremena ponovo vratiti networking na velika vrata. Tim povodom smo u velikom intervjuu razgovarali sa Vladimirom Kovačem, suosnivačem DigiTalk projekta.
Esports industrija doživela je ogromnu ekspanziju i vrednost na globalnom nivou. I dok profesionalni igrači zarađuju novac takmičenjem na turnirima, postoje i timovi koji pružaju softversku i tehničku podršku esports-u, a jedan od tih timova dolazi nam upravo iz Srbije - RAGEBITE.
'Solana x Jump Hacker House Beograd', konferencija za softverske inženjere i tehnološke biznise zainteresovane za blockchain i web3 tehnologije biće održana u Beogradu od 02. do 06. jula.
Nakon uspeha video igre 'Golf Club: Wasteland' i najave igre 'The Cub', srpski game dev studio Demagog najavio je svoj novi naslov 'Highwater' koji bi uskoro trebalo da bude dostupan za gejmere širom sveta.
Web3 je najbrže rastući ekosistem u Srbiji. Zanimalo nas je kako izgleda karijerni put u ovoj industriji, a to smo otkrili kroz razgovor sa dvojicom web3 programera.