Analiza Archives - Page 8 of 13 - Netokracija.rs

Analiza

Internet marketing

Šta je to GDPR i zašto se tiče i srpskih kompanija koje posluju sa ličnim podacima?

Ako vas pitaju da li želite da neko poseduje vaše lične podatke, prodaje ih i skladišti – verovatno je da će odgovor biti ne. S druge strane, naše lične informacije nalaze se širom Interneta, u masovnim bazama podataka telekom operatera, banaka, društvenih mreža i drugih preduzeća kojima je njihovo skladištenje i obrada posao. I tim podacima se vrlo lako može pristupiti. To je bio razlog zbog koga je Evropska unija donela jednu od najkontraverznijih zakonskih regulativa – Opštu uredbu o zaštiti podataka o ličnosti, koja iz korena menja način poslovanja svih subjekata koji se bave prikupljanjem i obradom ličnih informacija.

Tehnologija

Šta je to Blockchain i kako ga možemo koristiti?

Koliko ste se puta požalili na visinu provizije u banci i čekanje u redovima? Ako vam kažemo da ćete u relativno bliskoj budućnosti moću da izbegnete posrednike prilikom svake transakcije, pa čak i za podizanje i razmenu dokumenata, da li biste nam proverovali? Tehnološki sektor ima neoboriv argument - Blockchain tehnologiju. Šta je to Blockchain i po kom principu radi?

Startapi i poslovanje

Manjak novca, iskustva ili ideja?

Domaća startap scena prošla je dug put. Od prvih 'outsource' kompanija koje su krenule sa razvojem sopstvenih proizvoda, preko investicija bugarskih i rumunskih fondova, pa sve do domaćih VC fondova i nešto primetnijeg angažmana korporativnog sektora koji inovacije vidi u malim timovima. Uprkos tome da smo u poslednjih desetak godina bili svedoci značajnog napretka domaćeg tehnološkog sektora, čini mi se da se i dalje vrtimo oko pitanja šta je starije - kokoška ili jaje, tj. da li našem ekosistemu nedostaje iskustva, novca ili ideja?

Startapi i poslovanje

Da li je srpsko društvo zaista spremno za digitalnu transformaciju?

U punoj sali beogradskog Doma omladine, juče je lansiran veliki projekat za razvoj ovdašnjeg IT sektora pod nazivom Inicijativa Digitalna Srbija. Iza udruženja stale su vodeće tehnološke kompanije Nordeus, Infostud, SB Genomics, Telenor, Telekom Srbija, Price Waterhouse Cooper, Microsoft Srbija i Ringier Axel Springer sa ciljem da se ojačaju svi aspekti uspešnog digitalnog te visoko-tehnološkog inovacinog sistema. Nemali zadatak, vodi i do pitanja - može li i na koji način Srbija nadoknaditi godine kašnjenja za informatički razvijenim zemljama?

Tehnologija

Da li eZUP projekat vodi do efikasnije i bolje e-administracije u Srbiji?

Ministarka državne uprave i lokalne samouprave Ana Brnabić izjavila je sredinom nedelje da u junu počinje projekat po imenu eZUP kojim će biti povezano šest najvećih baza podataka u Srbiji - matične knjige, baze MUP-a, Poreske uprave, Fonda PIO, Nacionalne službe za zapošljavanje i Centralnog registra obaveznog socijalnog osiguranja. Da li je to veliki iskorak Srbije ka boljoj i efikasnijoj administraciji?

Internet marketing

Srbija po rastu digitalnog oglašavanja iznad evropskog proseka – ‘mobile display’ u porastu preko 300%

Samo par dana nakon Digital Day 2017. konferencije i predstavljanja AdEx istraživanja za tržište Srbije, IAB Europe objavio je podatke na nivou Evrope koji pokazuju da je vrednost tržišta online oglašavanja za 2016. godinu iznosila 41,8 milijardi evra, pri čemu je ostvaren ukupan rast od 12,1% u odnosu na prethodnu godinu. Iako se domaći budžeti, te ukupan 'Digital Ad Spend' ne mogu porediti sa razvijenijim tržištima, u Srbiji je pak zabeležen najveći rast mobilnog 'display' oglašavanja.

Društvene mreže

Vučić tema i na društvenim mrežama, slede ga Janković i Preletačević

U noći između 2. i 3. aprila, Srbija je dobila novog predsednika. Pobedu u prvom krugu slavio je Aleksandar Vučić sa osvojenih 55,1 % glasova, dok su drugo i treće mesto zauzeli Saša Janković i Luka Maksimović (Beli) sa 16,3 % i 9,4 %. Izborne rezultate umnogome prati i aktivnost oko kandidata na Internetu, a Netokracija vam u nastavku teksta donosi presek aktivnosti na društvenim mrežama, online portalima i forumima kada su #Izbori2017 u pitanju.

Društvene mreže

Dosta nam je priča… za čitavu godinu

Snapchat. Instagram Stories. Messenger Day. Facebook... Stories? Ako ste pomislili da se šalim, to nije slučaj. Nakon kopiranja najboljih funkcija popularne aplikacije za ovu našu ludu i ekscentričnu generaciju, Facebook je krenuo sa testiranjem sopstvenih 24-časovnih priča. Da li smo konačno dostigli vrh ledenog brega ili naše muke tek počinju?

Tehnologija

Portal eUprava nedovoljno zaštićen – lični podaci 500.000 građana Srbije u opasnosti?

Državni portal eUprava u ovom trenutku koristi više od pola miliona građana Republike Srbije, obavljajući najrazličitije poslove od zakazivanja termina za ličnu kartu do registracije vozila. Iako zaslužan za manje redove i lakšu administraciju, portal eUprava zabeležio je najlošiju ocenu kada govorimo o sigurnosti podataka korisnika. Postavlja se pitanje: koliko su zaista sigurni lični podaci građana Srbije?

Društvene mreže

Ubedljiva pobeda za Trampa, snažna za Facebook Live

Predsednički zbori u Sjedinjenim Američkim Državama sinoć su i zvanično dobili svoj epilog, a pobedu je (neočekivano) odneo kandidat republikanaca, Donald Tramp. Da su društvene mreže i ovog puta odigrale značajnu ulogu pokazao nam je upravo Facebook koji je u vreme obraćanja, sada već budućeg predsednika, brojio i po nekoliko miliona pregleda zahvaljujući prenosu uživo. Zapitali smo se, jesu li ove brojke iznenađujuće?

Pročitaj dodatno…

Tehnologija

Otvoren MarTech Challenge – regionalno takmičenje za marketing startape

Tehnološki startapi koji se bave primenom novih tehnologija u marketingu i komunikacijama u oblastima poput oglašavanja, veštačke inteligencije, mašinskog učenja, medija, društvenih mreža i slično pozvani su da se priključe takmičenju.

Karijere

Čime se bavi IT admin i da li je on zadužen za baš sve tehničke probleme u kompaniji?

IT administratori imaju multifunkcionalne zadatke radeći na održavanju sistema, mrežnih infrastruktura i sajber bezbednosti. Kako u realnim uslovima izgleda baviti se ovom profesijom?

Internet marketing

Nagrade možda nisu merilo uspeha, ali nisu loše ukoliko ste agencija koja želi da bira klijente

Kako Ovation BBDO gleda na nagrade iz prethodnog perioda i da li su one rezultovale povećanjem obima posla? Na pitanja Netokracije odgovara Nikola Parun, Head of PR & Digital u ovoj beogradskoj agenciji.