Analiza

Kultura 2.0

Turističke agencije moraju da ulažu u ‘online’ jer to je jedini način da se spase od bankrota

Sezona odmora je u toku, a veliki broj sugrađana krenuo je put mora ili u neki od poznatih svetskih gradova. Međutim, ni ovo leto nije prošlo mirno - svedoci smo prevara i gašenja nekoliko velikih turističkih agencija. Gde je njihovo mesto u svetu personalizovanih putovanja i da li se agencije mogu izboriti sa konkurencijom u vidu digitalnih servisa?

Startapi i poslovanje

Postaje li ‘crowdfunding’ samo platforma za rano testiranje proizvoda?

Od 2002. godine kada je zaživeo, pa sve do danas - 'crowdfunding' ostvario je snove mnogih. Međutim, sve češće može se čuti da je ovo stvar kojoj se polako bliži kraj. Uzbuđenje se smanjilo, neformalna pravila promenila, a na u igru su ušli neki novi, veći igrači. Da li 'crowdfunding' i dalje funkcioniše u 2018. godini? Istražujemo.

Startapi i poslovanje

Zapošljavanje nedovoljno kvalifikovanog kadra u IT-ju – bahatost ili potreba?

Kada govorimo o IT sceni u Srbiji, jasno nam je da je to mala bara sa još manje 'krokodila'. Stoga se ponekad desi da neki od 'krokodila' koji su tek zaplivali dobiju posao koji možda još uvek ne zaslužuju. Ili je to samo mit? Otkrivamo u našoj analizi.

Tehnologija

Veliko NE za ‘ride sharing’ – Zakon o prevozu putnika biće usvojen po hitnom postupku

Čini se da nove izmene nacrta Zakona o prevozu putnika idu na hitno usvajanje, ostavljajući po strani prevoznike koji koriste mobilne aplikacije za naručivanje vožnji i 'ride-sharing' servisa . Ukoliko bude usvojen, zakon će direktno uticati na poslovanje kompanija kao što su CAR:GO, Yandex i Flixbus. Domaća IT scena upozorava na posledice ovakvog donošenja zakona, ali iz Vlade nema odgovora.

Internet marketing

Srbija je ispala, ali ko je pobedio u marketinškoj utakmici Svetskog prvenstva?

Svetsko prvenstvo u fudbalu polako ulazi u svoju završnicu, a već za vikend očekujemo i prvaka sveta koji zasigurno dolazi iz Evrope. Ako se udaljimo od travnatnog terena i osvrneno na marketing, jasno nam je da domaći brendovi nisu u potpunosti ispunili očekivanja i potencijale koje jedno ovakvo takmičenje donosi. Ko je ovde stvarni pobednik? Otkrivamo u nastavku teksta.

Tehnologija

Analiziramo prvih 365 dana Vlade: Digitalizacija krajnji cilj, ali put je dug

Vlada Republike Srbije objavila je zvaničan dokument sa spiskom postignutih rezultata u proteklih godinu dana. Nas su najviše zanimale stavke četiri, pet i sedam, a tiču se javnih usluga, digitalizacije, obrazovanja i brige o mladima. Gde se stiglo sa ulaganjem u ove sektore, koji su rezultati do sada postignuti i kako dalje poboljšati digitalne usluge?

Kultura 2.0

Старбакс i na ćirilici – očuvanje pisma ili nepotreban uslov gradskih vlasti?

Dugo očekivani i svetski poznati brend Starbucks za prodaju specijalizovane kafe, biće otvoren i u Beogradu do kraja ove godine. Čuveni zeleno-plavi logo zasigurno će privući veliki broj turista koji bi mogli da ostanu zbunjeni ako ugledaju natpis ove kompanije na ćirilici, kako je već najavio zamenik gradonačelnika Goran Vesić. Sa marketinške strane analiziramo ovu odluku gradske vlasti, te kako bi sve to moglo da izgleda u stvarnom životu.

Tehnologija

VAR tehnologija promenila je fudbal kao igru – sada je na redu mentalitet gledalaca

Svetsko fudbalsko prvenstvo u Rusiji glavna je tema ovih dana - bilo da je reč o ispadanju favorita ili o novoj VAR tehnologiji čija je premijerna upotreba na svetskoj smotri donela više pitanja nego odgovora. Mogu li video sudije konačno 'presuditi' kada je reč o momentima koji stvaraju šampione i da li smo došli do prelomnog trenutka kada ćemo u svetu sporta videti još više tehnologije?

Internet marketing

Kako su SaaS kompanija, agencija i web dizajn studio iz Srbije primenili GDPR?

Priča o Opštoj uredbi o zaštiti podataka o ličnosti (GDPR) počinje još 2016. godine. Nakon adaptacionog perioda od čak dve godine, njena zvanična primena počela je prošlog meseca pri čemu i vrapci na grani znaju da se regulativa ne vezuje samo za aktere koji deluju unutar EU - već i na sve kompanije koje obrađuju podatke njenih građana. Kako su se u ovoj situaciji snašle srpske agencije i web dev firme, i da li je GDPR promenio način na koji posluju? Saznali smo od predstavnika kompanija ActiveCollab, Publicis One i Globe Dotters.

Pročitaj dodatno…

Kultura 2.0

Kako uspešno rebrendirati kompaniju i izbeći jeftin i kratkoročan PR?

Dizajner Slavimir Stojanović Futro objašnjava zašto je domaćim kompanijama proces rebrendiranja obično jeftin PR, kakvu ulogu konzistentnost ima u tom procesu, ali i kako firme mogu da izbegnu te greške.

Karijere

Šta vaši (budući) senior programeri zaista žele?

Šta je za programere zanimljiv projekat i kada se odlučuju na promenu radnog mesta?

Društvene mreže

Greška u softveru Instagrama glavni je uzrok naglog pada broja pratilaca

Korisnici Instagrama ovih dana žale se na naglu promenu broja pratilaca. Prema poslednjim informacijama, glavni uzrok problema je 'bug' u softveru ove društvene mreže.